PDA

View Full Version : две свещи на цилиндър как точно работи



grx
04-02-2009, 20:09
здравейте колеги много бих искал някой да ми го обесни как точно работи тази система:|

bager
04-02-2009, 20:27
Колега, прочети тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=16981

fein86
04-02-2009, 22:30
Колега, прочети тази тема:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=16981
Не ми излизат нещо снимките :| знаете ли къде мога да намеря???

Sunny
04-02-2009, 22:50
Няма да ги намериш . Имаше инцидент с форума лятото и снимките са едно от малкото неша които дадоха фира - за голямо съжаление .

The_Game
04-02-2009, 22:52
Незнам дали знаете обаче TwinSpark технологията първоначално не е била с цел по добро изгаряне.
8 Клапановите Twin Sparkove каквито са произвеждани до средата на 90-те години, са били оборудвани с 2 свещи за да може клапаните да са по-големи, от там по-добро пълнене на горивната камера и основното повишение на мощността.
После за да оптимизират изгарянето са сложили 2-рата свещ, не,че с една няма да работи.

Виждал съм на руски машини свеща да е изместена в единия край, но явно разпалването на сместа няма да е оптимално.

При 16 клапановите мотори вече незнам, каква е ползата. Интересно ми е на дино тест, каква ще е разликата м/у 4 основни свещи (тези м/у клапаните) и 8 свещи. Ако някой е пробвал да каже :)

Bobo
04-02-2009, 23:14
Незнам дали знаете обаче TwinSpark технологията първоначално не е била с цел по добро изгаряне.
8 Клапановите Twin Sparkove каквито са произвеждани до средата на 90-те години, са били оборудвани с 2 свещи за да може клапаните да са по-големи, от там по-добро пълнене на горивната камера и основното повишение на мощността.
После за да оптимизират изгарянето са сложили 2-рата свещ, не,че с една няма да работи.

Виждал съм на руски машини свеща да е изместена в единия край, но явно разпалването на сместа няма да е оптимално.

При 16 клапановите мотори вече незнам, каква е ползата. Интересно ми е на дино тест, каква ще е разликата м/у 4 основни свещи (тези м/у клапаните) и 8 свещи. Ако някой е пробвал да каже :)

Първо това къде е свеща зависи строго от дизайна на горивната камера ;)
Аз съм правил тест на дино за съжаление не на сток кола и установих разлика в рамките на 5-6 процента на диното като мощност но проблема е по голям защото при неработещи свещи ламбдата отнася много по голяма корекция и ефективността и икономичността на мотора спада доста - което води до по-големи механични натоварвания повече нагари в камерата, при колите с катализатори повече съпротивление. Почетете линка даден от багер там накрая е доста добре обеснено за системите с две свещи :)

fein86
04-02-2009, 23:59
Добре де, ама нагледно не намерих снимки с чичо Гугъл никъде??? Някой знае ли къде да намеря, щото така само с четене добре, ама трябва и да се види!!!:please:

Bobo
05-02-2009, 00:28
Някъде имах едно гиф фаилче анимирано много добре се виждаше за съжаление немога да го открия:|

fein86
05-02-2009, 00:42
Някъде имах едно гиф фаилче анимирано много добре се виждаше за съжаление немога да го открия:|
Ако го намериш моля те прати ми, защото чета ли чета, ама като не го видя и все едно да сглобявам самолет с книжка за упътване :Tease:

голямата риба
05-02-2009, 08:49
грешка
двете свещи на цилиндър идват от авиацията
и целта е било единствено и само сигурност
да не говорим, че при 16-ките целта е само намалени вредни газове
никакъв пърформънс

търтей
05-02-2009, 10:27
грешка
двете свещи на цилиндър идват от авиацията
и целта е било единствено и само сигурност

за тва не съм съвсем съгласен
при класическия тиун спарк имаш два фронта на горене и просто да се извади мощност при лошо гориво

Mury
05-02-2009, 10:36
Някъде имах едно гиф фаилче анимирано много добре се виждаше за съжаление немога да го открия:|

Яаааа кой се е завърнал в час:bravo::bravo::bravo:

Sunny
05-02-2009, 15:02
грешка
двете свещи на цилиндър идват от авиацията
и целта е било единствено и само сигурност
да не говорим, че при 16-ките целта е само намалени вредни газове
никакъв пърформънс


за тва не съм съвсем съгласен
при класическия тиун спарк имаш два фронта на горене и просто да се извади мощност при лошо горивоИ аз не съм съгласен . Моята е от първите с две делака и като сваля палеца на едното делко - нема по умрял кон , дори и Тико бяга повече , сложа ли го и сме самолет на пътя .

grx
05-02-2009, 15:16
благодаря ви колеги но нещо не ми стана ясно целта на туин спарка:roll:

grx
05-02-2009, 15:28
и още: когато взех моята 146 бях свидетел на различно окабеляване на различните цилиндри демек:1и4бяха по правилото голяма на 1 с малка на 4 и голяма на 4 с малка на 1 а 2 и 3 ти бяха голяма на 2 с малка на 2 и голяма на 3 с малка на 3ти и в този случай има разлика в тази схема мойта и точния ТС
в момента съм ги наредил по правилния или както го нарекох точния и има голяма що годе разлика сега като чели е по-мощна
:roll:

Bodom
05-02-2009, 16:36
1и4бяха по правилото голяма на 1 с малка на 4 и голяма на 4 с малка на 1 а 2 и 3 ти бяха голяма на 2 с малка на 2 и голяма на 3 с малка на 3ти
имаш ли снимка на това ? :shocking:

grx
05-02-2009, 19:24
имаш ли снимка на това ? :shocking:
неееееее нямах телефон в мене тогава
:spoko:

Gogata
05-02-2009, 19:50
Някъде имах едно гиф фаилче анимирано много добре се виждаше за съжаление немога да го открия:|

За това ли става въпрос?
http://img510.imageshack.us/img510/6224/verbrandingsprocesyc4.gif

didod
05-02-2009, 20:03
Това си е нормален двигател, не туин спарк. Само май е с директно впъскване. :)

Доко
05-02-2009, 20:15
За това ли става въпрос?
http://img510.imageshack.us/img510/6224/verbrandingsprocesyc4.gif

Имаше някъде такова и за ТСпарк но ще падне голямо търсене докато изскочи.

п.с. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=16981

ne0
05-02-2009, 23:52
за тва не съм съвсем съгласен
при класическия тиун спарк имаш два фронта на горене и просто да се извади мощност при лошо гориво

може ли като Бобо и Рибата пишат ти да не се месиш.... някакси не си съвместим ;)

Bobo
06-02-2009, 02:17
грешка
двете свещи на цилиндър идват от авиацията
и целта е било единствено и само сигурност
да не говорим, че при 16-ките целта е само намалени вредни газове
никакъв пърформънс


Мамуно тоя спор сме го водили ;-) Чети добре кво съм написал. Като намалиш вредните газове - демек кво викаш е станало със сместта на колата ? :pokey: И какво се случва когато намалиш на евро 3 колите вредните газове ?

Bobo
06-02-2009, 02:21
за тва не съм съвсем съгласен
при класическия тиун спарк имаш два фронта на горене и просто да се извади мощност при лошо гориво

Баце ти нали си чип тунер вече можеш да пробваш да палиш "двата фронта" кога си пожелаеш и да ме усведомиш като ти стане колата двубутална на цилиндър и камерата двукамерна :roll2: Знам че можеш да четеш ама не всичко става само с четене требе и акъл ;-)

търтей
06-02-2009, 10:10
Баце ти нали си чип тунер вече можеш да пробваш да палиш "двата фронта" кога си пожелаеш и да ме усведомиш като ти стане колата двубутална на цилиндър и камерата двукамерна :roll2: Знам че можеш да четеш ама не всичко става само с четене требе и акъл ;-)

кефиш ме :devil:

didod
06-02-2009, 10:20
То всичкото хубу, ама нищо по темата... за жалост :no:

ne0
06-02-2009, 11:55
То всичкото хубу, ама нищо по темата... за жалост :no:

Готованин... темата е разисквана до малки подробности... търси
нали не очакваш някой да поства едно и също в продължение на 5-6 години ;)

didod
06-02-2009, 11:59
Ама точно снимки и клипчета липсват. :-)

oem
06-02-2009, 14:23
Не мога да ви разбера какво го гадаете още? Аз съм пробвал да разкача малките свещи. Общо взето нищо не се случва. Почва да пука само в ауспуха повече. Иначе колата си върви както и с тях така и без тях.

Furious 155
06-02-2009, 14:39
Не мога да ви разбера какво го гадаете още? Аз съм пробвал да разкача малките свещи. Общо взето нищо не се случва. Почва да пука само в ауспуха повече. Иначе колата си върви както и с тях така и без тях.
а катализатора как ли се чуства от цялото това нещо? или нямаш :jason2:

oem
06-02-2009, 15:07
а катализатора как ли се чуства от цялото това нещо? или нямаш :jason2:

Имам. Аз само пробвах :) Тоест не беше нарочно. Забравих да начака кабелите на малките. Затворих всичко и тръгнах да карам. И само чувах като сменям предавките как гърми от зад и тогава се чатнах и се върнах да ги оправя. Но колта имаше същата динамика както и преди. Може би една идея по-добре се чуства мотора като закачих малките.

P.S. Не че и с 8-те свещи пак не ми пука в гърнетата като подам рязко газ от празен ход... и не мога да разбера що пука така. Всико е на ред. Ламбда = 1, Дебитомера перфектен... хубави свещи... Така пукаше още като я купих. От тогава съм сменил всички датчици по инжекциона, чип тунинг, какви ли не други проблеми оправих, това с пукането в ауспуха остана...

Бобби
06-02-2009, 17:21
Едната свещ не подава ли искрата малко по късно от другата?:pokey:

oem
06-02-2009, 19:06
Едната свещ не подава ли искрата малко по късно от другата?:pokey:

При CF2 мотора пали на 1-ви цилиндър голямата зедно с на 4-ти малката. На 1-ви в края на такт сгъстяване, а на 4-ти в края на такт изпускане.

Това важи и за 2-ри 3-ти цилиндри.

Общо взето във всеки цилиндър се случва следното. В края на такт сгъстяване (малко преди ГМТ) пали голямата, а в края на такт изпускане пали и малката (пак се пада преди ГМТ).

sp_romeo1
06-02-2009, 19:22
Края на такт работа е ДМТ,колега

oem
06-02-2009, 20:54
Края на такт работа е ДМТ,колега

Оффф имам предвид такт изпускане. Оправих го. нешо се бях замотал.

didod
06-02-2009, 21:08
Т.е. какво тук върши втората свещ? Щом не пали при работен такт?

голямата риба
06-02-2009, 23:29
Т.е. какво тук върши втората свещ? Щом не пали при работен такт?
до изгаря отработилите газове, като винаги палят и двете свещи, на двата срещуположни цилиндъра

колега ОЕМ "паткало" ти е защото е имало отечка на искрата, от несложените кабели

Бобо при CF3 пак има изгубена искра

Furious 155
07-02-2009, 01:11
Едната свещ не подава ли искрата малко по късно от другата?:pokey:

при 16 клапановия - да.
При 8 клапановия знам че палят заедно!

oem
07-02-2009, 09:33
При мен сега патка по някога в смукателя. Случва се веднага след запалване ако тръгна веднага с много газ и пуква колектора. Както и на 2000 оборота нещо се замислия. Като поработи 1, 2 минуткии се оправя. Това сигурно е от лош софтуер или някоя бубина ми прави проблеми, а и ТПС-а и той е за смяна. Проблема е обаче, че не го прави като е студена. А след запалване. Може и топла да е, но като запаля и веднага подам много газ и рядко, но се случва да припука. ХУбавото е че пука коагто дросела е отворен и не прави поражания. И като пукне замирисва на бензин здраво от пред.

Kuker
07-02-2009, 09:42
Края на такт работа е ДМТ,колегаДействителните цикли на четиритактовите двигатели се осъществяват за четири такта или четири хода на буталото.

Първи такт - процес всмукване или пълнене. Този процес протича при движение на буталото от ГМТ до ДМТ. Когато налягането на остатъчните газове в цилиндъра спадне значително, през всмукателния клапан, който се отваря с помощта на газоразпределителния механизъм, постъпва прясно работно вещество. Поради съпротивлението на пълнителната система налягането на работното вещество в цилиндъра в процеса на пълненето е по-малко от атмосферното налягане.

Втори такт - процес сгъстяване. Сгъстяването на работното вещество протича при движение на буталото от ДМТ до ГМТ след затварянето на всмукателният клапан. Тъй като надбуталното пространство намалява, налягането и температурата на работното вещество се повишават, в резултат на което в края на сгъстяването се създават благоприятни условия за възпламеняване и изгаряне на горивото. За тази цел началото на подаване на горивото (в дизеловите двигатели) или искра (в карбураторните двигатели) трябва да започне преди ГМТ, т.е. с определен ъгъл на изпреварване - от 10 до 35 градуса.

Трети такт - процес горене и разширение. Този процес протича при движение на буталото от ГМТ до ДМТ. В резултат на топлината която се отделя при изгарянето на горивото, температурата и налягането на работното вещество се повишават значително. Под действието на високото налягане буталото се премества към ДМТ, а продуктите на горенето се разширяват, вследствие на което се получава полезна работа. Ето защо този ход на буталото се нарича работен ход.

Четвърти такт - процес изпускане. По време на този такт буталото се движи от ДМТ към ГМТ, като изтласква газовете от цилиндъра на двигателя през изпускателния клапан. За да се намали работата за изтласкване на газовете, а също и да се подобри очистването на цилиндъра, изпускателния клапан се отваря на около 40-70 градуса преди ДМТ. За подобряване очистването на цилиндъра от газовете същият клапан се затваря от 10 до 35 градуса след ДМТ.

Bodom
07-02-2009, 14:31
Оправих си линковете към картинките в моите постове в ТАЗИ ТЕМА (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=16981) !!!
Съветвам всички, които коментират тук и не са чели въпросната тема - да я ПРОЧЕТАТ!

oem
07-02-2009, 14:54
Оправих си линковете към картинките в моите постове в ТАЗИ ТЕМА (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=16981) !!!
Съветвам всички, които коментират тук и не са чели въпросната тема - да я ПРОЧЕТАТ!

Лелеее верно, че така е на CF2 мотора. Живял съм в заблуда. И какво излиза, че запалването на 1-ви и 2-ри става с големите свещи, а на 3-ти и 4-ти запалвам малките. Каква е логиката?

голямата риба
07-02-2009, 22:23
абе вие не разбрахте ли, че не палят отделно малка и голяма свещ
едновремено палят 4 свещи
по 2 на цилиндър

Bobo
07-02-2009, 22:31
до изгаря отработилите газове, като винаги палят и двете свещи, на двата срещуположни цилиндъра

колега ОЕМ "паткало" ти е защото е имало отечка на искрата, от несложените кабели

Бобо при CF3 пак има изгубена искра

Говорех за отработените газове ;-) А ако измислиш начин да няма изгубена искра в CF3 обади ми се ше те свържа с едни хорас много пари :upsidedwnsmiley:

голямата риба
07-02-2009, 22:52
Говорех за отработените газове ;-) А ако измислиш начин да няма изгубена искра в CF3 обади ми се ше те свържа с едни хорас много пари :upsidedwnsmiley:
да си сложат една мегасмърт бе

п.п. явно нещо мислим за различни неща

Bobo
07-02-2009, 23:03
да си сложат една мегасмърт бе

п.п. явно нещо мислим за различни неща

С Edis 6 ли :bad_evil: или 8 ;-)

голямата риба
07-02-2009, 23:16
С Edis 6 ли :bad_evil: или 8 ;-)
36-2 бе шматка

Bobo
07-02-2009, 23:22
36-2 бе шматка


Хахахахахаа :-)

Bobo
07-02-2009, 23:24
Айде бе каде сте ;) Имаше един пост за бубините ма от тия две теми нензам къде е :new_Eyecrazy:

Вижте типа бобини и имайте предвид поляритета ;-)

ПС> рибо стига смамили (мамили и спамили на едно ;))