View Full Version : Спортен филтър
Колеги, не съм много наясно с парамтетрите, за това ако може съвет от по-вещи. Искам да си купя спортен филтър(конус), но нз какъж размер да е и каква е разликата м/у тях...ето сайта където гледам
http://bgcarshop.com/index.php?cPath=105&osCsid=821aeb18b27d204bbc814f45442aa1b5
Сайта е оправен...извинявам се за грешката ! ;] Ако пак не става...натиснете Универсални филтри и ако може да ми кажете кой е добър конус за колата от подписа ми до към 150-160 лв.
това специално дето си дал искам регистрация ;)
Иначе зимай от 15 лева и си свиркай, неска ти казах :Р
Тряя само да го напраим да зима свеж въздух ;)
п.п. Ама то моето мнение не е важно, така че... да чуем останалите какво мислят :)
Важно е как да не е, аз ако твоето не слушам...на кой? :P
krsapunov
07-02-2009, 13:08
А защо да е конус, а не риплейсмънт?
BillyBoy`
07-02-2009, 13:27
защото със конуса мотора се чувства по добре:afro:пробвано е
Иначе зимай от 15 лева и си свиркай, неска ти казах :Р
Тряя само да го напраим да зима свеж въздух ;)
и аз това щях да кажа;-)
Е ок де ...но засхто тогава има филтри за 15 има и за 250 лв.?
BillyBoy`
07-02-2009, 19:38
Е ок де ...но засхто тогава има филтри за 15 има и за 250 лв.?
мо щото тиа от 15лв са ментаци според мен;-)
мо щото тиа от 15лв са ментаци според мен;-)
Абсолютно,аз такъв филтър не бих си сложил никога на колата,самия факт че е по-евтин от оригиналния хартиен филтър сам говори:devil::devil::devil:Взимай един на JR и не го мисли повече,универсалните са по около 70-80 кинта:-):-)
Satanism
07-02-2009, 21:04
Тея от 15лв, по-добре си махни филтъра изобщо...ефекта ще е същия....
Тук намерих универсален на JR http://drive.bg/product_info.php?cPath=128_129&products_id=12003&ModelId=184
Цената е малко по-малка от този на K&N и сега започва дилемата... КОЙ и ЗАЩО
K&N :duel: JR
А защо да е конус, а не риплейсмънт?
а каква е разликата :oops:
а каква е разликата :oops:
Риплейсмънта се слага на място на оригиналния, а за конусния филтър махаш всички кутии, забучваш една тръба на всмукателния колектор и на нея филтъра.
Boxer_Power
19-02-2009, 20:09
Риплейсмънта се слага на място на оригиналния, а за конусния филтър махаш всички кутии, забучваш една тръба на всмукателния колектор и на нея филтъра.
А да ти се намират някакви снимки колега,да видя как е на боксера,че не мога да измисля как да го закрепя и съм го сложил директно към всукателния колектор.
По принцип на боксера не е много добра идея да се слага конус. Аз лично съм с риплейсмънт и е ОК.
Голословие....
Обясни на човека защо.... то много рабти не са хубави ама ги правим нали....
Boxer_Power
20-02-2009, 11:04
По принцип на боксера не е много добра идея да се слага конус. Аз лично съм с риплейсмънт и е ОК.
Да ама звука му става невероятен!!!Обаче лятото като станат жегите много са спъва колата.
Bako_Marto
21-02-2009, 15:34
аз сам с конусен филтър YED и съм супер доволен отвън е с термощит и много по добре си вълви колата и звука е невероятен нямам никакви проблеми нито през лятото нито през зимата,а отностно поставянето стона като си купих едно ПВЦ коляно на 53 мм с 2 скоби и е порфектно ама сега ще и взимам хубаво коляно
Boxer_Power
21-02-2009, 17:34
аз сам с конусен филтър YED и съм супер доволен отвън е с термощит и много по добре си вълви колата и звука е невероятен нямам никакви проблеми нито през лятото нито през зимата,а отностно поставянето стона като си купих едно ПВЦ коляно на 53 мм с 2 скоби и е порфектно ама сега ще и взимам хубаво коляно
Снимки имаш ли?
Да ама звука му става невероятен!!!Обаче лятото като станат жегите много са спъва колата.
ДА, НО ако е добре изолиран няма да имаш грижи, а това не е толкова трудно!
Boxer_Power
23-02-2009, 17:55
ДА, НО ако е добре изолиран няма да имаш грижи, а това не е толкова трудно!
Ами за сега съм го сложил на мястото на кутията,там е по отдалечен от двигателя,и добре върви сега.
Ами за сега съм го сложил на мястото на кутията,там е по отдалечен от двигателя,и добре върви сега.
Аз моя лично съм го покрил(филтъра и алуминиевата тръба до него) с изолация за водопроводни тръби и има доста разлика :gayfight:
Абе снимаите ги тея решения, сложете по една снимка да видим как стоят.
Boxer_Power
24-02-2009, 17:53
Ето малко снимки от мене,приемам предложения и съвети за други вариянти.
Аз си взех YED от един колега, сложих го и за сега нямам проблеми. Сега смятам да си сложа прав въздухопровод, директно към филтър(който съм поставил в кутията) за да може да влиза директна струя въздух към филтъра. А и на мен капака ми е с отвори и охлажда двигателя малко по-добре и не мисля да слагам за сега термощит!
Boxer_Power
24-02-2009, 23:39
Аз си взех YED от един колега, сложих го и за сега нямам проблеми. Сега смятам да си сложа прав въздухопровод, директно към филтър(който съм поставил в кутията) за да може да влиза директна струя въздух към филтъра. А и на мен капака ми е с отвори и охлажда двигателя малко по-добре и не мисля да слагам за сега термощит!
А филтъра панелен ли е или конус,понеже казваш че е в кутията?
Ето малко снимки от мене,приемам предложения и съвети за други вариянти.
Нали се сещаш че там лятото става най топло:thumbup::thumbup:просто рпи боксера е трудно да се изолира от топлия въздух:thumbup::thumbup:
Boxer_Power
25-02-2009, 13:18
Нали се сещаш че там лятото става най топло:thumbup::thumbup:просто рпи боксера е трудно да се изолира от топлия въздух:thumbup::thumbup:
Да знам,за това лятото го махам:haha:
Докато не измисля някакъв вариянт за топлоизолация:thumbup:
Ето как изглежда при мен, но това е, още преди топлоизолацията:haha:
Ето малко снимки от мене,приемам предложения и съвети за други вариянти.
Колега, тоя филтър БАЯ големичък му идва на твоя Боксер, действа с нещо по-умерено, че се губи ефекта!
Колега,може ли снимка и след топлоизолацията и да кажеш как си го направил,че и аз трябва да мисля нещо :)
Благодаря предварително
Boxer_Power
25-02-2009, 23:25
Ето как изглежда при мен, но това е, още преди топлоизолацията:haha:
Че за какво ти е изолация?Той филтъра си е достатъчно отделен от двигателя като гледам?
Че за какво ти е изолация?Той филтъра си е достатъчно отделен от двигателя като гледам?
Амиииии требе си,ма лошото при теб е че почти няма начин да го излоираш,единственият вариант е да го сложиш напред до радиатора,но пък се отдалечава много от мотора:rockon::rockon:а и незнам кат се пуснат перките кво ще стане:roll2::roll2:
Boxer_Power
26-02-2009, 10:29
Амиииии требе си,ма лошото при теб е че почти няма начин да го излоираш,единственият вариант е да го сложиш напред до радиатора,но пък се отдалечава много от мотора:rockon::rockon:а и незнам кат се пуснат перките кво ще стане:roll2::roll2:
Ами тогава другия вариянт за по добро охлаждане е този :boost:
Ами тогава другия вариянт за по добро охлаждане е този :boost:
Да ма тва е кулер,па към него требе и турбина:crazy::crazy::crazy:
Boxer_Power
26-02-2009, 10:51
Да ма тва е кулер,па към него требе и турбина:crazy::crazy::crazy:
Колко му е да измислим и едно турбо.:lol:
Че за какво ти е изолация?Той филтъра си е достатъчно отделен от двигателя като гледам?
Да, вярно е далеч е филтъра, но след 10 мин. каране в задръстванията, независимо от сезона, като слеза и барна филтъра и тръбата , пак грееше затова действах с изолация. Ще направя снимка, но то е просто смешно как седи някво парче изолация за водо-преносната мрежа на филтъра!
Да, вярно е далеч е филтъра, но след 10 мин. каране в задръстванията, независимо от сезона, като слеза и барна филтъра и тръбата , пак грееше затова действах с изолация. Ще направя снимка, но то е просто смешно как седи някво парче изолация за водо-преносната мрежа на филтъра!
Кво бре,моят термощит е от алуминия на стар куфар за гримове:roll2::roll2::roll2::roll2::roll2::roll2:: roll2::roll2::roll2:
Boxer_Power
26-02-2009, 16:31
хрумна ми нещо:idea: Ако му се направи някъква кутя пр.алуиниева която отстрани да е затворена и да изолира топлия въздух,а отгоре да е отворена и да се направи един въздуховод на капака за да влиза от там директно студен въздух,дали ще има ефект?
Нещо като тази на снимката:
хрумна ми нещо:idea: Ако му се направи някъква кутя пр.алуиниева която отстрани да е затворена и да изолира топлия въздух,а отгоре да е отворена и да се направи един въздуховод на капака за да влиза от там директно студен въздух,дали ще има ефект?
Нещо като тази на снимката:
Ами може да,самоче требе да е отсрани не по средата:roll2:
Boxer_Power
26-02-2009, 17:33
Ами може да,самоче требе да е отсрани не по средата:roll2:
Е да бе естествено:lol: само за пример съм я показал тая
Моя капак е такъв, а днес сложихме и права тръба към филтър-а. Остава само и термощит и съм готов с това. Ще пусна снимки тези дни.
Boxer_Power
28-02-2009, 21:17
Моя капак е такъв, а днес сложихме и права тръба към филтър-а. Остава само и термощит и съм готов с това. Ще пусна снимки тези дни.
Пусни да видя как е?
хрумна ми нещо:idea: Ако му се направи някъква кутя пр.алуиниева която отстрани да е затворена и да изолира топлия въздух,а отгоре да е отворена и да се направи един въздуховод на капака за да влиза от там директно студен въздух,дали ще има ефект?
Нещо като тази на снимката:
Да това с рязането на капака е добра идея, за Боксер- капака, за Твин спарк-ове - калника :jason2: " ВИВА ЛА ФЛЕКСИОНЕ! "
е па колко да е далече разстоянието при боксера. дори и до радиатора да се изнесе и да дърпа студено от решетката, пак ще е 2 пъти по-късо от оригиналните въздуховоди.
hollyman_R
05-03-2009, 00:06
Колеги, след всичко което изчетох тук, реших да си сложа JR replacement, намерих и точно модела от drive.bg
Само не разбрах, трябва ли да правя някакви допълнителни термощитове, алуминиеви топлоизолации и т.н. или това се отнася само до боксерите. Щото просто не ми се занимава...
Ако е само да го сменя, съм навит, макар че много не съм сигурен за ефекта, ама айде, по-лошо сигурно няма да стане.
Моля за компетентно мнение, и благодаря за което!!!
Не, за риплейсмънт няма нужда. Просто го слагаш на мястото на стария. Поръчвай и слагай смело. По-добре ще се чувства мотора.
Колеги, след всичко което изчетох тук, реших да си сложа JR replacement, намерих и точно модела от drive.bg
Само не разбрах, трябва ли да правя някакви допълнителни термощитове, алуминиеви топлоизолации и т.н. или това се отнася само до боксерите. Щото просто не ми се занимава...
Ако е само да го сменя, съм навит, макар че много не съм сигурен за ефекта, ама айде, по-лошо сигурно няма да стане.
Моля за компетентно мнение, и благодаря за което!!!
Може само да докараш свеж въздух до кутията с по дебела тръба/въздуховод/,слагаш единия край долу в бронята,до халогена,пък другия край го боджаш в кутията:clap::clap:
Boxer_Power
05-03-2009, 18:08
Може само да докараш свеж въздух до кутията с по дебела тръба/въздуховод/,слагаш единия край долу в бронята,до халогена,пък другия край го боджаш в кутията:clap::clap:
нещо като на боксера ;)
hollyman_R
05-03-2009, 18:20
Може само да докараш свеж въздух до кутията с по дебела тръба/въздуховод/,слагаш единия край долу в бронята,до халогена,пък другия край го боджаш в кутията:clap::clap:
А това наложително ли е? И какво ще стане, ако не го направя? В смисъл като отрицателен ефект нещо?
Boxer_Power
05-03-2009, 18:31
А това наложително ли е? И какво ще стане, ако не го направя? В смисъл като отрицателен ефект нещо?
Нищо няма да стане просто с такава тръба ще дърпа повече студен въздух,ама не е препоръчително да минаваш през много големи локви. ;)
adv_petrov
06-03-2009, 11:50
Абе да ви питам, без да отварям нова тема, решил съм да слагам на мойта 156 2.0 спортен филтър цилиндричен (а не конус, понеже смятам че много ще ручи), който също смятам че ще е добър за двигателя. Та от няколко дена гледам онлайн магазините. Та намерих JR за 120 лв с доставката, и KN за 185 без доставката. Въпроса ми е кой да избера (понеже така и така няма да е конус)? Лично според мен тея JR са добри филтърчета, но все пак да питам....
Абе да ви питам, без да отварям нова тема, решил съм да слагам на мойта 156 2.0 спортен филтър цилиндричен (а не конус, понеже смятам че много ще ручи), който също смятам че ще е добър за двигателя. Та от няколко дена гледам онлайн магазините. Та намерих JR за 120 лв с доставката, и KN за 185 без доставката. Въпроса ми е кой да избера (понеже така и така няма да е конус)? Лично според мен тея JR са добри филтърчета, но все пак да питам....
Взимай ЖР-а:pfbbt:
hollyman_R
06-03-2009, 18:24
Аз пък съм нещо пообъркан... днес говорих с двама специалисти, единият от които от "Динекспрес" - фирмения на Фиат и Алфа, и двамата ми казаха едно и също: че със спортния филтър
1. Много се увеличава разхода на гориво, защото филтъра подава повече въздух към двигателя, компа това го отчита като обеднена смес и съответно подава повече бензин. Да, и двамата казват, че повече ще върви колата, но разхода ще се увеличи съвсем осезателно!!!
2. Въздухът, който преминава в двигателя е много по-замърсен от въздуха през нормалния филтър, тъй като спортния е от по-пореста материя и по-малко задържа мръсните частици от въздуха.
Та това ме хвърли в голямо колебания, щото и двете мнения бяха съвсем независими, но абсолютно еднопосочни, пък и от добри майстори все пак...
Вие какво ще кажете по този въпрос, колеги? Надявам се на наистина компетентна, а не емоционална оценка.
Благодаря предварително!!!
С поздрави
BillyBoy`
06-03-2009, 20:15
Аз пък съм нещо пообъркан... днес говорих с двама специалисти, единият от които от "Динекспрес" - фирмения на Фиат и Алфа, и двамата ми казаха едно и също: че със спортния филтър
1. Много се увеличава разхода на гориво, защото филтъра подава повече въздух към двигателя, компа това го отчита като обеднена смес и съответно подава повече бензин. Да, и двамата казват, че повече ще върви колата, но разхода ще се увеличи съвсем осезателно!!!
2. Въздухът, който преминава в двигателя е много по-замърсен от въздуха през нормалния филтър, тъй като спортния е от по-пореста материя и по-малко задържа мръсните частици от въздуха.
Та това ме хвърли в голямо колебания, щото и двете мнения бяха съвсем независими, но абсолютно еднопосочни, пък и от добри майстори все пак...
Вие какво ще кажете по този въпрос, колеги? Надявам се на наистина компетентна, а не емоционална оценка.
Благодаря предварително!!!
С поздрави
хахахахахаха намерил си къде да питаш във Динекспрес моля те повече не ходи там за каквото и да било :sniper:верно ще има разлика във вървенето но не очакваи чудеса всичко друго което са ти казали е ташак взимаи и си слагаи един конус и мирясваи накрая стига със тези колебания допитвания и догатки утре ако доидеш на лукоила на карловска специално за теб ще донеса конуса да го видиш от вътре след 15К км отвътре как изглежда и дали има мръсотии Динекспрес а тези типове дето са ти го казали това дали са ползвали такъв вид филтри че да ти говорят такива тъпотии хаиде със здраве и приатна вечер
Boxer_Power
06-03-2009, 20:50
Въздухът, който преминава в двигателя е много по-замърсен от въздуха през нормалния филтър, тъй като спортния е от по-пореста материя и по-малко задържа мръсните частици от въздуха.
Това е вярно!Но може за се избегне със често пране и омасляване на филтъра.Примерно на 5-6месеца го махаш и го потапвш в съд със бензин за около 2часа,след това го оставяш да исъхне,и после го омасляваш добре от външната страна.Така няма да допуснеш прахоляка да преминава през филтъра.
А за по голяма мощност филтъра ти трябва да е топлоизолиран,да дърпа по възможност по студен въздух,а не топлия който е в двигателния отсек.
Така с такъв филтър въздушната струя която влиза във всукателния колектор ще е около 70% повече от колкото с обикновенния филтър в кутията.
Здравейте, когато купих мойта 145, беше със спортен реплейсмънт BMC. Сложих нов, обикновен, хартиен.
Струва ми се че със спортния малко по вървеше колата и мисля да го сложа пак. Та имам 2 въпроса :
- как се почиства ? достатъчно ли е да го продухам с въздух ? тука чета за пране ?!!
- трябва ли да се омаслява реплейсмънт филтъра ? и маслото от него няма ли да отиде на дебитомера ?
или само конусните се омасляват ? като го махнах не беше омаслен.
... майстори и на мен са ми казвали че със спортен филтър влизало прах в двигателя... ми тогава защо се произвеждат и продават изобщо ?
Аз пък съм нещо пообъркан... днес говорих с двама специалисти, единият от които от "Динекспрес" - фирмения на Фиат и Алфа, и двамата ми казаха едно и също: че със спортния филтър
1. Много се увеличава разхода на гориво, защото филтъра подава повече въздух към двигателя, компа това го отчита като обеднена смес и съответно подава повече бензин. Да, и двамата казват, че повече ще върви колата, но разхода ще се увеличи съвсем осезателно!!!
2. Въздухът, който преминава в двигателя е много по-замърсен от въздуха през нормалния филтър, тъй като спортния е от по-пореста материя и по-малко задържа мръсните частици от въздуха.
Та това ме хвърли в голямо колебания, щото и двете мнения бяха съвсем независими, но абсолютно еднопосочни, пък и от добри майстори все пак...
Вие какво ще кажете по този въпрос, колеги? Надявам се на наистина компетентна, а не емоционална оценка.
Благодаря предварително!!!
С поздрави
Баси глупостите,напротив,спортния филтръ има много по малка прпоскателна стойност на боклуци/и по-голяма на въздух/,защото фитрира и най-финният прах,докато обикновенния филтър не го прави:dunno::dunno::dunno:Тва за разхода също не е вярно:dunno::dunno::dunno:Майко кви хора има на този свят,и те ми били механици:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:
hollyman_R
09-03-2009, 16:50
Абе аз днес реших за всеки случай да си взема размерите на стария филтър, да съм сигурен че ще пасне спортния де, че са бая парички все пак...
И к`во, старият ми филтър е с размери 240/165 и си влиза точно в кутията, този /риплейсмънта/ на K&N е 285/160 и съответно този на JR е 250/168.
Сегашният ми филтър е РА 841 MULLER FILTER.
Напра`о съм шах, ебаси... Кутията ли е друга на мойта кола, що ли... Размерите на спортните съм ги взел по модела на колата и двигателя от сайтовете на K&N И JR. Те защо са различни тогава, като са за един и същи модел??? И защо моят пък е съвсем друг???
Кофти, май няма да мога да карам със спортен филтър:((((
Ееее, намразих ги тия `талянци, ебаси макаронаджиите....
...И к`во, старият ми филтър е с размери 240/165 и си влиза точно в кутията, този /риплейсмънта/ на K&N е 285/160 и съответно този на JR е 250/168....
А съм с риплейсмънт JR и наистина влиза малко по-трудно в сравнение с хартиения. Но влиза. И с него колата определено върви по-добре.
hollyman_R
10-03-2009, 00:12
Е добре де, как го набута този 1 см. в повече на дължина??? Айде, на широчина 3 мм. някакси ще ги смачкам, ама 1 см... Напра`о не виждам как ше стане, ебаси... Щото са си 100 кинта горе-долу с доставката. Ако не стане - изгори, за да светиш...
Иначе и аз на същия филтър съм се спрял.
А като казваш, че върви по-добре, само на обороти над 4 000 ли имаш предвид или и на ниските, че те наште Алфи са си малко по-мудни на по-ниски? Как ти е разхода сега? Айде кажи си общо впечатленията.
Е добре де, как го набута този 1 см. в повече на дължина??? Айде, на широчина 3 мм. някакси ще ги смачкам, ама 1 см... Напра`о не виждам как ше стане, ебаси... Щото са си 100 кинта горе-долу с доставката. Ако не стане - изгори, за да светиш...
Иначе и аз на същия филтър съм се спрял.
А като казваш, че върви по-добре, само на обороти над 4 000 ли имаш предвид или и на ниските, че те наште Алфи са си малко по-мудни на по-ниски? Как ти е разхода сега? Айде кажи си общо впечатленията.
ще стане споко:smartass::smartass:
Е добре де, как го набута този 1 см. в повече на дължина??? Айде, на широчина 3 мм. някакси ще ги смачкам, ама 1 см... Напра`о не виждам как ше стане, ебаси... Щото са си 100 кинта горе-долу с доставката. Ако не стане - изгори, за да светиш...
Иначе и аз на същия филтър съм се спрял.
А като казваш, че върви по-добре, само на обороти над 4 000 ли имаш предвид или и на ниските, че те наште Алфи са си малко по-мудни на по-ниски? Как ти е разхода сега? Айде кажи си общо впечатленията.
Влиза, не бой се :) Нали все пак е силикон некъв. Иначе за вървенето - подобрението е осезаемо, но предимно във високите обороти. Има и малка промяна в звука, става по-гърлен като стъпиш на газта. На разход не знам каква е разликата и дали изобщо има, щото не съм карал достатъчно дълго с хартиения. Само за по 2-3 дена, докато съхне спортния :)
хахахахахаха намерил си къде да питаш във Динекспрес моля те повече не ходи там за каквото и да било :sniper:верно ще има разлика във вървенето но не очакваи чудеса всичко друго което са ти казали е ташак взимаи и си слагаи един конус и мирясваи накрая стига със тези колебания допитвания и догатки утре ако доидеш на лукоила на карловска специално за теб ще донеса конуса да го видиш от вътре след 15К км отвътре как изглежда и дали има мръсотии Динекспрес а тези типове дето са ти го казали това дали са ползвали такъв вид филтри че да ти говорят такива тъпотии хаиде със здраве и приатна вечер
Колеги, не се заблуждавайте, че спортният филтър е по-добър от серийния - препоръчан от производителя! Той затова е спортен, което значи - по-голям дебит, по-голяма мощност, но и по-ниска филтрация, по-прашен въздух в двигателя, по-къс живот!!! Всичко се съдържа в името му - СПОРТЕН, на принципа изгори, за да светиш!
P.s.: истинският филтър дори само след 200-300 км. по нашите прашни пътища е вече видимо посивял от "наветрената страна" , щото улавя и спира праха, като филтъра на прахосмукачката, а спортният и след 15К си е чист като сълза, ами как няма да е, като пропуска всичко - и въздух и мръсотия. Елементарно, Уотсън!
Така че, подмяната на серийния със спортен е въпрос на личен избор - по-голяма мощност за сметка на по-къс (спортен) живот на двигателя. Щото ония дето продават скъпите спортни филтри, това последното си го спестяват в рекламите - не им отърва!!!
Колеги, не се заблуждавайте, че спортният филтър е по-добър от серийния - препоръчан от производителя! Той затова е спортен, което значи - по-голям дебит, по-голяма мощност, но и по-ниска филтрация, по-прашен въздух в двигателя, по-къс живот!!! Всичко се съдържа в името му - СПОРТЕН, на принципа изгори, за да светиш!
P.s.: истинският филтър дори само след 200-300 км. по нашите прашни пътища е вече видимо посивял от "наветрената страна" , щото улавя и спира праха, като филтъра на прахосмукачката, а спортният и след 15К си е чист като сълза, ами как няма да е, като пропуска всичко - и въздух и мръсотия. Елементарно, Уотсън!
Така че, подмяната на серийния със спортен е въпрос на личен избор - по-голяма мощност за сметка на по-къс (спортен) живот на двигателя. Щото ония дето продават скъпите спортни филтри, това последното си го спестяват в рекламите - не им отърва!!!
Колега, прав си, но само по отношение на евтините "спортни" филтри. Ела да ти покажа моя - чист е, но само отвътре. Именно омасляването на филтъра помага за задържане на фините частици. Не си мислете, че филтъра се маже с обикновено масло. Специално е - заредено със електростатичен заряд, който прилепва прашинките.
ок, дотук разбрах че и реплейсмънта се маже с масло... което питах няколко мнения по горе.
добре, сега въпроса : какво е специалното масло и откъде се купува ? за BMC филтър, беше си с колата.
с какво ги перете ? с прах за пране ли ? под чешмата ?
колкото до "зареденото" масло - това не е вярно, металната решетка на филтъра е проводяща и ще го разреди веднага или за няколко минути ще се разреди през разни утечки. По скоро е възможна да е антистатично, т.е. леко проводящо, премахва евентуално статично електричество и частиците по лесно се набиват в марлята.
или пък е такова, което се наелектризира от преминаващия въздух.
Гледах го моят, две вълнообразни телени повръхноси, между тях нещо като два-три слоя марля, доста рехав ми се видя на светлина.
а като стане въпрос за филтриране на твърди частици, обикновено се дава размерът на частиците които даден филтър спира - има ли такива данни за автомобилните филтри ?
Колеги, не се заблуждавайте, че спортният филтър е по-добър от серийния - препоръчан от производителя! Той затова е спортен, което значи - по-голям дебит, по-голяма мощност, но и по-ниска филтрация, по-прашен въздух в двигателя, по-къс живот!!! Всичко се съдържа в името му - СПОРТЕН, на принципа изгори, за да светиш!
P.s.: истинският филтър дори само след 200-300 км. по нашите прашни пътища е вече видимо посивял от "наветрената страна" , щото улавя и спира праха, като филтъра на прахосмукачката, а спортният и след 15К си е чист като сълза, ами как няма да е, като пропуска всичко - и въздух и мръсотия. Елементарно, Уотсън!
Така че, подмяната на серийния със спортен е въпрос на личен избор - по-голяма мощност за сметка на по-къс (спортен) живот на двигателя. Щото ония дето продават скъпите спортни филтри, това последното си го спестяват в рекламите - не им отърва!!!
не е вярно това.спортен му викаме тук в БГ.ето тука има тестове на филтрацията
http://www.knfilters.com/images/factstab1.gif
http://www.knfilters.com/images/factstab2.gif
http://www.knfilters.com/filter_facts.htm#MYTHS
филтрацията и пропускането на въздушния поток са много по-добри и живота му е по-дълъг. има спрейове за почистване на такива филтри и спрейове за смазване.
old alfist
11-03-2009, 11:21
Аз също съм с риплейсмънт JR и на двете ми коли. Подкрепян напълно казаното от колегата Tonov.
Колеги, не се заблуждавайте, че спортният филтър е по-добър от серийния - препоръчан от производителя! Той затова е спортен, което значи - по-голям дебит, по-голяма мощност, но и по-ниска филтрация, по-прашен въздух в двигателя, по-къс живот!!! Всичко се съдържа в името му - СПОРТЕН, на принципа изгори, за да светиш!
P.s.: истинският филтър дори само след 200-300 км. по нашите прашни пътища е вече видимо посивял от "наветрената страна" , щото улавя и спира праха, като филтъра на прахосмукачката, а спортният и след 15К си е чист като сълза, ами как няма да е, като пропуска всичко - и въздух и мръсотия. Елементарно, Уотсън!
Така че, подмяната на серийния със спортен е въпрос на личен избор - по-голяма мощност за сметка на по-къс (спортен) живот на двигателя. Щото ония дето продават скъпите спортни филтри, това последното си го спестяват в рекламите - не им отърва!!!
Пак говорите глупости.Ела колега да видиш моя спортен филтър след 5 000 км.има всичко по него/даже умрели оси/ма само отвън,даже ще ти сваля дебитомера да видиш колко е чист:cold::cold::cold:Не можеш да ме убедиш че хартиен филтър,който струва 15 лв.,и не се знае къде е произведен,е по-добър от хубавия,марков спортен филтър.Единствения недостатък на спортния филтър е,че ако се прекали със омасляването,това е пагубно за дебитомера:super::super::super:Ма моя е сух тип:super::super:
BillyBoy`
11-03-2009, 15:14
Колеги, не се заблуждавайте, че спортният филтър е по-добър от серийния - препоръчан от производителя! Той затова е спортен, което значи - по-голям дебит, по-голяма мощност, но и по-ниска филтрация, по-прашен въздух в двигателя, по-къс живот!!! Всичко се съдържа в името му - СПОРТЕН, на принципа изгори, за да светиш!
P.s.: истинският филтър дори само след 200-300 км. по нашите прашни пътища е вече видимо посивял от "наветрената страна" , щото улавя и спира праха, като филтъра на прахосмукачката, а спортният и след 15К си е чист като сълза, ами как няма да е, като пропуска всичко - и въздух и мръсотия. Елементарно, Уотсън!
Така че, подмяната на серийния със спортен е въпрос на личен избор - по-голяма мощност за сметка на по-къс (спортен) живот на двигателя. Щото ония дето продават скъпите спортни филтри, това последното си го спестяват в рекламите - не им отърва!!!
първо да те питам ти ползвал ли си някога спортен филтър че да даваш мнения???!!!ако не си ползвал по добре не пиши и не заблуждаваи колегите които четат тази тема и искат да си сложат такъв филтър:grin:и другото което е кои ти каза ``а спортният и след 15К си е чист като сълза`` виждал ли си такъв след тези километри какво представлява?маи не си!!!
ок, дотук разбрах че и реплейсмънта се маже с масло... което питах няколко мнения по горе.
добре, сега въпроса : какво е специалното масло и откъде се купува ? за BMC филтър, беше си с колата.
с какво ги перете ? с прах за пране ли ? под чешмата ?
...
JR-а идва омаслен. После може да си поръчаш допълнително к-т за почистване. Съдържа препарат за почистване и спрей за омасляване, заедно с упътването как се прави.
Общо взето процедурата е проста: намокряш филтъра с препарата, оставяш го известно време да се разтворят боклуците и миеш с течаща вода в посока отвътре-навън. След това го оставяш да изсъхне сам, без да ползваш сешоари и т.н. После се пръска с маслото и го монтираш обратно. Един к-т стига за 4-5 изпирания.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.