PDA

View Full Version : Изпускателни колектори



WhitePower
11-02-2009, 15:01
Машала аферим ефенди
Е тва е вече изкуство и е правен тука в БГ
Няма да кажа от кого обаче

ludkanar
11-02-2009, 17:59
малеееее тва е за нещо мнооого яко сигурно...няма ли да споделиш за какво е правено това нещо

WhitePower
11-02-2009, 18:08
4.2 8 цилиндров мерцедец

ludkanar
11-02-2009, 18:23
звучи перфектно

голямата риба
11-02-2009, 21:31
интересно е какъв е ефекта след намесата

WhitePower
11-02-2009, 22:04
ефекта е бил малко вървене отгоре и много трщете

човека си е искал това и са го направили

чудно ми е колко хора биха се захванали с такова нещо и за какви пари естесвенно

ФЕРАРИСТ
12-02-2009, 01:08
Ми че данкешьон изглежда.....

ICI
12-02-2009, 03:12
чудно ми е колко хора биха се захванали с такова нещо ...

е едно заплетено и от мен :bionic:

Ivo Skoklev
12-02-2009, 09:21
Аз се впуснах в този филм....и все още не е свършил,за сега съм 600 лв. назад за материали.По начина по които ги преправях не ми остана много място за пътя на I цилиндър.Толкова малко място има около тези мотори че да ви кажа,ако си бях купил Supersprint щеше да си пасне и да не се занимавам с глупости.....евтиното излиза скъпо.Та за ентусиасти които имат мерак и 2.0TS мотор......Всичко което е в "торбаичката в гаража" се продава:Фланци,рязани на водоструйка(не тези от снимката,а като фабричните,стават разбира се и за турбо пътища,не са заварени за тръбите)тръби 2-1(готови),колена и още тръби.колектора е направен така че да се разглабя на 2 части.Ако има желаещи ще пусна тема в раздел продава....http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=137&pictureid=496

nesh
12-02-2009, 09:31
е едно заплетено и от мен :bionic:

Toва модерна скулптура ли е или ?

ludkanar
12-02-2009, 09:48
Toва модерна скулптура ли е или ?

нещо такова:tooth:

1912
12-02-2009, 10:03
Иво тоя колектор толкова да ми е познат:tooth:

WhitePower
12-02-2009, 10:31
е едно заплетено и от мен :bionic:

Ицка , това изглежда верно като абстрактно искуство , оплетени едни в други железа ;)
само незнам как ще ги омотаеш с лента ;)) като и ръцете не можеш да си навреш вътре

millko
12-02-2009, 11:18
Ето и един оригинален от музея на Ферари.:shock:

ICI
12-02-2009, 15:03
Ицка , това изглежда верно като абстрактно искуство , оплетени едни в други железа ;)
само незнам как ще ги омотаеш с лента ;)) като и ръцете не можеш да си навреш вътре
Омотани са всеки рънер почти поотделно и от 2000км са на колата, всичко е така направено че даже и се завиват към главата без проблеми ;)

Mury
12-02-2009, 15:08
Toва модерна скулптура ли е или ?

На мен ми мяза на макет на Хималаите:tooth::tooth:

Novachev
12-02-2009, 16:42
Аз се впуснах в този филм....и все още не е свършил,за сега съм 600 лв. назад за материали.По начина по които ги преправях не ми остана много място за пътя на I цилиндър.Толкова малко място има около тези мотори че да ви кажа,ако си бях купил Supersprint щеше да си пасне и да не се занимавам с глупости.....евтиното излиза скъпо.Та за ентусиасти които имат мерак и 2.0TS мотор......Всичко което е в "торбаичката в гаража" се продава:Фланци,рязани на водоструйка(не тези от снимката,а като фабричните,стават разбира се и за турбо пътища,не са заварени за тръбите)тръби 2-1(готови),колена и още тръби.колектора е направен така че да се разглабя на 2 части.Ако има желаещи ще пусна тема в раздел продава....http://clubalfaromeo.com/forum/picture.php?albumid=137&pictureid=496
Абе аз не искам да купувам искам да си направя но незнам какъв размер трябва да са тръбите и смята ли се по някакъв начин дължината им или просто ги правиш с еднаква дължина. При мен може да ми струват пари само меките връзки за това питам но не знам кокво тярбва да направя.И все пак пробвал ли си го на колата това нещо има ли ефект как би описал ефекта ще си заслужава ли хамалогията.

WhitePower
12-02-2009, 16:42
мъро дай некоя снимчица на драго , да се полюбуваме

Furious 155
12-02-2009, 17:49
дам интересни са ви плетениците - ама си оправете правописно заглавието :calc:

Иначе колектори има из нета колкото искате нагласени и направени :tooth: - както каза Еньо - дайте една графика да видим след тях какво се е променило по силовата част на нещата!

WhitePower
12-02-2009, 18:21
дам интересни са ви плетениците - ама си оправете правописно заглавието :calc:

Иначе колектори има из нета колкото искате нагласени и направени :tooth: - както каза Еньо - дайте една графика да видим след тях какво се е променило по силовата част на нещата!


първия не е из нета а е правен в асеновград
ICI като гледам и неговия си го е правил - за другите незнам

Bobi_33
12-02-2009, 23:04
Ето тук можете да видите минимална част от труда на Драго http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=9045&page=5 , всичко, което се вижда от снимките е правено на ръка, няма нито една готова част. Изпускателният колектор за съжаление не се вижда заради лентата, но и останалите неща говорят немалко. Нено има огромно колекция от снимки на изпускателни колектори, нека той пусне няколко

1912
12-02-2009, 23:14
на иво колектора (бившия мой) и той е правен в асеновград ама от друг майстор

ne0
12-02-2009, 23:53
MADE IN ORLANDOVTZI
10616
10617
10618

ludkanar
13-02-2009, 09:25
MADE IN ORLANDOVTZI
10616
10617
10618

епа супер много добри,а neo били казал аз ако си сложа такива какво променям само с испускателни колектори и имали смисъл да правя.или трябва и да се поисправи тръбата отдолу

WhitePower
13-02-2009, 11:03
на иво колектора (бившия мой) и той е правен в асеновград ама от друг майстор

ми или е правн от добри или от кутуманов

WhitePower
13-02-2009, 11:05
MADE IN ORLANDOVTZI

мдааа винаги съм казвал че драго е бог на металите особенно като едно време ми постави накрайника на гърнето за 45 минути - то припилва то мери 300 пъти , жалко само че вече не работи на народни цени

MainaCore
13-02-2009, 11:11
ми или е правн от добри или от кутуманов

Кутуманов и Добри работят заедно, а Добри прави колекторите :)

Furious 155
13-02-2009, 11:49
пише се иЗпускателен - ще ни се смеят вече....:bangin:

ne0
13-02-2009, 12:19
пише се иЗпускателен - ще ни се смеят вече....:bangin:

готово

WhitePower
13-02-2009, 12:54
пише се иЗпускателен - ще ни се смеят вече....:bangin:
ми ведъж пусната темата не ми дава да я редактирам , така че дори и да видя грешка в заглавието , не мога да я пипам !!!

Furious 155
13-02-2009, 13:01
а я сега разкажете на простолюдието за това какво променят едни такива колектори от фабричните и как се правят и дължината за всеки цилиндър май трябва да отговаря на някакви изисквания - та споделете малко такова инфо!

WhitePower
13-02-2009, 13:02
Кутуманов и Добри работят заедно, а Добри прави колекторите :)
Знам тва , нали моя майстор е бил преди това при Кутуманов, ама нещо не са се разбрали и .... сега си бачка сам

Mury
13-02-2009, 14:18
MADE IN ORLANDOVTZI

мдааа винаги съм казвал че драго е бог на металите особенно като едно време ми постави накрайника на гърнето за 45 минути - то припилва то мери 300 пъти , жалко само че вече не работи на народни цени
Така е бате,хората са казали-хубавите неща струват скъпо:mobile::mobile::mobile:

WhitePower
13-02-2009, 14:21
Така е бате,хората са казали-хубавите неща струват скъпо:mobile::mobile::mobile:

Вярно е и тва ама ние поне не можем да си позвлим да дадем 1200 лева за колектор и 1100 за генерация - това бяха цените му преди година ( за едно путно което е 2 метра )
както се казва репутацията върви с цената , едно е да правиш порше едно е алфа ;))

И все пак за мене си остава бог на металите , но аз съм неплатежоспособен за него

1912
13-02-2009, 14:44
:hehehm:охохо това последното ми хареса аз съм неплатежоспособен...то с тя криза май всичките сме такива

Novachev
14-02-2009, 19:16
а я сега разкажете на простолюдието за това какво променят едни такива колектори от фабричните и как се правят и дължината за всеки цилиндър май трябва да отговаря на някакви изисквания - та споделете малко такова инфо!
Хайде бе хората дето знаят да разкажат малко как що се скатават няма да им изядем хляба.

WhitePower
15-02-2009, 19:33
Хайде бе хората дето знаят да разкажат малко как що се скатават няма да им изядем хляба.
За атмосферка да ти кажа нема много голяма файда , най много 2-3 коня
но за турбинните автомобили позволява да сложиш друга турбина с друг фланец на друго място .....
щото оригиналните колектори на всяка кола са за стандартна турбина и ако искаш друга(по голяма) тя обикновенно не пасва на фланеца

nesh
16-02-2009, 11:03
изпускателната генерация е някаква "бяла"магия" като гледам серийте "тайният живот на F1" по Дискавъри....там обясниха че оборотите на постигане на максималната тяга определят масата и дължината на изходящата генерация, а момента на влизане в резонанс определя оборотите на макс конете. Другото е че 4-2-1 е подходящо за ежедневни коли защито дава тяга в ниски-средни-високи обороти, но е компромис във високите и дори леко "вреди"...докато 4-1 е за коли с подчертано използване на средни-високи обороти и много по-добре отразява "динамиката" на всеки един цилиндър .....ако колата е 6-цилиндрова там най-добро решение е 4-2-2 с много добри характеристики за ежедневни и race автомобили.....:choice: но това сигурно е много малка част от "бялата магия" :baby:

Z:)m
19-02-2009, 16:11
Преди време бях мернал нейде из интернет пространството (май беше в "Modern engine tuning", от форума на фиат), някаква статия относно изчисляването на диаметъра и дължините на колекторните тръби. Първо се изчисляваше диаметъра и дължината на първичните тръби (тези, които излизат от главата), после диаметъра и дължината на вторичните тръби и накрая - диаметъра на общата тръба. Всички изчисления са на база диаметъра на клапаните, фазите на отваряне и затваряне на клапаните и в зависимост от това, в кой оборотен диапазон искаме да се получи максималния въртящ момент. Това се прави с цел, подобряване пълненето и изпразването на цилиндрите. Изчисленията се базират на теорията на резонансното пълнене, т.е. - пътя на изходящите газове от всеки цилиндър трябва да е такъв, че трябва да запази скоростта си, докато се отворят клапаните на следващия работен цилиндър и да улови момента, в който се препокриват смукателния и изпускателния клапан (overlap). Така, инерцията на газа създава моментен вакуум, който по обратния път на тръбите стига до горивната камера и смукателния тракт. Лошото е, че формулите ти дават ориентировъчни стойности за диаметъра и дължините на тръбите. Точните размери се получават опитно - на дино-стенд.
Е, това е в общи линии.

П.П.
- сега, като прочетох написаното, толкова объркано съм го обяснил, че даже и аз не мога да си го разбера ;). Надявам се все пак да съм бил полезен с нещо :)

П.П.П.
Цитирам точно книгата:
"Modern engine tuning" на A.Graham Bell; изд. Haynes Publishing
Chapter 6 - "The exhaust", page 72

nesh
21-02-2009, 00:31
http://www.volkspage.net/technik/manuaisecatalogos/01/ModernEngineTuning.pdf
http://www.volkspage.net/technik/04/maximum_boost.pdf
http://www.volkspage.net/technik/
http://torrents.ru/forum/viewforum.php?f=1976

няколко ценни линка за теглене на култови заглавия :flex:

Novachev
23-02-2009, 16:42
http://www.volkspage.net/technik/manuaisecatalogos/01/ModernEngineTuning.pdf
http://www.volkspage.net/technik/04/maximum_boost.pdf
http://www.volkspage.net/technik/
http://torrents.ru/forum/viewforum.php?f=1976

няколко ценни линка за теглене на култови заглавия :flex:
Е браво страхотни заглавия само мога да добавя
http://www.ladaclub-bg.com/literature/114-modifying-and-tuning-fiatlancia-twin-cam-engines