Log in

View Full Version : Смяна жила на ръчна спирачка



Linkestis
14-02-2009, 15:19
Смяната е почти елементарна и при повечко късмет може и три пъти да не ги сменявате до като автомобила е ваша собственост :)
Започнете с това като повдигнете автомобила и от двете страни.Уверете се че е стабилно подпрян,ако извършвате смяната сами!!!!
Смяната може да я съчетаете със смяна на накладки,дискове или маркучите.
87240

На тази снимка се вижда жилото което е с изолация и минаващо близо да гърнето.
87241

Обикновено болта с глава 10 ще се скъса,при повече късмет ще се развие.Ако се скъса въпреки препаратите,го закрепете или със "свинска опашка" или със скоба за маркуч.И двете вършат идеална работа
на фона на стругарски принадлежности са махане на болата и нова резба в носача.
87242

Ако всичко е в ръжда,и препаратите не вършат работа,спокойно използвайте резачките за жилото.Освободете от скобите цялото жило.То ще увисне почти по средата на автомобила.
Ако можете си запазете и ако са в добро състояние гумените "ушички",може да ви потрябват.
87243


Дръпнете двете седалки възможно напред.Ще видите от двете страни декоративни тапички които закриват болтчета с глава шестограм.Махнете ги с права отверка внимателно,особено ако е студено.Лесно се нараняват.
87244

Извадете внимателно кожата на лоста.Лесно се чупи пластмасата в която е подгъната кожата.Махнете контра зегерката.Или развийте гайката до край или почти докрай.Трябва да се използва целия аванс на водещото въже.
87245


Дръпнете "кантара" към вас
87246


С движение на ляво и на дясно,главите на основните жила излизат.
87247 87248


Повдигнете мокета и подпрете със трупче за да има видимост към самите жила където излизат под пода на автомобила.
От долу на автомобила има гумени тапи които предпазват влизането на вода в купето.Те са последното което ще ви затрудни при махането и слагането на новите жила.
87249

Монтажа се извършва по обратния ред на демонтажа.
Успех :)

dellltata
29-04-2010, 11:23
явно лесно става това със ръчната......ще опитам и аз.ще се напъна малко щом тъй лесно се махало кората на ръчната...:excl::excl::excl: и да остане всичко здраво ще се пробвам

MrX
03-05-2010, 14:31
явно лесно става това със ръчната......ще опитам и аз.ще се напъна малко щом тъй лесно се махало кората на ръчната...:excl::excl::excl: и да остане всичко здраво ще се пробвам

Тонка, не е за вярване, но наистина всичко остава здраво като надигнеш кората на ръчната, а и не изпитах почти никакви затруднения при смяната на жилата, благодарение на този "туториъл" (яко българска дума)

dellltata
14-12-2010, 12:01
окей радвам се иво:-P

mian4o
08-08-2011, 19:36
Понеже нищо не схващам от тази важна тема да попитам трябва ли да сваля панела между седалките за да откача жилата или всичко става отдолу.

Поздрави

_power_
08-08-2011, 22:29
Понеже нищо не схващам от тази важна тема да попитам трябва ли да сваля панела между седалките за да откача жилата или всичко става отдолу.

Поздрави
Трябва да ! Сменяхме съвсем скоро на една 2.5 в6 и ...доста мъка видяхме..но стана най накрая.

mian4o
13-08-2011, 19:12
Днес реших да видя в какво състояние са жилата на ръчната и защо затяга и се оказа че са в плачевно състояние. Както и да е нови и се оправя проблема, но като свалих декоративният панел между седалките ми се показа една невключена никъде букса и една друга странна букса но си мисля че е за някаква антена. Дайте предложения. Снимките са от телефона че фотото нямаше ток.

Поздрави

savoibul
15-08-2011, 15:40
Днес реших да видя в какво състояние са жилата на ръчната и защо затяга и се оказа че са в плачевно състояние. Както и да е нови и се оправя проблема, но като свалих декоративният панел между седалките ми се показа една невключена никъде букса и една друга странна букса но си мисля че е за някаква антена. Дайте предложения. Снимките са от телефона че фотото нямаше ток.

Поздрави
Здрасти колега, тези букси които си ги снимал са ти подготовката за телефон. Едната правилно си предположил, че е за антена (а именно металната), другата включваш телефон и говориш през говорителите на ICS-а, а трябва и микрофон да имаш на тавана до плафона отпред, там кадето са вградени и обемните датчици на заводската аларма (ако имаш такава).

leketo84
16-08-2011, 13:57
Здрасти колега, тези букси които си ги снимал са ти подготовката за телефон. Едната правилно си предположил, че е за антена (а именно металната), другата включваш телефон и говориш през говорителите на ICS-а, а трябва и микрофон да имаш на тавана до плафона отпред, там кадето са вградени и обемните датчици на заводската аларма (ако имаш такава).

Добре остана обаче да каже някой от къде да си вземем такава слушалка и колко мангизи ще да е :?:

Linkestis
22-01-2012, 22:54
Темата възкръсна :) Остава да напиша описание и ако Гиги му е угодно да я върне на важна :)

ecotronic
22-01-2012, 23:04
Темата възкръсна :) Остава да напиша описание и ако Гиги му е угодно да я върне на важна :)

Такива теми според мен са най-ценното нещо във форума. Много полезни, точни и спестяващи много време и нерви на тези, които сами си подържат колите. Определено са по-полезни от неимоверно многото и неимоверно неясните сервизни описания.

Поздравления за добре свършената работа!:cheers:

Gelew
22-01-2012, 23:16
Благодаря

Linkestis
22-01-2012, 23:22
Няма за какво...най ме е яд за темата с фаровете ама...


П.П Гиги да затрие последните ми изявления :)

lordliness
23-01-2012, 08:35
Ще добавя малко ноу хау от мен.Моите жила само ги промих с нафта ,колкото е възможно смазах ги и се оправиха.Болтчето на носача и при мен се скъса и сложих самонарезен винт 6.3 мм с шестограмна глава.Гумените маншончета до спирачния апарат се бяха разпаднали затова си направих от тънка естествена кожа нови маншони,сложих вътре графитна смазка и за сега е ОК.

Stanislav Novoselski
07-09-2013, 18:16
a kolko struva jilata (2)-te levo i desno

ecotronic
07-09-2013, 18:36
Всяко едно струва около 30 лв.

Bobiuzunov
07-09-2013, 19:59
Ето ти за ориентир.
http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=493&cat=31&subcat=63 (http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=493&cat=31&subcat=63)
П.С Пиши на кирилица.