PDA

View Full Version : Смяна на водна помпа на 155 8V T.S.



vaklinator
14-02-2009, 18:31
Колеги не е гадно, просто е отвратително.
Ако някой иска да си спести пари за ремонт /защото няма в тази криза/- да чете тука.

1. Свалете предно дясно колело
2. Свалете двете винтчета с №8, които придържат пластмасоват кора, която предпазва шайбите на мотора от намокряне.
3. С два ключа №17 /защото са болт и гайка и трябва за контра/разхлабете болтовете , които държат хидравличната помпа-горния е застопоряващ и долния, който е на оста. Останалите болтове не ги пипайте, те са по-малки.
4. Повдигнете леко помпата на хидравликата и свалете пистовия ремък.
5. Сваляте всички водни съединения от водната помпа и от казанчето за антифриз. Може да използвате за скобите "чираци" или керпеден/конски клещи/
6. Развивате 3-те болта №10 с подходяща вложка /имам предвид най-малката тресчотка/
7. Развивате и двете гайки №11 с подходяща вложка /имам предвид най-малката тресчотка/ и изнизвате помпата, докато опре в рога, след това напъвате с помощта на лост /добре е да е дървен-дебела тояга или сап/ леко на мотора, между него и рога, за да излезне помпата от двете шпилки, които я фиксират. Ето за това ще ви трябва помощник.

За по-вече пространство около горните процедури всеки си разчиства място,както му е удобно, аз например свалих датчика на коляновия вал.

Събирате по обратния ред всичко. И обезвъздушавате.
Успех.

hsr
14-02-2009, 18:50
Браво за темата :clap2:
Не изглежда трудно когато знаеш какво правиш ;)

rumenti77
14-02-2009, 19:18
Ето и малко снимки,но на тях общо взето не се вижда много.

vaklinator
23-02-2009, 22:13
Тази тема не е ли добре да се качи във важни на раздела?!

Ами ако стане важна - всещи ще започне да си сменя каквото си иска и онези майстори-кво ще вземат? Нали за тази помпа искат да турят 50 лева в джоба. За половин час работа е все пак. (Ако е сервиз с подходащи условия). Аз на улицата (спомени от жигуловота епоха) за повечко.....

ALFA CORSE
23-02-2009, 22:21
Правя я важна засега, въпреки че такива теми са за раздел "Технически справочник"

kris11
02-04-2009, 19:59
Правя я важна засега, въпреки че такива теми са за раздел "Технически справочник"
За ентусиасти осигурявам куфарчета с инструменти Мanessman - 215 чарка = 220 лв. 1 куфар тежи 27,5 кг
На наборите 94 и нагоре им е време за помпите . Напуква се перката и превърта в остта -циркулация йок.

milenmilan
06-07-2009, 00:21
Ех тая помпа, измъчи ни с бащата,пък и най-лошото като ни вхана един дъжд........,ама какво да се прави, като няма гараж

Sanijaset
11-07-2009, 22:01
Нагряваш малко 4-5 сек. цилиндърчето на водача с запалка, като го въртиш, за да се загрее от всички страни. После хващаш с нещо водача не с ръка, че пари и го вадиш. Обикновено излиза лесно. Намираш нов водач и го залепяш с епоксидна смола или каноконлит. С каноконлит е по-кофти, щото залепва моментално и може да не улучиш съосността с другите водачи. Това е.Поздрави и успех

qkimov
16-10-2009, 22:36
здравейте колеги искам да попитам колко антифриз събира охладителната система на 1.8 16v?:calc:

ivoshaklev
19-10-2009, 20:13
По каталог 8,5 литра. Ама катлози много така че карай на око .:go:

qkimov
19-10-2009, 21:13
ами душицата глътна 5 литра концентратец и всичко си е ок.само незнам при източването на системата дали изтича всичко или все пак остава някъде нещо щот по книга ако го дават 8,5л. значи ми се губят 3.5л:calc::screwy:. благодаря колега.:punk:

ivoshaklev
23-10-2009, 23:36
Аз обикновенно източвам като махам маркуча от водната помпа, и гаранция остава течност. Аз долях 4,5 литра концентрат.

alf
24-10-2009, 03:28
ами душицата глътна 5 литра концентратец и всичко си е ок.само незнам при източването на системата дали изтича всичко или все пак остава някъде нещо щот по книга ако го дават 8,5л. значи ми се губят 3.5л:calc::screwy:. благодаря колега.:punk:

спокойно ще си изпие всичкото само и трябва време да преглъща :) ако имаш на чек панела лампичка доливай помалко като светне, ако не просто проверявай и доливай отвреме навреме.

turbo_boy
04-03-2010, 22:13
Спокойно :-D останалите 3.5 литра са в блока защото отворите на водната помпа са високо( срещу всяка риза има отвор от голямата магистрала през която помпата засмуква)и всичко под тях няма как да се източи.

Dimicha
17-12-2011, 19:02
А какви са признаците на заминала водна помпа?Почва ли да тече нещо или?

nicola 59
17-12-2011, 19:13
При 155 8 клапана теч на вода или по рядко ромолене от самата помпа ма тя ако ромоли значи вече е протекла

Dimicha
17-12-2011, 19:48
Хмм...още повече се озадачих.Помпата не съм я виждал да тече,но имам следния проблем.Като понапъна колата на по-високи обороти и скорост извънградско,после сякаш има един пад на мощността и се променя звукът на двигателя.Променя се и отзивчивостта на газта-сякаш трябва да натискам повече газта,за да набере обороти.А си мисля,че това го прави,щото не се охлажда добре и обвинявам за това помпата.Същевременно обаче температурата не я качва над 90 градуса....Странна работа

nicola 59
17-12-2011, 20:19
Хмм...още повече се озадачих.Помпата не съм я виждал да тече,но имам следния проблем.Като понапъна колата на по-високи обороти и скорост извънградско,после сякаш има един пад на мощността и се променя звукът на двигателя.Променя се и отзивчивостта на газта-сякаш трябва да натискам повече газта,за да набере обороти.А си мисля,че това го прави,щото не се охлажда добре и обвинявам за това помпата.Същевременно обаче температурата не я качва над 90 градуса....Странна работа

Колега при това положение се абстрахирай от мисълта за помпата единственото неудобство което може да се очаква от нейна страна е загуба на охладителна течност и съответно повишаване на работната температура. Огледай се за нещо друго.

Dimicha
17-12-2011, 23:01
Ами то другите неща,в които се съмнявам са свещите-че не им отговаря топлинното число и масленото охлаждане.Там ако са се запекли нещата-масления термостат-възможно ли е да позагрява повечко?Щото ми погорва и повечко масълце сякаш..Но определено мисля,че не се охлажда добре,въпреки нормалното показание на уреда....

nicola 59
17-12-2011, 23:40
Ами то другите неща,в които се съмнявам са свещите-че не им отговаря топлинното число и масленото охлаждане.Там ако са се запекли нещата-масления термостат-възможно ли е да позагрява повечко?Щото ми погорва и повечко масълце сякаш..Но определено мисля,че не се охлажда добре,въпреки нормалното показание на уреда....

Незнам колега според колегите тоест мнозинството от колегите мислят че масленото охлаждане на 155 8 клапана 2.0 то само 2.0 имат е голямо предимство а лично според мене е още една беля на главата без никъква полза за една туристическа кола .Другите 155 като нямат та да неса спряли случайно ,та дали работи или не работи е все тая.Виж свещите са важно нещо и не е лошо да започнеш от тях.

Milcho
18-12-2011, 01:22
Също така не е лошо да си замериш и компресията на топъл и студен двигател колега ;)

Dimicha
18-12-2011, 07:59
А възможно ли е да го прави поради бедна смес това-доколкото знам бедната смес гори на по-висока температура....

Dimicha
06-01-2012, 18:49
Колеги,имам един въпрос.Днеска след два дни играчка си смених водната помпа.Като смъкнах старата,не личеше да й има нещо-като въртя на ръка перките вътре се въртят и не са превъртат на оста.Само че като сравних старата и новата забелязах нещо много странно-на новата помпа перката има с няколко мм по-широки лопатки.Още един човек я гледа и каза,че определено има разлика.Викам си мама му стара,сигурно новата помпа няма да пасне и ще опрат перките в кожуха.Да,обаче не-влезе като у дома си.Сглобих всичко,работи не опира.Което ме навежда на мисълта,че старата помпа може да не е била каквато трябва.Възможно ли е да е от друга кола?На нея пише 10w 494,на новата 24-494.Новата е Метели,направи ми впечатление,че и новата и старата имат една лепенка "tested" напълно еднаква.

AnastasKOSTOV-REX
06-01-2012, 19:05
Колеги,имам един въпрос.Днеска след два дни играчка си смених водната помпа.Като смъкнах старата,не личеше да й има нещо-като въртя на ръка перките вътре се въртят и не са превъртат на оста.Само че като сравних старата и новата забелязах нещо много странно-на новата помпа перката има с няколко мм по-широки лопатки.Още един човек я гледа и каза,че определено има разлика.Викам си мама му стара,сигурно новата помпа няма да пасне и ще опрат перките в кожуха.Да,обаче не-влезе като у дома си.Сглобих всичко,работи не опира.Което ме навежда на мисълта,че старата помпа може да не е била каквато трябва.Възможно ли е да е от друга кола?На нея пише 10w 494,на новата 24-494.Новата е Метели,направи ми впечатление,че и новата и старата имат една лепенка "tested" напълно еднаква.
Да КВП е била не е била Метели старата хахаха.
Пък аз съм с Граф ма има ли разлика в трите според теб?
И не е 24-494 а е 24-0494

Dimicha
06-01-2012, 19:15
Колега,благодаря ти за отговора!Разбулва се мистерията.Не знам между трите дали има разлика в начина им на работа,но между старата ми и новата определено имаше разлика в перките.За ефективността-не знам дали си внушавам,но ми се струва,че колата сега достига по-бързо работна температура и по-бързо я сваля същевременно, като стигне 90 градуса.

AnastasKOSTOV-REX
06-01-2012, 19:21
Е има разлика да.На старата лопатите са били изядени от МОТОХ.

Dimicha
06-01-2012, 19:30
Хахха,какво е МОТОХ?Между другото,сега се разрових из интернет,тези трите,които ми каза-Metelli,KWP,Graf,както и Cifam са част от едно и също дружество.

AnastasKOSTOV-REX
06-01-2012, 19:36
Хахха,какво е МОТОХ?
Свръх секретен разтвор на вода,сол...вода,нещо друко,калиев перманганат,вода и вода предлаган за антифриз!!!за лев и трийсе литъра концентрат

Dimicha
06-01-2012, 19:47
Хахахах,разби ме. :notworthy:

Dimicha
13-01-2012, 19:24
Днеска си довърших бакиите с водната помпа,понеже ме нямаше няколко дни.Значи на радиатора наистина има пробка за обезвъздушаване-при мен се намира в горния ляв ъгъл като застана срещу колата.Пробката е гумена и се развива на ръка и да ви кажа,доста въздух си излезе отвътре докато да почне да хвърля антифриз.Развивах я два пъти,после налях разширителния съд съвсем догоре-да прелива.През това време колата работеше на място докато включи перките два пъти,вътре и парното включих да бичи-еми доста въздух излезе.После източих излишната течност от разширителния съд по начина,по който се източва бензин,което ме подсеща да питам-какъв вкус трябва да има антифризът?Докато точих лапнах малко антифриз-сладък беше като захарен сироп...кво е туй нещо не знам

nikola 155
13-01-2012, 20:03
Докато точих лапнах малко антифриз-сладък беше като захарен сироп...кво е туй нещо не знам[/QUOT
Добре,че е малко щото ако го погълнеш:priest:.!Сладкия вкус дето го оприличаваш със захарен сироп всъщност е ЕТИЛЕНГЛИКОЛ-СИЛНО ОТРОВЕН!Не са един и два случайте с отравяния с антифриз,внимателно следващия път.

Dimicha
13-01-2012, 20:14
Да бе,знам,че е отровен,не съм го глътнал ;) Просто се учудих,че е сладък и викам да попитам-да не би да съм си купил сладка вода вместо антифриз...или както каза колегата МОТОХ :D