Log in

View Full Version : ключ за свещи



mariio
16-02-2009, 19:06
колеги с кои номер ключ се свалят свещите.мерси предварително:evilsmiley:

tonov
16-02-2009, 23:02
А колата е с мотор...

hollyman_R
16-02-2009, 23:51
Е, то и аз отдавна се каня да питам същото... И има ли някакво определено усилие за затягането им. В смисъл, някакъв чалъм, който да ти подсказва, че работата е свършена на 6. Питам, понеже няма откъде да взема такъв ключ, който измерва и силата на затягане.
За колата от подписа става дума.
С поздрави!

mordohy
17-02-2009, 00:21
Тоя ключ колега,от опит знам,можеш да го намериш само в авиоремонтните работилници!:tooth:Поне в сервиз в БГ още не съм го виждал.Може и да има някъде,но не съм срещал.Почти на всяка опаковка си пише 2.5 кг/м и после още 90 градуса ъглово завиване.Това на човешки език преведено е горе-долу следното:завиваш свеща само със силата на пръстите си,а после , понеже си я завил с повече от 2.5 кила,я завиваш още 60 градуса.Това се отнася за нова свещ, при първото навиване.При следващите,всичко това до сега е пълна боза.Завиваш я , до като усетиш,че вече усилието разко нараства.Това,по принцип е и затягането на всички резбови съединения.

mordohy
17-02-2009, 00:34
колеги с кои номер ключ се свалят свещите.мерси предварително:evilsmiley:На боксерите е 20.8 мм.Обикновенно се дава като 21 мм.ТС имат и 21 мм и 16 мм.Освен това съществуват и свещи с инчови размери 5/8 и приравнени на 18 мм.Най големи проблеми създават 5/8,защото 16 мм превъртат,а 15 мм не влизат.У нас са рядко срещани и не вярвам да имаш проблем с такива.Горе-долу това знам по темата!

LeoVin4i
17-02-2009, 10:06
Е, то и аз отдавна се каня да питам същото... И има ли някакво определено усилие за затягането им. В смисъл, някакъв чалъм, който да ти подсказва, че работата е свършена на 6. Питам, понеже няма откъде да взема такъв ключ, който измерва и силата на затягане.
За колата от подписа става дума.
С поздрави!

На опаковките на Денсото пишеше с какво усилие да се стяга, трябва да се внимава с малките, защото там е по-малко необходимото усилие, и има за съжаление такива случаи на счупени от много силно натягане малки свещи, парченцата падат в цилиндъра и става една :Suicide:

kolev
17-02-2009, 11:32
динамометричен ключ. любителските са от 20 до към 200 лева, но за свещите не ти трябва, а в сервизите нямат щото са мизерници :grin:

hollyman_R
17-02-2009, 17:35
Благодаря! Все пак като отида в магазина, какъв точно ключ да кажа, че искам?! В смисъл като вид, номер и някакви други характеристики може би... За моята кола конкретно. Че ми омръзна да ръся пари като алтав по сервизите за едно отваряне
и затваряне на свещи:(((
Предварително благодаря!!

ludkanar
17-02-2009, 17:59
На боксерите е 20.8 мм.Обикновенно се дава като 21 мм.ТС имат и 21 мм и 16 мм.Освен това съществуват и свещи с инчови размери 5/8 и приравнени на 18 мм.Най големи проблеми създават 5/8,защото 16 мм превъртат,а 15 мм не влизат.У нас са рядко срещани и не вярвам да имаш проблем с такива.Горе-долу това знам по темата!

ТС несали само със 16:lupe:

mariio
17-02-2009, 18:27
1.6 16v ts 99 146

galinves71
17-02-2009, 20:09
динамометричен ключ. любителските са от 20 до към 200 лева, но за свещите не ти трябва, а в сервизите нямат щото са мизерници :grin:

а бе кви са тези динамометрични ключове?3 лв на битака и си ти.16мм

kokerbg
29-03-2009, 00:12
развих всички болтове и този капак с бобините не се вади , бобините ги развих и не смея да ги дръпна държат се на нещо ?

ludkanar
29-03-2009, 00:48
развих всички болтове и този капак с бобините не се вади , бобините ги развих и не смея да ги дръпна държат се на нещо ?

ами държът се за свещите

tonov
29-03-2009, 16:06
развих всички болтове и този капак с бобините не се вади , бобините ги развих и не смея да ги дръпна държат се на нещо ?

Завий бобините обратно. Трябва да отвиеш всичко на всичко 3 болта, тези които държат основата за бобините към капака. После теглиш силно, но внимателно нагоре. Държат лулите и се получава вакуум.

Mury
29-03-2009, 17:02
Завий бобините обратно. Трябва да отвиеш всичко на всичко 3 болта, тези които държат основата за бобините към капака. После теглиш силно, но внимателно нагоре. Държат лулите и се получава вакуум.

Точно така,ма първо издърпай лулите на малките свещи/тези колито са само кабели,без бобини/после пъхаш ръцете внимателно отдолу и дърпаш рязко;-);-);-)