View Full Version : масло на 33
ЗДРАВЕИТИ КОЛЕГИ :grin: ВЧЕРА СЕ КУПИХ 33ИКА 1.7 8клапана . кажете о къде да и сипа масло защото по двигатиля нямя кпачка . Съжелявам зя тъпия въпрос:grin:
Виж тук енджине олио кадето пише !
crazysex6008
17-02-2009, 21:59
а бихтели ми препорачали някакво масло което да сложя и да е докам 40-50лв :)
JORDANGT
17-02-2009, 22:15
Selenia Gold
По каталог го дават 4,8 л обаче то винаги остава от старото така ,че вземи 4 л !
За селения фор алфа ромео от снимката струва 35 лв 2 л ,а селения голд е почти същата предполагам окуло 30 лв 2 л ! Но от към масло недей пести ще наще кошници са много капризни на тая вълна !
crazysex6008
17-02-2009, 22:43
извинявам се че пишя в темата на колегата но си купих една раздранкана 33 1,4ие и гледам поне двигателя да е добре докат оправя копето та кажетеми колко ще ми излезе смяната на едно масло( имам в предвит филтри +масло ) и каде в горна оряховица мога да закупе неоходимите неща :) мерси
Зависи колега може за 40 лв да го смениш може и за 100 !
За Горна незнам но за в Търново мога да те ориентирам !
crazysex6008
17-02-2009, 23:11
kaжи :) ако ненамеря в горна ще ида във ВТ :)
колеги днес сложих масло на 33ската на пръчката сичко е точно но но алфа контрола свети че няма маслол дайте съвет
vikoalfa
18-02-2009, 23:34
колеги днес сложих масло на 33ската на пръчката сичко е точно но но алфа контрола свети че няма маслол дайте съвет
Не го гледай,гледай си у пътя и негледай надолу.
МЕРСИ много :) решел съм да сеням свещи и накладки , някой може ли да предложи нещо добро зощото ако отида на маЙстор за него сичко е добро :d
crazysex6008
19-02-2009, 11:31
колега ходих да пиотам в горна в комплекс "Полета" и ми казаха че маслото и филтара ще ми струват 60лв ако го зема от тях полючам безплатна смяна и мисля да го направя там :)
загубена ми е капачката за маслото и не мога да намеря много ще съм благодарен ако някой каже къде в софия има такива :)
колега ходих да пиотам в горна в комплекс "Полета" и ми казаха че маслото и филтара ще ми струват 60лв ако го зема от тях полючам безплатна смяна и мисля да го направя там :)
Добри е колега в сф ми искат 55 - до 65 питах в три сирвиза но мисля че по толкова върви масло и филтер :wow:
crazysex6008
19-02-2009, 15:27
Добри е колега в сф ми искат 55 - до 65 питах в три сирвиза но мисля че по толкова върви масло и филтер :wow:еми по горе колегат каза че излизало 100лв аз питах за маслото което препорача (2л-26лв и 8лв-филтара) :) казаха че има и наливно пак селена по 19лв и сега се чудя какво да зема наливно или бутилирано :)
колеги днес сложих масло на 33ската на пръчката сичко е точно но но алфа контрола свети че няма маслол дайте съветИзхвърли контрола !:crazy:
еми по горе колегат каза че излизало 100лв аз питах за маслото което препорача (2л-26лв и 8лв-филтара) :) казаха че има и наливно пак селена по 19лв и сега се чудя какво да зема наливно или бутилирано :)
Днес точно това проверих селения голд е 13 лева за литър а другата селения с логото но алфа е по скъпа . Някой знае ли каде да намеря капачка за масло :shocking:
Днес точно това проверих селения голд е 13 лева за литър а другата селения с логото но алфа е по скъпа . Някой знае ли каде да намеря капачка за масло :shocking:
Пиши ЛС на колегата YAVOR4O.Той ще ти помогне за капачката!
тая трябва да е същата
http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=192&cat=14&subcat=318&prod=5075&numenkl=1&show=1
Здравеите колеги.Видях че тука за масло си говорите и искам само да задам един вапрос. Днеска си смених маслото и ми препуръчаха това което е по долу на снимката та се чудя много ли сам се минал защото дадох 60кинта за него.А от магазина ми казаха че за 20 годишна алфа е идеално.И така моля за някои съвет защото утре към 5 часа тръгвам за Пловдив и да знам ако е гадно маслото да го сменям ли или ??? мерси предварително и се извиняжам на колегата че ползвах неговата тема . Маслото е ESSO 10W40 12366
Ессо е добро масло...60лв. за 5литра също са добра цена...:upsidedwnsmiley: Карай и не се притеснявай :)
Ессо е добро масло...60лв. за 5литра също са добра цена...:upsidedwnsmiley: Карай и не се притеснявай :)
Мерси за приятния отговор колека всичко наи !!!!:clap:
Мерси за приятния отговор колека всичко наи !!!!:clap:
Не търси приятните,а неприятните отговори.Те ще ти дадат повече правилни отговори.В случая отговора е и правилен и приятен за тебе,но внимавай.Пак един съвет-слушай и колегите,които те ругаят.Те ще са ти първите приятели:cheers:
Аз лично препоръчвам изрично 20 К на Алфа и нищо но-надолу от това масло. Това, че колата е ефтина, не значи, че трябва да и се слага ефтино масло. През всички тия години с боксерите само си затвърдих мнението: ако не искаш да си в бокса за ремонт, сипвай хубаво масло. С 2 думи-боксера е изключително капризен на масло.
Така е...хубаво е след 5-6хил км да го смениш с по-добро масълце :) Така ще е най-добре за колата:upsidedwnsmiley: Но ессо 10w/40 в никакъв случай не е лошо масло :)
През последните 2 години карам с такова масло ESSO 10W/40 и мога да кажа че съм мног доволен . Много пъти съм се замислял дали да не мина на AGIP каквото се препоръчва от производителя ама форумния доставчик ми идва малко далече в София .
Всъщност ЕSSО е много добро масло.То е стара марка и покрива основните изисквания.Има много масла,които са добри за нашите таратайки,но както каза колегата по горе,те са капризни на маслата.За това и старите динозаври ръмжиме да си слагате проверените масла.Това , обаче не означава,че сме коне с капаци.Все пак в БГ много малко хора слагат Аджипт,а то е също едно от маслата препоръчвани от Фиат.За нашите е Аджипт 10-50 от всичките модификации.Тия за печките,са си само за печките.На бензина слагаме останалите.
И аз съм съгласен че АГИП е наи доброто масло за алфите.Днес се върнах от Пловдив безавариино.Така че масалцето си го бива .Само че преди да сменя маслото почна да чука нещо или повдигачи или клапани и си мислех че като сменя маслото ще спре обаче не спря някаква идея колеги.
PS.благодаря за коментарите на колегите и се извинявам на колегата че пак ползвам форума му за лични цели.Още веднаш благодаря.
Така,както го описваш е лоша работата.Повдигачите чукат само при палене и то до като са нови.В повечето случаи,само първия път.Ако чукат постоянно,причината е разпределителния вал.Друга причина,може да са биелните лагери.Ако чукането затихва няколко секунди след палене,тоест като вдигне налягане са те.Сеняват се лесно и не изискват много средства.Препоръчвам ти да започнеш от там.Така или иначе е по-простия и лек път,а и най-вероятния.Намираш канал,сваляш картера и проверяваш лагерите.Каквото и да е друго е сваляне на мотора,а там вече нещата стават дебели.Успех!:beer:
И аз съм съгласен че АГИП е наи доброто масло за алфите.Днес се върнах от Пловдив безавариино.Така че масалцето си го бива .Само че преди да сменя маслото почна да чука нещо или повдигачи или клапани и си мислех че като сменя маслото ще спре обаче не спря някаква идея колеги.
PS.благодаря за коментарите на колегите и се извинявам на колегата че пак ползвам форума му за лични цели.Още веднаш благодаря.
Като поработи колата спира ли това чукане?
НЕ несприра постоянно си чукат.Като подам естествено газ и ритама на чукане и тои се увеличава!!!:sad:
че и на мойта първата чукаха повдигачите ... и още си върви чукайки, кво се кораш
Значи да не се притесняжам от това чукане а ако колегата morthi е праж и се окаже колянов вал????????
Има един начин да провериш дали са биелните лагери.Отвиваш свещите!Завърташ коляновия вал и гледаш буталото,кога ще дойде на ГМТ и започне да се спуска.С една отверка натискаш буталото и ако има износване се усеща едно пропадане и чукане.И така всички бутала.Иначе може да си я караш и така,но ше се износи вала.Нормално тия колянови валове износват по-три комплекта биелни лагера без шлайф,но трябва да ги сменяш на време.Карат горе-долу по 200-250 хиляди,но само при добро масло.Ако искаш да я имаш колата за повече време го направи.Иначе карай до скртц!
Малко вероятно е, но виж изпускателната система и по-обстойно двуцевките след изпускателните колектори.На мойте се е появила малка дупчица и там подшляпва като от клапани. Прегледай добре изпускателната система и ако не откриеш нищо, отиди на спецялист да види мотора.
Малко вероятно е, но виж изпускателната система и по-обстойно двуцевките след изпускателните колектори.На мойте се е появила малка дупчица и там подшляпва като от клапани. Прегледай добре изпускателната система и ако не откриеш нищо, отиди на спецялист да види мотора.
Със сигорност не е от изпускателната система колега.Звука направо си се чува от двигателя.Мерс все пак.
Има един начин да провериш дали са биелните лагери.Отвиваш свещите!Завърташ коляновия вал и гледаш буталото,кога ще дойде на ГМТ и започне да се спуска.С една отверка натискаш буталото и ако има износване се усеща едно пропадане и чукане.И така всички бутала.Иначе може да си я караш и така,но ше се износи вала.Нормално тия колянови валове износват по-три комплекта биелни лагера без шлайф,но трябва да ги сменяш на време.Карат горе-долу по 200-250 хиляди,но само при добро масло.Ако искаш да я имаш колата за повече време го направи.Иначе карай до скртц!
Това ще го пробвам със сигорност.:doctor: А ако това пропадане и почукване го няма какъв е другия вариант какво може да е ?:?:
Другия вариант е да са повдигачите.Тогава,както каза Крис,можеш да си я караш,но аз лично не бих допуснал нещо да ми трака по мотора.Друго,което можеш да провериш е аксиалния луфт.Иначе казано,луфта на коляновия вал напред-назад.Има една дупка в кожуха на съединителя.Вижда се от горната страна.Пъхаш една здрава отверка или малка щанга и го напъваш така,че да видиш какъв е луфта в полупръстените.На око не можеш да го разбереш колко е,но ако е прекален се усеща.
да ви кажа и друго.Днеска в Кюстендил засякох една Имола.Имола си е отгоре до долу,но явно само я кара човека и не е добре потдържана.Направих и една снимка и като я кача на компю,ще се опитам да ви я покажа
Stoian_wolf
04-04-2009, 18:06
да се намеся и аз нали може колеги,аз карам мойта 33-ка с HPX 20W/50 и за сега сам много доволен:flamingdevil::wein:
да се намеся и аз нали може колеги,аз карам мойта 33-ка с HPX 20W/50 и за сега сам много доволен:flamingdevil::wein:
Това е най-сигурния начин да си преебеш мотора.Нямаш добро мазане с него и ще ти обясня защо.Темата е дискутирана много пъти.20в-50 е за по-тежки двигатели.Там от една страна луфта между биелните и основните лагери е почти два пъти по-голям.
Какво се получава!?При стартиране,понеже маслото е много гъсто,налягането се получава от малко количество масло.Останалото през възвратния клапан се излива в картера.През лагерите не минава достатъчно масло и то и лагерите започват да прегряват.Маслото има много функции,но три са най-важните:мазане;охлаждане и миене.При това положение не става нищо свястно.Ще попиташ:да,ама ако ми е износен мотораз и има тоя луфт в лагерите?!
Тогава се получава другата простотия.Маслото маже добре,до като загрее,а после(мерил съм го много пъти и съм го доказвал)вискозитета му е по-малък от препоръчваните масла за нашите кошници.То не е за такива обороти.Такова масло е за обороти до -примерно 3-4 000.Тези мотори и по принцип работят на по-ниски температури.Моторите с въздушно-маслено охлаждане използват специални масла.
С това,обаче бедите не свършват.Маслените повдигачи не понасят 20в-50.По-трудно се изпразват и е много вероято да прегорят клапаните.понеже някои от тях моге и даа не зарварят добре.
В кряа на краищата всеки си решава,но е имало много по-умни инженери от нас,които са направили хиляди тестове,преди да решат какво масло е за нашите коли!
Това е най-сигурния начин да си преебеш мотора.Нямаш добро мазане с него и ще ти обясня защо.Темата е дискутирана много пъти.20в-50 е за по-тежки двигатели.Там от една страна луфта между биелните и основните лагери е почти два пъти по-голям.
Какво се получава!?При стартиране,понеже маслото е много гъсто,налягането се получава от малко количество масло.Останалото през възвратния клапан се излива в картера.През лагерите не минава достатъчно масло и то и лагерите започват да прегряват.Маслото има много функции,но три са най-важните:мазане;охлаждане и миене.При това положение не става нищо свястно.Ще попиташ:да,ама ако ми е износен мотораз и има тоя луфт в лагерите?!
Тогава се получава другата простотия.Маслото маже добре,до като загрее,а после(мерил съм го много пъти и съм го доказвал)вискозитета му е по-малък от препоръчваните масла за нашите кошници.То не е за такива обороти.Такова масло е за обороти до -примерно 3-4 000.Тези мотори и по принцип работят на по-ниски температури.Моторите с въздушно-маслено охлаждане използват специални масла.
С това,обаче бедите не свършват.Маслените повдигачи не понасят 20в-50.По-трудно се изпразват и е много вероято да прегорят клапаните.понеже някои от тях моге и даа не зарварят добре.
В кряа на краищата всеки си решава,но е имало много по-умни инженери от нас,които са направили хиляди тестове,преди да решат какво масло е за нашите коли!
:yes::th_up:
Това е най-сигурния начин да си преебеш мотора.Нямаш добро мазане с него и ще ти обясня защо.Темата е дискутирана много пъти.20в-50 е за по-тежки двигатели.Там от една страна луфта между биелните и основните лагери е почти два пъти по-голям.
Какво се получава!?При стартиране,понеже маслото е много гъсто,налягането се получава от малко количество масло.Останалото през възвратния клапан се излива в картера.През лагерите не минава достатъчно масло и то и лагерите започват да прегряват.Маслото има много функции,но три са най-важните:мазане;охлаждане и миене.При това положение не става нищо свястно.Ще попиташ:да,ама ако ми е износен мотораз и има тоя луфт в лагерите?!
Тогава се получава другата простотия.Маслото маже добре,до като загрее,а после(мерил съм го много пъти и съм го доказвал)вискозитета му е по-малък от препоръчваните масла за нашите кошници.То не е за такива обороти.Такова масло е за обороти до -примерно 3-4 000.Тези мотори и по принцип работят на по-ниски температури.Моторите с въздушно-маслено охлаждане използват специални масла.
С това,обаче бедите не свършват.Маслените повдигачи не понасят 20в-50.По-трудно се изпразват и е много вероято да прегорят клапаните.понеже някои от тях моге и даа не зарварят добре.
В кряа на краищата всеки си решава,но е имало много по-умни инженери от нас,които са направили хиляди тестове,преди да решат какво масло е за нашите коли!
Много изчерпателно !
колеги дайте малко акъл, взех 33-ка и мисля да и сменя маслото ... чета мнения че някой препоръчват Agip 20w/50 ,други казват 15w/40 но да се сменя на 5000км , на капака на колата пък пише agip 10w/40 ако не се лъжа... къде е истината в крайна сметка?! Колата не е първа младост прехвърлила е 100к , но искам да знам ,че боксерчето ако се наложи в даден момент да го напъна малко няма да стане някой гаф.Според предишния собственик от смяна до смяна /10 000км / и се доливало по 500-600 мл..Двигателя е 1.4 90 коня /така го водят/
Благодаря!
Слагаи 10/40 ама по хубаво и си я напаваи колкот искаш аз така правя ама маслото да е хубаво :grandpa:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.