View Full Version : Ремонт на мотор 1.8 8клапана
cobra_11
19-02-2009, 21:25
Колеги , искам да попитам тези от вас които са отваряли такъв мотор . Та налага се да сваля главата и искам да попитам : след като се свали главата , трябва ли да се подменят уплътнителните пръстени под цилиндровите втулки . Питам защото след демонтаж на главата , втулките ще отпуснат , да не би след това да почне да смесва антифриз и масло . Предварително мерси на отзовалите се .
Furious 155
19-02-2009, 22:09
Колеги , искам да попитам тези от вас които са отваряли такъв мотор . Та налага се да сваля главата и искам да попитам : след като се свали главата , трябва ли да се подменят уплътнителните пръстени под цилиндровите втулки . Питам защото след демонтаж на главата , втулките ще отпуснат , да не би след това да почне да смесва антифриз и масло . Предварително мерси на отзовалите се .
По принцип казват че е препоръчително да се сменят.
Скоро сменях гарнитура на глава и имах и аз това питане.
Практиката показва че няма проблем и да не се сменят, само трябва преди демонтажа на главата да оставите първи цилиндър на ГМТ, за правилно зацепване после при сглобяване. ВАЖНОТО е във времето по което главата е извън мотора, коляновият вал ДА НЕ СЕ ВЪРТИ. Опит за въртене би разместил ризите в блока и товага би се наложила смяната на улпътнителите. След като се свали глава може добре да се огледа дали няма "потънала" в блока риза на някой цилиндър, с цел да се елиминира възможността да се смесят охладителната и смазващата течности. При мен гарнитурата на главата беше започнала да се скапва и ми вкарваше масло в антифриза. Първоначално беше толкова малко че имаше само бели налепи по капачката на антифриза... после вече стана и кафява повърхността на антифриза и маслозагубата не беше малка...
Та така - успех с ремонта и дано нямаш потънала риза.
Вече имам над 2000км след ремонта и да чукна на дърво няма проблеми!
п.п. На свалена глава може да огледате и буталата как "хлопат" в ризите и самите ризи дали нямат нещо ненормално в повърхността!
vaklinator
20-02-2009, 17:23
По принцип казват че е препоръчително да се сменят.
Скоро сменях гарнитура на глава и имах и аз това питане.
Практиката показва че няма проблем и да не се сменят, само трябва преди демонтажа на главата да оставите първи цилиндър на ГМТ, за правилно зацепване после при сглобяване. ВАЖНОТО е във времето по което главата е извън мотора, коляновият вал ДА НЕ СЕ ВЪРТИ. Опит за въртене би разместил ризите в блока и товага би се наложила смяната на улпътнителите. След като се свали глава може добре да се огледа дали няма "потънала" в блока риза на някой цилиндър, с цел да се елиминира възможността да се смесят охладителната и смазващата течности. При мен гарнитурата на главата беше започнала да се скапва и ми вкарваше масло в антифриза. Първоначално беше толкова малко че имаше само бели налепи по капачката на антифриза... после вече стана и кафява повърхността на антифриза и маслозагубата не беше малка...
Та така - успех с ремонта и дано нямаш потънала риза.
Вече имам над 2000км след ремонта и да чукна на дърво няма проблеми!
п.п. На свалена глава може да огледате и буталата как "хлопат" в ризите и самите ризи дали нямат нещо ненормално в повърхността!
Ванка много изчерпателен отговор.Кефи ме тоз мотор с тези ризи. Аз лично не съм сменял въпросните глупости под ризата, но нямам проблем с колата /от подписа/
Може да се счита за спам
Два пъти ми я отваряха...пурвия път калпави майстори, втория читави но до тия уплатнения не съм стигал....и аз!
като свалиш главата не трябва да движиш буталата инъче може да се повдигне ризата и тогава трябва да смениш о-пръстените а те са гумени,БЪДИ ВНИМАТЕЛЕН!!!!!
cobra_11
20-02-2009, 20:17
Поразрових по - сериозно манюалите до коитосе докопах в нета и там не пише трябва или не трябва да се сменят , а може и да съм пропуснал да прочета . Обаче преди да я тръшна на земята , ще си направя приспособлението /на картинка го видях/ което държи ризите към блока , че като знам какъв съм кърък :wallbash: .Благодаря на колегите които са писали .
като свалиш главата не трябва да движиш буталата инъче може да се повдигне ризата и тогава трябва да смениш о-пръстените а те са гумени,БЪДИ ВНИМАТЕЛЕН!!!!!
Това вярно ли е? Все си мислех, че са медни или нещо производно. Гумата ми изглежда супер ненадаждно решение.
Furious 155
21-02-2009, 18:06
Това вярно ли е? Все си мислех, че са медни или нещо производно. Гумата ми изглежда супер ненадаждно решение.
знам че имат медна и гумена част всъщност тези пръстени!
Та като нагласите коляновият вал на гмт на първи цилиндър, после не го местете!
cobra_11
22-02-2009, 01:50
В E-PER a , е показн само един пръстен на цилиндър . Мисля да се разходя по магазините да видя каква "ширпотреба" предлагат
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.