PDA

View Full Version : Купчинка проблеми с Алфа 145 2.0 TDI 1998-ма



makadam
27-12-2005, 23:54
Здравейте,
новичък съм в клуба и сравнително нов притежател на този доста подходящ за темперамента ми автомобил. Купих Алфата от автокъща в Плевен и никак не съм се церемонил да я разглеждам и да се разправям с разни пишман майстори да я заничат и да умуват. Колата си ме кефеше - взех я. И се почна - както си му е реда масло и ремък. Така, но след около 1000 км. забелязах, че там където маркучът от отдушника на двигателя се свързва с големия маркуч на въздушния филтър, а оттам към турбината, взе да покапва масло. Капането се засили след още толкова километри и се почна тичане по майстори. Наистина постарах се да я видят хора, които все пак са се занимавали с коли от марката и бяха категорични - бутала и сегменти. ОК ! Цепнахме двигателя и що да видим - перфектни цилиндри, няма ръб - идеални. И понеже я разглобиха, сменихме сегментите с " AE ", както и лагери основни и биелни - за страх и гумичките на клапаните, с надеждата това да помогне. Уви !!! Намалихме теча, но и аз не съм я карал много още след ремонта, който приключи минала седмица. Отивам пак при майсторчето, гледа, мисли и ми брулва, че най-вероятно проблема е в турбината. Пропуснах да отбележа, че когато свалихме филтъра, той беше единствено прашен и мръсен, но не и омаслен. Та сваляме турбината и аз заминавам при Царски в Долна Митрополия, до Плевен, човека гледа, човърка и заключава, че турбината не е първа хубост, но е в задоволително състояние и ще кара и е изключено, по обратния път тя да вкарва масло по маркуча към филтъра. Забърках се и незнам какво се случва, а успях да се влюбя в колата за изключително кратко време и ще съм щастлив ако получа помощ от вас! Благодаря !!!

Yon
28-12-2005, 10:40
Малко разбирам от дизели не съм сигурен в това което ще те посъветвам но при мен свърши работа.
Провери системата за изравняване на налягането /отдушника/ на парите в картера или по точно си изчисти маслоуловителя .... кадето се намира това при твоята кола, може и да имаш запушване по маркучетата.
Парите на маслото не се улавят от него ами направо си влизат в смукателния колектор и цапат каквото им падне да не говорим че пуши яко и маслото изчезва. При Туинспарка аз за малко да си отворя мотора... добре че беше един търновец от сервиза на Ровър и БМВ в София да ме светне :D

makadam
28-12-2005, 21:35
Благодаря ти !!! Едва ли ще мога да открия маслоуловителя сам, без да знам какво представлява и без да знам къде се намира, но ще се опитам да почета из форума за литература за дизелови двигатели и ще се надявам някой препатил " дизелар ", като мен, да сподели опит.

alfatras
29-12-2005, 08:33
здравей колега!значи имам същия проблем като тебе от близо 1 годинаи накрая(90процента сигурно)ми е турбината-но моята след 3000оборота започва да пуши и няма тяга!!!правих и основен ремонт но положението не се подобри-затова при мене е турбото-закарай си колата ако имаш възможност във ванто там ще ти помогнат иначе другите са пишман маистори!успех-
п.с.ако имаш някакви други проблеми казвай-ще се радвам да помогна ако мога

makadam
29-12-2005, 10:35
OK !!! Мерси много за помощта !!! Това няма да е голям проблем, защото пътувам често до София и непременно ще отида. Иначе проблеми - да искаш :D Всяка сутрин се събуждам с петно от антифриз под колата и имам едно ужасно скърцане в предницата, като мина през неравност, накрайници на носачите и от двете страни, най-тъпото е, че са здрави, поне според майстора ми и нямало смисъл да се сменят сега, а пък и той не можел да ми гарантира, че ако ги смени, ще спре да скърца еееееххх прекрасно нещо е живота в тази страна, ма..а му :?

alf
29-12-2005, 10:38
имам едно ужасно скърцане в предницата, като мина през неравност, накрайници на носачите и от двете страни, най-тъпото е, че са здрави, поне според майстора ми и нямало смисъл да се сменят сега, а пък и той не можел да ми гарантира, че ако ги смени, ще спре да скърца
скърцат тампоните на носача, накрайниците тропат ;)

makadam
29-12-2005, 11:05
:idea: Мммм да - правилно !!!