PDA

View Full Version : Бърза диагностика - я да видим става ли при вас ?



pr_00f
28-12-2005, 09:23
Значи онзи ден попаднах на следното :

http://www.alfaowner.com/Forum/showthread.php?t=1481

С две думи за какво иде реч.

Ако дадем колата на контакт и в рамките на 5 сек. напомпаме газта 5 пъти до ламарината и отпуснен напълно би трябвало да светне лампа на таблото с определена последователност. До колкото разбрах е само за 8v двигатели на 16v не работи. Също и има нещо общо май с това дали колата има код / предполагам тези червени и кафяви ключове, а аз нямам/, защото споменават че трябва да свети оранжева лампа с символ ключ. Абе стават май много Ако-та. Аз и колегата Костадин пробвахе, но не стана. Пробвайте и вие и споделете резултати



Turn the key to Marcia (ignition lights etc)
Fully depress (to the floor) the accelerator five times within five seconds and fully release.

The code should come up more or less straight away.

Hi Guys

This has been requested, so here goes.........

4-4-4-4 - no errors
1-2-1-1 - battery voltage
1-2-1-4 - engine temperatue sensor
1-2-1-6 - throttle valve sensor
1-2-2-1 - air flow meter
1-2-2-2 - idle actuator (opening)
1-2-2-3 - regulation of lambda probe
1-2-2-4 - heated lambda probe
1-2-2-5 - air temperature sensor
1-2-2-6 - electroinjectors (group 1)
1-2-3-1 - power ciruit (inside control unit)
1-2-3-2 - electroinjectors (group 2)
1-2-3-3 - idle actuator (closure)
1-2-3-5 - compressor inlets
1-2-3-6 - compressor command
1-2-4-3 - fuel pump relay
1-2-4-4 - vapour recovery solenoid valve
1-2-4-5 - timing variator relay (1.8 and 2.0 TS only)
1-2-5-1 - control unit EPROM
1-2-5-4 - throttle valve sensor (signal)


В един момент става доста объркано но ето още един съвет ако не светва нищо по таблото .

if you connect a led (in series with a 1K Ohm resistor) or a 1.2 watt lamp to pin 8 of the ecu and the other lead to the +12V then you can see your fault codes..
if you have a warning light with the symbol of an little injector on it, first check if this indicator wil show the fault code (my 155 1.8 TS '95 did this and I saw this after connecting a led to the ecu...)

Хайде успех на всички желаещи

bass
28-12-2005, 10:47
Ми аз съм с код, ще взема да пробвам днес по някое време :roll:

bass
28-12-2005, 13:53
Стига бе, сработи!!! :shock:
Изплю ми код 1-2-2-3 (regulation of lambda probe), което в моя случай (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=4333) е съвсем адекватна реакция, мисля...? (само дано е временна)

Сега възникват нЕкои въпроси:
1. Грешките чистят ли се след показване? (вероятно не се);
2. Една и съща грешка ли повтаря или редува всички натрупани? (имах търпение да изчакам само първите две показания, които бяха еднакви)
3. Ако редува натрупаните, то в какъв ред? (FIFO/LIFO?)?

pr_00f
28-12-2005, 14:06
Аха, имаме познал верният резултат :)
Колега коя лампа мига при теб ?

Виж линка който съм дал, но там няма много допълнителна информация

bass
28-12-2005, 14:13
Докато нямаше форум изчетох де що намерих по въпроса с тази диагностика :-)

При мен мига лампата на инжекциона. След включване на контакт и изгасване на лампата на имобилайзера/кода, натискам пет пъти газта до дупка по описания начин. Лампата на инжекциона междувременно изгасва, както е редно, след което се започват серии от вида:
1. Свети непрекъснато около 3 секунди и гасне за около секунда (начало на код на грешка);
2. Светва за около секунда и гасне за около секунда (тва за "1");
3. Светва два пъти в рамките на една секунда и гасне за една секунда (тва е за "2" - повтаря се два пъти в моя случай);
4. Светва три пъти в рамките на 1-2 секунди и пак пауза от една секунда (за "3");
За следващата грешка почваме пак с разделител (виж т.1).

п.с. Според някои писания тази диагностика трябва да върви и на боксеровите 145/6!
п.п.с. 1.7TS без вариатор ли е? (направи ми впечатление една забележка в кодовете на грешките)

Mury
28-12-2005, 17:08
Хм утре мое и аз да опиатам

Dodo 155
28-12-2005, 20:36
Стига бе, сработи!!! :shock:
Изплю ми код 1-2-2-3 (regulation of lambda probe), което в моя случай (http://clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=4333) е съвсем адекватна реакция, мисля...? (само дано е временна)

Сега възникват нЕкои въпроси:
1. Грешките чистят ли се след показване? (вероятно не се);
2. Една и съща грешка ли повтаря или редува всички натрупани? (имах търпение да изчакам само първите две показания, които бяха еднакви)
3. Ако редува натрупаните, то в какъв ред? (FIFO/LIFO?)?
Без да искам съм познал :D :D :D В твоя случай :wink:

virusalfa
28-12-2005, 20:40
При 155 2.5 ТД е същата схемата,само дето свтка реотана за подгряването.Та,грешките там се из4истват след петкратно стартиране на двигателя!!!! :idea: :idea: :idea:

bass
29-12-2005, 10:20
Та,грешките там се из4истват след петкратно стартиране на двигателя!!!! :idea: :idea: :idea:

Имаш предвид пет пъти "Паля-гася" или "стартер (да врътне без да пали) - пауза"? btw не е ли леко вандалски този номер :roll:...или аз тотално не съм схванал идеята?

Z:)m
30-12-2005, 11:53
И аз пробвах вчера този номер с чека, обаче при мен нищо не се получи... Единствено лампата за маслото ми угасва след като напомпя педала на газта?!?!? Това пък ме хвърли направо в "джаза".

А относно чистенето на грешки, в книжката на колата четох преди време, че май е достатъчно да дадеш контакт, изчакваш няколко сек. да се чекне системата и изкл. Това се повтаря няколко пъти и би трябвало вече да е ОК. Обаче не съм много сигурен дали е така - паметта вече може да ме лъже (позапразнил съм вече... малко...)
;)

bass
30-12-2005, 12:07
Както рr_00f спомена (и е изрично уточнено в темите на Alfaowner.com), тази схема сработва само при коли с Аlfa code!
С код-ключ ли си? (червен и тлъст)?

Crusader
30-12-2005, 14:18
Както рr_00f спомена (и е изрично уточнено в темите на Alfaowner.com), тази схема сработва само при коли с Аlfa code!
С код-ключ ли си? (червен и тлъст)?

Да но само 8V, за 16V не ставало :!:

bass
30-12-2005, 15:20
Да, така е. Някъде пишеше за кои точно версии на Bosch Motronic важи, но не запомних...

pr_00f
30-12-2005, 16:04
Да това е по важнатa информация, коя е версията на bosh-a. Bass ако намериш това инфо с версиите - пусни го плс

bass
30-12-2005, 16:30
Self diagnosis only available for Bosch ML4.1 i.e pre Motronic 2.10.3 and
2.10.4 used on 146 and 1996 155. After that version, ECU diagnosis only
can be carried out by OBD tester.


p.s. Преди да почна да ровя, някой може ли да ме ориентира за следното: къде се намира OBD-буксата на 155? OBD-1 или OBD-2 е (или зависи от годината)?

Nikiboy
30-12-2005, 18:34
Според уоркшоп цд-то пише, че така става само за Бош мотроник 1.7, моята 1.8 8В е с такъв, но няма кодове на таблото! Ще трябва да се завирам под таблото.

Вчера посетих един сервиз за профилактична диагностика в Пловдив и ми искаха 30 лв??? За да ми видели грешките. Чао им казах.

Като се замислям ако се изведат грешките и имаш книжката за диагностика на датчиците не ти трябват ламери да се учат на колатата ти.

Само не ми е ясно как може да се види дали лабдата е ок ако Екюто изплюе грешка. Не става само с мултицет. Сещате ли се за бързо решение?

pr_00f
30-12-2005, 18:45
Осцилоскоп ???

bass
03-01-2006, 12:34
А относно чистенето на грешки, в книжката на колата четох преди време, че май е достатъчно да дадеш контакт, изчакваш няколко сек. да се чекне системата и изкл. Това се повтаря няколко пъти и би трябвало вече да е ОК.
Преди Нова година пробвах да почистя грешките по твоя начин, но ми е убягнал моментът "изчакваш няколко сек. да се чекне системата" и нищо не стана. Сега прочетох пак мнението ти и забелязах този детайл, та ще сляза по някое време днес да го изтествам.

Z:)m
03-01-2006, 14:21
А относно чистенето на грешки, в книжката на колата четох преди време, че май е достатъчно да дадеш контакт, изчакваш няколко сек. да се чекне системата и изкл. Това се повтаря няколко пъти и би трябвало вече да е ОК.
Преди Нова година пробвах да почистя грешките по твоя начин, но ми е убягнал моментът "изчакваш няколко сек. да се чекне системата" и нищо не стана. Сега прочетох пак мнението ти и забелязах този детайл, та ще сляза по някое време днес да го изтествам.

ОК.. пиши после за резултата - дали е имало ефект, защото лично аз също не съм го пробвал този метод, понеже не съм имал възможността да си чеквам системата за грешки ;)

bass
03-01-2006, 15:32
Нищо не успях да постигна :(
При всяко включване на контакт изчаквам по десетина-петнайсет секунди, угасва единствено лампата на имобилайзера (жълтата с ключа). Повторих 5 пъти упражнението, след което пуснах теста за грешки - пак почна да докладва за онези, дето ги имаше и преди...
Z:)m, дали не би могъл да погледнеш пак в книжката, щом имаш такава? Аз пуснах едно бързо търсене в нета, но не излезе нищо съществено на първи опит...

Z:)m
05-01-2006, 13:56
Нищо не успях да постигна :(
При всяко включване на контакт изчаквам по десетина-петнайсет секунди, угасва единствено лампата на имобилайзера (жълтата с ключа). Повторих 5 пъти упражнението, след което пуснах теста за грешки - пак почна да докладва за онези, дето ги имаше и преди...
Z:)m, дали не би могъл да погледнеш пак в книжката, щом имаш такава? Аз пуснах едно бързо търсене в нета, но не излезе нищо съществено на първи опит...

OK...при първа възможност ще погледна. Единствения проблем е, че аз имам книжка, но е на немски и нищо не й вдявам. С въпросната "техника" за чистене на грешки се запознах, когато взех да прочета същата книжка от един мой колега, но на английски. Сега остава само да се срещна с него и да открия конкретния текст.

П.П.
извини ме ако се позабавя с отговора, но напоследък направо е АД в службата :( и не знам кога ще намеря повечко време да се срещна с колегата...

bass
05-01-2006, 18:23
OK...при първа възможност ще погледна. извини ме ако се позабавя с отговора, но напоследък направо е АД в службата

н.п., когато успееш, то и аз съм във вихъра на джаза сега, та нямам много време за проби така или иначе :-) Благодаря!

bass
12-01-2006, 16:05
Установих, че моята кола е с OBD-1 (очевиден факт, оказва се). За смях на гаргите обаче още не мога да намеря куплунга за диагностика :oops:
В сервизното ръководство е означен май някъде около копчето за отваряне на багажника, но то в тия PDF-и почти нищо се не види като хората и може да съм сбъркал номера на елемента. На конзолката с копчетата в жабката наистина има една "дупка", но е неизползвана - просто има перфорация :roll:
Жокер?

p.s. Възможно ли е да не е изнесена въобще букса за диагностика, а да се ползват направо крачетата на ECU-то? (мисля, че бяха три бройки за тая цел...)

bass
16-01-2006, 14:41
За колегите с Бош Мотроник 1.7 БЕЗ алфа код - в този случай пак може да се видят грешките с помощта на една крушка 12V или светодиод, оказа се.
В прословутото сервизно ръководтсво (онея нечетими PDF-и) има описание на Мотроника и тази процедура за проверка на грешките е описана подробно (има и схеми за закачане на крушката). Освен това има и упътване кое и как да се провери при наличие на грешка.

търтей
16-01-2006, 14:46
За колегите с Бош Мотроник 1.7 БЕЗ алфа код - в този случай пак може да се видят грешките с помощта на една крушка 12V или светодиод, оказа се.
В прословутото сервизно ръководтсво (онея нечетими PDF-и) има описание на Мотроника и тази процедура за проверка на грешките е описана подробно (има и схеми за закачане на крушката). Освен това има и упъутване кое и как да се провери при наличие на грешка.

кажи плс кой файл и коя страница да не чета всичко

Lucky
16-01-2006, 14:47
Установих, че моята кола е с OBD-1 (очевиден факт, оказва се). За смях на гаргите обаче още не мога да намеря куплунга за диагностика :oops:
В сервизното ръководство е означен май някъде около копчето за отваряне на багажника, но то в тия PDF-и почти нищо се не види като хората и може да съм сбъркал номера на елемента. На конзолката с копчетата в жабката наистина има една "дупка", но е неизползвана - просто има перфорация :roll:
Жокер?

p.s. Възможно ли е да не е изнесена въобще букса за диагностика, а да се ползват направо крачетата на ECU-то? (мисля, че бяха три бройки за тая цел...)

Ами да преди да взема мойта ходих с една 145 в сервиз за диагностика и :shock: няма букса маЙстора вика таз кола е с преправяна инсталация а собственика :shock: :shock: :shock:
а се оказа че просто няма :idea:

bass
16-01-2006, 14:50
10 alfa 155-electrical&electronic diagnosis3.pdf
страница 26 (по номерация на PDF-файла, не на сканираните страници).
Тва е за диагностиката, но цялата секция за мотроника е крайно занимателна и поучителна (и образователна, и ограмотителна :-) )

bass
16-01-2006, 14:55
Ами да преди да взема мойта ходих с една 145 в сервиз за диагностика и :shock: няма букса маЙстора вика таз кола е с преправяна инсталация а собственика :shock: :shock: :shock:
а се оказа че просто няма :idea:
Може и да не е прав - в ръководството има поне две схеми, съдържащи тази букса, и тя е на различни места. Освен това се оказа, че имобилайзера (alfa code 1) е закачен към ECU-то през същия канал/краче, както и тази букса, така че търсенето може да почне по жиците от контактния ключ :-)

(Само си представям сега подлите сервизни техници как ми се хилят на безплодното и дебилно в някаква степен търсене, вместо да драснат един ред :-) )

търтей
16-01-2006, 14:58
10 alfa 155-electrical&electronic diagnosis3.pdf
страница 26 (по номерация на PDF-файла, не на сканираните страници).
Тва е за диагностиката, но цялата секция за мотроника е крайно занимателна и поучителна (и образователна, и ограмотителна :-) )
мерсаж :th_up:

100letov
21-01-2006, 12:53
Пробвах га и аз това, и зе чи сработи :D :D :D
Кокто каза Bass започна да мига лампичката за инжекторите... Кода който ми даде е едно дълго мигване, и след това четири пъти 4-ки, което надявам се значи че едното е мигване за отделяне, а четирите пъти 4-ки е за "но проблемо" :D :P :lol:

Cunev
01-03-2007, 23:19
Буксата за диагностика се намира непосретствено до компютара.Абсолютно идентична е с буксата на Фиат.Буксата е с три крачета.Аз работя с компютар за диагностика на фирмата Браян бее,италянски софтуер.Вчера закачих моята,даде ми грешка ,мотора за празен ход и дебитомера,поради причината че преди да направя диагностика нарочно ги откачих за да видя дали ще има ефект.След това изчистих грешките и всичко беше наредjavascript:emoticon(':D')

kavalista
14-11-2010, 18:52
да съживя малко темата сега пробвах сигурно 50 пъти за тая диагностика и нищо не светва гледах да не е изгоряла крушката за дюзата няма работи какви ли не варианти пробвах и не мига нищо

Alfa User
14-11-2010, 20:41
За да подкрепя съживяването - преди няколко месеца успях да подкарам диагностиката (даже три пъти подред докато разбера че първото светване на лампата НЕ ТРЯБВА да се брои...). Обаче от тогава до сега не успях в нито един от трите си опита ... Май неква магия има тука, щот си спомням че и първия път ритах газта кат побъркан поне половин час докато нацеля тайминга на натискане на педала (не трябва да е нито много бързо, нито много бавно - по-точно по веднъж на секунда, за да се вместим точно във отрязъка от 5 сек).

kavalista
14-11-2010, 20:47
неска даже бях пуснал хронометъра пробвах и със задържане и без и нищо не стана

Furious 155
14-11-2010, 21:16
натиска се 5 пъти от 0-ла до долу педала на газта в рамките на 5 секунди - тогава се влиза в този режим!

Vesko84
21-11-2010, 11:41
Колеги, и аз пробвах днес и стана от първи опит - даде ми 1-2-2-4 - heated lambda probe. Това по какъв начин се различава ит съседната грешка 1-2-2-3 regulation of lambda probe не ми е ясно. Преди 3-4 месеца ходих при лисан и поисках диагностика, и той ми каза че е пробвал с два различни софтуера и двата му давали грешка при свързване с ECU-то. Стана ми кофти, защото предишната алфа имаше подобен проблем (33-ката) и си казах че съм ебаси каръка. Много се зарадвах, че поне тази диагностика ми работи. Предполагам, че почвам да събирам пари за ламбда сега.

kavalista
21-11-2010, 17:53
значи аз съм каръка пък с тая диагностика :)

ванката
21-11-2010, 18:43
И при мен неиска да работи

nicola 59
02-02-2011, 22:15
[QUOTE=Alfa User;795798]За да подкрепя съживяването - преди няколко месеца успях да подкарам диагностиката (даже три пъти подред докато разбера че първото светване на лампата НЕ ТРЯБВА да се брои...). Обаче от тогава до сега не успях в нито един от трите си опита ... Май неква магия има тука, щот си спомням че и първия път ритах газта кат побъркан поне половин час докато нацеля тайминга на натискане на педала (не трябва да е нито много бързо, нито много бавно - по-точно по веднъж на секунда, за да се вместим точно във отрязъка от 5 сек).

При мен работи перфектно по точно този начин които е описал колегата .Аз знам че това става само на коли от новото купе и при положение ,че не са губени ключовете и разкодиран компа ,ако има чип или е местен уграничителя на оборотите пак няма да стане ,но ако колата е сериина и не работи значи трябва да се види първо дали жилото на гаста не е опънато много и четеца на клапата не отчита нулево положение .второ някои газаджия не е натегнал клапата и не връща до краи те газаджиите обичат да правят така ,и пак четеца не отчита нула ,и в този случай колата работи на изкуствен минимум ,и последно дали четеца работи и чете нула на д.клапата

bass
04-02-2011, 15:44
...ако има чип или е местен уграничителя на оборотите пак няма да стане...

При мен си работи и след чипването.

nicola 59
05-02-2011, 14:22
При мен си работи и след чипването.

Зависи ако е чипосана грамотно да но по често не работи

Dimicha
22-02-2011, 10:05
Извинявайте,че пак питам,но въпреки,че намерих в ръководството къде е описано как се прави диагностика с диод (точният термин в упътването е display device),все пак някои неща не са ми ясни.Не мога да разбера към кои букси се свързва диодът и как.Там пише "свържете пин А на display device към "key operated supply" и пин Б към пин 8 на ЕКУ-то. Какво е "key operated supply" и като го намеря как да свържа диода към него...а и към другия пин там? Благодаря ви предварително за помощта!

mimouzunov
22-02-2011, 11:04
Извинявайте,че пак питам,но въпреки,че намерих в ръководството къде е описано как се прави диагностика с диод (точният термин в упътването е display device),все пак някои неща не са ми ясни.Не мога да разбера към кои букси се свързва диодът и как.Там пише "свържете пин А на display device към "key operated supply" и пин Б към пин 8 на ЕКУ-то. Какво е "key operated supply" и като го намеря как да свържа диода към него...а и към другия пин там? Благодаря ви предварително за помощта!

А колата е!?!? :balloon:
8/16 клапана ,дизел 155,146,164...... :kicking:

Dimicha
22-02-2011, 11:41
А колата е!?!? :balloon:
8/16 клапана ,дизел 155,146,164...... :kicking:

Опа,сори,забравих да кажа.Колата е 155-ца 2.0 8v без Алфа код. Затова питам как става диагностиката с диода,щото разбрах,че въпреки че няма Алфа код може да се направи диагностика.

Z:)m
22-02-2011, 11:58
Извинявайте,че пак питам,но въпреки,че намерих в ръководството къде е описано как се прави диагностика с диод (точният термин в упътването е display device),все пак някои неща не са ми ясни.Не мога да разбера към кои букси се свързва диодът и как.Там пише "свържете пин А на display device към "key operated supply" и пин Б към пин 8 на ЕКУ-то. Какво е "key operated supply" и като го намеря как да свържа диода към него...а и към другия пин там? Благодаря ви предварително за помощта!

"key operated supply" е захранването от контактния ключ, т.е. захранването което се подава от контактния ключ при завъртането на ключа в положение "контакт".
Свързването можеш да го направиш към кабелите които влизат в ЕКУ'то. Самото ЕКУ и буксата му се намират под жабката.
Успех!

Dimicha
22-02-2011, 22:39
"key operated supply" е захранването от контактния ключ, т.е. захранването което се подава от контактния ключ при завъртането на ключа в положение "контакт".
Успех!

Да,това горе-долу го разбрах,но не знаех къде може да се свърже диодът към това захранване.Благодаря много! :)

reloading
10-06-2016, 21:05
1-2-2-4 - heated lambda probe - Чека докато карам извън градско спира да свети и светка при даване на рязко газ. Демек Ламбдата е аут?

Furious 155
11-06-2016, 00:54
1-2-2-4 - heated lambda probe - Чека докато карам извън градско спира да свети и светка при даване на рязко газ. Демек Ламбдата е аут?
Според мен грешката за проблемна сонда е 1-2-2-3.
Твоята грешка е за проблем с подгрева на сондата.
Провери бушона за това - там където под дебитомер-а са 3-те бушона. Единият от тях е за подгрева на сондата. Другият ти вариант е да са прекъснали кабелите някъде - двата бели на сондата. И третия е все пак да е изгорял подгрева в самата сонда.
Поздрави.