PDA

View Full Version : Задно окачване на 155-ца



DJ
23-02-2009, 01:03
Здравейте колеги
Ще започна темата си малко от далеко още преди 1 година когато седнах от 33-ката в 155-цата си казах "Олеле колко е нестабилна" но си го обясних с по високия център на тежестта и други такива глупости но лятото на 2008 ходих при 4-ма различни майстори по качвания според тях всичко е ок на 100%. Реших че ще си купя два задни амортисьора и всичко ще е ок, е направих го като си купих два нови маслени амортисьора еднодействащи и когато отидох да си взема колата от майстора тои ми каза "момче не те разбирам защо сменяш оригиналните ти газови двойнодействащи с тези маслени боклуци сега колата ти е още по мека отзад и съответно ще е още по нестабилна,ако не ти харесва така върни се обратно и ще ти върна старите..." така се и случи колата стана като пияна 1000км по късно си върнах всичко по старо му. Продължих да си карам нестабилната кола до миналата седмица когато в раздела на нашия форум "продава" не излезе обява че се продава цяло окачване от Ку4-ка (според колегата окачването било по ниско от на стандартна 155-ца и много по стабилно)колегата ми прати предни,задни пружини и 4 амотрисьора. Е реших първо да монтирам само отзад за да изчезне най после гадната нестабилност, пружините се оказаха еднакво високи но ок ку4-ката бяха по дебели и понеже амортисьорите които ми пратиха не стават за нищо сложих моите стари защото били перфектни. Резултата бе следния колата или е със същата височина или малко по висока отзад и отново е мека, баси филма направо откачам. Нямам нищо против височината но стабилността е ужасна.
Сега в главата ми се случват лоши неща и ми идват лоши мисли какво да правя?
1 вариант: да се направя на голфаджия и да отрежа по една навивка от задните пружини(или половин навивка)
2 вариянт: да дам на един келеш двата маслени амотрисьора които не ми трябват за нищо и да ги напълни с гъсто масло примерно М10Д или трансмисионно(момчето си разбира от работата) и да си запазя нормалната височина на пружините
3 вариянт: да сложа стартото окачване и да се моля всеки път като влизам в завой

Предното изобщо няма смисал да го слагам на този етап защото там вече пружините са с по една навивка по къси и алфата ще се надупи много и ще търси мравки по земята.

Колеги моля за помощ кажете вашите мнения и предполагам как някои от вас ще си кажат абе тоя с 1.9ТД голям състезател до дава не е така колеги просто искам да се возя в една стабилна на пътя кола и само да кажа че имам и Пасат Б3 комби 1,9ТД които е в пъти по стабилен от алфата което ме навежда на мислите че не се подзирам излишно и не мисля че е нормално.

И така благодаря на всички предварително и ПОЗДРАВИ !!!:small_cry:

ALFA CORSE
23-02-2009, 01:15
Трябват ти хубави газови амортисьори, нови, за друг съвет не се сещам :D

DJ
23-02-2009, 01:21
Трябват ти хубави газови амортисьори, нови, за друг съвет не се сещам :D

ок но според майсторите моите са си супер тези газовите двойно действащите с които си дойде колата.......

Furious 155
23-02-2009, 01:34
ако направиш вариант 1 - всеки завой задницата ще те изпреварва. 155-цата хич не е нестабилна кола и незнам какво означава за теб нестабилна... лично аз си намерих пружини - малко по-спортивни и малко свалиха колата надолу(особенно отпред). Ефекта за мен е задоволяващ - сега държи още по-готино по завоите и при прехвърляне на тежестта от ляв в десен завой или обратно няма онова кашично изхвърляне което се получаваше с оригиналните(за мен малко меки задни) пружини.
Хубаво е да се огледа добре и задният мост - при 155 е един цял и ако има нещо недередно, някой който познава 155 би трябвало да го открие! Регалж минавал ли си някога? Той задният мост не се регулира ама при реглажа се взима предвид и ако има кривина или нещо геометрично енредно би трябвало да се види!

DJ
23-02-2009, 01:43
ако направиш вариант 1 - всеки завой задницата ще те изпреварва. 155-цата хич не е нестабилна кола и незнам какво означава за теб нестабилна... лично аз си намерих пружини - малко по-спортивни и малко свалиха колата надолу(особенно отпред). Ефекта за мен е задоволяващ - сега държи още по-готино по завоите и при прехвърляне на тежестта от ляв в десен завой или обратно няма онова кашично изхвърляне което се получаваше с оригиналните(за мен малко меки задни) пружини.
Хубаво е да се огледа добре и задният мост - при 155 е един цял и ако има нещо недередно, някой който познава 155 би трябвало да го открие! Регалж минавал ли си някога? Той задният мост не се регулира ама при реглажа се взима предвид и ако има кривина или нещо геометрично енредно би трябвало да се види!
Да когато смених предните носачи и биалети минах и на реглаж сходим е задния мост.
Вариант 1 защо ще ме изпреварва задния мост? от къде намери твоите задни пружини? искам и аз :) амортисьорите отзад оригиналните ли са?

Alexanderbb
23-02-2009, 08:49
Колега има нещо недобре в колата ти. Принципно 155 си е стабилна кола. Има склонност към недозавиване но иначе е стабилна. И да те попитам ти предните амортисьори проверявал ли си.

DJ
23-02-2009, 09:18
Колега има нещо недобре в колата ти. Принципно 155 си е стабилна кола. Има склонност към недозавиване но иначе е стабилна. И да те попитам ти предните амортисьори проверявал ли си.

Ами не предните не съм ,но съм почти сигурен че нестабилността идва от задницата но пък знае ли човек :(

Alexanderbb
23-02-2009, 09:37
да не казвам голяма дума но 70 - 80 % от стабилноста идва от предницата. Не случайно предните са почти 2 пъти по-скъпи от задните

DJ
23-02-2009, 10:11
да не казвам голяма дума но 70 - 80 % от стабилноста идва от предницата. Не случайно предните са почти 2 пъти по-скъпи от задните

ОК колега звучи логично и наистина тях не съм ги гледал, сега да попитам..... така решавам и слагам предните пружини и амортисьори от Ку4-ка (пружините са с една навивка по ниски, което ще направи колата меко казано смешна) колата ще застане в поза драгстер с двигател ФИАТ 1,9 ТД :) в смисал че няма ли да е лоша стабилността отново с вирнатата задница?

VFTI
23-02-2009, 11:38
Какво значи нестабилна кола? С 150км минавал ли си рязко от лява в дясна лента без да се прибиеш? Ако да значи всичко е окей...


Моята кола също беше зле в началото, но аз знаех че амортесьорите(предни) са ми за смяна... Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...Това ти е и ОСНОВНАТА грешка...

Слагаш ЕДНИ ХУБАВИ газови амортесьори ОТПРЕД и просто ще се смееш на ПАсата :)

П.П В момента съм с НЕсъръзмерни гуми вече втора зима...опред съм 185/60 а отзад 185/70...Както се сещаш огромна разлика и вирната задница...Не съм усетил проблеми с каране по магистралата с 140км... Да си призная един път и за малко вдигнах 200км на новата отсечка на околовръстното..>Колата си стоеше супер :)

DJ
23-02-2009, 12:07
Какво значи нестабилна кола? С 150км минавал ли си рязко от лява в дясна лента без да се прибиеш? Ако да значи всичко е окей...


Моята кола също беше зле в началото, но аз знаех че амортесьорите(предни) са ми за смяна... Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...Това ти е и ОСНОВНАТА грешка...

Слагаш ЕДНИ ХУБАВИ газови амортесьори ОТПРЕД и просто ще се смееш на ПАсата :)

П.П В момента съм с НЕсъръзмерни гуми вече втора зима...опред съм 185/60 а отзад 185/70...Както се сещаш огромна разлика и вирната задница...Не съм усетил проблеми с каране по магистралата с 140км... Да си призная един път и за малко вдигнах 200км на новата отсечка на околовръстното..>Колата си стоеше супер :)

Колега в случая с вирната задница го казах във връзка с това че като имам всички пружини от Ку4-ката сложих задните които по височина са еднакви с моите но са по дебели (може би заради диференциала който е отзад на на ку4-ката и затова са по дебели) но колата ми "омекна" отново, в смисал с моите норламните си е по добре. Така сега начи ще монтирам предните макферсони от ку4-ката заедно с амортисьорите ( майсторчето нещо не го кефи марката която са нещо JOY...не съм сигурен)обаче пружините са с по една навивка по малко (съответно са по-ниски) и като остана на същата височина отзад а отпред стана по нисък няма ли да е по-лошо? Иначе дано да се окаже това в смисал с монтирането на предното окачване всичко най после да "заспи". Когато монтирам и предното ще кажа има ли разлика.
Колеги само да попитам някакви ориентировъчни цени за предни амотрисьори? Само да напомня че съмс дизел в смисъл съм по тежък отпред ;)

VFTI
23-02-2009, 12:19
Колега в случая с вирната задница го казах във връзка с това че като имам всички пружини от Ку4-ката сложих задните които по височина са еднакви с моите но са по дебели (може би заради диференциала който е отзад на на ку4-ката и затова са по дебели) но колата ми "омекна" отново, в смисал с моите норламните си е по добре. Така сега начи ще монтирам предните макферсони от ку4-ката заедно с амортисьорите ( майсторчето нещо не го кефи марката която са нещо JOY...не съм сигурен)обаче пружините са с по една навивка по малко (съответно са по-ниски) и като остана на същата височина отзад а отпред стана по нисък няма ли да е по-лошо? Иначе дано да се окаже това в смисал с монтирането на предното окачване всичко най после да "заспи". Когато монтирам и предното ще кажа има ли разлика.
Колеги само да попитам някакви ориентировъчни цени за предни амотрисьори? Само да напомня че съмс дизел в смисъл съм по тежък отпред ;)

Маслени обикновенни 70-80лв. парчето...Газови хубави... 150-200лв/ брой според марката.. На каяба май бяха 140лв...

Дам ако задницата ти е клекнала е кофти...Дано всичко пасне с това окачване от Ку4...

Alexanderbb
23-02-2009, 12:27
Аз бих си използвал оригиналните пружини и само бих сменил предните амортисьори. И не си мисли че си чак толкова тежък отпред защото в сравнение с 2,5ТD си направо перце. Цените много зависят от марката която ще вземеш. Моите средно качество бяха около 200 лева бройката (преди година и половина).

Да допълня само че когато моята предница беше изпуснала колата се клатеше не само наляво - надясно а и напред - назад като лодка и усещането беше че ще се онтесе на някъде всеки момент

Max
23-02-2009, 12:45
Здравей колега DJ,

въпросът ми към теб е какво разбираш под "колата е нестабилна"?
Имаш предвид, че поднася по завоите или се люлее?

DJ
23-02-2009, 13:02
Маслени обикновенни 70-80лв. парчето...Газови хубави... 150-200лв/ брой според марката.. На каяба май бяха 140лв...

Дам ако задницата ти е клекнала е кофти...Дано всичко пасне с това окачване от Ку4...

Не не е клекнала дори напротив щръкнала е ама направо ме изплашихте с тези цени.....

DJ
23-02-2009, 13:05
Здравей колега DJ,

въпросът ми към теб е какво разбираш под "колата е нестабилна"?
Имаш предвид, че поднася по завоите или се люлее?

ами какво разбирам не поднася по завоите но много се люлее..........е имам и едно завъртане но то беше на мокро с 4 нови гуми и си мисля че истината е някъде там където и люлеенето.......а тъпия пасат не се люлее .........а за 33-ката да не говорим тя е болид спрямо 155-цата.

DJ
23-02-2009, 13:08
Пропуснах да напиша че си направих един малоумен тест за себе си си сега както е колата отпред всичко оригинално отзад с огиринални амотрисьори и пружини от ку4-ка. Теста бе следния дръпнах ръчната и опитах да потегля колата направо ляга отзад като катер....

Max
23-02-2009, 13:13
Лошо - прави са колегите като казват амортисьори. Колкото до 33-ката - една от най-стабилните коли, на които съм се возил, за справка Venci може да каже повече за една 33, която с изцяло заминали амортисьори си вървеше като залепена за пътя. ;-)

dimo
23-02-2009, 13:47
Освен пружинии и амортесьори,има един дълъг болт с една втулка и 2 лагерчета към задния носач ако там имаш проблем колата има склоност да се ракрачва това нещо е към 20 лева комплекта .
п.с : цяла зима си карам колата с летни гуми и в най-големия сняг не съм се завъртял нито веднъж или е много стабилна или съм много добър шофьор или лятните ми гуми са идеални за зимни условия не знам.....:calc::drive::go:

DJ
23-02-2009, 14:43
Освен пружинии и амортесьори,има един дълъг болт с една втулка и 2 лагерчета към задния носач ако там имаш проблем колата има склоност да се ракрачва това нещо е към 20 лева комплекта .
п.с : цяла зима си карам колата с летни гуми и в най-големия сняг не съм се завъртял нито веднъж или е много стабилна или съм много добър шофьор или лятните ми гуми са идеални за зимни условия не знам.....:calc::drive::go:

Ами задницата ми не стои отворена, едва лие там проблема за жалост нещата отиват доста по-нагоре в парите.

Ох голяма попара мие в главата колеги ;)
Добре де ами ако амотрисьорите и пружините (предните) от ку4ката са ОК и проблема със стабилността се отстрани какво ще стане ако срежа малко от задните пружини за да не стои надигната много задницата( моля не ме оплювайте питам само информативно) :)

TRENDi
23-02-2009, 16:07
Нищо не режи. Смени си амортисьорите. Ако искаш "залепена" задница - събираш ~350 лв за 2 задни В6 амортисьора и я получаваш.
Мисля, че пружините не са толкова съществен фактор в случая. Най-малкото, защото са от Q4(ясно е каква стабилност трябва да има като си "пасеш" 190-те коня). Освен това, APEX-а при мен е по същия начин - еднакви със стандартните задни и по-къси(една намотка) предни пружини. Преди са сложа В6 отзад, карах с изпуснало маслено Боге (заден десен) сигурно 2-3 месеца (чаках Билщайна) и дори със спортните пружини имах завъртане на сух път и никакъв завой(много плавен, а не остър) с 40-50 км/ч. Отделно се оказа, че задният ляв е газов Монро.
Само за твърдостта на Q4-ковите задни не знам. APEX-а ми е очевадно по-мека пружина от стандартните за колата.

DJ
23-02-2009, 17:04
Нищо не режи. Смени си амортисьорите. Ако искаш "залепена" задница - събираш ~350 лв за 2 задни В6 амортисьора и я получаваш.
Мисля, че пружините не са толкова съществен фактор в случая. Най-малкото, защото са от Q4(ясно е каква стабилност трябва да има като си "пасеш" 190-те коня). Освен това, APEX-а при мен е по същия начин - еднакви със стандартните задни и по-къси(една намотка) предни пружини. Преди са сложа В6 отзад, карах с изпуснало маслено Боге (заден десен) сигурно 2-3 месеца (чаках Билщайна) и дори със спортните пружини имах завъртане на сух път и никакъв завой(много плавен, а не остър) с 40-50 км/ч. Отделно се оказа, че задният ляв е газов Монро.
Само за твърдостта на Q4-ковите задни не знам. APEX-а ми е очевадно по-мека пружина от стандартните за колата.
Радвам се че и ти се включи в моята тема, само не разбрах от твоите писания дали според теб предните ми амортисьори са за смяна? Поздрави :)

ALFA CORSE
23-02-2009, 17:26
Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...

Направо ги хвърляй задните за ко са ти амортисьори отзад :lol:

Max
23-02-2009, 17:51
Радвам се че и ти се включи в моята тема, само не разбрах от твоите писания дали според теб предните ми амортисьори са за смяна? Поздрави :)

Амортисьорите можеш да ги тестваш в почти всички големи сервизи и ако не е безплатно, със сигурност е малка сумата. Най-добре иди и провери какво е състоянието и на предните преди да предприемаш каквото и да е. :-)

DJ
23-02-2009, 17:57
Амортисьорите можеш да ги тестваш в почти всички големи сервизи и ако не е безплатно, със сигурност е малка сумата. Най-добре иди и провери какво е състоянието и на предните преди да предприемаш каквото и да е. :-)

Ами да ама аз не съм от София у наше село 4 различни майстора ми казват че колата ми е ток ама не е така......мерси все пак за предложението ще проверя

Max
23-02-2009, 17:59
Ами да ама аз не съм от София у наше село 4 различни майстора ми казват че колата ми е ток ама не е така......мерси все пак за предложението ще проверя

Скокни до Плевен - там има читави майстори, в Ловеч сигурно също има къде да се тестват амортисьори. ;-)

DJ
23-02-2009, 18:12
Скокни до Плевен - там има читави майстори, в Ловеч сигурно също има къде да се тестват амортисьори. ;-)

дай нещо по конкретно за Плевен? :)

VFTI
23-02-2009, 19:27
Направо ги хвърляй задните за ко са ти амортисьори отзад :lol:

Ооо аз ги продадох...100лв. им взех :tooth:

Имах предвид че управлението в завой и стабилност са многоо повече зависими от окачването отпред...Карал съм коли с изпуснали предни амортесьори(моята алфа)...Карал съм и такава с изпуснали задни, но хубави предни пак алфа...

Ами във втория случай управляемостта и безопасноста са на много по-високо ниво :) Това имам предвид :)

TRENDi
23-02-2009, 23:25
ами какво разбирам не поднася по завоите но много се люлее..........

Не трябва да се люлее. Типото ми се люлее като шамандура, ама аз си го знам, че е за нови минимум задни. Имал съм изпуснал преден и на Алфата - пак има люшкане. Не е нормално.

Venci
28-02-2009, 22:24
DJ, приятелю, каквото и да правиш 155-та никога няма да се държи на пътя като 33-та. :) Имай в предвид, че 2-те коли са напълно различни. Като окачване, платформа и център на тежестта. Карал съм 33, сега карам и Фиат, който е със същото окачване като на 155-та. Чуството за нестабилност при теб е измамно. Знам как се чустваш прекрасно. Просто свикни с мисълта, че колата се накланя, но това няма да причини поднасяне. Най-добрата терапия е да отидеш на едно широко място и да усетиш кога колата поднася. Аз като се кача на 90-та от Фиата и се чуствам като теб 90-та се накланя много, но без да губи сцепление.

alf
01-03-2009, 05:33
dj защо не пробваш друга 155 поне ще разбереш дали проблема е в твоята кола или в модела изобщо. на мен ми се струва много по-добра от пасата (карал съм седан 96г и то на дълъг път)пък и едно от първите неща които ме впечатлиха в алфата са че не се накланя по завоите. имам впечатления и от 33 и не виждам чак такава разлика като венци ма той ги разбира повече тия работи :pokey: в интерес на истината когато сменях задни амортисьори сложих такива от пунто за по-ефтинко съответно задницата омекна осезаемо , при завои с неравности плуваше и въобще съкс. но ги смених и сега е екстра. а те иначе аморт. си работеха нормално

andreti
06-03-2009, 16:28
При мен колега имаше същия проблем на всеки завой задницата ме изпреварваше , но се оправи след като смених предните пружине с по дебели по твърди , а задните са си същите . Сега височината е същата на колата само че в завои парзаля предницата , а не се върти задницата !!!!

andreti
06-03-2009, 16:34
, а неможе ли да се вържи купето към някой носач с колан както при бегачките и така няма колата да прави ход нагоре и ще е по стабилна ?

ALFA CORSE
06-03-2009, 18:23
, а неможе ли да се вържи купето към някой носач с колан както при бегачките и така няма колата да прави ход нагоре и ще е по стабилна ?

По-стабилна ама на каква настилка? Вземаш ли под внимание БГ пътищата - голяма рязка неравност съчетана със завой...

Едни амортисьори от типа на Koni Sport/Bilstein B6 са предостаъчни за стабилна задница/предница и по-спортно каране. При по-голямо натоварване в завой си остава боди рола, но за ежедневно каране не е проблем :) а и е доста редуциран в сравнение със стандартни амортисьори + пружини.

ksv55
06-03-2009, 21:02
Аз карам такава ,ако говориш за 155 1.9 тд и ако искаш можи да ги сравним.:cheers:

DJ
06-03-2009, 21:44
Здравейте колеги,
какво да ви кажа имам вече някакъв резултат ако може така да се каже. Вече съм с пружини от ку4-ка и се оказа следното нещо задните пружини са еднакви по височина с моите но са с по голяма дебелина, докато предните от ку4-ката са по високи от моите, сега колата вози по меко отпред и ми се струва с малко по стабилна като цяло колата(може и така да ми се струва защото вече ми писна направо)предницата се повдигна с ~2 см. Амотрисьорите са си моите и са добри.......Малко е тъпо 155 кънтри ама.... скоро ще постна снимки да я видите просто сега е ужасно мръсна. Направи ми впечатление че отзад с до дебелите пружини започна повечко да тропа :unsure:. така искам самод а поясня нещо не съм целял колата ми да слиза надолу, така че не съм получил обратен ефект.
Сега колкото до амотрисьорите(от окачването на ку4-ката) задните са Билщайн и не ставатза каране, докато предните са супер по твърди са от моите но не стават на моята кола :( и сигурно скоро ще ги пусна за продажба.....
Иначе за сега е това по колата скоро ще си сложа летните гуми и ще пробвам как е с тях самод а намеря две читави задни че да не ме е страх да я карам заради гумите:sayjin:, сега съм със зимните 175/65/14"(стандартните за колата ми) иначе лятото карам съсм 195/50/15 и не виждам кои знае каква разлика в стабилността:wierdo:

DJ
06-03-2009, 21:50
DJ, приятелю, каквото и да правиш 155-та никога няма да се държи на пътя като 33-та. :) Имай в предвид, че 2-те коли са напълно различни. Като окачване, платформа и център на тежестта. Карал съм 33, сега карам и Фиат, който е със същото окачване като на 155-та. Чуството за нестабилност при теб е измамно. Знам как се чустваш прекрасно. Просто свикни с мисълта, че колата се накланя, но това няма да причини поднасяне. Най-добрата терапия е да отидеш на едно широко място и да усетиш кога колата поднася. Аз като се кача на 90-та от Фиата и се чуствам като теб 90-та се накланя много, но без да губи сцепление.

Здрасти Венци много се радвам че си решил да пишеш в моята тема защото си вещ в занаята :)Иначе малко ти се бях разсърдил че не ме позна на феста като дойдох да те поздравя.......
Иначе навярно си прав че е измамно не знам или може би факта е че 33-ката ми липсва(липсва ми тя и всичките и ядове:coolio:)Иначе знам че Купето ти е с такова окачване като сменях носачите разбрах че са еднакви ама ако търся за Купе били близо 150лв парчето а иначе за 155-ца и за Марея(мисля) били по 65лв. само да те питам тва значи ли че Купе-то плува като 155-цата в завой?:hitbycupid:

DJ
06-03-2009, 21:52
dj защо не пробваш друга 155 поне ще разбереш дали проблема е в твоята кола или в модела изобщо. на мен ми се струва много по-добра от пасата (карал съм седан 96г и то на дълъг път)пък и едно от първите неща които ме впечатлиха в алфата са че не се накланя по завоите. имам впечатления и от 33 и не виждам чак такава разлика като венци ма той ги разбира повече тия работи :pokey: в интерес на истината когато сменях задни амортисьори сложих такива от пунто за по-ефтинко съответно задницата омекна осезаемо , при завои с неравности плуваше и въобще съкс. но ги смених и сега е екстра. а те иначе аморт. си работеха нормално

Ами това е една страхотна идея ама у наше село освен моета 155-ца има още една но собственика и е пълен сухар, или поне така ми се стори веднъж като се опитах да го заговоря.........тъжно ама факт:machinegunner:

DJ
06-03-2009, 21:53
Аз карам такава ,ако говориш за 155 1.9 тд и ако искаш можи да ги сравним.:cheers:
По принцип съм навит ама едва ли си от Троян или някъде на близо. Или греша? Ако си на близо за мен ще бъде удоволствие:cheers:

Furious 155
07-03-2009, 00:42
сега съм със зимните 175/65/14"(стандартните за колата ми) иначе лятото карам съсм 195/50/15 и не виждам кои знае каква разлика в стабилността:wierdo:
Първата зима бях с този размер гуми и на 175 ширина алфата беше ужасна за каране.... на як сняг нямаше грешка,но иначе на сухо и мокро - няма такова недозавиване дори и с леко побутване педала на газта... също и лесно губеше сцепление отзад. Просто тая кола не е правена за тесен размер гуми... летните ми бяха 195/50/15 - ниски и по-широки и колата стана коренно различна. Сега зимния комплект ми е 185/65/14 и почти не поднася, само че има едно разклащане от размера на гумите и малко ме дразни... Лятото живот и здраве 205/50/15 ще е размера... иначе колата е с други пружини и е малко по-ниска сега, но и доста по-стабилна на завои и странични натоварвания и ми допада! Да малко подрънква повечко, но такава и е съдбата! ;)

Venci
07-03-2009, 00:47
Няма да се сърдиш, аз от феста не помня много - пак не бях спал от дни, ама няма да се оправдавам. Колкото до окачването на фиата - в никакъв случай не бих казал, че потъва или е нестабилен. Да не забравим да отбележим, че съм с нови предни амортисьори Монро-нещо си, нови носачи и нови биелетки. Твоите биелетки и т.н. стабилизиращи щанги в какво състояние са? Преглеждал, ли си ги? Бих те посъветвал да си смениш биелетките при следващата врътка с предните амортисьори - продават ги комплект биелетка с тампоните и гайката за смешни пари.
Аз на твое място не бих си правил експерименти от типа проба-грешка. Ако искаш да получиш нещо повече от тази кола - взимай Пауърфлекс, Кони спорт и подходящи пружини и си готов. Ако ти идва скъпо. Почни с пауърфлекса, но си карай с правилните амортисьори и пружини.
В същност не знам дали си на ясно за моя начин на каране?!? :wierdo: Ала да обобщим :hehe: за мен Фиата като кола с подобно на 155 окачване има много добро поведение на пътя, за да не кажа отлично, а моите изисквания не са никак малки :crazy:

DJ
07-03-2009, 01:37
Първата зима бях с този размер гуми и на 175 ширина алфата беше ужасна за каране.... на як сняг нямаше грешка,но иначе на сухо и мокро - няма такова недозавиване дори и с леко побутване педала на газта... също и лесно губеше сцепление отзад. Просто тая кола не е правена за тесен размер гуми... летните ми бяха 195/50/15 - ниски и по-широки и колата стана коренно различна. Сега зимния комплект ми е 185/65/14 и почти не поднася, само че има едно разклащане от размера на гумите и малко ме дразни... Лятото живот и здраве 205/50/15 ще е размера... иначе колата е с други пружини и е малко по-ниска сега, но и доста по-стабилна на завои и странични натоварвания и ми допада! Да малко подрънква повечко, но такава и е съдбата! ;)

Ами при мен гумите ще останат този размер (195/50/15) все пак съм с оригинални джанти от Ланча 6J някак си не върви за сложа 205 гуми ще стоят като на москвич :)

DJ
07-03-2009, 01:45
Няма да се сърдиш, аз от феста не помня много - пак не бях спал от дни, ама няма да се оправдавам. Колкото до окачването на фиата - в никакъв случай не бих казал, че потъва или е нестабилен. Да не забравим да отбележим, че съм с нови предни амортисьори Монро-нещо си, нови носачи и нови биелетки. Твоите биелетки и т.н. стабилизиращи щанги в какво състояние са? Преглеждал, ли си ги? Бих те посъветвал да си смениш биелетките при следващата врътка с предните амортисьори - продават ги комплект биелетка с тампоните и гайката за смешни пари.
Аз на твое място не бих си правил експерименти от типа проба-грешка. Ако искаш да получиш нещо повече от тази кола - взимай Пауърфлекс, Кони спорт и подходящи пружини и си готов. Ако ти идва скъпо. Почни с пауърфлекса, но си карай с правилните амортисьори и пружини.
В същност не знам дали си на ясно за моя начин на каране?!? :wierdo: Ала да обобщим :hehe: за мен Фиата като кола с подобно на 155 окачване има много добро поведение на пътя, за да не кажа отлично, а моите изисквания не са никак малки :crazy:

Така пропуснах да кажа че и биелетките са сменени с носачите виж стабилизиращите щанги не знам как са.......ти май си забравил какъв съм профан относно колите:surrender:
Какво е пауърфлекс?
Едва ли ще искам Кони( не ми е по джоба не че не го искам).
Иначе от една кола 1.9ТД не търся нищо повече от сигурно поведение на пътя(то може и сега да си е сигурно де не знам)не съм екстремист като тебе в шофирането начи нямам чак такива изисквания като твоите:picnic:

Venci
07-03-2009, 08:24
1.9 TD си е 1.9 TD може да върви по много приятен начин
Ето образовай се за Паурфлекса
http://www.powerflex.co.uk/

Alexanderbb
07-03-2009, 09:04
Ами при мен гумите ще останат този размер (195/50/15) все пак съм с оригинални джанти от Ланча 6J някак си не върви за сложа 205 гуми ще стоят като на москвич :)

175/65/14 са гуми като за лада, да беше почнал с това направо. а с 205 изобщо не прилича на москвич, аз лятото карам със стандартно препоръчаните 205/50/15 и колата си се държи чудесно. Зимата компромисно слагам 195/60/15 и се усеща лека разлика

DJ
07-03-2009, 09:31
175/65/14 са гуми като за лада, да беше почнал с това направо. а с 205 изобщо не прилича на москвич, аз лятото карам със стандартно препоръчаните 205/50/15 и колата си се държи чудесно. Зимата компромисно слагам 195/60/15 и се усеща лека разлика

Сега да поясня темата ми не е толкова безмислена колега, просто май съм се изразил неправилно. Когато закупих колата беше с летни гуми 175/65/14 но аз вече си бях купил летите джанти които са 15" 6J и сложих гуми 195/50/15(и в колата по поведение почти не се усети разлика), но дори и те стоят малко не на място(според мен) понеже едните са без борд и стоят по тесни отгоре където лягат на джантите, а си представям какво ще е с 205/50/15 и от там приликата с москвича като идеята ми е че почти всеки москвич(ако има останали такива) е точно така доста по тясна джанта от гумата и поне според мен не стои добре :)Дано сега се изразих по добре иначе ако джантите ми бяха 7J и аз щях да сложа 205 ама не са:-|

DJ
07-03-2009, 09:35
1.9 TD си е 1.9 TD може да върви по много приятен начин
Ето образовай се за Паурфлекса
http://www.powerflex.co.uk/

Да съгласен съм за приятния начин поне на мен ми харесва като поведение понякога се усеща липсата на кончета под капака ама нали пък се возим евтино:pancake: иначе ти си ми разказвал че имаш преки наблюдения точно над мотора 1.9ТД ако не се лъжа на Ланча:magic:

Furious 155
07-03-2009, 09:37
ами то 6J са си точно за 205 ширина...незнам кое те спира. На 7J като сложиш 205 и стоят видимо разпънати откъм джантата. Там нормалният размер започва с 225!

The_Game
07-03-2009, 13:00
но иначе на сухо и мокро - няма такова недозавиване дори и с леко побутване педала на газта


Аз със 185/60 14 карам. И на планински път на няколко пъти ми тръгва със жестоко не дозавиване.
Добре, че все на десни завой се случва и няма кола срещу мен. (Пък и ако е сляп завоя си намалявам повече или пък ако е ляв, но на десните се отпускам :ranting:)

Та влизам в звоя и от един момент като изгубят предните гуми сцепление и започвам да си отварям много красиво завоя.
Пускам газта и се надявам да не се метна през мантинелата.

След най-страшното не дозавиване спрях да погледна гумите в какво състояние са.
Еми борда почти до средата на надписите беше ожулен от асфалта.

Гумите са ми http://www.euroshina.com.ua/catalogs/tyres/160/michelin_energy-xv1.jpg (http://www.euroshina.com.ua/catalogs/tyres/160/michelin_energy-xv1.jpg)
2001 набор

Furious 155
07-03-2009, 13:46
па то гумите са ти почти набор на тебе :grandpa:

Max
09-03-2009, 11:21
На моята 155-ца съм имал проблеми с изхвърляне на задницата на мокър път, но това си беше от комплект много гадни гуми Sava Intensa (185/60/14) и всичко се оправи с монтирането на други гуми.

don_pepone
30-03-2009, 22:32
пичове колкото и да ми е кофти да го акайа 155-ицата е по нестабилна и от голфа които имах ( говоря в къси и остри завои с по-голяма скорост) да не говорим че няма ништо обаащо с CORRADO-то каквото също съм притежавал. и мота 155 носи задницата в завои с по-голяма скорост а опред не мърда и си има тяга да ме изтегли от завоя но задницата се плазга и е нормално все пак е доста тежичка и дълга не можем да искаме да е супер стабилна за мен е нестабилна :repuke: и няма кои да ме убеди в обратното. Единствено и хареса на дългият път че сои доста добре и варви доста.

DJ
30-03-2009, 22:54
пичове колкото и да ми е кофти да го акайа 155-ицата е по нестабилна и от голфа които имах ( говоря в къси и остри завои с по-голяма скорост) да не говорим че няма ништо обаащо с CORRADO-то каквото също съм притежавал. и мота 155 носи задницата в завои с по-голяма скорост а опред не мърда и си има тяга да ме изтегли от завоя но задницата се плазга и е нормално все пак е доста тежичка и дълга не можем да искаме да е супер стабилна за мен е нестабилна :repuke: и няма кои да ме убеди в обратното. Единствено и хареса на дългият път че сои доста добре и варви доста.

Ами съгласен съм след много перипети моя проблем със задницата го реших със закупуване на задни газови двойнодействащи амортисьори БОГЕ(специални благодарности на колегата Тонов)+ пружините от Ку4-ката(има снимки в продава на колата ми каква стойка има сега ):), но сега ново 20 предните пък не държат като задните ;) абе 155-цата и окачването и е голям филм :starwars:

Бобби
10-04-2009, 16:17
пичове колкото и да ми е кофти да го акайа 155-ицата е по нестабилна и от голфа които имах ( говоря в къси и остри завои с по-голяма скорост) да не говорим че няма ништо обаащо с CORRADO-то каквото също съм притежавал. и мота 155 носи задницата в завои с по-голяма скорост а опред не мърда и си има тяга да ме изтегли от завоя но задницата се плазга и е нормално все пак е доста тежичка и дълга не можем да искаме да е супер стабилна за мен е нестабилна :repuke: и няма кои да ме убеди в обратното. Единствено и хареса на дългият път че сои доста добре и варви доста.
Колега това за голфа ме дразни:puke:
Жена и кола, който не въртят гъзо...не ми ги хвали....:smoke:

Rider_alfa155
11-04-2009, 13:08
а някои може ли да ми даде инфо дли има вариянт за повдигане и сваляне на задницата без смяна на пружини и подлагане под тях??? т.е. самото окачване има ли такава опция чувам различни неща та за това питам за сверка

Venci
11-04-2009, 14:51
Няма промяна във височината. Ку4ката има промяна във твърдостта на амортисьорите. Два режима са: автоматичен и спортен. Всичко останало са съчинения на хора невиждали дори заден мост от Типо.

DJ
11-04-2009, 16:45
Задните прожини на Ку4-ката са доста по дебели и доста по на гъсто са им навивките от нормалните прожини на 155-цата лични наблюдения :screwy: все пак нали ку4-ката носи и отзад диференциал:jumping: