View Full Version : Задно окачване на 155-ца
Здравейте колеги
Ще започна темата си малко от далеко още преди 1 година когато седнах от 33-ката в 155-цата си казах "Олеле колко е нестабилна" но си го обясних с по високия център на тежестта и други такива глупости но лятото на 2008 ходих при 4-ма различни майстори по качвания според тях всичко е ок на 100%. Реших че ще си купя два задни амортисьора и всичко ще е ок, е направих го като си купих два нови маслени амортисьора еднодействащи и когато отидох да си взема колата от майстора тои ми каза "момче не те разбирам защо сменяш оригиналните ти газови двойнодействащи с тези маслени боклуци сега колата ти е още по мека отзад и съответно ще е още по нестабилна,ако не ти харесва така върни се обратно и ще ти върна старите..." така се и случи колата стана като пияна 1000км по късно си върнах всичко по старо му. Продължих да си карам нестабилната кола до миналата седмица когато в раздела на нашия форум "продава" не излезе обява че се продава цяло окачване от Ку4-ка (според колегата окачването било по ниско от на стандартна 155-ца и много по стабилно)колегата ми прати предни,задни пружини и 4 амотрисьора. Е реших първо да монтирам само отзад за да изчезне най после гадната нестабилност, пружините се оказаха еднакво високи но ок ку4-ката бяха по дебели и понеже амортисьорите които ми пратиха не стават за нищо сложих моите стари защото били перфектни. Резултата бе следния колата или е със същата височина или малко по висока отзад и отново е мека, баси филма направо откачам. Нямам нищо против височината но стабилността е ужасна.
Сега в главата ми се случват лоши неща и ми идват лоши мисли какво да правя?
1 вариант: да се направя на голфаджия и да отрежа по една навивка от задните пружини(или половин навивка)
2 вариянт: да дам на един келеш двата маслени амотрисьора които не ми трябват за нищо и да ги напълни с гъсто масло примерно М10Д или трансмисионно(момчето си разбира от работата) и да си запазя нормалната височина на пружините
3 вариянт: да сложа стартото окачване и да се моля всеки път като влизам в завой
Предното изобщо няма смисал да го слагам на този етап защото там вече пружините са с по една навивка по къси и алфата ще се надупи много и ще търси мравки по земята.
Колеги моля за помощ кажете вашите мнения и предполагам как някои от вас ще си кажат абе тоя с 1.9ТД голям състезател до дава не е така колеги просто искам да се возя в една стабилна на пътя кола и само да кажа че имам и Пасат Б3 комби 1,9ТД които е в пъти по стабилен от алфата което ме навежда на мислите че не се подзирам излишно и не мисля че е нормално.
И така благодаря на всички предварително и ПОЗДРАВИ !!!:small_cry:
ALFA CORSE
23-02-2009, 01:15
Трябват ти хубави газови амортисьори, нови, за друг съвет не се сещам :D
Трябват ти хубави газови амортисьори, нови, за друг съвет не се сещам :D
ок но според майсторите моите са си супер тези газовите двойно действащите с които си дойде колата.......
Furious 155
23-02-2009, 01:34
ако направиш вариант 1 - всеки завой задницата ще те изпреварва. 155-цата хич не е нестабилна кола и незнам какво означава за теб нестабилна... лично аз си намерих пружини - малко по-спортивни и малко свалиха колата надолу(особенно отпред). Ефекта за мен е задоволяващ - сега държи още по-готино по завоите и при прехвърляне на тежестта от ляв в десен завой или обратно няма онова кашично изхвърляне което се получаваше с оригиналните(за мен малко меки задни) пружини.
Хубаво е да се огледа добре и задният мост - при 155 е един цял и ако има нещо недередно, някой който познава 155 би трябвало да го открие! Регалж минавал ли си някога? Той задният мост не се регулира ама при реглажа се взима предвид и ако има кривина или нещо геометрично енредно би трябвало да се види!
ако направиш вариант 1 - всеки завой задницата ще те изпреварва. 155-цата хич не е нестабилна кола и незнам какво означава за теб нестабилна... лично аз си намерих пружини - малко по-спортивни и малко свалиха колата надолу(особенно отпред). Ефекта за мен е задоволяващ - сега държи още по-готино по завоите и при прехвърляне на тежестта от ляв в десен завой или обратно няма онова кашично изхвърляне което се получаваше с оригиналните(за мен малко меки задни) пружини.
Хубаво е да се огледа добре и задният мост - при 155 е един цял и ако има нещо недередно, някой който познава 155 би трябвало да го открие! Регалж минавал ли си някога? Той задният мост не се регулира ама при реглажа се взима предвид и ако има кривина или нещо геометрично енредно би трябвало да се види!
Да когато смених предните носачи и биалети минах и на реглаж сходим е задния мост.
Вариант 1 защо ще ме изпреварва задния мост? от къде намери твоите задни пружини? искам и аз :) амортисьорите отзад оригиналните ли са?
Alexanderbb
23-02-2009, 08:49
Колега има нещо недобре в колата ти. Принципно 155 си е стабилна кола. Има склонност към недозавиване но иначе е стабилна. И да те попитам ти предните амортисьори проверявал ли си.
Колега има нещо недобре в колата ти. Принципно 155 си е стабилна кола. Има склонност към недозавиване но иначе е стабилна. И да те попитам ти предните амортисьори проверявал ли си.
Ами не предните не съм ,но съм почти сигурен че нестабилността идва от задницата но пък знае ли човек :(
Alexanderbb
23-02-2009, 09:37
да не казвам голяма дума но 70 - 80 % от стабилноста идва от предницата. Не случайно предните са почти 2 пъти по-скъпи от задните
да не казвам голяма дума но 70 - 80 % от стабилноста идва от предницата. Не случайно предните са почти 2 пъти по-скъпи от задните
ОК колега звучи логично и наистина тях не съм ги гледал, сега да попитам..... така решавам и слагам предните пружини и амортисьори от Ку4-ка (пружините са с една навивка по ниски, което ще направи колата меко казано смешна) колата ще застане в поза драгстер с двигател ФИАТ 1,9 ТД :) в смисал че няма ли да е лоша стабилността отново с вирнатата задница?
Какво значи нестабилна кола? С 150км минавал ли си рязко от лява в дясна лента без да се прибиеш? Ако да значи всичко е окей...
Моята кола също беше зле в началото, но аз знаех че амортесьорите(предни) са ми за смяна... Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...Това ти е и ОСНОВНАТА грешка...
Слагаш ЕДНИ ХУБАВИ газови амортесьори ОТПРЕД и просто ще се смееш на ПАсата :)
П.П В момента съм с НЕсъръзмерни гуми вече втора зима...опред съм 185/60 а отзад 185/70...Както се сещаш огромна разлика и вирната задница...Не съм усетил проблеми с каране по магистралата с 140км... Да си призная един път и за малко вдигнах 200км на новата отсечка на околовръстното..>Колата си стоеше супер :)
Какво значи нестабилна кола? С 150км минавал ли си рязко от лява в дясна лента без да се прибиеш? Ако да значи всичко е окей...
Моята кола също беше зле в началото, но аз знаех че амортесьорите(предни) са ми за смяна... Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...Това ти е и ОСНОВНАТА грешка...
Слагаш ЕДНИ ХУБАВИ газови амортесьори ОТПРЕД и просто ще се смееш на ПАсата :)
П.П В момента съм с НЕсъръзмерни гуми вече втора зима...опред съм 185/60 а отзад 185/70...Както се сещаш огромна разлика и вирната задница...Не съм усетил проблеми с каране по магистралата с 140км... Да си призная един път и за малко вдигнах 200км на новата отсечка на околовръстното..>Колата си стоеше супер :)
Колега в случая с вирната задница го казах във връзка с това че като имам всички пружини от Ку4-ката сложих задните които по височина са еднакви с моите но са по дебели (може би заради диференциала който е отзад на на ку4-ката и затова са по дебели) но колата ми "омекна" отново, в смисал с моите норламните си е по добре. Така сега начи ще монтирам предните макферсони от ку4-ката заедно с амортисьорите ( майсторчето нещо не го кефи марката която са нещо JOY...не съм сигурен)обаче пружините са с по една навивка по малко (съответно са по-ниски) и като остана на същата височина отзад а отпред стана по нисък няма ли да е по-лошо? Иначе дано да се окаже това в смисал с монтирането на предното окачване всичко най после да "заспи". Когато монтирам и предното ще кажа има ли разлика.
Колеги само да попитам някакви ориентировъчни цени за предни амотрисьори? Само да напомня че съмс дизел в смисъл съм по тежък отпред ;)
Колега в случая с вирната задница го казах във връзка с това че като имам всички пружини от Ку4-ката сложих задните които по височина са еднакви с моите но са по дебели (може би заради диференциала който е отзад на на ку4-ката и затова са по дебели) но колата ми "омекна" отново, в смисал с моите норламните си е по добре. Така сега начи ще монтирам предните макферсони от ку4-ката заедно с амортисьорите ( майсторчето нещо не го кефи марката която са нещо JOY...не съм сигурен)обаче пружините са с по една навивка по малко (съответно са по-ниски) и като остана на същата височина отзад а отпред стана по нисък няма ли да е по-лошо? Иначе дано да се окаже това в смисал с монтирането на предното окачване всичко най после да "заспи". Когато монтирам и предното ще кажа има ли разлика.
Колеги само да попитам някакви ориентировъчни цени за предни амотрисьори? Само да напомня че съмс дизел в смисъл съм по тежък отпред ;)
Маслени обикновенни 70-80лв. парчето...Газови хубави... 150-200лв/ брой според марката.. На каяба май бяха 140лв...
Дам ако задницата ти е клекнала е кофти...Дано всичко пасне с това окачване от Ку4...
Alexanderbb
23-02-2009, 12:27
Аз бих си използвал оригиналните пружини и само бих сменил предните амортисьори. И не си мисли че си чак толкова тежък отпред защото в сравнение с 2,5ТD си направо перце. Цените много зависят от марката която ще вземеш. Моите средно качество бяха около 200 лева бройката (преди година и половина).
Да допълня само че когато моята предница беше изпуснала колата се клатеше не само наляво - надясно а и напред - назад като лодка и усещането беше че ще се онтесе на някъде всеки момент
Здравей колега DJ,
въпросът ми към теб е какво разбираш под "колата е нестабилна"?
Имаш предвид, че поднася по завоите или се люлее?
Маслени обикновенни 70-80лв. парчето...Газови хубави... 150-200лв/ брой според марката.. На каяба май бяха 140лв...
Дам ако задницата ти е клекнала е кофти...Дано всичко пасне с това окачване от Ку4...
Не не е клекнала дори напротив щръкнала е ама направо ме изплашихте с тези цени.....
Здравей колега DJ,
въпросът ми към теб е какво разбираш под "колата е нестабилна"?
Имаш предвид, че поднася по завоите или се люлее?
ами какво разбирам не поднася по завоите но много се люлее..........е имам и едно завъртане но то беше на мокро с 4 нови гуми и си мисля че истината е някъде там където и люлеенето.......а тъпия пасат не се люлее .........а за 33-ката да не говорим тя е болид спрямо 155-цата.
Пропуснах да напиша че си направих един малоумен тест за себе си си сега както е колата отпред всичко оригинално отзад с огиринални амотрисьори и пружини от ку4-ка. Теста бе следния дръпнах ръчната и опитах да потегля колата направо ляга отзад като катер....
Лошо - прави са колегите като казват амортисьори. Колкото до 33-ката - една от най-стабилните коли, на които съм се возил, за справка Venci може да каже повече за една 33, която с изцяло заминали амортисьори си вървеше като залепена за пътя. ;-)
Освен пружинии и амортесьори,има един дълъг болт с една втулка и 2 лагерчета към задния носач ако там имаш проблем колата има склоност да се ракрачва това нещо е към 20 лева комплекта .
п.с : цяла зима си карам колата с летни гуми и в най-големия сняг не съм се завъртял нито веднъж или е много стабилна или съм много добър шофьор или лятните ми гуми са идеални за зимни условия не знам.....:calc::drive::go:
Освен пружинии и амортесьори,има един дълъг болт с една втулка и 2 лагерчета към задния носач ако там имаш проблем колата има склоност да се ракрачва това нещо е към 20 лева комплекта .
п.с : цяла зима си карам колата с летни гуми и в най-големия сняг не съм се завъртял нито веднъж или е много стабилна или съм много добър шофьор или лятните ми гуми са идеални за зимни условия не знам.....:calc::drive::go:
Ами задницата ми не стои отворена, едва лие там проблема за жалост нещата отиват доста по-нагоре в парите.
Ох голяма попара мие в главата колеги ;)
Добре де ами ако амотрисьорите и пружините (предните) от ку4ката са ОК и проблема със стабилността се отстрани какво ще стане ако срежа малко от задните пружини за да не стои надигната много задницата( моля не ме оплювайте питам само информативно) :)
Нищо не режи. Смени си амортисьорите. Ако искаш "залепена" задница - събираш ~350 лв за 2 задни В6 амортисьора и я получаваш.
Мисля, че пружините не са толкова съществен фактор в случая. Най-малкото, защото са от Q4(ясно е каква стабилност трябва да има като си "пасеш" 190-те коня). Освен това, APEX-а при мен е по същия начин - еднакви със стандартните задни и по-къси(една намотка) предни пружини. Преди са сложа В6 отзад, карах с изпуснало маслено Боге (заден десен) сигурно 2-3 месеца (чаках Билщайна) и дори със спортните пружини имах завъртане на сух път и никакъв завой(много плавен, а не остър) с 40-50 км/ч. Отделно се оказа, че задният ляв е газов Монро.
Само за твърдостта на Q4-ковите задни не знам. APEX-а ми е очевадно по-мека пружина от стандартните за колата.
Нищо не режи. Смени си амортисьорите. Ако искаш "залепена" задница - събираш ~350 лв за 2 задни В6 амортисьора и я получаваш.
Мисля, че пружините не са толкова съществен фактор в случая. Най-малкото, защото са от Q4(ясно е каква стабилност трябва да има като си "пасеш" 190-те коня). Освен това, APEX-а при мен е по същия начин - еднакви със стандартните задни и по-къси(една намотка) предни пружини. Преди са сложа В6 отзад, карах с изпуснало маслено Боге (заден десен) сигурно 2-3 месеца (чаках Билщайна) и дори със спортните пружини имах завъртане на сух път и никакъв завой(много плавен, а не остър) с 40-50 км/ч. Отделно се оказа, че задният ляв е газов Монро.
Само за твърдостта на Q4-ковите задни не знам. APEX-а ми е очевадно по-мека пружина от стандартните за колата.
Радвам се че и ти се включи в моята тема, само не разбрах от твоите писания дали според теб предните ми амортисьори са за смяна? Поздрави :)
ALFA CORSE
23-02-2009, 17:26
Задницата НЕ играе почти никаква роля(моите още не съм ги сменял макар че са от 92г..)...
Направо ги хвърляй задните за ко са ти амортисьори отзад :lol:
Радвам се че и ти се включи в моята тема, само не разбрах от твоите писания дали според теб предните ми амортисьори са за смяна? Поздрави :)
Амортисьорите можеш да ги тестваш в почти всички големи сервизи и ако не е безплатно, със сигурност е малка сумата. Най-добре иди и провери какво е състоянието и на предните преди да предприемаш каквото и да е. :-)
Амортисьорите можеш да ги тестваш в почти всички големи сервизи и ако не е безплатно, със сигурност е малка сумата. Най-добре иди и провери какво е състоянието и на предните преди да предприемаш каквото и да е. :-)
Ами да ама аз не съм от София у наше село 4 различни майстора ми казват че колата ми е ток ама не е така......мерси все пак за предложението ще проверя
Ами да ама аз не съм от София у наше село 4 различни майстора ми казват че колата ми е ток ама не е така......мерси все пак за предложението ще проверя
Скокни до Плевен - там има читави майстори, в Ловеч сигурно също има къде да се тестват амортисьори. ;-)
Скокни до Плевен - там има читави майстори, в Ловеч сигурно също има къде да се тестват амортисьори. ;-)
дай нещо по конкретно за Плевен? :)
Направо ги хвърляй задните за ко са ти амортисьори отзад :lol:
Ооо аз ги продадох...100лв. им взех :tooth:
Имах предвид че управлението в завой и стабилност са многоо повече зависими от окачването отпред...Карал съм коли с изпуснали предни амортесьори(моята алфа)...Карал съм и такава с изпуснали задни, но хубави предни пак алфа...
Ами във втория случай управляемостта и безопасноста са на много по-високо ниво :) Това имам предвид :)
ами какво разбирам не поднася по завоите но много се люлее..........
Не трябва да се люлее. Типото ми се люлее като шамандура, ама аз си го знам, че е за нови минимум задни. Имал съм изпуснал преден и на Алфата - пак има люшкане. Не е нормално.
DJ, приятелю, каквото и да правиш 155-та никога няма да се държи на пътя като 33-та. :) Имай в предвид, че 2-те коли са напълно различни. Като окачване, платформа и център на тежестта. Карал съм 33, сега карам и Фиат, който е със същото окачване като на 155-та. Чуството за нестабилност при теб е измамно. Знам как се чустваш прекрасно. Просто свикни с мисълта, че колата се накланя, но това няма да причини поднасяне. Най-добрата терапия е да отидеш на едно широко място и да усетиш кога колата поднася. Аз като се кача на 90-та от Фиата и се чуствам като теб 90-та се накланя много, но без да губи сцепление.
dj защо не пробваш друга 155 поне ще разбереш дали проблема е в твоята кола или в модела изобщо. на мен ми се струва много по-добра от пасата (карал съм седан 96г и то на дълъг път)пък и едно от първите неща които ме впечатлиха в алфата са че не се накланя по завоите. имам впечатления и от 33 и не виждам чак такава разлика като венци ма той ги разбира повече тия работи :pokey: в интерес на истината когато сменях задни амортисьори сложих такива от пунто за по-ефтинко съответно задницата омекна осезаемо , при завои с неравности плуваше и въобще съкс. но ги смених и сега е екстра. а те иначе аморт. си работеха нормално
При мен колега имаше същия проблем на всеки завой задницата ме изпреварваше , но се оправи след като смених предните пружине с по дебели по твърди , а задните са си същите . Сега височината е същата на колата само че в завои парзаля предницата , а не се върти задницата !!!!
, а неможе ли да се вържи купето към някой носач с колан както при бегачките и така няма колата да прави ход нагоре и ще е по стабилна ?
ALFA CORSE
06-03-2009, 18:23
, а неможе ли да се вържи купето към някой носач с колан както при бегачките и така няма колата да прави ход нагоре и ще е по стабилна ?
По-стабилна ама на каква настилка? Вземаш ли под внимание БГ пътищата - голяма рязка неравност съчетана със завой...
Едни амортисьори от типа на Koni Sport/Bilstein B6 са предостаъчни за стабилна задница/предница и по-спортно каране. При по-голямо натоварване в завой си остава боди рола, но за ежедневно каране не е проблем :) а и е доста редуциран в сравнение със стандартни амортисьори + пружини.
Аз карам такава ,ако говориш за 155 1.9 тд и ако искаш можи да ги сравним.:cheers:
Здравейте колеги,
какво да ви кажа имам вече някакъв резултат ако може така да се каже. Вече съм с пружини от ку4-ка и се оказа следното нещо задните пружини са еднакви по височина с моите но са с по голяма дебелина, докато предните от ку4-ката са по високи от моите, сега колата вози по меко отпред и ми се струва с малко по стабилна като цяло колата(може и така да ми се струва защото вече ми писна направо)предницата се повдигна с ~2 см. Амотрисьорите са си моите и са добри.......Малко е тъпо 155 кънтри ама.... скоро ще постна снимки да я видите просто сега е ужасно мръсна. Направи ми впечатление че отзад с до дебелите пружини започна повечко да тропа :unsure:. така искам самод а поясня нещо не съм целял колата ми да слиза надолу, така че не съм получил обратен ефект.
Сега колкото до амотрисьорите(от окачването на ку4-ката) задните са Билщайн и не ставатза каране, докато предните са супер по твърди са от моите но не стават на моята кола :( и сигурно скоро ще ги пусна за продажба.....
Иначе за сега е това по колата скоро ще си сложа летните гуми и ще пробвам как е с тях самод а намеря две читави задни че да не ме е страх да я карам заради гумите:sayjin:, сега съм със зимните 175/65/14"(стандартните за колата ми) иначе лятото карам съсм 195/50/15 и не виждам кои знае каква разлика в стабилността:wierdo:
DJ, приятелю, каквото и да правиш 155-та никога няма да се държи на пътя като 33-та. :) Имай в предвид, че 2-те коли са напълно различни. Като окачване, платформа и център на тежестта. Карал съм 33, сега карам и Фиат, който е със същото окачване като на 155-та. Чуството за нестабилност при теб е измамно. Знам как се чустваш прекрасно. Просто свикни с мисълта, че колата се накланя, но това няма да причини поднасяне. Най-добрата терапия е да отидеш на едно широко място и да усетиш кога колата поднася. Аз като се кача на 90-та от Фиата и се чуствам като теб 90-та се накланя много, но без да губи сцепление.
Здрасти Венци много се радвам че си решил да пишеш в моята тема защото си вещ в занаята :)Иначе малко ти се бях разсърдил че не ме позна на феста като дойдох да те поздравя.......
Иначе навярно си прав че е измамно не знам или може би факта е че 33-ката ми липсва(липсва ми тя и всичките и ядове:coolio:)Иначе знам че Купето ти е с такова окачване като сменях носачите разбрах че са еднакви ама ако търся за Купе били близо 150лв парчето а иначе за 155-ца и за Марея(мисля) били по 65лв. само да те питам тва значи ли че Купе-то плува като 155-цата в завой?:hitbycupid:
dj защо не пробваш друга 155 поне ще разбереш дали проблема е в твоята кола или в модела изобщо. на мен ми се струва много по-добра от пасата (карал съм седан 96г и то на дълъг път)пък и едно от първите неща които ме впечатлиха в алфата са че не се накланя по завоите. имам впечатления и от 33 и не виждам чак такава разлика като венци ма той ги разбира повече тия работи :pokey: в интерес на истината когато сменях задни амортисьори сложих такива от пунто за по-ефтинко съответно задницата омекна осезаемо , при завои с неравности плуваше и въобще съкс. но ги смених и сега е екстра. а те иначе аморт. си работеха нормално
Ами това е една страхотна идея ама у наше село освен моета 155-ца има още една но собственика и е пълен сухар, или поне така ми се стори веднъж като се опитах да го заговоря.........тъжно ама факт:machinegunner:
Аз карам такава ,ако говориш за 155 1.9 тд и ако искаш можи да ги сравним.:cheers:
По принцип съм навит ама едва ли си от Троян или някъде на близо. Или греша? Ако си на близо за мен ще бъде удоволствие:cheers:
Furious 155
07-03-2009, 00:42
сега съм със зимните 175/65/14"(стандартните за колата ми) иначе лятото карам съсм 195/50/15 и не виждам кои знае каква разлика в стабилността:wierdo:
Първата зима бях с този размер гуми и на 175 ширина алфата беше ужасна за каране.... на як сняг нямаше грешка,но иначе на сухо и мокро - няма такова недозавиване дори и с леко побутване педала на газта... също и лесно губеше сцепление отзад. Просто тая кола не е правена за тесен размер гуми... летните ми бяха 195/50/15 - ниски и по-широки и колата стана коренно различна. Сега зимния комплект ми е 185/65/14 и почти не поднася, само че има едно разклащане от размера на гумите и малко ме дразни... Лятото живот и здраве 205/50/15 ще е размера... иначе колата е с други пружини и е малко по-ниска сега, но и доста по-стабилна на завои и странични натоварвания и ми допада! Да малко подрънква повечко, но такава и е съдбата! ;)
Няма да се сърдиш, аз от феста не помня много - пак не бях спал от дни, ама няма да се оправдавам. Колкото до окачването на фиата - в никакъв случай не бих казал, че потъва или е нестабилен. Да не забравим да отбележим, че съм с нови предни амортисьори Монро-нещо си, нови носачи и нови биелетки. Твоите биелетки и т.н. стабилизиращи щанги в какво състояние са? Преглеждал, ли си ги? Бих те посъветвал да си смениш биелетките при следващата врътка с предните амортисьори - продават ги комплект биелетка с тампоните и гайката за смешни пари.
Аз на твое място не бих си правил експерименти от типа проба-грешка. Ако искаш да получиш нещо повече от тази кола - взимай Пауърфлекс, Кони спорт и подходящи пружини и си готов. Ако ти идва скъпо. Почни с пауърфлекса, но си карай с правилните амортисьори и пружини.
В същност не знам дали си на ясно за моя начин на каране?!? :wierdo: Ала да обобщим :hehe: за мен Фиата като кола с подобно на 155 окачване има много добро поведение на пътя, за да не кажа отлично, а моите изисквания не са никак малки :crazy:
Първата зима бях с този размер гуми и на 175 ширина алфата беше ужасна за каране.... на як сняг нямаше грешка,но иначе на сухо и мокро - няма такова недозавиване дори и с леко побутване педала на газта... също и лесно губеше сцепление отзад. Просто тая кола не е правена за тесен размер гуми... летните ми бяха 195/50/15 - ниски и по-широки и колата стана коренно различна. Сега зимния комплект ми е 185/65/14 и почти не поднася, само че има едно разклащане от размера на гумите и малко ме дразни... Лятото живот и здраве 205/50/15 ще е размера... иначе колата е с други пружини и е малко по-ниска сега, но и доста по-стабилна на завои и странични натоварвания и ми допада! Да малко подрънква повечко, но такава и е съдбата! ;)
Ами при мен гумите ще останат този размер (195/50/15) все пак съм с оригинални джанти от Ланча 6J някак си не върви за сложа 205 гуми ще стоят като на москвич :)
Няма да се сърдиш, аз от феста не помня много - пак не бях спал от дни, ама няма да се оправдавам. Колкото до окачването на фиата - в никакъв случай не бих казал, че потъва или е нестабилен. Да не забравим да отбележим, че съм с нови предни амортисьори Монро-нещо си, нови носачи и нови биелетки. Твоите биелетки и т.н. стабилизиращи щанги в какво състояние са? Преглеждал, ли си ги? Бих те посъветвал да си смениш биелетките при следващата врътка с предните амортисьори - продават ги комплект биелетка с тампоните и гайката за смешни пари.
Аз на твое място не бих си правил експерименти от типа проба-грешка. Ако искаш да получиш нещо повече от тази кола - взимай Пауърфлекс, Кони спорт и подходящи пружини и си готов. Ако ти идва скъпо. Почни с пауърфлекса, но си карай с правилните амортисьори и пружини.
В същност не знам дали си на ясно за моя начин на каране?!? :wierdo: Ала да обобщим :hehe: за мен Фиата като кола с подобно на 155 окачване има много добро поведение на пътя, за да не кажа отлично, а моите изисквания не са никак малки :crazy:
Така пропуснах да кажа че и биелетките са сменени с носачите виж стабилизиращите щанги не знам как са.......ти май си забравил какъв съм профан относно колите:surrender:
Какво е пауърфлекс?
Едва ли ще искам Кони( не ми е по джоба не че не го искам).
Иначе от една кола 1.9ТД не търся нищо повече от сигурно поведение на пътя(то може и сега да си е сигурно де не знам)не съм екстремист като тебе в шофирането начи нямам чак такива изисквания като твоите:picnic:
1.9 TD си е 1.9 TD може да върви по много приятен начин
Ето образовай се за Паурфлекса
http://www.powerflex.co.uk/
Alexanderbb
07-03-2009, 09:04
Ами при мен гумите ще останат този размер (195/50/15) все пак съм с оригинални джанти от Ланча 6J някак си не върви за сложа 205 гуми ще стоят като на москвич :)
175/65/14 са гуми като за лада, да беше почнал с това направо. а с 205 изобщо не прилича на москвич, аз лятото карам със стандартно препоръчаните 205/50/15 и колата си се държи чудесно. Зимата компромисно слагам 195/60/15 и се усеща лека разлика
175/65/14 са гуми като за лада, да беше почнал с това направо. а с 205 изобщо не прилича на москвич, аз лятото карам със стандартно препоръчаните 205/50/15 и колата си се държи чудесно. Зимата компромисно слагам 195/60/15 и се усеща лека разлика
Сега да поясня темата ми не е толкова безмислена колега, просто май съм се изразил неправилно. Когато закупих колата беше с летни гуми 175/65/14 но аз вече си бях купил летите джанти които са 15" 6J и сложих гуми 195/50/15(и в колата по поведение почти не се усети разлика), но дори и те стоят малко не на място(според мен) понеже едните са без борд и стоят по тесни отгоре където лягат на джантите, а си представям какво ще е с 205/50/15 и от там приликата с москвича като идеята ми е че почти всеки москвич(ако има останали такива) е точно така доста по тясна джанта от гумата и поне според мен не стои добре :)Дано сега се изразих по добре иначе ако джантите ми бяха 7J и аз щях да сложа 205 ама не са:-|
1.9 TD си е 1.9 TD може да върви по много приятен начин
Ето образовай се за Паурфлекса
http://www.powerflex.co.uk/
Да съгласен съм за приятния начин поне на мен ми харесва като поведение понякога се усеща липсата на кончета под капака ама нали пък се возим евтино:pancake: иначе ти си ми разказвал че имаш преки наблюдения точно над мотора 1.9ТД ако не се лъжа на Ланча:magic:
Furious 155
07-03-2009, 09:37
ами то 6J са си точно за 205 ширина...незнам кое те спира. На 7J като сложиш 205 и стоят видимо разпънати откъм джантата. Там нормалният размер започва с 225!
The_Game
07-03-2009, 13:00
но иначе на сухо и мокро - няма такова недозавиване дори и с леко побутване педала на газта
Аз със 185/60 14 карам. И на планински път на няколко пъти ми тръгва със жестоко не дозавиване.
Добре, че все на десни завой се случва и няма кола срещу мен. (Пък и ако е сляп завоя си намалявам повече или пък ако е ляв, но на десните се отпускам :ranting:)
Та влизам в звоя и от един момент като изгубят предните гуми сцепление и започвам да си отварям много красиво завоя.
Пускам газта и се надявам да не се метна през мантинелата.
След най-страшното не дозавиване спрях да погледна гумите в какво състояние са.
Еми борда почти до средата на надписите беше ожулен от асфалта.
Гумите са ми http://www.euroshina.com.ua/catalogs/tyres/160/michelin_energy-xv1.jpg (http://www.euroshina.com.ua/catalogs/tyres/160/michelin_energy-xv1.jpg)
2001 набор
Furious 155
07-03-2009, 13:46
па то гумите са ти почти набор на тебе :grandpa:
На моята 155-ца съм имал проблеми с изхвърляне на задницата на мокър път, но това си беше от комплект много гадни гуми Sava Intensa (185/60/14) и всичко се оправи с монтирането на други гуми.
don_pepone
30-03-2009, 22:32
пичове колкото и да ми е кофти да го акайа 155-ицата е по нестабилна и от голфа които имах ( говоря в къси и остри завои с по-голяма скорост) да не говорим че няма ништо обаащо с CORRADO-то каквото също съм притежавал. и мота 155 носи задницата в завои с по-голяма скорост а опред не мърда и си има тяга да ме изтегли от завоя но задницата се плазга и е нормално все пак е доста тежичка и дълга не можем да искаме да е супер стабилна за мен е нестабилна :repuke: и няма кои да ме убеди в обратното. Единствено и хареса на дългият път че сои доста добре и варви доста.
пичове колкото и да ми е кофти да го акайа 155-ицата е по нестабилна и от голфа които имах ( говоря в къси и остри завои с по-голяма скорост) да не говорим че няма ништо обаащо с CORRADO-то каквото също съм притежавал. и мота 155 носи задницата в завои с по-голяма скорост а опред не мърда и си има тяга да ме изтегли от завоя но задницата се плазга и е нормално все пак е доста тежичка и дълга не можем да искаме да е супер стабилна за мен е нестабилна :repuke: и няма кои да ме убеди в обратното. Единствено и хареса на дългият път че сои доста добре и варви доста.
Ами съгласен съм след много перипети моя проблем със задницата го реших със закупуване на задни газови двойнодействащи амортисьори БОГЕ(специални благодарности на колегата Тонов)+ пружините от Ку4-ката(има снимки в продава на колата ми каква стойка има сега ):), но сега ново 20 предните пък не държат като задните ;) абе 155-цата и окачването и е голям филм :starwars:
пичове колкото и да ми е кофти да го акайа 155-ицата е по нестабилна и от голфа които имах ( говоря в къси и остри завои с по-голяма скорост) да не говорим че няма ништо обаащо с CORRADO-то каквото също съм притежавал. и мота 155 носи задницата в завои с по-голяма скорост а опред не мърда и си има тяга да ме изтегли от завоя но задницата се плазга и е нормално все пак е доста тежичка и дълга не можем да искаме да е супер стабилна за мен е нестабилна :repuke: и няма кои да ме убеди в обратното. Единствено и хареса на дългият път че сои доста добре и варви доста.
Колега това за голфа ме дразни:puke:
Жена и кола, който не въртят гъзо...не ми ги хвали....:smoke:
Rider_alfa155
11-04-2009, 13:08
а някои може ли да ми даде инфо дли има вариянт за повдигане и сваляне на задницата без смяна на пружини и подлагане под тях??? т.е. самото окачване има ли такава опция чувам различни неща та за това питам за сверка
Няма промяна във височината. Ку4ката има промяна във твърдостта на амортисьорите. Два режима са: автоматичен и спортен. Всичко останало са съчинения на хора невиждали дори заден мост от Типо.
Задните прожини на Ку4-ката са доста по дебели и доста по на гъсто са им навивките от нормалните прожини на 155-цата лични наблюдения :screwy: все пак нали ку4-ката носи и отзад диференциал:jumping:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.