Log in

View Full Version : Проблем с паленето при студен двигател



stan
28-12-2005, 18:13
Имам проблем с паленето на моята алфа /146, 1,6 TS, 120hp/. При първо завъртване на ключа винаги гасне. Влиза в режим на второ или трето палене. Дори понякога при нормално работещ двигател на място при подаване на повече газ започва да гърми в колектора и да прекъсва. При студен двигател ми се е налагало дори да спра, да я угася и да я запаля на ново след което всичко е ОК. Нямам на идея какво може да бъде. Някой може ли да помогне със съвет???

Naso
28-12-2005, 18:25
С какъв бензин я караш ?

stan
28-12-2005, 18:32
Обикновен безоловен 95. Но това вече е от 5-6 месеца. Чух мнение, че може да бъде и от бензиновата помпа.

Yon
29-12-2005, 09:49
Горивен филтър да си сменял скоро?

stan
29-12-2005, 10:10
Не. Не съм сменял изобщо горивен филтър. Карам я от една година, а и колата е 1999г, зареждам само от Шел, но това може би не е никаква гаранция.

Lucky
29-12-2005, 11:13
зареждам само от Шел, но това може би не е никаква гаранция.[/quote]

Колега ти си ентусиаст бе и на тази и другите БОЗА

Naso
29-12-2005, 11:25
Пробвай с ОМВ и супер 100 ! Знам за 2 коли след 1999та (едната е точно 1.6) на които ОМВ им понася по-добре.

gigi
29-12-2005, 11:47
тези симптоми вобще не са от бензина или от филтъра :wink: , но какво може да е сега не ми идва на акъл :roll: :roll: :roll:

Yon
29-12-2005, 12:04
Все пак необходимо е да си смениш филтъра

alf
29-12-2005, 12:08
не съм в час как е ситуацията с този мотор но така ми звучи като на центровка - дали е от зацепване или там от датчика на вала...

Yon
29-12-2005, 13:13
Май наистина мотора не е в центровка щом гърми в колектора....

WhitePower
29-12-2005, 15:26
мнее е от бензина
и аз сам така след ресет на акумулатора но при мене тожа ссъстояние е само 2 седмици и след това се самоубочава и колата става перфектна

Crusader
29-12-2005, 16:13
мнее е от бензина
и аз сам така след ресет на акумулатора но при мене тожа ссъстояние е само 2 седмици и след това се самоубочава и колата става перфектна

Бах туй обучение, тва ЕКУ да не взема висше образование, при мен тая работа става за 5-10 мин!

stan
29-12-2005, 16:34
Датчика на вала го смених, но се оказа напразно. Аз също не смятам, че е от бензина. Възможно ли е да бъде от дебитомер на въздуха или някой друг датчик.

valjo
29-12-2005, 16:35
Датчика на вала го смених, но се оказа напразно. Аз също не смятам, че е от бензина. Възможно ли е да бъде от дебитомер на въздуха или някой друг датчик.
ако е дебитомер, той и на загряла кола ще ти прави мизерии
иди на диагностика де ?
дебитомера най лесно се разбира по това че след 4500 оборота колата просто само реве и не върви

може да е всеки от другите датчици, тва само екзаминера може да го покаже....

stan
29-12-2005, 16:47
Ходил съм, но грешката не може да бъде идентифицирана според МАЙСТОРА. Не знам не съм много в час дали това е възможно и затова се обръщам към вас. А това гърмене не може ли да бъде и от бедна горивна смес?

valjo
29-12-2005, 17:03
Ходил съм, но грешката не може да бъде идентифицирана според МАЙСТОРА. Не знам не съм много в час дали това е възможно и затова се обръщам към вас. А това гърмене не може ли да бъде и от бедна горивна смес?
е то явно е от бедна смес....
ама въпроса е що ти е бедна сместа на студена кола ?
темепратурен датчик в термостата сменя ли ?
те са по ок. 25лв и може да свърши работа ?

Yon
29-12-2005, 17:06
При бедна смес гърми в ауспухните тръби. Абе я си измери компресията, че някой клапан може и да не затваря....

alf
29-12-2005, 17:09
е то може да е от маса неща - клапан да не затваря примерно или на мене ми трещи при палене от ... незнам и аз от какво ма примерно от кабелите да хвърчат искри или да смуче въздух от някъде... ако е датчик някакъв щяха да го хванат на компа

Mury
29-12-2005, 17:26
При бедна смес гърми в ауспухните тръби. Абе я си измери компресията, че някой клапан може и да не затваря....Нпротив колега когато е богата сместа има детонаций в гърнетата защото остава неизгорял бензин и от температурата избухва.Аз съм имал кола на която и беше бая богата сместа и даже се проби средното гърно при една от детонацийте :wink: :wink:

gigi
30-12-2005, 01:14
Ами аз мисля че все пак е някой датчик или нещо по електрониката. Ако е механично няма да се оправя като загаси колата и запали пак. Или пък да има такава разлика студена топла. Така че според мен туй клапан или въздух да смуче е по малко вероятно. На какъв майстор си ходил?? Като форсираш и прекъсва (гърми) пуши ли, мерише ли на бензин?? Се ми се вижда като температурен датчик ама пък компа трябва да го хване.

stan
30-12-2005, 08:35
Майстора не е кой знае какъв тъй като в Разград няма такива. Ходих и в Русе на сервиза на Алфа, но и там са същата работа. Има ли нещо по свястно в района Търново - Варна. Къде се намира този температурен датчик на термостата? Определено мирише на бензин когато прекъсва. Това какво означава?

Crusader
30-12-2005, 09:15
Колега явно си от Русе, ако не ти е проблем, след Нова година разходи се до Белене /120км./. Мисля че тук има човек който ще ти помогне, пък и да се видим все пак алфистите в северна България сме рядка порода!

Yon
30-12-2005, 09:23
При бедна смес гърми в ауспухните тръби. Абе я си измери компресията, че някой клапан може и да не затваря....Нпротив колега когато е богата сместа има детонаций в гърнетата защото остава неизгорял бензин и от температурата избухва.Аз съм имал кола на която и беше бая богата сместа и даже се проби средното гърно при една от детонацийте :wink: :wink:


Само че, газанализатора показва друго 8)

valjo
30-12-2005, 10:51
Майстора не е кой знае какъв тъй като в Разград няма такива. Ходих и в Русе на сервиза на Алфа, но и там са същата работа. Има ли нещо по свястно в района Търново - Варна. Къде се намира този температурен датчик на термостата? Определено мирише на бензин когато прекъсва. Това какво означава?
на много лесно място е - точно в термостата е навит
и достъпа до него е направо директен....
ох после ако не ме домързи ще сляза до долу и ще снимам колата

с Ключ 21 се отвива и е добре да стане на отвита капачка на разширителния съд на антифриза, и на студена кола :)

трябва да видиш дали твоя е с 2 или с 3 "крака"

в Т&Н имат и двата по 28лв са ...

gigi
30-12-2005, 11:42
Майстора не е кой знае какъв тъй като в Разград няма такива. Ходих и в Русе на сервиза на Алфа, но и там са същата работа. Има ли нещо по свястно в района Търново - Варна. Къде се намира този температурен датчик на термостата? Определено мирише на бензин когато прекъсва. Това какво означава?
на много лесно място е - точно в термостата е навит
и достъпа до него е направо директен....
ох после ако не ме домързи ще сляза до долу и ще снимам колата

с Ключ 21 се отвива и е добре да стане на отвита капачка на разширителния съд на антифриза, и на студена кола :)

трябва да видиш дали твоя е с 2 или с 3 "крака"

в Т&Н имат и двата по 28лв са ...
Лошото е че така във форума е трудно да се определи дали е от датчика и да не е само да го сменяш без ефект. Защото може да е и комплекс от неща например леко тръгнал датчик леко тръгнал дебитомер и т.н.
А като я гониш над 4000 оборота изчиства ли или си е все тая.

Mury
30-12-2005, 19:53
При бедна смес гърми в ауспухните тръби. Абе я си измери компресията, че някой клапан може и да не затваря....Нпротив колега когато е богата сместа има детонаций в гърнетата защото остава неизгорял бензин и от температурата избухва.Аз съм имал кола на която и беше бая богата сместа и даже се проби средното гърно при една от детонацийте :wink: :wink:


Само че, газанализатора показва друго 8)А какво показва :wink: :wink:

valjo
02-01-2006, 15:38
ох после ако не ме домързи ще сляза до долу и ще снимам колата

с Ключ 21 се отвива и е добре да стане на отвита капачка на разширителния съд на антифриза, и на студена кола :)

трябва да видиш дали твоя е с 2 или с 3 "крака"

ето обещаната снимка:
http://valjo.alfaromeo-bg.com/phorum/Pix/ThermalProbe_resize.JPG (http://valjo.alfaromeo-bg.com/phorum/Pix/ThermalProbe.JPG)

Crusader
02-01-2006, 16:56
Твоята с такъв капак ли е на клапаните? Щото моята е с такъв:
http://tinypic.com/jjml1i.jpg

Yon
03-01-2006, 14:37
[quote=Hrabri]При бедна смес гърми в ауспухните тръби. Абе я си измери компресията, че някой клапан може и да не затваря....Нпротив колега когато е богата сместа има детонаций в гърнетата защото остава неизгорял бензин и от температурата избухва.Аз съм имал кола на която и беше бая богата сместа и даже се проби средното гърно при една от детонацийте :wink: :wink:


Само че, газанализатора показва друго 8)А какво показва :wink: :wink:[/quote:3lnqpv7u]

CO = 0 и минавах прегледа :shock:

Bobo
04-01-2006, 18:41
[quote=Hrabri]При бедна смес гърми в ауспухните тръби. Абе я си измери компресията, че някой клапан може и да не затваря....Нпротив колега когато е богата сместа има детонаций в гърнетата защото остава неизгорял бензин и от температурата избухва.Аз съм имал кола на която и беше бая богата сместа и даже се проби средното гърно при една от детонацийте :wink: :wink:


Само че, газанализатора показва друго 8)А какво показва :wink: :wink:

CO = 0 и минавах прегледа :shock:[/quote:1loy8bqh]

Хахахаа :lol: нема такъв филм и кво начи не е от това :?:

Crusader
04-01-2006, 19:23
Хахахаа :lol: нема такъв филм и кво начи не е от това :?:

Що бе, може ама на някое от гърнетата трябва да има дупка, да избяга котак :lol:

Bobo
04-01-2006, 19:29
Хахахаа :lol: нема такъв филм и кво начи не е от това :?:

Що бе, може ама на някое от гърнетата трябва да има дупка, да избяга котак :lol:

Абе според мен сондата е била закачена на саседната кола която не е запалена :wink: