View Full Version : 1.6 боксер.. загрява
Колега по този въпрос има доста писано из темите потърси го с търсачката това е доста срещан проблем. Аз имах сходния проблем температурата се лашкаше от 40 C /извънградско/ до 110 С/ в задръстванията/ и слушах разни спецялисти, че това било нормално ама не е, няма кола на която тепературата на двигатела да ходи нагоре на доло. Аз смених термостата а по-късно и термодатчика и сега колата загрява на 85-90 C и там си остава.УСПЕХ
Boxer_Power
25-02-2009, 00:42
Ас имах същия проблем колега,при мен се оказа датчиците за вентилатора,като ги смених и си поддържа м/у 80 и 90.Или е от тях или от термостата ама при мен като се беше прецакал термостата пък не качваше темнература,така че виж си датчиците сигурно са заминали.
Лошото при боксера е,че може да са няколко неща:blush::blush:две са обяснени от колегите,третата е водна помпа,поне при мен беше тя:tequilla::tequilla:
1 стар разбирач точно това ми каза.... минах само покрай него.... ремуса направо можеше да го углоши , а нашия ми вика " о0о0о лагера на водната ти помпа е тръгнал" :big_bow_down:
колеги колата е 145 1.6 боксер и имам сериозни главоболия напоследък... в задръствания колата си качва 110 градуса и тръгва да влиза в 120-те!! иначе не променя работата на мотора и в момента в който се задвижи колата си падат градусите на 80 и се закрепят.... 1 приателче има същата та на неговата видях на перките отгоре някакви 2 клемички малки , с кабели закачени на тях... на мойта също ги има клемичките но кабелите ги няма върху тях... омотани са с изолирбанд и не са вклучени на тех.... дали е от там проблема ??? питах в няколко сервиза включително при бобо и се ми казват че боксерите си работели в по-големи градуси ... ма чак 110... помагайте моля да не си пре..а колицата :frown:
Да по големи значи около 100 в задръстванията лятото ма 110 няма как да ти кажа че са нормални ;) Кабелите които са ти вързани един за друг са кабелите на резостата на перката и в момента първата ти степен върти силно като втора ;) А и съм имал коли с подобни проблеми както Мъри спомена и неговата беше така и процедурата започва с термостат и водна помпа което предполагам ти е обеснено ако си клиент на сервиза ;) Както и възстановяването на оригиналната схема на резостата е препоръчително ;) Успех :)
Намерих тази стара тема и реших да пиша тук за да не отварям нова.Въпроса ми е към теб Бобо.Вариант ли е през лятото да се откачи резостата като се вържат двата кабела разбира се за да се получи по добро охлаждане следователно и по малко затормозяване на двигателя.
По принцип моята отива до 98гр. когато включва втората степен /дори и днес в тая жега във Варна/,но стрелката никога не минава 100 /след като смених датчика на радиатора който се беше прецакал/
не е вариант колега щото като байпаснеш резистора, големия стартов ток ебава мамата на релетата и инсталацията на 1-ва степен и системата почва да се включва на втора при по-високата температура.
Kolev не съм съгласен с теб!!!
При положение,че перката не изключва в тая жега и задръствания и само варира между 1ва и 2ра скорост не е ли по добре направо да включва на 2ра степен и да не се стига до режима на 98 градуса и така да се предпази двигателя?
Ако си прав все пак решение има:директен кабел от акумулатора с яко реле.:smoke:
ivan dimitrov
26-05-2010, 17:19
---
Тез италЯнци бе-е-е-е! Що са сложили първа степен изобщо!? Че и датчици разни, не боднали един ключ там да си го включиш когато решиш че моторът е застрашин ами.... .
Не мислите ли че конструкторът е преценил кога колко трябва да духа вентилаторът? Ако колата прегрява си има причина която трябва да се открие и отстрани. Всичко останало е неприемливо според мен. Да не говорим че има и климатик които участва в уравнението.
Ей тия италианци направо да им се чудиш :innocent:
Да съм казал,че загрява стига си нормалните 98гр. и вкл. втората степен и след 20мин. каране нали знаеш като вдигнеш капака за какво нагряване на всичко става въпрос
п.п Не съм споменал нищо за ключ и ръчно включване,ако не си запознат за действието на електромагнитно реле виж тук http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%BB%D0%B5
няма смисъл да се занимаваш, по-добре няма да го направиш. тая температура за двигателя си е нормална. вентилаторите се включват само когато си в задръстване или катериш баир. ако си с климатик пък, когато е пуснат - работят на 1-ва. а и е значително по-добре да тръгнат на ниска скорост и ако има нужда- да се пусне висока.
ivan dimitrov
26-05-2010, 22:40
---
Колеги, схемата си е достатъчно добра и бе обосновано добре от всички, защо не трябва да се пипа.
Разбира се, всеки може да си изведе един ключ и да си пуска, каквото си иска с него.
Колата си е негова!
Има обаче случай, при който и при напълно изправна система, в задръствания и в жегите, мотора пак прегрява.Ядох го тоя насред Атина.Алфи има само една степен, но принципа е същия.Помпа, радиатор, термостат и останалото си бяха наред.
Накратко: Въздуховода се беше измъкнал от гнездото си и смучеше директно нагорещен въздух от радиатора и вентилатора.На практика топлината се въртеше вътре в коша, а само малка част излизаше извън него!
Поставих го на мастото му в гьола и нещата се оправиха.
Това дава и отчасти обяснение, защо при движение температурата пада.Просто мотора започва да засмуква по-свеж въздух!
Колеги, схемата си е достатъчно добра и бе обосновано добре от всички, защо не трябва да се пипа.
Разбира се, всеки може да си изведе един ключ и да си пуска, каквото си иска с него.
Колата си е негова!
Има обаче случай, при който и при напълно изправна система, в задръствания и в жегите, мотора пак прегрява.Ядох го тоя насред Атина.Алфи има само една степен, но принципа е същия.Помпа, радиатор, термостат и останалото си бяха наред.
Накратко: Въздуховода се беше измъкнал от гнездото си и смучеше директно нагорещен въздух от радиатора и вентилатора.На практика топлината се въртеше вътре в коша, а само малка част излизаше извън него!
Поставих го на мастото му в гьола и нещата се оправиха.
Това дава и отчасти обяснение, защо при движение температурата пада.Просто мотора започва да засмуква по-свеж въздух!
На практика си абсолютно прав но теорията не е че смуче свеж въздух просто колата насилственно си е променила горивовъздушната смес (благодарение на горещия въздух) но не е имало кой да промени аванса на колата и да успее да изчили високата температура и се е получило прегряването при теб ;) Според мен си влязъл в режим в който температурата на входящия въздух е била над максималната предполагаема за тази кола.
здрасти колеги.. не си бех влизал в темата от около годинка :Bolt: ... проблема си го реших много лесно, и си карам до ден днешен без проблеми и колата над 90 градуса нееееее вииижда :).....
та при мен проблема беше в едно от релетата за перките, който се намират под капака до казанчето за спирачна течност ( поне при 1.6 боксер е там).... та въпросното реле не функционираше, а работата му е да затваря веригата от към маса.... та си искарах едно компченце до таблото ( на снимката се вижда до копчето за огледалата ) , и сега ръчно си оправлявам нещата и не се надявам инсталация на 15 години да ми пази моторчето.... та копчето е наи-обикновенно , нито греее нито нищо се топи :).. по простата причина че през него минава САМО МАСА... без + ... :) ии така.. на мен ми върши работа, следя си колата в какви градуси е .... и нямам грииижи :P
и що не смени релето което струва 5-6 лева, а си си играл да пускаш кабели и да слагаш такива ключета. и това за масата което си писал не е вярно, през ключа протича цялата мощност консумирана от перките, тоест кабелите и ключа трябва да са оразмерени за 30-40 ампера - тоест колкото е било релето.
щото така ми е по удобно!!... щото не се надявам на 15 годишни кабели датчици и релета да ми подържат температурата, а аз си я подържам !..... и напрежение нямам нииикакво в копчето !!! път ти ако искаш ми обеснявай квото искап :)
и що не смени релето което струва 5-6 лева, а си...
Щото, Колев, поста е за една друга тема, а и някой "разбирач" , майстор на селския тунинг го е убедил, че така става супер.
Вариантите , обаче са само два:
Или забравяш и мотора прегрява
или постоянно гледаш уреда, вместо пътя и ....
И още!
Електротехниката е точна наука и се подчинява на строги закони. Тука няма условни наклонения и всяка импровизация може да доведе до неприятни усложнения.
За това, колеги, ако не сте на ти с електриката питайте, но не пишете технически глупости!
Благодаря!:big_bow_down:
щото така ми е по удобно!!... щото не се надявам на 15 годишни кабели датчици и релета да ми подържат температурата, а аз си я подържам !..... и напрежение нямам нииикакво в копчето !!! път ти ако искаш ми обеснявай квото искап :)
еми не си прав, то и еку-то ти разчита на тая инсталация и датчици, дай да го махнем и да турим едни карбуратори и вместо ел стъклата по една ръчка че така най-сигурно. да не говорим че когато оригиналната инсталация е с 2 степени, дори и едната да се скапе , другата продължава да работи и колата няма как да прегрее.
ivan dimitrov
12-07-2010, 17:39
---
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.