Log in

View Full Version : 1.6 боксер.. загрява



d840
25-02-2009, 00:15
!

DSlavev
25-02-2009, 00:39
Колега по този въпрос има доста писано из темите потърси го с търсачката това е доста срещан проблем. Аз имах сходния проблем температурата се лашкаше от 40 C /извънградско/ до 110 С/ в задръстванията/ и слушах разни спецялисти, че това било нормално ама не е, няма кола на която тепературата на двигатела да ходи нагоре на доло. Аз смених термостата а по-късно и термодатчика и сега колата загрява на 85-90 C и там си остава.УСПЕХ

Boxer_Power
25-02-2009, 00:42
Ас имах същия проблем колега,при мен се оказа датчиците за вентилатора,като ги смених и си поддържа м/у 80 и 90.Или е от тях или от термостата ама при мен като се беше прецакал термостата пък не качваше темнература,така че виж си датчиците сигурно са заминали.

Mury
25-02-2009, 10:06
Лошото при боксера е,че може да са няколко неща:blush::blush:две са обяснени от колегите,третата е водна помпа,поне при мен беше тя:tequilla::tequilla:

d840
27-02-2009, 00:38
1 стар разбирач точно това ми каза.... минах само покрай него.... ремуса направо можеше да го углоши , а нашия ми вика " о0о0о лагера на водната ти помпа е тръгнал" :big_bow_down:

Bobo
28-02-2009, 01:17
колеги колата е 145 1.6 боксер и имам сериозни главоболия напоследък... в задръствания колата си качва 110 градуса и тръгва да влиза в 120-те!! иначе не променя работата на мотора и в момента в който се задвижи колата си падат градусите на 80 и се закрепят.... 1 приателче има същата та на неговата видях на перките отгоре някакви 2 клемички малки , с кабели закачени на тях... на мойта също ги има клемичките но кабелите ги няма върху тях... омотани са с изолирбанд и не са вклучени на тех.... дали е от там проблема ??? питах в няколко сервиза включително при бобо и се ми казват че боксерите си работели в по-големи градуси ... ма чак 110... помагайте моля да не си пре..а колицата :frown:


Да по големи значи около 100 в задръстванията лятото ма 110 няма как да ти кажа че са нормални ;) Кабелите които са ти вързани един за друг са кабелите на резостата на перката и в момента първата ти степен върти силно като втора ;) А и съм имал коли с подобни проблеми както Мъри спомена и неговата беше така и процедурата започва с термостат и водна помпа което предполагам ти е обеснено ако си клиент на сервиза ;) Както и възстановяването на оригиналната схема на резостата е препоръчително ;) Успех :)

bocko
26-05-2010, 15:00
Намерих тази стара тема и реших да пиша тук за да не отварям нова.Въпроса ми е към теб Бобо.Вариант ли е през лятото да се откачи резостата като се вържат двата кабела разбира се за да се получи по добро охлаждане следователно и по малко затормозяване на двигателя.
По принцип моята отива до 98гр. когато включва втората степен /дори и днес в тая жега във Варна/,но стрелката никога не минава 100 /след като смених датчика на радиатора който се беше прецакал/

kolev
26-05-2010, 15:51
не е вариант колега щото като байпаснеш резистора, големия стартов ток ебава мамата на релетата и инсталацията на 1-ва степен и системата почва да се включва на втора при по-високата температура.

bocko
26-05-2010, 16:58
Kolev не съм съгласен с теб!!!
При положение,че перката не изключва в тая жега и задръствания и само варира между 1ва и 2ра скорост не е ли по добре направо да включва на 2ра степен и да не се стига до режима на 98 градуса и така да се предпази двигателя?
Ако си прав все пак решение има:директен кабел от акумулатора с яко реле.:smoke:

ivan dimitrov
26-05-2010, 17:19
---

bocko
26-05-2010, 17:41
Тез италЯнци бе-е-е-е! Що са сложили първа степен изобщо!? Че и датчици разни, не боднали един ключ там да си го включиш когато решиш че моторът е застрашин ами.... .
Не мислите ли че конструкторът е преценил кога колко трябва да духа вентилаторът? Ако колата прегрява си има причина която трябва да се открие и отстрани. Всичко останало е неприемливо според мен. Да не говорим че има и климатик които участва в уравнението.

Ей тия италианци направо да им се чудиш :innocent:
Да съм казал,че загрява стига си нормалните 98гр. и вкл. втората степен и след 20мин. каране нали знаеш като вдигнеш капака за какво нагряване на всичко става въпрос

п.п Не съм споменал нищо за ключ и ръчно включване,ако не си запознат за действието на електромагнитно реле виж тук http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%BB%D0%B5

kolev
26-05-2010, 18:07
няма смисъл да се занимаваш, по-добре няма да го направиш. тая температура за двигателя си е нормална. вентилаторите се включват само когато си в задръстване или катериш баир. ако си с климатик пък, когато е пуснат - работят на 1-ва. а и е значително по-добре да тръгнат на ниска скорост и ако има нужда- да се пусне висока.

ivan dimitrov
26-05-2010, 22:40
---

mordohy
30-05-2010, 18:54
Колеги, схемата си е достатъчно добра и бе обосновано добре от всички, защо не трябва да се пипа.
Разбира се, всеки може да си изведе един ключ и да си пуска, каквото си иска с него.
Колата си е негова!
Има обаче случай, при който и при напълно изправна система, в задръствания и в жегите, мотора пак прегрява.Ядох го тоя насред Атина.Алфи има само една степен, но принципа е същия.Помпа, радиатор, термостат и останалото си бяха наред.
Накратко: Въздуховода се беше измъкнал от гнездото си и смучеше директно нагорещен въздух от радиатора и вентилатора.На практика топлината се въртеше вътре в коша, а само малка част излизаше извън него!
Поставих го на мастото му в гьола и нещата се оправиха.
Това дава и отчасти обяснение, защо при движение температурата пада.Просто мотора започва да засмуква по-свеж въздух!

Bobo
03-06-2010, 00:24
Колеги, схемата си е достатъчно добра и бе обосновано добре от всички, защо не трябва да се пипа.
Разбира се, всеки може да си изведе един ключ и да си пуска, каквото си иска с него.
Колата си е негова!
Има обаче случай, при който и при напълно изправна система, в задръствания и в жегите, мотора пак прегрява.Ядох го тоя насред Атина.Алфи има само една степен, но принципа е същия.Помпа, радиатор, термостат и останалото си бяха наред.
Накратко: Въздуховода се беше измъкнал от гнездото си и смучеше директно нагорещен въздух от радиатора и вентилатора.На практика топлината се въртеше вътре в коша, а само малка част излизаше извън него!
Поставих го на мастото му в гьола и нещата се оправиха.
Това дава и отчасти обяснение, защо при движение температурата пада.Просто мотора започва да засмуква по-свеж въздух!

На практика си абсолютно прав но теорията не е че смуче свеж въздух просто колата насилственно си е променила горивовъздушната смес (благодарение на горещия въздух) но не е имало кой да промени аванса на колата и да успее да изчили високата температура и се е получило прегряването при теб ;) Според мен си влязъл в режим в който температурата на входящия въздух е била над максималната предполагаема за тази кола.

d840
11-07-2010, 15:50
здрасти колеги.. не си бех влизал в темата от около годинка :Bolt: ... проблема си го реших много лесно, и си карам до ден днешен без проблеми и колата над 90 градуса нееееее вииижда :).....
та при мен проблема беше в едно от релетата за перките, който се намират под капака до казанчето за спирачна течност ( поне при 1.6 боксер е там).... та въпросното реле не функционираше, а работата му е да затваря веригата от към маса.... та си искарах едно компченце до таблото ( на снимката се вижда до копчето за огледалата ) , и сега ръчно си оправлявам нещата и не се надявам инсталация на 15 години да ми пази моторчето.... та копчето е наи-обикновенно , нито греее нито нищо се топи :).. по простата причина че през него минава САМО МАСА... без + ... :) ии така.. на мен ми върши работа, следя си колата в какви градуси е .... и нямам грииижи :P

kolev
12-07-2010, 11:02
и що не смени релето което струва 5-6 лева, а си си играл да пускаш кабели и да слагаш такива ключета. и това за масата което си писал не е вярно, през ключа протича цялата мощност консумирана от перките, тоест кабелите и ключа трябва да са оразмерени за 30-40 ампера - тоест колкото е било релето.

d840
12-07-2010, 13:22
щото така ми е по удобно!!... щото не се надявам на 15 годишни кабели датчици и релета да ми подържат температурата, а аз си я подържам !..... и напрежение нямам нииикакво в копчето !!! път ти ако искаш ми обеснявай квото искап :)

mordohy
12-07-2010, 13:58
и що не смени релето което струва 5-6 лева, а си...
Щото, Колев, поста е за една друга тема, а и някой "разбирач" , майстор на селския тунинг го е убедил, че така става супер.
Вариантите , обаче са само два:
Или забравяш и мотора прегрява
или постоянно гледаш уреда, вместо пътя и ....
И още!
Електротехниката е точна наука и се подчинява на строги закони. Тука няма условни наклонения и всяка импровизация може да доведе до неприятни усложнения.
За това, колеги, ако не сте на ти с електриката питайте, но не пишете технически глупости!
Благодаря!:big_bow_down:

kolev
12-07-2010, 14:31
щото така ми е по удобно!!... щото не се надявам на 15 годишни кабели датчици и релета да ми подържат температурата, а аз си я подържам !..... и напрежение нямам нииикакво в копчето !!! път ти ако искаш ми обеснявай квото искап :)

еми не си прав, то и еку-то ти разчита на тая инсталация и датчици, дай да го махнем и да турим едни карбуратори и вместо ел стъклата по една ръчка че така най-сигурно. да не говорим че когато оригиналната инсталация е с 2 степени, дори и едната да се скапе , другата продължава да работи и колата няма как да прегрее.

ivan dimitrov
12-07-2010, 17:39
---