Log in

View Full Version : Пищене при високи оборти JTD



gfshocker
25-02-2009, 21:24
Здравейте колеги . От един месец притежавам 145 1.9 JTD . Като цяло съм доволен от машинарията - добре върви , и от разхода сам доволен за сега , обаче има един малък проблем (незнам даже дали е проблем :blush:) . Над 3000 оборота както се чува специфичното свистене на турбото изведнъж започва да пищи (това е наи точната дума с която мога да определя шума).Та мисълта ми е това нормално ли е или не . Карал съм Bravo със същия мотор но такова пищене нямаше . Мерси предварително ! :spell:

trustworthy
25-02-2009, 21:29
масло харчи ли?

gfshocker
25-02-2009, 21:38
1000км съм и навъртял до сега , не съм забелязал да харчи масло , също и не пуши въобще

dimo
25-02-2009, 23:48
не е нормално

tokata_pz_flex
25-02-2009, 23:55
Имаш скъсан маркуч , или си счупи резонаторната кутия ( намира се зад бронята ) . Гаранция ти давам , че е нещо такова . Същата интервенция я направих с моята кола преди 3 дни . Провери тая кутия първо , ако е здрава карай наред маркучите .

trustworthy
26-02-2009, 09:35
Имаш скъсан маркуч , или си счупи резонаторната кутия ( намира се зад бронята ) . Гаранция ти давам , че е нещо такова . Същата интервенция я направих с моята кола преди 3 дни . Провери тая кутия първо , ако е здрава карай наред маркучите .

А не ти ли светваше 'дюзата' на таблото?

gfshocker
26-02-2009, 20:37
А не ти ли светваше 'дюзата' на таблото?

Значи за коя лампичка точно става въпрос? Да не би да е едно такова като пишчица дет пръска отпред ? Ако е това преди 2 дена ми свтна за около 20 мин. и след това изгасна и не е светвало пак . А самия проблем със пищенето си го има от както съм купил колата . ;-)

trustworthy
26-02-2009, 20:41
Значи за коя лампичка точно става въпрос? Да не би да е едно такова като пишчица дет пръска отпред ? Ако е това преди 2 дена ми свтна за около 20 мин. и след това изгасна и не е светвало пак . А самия проблем със пищенето си го има от както съм купил колата . ;-)

Еми тогава Токата 99.9% прав за скъсания въздуховод или пластмасовия утайник. От някое местенце ти излиза въздух и лъже компютъра. затова и светва 'дюзичката' понякога

gfshocker
26-02-2009, 20:56
Еми тогава Токата 99.9% прав за скъсания въздуховод или пластмасовия утайник. От някое местенце ти излиза въздух и лъже компютъра. затова и светва 'дюзичката' понякога

До тук добре , обаче едно не ми е ясно . Какво издава самия звук ? Преди да ви прочета мненията си мислех , че би могло да е блоу-оф клапана - има ли някаква вероятност да е това ? ( извинявам се ако въпроса е глупав )

trustworthy
26-02-2009, 21:02
Дизелите нямат блоу-оф. Някои слагат за гъзария, ама по принцип нямат :) Тая дупка ти играе ролята на блоу-офф в случая (че даже и на звук до докарва явно :)), но ти бърка сместа и компютъра, защото част от измерения от дебитомера въздух не постъпва в цилиндрите и богатее сместа.
Обърна ли внимание дали пуши черно като засвири?

gfshocker
26-02-2009, 21:12
добре де не е ли обратното , дебитомера да измерва дадено количество въздух , а през евентуалната дупка да постъпва повече и по този сместа да е бедна ?

Значи сигурен съм че не хвърля черна пушилка отзад .

trustworthy
26-02-2009, 21:23
Свистенето може да е от налягането след турбината, а не от вакуум преди нея ;)

gfshocker
26-02-2009, 21:46
хмм , интересно :) Значи това , което трябва да се направи е да се проверят маркучите см по см .

455115
28-02-2009, 15:19
На мен ми беше счупен утайника и турбото съскаше много,но дюзата не ми е светвала...

tokata_pz_flex
01-03-2009, 18:32
Точно като се строши е тоя смачкан утайник , турбото пищи все едно го колят , обаче въздуха си излиза през строшеното място и не надува в мотора . Не светят никакви лампи и дюзи , а ти се чудиш какво ли е станало :) На мен не ми светеше лампа :)

455115
02-03-2009, 17:34
Точно като се строши е тоя смачкан утайник , турбото пищи все едно го колят , обаче въздуха си излиза през строшеното място и не надува в мотора . Не светят никакви лампи и дюзи , а ти се чудиш какво ли е станало :) На мен не ми светеше лампа :)

Тук мисля,че не си прав! Турбото си надува,обаче дърпа въздух през дупката и вкарва боклуци с който може да да се прецакат лопатките на турбината или двигателя.

tokata_pz_flex
02-03-2009, 19:01
Това съм съгласен . Но като затапихме дупката , и колата си тръгна много мъжки . Затова си мисля , че може и да е надувало и навън , а може и да греша :)

455115
02-03-2009, 21:12
Това съм съгласен . Но като затапихме дупката , и колата си тръгна много мъжки . Затова си мисля , че може и да е надувало и навън , а може и да греша :)

Просто дебитомера е започнал да отчита вярното количество въздух,иначе той дава инфо,че влиза малко количество въздух и компа подава по-малко гориво.

trustworthy
02-03-2009, 21:48
@455115
Не може хем да духа от дупката, хем да смуче от нея ;)
Ако има малка дупка преди турбината, едва ли ще се усети, защото въздухът ще подължава да си постъпва откъъм филтъра заради по-малкото съпротивление. Ако се разкачи или разпори всукателен въздуховод, тогава вече може да почне да вкарва боклуци и да бърка компютъра, но вакуум преди турбината всъщност няма! Там налягането си е атмосферно.
Отделно, шансовете да се скъса или пробие нагнетателен въздуховод са в пъти по-големи отколкото при всмукателен именно заради налягането и поизтичащите от това натоварвания.

455115
03-03-2009, 10:27
@455115
Не може хем да духа от дупката, хем да смуче от нея ;)
Ако има малка дупка преди турбината, едва ли ще се усети, защото въздухът ще подължава да си постъпва откъъм филтъра заради по-малкото съпротивление. Ако се разкачи или разпори всукателен въздуховод, тогава вече може да почне да вкарва боклуци и да бърка компютъра, но вакуум преди турбината всъщност няма! Там налягането си е атмосферно.
Отделно, шансовете да се скъса или пробие нагнетателен въздуховод са в пъти по-големи отколкото при всмукателен именно заради налягането и поизтичащите от това натоварвания.

Аз говорех конкретно ако се счупи утайника преди турбината,както е написал колегата,защото преди няколко месеца го чупих и аз (бях счупил картера) и изобщо не бях забелязъл утайника.Съскаше ми яко турбото и колата беше по-спъната(особено при ниски обороти)оказа се,че дърпа въздух през отвора и в ниските обороти не отчита дебитомера,а като включи турбото почва да засмуква повече въздух и половината минава през отвора, другата половина през дебитомера.
Съжалявам ако не съм се изразил правилно!
И колега gfshocker извинявай за спама.

abart_
03-03-2009, 18:36
Аз говорех конкретно ако се счупи утайника преди турбината,както е написал колегата,защото преди няколко месеца го чупих и аз (бях счупил картера) и изобщо не бях забелязъл утайника.Съскаше ми яко турбото и колата беше по-спъната(особено при ниски обороти)оказа се,че дърпа въздух през отвора и в ниските обороти не отчита дебитомера,а като включи турбото почва да засмуква повече въздух и половината минава през отвора, другата половина през дебитомера.
Съжалявам ако не съм се изразил правилно!
И колега gfshocker извинявай за спама.

Аз само не разбрах кога,как и кой "включва" турбото :question:
иначе залагам също на прецакан нагнетателен маркуч-прегледай ги добре колега

gfshocker
05-03-2009, 00:27
Аз говорех конкретно ако се счупи утайника преди турбината,както е написал колегата,защото преди няколко месеца го чупих и аз (бях счупил картера) и изобщо не бях забелязъл утайника.Съскаше ми яко турбото и колата беше по-спъната(особено при ниски обороти)оказа се,че дърпа въздух през отвора и в ниските обороти не отчита дебитомера,а като включи турбото почва да засмуква повече въздух и половината минава през отвора, другата половина през дебитомера.
Съжалявам ако не съм се изразил правилно!
И колега gfshocker извинявай за спама.

Няма проблеми колега . Даже това , което прочетох ще ми е от полза предполагам :) Значи четох , че този утайник се намира зад бронята ама каде точно - от страната на интеркулера ли , каде ?

455115
05-03-2009, 07:52
Няма проблеми колега . Даже това , което прочетох ще ми е от полза предполагам :) Значи четох , че този утайник се намира зад бронята ама каде точно - от страната на интеркулера ли , каде ?

Точно до турбината на самия въздуховод дето влиза в нея на около 10см.
12326

gfshocker
25-03-2009, 17:19
Колеги оказахте се прави точно от там идва проблема от въпросната резонаторна кутия, която беше счупена и половината липсваше.Свалихме кутията и затапихме маркуча, това правилно ли е ? Може ли да повредя двигателя така ?

tokata_pz_flex
25-03-2009, 17:43
Ами и аз съм така , просто немога на намеря кутия . Засега няма проблеми , 2 месеца вече :)

455115
25-03-2009, 18:25
И аз вече 3-4 месеца си карам със затапена кутия...

gfshocker
25-03-2009, 18:41
И аз вече 3-4 месеца си карам със затапена кутия...

Имам предвид , че кутията изобщо я няма , махнахме я и съм затапил мъркуча ;) Дали така ще има някакъв проблем ?

tokata_pz_flex
25-03-2009, 19:50
Е и ние това имаме предвид :Tease: Нема се плашиш :)

gfshocker
25-03-2009, 20:24
Е и ние това имаме предвид :Tease: Нема се плашиш :)
:D мерси колеги , помогнахте ми много :) Айде поздрави от майна таун ;)

miromitev
14-04-2009, 19:00
Колеги оказахте се прави точно от там идва проблема от въпросната резонаторна кутия, която беше счупена и половината липсваше.Свалихме кутията и затапихме маркуча, това правилно ли е ? Може ли да повредя двигателя така ?

как по точно затапихте кутията?

455115
14-04-2009, 21:40
:doctor:
как по точно затапихте кутията?

Аз използвах капачка от разредител, има широка периферия и става точно на маркуча (с лек напън) и я вързах със скоба.

gfshocker
15-04-2009, 23:52
Аз пък използвах един тампон с винт посредата. :D Пасна си идеално даже от скоба нямаше нужда ;) Намерих си нова кутия иначе ама бая пари и искат - 110лв. ( бая ми се вижда за едно парче пластмаса ). Трябва да говоря и с едни други пичове , казаха ми че там може да се изнамери втора ръка , предполагам няма да е повече от 40 максимум 50лв.

miromitev
19-04-2009, 17:55
@455115
Не може хем да духа от дупката, хем да смуче от нея ;)
Ако има малка дупка преди турбината, едва ли ще се усети, защото въздухът ще подължава да си постъпва откъъм филтъра заради по-малкото съпротивление. Ако се разкачи или разпори всукателен въздуховод, тогава вече може да почне да вкарва боклуци и да бърка компютъра, но вакуум преди турбината всъщност няма! Там налягането си е атмосферно.
Отделно, шансовете да се скъса или пробие нагнетателен въздуховод са в пъти по-големи отколкото при всмукателен именно заради налягането и поизтичащите от това натоварвания.

trustworthy един въпрос към теб. Нагнетателния тръбопровод 1 или са няколко. Моя след турбината към кулера от към страната на кулера се омазнява..това дали е признак на скапан такъв.Още не съм го свалял, ама да питам преди да го откача!...:thumbup:

trustworthy
19-04-2009, 21:30
Един е само нагнетателният въздуховод и точно тая му част - м/у турбината и кулера - май най-често дава фира и се пръска. Предполагам, че е заради съпротивлението на кулера. Но гледам, че най-често такива маркучи се търсят :) Провери го да не ти е спукан нещо.
Иначе, омаслението ти е най-вероятно от турбината, но ако нямаш сериозен разход на масло на щеката, не си го слагай на сърце ;) Самият кулер 100% има доста гняс насъбрана, но и това да не те плаши :grin:

Linkestis
20-04-2009, 11:43
А кулера,подлежи ли на почистване?И ако се чисти как?
:beer:

trustworthy
20-04-2009, 12:35
Наскоро имаше тема в 156 раздела с обяснение как колега си беше почистил кулера.

miromitev
20-04-2009, 12:59
Един е само нагнетателният въздуховод и точно тая му част - м/у турбината и кулера - май най-често дава фира и се пръска. Предполагам, че е заради съпротивлението на кулера. Но гледам, че най-често такива маркучи се търсят :) Провери го да не ти е спукан нещо.
Иначе, омаслението ти е най-вероятно от турбината, но ако нямаш сериозен разход на масло на щеката, не си го слагай на сърце ;) Самият кулер 100% има доста гняс насъбрана, но и това да не те плаши :grin:

OK Възможно ли е ако е спраскан(което утре ще проверя)...след сменен дебитомер и филтри да пуши повече от нормалното и на ниски обороти да няма много сила....
А относно тръбата..само успях да я стисна 2-3 пъти, видя ми се много мека, пък и на терсене място е скобата откъм кулера..като остане време ще я видя. Нови такива продават ли се или да търся другаде или взаимозаменяема?

Vlado_PK
22-04-2009, 16:41
Аз пък използвах един тампон с винт посредата. :D Пасна си идеално даже от скоба нямаше нужда ;) Намерих си нова кутия иначе ама бая пари и искат - 110лв. ( бая ми се вижда за едно парче пластмаса ). Трябва да говоря и с едни други пичове , казаха ми че там може да се изнамери втора ръка , предполагам няма да е повече от 40 максимум 50лв.
Лелееееее колега тия кви цифри са ти обадили!На мене един пич ми го даде на втора употреба 20лв и е перфектен!По-добре се разходи по-моргите или от некое Браво JTD са същите!

trustworthy
22-04-2009, 19:42
OK Възможно ли е ако е спраскан(което утре ще проверя)...след сменен дебитомер и филтри да пуши повече от нормалното и на ниски обороти да няма много сила....

Ако е спраскан, едва ли ще ти прави така само на ниски обороти. Там турбината не е надула достатъчно. Т.е. на високи би трябвало да са още по-изразени симптомите

gfshocker
27-04-2009, 01:05
Странното в моя случай е , че като затапихме маркуча дет влиза в чупената кутия взе и при мен да пуши бая ( черна пушилка ), при по-високите обороти . Възможно ли е да е станала по-богата горивната смес и от това да е ?

trustworthy
27-04-2009, 10:23
Явно е станала по-богата и веротно причината е, че ти издиша от някъде нагнетателния тракт

miromitev
01-05-2009, 19:19
Явно е станала по-богата и веротно причината е, че ти издиша от някъде нагнетателния тракт

Имаш предвид нагнетателния маркуч ли? Аз моя го свалих и проверих...всичко си е ОК, нямаше сцепвания, само малко пукнатини в областа около скобите. Но чернилката си остава....ама и колата върви:rockon: