View Full Version : Зацапани свещи
firedragon
26-02-2009, 18:25
Поради небивалия интерес към Алфата и моето голямо нежалание да отива за скрап, почвам да стягам Алфето.Единствения и проблем е,че зацапва свещите прекалено бързо и няма чистене.Та се чудех от какво може да е това.Мисля си за много богата или много бедна смес,понеже ECU-то беше пипано(не от мен) и нямам идея как трябва да е.Помагайте,че много ми се иска пак да видя тая кола в движение за повече от 2 седмици.:big_bow_down:
по компа какво е пипано, имаш ли представа?
firedragon
26-02-2009, 19:03
Еми има една капачка и под нея е цялата далавера.Има нещо подобно на потенциометър и една пружина с която се регулира силата,която е нужна за отваряне на клапата и от там и количеството въздух,което ще влезе в двигателя.Та тези чудеса и двете са пипани.Общо взето от първото им пипане започна да цапа свещите,преди това си беше перфектна.http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/engine-management/113706d1219409545-motronic-part-air-flow-meter-cover-needed-img_7545.jpg
Всъщност май дебитомер се води.Моля да ме извините ако съм сгрешил:chair:
DJ_STIVAN
26-02-2009, 19:48
Така... отиваш на диагностика и им казваш да ти настроят дебитомера. Да проверят дали ламда сондата работи (или ти май беше без ламда). Бе общо взето тряя се ходи на диагностика, там хората да я настроят. Така с гадаене няма как да стане, причините за зацапването може да са много.
Не си сгрешил!Тая простотия се регулира само с газоанализатор.Намираш какви трябва да са стойностите за модела,на празен ход и на високи обороти и някой,който знае къде да ръчка,ще го оправи.Виж си и датчика за температура на водата.Повече не мога да ти помогна,защото тоя мотор слабо го познавам,като електроника.Нека колегите,които разбират от него се изкажат.Мисля,че въпроса е интересен.Успех
firedragon
26-02-2009, 19:57
И на мен ми дойде на акъла да я замъкна на диагностика ама на,пущината не ще да върви.Страх ме че ако тръгна може и да не стигне или да не се върне.Та ще мисля варианти да я дърпаме или нещо такова.Само не знам кога ще стане,че сега работата е зле.Няма време,финансите свършиха.....,но ще се ходи на газоанализатор.
firedragon
26-02-2009, 19:59
Така... отиваш на диагностика и им казваш да ти настроят дебитомера. Да проверят дали ламда сондата работи (или ти май беше без ламда). Бе общо взето тряя се ходи на диагностика, там хората да я настроят. Така с гадаене няма как да стане, причините за зацапването може да са много.
Ламбда няма,а този,който я прави последния път я закача на компютър хиляда пъти и в началото каза,че бъркала първи с трети цилиндър,че показвала тази грешка.След отваряне на двигателя беше оправен и после уж нямаше грешки по компа,ама да видим.
абе от поморие има един радо дет ги чува вентилираните боксери ... обърни се към него, може да ти помогне ... щот тоя който ти я е настройвал едва ли ше е по-различен от тоя който ше се опита да опрай проблема
DJ_STIVAN
26-02-2009, 21:39
Колега,ако пали и работи на празен ход или работи на няколко цилиндъра на празен ход, то като трагнеш и я поиздухаш малко не би трябвали да имаш проблем. Виж ся ако ти бърка 1-ви с 3-ти цилиндир е друга хавата. Защо не се опиташ да им размениш кабелите, туко виж майстора който преди я е правил ги е объркал :roll2:
firedragon
26-02-2009, 21:58
Това със бъркането е вече минало.Там проблема беше оправен.Ясно е,че ще се ходи да се прави само да видя кога ще е.Иначе като изчистя свещите на празен ход работи перфектно,докато не ги направи пак негри.
това е механичен дебиломер и най-вероятно е бутан да лъже компа че влиза повече въздух, а той пък заради това да ти преобогатява сместа уж да върви повече, а в крайна сметка да ти дави колата. стар гоуфовски номер е това :tooth:
настройката както казаха вече- на газ анализатор или по работеща ламбда поне, ако има такава тоя мотор.
vikoalfa
26-02-2009, 23:16
Такааа познато.Сега като запалиш пуши ли черно при форсиране и при какви обороти?За малко без гъзанализатор може да закрепиш положението ако е богата и в това е проблема,с преместване на голямото черно назъбено колело.Взимаш една права отверка и с отместване ВНИМАТЕЛНО на металната пластина която се вклинява в гореспоменатото колело регулираш сместа.НО тука има едно голямо НО проблема може да се окаже другаде в кабели свещи и тн.Ти си и специфичен защото нямаш сонда.Двигателя ти е много претенциозен за свещи.Плюс това тя ако цапа свещи заради богата при форсиране и загряване изчиства и заработва ако са читави свещите.
А,бе някой попита ли какви са свещите или аз да го направя!?
firedragon
27-02-2009, 14:57
Свещите уж са читави.Денсо за 1.7 триполюсни.Като я запаля не пуши черно.Пушека е един такъв бял и понамирисва доста на бензин,а за форсиране не се е стигало чак до там понеже трябва да загрее колата,а аз не съм я чакал,но смятам да го направя да пробвам какво ще стане.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.