View Full Version : ТОВА ВЯРНО ЛИ Е?
ЗДР!АЗ СЪМ НОВ В ТОЗИ ФОРУМ ИСКАМ ДА СИ КУИА АЛФА 166 ДИЗЕЛ,НО ВИШТЕ НА КАКВО ПОПАДНАХ В НЕТА.ИСКАЖЕТЕ МНЕНИЕ ДО КОЛКО Е ВЯРНО ТОВА И ИМАЛИ ЛИ СТЕ ПРОБЛЕМИ С ТЕЗИ. "(Слаби места: висок разход и постоянни течове на масло от двигателя; малък ресурс на ходовата част; тежки последствия при скъсване на ангренажен ремък; сложна и скъпа поддръжка (водна помпа може да се смени само при демонтиран двигател); висок разход на гориво; тежка амортизация на спирачките; проблеми с трансмисията на дизеловите модификации; капризна електроника; протекла хидравлика на волана; качеството на сглобката варира в много широки граници; висока степен на обезценяване.)" НЕЩА.http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2430§ionid=29&id=0002001
plamen76
05-03-2009, 20:54
Тоя репортер дето го е писал това предлагам да му подарим едно магаре с каруца и газ по м-ла Тракия то МАГАРЦЕДЕСА си има много хубава кора под двигателя та няма да има течове на ( масло ) и водната помпа се сменя лесно:big_beer:
spe4elist
05-03-2009, 21:30
"Алфа" карат два типа хора - патологични почитатели на марката и случайни купувачи, изкушени от несъмнените естетически и ценови достойнства на автомобилите от Ливорно. Последните твърде бързо разбират, че "алфист" е емоционално състояние, а не рационален избор. ... "
От тази статия, гореспоменатото визира доста истина.
Ако не си "патологичен почитател" на емблемата, по-добре не се захващай с тази марка!
Защото, ако си от втория тип "изкушени от ... ", дрън-дрън, евентуалното разочарование от недобър екземпляр, ще напълни форума с оплаквания, негативизъм и лоши чувства към италианското автомобилостроене въобще ...
Това (Алфа Ромео) е страстна италианка, иска грижи, да й се обръща внимание, може да прояви характер, дори инат ... Ако отношението към нея е добро, ще се отблагодари с незабравими мигове...
Ноо - няма ли любов, съжителството с нея може да се превърне в същински ад ...
Ако си готов да посрещнеш това предизвикателство - добре дошъл при нас! Ако ли не - по-добре разгледай екземплярите на немското автомобилостроене. Казват, че били по-здрави - не знам! Но знам, че са доста по-скучни...
Успех в избора!
Garvansky
05-03-2009, 22:31
"Алфа" карат два типа хора - патологични почитатели на марката и случайни купувачи, изкушени от несъмнените естетически и ценови достойнства на автомобилите от Ливорно. Последните твърде бързо разбират, че "алфист" е емоционално състояние, а не рационален избор. ... "
От тази статия, гореспоменатото визира доста истина.
Ако не си "патологичен почитател" на емблемата, по-добре не се захващай с тази марка!
Защото, ако си от втория тип "изкушени от ... ", дрън-дрън, евентуалното разочарование от недобър екземпляр, ще напълни форума с оплаквания, негативизъм и лоши чувства към италианското автомобилостроене въобще ...
Това (Алфа Ромео) е страстна италианка, иска грижи, да й се обръща внимание, може да прояви характер, дори инат ... Ако отношението към нея е добро, ще се отблагодари с незабравими мигове...
Ноо - няма ли любов, съжителството с нея може да се превърне в същински ад ...
Ако си готов да посрещнеш това предизвикателство - добре дошъл при нас! Ако ли не - по-добре разгледай екземплярите на немското автомобилостроене. Казват, че били по-здрави - не знам! Но знам, че са доста по-скучни...
Успех в избора!
:clap::clap::clap: Напълно съгласен!!! :th_up:
При ТС е пълна глупост разглобяване на двиг. при смяна на водна п-па. Тя се сменя при свалени ремъци... И без това всичко се сменя в пакет - ремъци, водна п-па, ролки и т.н. ... При мен през 50 000 км. Едно ще ти кажа - 166 е наи хубавата кола въобще. Комфорт, екстри, визия, усещане, бързина, возия, здравина... ... ... Всеки които се замисля просто е нямал сблъсък с тази Кола...
A относно разхода на дизела - хвърли един поглед тук.
Все още не съм излизал на чисто извънградско.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/290347.html
Среден разход за 5560 км - 6,15 l/100km .
Гори като ламя - ще кажеш че не е 140 ами 1400 коня :respect:
Направо съм изумен.
Иначе за автора на "статията" - то кретенията не прощава , и по -лошо се задълбочава.
Ама да са живи и здрави - заради такива индивиди царува мнението че всичко талянско = бангия => много добри цени за нас.
nightroller
05-03-2009, 23:06
:afro:
old alfist
05-03-2009, 23:15
Ако ли не - по-добре разгледай екземплярите на немското автомобилостроене. Казват, че били по-здрави - не знам! Но знам, че са доста по-скучни
Позволявам си да те допълня - "Куци немски тояги"
Хора .. човека май се интересува и задава въпроси а почти никой не му отговаря , само хвалим нашите коли , пък не можем да отречем - няма кола която да не се чупи!! Както се казва също - алфа с алфа не си прилича .. може да попадне на такава която да му скъси живота , а може да попадне и на такава , която да го радва много време почти без никакви ремонти :) 166 е капризна много , както и повечето италиянски коли - създавани за пътища .. доста по-добри от нашите ;) Някои неща се сменят много трудно , но точно това е в основата на удоволствието след смяната :upsidedwnsmiley: А това чудене ме убеждава в следното - искаш ли алфа - искаш , чудиш ли се - не я взимай !! Няма кола без проблеми по нея (освен БУРАГО и Мачбокс :D ) ;)
Динамиката е много добра.
Обслужването на тази алфа е в пъти по лесно и по евтино от на ауди а4,фолксваген пасатор и дори шкода октавия, да не говорим за а 6 ,мерцедес и бмв 5 серия и нагоре .Малко по евтино в същия клас е единствено обслужването на ланчия Каппа,
( която по принцип е разработена върху същата платформа дори споделят еднакви дизелови мотори) заради факта че там може да си смениш само шарнирите вместо целите носачи.
Прословутата водна помпа е под 100 лева и се сменя много по лесно и по бързо от ремъка на пасатора или аудито. Все едно да сравняваш катрин Зита Джоунс с Ивана или Анджелина Джоли с Глория .:flirt:
leketo84
06-03-2009, 00:40
Да даа :)
Колега това, което си чел или ще четеш по повод модела на Алфа - 166 са повечето двусмислици :) Няма как да те посъветваме тука защото сме пристрастени маниаци и мислим тази кола за едната от най-добрите въобще :) затова я харесваме, обичаме и се грижим за нея по начин прекален за повечето хора. Аз не знам какъв тип човек си но щом се интересуваш от тази марка значи си по-различен и оттук натам е въпрос дали ти стиска да го отстояваш тва :) проучи всичко за модела в този форум и деЙствай :)
Ще се радвам да видя още повече 166-ци на сбирките :):)
Наистина тази кола е за маниаци на марката ! Иска си доста внимание , което мене ме радва , защото обичам да съм около нея и да се занимавам с нея по всяко време ! Помисли и после реши , но ние знаеме верния отговор , не ни питай нас !!!!!!!:respect:
Наистина тази кола е за маниаци на марката ! Иска си доста внимание , което мене ме радва , защото обичам да съм около нея и да се занимавам с нея по всяко време ! Помисли и после реши , но ние знаеме верния отговор , не ни питай нас !!!!!!!:respect:
Верния отговор е за нас .. ако колегата мисли , че не му се обръща толкова внимание на кола .. по-добре наистина да се загледа към швабите :) Най-добре да отиде да се качи в една 166-ца да я покара ако има възможност и тогава ще се види дали е "неговата" кола или не ;) и другото - не знам какви пари е подготвил , но да знае , че най-изгодно до 10к мисля , че ще си намери и да я приведе в добро състояние :)
За кола 1500кг ако ти се вижда много 10градско в софия в задръствания и то с настъпване и 8 макс извън градско като съм стигнал за 3 часа до Бургас с 4 души и климатик, нормално е 6.5 като си караш 120 130:pizza:
Поне мойта не гори грам масло нито пък има течове, за 10000 не мърда от пръчката. На повечето коли са тежки последствията при скъсване на ангренажа, затова като я купиш сменяш веднага и 50 000 си забравил. Спирачките са ОК и не се износват за тежка и бърза кола толкоз много, ходовата част верно не е от най здравите но не се и разбива прекалено бързо. Скоростите са перфектни и до сега не съм чул някоя да се скапе.
За скъпата потдръжка верно е така, сглобката е най добрата от всички итал коли тия години, много обезшумена, за обезценяването също са прави.
Ако земеш 2001г и вкараш 3000 за чарколяк после си пилот:drinking: и само ще се кефиш, особенно ако често пътуваш.
Ако се има предвид, че за 1 и последен път купувам Алфа Ромео, то 166 и дизел бих си взел за първа Алфа :respect:, за годините си и цената си няма конкуренция, това е истината, но аз кото си взех моята не съм писал по форуми, просто исках и си купих :wub:
emil georgiev
06-03-2009, 08:09
При ТС е пълна глупост разглобяване на двиг. при смяна на водна п-па. Тя се сменя при свалени ремъци... И без това всичко се сменя в пакет - ремъци, водна п-па, ролки и т.н. ... При мен през 50 000 км. Едно ще ти кажа - 166 е наи хубавата кола въобще. Комфорт, екстри, визия, усещане, бързина, возия, здравина... ... ... Всеки които се замисля просто е нямал сблъсък с тази Кола...
в техническата книжка дават смяна на ангренажните ремъци на 120 хил. км
BOXER_33_PLD
06-03-2009, 13:52
Тоя дето е писал статията явно е поредния горд собственик на прекрасна немска лимузина ( Голф 4 или БМВ 3 ).Омръзна ми в тая държава да слушам и чета колко са калпави италианските автомобили.Качил ли се е той в 166 че и да говори за нея.
Явно не е.
Алфа 166 е кола която купуваш защото искаш такава кола.
Аз лично си я купих защото имах 33-ка и нямах проблеми с нея.
За разходи няма да говорим,но досега като изключим дреболии аз не съм правил някакви невероятни неща които не прави всеки нормален човек като си купи кола 2-ра ръка.
Купи си 166 и няма да съжаляваш!
аз до сега карах ауди а4 1.9тди 110к.с.,но имах лошия късмет да се блъсна с 120км/ч в дърво и добрия късмет да бъда невредим.сега съм очарован от дизайна и екстрите който има алфа 166 и искам да попитам още някой неща:гледам, че има дизелови коли 166 които са по 7000;8000лв/2000г.това нормална цена ли е?и колко струва пълно обслужване на колата:масла;ремаци;ролки;накладки;филтри;........ и т.н.
За около 3000 може да я направиш сякъш сега излиза от завода но това е само за маниаци .
За редови потребител 500-1000 лева според частите и сервиза .
a cena ot 7000-8000 lv normalna li e
a cena ot 7000-8000 lv normalna li e
Ми колега незнам дали някои може дати отговори точно дали цената е добра, пак си зависи от състоянието на колата.Аз моита я зех за 7 000 щот реших да са напрая на тарикат, ама не ми се получи:wallbash: И пак си стъпа на 12 000 ама ся си е пушка :dance:.Такаче я огледаи добре, но ако се спреш на нея няма да сажяляваш.
Kostadin`
06-03-2009, 20:20
Тоя дето е писал статията явно е поредния горд собственик на прекрасна немска лимузина ( Голф 4 или БМВ 3 ).Омръзна ми в тая държава да слушам и чета колко са калпави италианските автомобили.Качил ли се е той в 166 че и да говори за нея.
Явно не е.
Алфа 166 е кола която купуваш защото искаш такава кола.
Аз лично си я купих защото имах 33-ка и нямах проблеми с нея.
За разходи няма да говорим,но досега като изключим дреболии аз не съм правил някакви невероятни неща които не прави всеки нормален човек като си купи кола 2-ра ръка.
Купи си 166 и няма да съжаляваш!
Кола не се ли пази ще свърши или в металекса или в някоя морга.Това ,че немските са едва ли не са нечупливи нее баш така.Дай ми един Голф няма значение коя генерация .Само ще го ръчкам.1-ва в критични също втора и т.н. колко мислите че ще изкара а ?Всички:италианките са такива ,италианките са онакива.Повечето си взмат италянка за да се келешат не да я пазят,я си спомнете приказката -"Никой не се купува Алфа Ромео за да го кара бавно" и е заради такива италианките имат лоша слава ти не може една кола постоянно да я караш колкото може и да искаш да е здрава.Ако си решиш и си купиш Алфа и като си я пазиш ще разбереш , че не са толкова чупливи колкото ги описват всички.Успех с избора.
Не разбрахте ли че това са платени статии... някво безумие. Всички, които пишат и говорят такива глупости... никога не са се качвали в Алфа.
Когато взех 1вата си Алфа - 146-чка всички колеги - а около мен ги има в изобилие ме оплюха за избора. В последствие след като взех 166-цата нещата коренно се промениха. Няма един, ама един който да е казал нещо лошо. На всички им харесва много, дори заклети стари шофери, карали само немски миксери ме питат почти всеки ден... как е колата :).
Същото положение е и при баща ми - заклет привърженик на немските коли. В 1вата не искаше да се качи дори. Единсвеното което ми каза тогава беше - щом така си решил...
След като взех 166-цата се качи, покара около 50км, спря пред дома, обърна се към мен и каза: Пламка - ЕТО ТОВА Е КОЛА! :)
old alfist
06-03-2009, 22:35
a cena ot 7000-8000 lv normalna li e
Виж кой кара Алфа !
http://formula1.sportal.bg/uploads/images/news/2009_03/img_20090304_0001.jpg
нека повече хора да споделят колко пари са платили за колите си и колко още са хвърлили непосредством след това.
Linkestis
09-03-2009, 10:55
Споделям:едната за 9000лв.по-късно + 1500лв.
Другата за 7000лв. по-късно + 4000лв.
И двете идват горе долу на едни пари.
С едната имах късмет,с другата си стискахме ръцете с дупките и смених цялото окачване.
Тотал все още няма,и двете 166-ци имат малки забележки.От едната се отървах,даването остава за баща ми.За другата ще видим до къде ще я докарам.... :)
Като цяло нямам съжаление че съм купувал винаги Алфи.Бившата 156-ца на магистралите под 160 не съм я карал.когато съм бил сам разбира се.145-та душманско каране от моя страна,4 години,даже съм я оставял без масло.В момента я кара съпругата ми.Сменени са само консумативи и двата накрайника.Пример за това дали са трошки тези автомобили...
''Другата за 7000лв. по-късно + 4000лв.'' :(
''Другата за 7000лв. по-късно + 4000лв.'' :(
Ма така е,вие не разбрахте ли че,каквато и да е кола,ако се изтарикатиш да я вземеш евтино/освен ако не е ударена,и затова и е ниска цената/е таралеж в гащите,от кола с по ниска от средната пазарна цена,може да очакваш всичко.Най-лесната справка е в чуждите сайтове за продажба,влизаш там и гледаш средната цена на коли които се продават на пазара,а не са измъкнати от някоя морга:evil::evil::evil::evil:
Моята я взех за 10 000 и след това дадох още 1000
Linkestis
09-03-2009, 14:40
Ма така е,вие не разбрахте ли че,каквато и да е кола,ако се изтарикатиш да я вземеш евтино/освен ако не е ударена,и затова и е ниска цената/е таралеж в гащите,от кола с по ниска от средната пазарна цена,може да очакваш всичко.Най-лесната справка е в чуждите сайтове за продажба,влизаш там и гледаш средната цена на коли които се продават на пазара,а не са измъкнати от някоя морга:evil::evil::evil::evil:
За тази специално няма нищо "изтарикатено",прочети малко по-нагоре,какво съм написал за нея.Това че съм дал за нея 4000лв.не означава че съм взел курник нали?Още повече че в тези пари са включени нови джанти,гуми,ремъци,масла,застраховки,ново предно окачване по моя вина и т.н.
За да спазя добрият тон,след нравопоучителният ти коментар,които е заучен от 80% от пръсъстващите във форума,ще ти пожелая приятен ден и скоро да си купиш желаната 147.
колко струва ремонта на предницата на 166 -цата.искам да сравня с ауди а4,на което му струваше 1000лв.
Зависи къде как кой и с какви части я правиш но е от 500 до 1100лв някъде. Имай предвид че задното окачване е по скъпото в случая. Аз съм правил мойта 1-път, след като бях минал вече 30 000км и леко се обаждаше, миналата година струваше ми 900лв и за отпред и отзад, като не съм сменял всичко засега съм минал от тогава към 13000 и не е мръднала още та на мойто душманско каране щом деяни така не е хич зле, щото на 156 за 10 000 го правех дроп :dunno:
колко струва ремонта на предницата на 166 -цата.искам да сравня с ауди а4,на което му струваше 1000лв.
1100-1300 лв, зависи от частите, но по-евтините не струват - веднъж ми ремонтираха предницата с по-евтини носачи и амортисьори и след 6 месеца заминаха (щото съм душманин), но втория път ми сложиха нормални носачи и всичко е 6.
....колко струва пълно обслужване на колата:масла;ремаци;ролки;накладки;филтри;........ и т.н.
Масло, ролки, ремъци и филтри = 400 лв от магазина + труд - колкото ти вземат. Има обаче един обтегач на външния ремък, който се скапва и струва 200+ лв комплект с ролката. Разбира се, може да ти се наложи да го сменяш най-много веднъж. Накладките са 100+ лв предни, за задните - не знам.
...гледам, че има дизелови коли 166 които са по 7000;8000лв/2000г.това нормална цена ли е?...
Не знам дали е нормална, но като ти обявят 2000, значи е 1999, което означава, че е 10-годишна, а това предвещава доста грижи. Частите са скъпи, колкото е нормално за този клас, независимо дали е 4 или 10 годишна. Само че на 10-годишната може да ти се наложи да сменяш какво ли не. Моята я взех 5-годишна и съм вложил ~4000 за ремонти (рециклиране на турбина, ремонт хидравлика, 2 пъти предница, смяна на съединител+помпа), ~3000 за подобрения (газови амортисьори, шпер диференциал, чип-тунинг и ксенони), ~1500 за 3 обслужвания на двигателя и 2 смени на предни накладки), 2000 лв за 2 комплекта гуми+зимни джанти и тасове, както и по 100+ лева на сезон за изправяне на джанти, баланс и съхранение на гумите. Моята е много запазена, така че не съм правил кой знае какви ремонти. Едното правене на предница, както казах по-горе е в повече, заради калпави части. Но ако вземеш 10-годишна 166, 4-те бона може би няма да ти стигнат дори за първата година. Да не забравяме, че застраховките са ми 1000-1200 лв годишно. Преди съм карал и Ауди 100 и разходите ми бяха същите, само дето не смогвах с бензина. Просто в този клас няма евтино.
...Слаби места: висок разход...
Ха-ха, глупости! С юнашко юркане ми дава 7.5/100 извънградско, но съм стигал и до 5.5/100 с между 100 и 150 км/ч на магистрала Тракия. Градско ми дава между 10 и 12 на 100 км, щото карам в час пик - до работа и обратно. В събота и неделя ми е давала 8/100 градско.
...и постоянни течове на масло от двигателя...
Не знам за бензинките, но при ЖТД-тата такова нещо няма!
...малък ресурс на ходовата част...
Мит! И на двете аудита, които съм имал съм имал даже повече грижи с ходовата част. По нашите пътища е неизбежно.
...тежки последствия при скъсване на ангренажен ремък...
Монтьорите да кажат. На мен не ми пука, защото си сменям ремъка и ролките когато трябва. Който не ги сменя - да му бере гайлето :)
...сложна и скъпа поддръжка...
Спрямо голф 3 може и да е скъпа, а спрямо Ауди или БМВ от 1995 може и да е сложна, но ако сравним с А6, 5-тица, Е-класа, S60 или друго от този клас от 2002 г. - дали?
...водна помпа може да се смени само при демонтиран двигател
Тука вече се о...ляха :)
...тежка амортизация на спирачките...
При наличието на чип и баш душманин зад волана, досега съм сменял само предни накладки - 2 пъти за 20 000 км. Накладките ми струват точно колкото на Аудито, което карах.
...проблеми с трансмисията на дизеловите модификации...
Тука повечето сме с ЖТДта и знам само един случай на проблем - на колегата Пешку, но доколкото разбрах, беше нещо елементарно.
...капризна електроника...
По-скоро капризни датчици (БОШ). Ами да ми покажат кола, чиито датчици не са БОШ, респективно не се развалят след 200+ хиляди км.
...качеството на сглобката варира в много широки граници...
Е точно пък на 166 не варира в широки граници - виждал съм поне 50 166-тици.
...висока степен на обезценяване...
Ако не беше високата степен на обезценяване, всички щяхме да караме 13-14 годишни 164-ки. Или Ауди или друго, пак на толкова години.
Коки... :bowdown::handshake: Друго нямам какво да добавя!
кажете ми някои савети когато си копувам алфа 166 какво да гледам по нея,ка да разбера че нещо нее наред.(защото ако трябва да вземам ауди а4 ми тряба 30мин. да разбера в какво състояние,но за алфат незнам нищо)
Вземаш някой КОЙТО КАРА 166 отивате и гледате. Сам много трудно... и винаги могат да те метнат.
кажете ми някои савети когато си копувам алфа 166 какво да гледам по нея,ка да разбера че нещо нее наред.(защото ако трябва да вземам ауди а4 ми тряба 30мин. да разбера в какво състояние,но за алфат незнам нищо)
И задължително я закарайте във Ванто или при Бобо да прочетат на колко километра е, че тия на Горубляне, особено дизелите, дето са по 7-8 хиляди лева, обикновено са на 600-700 000 км. И най-интересното е, че изглеждат перфектно, все едно наистина са на 140 000 км, колкото обикновено пише на километража.
кажете ми някои савети когато си копувам алфа 166 какво да гледам по нея,ка да разбера че нещо нее наред.(защото ако трябва да вземам ауди а4 ми тряба 30мин. да разбера в какво състояние,но за алфат незнам нищо)
Ами колите са си коли - каквото се гледа по всички, това и по тази. Аз лично извиках Бобо да я погледне и да й направи диагностика на място - всъщност тогава се запознах с него. Той прочете компютъра и видяхме какви грешки е давала, на колко километра е (което е едно от най-важните неща) и ми каза какво не й е наред. В случая беше турбината. Успях да смъкна малко цената, взех я, отидох в неговия сервиз и ми я направиха слънце. Хубавото беше, че километрите се оказаха реални 130 хил. Логично е кола над 100 хил. км, внесена от Европа в първите 1-2 месеца да изплаче за предница. Но като я направиш с качествени части, няма да имаш грижи дълго време.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.