Log in

View Full Version : ЕГР клапан



esso
06-03-2009, 19:56
колеги ако може да ми кажете кога работи и кога не работи този клапан и добре ли е да работи или да е изключен при дизелов двигател

DiabL0
07-03-2009, 12:42
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14

Nikiboy
09-03-2009, 22:14
на 2.4 ЖТД съм го изритъл тотално - нямам разлика във вървенето, даже май е в плюс и най-готино е, че като махна маркуча към смукателната тръба е чисто. На колите с ЕРГ е е баси и ке.....

tokata_pz_flex
09-03-2009, 22:18
И моя го изритах :)

RoMAN
10-03-2009, 00:11
Някакъв Guide ако може, където се описва как се изолира клапана на 2.4 JTD ?

trustworthy
10-03-2009, 08:56
Най-простият е да издърпаш маркуча дето влиза в турбината ;)

vsd
10-03-2009, 08:56
http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=32945
На 2,4 няма да е супер по-различно предполагам.

Mury
10-03-2009, 11:49
Най-простият е да издърпаш маркуча дето влиза в турбината ;)

Оле мале,най-добрия начин е да се направи планка,която е подобна на гарнитурата,която е за свръзката с всумактелния колектор,просто го затапваш:clap2::clap2::clap2:

DiabL0
10-03-2009, 13:07
вчера и аз направих същата процедура :)
разлика невиждам.......
само дето тва взе да бръмчи само 2-3 секунди, а преди по 10-15 бръмчеше.....

затапих трабичката с едно болче и сложих една планка преди смукателния колектор :)

Ще я закача скоро да видим дали вади грешка, че ми е интересно...

trustworthy
10-03-2009, 13:47
Оле мале,най-добрия начин е да се направи планка,която е подобна на гарнитурата,която е за свръзката с всумактелния колектор,просто го затапваш:clap2::clap2::clap2:

Е нали ти е ясна разликата м/у 'най-простия' и 'най-добрия' начин ;) Не всеки ходи с по 2-3 планки с прифила на фланеца на всмукателния колектор в джоба си, че да затапва за нула време :clap2:

Mury
10-03-2009, 14:05
Е нали ти е ясна разликата м/у 'най-простия' и 'най-добрия' начин ;) Не всеки ходи с по 2-3 планки с прифила на фланеца на всмукателния колектор в джоба си, че да затапва за нула време :clap2:

Планката се прави за 5 минути:clap2::clap2::clap2:

RoMAN
10-03-2009, 14:06
Абе тук в русе ми казват, че ако ми откачели тоя маркуч ЕКУ-то щяло да регистрира някаква грешка и нямало да запали мотора? Май няма такива работи, а? Гледам, че всеки си го е направил това тука.

trustworthy
10-03-2009, 14:19
Абе тук в русе ми казват, че ако ми откачели тоя маркуч ЕКУ-то щяло да регистрира някаква грешка и нямало да запали мотора? Май няма такива работи, а? Гледам, че всеки си го е направил това тука.

Не съм чувал някой да е имал проблеми в това отношение.
Защо направо не видиш как е решен въпросът на жтд-то на Мартиното и как изглежда тази планка ;)


Планката се прави за 5 минути:clap2::clap2::clap2:

Да. Стига да имаш ъглошлайф, дрелка и менгеме под ръка, ама то кой ли си няма домашна работилница вкъщи в наши дни :bash:

robkobg
10-03-2009, 14:25
Абе тук в русе ми казват, че ако ми откачели тоя маркуч ЕКУ-то щяло да регистрира някаква грешка и нямало да запали мотора? Май няма такива работи, а? Гледам, че всеки си го е направил това тука.

Екуто, засича проблем с ЕРГ-а и записва грешка разбира се. На тези коли, не съм чувал колата да не може да запали след махане на ЕРГ.

RoMAN
10-03-2009, 14:35
Не съм чувал някой да е имал проблеми в това отношение.
Защо направо не видиш как е решен въпросът на жтд-то на Мартиното и как изглежда тази планка ;)



Да. Стига да имаш ъглошлайф, дрелка и менгеме под ръка, ама то кой ли си няма домашна работилница вкъщи в наши дни :bash:

Мартиното?...

trustworthy
10-03-2009, 14:44
Мартиното?...

Черната 145 жтд от Русе, бе ;)

DiabL0
10-03-2009, 14:48
на мен само ми е чудно Как аджиба разбира че е затворен !?

kolev
10-03-2009, 17:19
през дебиломера минава повече въздух в режима когато принципно егр-а трябва да е отворен и еку-то го хваща.

vsd
10-03-2009, 21:03
Защо да минава повече въздух. Егр-то се свързва преди колектора, след дебиотмера. То ако изгорелите газове минаваха през дебитомера, той щеше да се скапе за един ден.

robkobg
11-03-2009, 09:11
Защо да минава повече въздух. Егр-то се свързва преди колектора, след дебиотмера. То ако изгорелите газове минаваха през дебитомера, той щеше да се скапе за един ден.

Би трябвало, когато екуто отваря ерга, през дебитомера да намелее количеството въздух. Затова ако се изтрие грешката, тя се появява някъде след 10 сек.

kolev
11-03-2009, 10:45
да, част от изгорелите газове влизат обратно в колектора след дебитомера което намалява въздуха минаващ през дебиломера което значи че влиза и по-малко кислород . по тоя начин се намаляват азотните съединения на дизела в определени режими. абе изолирайте го. то има идиоти които карат с трансформаторно масло и всякакви други химии вместо нафта, вие за егр-а се притеснявате.