Log in

View Full Version : сигнализация за включен АБС



alvanovo
08-03-2009, 12:30
как мога да си направя сигнализация - примерно лампичка за включен АБС
когато натисна спирачката и заработи АБС-а да светва лампичката

fein86
08-03-2009, 12:49
как мога да си направя сигнализация - примерно лампичка за включен АБС
когато натисна спирачката и заработи АБС-а да светва лампичката

Темата е за общ технически раздел(помоли някой модератор да я премести), иначе мисля че от датчика на главината(за отчитане на блокиране на колелата), ако вземеш сигнал от него и го прехвърлиш на лампичката, би трябвало да светва щом се задейства датчика и се включи АБС!!! Ама така като гледам, май ще ти е доста играчка!!!

alvanovo
08-03-2009, 13:07
Темата е за общ технически раздел(помоли някой модератор да я премести), иначе мисля че от датчика на главината(за отчитане на блокиране на колелата), ако вземеш сигнал от него и го прехвърлиш на лампичката, би трябвало да светва щом се задейства датчика и се включи АБС!!! Ама така като гледам, май ще ти е доста играчка!!!



ако се взема от датчика, трябва да се вземе от всички датчици и става сложно
друга идея трябва
или да се направи от четерите датчика на четири лампички, за всяк колело по една

fein86
08-03-2009, 13:33
ако се взема от датчика, трябва да се вземе от всички датчици и става сложно
друга идея трябва
или да се направи от четерите датчика на четири лампички, за всяк колело по една

Не е толкова сложно, поне според мен, трябва като взимаш(понеже те са независими), вземи си сигнален кабел(екраниран) и започваш едно след друго колелата да ги връзваш, важно е да е последователно, за да може което и колело да отчете на датчика, на теб лампата да ти светва, фактически правиш единия датчик и пускаш кабела към следващия, после към следващия и така накрая към лампичката на АБС отива само един кабел, който ти отчита, което и колело да блокира. Въпроса е дали няма да насметеш с това блока на АБС, ако това стане другия вариант е с ЮПС кабел и него го пускаш така последователно, обаче на всяко колело използваш различен цвят , и като стигнеш до лампичката ги събираш там всичките на едно и ги връзваш за лампичката или там където се управлява включването на лампичката, вторият вариант бих казал че е по добър, защото при първия, ако сигналът тръгне от по предно колело по веригата, може да насмете и компютъра като му подаде информация от другите датчици през, които минава сигналът!!!

ПС: И един личен съвет, по-добре не се ровичкай в блока за управление на АБС, че не се знае какво става ако се прецака нещо и после ще изревеш!!! Най-сигурния вариант е да се захванеш директно от датчиците без да базикаш системата по нататък!!

DJ_STIVAN
08-03-2009, 13:37
Аз мисля, че трябва да разучиш компютъра на АБС-а и да хванеш сигна от там (много по-лесно ще е да намериш кабела който задейтва механичната част на абс-а ) отколкото да опъваш токова кабел... отиди в някой сервиз за диагностика, там ще ти помогнат да разбереш кой кабел ти трябва и помоли някой да ти премести темата,щото не е за тук :handshake:

alvanovo
08-03-2009, 13:47
Не е толкова сложно, поне според мен, трябва като взимаш(понеже те са независими), вземи си сигнален кабел(екраниран) и започваш едно след друго колелата да ги връзваш, важно е да е последователно, за да може което и колело да отчете на датчика, на теб лампата да ти светва, фактически правиш единия датчик и пускаш кабела към следващия, после към следващия и така накрая към лампичката на АБС отива само един кабел, който ти отчита, което и колело да блокира. Въпроса е дали няма да насметеш с това блока на АБС, ако това стане другия вариант е с ЮПС кабел и него го пускаш така последователно, обаче на всяко колело използваш различен цвят , и като стигнеш до лампичката ги събираш там всичките на едно и ги връзваш за лампичката или там където се управлява включването на лампичката, вторият вариант бих казал че е по добър, защото при първия, ако сигналът тръгне от по предно колело по веригата, може да насмете и компютъра като му подаде информация от другите датчици през, които минава сигналът!!!

ПС: И един личен съвет, по-добре не се ровичкай в блока за управление на АБС, че не се знае какво става ако се прецака нещо и после ще изревеш!!! Най-сигурния вариант е да се захванеш директно от датчиците без да базикаш системата по нататък!!


къде се събират тези кабели на едно място, къдее блока за управление на АБС

digitalundgrd
08-03-2009, 14:16
Какъв модел е колата? И второ защо ти е да правиш тази гимнастика..? не усещаш ли кога ти се включва АБС-а по ритането в педала на спирачката? На моята 147-ца като ми се включи АБС-а не ми мига, а имам лампичка за АБС, която се включва и изгасва малко след като съм запалил колата...

fein86
08-03-2009, 14:57
Какъв модел е колата? И второ защо ти е да правиш тази гимнастика..? не усещаш ли кога ти се включва АБС-а по ритането в педала на спирачката? На моята 147-ца като ми се включи АБС-а не ми мига, а имам лампичка за АБС, която се включва и изгасва малко след като съм запалил колата...

Много правилно, всички коли(не само Алфа) с АБС като се включи рита на педала(закон), иначе тоя индикатор(лампичка) при всички коли(пак не само при Алфа) е за отчитане на възможни грешки във управлвнието на АБСа или при някои по стари коли за отчитане и на свършило феродо на накладките, вероятно инженерите от всички марки са преценили, че щом рита на педала няма нужда да слагат светлинен индикатор, но ако колегата е решил!!!

А иначе колегата, не знам къде е управлението на АБС, не зная и каква ти е колата, погледни пред акумулатора, ако има някой блок с релета на него, иначе ще се поразровиш и ще намериш из нета или форума! При връзването с УПС кабел точно преди да свържеш кабелите с лампичката ги свързваш един за друг(следиш всяка клема да отговаря на същия цвят кабел от другите клеми), абе стана сложничко, по късно ще го начертая и ще го постна тука да стане по ясно!!!

Gamma
08-03-2009, 15:25
Няма смисъл от сложни гимнастики.
Може да се вземе напрежение от ел. мотора, който задвижва помпата на АБС-а. Той (мотора) се задейства само когато АБС-а се включи. Казвам напрежение, а не някакъв управляващ сигнал, защото към клемите може директно да си забоде лампичка ;)

DJ_STIVAN
08-03-2009, 15:31
Няма смисъл от сложни гимнастики.
Може да се вземе напрежение от ел. мотора, който задвижва помпата на АБС-а. Той (мотора) се задейства само когато АБС-а се включи. Казвам напрежение, а не някакъв управляващ сигнал, защото към клемите може директно да си забоде лампичка ;)

Това исках да кажа и аз. Няма смисъл от опъване на толкова кабели под цялата кола :idea2:

Gamma
08-03-2009, 16:06
Кабел през таблото ще трябва да се дърпа.
Обикновено, electronic unit-а и electro-hydraulic unit-а са свързани т.е. контактуват директно.

Това е на моята фиатка.
http://www.fiat-bg.org/forum/files/tn_dsc06085_484.jpg

alvanovo
08-03-2009, 17:07
Кабел през таблото ще трябва да се дърпа.
Обикновено, electronic unit-а и electro-hydraulic unit-а са свързани т.е. контактуват директно.

Това е на моята фиатка.
http://www.fiat-bg.org/forum/files/tn_dsc06085_484.jpg


колата ми е Фиат Мареа 1,8
къде се намира това реле, как мога да стигна до него
а мотора на АБС-а къде е

naskobg
08-03-2009, 17:17
Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.

alvanovo
08-03-2009, 17:30
Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.


какво трябва да направя тогава?

Gamma
08-03-2009, 17:34
Колега, не опъвай никакви кабели, защото е без значение дали ще ги вържеш последователно или ще ползваш отделни кабели, които ще събереш при лампичката. И в двата варианта, сработи ли едното колело ще подава сигнал и към другите датчици. И какво става? Колата отчита, че всички колела са блокирали.
Решихме, че по електрониката няма да се бара, така, че притеснението ти е излишно ;)
Напрежение към помпата се подава ВИНАГИ, когато се задейства АБС-а, независимо дали е блокирало едно колело или всичките. Спирачното усилие към всяко колело се управлява от електромагнитни клапани. Все пак зависи от типа на АБС.


колата ми е Фиат Мареа 1,8
къде се намира това реле, как мога да стигна до него
а мотора на АБС-а къде е
Снимката е от тема за проблем с ЕБД и затова релето е оградено. Него не го гледай!
Колега, щом не знаеш къде ти е АБС-а те съветвам да не бараш нищо.

п.с. Тая тема май не е за тук ;)

alvanovo
08-03-2009, 17:47
Решихме, че по електрониката няма да се бара, така, че притеснението ти е излишно ;)
Напрежение към помпата се подава ВИНАГИ, когато се задейства АБС-а, независимо дали е блокирало едно колело или всичките. Спирачното усилие към всяко колело се управлява от електромагнитни клапани. Все пак зависи от типа на АБС.


Снимката е от тема за проблем с ЕБД и затова релето е оградено. Него не го гледай!
Колега, щом не знаеш къде ти е АБС-а те съветвам да не бараш нищо.

п.с. Тая тема май не е за тук ;)



ти кажи, аз ще го видя и ще преценя дали сам ще мога да се оправя