PDA

View Full Version : Въпрос за термостат на 156



vanboxer
12-03-2009, 18:33
Вчера ми направи впечатление че термостата ми постоянно е отворен,тоест когато карам извънградско колата трудно достига 55 градуса,
в градски условия работи на 70-80,а на място си стига до 92 и като се включат перките веднага сваля на 60.
Явно или е заседнал или нарочно е изтърбушен за да няма опасност да прегрее колата,защото в Италия е малко по топло от тук.
Въпросът ми е удачно ли е да се кара така или трябва да го сменям,има ли опасност да се прецака нещо друго заради това?

Old Fox
12-03-2009, 18:48
За термостата има ушурнайсе теми. Почти токова колкото са и за +/- на 156. Явно си е заминал сменяй го- не е скъп http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=49&modif=203&cat=1&subcat=19&prod=414&numenkl=1&show=1
Какво значи дали е удачно? Не е добре да караш така определено.

rusiq86
12-03-2009, 21:57
ама тоя вернет да не земе да се скапе след 3 месеца и :((

Novachev
12-03-2009, 22:04
Купи си рикамби оригинали като не искаш да е вернет аз съм с вернет над две години и си работи нормално.

Old Fox
12-03-2009, 22:19
Моя е година и нещо и е Вернет.

rusiq86
12-03-2009, 22:37
колеги нямам нищо против марката, но цената ми се струва ниска, все пак е само 50 лева, дали не е менте

nikotm
12-03-2009, 22:46
колеги нямам нищо против марката, но цената ми се струва ниска, все пак е само 50 лева, дали не е менте

Ми прати ми и на мен 50 лева и така ще ти стане 100 и е що годе добра цена.:grin::grin::grin:
Слагай го и не се притеснявай,аз също съм с такъв и няма проблеми.


П.С.Това за парите е шега.

Old Fox
13-03-2009, 08:37
колеги нямам нищо против марката, но цената ми се струва ниска, все пак е само 50 лева, дали не е менте
Няма страшно, немой да се косиш, 50лв е за ТС. За ЖТД ще е по-скъп:-)

rusiq86
13-03-2009, 11:34
проверих в ахм, 58 лева е, след някой др месец ще си порачам да се пробвам

Susscrofa
13-03-2009, 12:44
Вчера ми направи впечатление че термостата ми постоянно е отворен,тоест когато карам извънградско колата трудно достига 55 градуса,
в градски условия работи на 70-80,а на място си стига до 92 и като се включат перките веднага сваля на 60.
Явно или е заседнал или нарочно е изтърбушен за да няма опасност да прегрее колата,защото в Италия е малко по топло от тук.
Въпросът ми е удачно ли е да се кара така или трябва да го сменям,има ли опасност да се прецака нещо друго заради това?



Аз така карах две години. Преди месец смених термостата с вернет за 50 кинта и сега всичко е наред.
Само ще вметна, че колата харчеше малко повечко, и няколко пъти при големите студове, при извънградско шофиране, колата изстиваше достаааааа, от парното започваше да духа студено и ми светкаше чека.

колеги нямам нищо против марката, но цената ми се струва ниска, все пак е само 50 лева, дали не е менте

Ако цената ти е ниска, дай телефон, ще ти продам същият вернет за 80 кинта, може и за сто да ти го дам, ако държиш на по-висока цена.:hvala:

rusiq86
13-03-2009, 18:31
ей релакс малко колеги, не бях проверявал цената за моята, а мой авер с 2,4 му струва сащият 128 кинта, помислих че има нещо нередно,проверих го както писах и казвам пак ок е, но иначе ми препорачаха behr с 10 кинта отгоре е...

мн се ежете, споко :notworthy:

Old Fox
13-03-2009, 19:49
Не му се връзвай на свинчо той винаги става с дупето нагоре...
Бер - много хора реваха от Бер преди известно време ти си знаеш.

krasy k
13-03-2009, 22:16
Няма страшно, немой да се косиш, 50лв е за ТС. За ЖТД ще е по-скъп:-)

Няма такова нещо! Аз съм с Верне вече повече от година и нямам проблем.А цената беше 46-48 лв в Боро Ауто в София.Ако е необходимо мога да се опитам да изровя фактурата.

nikolaaaay
13-03-2009, 22:28
Купи си рикамби оригинали като не искаш да е вернет аз съм с вернет над две години и си работи нормално.
Абе, няма гаранция и там. Аз си взех от Аутоиталия и пак държи 70 градуса.

raffaello
14-03-2009, 08:59
моя пък държи някъде малко след 70 и най-вероятно трябва да отговаря на 75-80 градуса, а термостата е нов и двата датчика са сменени, явно показателя на таблото не е толкова точен и има някаква разлика като грешка в рамките на 5-8 градуса и е може би нормално

ПЧЕЛОЯД
14-03-2009, 11:02
Не му се връзвай на свинчо той винаги става с дупето нагоре...
Бер - много хора реваха от Бер преди известно време ти си знаеш.

Бер определено е по добър от вернет. Но е по скъп с 20 кинта, май нещо такова беше.
Стига сте го ръчкали с тоя темодатчик, та термодатчик. Да сменя термостата и да види как е хавата.
Ако не се лъжа диагностика би хванала неработещ датчик, така ми се струва поне.:boxing::boxing::boxing:

ksf
14-03-2009, 11:48
Търтея го беше написал много точно:"...стрелката трябва да е като нарисувана на 88 градуса" - цитирам по памет и е съвършено прав. Впротивен случай термостата е за смяна.

Смених моя с Бер. В началото за около 2000км беше така. Сега температурата при променливо натоварване на двигателя се променя между 70 и 92 градуса.
Следващия ще е Вернет да видим кво ша излезе.

коков
14-03-2009, 13:10
Моя го смених преди месец и ми поискаха 58 лв защото колегата пазарува доста части от този магазин и му правят около 10-15 % отстъпка .За моята 156 1.9 джт 1999 г излизат 2 модела термостати като моя е датчик за температурата .Аз като се интересувах за термостата първо те питат дали е с датчик но ги продават отделно термостата и датчика .Сега като смених термостата спря да ми светва и червената лампа с дюзичката.А относно температурата която датчика отчита много зависи от пътя обороти на коя предавка си околна температура .Ако тръгнеш да качваш некой баир на 2-3 предавка естествено е че температурата на водата ще иде до 90 градуса но като спускаш по нанадолнище не ми се върва да държи повече от 60-70 градуса.Не съм сигурен но алфите държат по ниска температура .Имам и ситроен хм който си държи 90 постояно а като го напъна щото въобще не вървят отива до 110 .Много съм се чудел защо е такава температурата и всеки казва че това е нормално и дори в сервиз на ситроен ми го казват същото.

krasy k
14-03-2009, 18:30
Да кажа нещо от личен опит без претенции на голям специалист:
1. Да,термостатите са с 1 и с 2 датчика.Моя е с 1 датчик.Предварително трябва да си се ориентирал какъв е твоя след един поглед под капака.
2. Много хора"изпищяха" от Бер.Оказва се ,че Верне е по-добрия /не само по-евтин, няма и 50лв без отстъпка ! /Имах време и обиколих доста магазини в София и Верне се движеше м/у 50-70лв.Най-евтин беше в Боро Ауто.Датчика винаги го продават отделно.Смени си първо термостата и виж отваря ли последователно двата кръга като едновременно следиш и показанията на таблото. Датчика можеш да го смениш и без демонтаж на термостата,ако се окаже че само показанията са грешни.
3. Температурата след загряване трябва постоянно да е около 80-90 /търтея ще каже по-точните показания/ независимо от спускане или качване на баир/е,ако е 5км баир ще има отклонения/ Но температури 110 или 60-70 градуса не са полезни за двигателя.
Е,това е.Дано съм бил полезен на колегата.

milev86
13-06-2010, 00:01
Да не отварям нова тема....
В града при температура около 30-32 градуса, с включен климатик, нормално ли е колата да ми загрява до 110 градуса?(чертичката след 90)?

nikolaaaay
13-06-2010, 01:45
Не е нормално. Моята стигаше дотам понякога, а на извънградско държеше 70. Смених термостата и сега в града се върти малко под и над 90, а на извънградско държи съвсем малко под 90 и не мърда изобщо. Тъпото е, че тия термостати са калпави и понякога и нови са проблемни. Този, който смених беше купен от Аутоиталия и още от самото начало си беше скапан. Освен това обаче може да загрява и от водна помпа или запушен радиатор или изгоряла степен на реостата...

milev86
13-06-2010, 01:47
Не е нормално. Моята стигаше дотам понякога, а на извънградско държеше 70. Смених термостата и сега в града се върти малко под и над 90, а на извънградско държи съвсем малко под 90 и не мърда изобщо. Тъпото е, че тия термостати са калпави и понякога и нови са проблемни. Този, който смених беше купен от Аутоиталия и още от самото начало си беше скапан. Освен това обаче може да загрява и от водна помпа или запушен радиатор или изгоряла степен на реостата...
Принципно без климатик колата държи 95 градуса, но като го включа и стрелката се колебае между 90 и първата чертичка след 90...

Quattro
13-06-2010, 07:28
Незнам какво да ги правим тия калпави термостати,моята извънграда държи 70 градуса,а вграда си качва до 90,втори термостат сменям,същата работа,вече се чудя дали не е нормално или датчика който е на термостата си е заминал!

nikolaaaay
13-06-2010, 12:32
Ми аз съм сменил радиатора и водната помпа + два термостата и реостата и сега е ток. Преди да се сменя каквото и да било е най-добре да се направи профилактика, сп. мен. Чистене на радиатора отвън и промивка на системата отвътре, ма най-често се поврежда термостата, все пак.

П.С. Честно казано аз не виждам разлика в поведението на мотора, когато държеше 70 градуса на извънградско. Разходът си беше същия. Ма, тъпото е, че преди ми е загрявала до 110 по изкачване на баир, а сега не мърда от 88.

milev86
13-06-2010, 13:33
Ми аз съм сменил радиатора и водната помпа + два термостата и реостата и сега е ток. Преди да се сменя каквото и да било е най-добре да се направи профилактика, сп. мен. Чистене на радиатора отвън и промивка на системата отвътре, ма най-често се поврежда термостата, все пак.

П.С. Честно казано аз не виждам разлика в поведението на мотора, когато държеше 70 градуса на извънградско. Разходът си беше същия. Ма, тъпото е, че преди ми е загрявала до 110 по изкачване на баир, а сега не мърда от 88.

Е добре де реално 100-110 градуса фатално много ли са?!

nikolaaaay
13-06-2010, 13:57
Е добре де реално 100-110 градуса фатално много ли са?!
Не, последствия няма да има, но не е нормално да се вдига дотам. Виж си и реостата. Може да е изгоряла първата скорост на перката и да се включва чак на втората.

milev86
13-06-2010, 14:07
Не, последствия няма да има, но не е нормално да се вдига дотам. Виж си и реостата. Може да е изгоряла първата скорост на перката и да се включва чак на втората.

Къде да гледам за него и какво?! :disgust:

Quattro
13-06-2010, 14:42
Според мен 110 градуса са си адцки много и ако я караш така вероятноста да прецакаш гарнитурата ,а и главата е доста голяма.
А отностно моя проблем аз също смятам,че 70 градуса не са зле нито за мотора нито за разхода и затова си карам така,но по-малко от това вече не е добре!

milev86
13-06-2010, 17:58
Според мен 110 градуса са си адцки много и ако я караш така вероятноста да прецакаш гарнитурата ,а и главата е доста голяма.
А отностно моя проблем аз също смятам,че 70 градуса не са зле нито за мотора нито за разхода и затова си карам така,но по-малко от това вече не е добре!
Колега, по-скоро 100 градуса. 110 става като я карам в червения сектор, а като я карам спокойно с климатик и 34 градуса вън е около 95-100.