Log in

View Full Version : Странен проблем с мойта 145'ца



Nyte
30-03-2009, 11:15
Здравейте, колеги! Един странен (поне за мен) проблем с мойта Алфа, потърсих с търсачката но не намерих някой с точно такъв проблем. Заради един неприятен инцидент се наложи да сменя електрониката. Та вчера се прибирам от Благоевград към Пловдив. Още от началото я усещам колата, че нещо не работи като хората - като подам повечко газ и сякаш придърпва/присецва и няма достатъчно мощ. В по-ниските обороти ми се стори доста тромава и след около 3000-3500 се изстрелва изведнъж. На първи светофар в Пловдив като спрях и слушам двигателя и ми звучи като "прегракнал" и доста немощно и мудно потегли колата. Прибрах се успешно (поне това добре). Оставих я да изстине 2-3 часа и отивам после пак да я запаля. Паля - двигателя ми звучи значително по-добре, само дето като я изфорсирам и се чува някакво гъгнене като от гърне и мирише на бензин. Реших да я водя на другия ден (сиреч днес) на диагностика да я закачат да видят какво й е. Тая сутрин я паля да ходя на работа. Оставих я малко да загрее, двигателя си работи нормално изфорсирах я 1-2 пъти и си звучеше добре. На ниските обороти обаче тресеше леко. И идва кулминацията. Потеглям аз, подавам газ и почти никаква мощност, едва едва се качиха оборотите до 1200-1300 и изведнъж рязко падат до 500, колата глъхне/дави и се тресе около 7-8 секунди след което пак си отиват оборотите на 1000. Пак подавам газ - пак същата работа - едва-едва 1200-1300 и рязко до 500. Някой да се е сблъсквал случайно с подобен проблем. То е ясно, че ще се води колата на майстор/диагностика но поне да знам какво да очаквам. Та както споменах съм сменял ECU и МПХ наскоро но колата 2 седмици в градски условия си вървеше нормално.

Absente_
30-03-2009, 11:21
колега я откачи дебитомера и покарай малко без него и кажи как е.

Nyte
30-03-2009, 11:31
Колега, извинявам се за може би глупавия въпрос но откъде се изключва тоя дебитомер... Още съм доста зеленичък с колите като цяло :|

D-I-V-A-K-A
30-03-2009, 12:37
Аз го имах същият проблем и се оказа, че при свещите имах насъбрана вода и от там не подава искрата като хората. Свали си капака дето ти е като ренде махни бубините и виж да не се е насабрала вода. Внимавай като завинтваш обратно капака, защото ушите много лесно се чупят.

Mury
30-03-2009, 12:45
Аз го имах същият проблем и се оказа, че при свещите имах насъбрана вода и от там не подава искрата като хората. Свали си капака дето ти е като ренде махни бубините и виж да не се е насабрала вода. Внимавай като завинтваш обратно капака, защото ушите много лесно се чупят.

Вода не,по скоро масло от гарнитурата на капака:super::super::super:и мойта го направи 1-2 пъти,ма отдавна,изчистих при свещите и се оправи:super::super:

Nyte
30-03-2009, 13:45
А тоя капак на двигателя с обикновена звезда ли се отваря?

hollyman_R
30-03-2009, 17:28
Вода не,по скоро масло от гарнитурата на капака:super::super::super:и мойта го направи 1-2 пъти,ма отдавна,изчистих при свещите и се оправи:super::super:

На мойта и вода имаше след миене на двигателя. Същият проблем ми направи, но като смених гарнитурата на капака и подсуших хубаво, проблема изчезна.

D-I-V-A-K-A
30-03-2009, 18:40
А тоя капак на двигателя с обикновена звезда ли се отваря?


Не с торкс-ове. А Mury мойта имаше вода, защото някога е била мита не от друго, а ако му е изписнала гарнитурата нормално и малко да има. Колега виж първо там, че е най-лесно и вероятно ако не....

Nyte
30-03-2009, 19:18
Току що се връщам от двора, малко я поръчкахме със съквартиранта :starwars: - разкачихме дебитомера, но като че ли няма разлика. Обаче се оказа, че тоя номер със скока от 1200-1300 до 500 го прави само ако подам по-рязко газ, ако и подавам газ лека-полека така, че плавно да се вдигат оборотите се държи горе-долу стабилно. Някой да се с сблъсквал с такова нещо? Иначе поне ми олекна, че няма да се наложи да я дърпам (дай Боже) утре колата до сервиза, че да й вържат на компютър.

junior
30-03-2009, 19:29
И при мен беше така при свещите ми имаше вода и две бяха изгорели. Подсушихме и сменихме свешите и се оправи. А и на моята разхода и се бе покачил след смяната на свещи падна.

D-I-V-A-K-A
30-03-2009, 19:38
Току що се връщам от двора, малко я поръчкахме със съквартиранта :starwars: - разкачихме дебитомера, но като че ли няма разлика. Обаче се оказа, че тоя номер със скока от 1200-1300 до 500 го прави само ако подам по-рязко газ, ако и подавам газ лека-полека така, че плавно да се вдигат оборотите се държи горе-долу стабилно. Някой да се с сблъсквал с такова нещо? Иначе поне ми олекна, че няма да се наложи да я дърпам (дай Боже) утре колата до сервиза, че да й вържат на компютър.


Колега казахме ти виж този капак на който ти пише туин спарк го махни и виж при свещите да няма вода моята правеше абсолютно същото като имаше вода при свещите. А това като махнеш дебитомера да няма разлика не е на хубаво когато си с него и ти прави даден проблем и след това като го махнеш и няма разлика в работата на мотора при даване на газ, значи не работи

PacheV
30-03-2009, 20:05
колега и аз съм със същия проблем и немога да разбера от какво прави така,бях на елкон и ми казаха ламда сонда,смених е после викат свещи..... тях несам ги сменял защото ми се струва нереално ако свещите недават хубава искра на ниски обороти как ще дават тогава на високи (нат 3000 об.),защото и моита тогава почва да дурпа.колега моляте като прегледат колата и остановят от какво е да споделиш,и аз сам от пловдив.Аз моита е карах в формулата...успех колега

Absente_
30-03-2009, 20:36
Колега казахме ти виж този капак на който ти пише туин спарк го махни и виж при свещите да няма вода моята правеше абсолютно същото като имаше вода при свещите. А това като махнеш дебитомера да няма разлика не е на хубаво когато си с него и ти прави даден проблем и след това като го махнеш и няма разлика в работата на мотора при даване на газ, значи не работи

да и аз бих казал че е заминал... ама както и да е явно проблема не е от там , както ти казаха виж да няма вода при свещите, ама утре така и така ще ходиш на майстор...
ше ти препоръчам къде да отидеш на ЛС да няма сърдити :saint:

kai77
30-03-2009, 21:52
колега подобен проблем имах и излезе TPS-датчика,но първо виж свещи и лули-кабели

PacheV
31-03-2009, 16:53
колега закара ли я в сервиза?Надявам се да са я оправили коицата ,пук и белкем и моята е от сущото болна да е оправя вече...

Nyte
31-03-2009, 18:12
Ами водих я днеска на диагностика и отивам аз там, сяда човека - пали колата, нищо й няма. Викам му "Така и така съм я докарал дотука, закачи я на компютъра". Закачи я - всички показатели са нормални - дебитомер, ламбдасонда, всичко е 6. И качвам се аз на колата. В началото си се държа добре и лека полека пак почна да се затлачва като че ли и колкото повече я карам толкова повече се затлачвам. Слезнах по едно време от нея и отварям капака двигателя ми звучи нормално, отивам отзад и наслушвам ауспуха понеже боботи нещо колата и то някакво като бумкане и тресене се чува от него :tooth: В Петък ще я водя при мойте си майстори тука в Пловдив да я гледат, но мисля че цялата работа има нещо общо с изходящата система - гърнета ауспуси и т.н. После ще пиша какво е станало като я прегледат в Петък на канала.

PacheV
31-03-2009, 20:07
благодаря колега,и аз няма да сам в пловдив 2 дена.кам петък ще се пребирам точно ще кажеш дали си е оправил :grin: и ако стане може да ми кажеш кои са твоите маистори :smoke::please:

Nyte
04-04-2009, 15:05
Да ви се похваля, че ми стегнаха Алфата:bravo: Общо взето проблема е дошъл оттова, че зимата при един инцидент доста стабилно я понамокрих моята и в резултат на това се оказа, че е имало вода при свещите и кабелите. От водата всичките свещи били ръждясали и кабелите на малките свещи се били почти разложили. Отделно и катализатора ми е бил стабилно запушен и са го изтърбушили и него.

@PacheV: Аз ходя в сервиза на Боби и Хари ако ги знаеш. Вече за трети път ходя при тях и оставам доволен от работата им. Препоръчвам ти ги, ако не знаеш къде им е сервиза пиши на ЛС да ти обясня как да стигнеш до сервиза им ;)

D-I-V-A-K-A
04-04-2009, 17:18
Да ви се похваля, че ми стегнаха Алфата:bravo: Общо взето проблема е дошъл оттова, че зимата при един инцидент доста стабилно я понамокрих моята и в резултат на това се оказа, че е имало вода при свещите и кабелите. От водата всичките свещи били ръждясали и кабелите на малките свещи се били почти разложили. Отделно и катализатора ми е бил стабилно запушен и са го изтърбушили и него.

@PacheV: Аз ходя в сервиза на Боби и Хари ако ги знаеш. Вече за трети път ходя при тях и оставам доволен от работата им. Препоръчвам ти ги, ако не знаеш къде им е сервиза пиши на ЛС да ти обясня как да стигнеш до сервиза им ;)

Ми аз ти казах 3 пъти бате заедно с още колеги ама няма кой да чуе :smackbum: Можеше да си спестиш някой лев.

Nyte
04-04-2009, 18:40
Е аз надали щях да успея да се оправя сам тъй или иначе, колега :)

D-I-V-A-K-A
04-04-2009, 18:48
Е аз надали щях да успея да се оправя сам тъй или иначе, колега :)

Е то имаш да развиеш 2 торкса и си готово, вече си при свещите ;) Нищо де важно, че си я оправил, със здраве да си я караш и да не ти прави повече проблеми ;)

Nyte
04-04-2009, 20:15
Абе и това е верно, ама това ми е първата кола пък и я имам от неотдавна и още не съм претръпнал, че да я ръчкам сам, но и тоя момент ще дойде :D

D-I-V-A-K-A
05-04-2009, 00:27
Абе и това е верно, ама това ми е първата кола пък и я имам от неотдавна и още не съм претръпнал, че да я ръчкам сам, но и тоя момент ще дойде :D

На мен пък от край време ми е кеф да си ръчкам нещо по колата и след тва се радвам двойно повече, но те разбирам ;) Ще видиш като почнеш някакви дреболий да оправяш да видиш къв кеф ще ти е ;)

alex_tasev
27-08-2013, 11:22
Здравейте,
При мен проблемът беше подобен. На връщане от Гърция, след зареждане на тяхната висококачествена газ (за близо 2 лв./л.), колата започна да се държи странно. Около 3000- 3500 rpm, 146-та (1.6 Boxer ГИ) притрисаше здраво и на няколко пъти загасна в движение. В случаите, когато преминаваше 3500, оборотите си се движеха нормално нагоре. След загасване, включваше на бензин и отказваше да мине автоматично на газ. Тъкмо се канех да я закарам на майстор, когато също така мистериозно проблемът изчезна, след откачане на акумулатора (по съвсем друг повод). Предполагам, касае се за грешка в компютъра, по повод извънредно калпавата газ, която се изчисти след зареждане на нашенска газ и спиране на тока.

Majed_146
30-08-2013, 06:17
АДАптация на ЕКУТО......:?

buchkata
20-01-2021, 07:27
здравейте,аз обичам да си "ръчкам" по колата,но и се появи проблем с обротите на празен ход 400-1200 играят както се казва,неприято е,но интересното е че не винаги е така,као че ли като загрее,145TS 1600 проблема е на газ и бензин,благодаря предварително

italfen
20-01-2021, 20:36
здравейте,аз обичам да си "ръчкам" по колата,но и се появи проблем с обротите на празен ход 400-1200 играят както се казва,неприято е,но интересното е че не винаги е така,као че ли като загрее,145TS 1600 проблема е на газ и бензин,благодаря предварително

Чистене дросел + мотор празен ход. След това адаптация с MES.

buchkata
26-01-2021, 21:08
благодаря,действам,извинявам се за невежеството,но адаптация с MES не ми говори нищо

PEPI-2ALFA
27-01-2021, 20:09
,но адаптация с MES не ми говори нищо
MES - https://www.multiecuscan.net/
Преди се казваше ФЕС - Фиат Еку Скан - най-разпространената програма за диагностика на нашите коли. Сваляш си последната безплатна версия, купуваш си кабел за свръзка и си ръчкаш.
Колегата по-горе май говори за адаптация на дросела след чистенето. Като се разглоби после трябва адаптация, май :)

buchkata
30-01-2021, 05:51
Благодаря ви