PDA

View Full Version : Да споделя за проблем и неговото отстраняване



nmushnikov
01-04-2009, 07:28
Имах следният проблем в края на миналата година и началото на настоящата .
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=23728&page=4
Как се разреши? Оказа се след няколко връщания в сервиза, че е хлабав болта на демферната шайба, който държи и зъбното колело на ангренажния ремък, от което следва и примърдване на самото колело спрямо коляновия вал и загуба на центровка. :prescription: При това имаше 2-3 леко закачени клапана (малкия дявол), смених всмукателен разпределителен вал, 4 повдигача и колата взе да мърка - избяга дизела от нея.... Тъкмо да се зарадвам на "новата" си машина, текна радиатора - айде пак в бокса - смяна с нов.... Една седмица по-късно - отказа стартера. Оказа се, че е събрал всички зъби на пластмасовия венец на редуктора на едно място - смяна с "нов" втора употреба (Благодаря Ферарист!) и колата пали като нова. :beer: Ама да не си помислите, че се свършва дотук? Не, неееее. Миналият петък , като се прибирах от работа ми се увеличи шумът и тракането в двигателя! :shoot: Причината? Скъсан колянова вал! Айде в бокса! И в сервизите работят хора, и те гледат семейства! Оказа се, че 3 години я карам със заварен колянов вал!:censored: Счупил се е ама яката! И сега "нов" колянов вал ( Благодаря на Никола Николов! ) , сегменти, лагери и т.н. Ако купувам друга, да взема да я разхвърлям чарк по чарк ли , за да съм сигурен че е безпроблемна....
Надявам се вече мъките да свършат, че ако ме провери ДАНС ще ме арестуват - откъде толкова пари за ремонтИ, като съм на една заплата! :metal:
Благодаря на всички, които ми помогнаха в този ми поход по сервизите!:big_bow_down:

fred
01-04-2009, 12:20
Ами диагностика и късмет, какво друго да правиш

arieca155
01-04-2009, 18:25
божеееееее,да заварят колянов вал!а това дали е правено в чужбина,аз мисля че в българия това няма да се случи.знам ли:gruebel:

nmushnikov
01-04-2009, 18:36
И аз не знам, но май и италианците са тарикати също като нас.... А пък в близкото минало даваха как нашите купуват коли от моргите там, нищо чудно тук да са го направили и като ти тряснат една голяма цена си викаш - "Тая е без проблеми!" Да, ама не!

n_netov
01-04-2009, 20:58
....... Оказа се, че 3 години я карам със заварен колянов вал!


може ли да снимаш как/къде е заварен, защото на снимката виждам само къде е бил спукан и къде се е скъсал последно

оппа - не бях видял че си написал кое къде. Сори

nmushnikov
01-04-2009, 21:10
Малко е, но достатъчно! ;-)

Bobo
02-04-2009, 01:26
Само да отбележа че щом всмукателя е бил аут с повдигачите е логично да се търси проблем в налягането на маслото и съответно е нормално да се завари вала да скапе и стартера от претоварването и ..... абе ако беше уцелил майстора мисла че щеше да спестиш доста ;)

ФЕРАРИСТ
02-04-2009, 09:28
Кви пари ти излезе?

nmushnikov
02-04-2009, 22:41
Само да отбележа че щом всмукателя е бил аут с повдигачите е логично да се търси проблем в налягането на маслото и съответно е нормално да се завари вала да скапе и стартера от претоварването и ..... абе ако беше уцелил майстора мисла че щеше да спестиш доста ;)

Заварката на коляновия вал не съм я правил аз, т.е. след като я купих, а след смяната на всукателния вал и повдигачите се увеличи драстично разхода на масло - 1л. за 300 км., а накрая и за по-малко. Надявам се, че този път съм уцелил на майстор.

nmushnikov
02-04-2009, 22:45
Кви пари ти излезе?

500 лв. колянов вал, 500 лв. цена за части ( сегменти, основни и биелни лагери, комплект гарнитури, обтяжна ролка на балансиращите валове, паразитна ролка на ангренажния ремък - всичко от Александър Ауто), цена за труда - засега неизвестна ( споделиха за нещо като 250 лв., но ще видим). :hi_temerature:

zimin
03-04-2009, 11:01
олеле...ще ти излезе златна...

Mury
03-04-2009, 13:31
цена за труда - засега неизвестна ( споделиха за нещо като 250 лв., но ще видим).

Тва ако е така,пак не си уцелил майстора,просто всеки който прави италианки и се уважава няма как да ти вземе толкова:lupe::lupe::lupe:

nmushnikov
03-04-2009, 18:32
олеле...ще ти излезе златна...
Че тя си ми е златна!


Тва ако е така,пак не си уцелил майстора,просто всеки който прави италианки и се уважава няма как да ти вземе толкова:lupe::lupe::lupe:

Е, това е при положение, че главата е отремонтирана преди около месец и сега няма да влиза в цената... Поне така се разбрахме.

nmushnikov
07-04-2009, 22:10
И така - мъките продължават! Не иска да запали! След монтиране на двигателя се оказва, че венеца, от който взема данни датчика на коляновия вал, май е по-малък по диаметър от стария и разстоянието между венеца и датчика е много голямо (около 5-6 мм.) според "майсторите". И сега колата нито дава искра , нито дава бензин. Пълна мъгла! Благодаря на Лисан, Ферариста, Никола Николов и един човек от Александър Ауто, на който дори не знам името, за оказаното съдействие!
Някой ако знае колко е броят на зъбите на този венец за 1.8 и 2.0 TS моля да сподели.
За 2.0 ги броих са 58, а за 1.8....?

Bobo
07-04-2009, 22:18
И така - мъките продължават! Не иска да запали! След монтиране на двигателя се оказва, че венеца, от който взема данни датчика на коляновия вал, май е по-малък по диаметър от стария и разстоянието между венеца и датчика е много голямо (около 5-6 мм.) според "майсторите". И сега колата нито дава искра , нито дава бензин. Пълна мъгла! Благодаря на Лисан, Ферариста, Никола Николов и един човек от Александър Ауто, на който дори не знам името, за оказаното съдействие!
Някой ако знае колко е броят на зъбите на този венец за 1.8 и 2.0 TS моля да сподели.
За 2.0 ги броих са 58, а за 1.8....?


60-2 се води и на двата мотора и венците са еднакви на алфа ;)

abart_
07-04-2009, 22:19
Тва ако е така,пак не си уцелил майстора,просто всеки който прави италианки и се уважава няма как да ти вземе толкова:lupe::lupe::lupe:

Що? по цифрата която взимат майсторите ли се разбира колко са "добри".........

nmushnikov
08-04-2009, 22:35
Що? по цифрата която взимат майсторите ли се разбира колко са "добри".........

Надявам се не! А днес има развитие - колата е запалила! :drunk: Сложили са друг датчик и е запалила колата и вече се надявам да си я взема утре. :baby_bringin: :headbang: Смятам вече за ремонт да я карам в София...
Някакви съвети как да я карам след ремонта?

lord_chuldarkar
10-04-2009, 13:26
..
Някакви съвети как да я карам след ремонта?

на 3та с 160 :go:

иначе след смяна на разни работи, шлайфане на други работи и така нататък е хубо да минеш няколко хиляди км на по умерени обороти.

Mury
10-04-2009, 15:10
Що? по цифрата която взимат майсторите ли се разбира колко са "добри".........
Определено да,хората са казали хубавите неща струват скъпо,и аз уважавам всеки майстор,който си цени труда,а не да подбива цени,само и само да има клиенти:rtfm::Tease:

nmushnikov
11-04-2009, 07:47
Определено да,хората са казали хубавите неща струват скъпо,и аз уважавам всеки майстор,който си цени труда,а не да подбива цени,само и само да има клиенти:rtfm::Tease:

Има нещо такова , за съжаление... След 2 седмици в сервиза, колата си я взех и сега не може да вдигне повече от 6200 об. Явно има за нагласяне още пустия нов датчик на коляновия вал!:jumping: Някой да знае на какво разстяние трябва да е от коляновия вал?:disgust:

голямата риба
11-04-2009, 08:41
60-2 се води и на двата мотора и венците са еднакви на алфа ;)

да ама не

на двулитровият туин спарк диаметъра на венеца е по-голям
иначе броя на зъбите наистина е еднакъв

nmushnikov
11-04-2009, 09:20
да ама не

на двулитровият туин спарк диаметъра на венеца е по-голям
иначе броя на зъбите наистина е еднакъв

Явно при мен се получи точно това, с по-малкия венец е моят и сега остава да разбера какво е разстоянието на датчика до този венец....

голямата риба
11-04-2009, 12:27
колега ако са ти сложили малкият венец е много вероятно изобщо да не можеш да запалиш
така, че проблема може и да не е там

иначе решението е вадене на двигателя сваляне на колянов вал и слагане на твоя старият венец

Bobo
11-04-2009, 14:06
да ама не

на двулитровият туин спарк диаметъра на венеца е по-голям
иначе броя на зъбите наистина е еднакъв

Човека пита за брой зъби :spam_laser:

nmushnikov
11-04-2009, 14:58
A как тогава може да се получи разминаване в диаметъра, след като няма разлика в коляновите валове на 2.0 Евро02 и Евро 03 (информация от Александър Ауто)?

голямата риба
11-04-2009, 15:40
A как тогава може да се получи разминаване в диаметъра, след като няма разлика в коляновите валове на 2.0 Евро02 и Евро 03 (информация от Александър Ауто)?
да са ти дали вал от JTD

ФЕРАРИСТ
11-04-2009, 16:27
Без да съм голям спец по шумовете от двигателите, сега колегата беше до нас да пробваме нещо с нов дебитомер, и от двг отсек се чува ритмичен металически шум който се променя с оборотите.....някъде отдолу иде.......

nmushnikov
11-04-2009, 17:22
да са ти дали вал от JTD

Има ли такава вероятност? А Никола Николов се кълне, че е от 2.0 TS и съм склонен да му вярвам!

nmushnikov
15-04-2009, 08:01
Шумът се оказа от датчика, опирал е във венеца... Вчера мерих старият датчик - 885 ома, а новият е 1275 ома, дали това може да окаже някакво влияние на електрониката и съответно на това "забиване" и невървене?

Bobo
16-04-2009, 20:19
Шумът се оказа от датчика, опирал е във венеца... Вчера мерих старият датчик - 885 ома, а новият е 1275 ома, дали това може да окаже някакво влияние на електрониката и съответно на това "забиване" и невървене?

:wierdo::bangin::smackbum::pokey::big_whoops:

nmushnikov
16-04-2009, 22:52
:wierdo::bangin::smackbum::pokey::big_whoops:

Т.е.?

SandoOne
17-04-2009, 13:16
То и аз май трябва да права вала че си трака като я пала ама ще го отложа за по натам представам си кво щото мойта е удряна със сигорност щото има заварки по ламарините

nmushnikov
17-04-2009, 17:44
То тракането може да е от хидравличните повдигачи, разпределителен вал или вариатор (или силеноида който го управлява). Поне до тези изводи стигам след толкова ремонти по моята.

SandoOne
18-04-2009, 00:37
То тракането може да е от хидравличните повдигачи, разпределителен вал или вариатор (или силеноида който го управлява). Поне до тези изводи стигам след толкова ремонти по моята.

от вариатора щото са като запала се едно дизел пала после след 1,2 секунди качва масло и се оправя
въпроса е че трябва тея коли винаги на макс да е маслото щото са им слаби коляновите валове както на пасата електрониката и антифриза

nikotm
18-04-2009, 21:35
от вариатора щото са като запала се едно дизел пала после след 1,2 секунди качва масло и се оправя
въпроса е че трябва тея коли винаги на макс да е маслото щото са им слаби коляновите валове както на пасата електрониката и антифриза

Пич,МОЛЯТИ СЕ пиши малко по-грамотно,защото е много изморително човек да ти чете постовете.И слагай от време на време по някой препинателен знак.Благодаря ти.