View Full Version : кои колектори са по-добри-правите или кривите
дължината на изходящите колектори трябва да е еднаква задължително възможно и да се правят допълнителни кривки за по доброто завихряне на изходящите газове което помага за по бързото излизане търбите трябва да бъдат тънко стенна нераждавейка с изолация от азбестово платно защото отделят по голяма топлина
джуджанка
04-01-2006, 14:48
По принцип подмяната на колекторите с тръбни се прави с цел еднакви дължини и гладки стени най-вече, диаметъра е второстепенен.
ми то на 33 колекторите са тръбни
Това е много хубаво !
Но ако реда на палене е този който ми пише колегата тук - не са правилно сдвоени. Еднакво дълги ли са отделните тръби ? И колко е дълга тръбата от главата до първото сливане с другата ?
джуджанка
04-01-2006, 14:52
възможно и да се правят допълнителни кривки за по доброто завихряне на изходящите газове което помага за по бързото излизане
Абсурд !
Кривки само когато няма накъде.
въпроса е спорен кой е по добър но и при двата начина ги няма необходими те криви да правят вихъра за по-голямо излизане на изгорелите газове и едва ли може да се усети някаква разлика
джуджанка
04-01-2006, 14:55
въпроса е спорен кой е по добър но и при двата начина ги няма необходими те криви да правят вихъра за по-голямо излизане на изгорелите газове и едва ли може да се усети някаква разлика
Всеки "вихър" само намалява скоростта на газовете.
Няма такова понятие като "необходими криви" - напротив, избягват се на всяка цена а това че ги има е поради съобразяването с мястото, разположението на мотора и желанието да се изработят рънерите с равни дължини.
след като има завихряне то засмуква изголелите газове и те излизат с по голяма скорост като стигнеш до смяна на колекторите ми се обади но едва ли ще бъде скоро приготви си около 2000лв.
джуджанка
04-01-2006, 15:05
след като има завихряне то засмуква изголелите газове и те излизат с по голяма скорост като стигнеш до смяна на колекторите ми се обади но едва ли ще бъде скоро приготви си около 2000лв.
Kато има завихряне скоростта на газа ПАДА и все едно слагаш ТАПА :-)
Вземи малко се ориентирай за резонанс понеже описваш явление от тази сфера - но то няма нищо общо с криви....
сети се за колекторите от F-1 и рали бегачките олеткотени полирани и на охльовчета :lol:
джуджанка
04-01-2006, 15:30
сети се за колекторите от F-1 и рали бегачките олеткотени полирани и на охльовчета :lol:
Сещам се и за тия на драгстерите - прави кюнци.
Познай от 3 пъти кои от изброените имат проблеми с мястото в моторния отсек и кои - не... :lol:
ей:)
са ще се сбиете значи.
Всяка крива създава допълнително хидравлично съпротивление, което води до повишаване на числото на Рейнолдс заради увеличената плътност на отработените газове.
Колкото по-голямо е Re, толкова по-големи са загубите на енергия, необходима за изтласкване на флуида от хидравичният капан(ауспуха), заради увеличаващата се турбулентност(което е пряко следствие от увеличеното съпротивление).
.
Респективно тази енергия, необходима за изтласкването на отработените газове идва от ДВГ-то.
И тя вече не е полезна:).
По тази логика, аз мога само да гадая, но все пак си мисля, че кривите по ауспуха с нищо не допринасят за повишаване на мощността на двигателя, а точно обратното.:)
Според мен, колегата се бърка с друг добре известен ефект, който се използва в карбуратора. Демек "ефекта на Бернули", който се състои в това, че с увеличаване на скоростта на флуида в тръбата, намалява налягането му в нея.
Но това е съвсем различно.
Подкрепям напълно Jamie и pth7712 кривките са нежелателни а според мен при 33-ката инженерите са имали още един проблем - ползвали са същите колектори за 4х4 версията и за да не станат прекалено дълги рънърите са ги сдвоили :wink: При 145 концепцията е друга и позволява по къси рънъри и 4 в 1 :wink:
Не знам защо спорите,но ще ви кажа едно: при 33ка се срещат и 2та вида изпускателни тръби например при мотор 1.3 ги има и двата различни вариянта. Единствената разлика се изразява в по добър звук при вариянта като на 145. 33ките с този вариянт са от последните произведени. Но мощностите са същите.
Не, че колектора на Ауди 90 2000 кубика 20 клапана, NM мотор е върха на сладоледа, но точно там няма никакво място. В същото време извивките са много, ама много... И съм сигурен, че не са направени, за да не мож` си извади` вложката на гедорето като падне там.
ако може някой да ми обясни за кво са тиа криви тръби от капацитетите ще бъда много благодарен правя си ги на масичката в хола между две бири когато имам настроение
http://kgb.alfaromeo-bg.com/Others/kolektor.jpg
http://www.bmcairfilters.com/immagini/cdapop.jpg
----------------------------------------------
а това какво търси тук :?: :!: :?:
http://www.cfd-online.com/Wiki/Main_Page
приятно четене на всички
:wink:
джуджанка
11-01-2006, 15:50
ако може някой да ми обясни за кво са тиа криви тръби от капацитетите ще бъда много благодарен правя си ги на масичката в хола между две бири когато имам настроение
http://kgb.alfaromeo-bg.com/Others/kolektor.jpg
За да имаш equal-length колектор.
ПП: За 2 бона е по-изгодно човек да си ги внесе готови - тунинг-фирма по избор, че ще му останат джобни и за турбо 2-ра ръка.
Наздраве (с бирите) !
колко мислиш че струват едни олекотени колектори от тънкостенна нераждавейка а кривите не разбрах за какво въобще ги има я ми спретни едни колектори за моята да те видя офертата е сериозна
http://www.renaultf1.com/en/car/engine/ ... cm:3-41673 (http://www.renaultf1.com/en/car/engine/index.php?news=tcm:3-41673)
тук има снимка на това за което говори Рали(двигател на Ф1) само, че нещо не мога да си влеза в ФТП да я кача. Вижте добре колекторите!
колко мислиш че струват едни олекотени колектори от тънкостенна нераждавейка а кривите не разбрах за какво въобще ги има я ми спретни едни колектори за моята да те видя офертата е сериозна
Не спрятам от неръждавейка понеже нямам с какво да заварявам този материал. Цените може да намериш в тунинг-сайтове, а за мен еталон в България (еталон за високи цени за повечето тунинг-части) е Проспийд:
http://www.prospeed.bg/tuning_product.php?c=3208&s=3251
ПП: Обясних с две думи защо ги има кривите, оттам нататък не виждам какво може да се каже.
преместено от МrXzender
джуджанка
11-01-2006, 17:29
Мерси МрХзендер, получиха се паралелни теми.
В интерес на истината съществуват и опростени колектори (лог-тип) и си работят много добре без да са екстремни:
http://www.sporttruckdirect.com/Pics/GIBSON/GIB_03_Ram_5.7L_HEMI_Log_Header_GP311SC_Big.jpg
По принцип повечето турбо-коли излизат от завода именно с този тип.
Тук обаче не е реализиран именно принципа на равните дължини на отделните рънъри.
Ето няколко мой снимки на двигатела на рено от женева/
http://kgb.alfaromeo-bg.com/Geneva2/Geneva2%20061.jpg
http://kgb.alfaromeo-bg.com/Geneva2/Geneva2%20067.jpg
Скоро гледах по някоя телевизия, и един обясняваше как и защо изходните колектори са криви, та - идеята му беше, че за да се запази еднаква дължина, се правят криви..още спомена, нали, че за всеки двигател, съответно диаметъра и дължината са строго специфични!
точно така.
в зависимост от входящия колектор, градусите на валовете, диаметър и хода не буталото (и някакви други неща) се определя дължината (и диаметъра) на необходимите колектори, за да се получи подобрено "изчистване" на цилиндъра при определени обороти (това е за атмосферен двигател). при ф1 оборотите са мноого високи и затова дължината е дългичка и тъй като няма особено много място (както се вижда на снимката трябва да минават нагоре, вместо да си продължат надолу или настрани) трябва да се направят "завързани". като цяло "завързаността" до колкото помня няма особено значение, защото газовете излизат с много високи скорости, но все пак трябва да се избягват извивки с много малък радиус.
при турбото значението е доста по-малко и даже (вече споменатите) лог-колектори вършат добра работа а разликите в цените обикновено е в пъти (особено ако става въпрос за заводска кола).
джуджанка
11-01-2006, 19:58
в зависимост от входящия колектор, градусите на валовете, диаметър и хода не буталото (и някакви други неща) се определя дължината (и диаметъра) на необходимите колектори, за да се получи подобрено "изчистване" на цилиндъра при определени обороти (това е за атмосферен двигател). при ф1 оборотите са мноого високи и затова дължината е дългичка
Някои неща не влияят - примерно самите диаметър и ход на буталото.
Високи обороти-->по-къс рънър - това е зависимостта. Това което те заблуждава относно дължините при Ф1 и уличните коли по-скоро има нещо общо с различните хармоници.
Високи обороти-->по-къс рънър - това е зависимостта.
точно така, моя грешка.
за размерите на буталото не съм готов да споря, но съм го чел някъде :lol: сега не ми се търси
във всички случаи, при колектора от ф1 от снимката е трябвало да се направят равни дължини в малко пространство и затова са нагънати.
другото е, че независими колектори (т.е. 4-1) са по-добри във високите обороти, а "интерферентни" (т.е. 4-2-1) са по-зле във високите, но може да се постигне по-добър въртящ момент в ниските.
другото е, че независими колектори (т.е. 4-1) са по-добри във високите обороти, а "интерферентни" (т.е. 4-2-1) са по-зле във високите, но може да се постигне по-добър въртящ момент в ниските.
Е тва ако го обесните що е така ще черпя :lol:
75 2.0 turbo
12-01-2006, 01:01
ако може някой да ми обясни за кво са тиа криви тръби от капацитетите ще бъда много благодарен правя си ги на масичката в хола между две бири когато имам настроение
http://kgb.alfaromeo-bg.com/Others/kolektor.jpg
ако ти си правиш тези колектори у хола :shock: аз имам ядрен реактор у гаража и се топля с него :idea: капиш :?: и не мога да разбера какво толкова си се хванал за тея тръби :?: за атмосферка а тук ни показваш хедър за турбо кола :?: :shock: и като много ги разбираш туи дето е на снимките за каква кола е :?: аз знам теи 4е помисли какво ще напишеш :idea:
п.с. нищо ли4но просто се дразня от хора които пишат наизуст някакви неща дето дори не са им ясни :idea:
Скоро гледах по някоя телевизия, и един обясняваше как и защо изходните колектори са криви, та - идеята му беше, че за да се запази еднаква дължина, се правят криви..още спомена, нали, че за всеки двигател, съответно диаметъра и дължината са строго специфични!
Колега ти си гледал по Дискавъри .....как да си напрвим 4х4.....
Kostadin
12-01-2006, 10:33
[quote="рали":2we9v8sk]ако може някой да ми обясни за кво са тиа криви тръби от капацитетите ще бъда много благодарен правя си ги на масичката в хола между две бири когато имам настроение
http://kgb.alfaromeo-bg.com/Others/kolektor.jpg
туи дето е на снимките за каква кола е :?: [/quote:2we9v8sk]
За Шкода е :lol:
за немски варели стават само че турбо но с подходящи материали може да се спретне нещо от каталога на супер спринт мога да взема необходимите размери
добре де влезни на www.supersprint.it (http://www.supersprint.it)
с подходящи материали може да се спретне нещо от каталога на супер спринт мога да взема необходимите размери
Щом имаш достъп до данните с размерите на колекторите на supersprint, постни ги тук че да си спретнем и ние по един такъв... ще почерпим!
Ще ми спестиш много смятане и рисуване на 3D'то :)
джуджанка
12-01-2006, 13:21
Ще ми спестиш много смятане и рисуване на 3D'то :)
Извини ме, но смятам че точно за тези цели нито имаш много смятане, нито 3Д проектиране. Свали си оригиналните и надникни в коша - представи си откъде ще минат новите пък тогава почвай сметки и чертане.
Е тва ако го обесните що е така ще черпя :lol:
какво ще черпиш, за да знам колко зор да си давам :lol:
съвсем грубо: при 4-2-1 има "интерферентно пълнене" т.е. дължината от 4-2 и от 2-1 е сметната точно така, че при определни обороти (не много широк диапазон) да се получава подобрено "изсмукване" на газовете. 4-1 го нямат това, но пък създават по-малко обратно налягане във високите обороти и затова на високите са по-добри...
Ще ми спестиш много смятане и рисуване на 3D'то :)
Извини ме, но смятам че точно за тези цели нито имаш много смятане, нито 3Д проектиране. Свали си оригиналните и надникни в коша - представи си откъде ще минат новите пък тогава почвай сметки и чертане.
Е, как?!
Хората са дали тука некакви формули за смятане диаметъра и дължината на първите тръби(преди първото сдвояване), след това дължината на втората двойка тръби и т.н. - това за система 4-2-1. Е, верно, това ти дава само първоначална основа, на базата на която следва експериментирането със съответните дължини... Някой правилно беше споменал по-горе, че те влияят в/у пика на въртящия момент - дали да бъде в ниските или високите обороти...
джуджанка
12-01-2006, 16:09
[quote="Z:)m":1y4y5q7v]Ще ми спестиш много смятане и рисуване на 3D'то :)
Извини ме, но смятам че точно за тези цели нито имаш много смятане, нито 3Д проектиране. Свали си оригиналните и надникни в коша - представи си откъде ще минат новите пък тогава почвай сметки и чертане.
Е, как?!
Хората са дали тука некакви формули за смятане диаметъра и дължината на първите тръби(преди първото сдвояване), след това дължината на втората двойка тръби и т.н. - това за система 4-2-1. Е, верно, това ти дава само първоначална основа, на базата на която следва експериментирането със съответните дължини... Някой правилно беше споменал по-горе, че те влияят в/у пика на въртящия момент - дали да бъде в ниските или високите обороти...[/quote:1y4y5q7v]
Формулите да, но пропускаш деликатния момент че трябва и да го събереш в коша..... просто подсказвам че е хубаво да започнеш оттам.
джуджанка
12-01-2006, 16:10
Е тва ако го обесните що е така ще черпя :lol:
какво ще черпиш, за да знам колко зор да си давам :lol:
съвсем грубо: при 4-2-1 има "интерферентно пълнене" т.е. дължината от 4-2 и от 2-1 е сметната точно така, че при определни обороти (не много широк диапазон) да се получава подобрено "изсмукване" на газовете. 4-1 го нямат това, но пък създават по-малко обратно налягане във високите обороти и затова на високите са по-добри...
Мислиш ли че 4-1 не използва резонансния ефект ?
Ефекта който си описал е присъщ на мърдж-колектора - специфичен е за подобен начин на сливане на 4-те рънъра.
има, има, но при 4-2-1 може да се постигне по-голям за сметка на по-голямото съпротивление и забавяне на скоростта на газовете (което ги прави по-неефективни във високите). то даже като цяло, мисля че, формулата е за 4-1 колектори, а ако се правят 4-2-1 се прави горе долу, да имат пак еднаква обща дължина (като тази сметната за цяла тръба), но със диаметрите на тръбите става по-сложно
"тънкия" момент с 4-1 и 4-2-1 е че резликата при добре направени и двата е отностилено малка .. обаче за 4-1 трябва да имаш много точно дименсиите на целия колектор и също така и мърджа е критичен и трябва да е добре направен!! докато при 4-2-1 дори и позбъркани дължини на първични вторични тръби все пак след 4-2 .. пак си остават разделени 1-4 и 2-3 .... отделно и сливките(мърджа) на две тръби се прават по лесно и грешат по трудно :D
иначе по темата няма по добро от права тръба ... но всичко е въпрос на компромис :wink:
Абе много писахте и не се разбрахте :P .За звук добре ама за мощност само права траба има физика за тази работа Колкото по малко е съпротивлението и триенето на даден предмет по посоката на движение с дадена скорост ,толкова последната е по голяма т.е когато по лесно излизат газовете толкова по мощна е колата :P :roll: :P :P :P :? :D
хехе
кажи на кой точно предмет му пречи съпротивление и триене, като ще си говорим за физика и какво точно е съпротивление от физична гледна точка при тръба. а ако трябва да почвам да се заяждам ще питам защо тогава въобще има нужда от тръби, след като без тях няма да има никакво триене :oops:
Е може и без траби бате ама МАЛКО САМО "ЧЕ'се запалиш" :BBQ: А за (шумо :shocked: Нема да ти казвам) А това дето ми разправяш за съпротивление ,дето нямал газа ,Има една наука АЕРОДИНАМИКА та тази наука се занимава точно с тези съпротивителни сили.А ако не верваш :screwy: мушни си един морков в алспоха на колата ама го набий яко и гледай какво става :guns: :toilet:
А ако не верваш :screwy: мушни си един морков в алспоха на колата ама го набий яко и гледай какво става :guns: :toilet:
тука мое се фанем на бас кво ще стане - нищо :roll2:
джуджанка
17-01-2006, 18:12
А ако не верваш :screwy: мушни си един морков в алспоха на колата ама го набий яко и гледай какво става :guns: :toilet:
тука мое се фанем на бас кво ще стане - нищо :roll2:
Това вече ще е друг симптом - че си за смяна тръби и гърнета напред :twisted:
А ако не верваш :screwy: мушни си един морков в алспоха на колата ама го набий яко и гледай какво става :guns: :toilet:
тука мое се фанем на бас кво ще стане - нищо :roll2:
Това вече ще е друг симптом - че си за смяна тръби и гърнета напред :twisted:
мое да пробваме и на здрава кола :wink:
ще го издуха - е освен ако не е г2 1.1 :wink:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.