PDA

View Full Version : Как работи климатика на 146 1.4TS



boian
12-01-2006, 12:18
Ами нещо не мога да вдяна как работи това нещо. Сега като е студено, завъртам градусите на максимума и понякога пускам онова за бързо размразяване на стъклата, ама не духа топло а студено. А онова копче със снежинката за какво е. Въобще принципа не ми е ясен. Иначе като го пусна на охлаждане си охлажда. И как да го пусна да духа топло докато още не е загряла колата? А книжката е на италиански и нищо не разбирам :(

pent
12-01-2006, 12:25
това със снежинката е климатроника, завърташ на макс топло и пускаш както казваш 'снежинката', и за бързо се стопля, е пак не е моментално но е бързичко :)

докато позагрее колата и всичко е 6 :)

boian
12-01-2006, 20:50
Пробвах и наистина почна да духа топло след около 5мин, но не и горещо. Може би трябва да затворя клапата и да върти само въздуха в купето

Patsimir
14-01-2006, 21:30
това със снежинката е климатроника, завърташ на макс топло и пускаш както казваш 'снежинката', и за бързо се стопля, е пак не е моментално но е бързичко :)

докато позагрее колата и всичко е 6 :)

Абе и аз имам такова копче със снежинка, ама това си е климатик - т.е само за лятото за да духа студено през жегата - а единственото му предназначение през зимата е да духне студено да не се изпотяват стъклата. И имайте в предвит че при повече от -3 градуса не се включва!

Така знам аз... :wink:

valjo
14-01-2006, 22:08
Пробвах и наистина почна да духа топло след около 5мин, но не и горещо. Може би трябва да затворя клапата и да върти само въздуха в купето
еми така ше стане още по-бързо, но може да почнат да ти се потят стъклата...
ако започнат - пускаш външния въздух и спираш климатика - това със снежинката:)

ако работата стане много сериозна с изпотяването - пускаш макс топло, климатика, и външния въздух - и струята към стъклата...

при тия с Automatic Clima - си има готова позиция за това - на въртелката с посоките е последната най-дясна - с червено е отбелязана :))

boian
14-01-2006, 22:20
Ами аз съм с Automatic clima и тази позиция на max defrost като я пусна и духа много силно, ама въпроса ми е климатика духа ли топло или само студено и ако духа топло за колко време започва да духа топло, т.е. принципа същия ли е като на домашните климатици-топло-студено

Dodo 155
15-01-2006, 08:58
Ами аз съм с Automatic clima и тази позиция на max defrost като я пусна и духа много силно, ама въпроса ми е климатика духа ли топло или само студено и ако духа топло за колко време започва да духа топло, т.е. принципа същия ли е като на домашните климатици-топло-студено
Американските коли имат климатици, които духат топло :wink: Палиш колата, броиш до 3 и тя е сауна :D
Климатиците в европейските коли са само климатици, т.е. охлаждат :wink:
А когато сложиш един климатроник на AUTO и му зададеш HI то той избира автоматично оптималният вариант какво да духа, даже и къде :wink: При мен когато запалех колата, винаги духваше на предното стъкло първо и не много силно (дори да е на макс). Когато позатопли сваляше и в краката и усилваше струята.

ZoE23
15-01-2006, 22:37
Ако все още не духа както трябва топло Значе имаш нижда от ФРЕОН!!! :?

boian
16-01-2006, 00:01
И последно сега трябва ли да топли или не :frown:

ZoE23
16-01-2006, 00:53
ако ти се е цакал фреона зна4е трябва да отидеш да го заредиш ина4е няма да те топли!!!

Bobo
16-01-2006, 01:13
Абе ако питате мен няма начин да топли :!: :wink:

shefa
16-01-2006, 01:45
Аз имам Делта 2 и сутрин като запаля след около 1-2мин. ми духа топло.В книжката ми пише че има някаква система, но сега не се сещам каква ,беше нещо като MAX DEF(или нещо такова).

kekc
16-01-2006, 07:51
Абе ако питате мен няма начин да топли :!: :wink:
:th_up:

Така си е. Климатика служи през зимата само за да изсушава въздуха, което спомага невъобразимо много за отпотяването на стъклата.
А на американците, само басейн в колата май им липсва :screwy:

Yon
16-01-2006, 09:52
Климатика изсушава само лятно време въздуха.

Има ли някъде в нета схеми на колата с въпросните агрегати?
За да топли трябва да се обърне цикъла което става със специален компресор и ТРВ.
Когато завъртиш на макс Деф. светва лампичката на копчето със снежинката/това ви навежда на мисълта че работи климатика/ и вентилатора се включва на макс и духа топло. По скоро това топло идва от парното... търся в момента схеми за да се убедя , че не обръща цикъла и топлото не идва от климатика

kekc
16-01-2006, 09:59
Климатика изсушава само лятно време въздуха.

:?: :?: :?:

По звездите ли се ориентира кой сезон е?

Yon
16-01-2006, 10:04
Климатика изсушава само лятно време въздуха.

:?: :?: :?:

По звездите ли се ориентира кой сезон е?

По температурата на въздуха който преминава през изпарителя на климатика.

Студения въздух е сух ОК :!:

Yon
16-01-2006, 13:04
Някой знае ли от коя година на 146 се инсталира климатроник? Има ли разлика в таблото?

Bobo
16-01-2006, 14:02
Аз разполагам със схемите ! нема никви обратни цикли и незнам си кво :idea:

А за тва че работи само лятото е голема глупост и според теб като се ориентира по температурата на изпарителя би ли ми казал къде е датчика за "сезоните" :?:

А още по-голяма глупост е тва че студения въздух не е влажен :?: :idea: :idea: :idea:

Yon
16-01-2006, 14:21
Аз разполагам със схемите ! нема никви обратни цикли и незнам си кво :idea:

А за тва че работи само лятото е голема глупост и според теб като се ориентира по температурата на изпарителя би ли ми казал къде е датчика за "сезоните" :?:

А още по-голяма глупост е тва че студения въздух не е влажен :?: :idea: :idea: :idea:

Къде прочете , че съм казал че работи лятото.. :?: Зимно време околния въздух дето влиза в купето е СУХ/по малко количество влага/ и като мине през изпарителя няма какво да му се изсушава.
Студеният въздух е винаги “сух въздух”! " Отново и отново се чува през късната есен при температури близо до 0о С и много висока относителна влажност" Значи , при 0о С и отн. влажност 90% въздухът е поел само 4 гр/М куб. вода. Ако този въздух се зазтопли до 20о С, то той може да поеме до 100%-то си насищане оше (17,5 – 4) = 13,5 гр. вода. /
Зимно време климатика не служи за да изсушава въздуха.

Та за схемите, откъде идва топлото след 2-3 мин сутрин като завъртиш на макс деф.?

kekc
16-01-2006, 14:55
@Hrabri - Аз много не разбирам, но това което си написал просто не мога да го приема за истина!!!
1.
Климатика изсушава само лятно време въздуха.
Ей тук го е прочел това за лятото.
2. Когато съм на климатик почва да духа топло, точно когато и без !!! Ако обръщаше, на климатик трябва да става горещо за около 15сек. (колкото когато лятото почва да духа студено.
3. Зимата по прозорците на колата това запотеното какво е? Не е ли влага? Та климатика него суши. Затова направи тест и засечи колко по-бързо се отпотяват стъклата на климатик, както и верно засечи за колко време почва да духа топло на климатика и без него!

Yon
16-01-2006, 15:05
@Hrabri - Аз много не разбирам, но това което си написал просто не мога да го приема за истина!!!
1.
Климатика изсушава само лятно време въздуха.
Ей тук го е прочел това за лятото.
2. Когато съм на климатик почва да духа топло, точно когато и без !!! Ако обръщаше, на климатик трябва да става горещо за около 15сек. (колкото когато лятото почва да духа студено.
3. Зимата по прозорците на колата това запотеното какво е? Не е ли влага? Та климатика него суши. Затова направи тест и засечи колко по-бързо се отпотяват стъклата на климатик, както и верно засечи за колко време почва да духа топло на климатика и без него!

За да приемеш казаното от мен си отговори на въпроса къде отива влагата като се изсушава зимата от климатика?
http://www.clubalfaromeo.com/forum/viewtopic.php?t=4567

Yon
16-01-2006, 15:36
Колеги, това че пада конденза от стъклата не значи че влагата изчезва :!:
От Топлината /дали от климатик или от парно това ми е интересно да знам при позиция макс. деф./ вътрешната страна на стъклото се затопля и това "гони " конденза но тя /влагата/ обаче си стои в купето и като изтине въздуха през ноща сутрин - "Язовир Доспат стената".
Лятно време влизащия въздух още при преминаването през ребрата на изпарителя оставя влагата като скреж по ламелите същата се оттича навън . Зиме този процес неможе да се счита за решаващ фактор - те за това говоря.

Четох по форумите , че на някои коли се включвал нагревател при позиция макс. деф :shock:

gigi
17-01-2006, 00:21
Ау тука какво е станало Имам само едно въпросче лятото колко градуса духа според вас като е пуснат климатика :?: :?: :?:

Bobo
17-01-2006, 03:06
Ау тука какво е станало Имам само едно въпросче лятото колко градуса духа според вас като е пуснат климатика :?: :?: :?:

Недей сега такива сложни въпроси пита че ще се окаже че по фаренхайт кат мериш е под нулата :wink:

Ма аз да ти кажа се отказвам вече :Suicide:

Yon
17-01-2006, 15:18
http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... A&start=15 (http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?t=4176&postdays=0&postorder=asc&highlight=%EA%EB%E8%EC%E0%F2%F0%EE%ED%E8%EA&start=15)

от горната тема това много ми хареса:

Ся, писал съм го, ама нищо. КЛИМАТРОНИК е фирма за производство на автоматика и управление на всякакви климатични системи. Ползват я основно от Фолксваген груп и понеже това е най-по колата и на нейният климатик с автоматично управление пише "Климатроник" това е добило гражданственост (може и селянственост, ама няма такава дума). Основната разлика между "климатроника" (нашите са Валео) и обикновения климатик е в това, последният изключва компресора при достигане на зададената температура, докато другият работи с разпределението на въздуха. Има т.н. климатична матрица, там влиза антифриз и фреон и компът казва кой кога и колко.

MUtrata
19-01-2006, 16:54
Абе ако питате мен няма начин да топли :!: :wink:

хахахаха направо ! ше стопли ако наван е -20 то вътре ше стане -5 но не и по топло!