PDA

View Full Version : климатроник 156-не работи



wenss
06-04-2009, 12:49
Имам проблем с климатроника не иска да включи компресора а лампичката на кобчето светва.Моля за съвет.

didod
06-04-2009, 13:04
Погледни това: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=33172

Има сходство известно :yes:

wenss
06-04-2009, 13:12
Погледни това: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=33172

Има сходство известно :yes:

Благодаря много.Само да попитам още нещо-къде точно се намира това пеле което е за климатроника и перката?

Versace
06-04-2009, 19:16
Благодаря много.Само да попитам още нещо-къде точно се намира това пеле което е за климатроника и перката?

Отиди да ти я надуят да видят, щото ако работят релетата и бушона, значи нема фреон и имаш дупка някъде!

wenss
06-04-2009, 21:14
Значи-проверих си всичките бушони-наред са си,проверих и релето което е за климатика,отпред до акумолатора-и то е здраво,но забелязох че когато се включи климатика на една от клемите за бубината на това реле не идва минус-а някакви си 6 волта,а на другата имаше постоянно 12 волта.Когато дадох на късо другите две клеми-тези които са на контактите на релето муфата на компресора се включи/причатка/.Незнам какво да правя.

Old Fox
07-04-2009, 10:28
/.Незнам какво да правя.
Горното мнение прочете ли го;-)
Там си пише точно кво. То няма какъв повече съвет да получиш. Иди в някой сервиз за автоклиматици.

gundiz
08-04-2009, 00:50
Отиди да ти я надуят да видят, щото ако работят релетата и бушона, значи нема фреон и имаш дупка някъде!

Отидох, надуха я и изпуска от маркуч незнам си къв под високо налягане - цена 209 лв. :Bolt: без труд ! това в Дружба 1 :shoot:митвас ! Някой идея за алтернатива с маркуча или добър майстор в дружбите ??? мерси

nesh
08-04-2009, 11:26
Имам проблем с климатроника не иска да включи компресора а лампичката на кобчето светва.Моля за съвет.

когато е малко нивото на фреона и може да не си направи необходимото налягане и затова да не включва или да включва чат пат......отиди си на профилактика да те закачат на машина. И без това преди лятото е добре да бъдат наред нивото на фреона и маслото!

wenss
08-04-2009, 18:51
Колеги,разбрах какъв е проблема.Оказа се,че датчика/пресостата/,който се намира под десния фар се е скапал и не дава на компресора и на вентилаторите да тръгнат.Сега ще си търся такъв датчик но незнам точно от къде-става въпрос за Пловдив.Ако някой се е сблъсквал с този проблем моля да помага.

---сега съм си направил 2 мостчета и с тях си включвам климатика и вентилаторите от буксата за този датчик

didod
08-04-2009, 19:07
Ама си сигурен, че имаш фреон достатъчно?

wenss
08-04-2009, 19:19
Ама си сигурен, че имаш фреон достатъчно?

Да абсолютно.Проверих ме го и дори малко доля майстора.Проблема е в този датчик а незнам дори как точно се казва за да го потърся в нета.

didod
08-04-2009, 19:26
Пресостат му викат някои. А буквално в превод е 'четворен ключ за налягане'.
Странно как и двете му функции са отказали - и за компресора и за вентилаторите.

wenss
08-04-2009, 19:32
Пресостат му викат някои. А буквално в превод е 'четворен ключ за налягане'.
Странно как и двете му функции са отказали - и за компресора и за вентилаторите.
Ами и аз това се чудя.Сега съм с мосчета/до като не си намеря въпросния датчик/и няма проблеми-духа си много студено.

didod
08-04-2009, 19:33
Между кои кабели са мостчетата, помниш ли? Кои 2 за компресора и кои за вентилатора?

wenss
08-04-2009, 19:47
Между кои кабели са мостчетата, помниш ли? Кои 2 за компресора и кои за вентилатора?

Значи между сивобял и селенобял е за компресора,а между 4ерен и чернолилав е за бавната степен на вентилаторите,а за бързата за черен и жълт.Значи като се включи климатика от копчето на сивобелиа кабел идва плюс и от там се включва и компресора,а на червениа дебел кабел има постоянно минус при контакт-дори и да не е натиснато кобчето за климатика.Проблема сега с тези мосчета е,че постоянно ми са включени вентилаторите,но и това ще се побългари с реле ако не намеря този датчик.

didod
08-04-2009, 19:55
Като пуснеш компресора с мостчето, след време не си ли тръгват вентилаторите? Т.е. идеята е да сложиш буксата и само едното мостче, за компресора.
С колко кабела ти е това чудо? Гледам в Аутодата и се мъча да сравня :)

wenss
08-04-2009, 20:00
Като пуснеш компресора с мостчето, след време не си ли тръгват вентилаторите? Т.е. идеята е да сложиш буксата и само едното мостче, за компресора.
С колко кабела ти е това чудо? Гледам в Аутодата и се мъча да сравня :)

Значи на самата букса има 5 кабла.Не съм пробвал само с единия мост-сега отивам и ще пиша какво е станало.

didod
08-04-2009, 20:04
,а на червениа дебел кабел има постоянно минус

Кой е тогава този дебел червен?

wenss
08-04-2009, 20:06
Кой е тогава този дебел червен?
Ами съжалявам няма такъв червен дебел.Объркал съм се - черен дебел

wenss
08-04-2009, 20:09
А относно мосчета за климатика-като го сложих сега компресора тръгва,но само той,вентилаторите не

didod
08-04-2009, 20:09
Значи Аутодата е що-годе вярна.
Там ги дава черен, жълт, черен-виолетов, сив, бял-зелен;

didod
08-04-2009, 20:09
А относно мосчета за климатика-като го сложих сега компресора тръгва,но само той,вентилаторите не


Изчака ли повече време - половин до 1 минута? И буксата сложена ли е на пресостата?

wenss
08-04-2009, 20:16
Изчака ли повече време - половин до 1 минута? И буксата сложена ли е на пресостата?
значи изчаках да,но буксата не е сложена на пресостата.аз го свалих вече за да го търся утре някъде по магазините в пловдив

didod
08-04-2009, 20:17
На негово място какво сложи? Щом не е закачен, не прави повече експерименти.

wenss
08-04-2009, 20:23
На негово място какво сложи? Щом не е закачен, не прави повече експерименти.
Ами нищо така си стои.Просто съм закачил на буксата мостчетата и така.Като дам на контакт вентилаторите тръгват а като натисна копчета на климатика тръгва и компресора.Това е

didod
08-04-2009, 20:31
Чакай сега. Развил си го, свалил си го и дупката не си я запушил? И имаш налягане в системата Без пресостата да си е на мястото?

wenss
08-04-2009, 20:36
Чакай сега. Развил си го, свалил си го и дупката не си я запушил? И имаш налягане в системата Без пресостата да си е на мястото?
ами да майстора ми каза,че имало нещо като игличка която не позволявала да излиза фреона а на самия датчик има идна издадина която като го навиеш натиска тази игличка

didod
08-04-2009, 20:37
Аха. Разбрах. :)

wenss
08-04-2009, 20:40
Аха. Разбрах. :)
а може ли да ми кажеш къде да го потърся,да си го купя

didod
08-04-2009, 20:42
Хм, освен втора употреба, не знам... Щом не ти се налага празнене и пълнене на системата, поне лесно ще го пробваш.

wenss
08-04-2009, 20:45
Хм, освен втора употреба, не знам... Щом не ти се налага празнене и пълнене на системата, поне лесно ще го пробваш.
Ок мерси все пак

didod
08-04-2009, 20:47
Моля!
Поне избистрихме темата, та дано е полезна на други. Ако четат изобщо.

mirchozo
08-04-2009, 20:56
мда ,и други четем, нищо че нямам проблеми(за сега де), моя климатик е за зареждане но малко инфо не пречи

krasy k
08-04-2009, 21:00
Моля!
Поне избистрихме темата, та дано е полезна на други. Ако четат изобщо.



325 човека са я чели !!!

Някой да вземе да я редактира и я "метнете" като важна тема в "Общ технически"

toshko69
08-04-2009, 21:08
да четем нищо че не се включваме в дискусията.аз като не знам нещо не пиша глупости до цапам темите.УСПЕХ в търсенето колега

didod
08-04-2009, 22:09
Да благодарим на автора за изчерпателната информация!

Само да добавя, че преди да си правим тези опити с мостчетата е добре да сме сигурни, че системата е пълна. Защото иначе има опасност да повредим компресора. :biggrin1:

wenss
08-04-2009, 22:24
Да благодарим на автора за изчерпателната информация!

Само да добавя, че преди да си правим тези опити с мостчетата е добре да сме сигурни, че системата е пълна. Защото иначе има опасност да повредим компресора. :biggrin1:

Да със сигурност трябва да сте убедени че имате фреон в системата и тогава експерименнти.Така направих и аз-иначе може да стане голяма беля.Така както върви май ще се слага допълнително реле защото този пресостат не мога да го немеря а втора употреба нещо не ми се слага.

haljscho
08-04-2009, 23:48
Здравей колега. Аз само не разбрах какво по-точно представлява този пресостат? В смисал някакъв капсолован датчик, или платка?
Защото ако е платка, си мисля, че в Пловдив има доста места където могат да ти я ремонтират.
Ако не се сещаш пиши едно лично.

Linkestis
09-04-2009, 00:10
Здравей колега. Аз само не разбрах какво по-точно представлява този пресостат? В смисал някакъв капсолован датчик, или платка?
Защото ако е платка, си мисля, че в Пловдив има доста места където могат да ти я ремонтират.
Ако не се сещаш пиши едно лично.
Датчик е,намира се върху филтъра.

Значи,една добавка и от мен..или по скоро препоръка:сменяйте си филтъра на климатика,но не този които минава въздух,а този върху които седи самият пресостат/прилича на горивен/.Днес,след двудневна борба да подкараме климатика да работи нормално се оказа че:филтъра е затлачен по незнайни причини,но най-вероятна работа на компресора без масло!Цена за моята 166-ца е 29лв.В момента,климатика работи непрекъснато.А преди смяната пресостата го изключваше на всяка 2 мин./засичано/.Тоест през самият пресостат минава неравномерно налягане на фреон и от там проблем.Мои съвет,винаги когато отивате за допълване искайте да слагат и масло!
Като ориентировачно:пълна диагностика,надуване,пълнене с фреон и масло около 300гр.смяна на филтър 159лв.
Дано писането помогне на някои :)

haljscho
09-04-2009, 00:24
Благодаря :cheers:

didod
09-04-2009, 09:42
Сигурно се продават и нови пресостати, ама подозирам 'прилична' цена... :hehehm:

Цена за моя - оригинален - около 130 лв. Добре било.

pablito
09-04-2009, 15:39
Някой, ако може ли да сподели за някой читав сервиз в София, където могат да проверят климатика?

pioneer
09-04-2009, 15:48
Някой, ако може ли да сподели за някой читав сервиз в София, където могат да проверят климатика?

http://www.rheamp.com/
Това е сервиза в който ми оправиха климатика. Остнах много доволен.:th_up:

patro
09-04-2009, 21:15
олега аз имах същия проблем, и като отидох в Кафеджиев в Бургас, попаднах на един много готин и точен пич. човека игра доста и най накрая кщато не намери проблема, реши да направи, както на неговата кора - просто удари леко, не много - леко, с дръжката на отверката в страни по компресора. дигна се бясен прахоляк и климата взе че тръгна. иначе и при мен всичко ОК, ама не работеше. от тогава през две - три седмици и през зимата го пускам да поработи за около 2 мин. за да събере пак мазгоч от добре потдържаните ни пътища

pablito
09-04-2009, 22:25
Благодаря на колегата PIONEER!

wenss
12-04-2009, 07:30
Здравейте колеги.Намерих си въпросния дадчик/пресостат/ за климатика-втора употреба от енда морга/100лв/.Но има нещо което ме притеснява.Значи след като включа климатика компресора си включва,но едва след 20-30 секунди тръгват и вентилаторите и то за около минута и спират,след извесно време пак се включват и така.Това нормално ли е?

haljscho
12-04-2009, 09:59
Здравейте колеги.Намерих си въпросния дадчик/пресостат/ за климатика-втора употреба от енда морга/100лв/.Но има нещо което ме притеснява.Значи след като включа климатика компресора си включва,но едва след 20-30 секунди тръгват и вентилаторите и то за около минута и спират,след извесно време пак се включват и така.Това нормално ли е?
А нов колко струваше?
И при мен тръгва след малко, ама не съм обръщал много много внимание.

didod
12-04-2009, 10:21
Здравейте колеги.Намерих си въпросния дадчик/пресостат/ за климатика-втора употреба от енда морга/100лв/.Но има нещо което ме притеснява.Значи след като включа климатика компресора си включва,но едва след 20-30 секунди тръгват и вентилаторите и то за около минута и спират,след извесно време пак се включват и така.Това нормално ли е?

Нормално е. Вентилаторите се включват според налягането в системата.

wenss
12-04-2009, 16:24
А нов колко струваше?
И при мен тръгва след малко, ама не съм обръщал много много внимание.
Не знам,не мога да ти кажа.Така и не намерих никаде и за това си взех втора употреба.Дано да издържи по-дълго време.

haljscho
12-04-2009, 17:22
Е в Пловдив има поне 3-ма официални вносители за които се сещам в момента ТИНкар, Александър ауто и Динекспрес. Предполагам, че дори и да нямат наличен, поне цена ще ти кажат.
Мисъта ми е, че тези от моргата звънят в магазина и казват цена малко надолу, например 20/30%
Все пак важното е, че си намерил.
Дано нямаш повече проблеми с него.

pioneer
12-04-2009, 20:16
А нов колко струваше?


И аз сменях пресостата, ама не си правих експерименти с 2-ра употреба - 174 лв от Т&Н:???:

haljscho
12-04-2009, 22:29
И аз сменях пресостата, ама не си правих експерименти с 2-ра употреба - 174 лв от Т&Н:???:
Благодаря. Просто ми беше любопитно, пък и е добре да се знаят разни цени на части та човек да си сверява часовника.
Е значи добре го е взел колегата. Щото ако беше например 30-тина лв. разлика просто не си заслужава.