PDA

View Full Version : Клатене на оборотите 156 1.8 TS



assassin's
07-04-2009, 16:18
здравейте на всички колеги!имам едно питане към вас и ако може някой да помогне!та значе колата от подписа ми има някакво клатене на оборотите между 1700-2500 неможе да се задържи на равна газ пропадат глъхне странно!дебитомер нов,ланда сонда нова,кабели и лули нови,свещи в добро състояние,дроселова клапа почистена и адаптирана,няма грешки на диагностика!ако някой може да помогне нека сподели мнение!иначе на място не клати обороти само в този диапазон възможно ли е да е от стъпковия мотор???на всички отговорили благодаря предварително

oem
07-04-2009, 16:23
здравейте на всички колеги!имам едно питане към вас и ако може някой да помогне!та значе колата от подписа ми има някакво клатене на оборотите между 1700-2500 неможе да се задържи на равна газ пропадат глъхне странно!дебитомер нов,ланда сонда нова,кабели и лули нови,свещи в добро състояние,дроселова клапа почистена и адаптирана,няма грешки на диагностика!ако някой може да помогне нека сподели мнение!иначе на място не клати обороти само в този диапазон възможно ли е да е от стъпковия мотор???на всички отговорили благодаря предварително

Хааа и аз съм така. Същата работа. И май ще сменям ТПС-а. Щото и я съм сменил всичко и всичко работи перфектно. Само, че при мен клатенето е м/у 900 и 1200 оборота.

zimin
07-04-2009, 16:40
и при мен се клати така,не мога да я задържа на едни обороти...давам газица до 2000 задържам и тя си слиза надолу пак си се качва... :alien:
и аз се чудех от какво е ама не ми се занимава :Bolt:

Versace
07-04-2009, 18:47
Според мене това е TPS-а!

ФЕРАРИСТ
07-04-2009, 20:37
здравейте на всички колеги!имам едно питане към вас и ако може някой да помогне!та значе колата от подписа ми има някакво клатене на оборотите между 1700-2500 неможе да се задържи на равна газ пропадат глъхне странно!
Аз нещо не мога да разбера - как така ще клати между 1700 и 2500 като аз не знам празния ход да е в тия граници?....айде да ти клати между 800 и 1300 разбирам, ама как така на 1700?????.......

arieca155
07-04-2009, 20:45
Според мене това е TPS-а!

не е от ТПС-са,боря се с това от нова година.смяна на:дебитомер,стъпков мотор,ТПС,датчик температура,кабели,свещи.останаха само запалителните бубини.оправяне няма.а сега,що е то?проблема фактически е в лашкането което се получава,когато искаш да и държиш равна газ.ангренажен ремък да си сменял скоро?

Jivko7777
07-04-2009, 21:16
май всички имаме този проблем :tooth::tooth::tooth: Само че при мен е точно на 2000 оборота...или трябва да пусна газта или трябва да я натисна :evil: иначе няма оправия, лашка като кораб :roll2::roll2::roll2:

ФЕРАРИСТ
07-04-2009, 21:47
не е от ТПС-са,боря се с това от нова година.смяна на:дебитомер
Какъв дебитом взе, и откъде?

Доко
07-04-2009, 22:20
:waving: Ето тук е коментирано клатенето на оборотите, има лек, но да отбележа за решението с кабелчето - помага само за клатещите обороти в движение. При моята бивша 156-ца стана перфектно и от година вече няма проблем. Ето и четете внимателно: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=17090&highlight=%F1%EC%E5%ED%FF%EC+%EF%F0%EE%E1%EB%E5%EC %E0+%EE%F1%F2%E0%E2%E0

п.с За по нетърпеливите страница 13.......:th_up:

assassin's
08-04-2009, 12:24
хмм значе да се въоръжавам с отверка и да видим какво ще се получи!ми колега ФЕРАРИСТ точно там в този диапазон ми се клати колицата ремъкът е презацепен преди 2 дни с пети най накрая оправи се вървежа ма не и тва!!!

Dodo 155
08-04-2009, 13:22
хмм значе да се въоръжавам с отверка и да видим какво ще се получи!ми колега ФЕРАРИСТ точно там в този диапазон ми се клати колицата ремъкът е презацепен преди 2 дни с пети най накрая оправи се вървежа ма не и тва!!!
Изключи пин 15, както са описали колегите и виж тогава как е.

n_netov
08-04-2009, 16:51
това описание
"та значе колата от подписа ми има някакво клатене на оборотите между 1700-2500 неможе да се задържи на равна газ пропадат глъхне странно"

не съвпада с проблема които се оправя с пин 15
Или колегата не го е обяснил правилно

assassin's
08-04-2009, 19:18
точно тамми е проблема обяснил съм правилно какво и става на колата!нямам клатене на обороти в малкия диапазон от 800-1500 а след това!долу без газ стрелката не си мърда заковава на 850 и не мърда гледал съм я един час на комп и работеща закачена!когато се опитвам да задържа равна газ в този диапазон който съм написал по горе тогава ги има тези симптоми

arieca155
08-04-2009, 20:11
изчетох всичко,не само страница 13,съгласен съм с това и ще я махна тази въпросната жица.само някой да ми я покаже ако може на снимка.само да допълня че при мен става въпрос за таблото на 155.ако някой има схема на ел. системата на 155 1.6 16 да я покаже тази жица коя е.моето табло е по различно от на 156 то е очевадно.и още нещо,абе къде е тоя датчик който подава на скоростомера и от там на компа.къде се намира?може би на скоростната кутия ли,то няма къде другаде мисля.това не се ли сменя и колко е пари,или пък както казват взима сигнал от датчиците на АБС-са?обърках се от четене и се нервирах вече.:hi_temerature:

arieca155
08-04-2009, 20:19
това описание
"та значе колата от подписа ми има някакво клатене на оборотите между 1700-2500 неможе да се задържи на равна газ пропадат глъхне странно"

не съвпада с проблема които се оправя с пин 15
Или колегата не го е обяснил правилно

да да ,по принцип темата е за друг проблем ,но и това с клатенете на оборотите го имаме ПОВЕЧЕТО.та по темата,с презацепване на ремъка ли се оправи лашкането за което умуваме.?а когато го имаше лашкането как бяхте с разхода на гориво?при мен е непоносимо,няма да ви казвам да не ви плаша.

Доко
08-04-2009, 21:01
Да уточня за хората с проблема клатене на обороти,от моя скромен опит който натрупах с първата ми 156-ца.
Купих колата нов внос със светеща лампа на инжекциона. Смених всичко каквото може да се смени по системата Бош - ламбда, дебитомер, свещи, ремъци + ролки, втори път презацепена с пети, ремонтен комлект вариатор.......чипосване .... .Проблема с клатенето си го имаше при купуването и въпреки всички нови детайли, но само в движение, на място забива 850 - 900 и не мърда. Направих си проба на един наклонен път, на място не мърда, но в момента който пусна спирачка и колата потегли почваха да си клатят . Отдавам го на сигнала за движение който кара двг-то да потдържа по високи обороти, мисля , че там се бърка нещо, та с премахването на пин 15 просто не отчита движение и компа не се бърка. На диагностика си засича грешка, но мисля не е проблем, от миналата година се движи така и няма странични отклонения, разхода е перфектен и не се е замислила и да заклати оборотите. Най-добре може да сподели колегата Хавичко, сега е негова собственост. За други аномалии и симптоми по клатенето мисля няма да помогне премахването на този сигнал,но нищо не пречи да се пробва.

n_netov
08-04-2009, 22:04
....... Направих си проба на един наклонен път, на място не мърда, но в момента който пусна спирачка и колата потегли почваха да си клатят ........

Абсолютно вярно! И аз съм я правил тази проба и точно така става

arieca155
09-04-2009, 07:36
съгласен съм Доко с теб и ще направя същото нещо.
тук доворим или поне за себе си да кажа. имам лашкане в по-високите обороти,към 2000-2500 когато съм на скорост и искам да държа равна газ ще ми скъса врата.също така нямам мощност от 3500 до 4500 оборота,колата забива.затова питам отново автора на темата,след презацепване на ремъка,понеже е писал че са правили точно това,оправили се проблема с лашкането и мощноста?

assassin's
10-04-2009, 09:24
след презацепване на ремъкът мощността се оправи!колата сега върви като невидяла!но клатенето уви не се е оправило и ще го махам май този пин!а за разход мога да ти кажа 50 литра 500-550 километра смесен цикъл май ми лапва повечко

muchev
10-04-2009, 22:54
Колега assasin's да разбирам ли че ти клати оборотите и глъхне когато си на скорост и си задържал газта в някакво положение? Лашка неимоверно! Аз имах такъв проблем, в момента когато и сложих бензин на черно с неизвестен произход. така и не разбрах от какво беше , отчетох го на калпавия бензин, но голям го ядох докато го изгоря.

assassin's
11-04-2009, 11:09
клатенето на обороти го има и на място когато се опитам да задържа равна газ и на скорост!карам само с ОМВ карера 100 октана от една година!сега съм с ЕКО 100 и пак е същата работа!!!

assassin's
11-04-2009, 11:15
и за да не отварям нова тема да цапам само форума искам да попитам за следното!да му се е случвало на някой да му прелее резервуара?????получава ми се вече за трети път когато пълня до горе първият път така ми изплиска че изкара 3 литра отвън следващите 2 пъти малко по малко около 1 литър на какво се дължи това някакъв проблем с отдушници или горивната система??????

assassin's
12-04-2009, 20:06
забихме тука няма развитие!!!!!!

Bobo
12-04-2009, 22:07
и за да не отварям нова тема да цапам само форума искам да попитам за следното!да му се е случвало на някой да му прелее резервуара?????получава ми се вече за трети път когато пълня до горе първият път така ми изплиска че изкара 3 литра отвън следващите 2 пъти малко по малко около 1 литър на какво се дължи това някакъв проблем с отдушници или горивната система??????

Отдушника на резервоара си провери там е проблема ;)

nmushnikov
12-04-2009, 23:32
Днес махнах и аз този Пин15, но освен да ми изчезнат данните за изминатите километри нищо друго не се случи.:dunno:

ФЕРАРИСТ
13-04-2009, 00:24
Не трябва да изчезват, резнал си нещо друго.....

Доко
13-04-2009, 07:54
Днес махнах и аз този Пин15, но освен да ми изчезнат данните за изминатите километри нищо друго не се случи.:dunno:

Ето пак ще сложа 2 снимки, и да уточня : автомобилът е 156 2.0 '98 . Махането на пина помага само ако има леко заклащане в движение, но на място си държи 850 оборота , клати ли на място, проблема е друг, степ мотор или...........от много други неща.
А процедурата е елементарна,вадиш скоростомера,има 2 букси - малка и голяма.Голямата има 16 пина,два реда по 8.има цифри - първи ред от 1 - 8 , втори ред от 9 - 16.Вадиш пин 15,не е нужно да се реже. При мен 2,6,8,13,14 пин са празни.

nmushnikov
13-04-2009, 09:56
Ето пак ще сложа 2 снимки, и да уточня : автомобилът е 156 2.0 '98 . Махането на пина помага само ако има леко заклащане в движение, но на място си държи 850 оборота , клати ли на място, проблема е друг, степ мотор или...........от много други неща.
А процедурата е елементарна,вадиш скоростомера,има 2 букси - малка и голяма.Голямата има 16 пина,два реда по 8.има цифри - първи ред от 1 - 8 , втори ред от 9 - 16.Вадиш пин 15,не е нужно да се реже. При мен 2,6,8,13,14 пин са празни.

Моят автомобил е същият; не съм рязал, а го извадих, точно следвах инструкциите, сега сутринта пак го сложих, но не се показаха километрите. :dance:

oem
13-04-2009, 10:04
Това с тоя пин и махането му е голяма глупост. Хората са го направили да си взема инфо от там. Не си оправите проблема който така или иначе си остава ами се самозалъгвате.

Доко
13-04-2009, 10:37
Това с тоя пин и махането му е голяма глупост. Хората са го направили да си взема инфо от там. Не си оправите проблема който така или иначе си остава ами се самозалъгвате.

Така е, прав си, но след като налях още половин Алфа пари и проблема си го имаше, ако знаеш какво облекчение изпитах след като го откачих............:dance:

ivo8307
20-06-2011, 18:41
Ето пак ще сложа 2 снимки, и да уточня : автомобилът е 156 2.0 '98 . Махането на пина помага само ако има леко заклащане в движение, но на място си държи 850 оборота , клати ли на място, проблема е друг, степ мотор или...........от много други неща.
А процедурата е елементарна,вадиш скоростомера,има 2 букси - малка и голяма.Голямата има 16 пина,два реда по 8.има цифри - първи ред от 1 - 8 , втори ред от 9 - 16.Вадиш пин 15,не е нужно да се реже. При мен 2,6,8,13,14 пин са празни.
здравейте на всички!
от няколко дни се ровя в тая тема за това гадно клатене на оборотите, така си е от като съм я купил, ходих по майстори сменях сонди дебитометри и още некви неща резултат никав направо ми идваше да се гръмна като излезе от сервиза. Вчера вземах че се престраших и направо вземах и го резнах със секачките тоя кабел (пин 15) и "чудо" всичко си е както трябва да бъде никакво клатене и помръдяане при каквато и да е скорост направо се родих, незнам дали са били проблем тия нестабилни оборти в движение за колата ама на мене ми беше доста дразнещо.


alfa romeo 156 1.8 144ks.

GammaRay
20-06-2011, 18:49
Проверете си Evap и клапана на картерните газове.При мен клатенето изчезна с ремонт на клапана на картерните газове.

Alamo
20-06-2011, 21:56
Проверете си Evap и клапана на картерните газове.При мен клатенето изчезна с ремонт на клапана на картерните газове.

Тъп въпрос: Какво е Evap и къде се намира? Къде е клапана за картерни газове и как се ремонтира? май станаха 2 :rotfl:

ivo8307
20-06-2011, 22:10
съмнявам се да е от картерните газове ас правих мотор ОТ - До и пак си остана това клатене когато е в движене дет се вика само тавана не съм сменял и се оправи само като резнах зеленото кабелче на скоростомера (пин 15) и от тогава никви грижи освободя ли от скорост оборотите просто заспиват на 900 без значение дали съм със 20 или 120 км/ч.

Alamo
20-06-2011, 23:07
съмнявам се да е от картерните газове ас правих мотор ОТ - До и пак си остана това клатене когато е в движене дет се вика само тавана не съм сменял и се оправи само като резнах зеленото кабелче на скоростомера (пин 15) и от тогава никви грижи освободя ли от скорост оборотите просто заспиват на 900 без значение дали съм със 20 или 120 км/ч.

Има резон да се търси проблема в нехерметичност на входящия колектор, като принос за това имат клапани които не се наблюдават от ЕКУ и не записват грешка, като въпросните клапани на картерните газове и на парите от резервуара, ЕГР...ако някой от тези клапани е замърсен системата ще си работи по сигнали от ЕКУ, но няма да си върши работата. Клапаните ще си стоят леко отворени. Ама защо мамка му става само при въртене на колелата ? Що не го прави на място? да не би екологията да я бръснат само при движение ?

oem
20-06-2011, 23:43
Има резон да се търси проблема в нехерметичност на входящия колектор, като принос за това имат клапани които не се наблюдават от ЕКУ и не записват грешка, като въпросните клапани на картерните газове и на парите от резервуара, ЕГР...ако някой от тези клапани е замърсен системата ще си работи по сигнали от ЕКУ, но няма да си върши работата. Клапаните ще си стоят леко отворени. Ама защо мамка му става само при въртене на колелата ? Що не го прави на място? да не би екологията да я бръснат само при движение ?

Не е само в движение. Това се проверява лесно по принцип. Откачаш тръбата на входа, закачаш диагностиката, духаш в тръбичката и пускаш актуатор тест. Ако при изключен актуатор успяваш да надуеш в колектора значи клапана не затваря.

Ще подскажа какви са вариантите за причинители на проблема с прания ход.

1. Пропуск на въздух
2. Лошо регулирана дросел клапа
3. Замърсена дросел клапа и слепване по страниците на кожуха
4. Неправилно регулиране на СО (ламбда регулиране)
5. Неправилно регулиране на аванса или грешка в запалителната система
6. Неточен сигнал от температурния сензор
7. Ниско или високо напрежение на тпс в следствие на което неправилно самонастройване към начална позиция (обикновено това се изразява като веднъж клати, веднъж не)
8. Износена дросел клапа следствие на натрупването на нагар от подкартерните газове, следствие пък на запушен клапан за картерната вентилация.

Дроселовата клапа се контролира чрез тпс/мотор за празен ход от ротационен тип. Според температура, натоварване, входящ въздух и.т.н. на ЕКУ подава импулсни сигнали с определена дължина за да поддържа дросела отворен в конкретна позиция. Когато клапата не е настроена или сместа не е добра, или някаква друга причина от горе изброените еку съкрашава или удължава тези сигнали за да поддържа клапата повече отворена или обратно. При некоректен сигнал от дебитомера за потока на въздух или ламбдата еку също ще подаде различни сигнали към дросела в зависимост от това дали ще реши да я притвори или отвори.

Дано съм помогнал с нещо :)

ivo8307
21-06-2011, 12:04
Не е само в движение. Това се проверява лесно по принцип. Откачаш тръбата на входа, закачаш диагностиката, духаш в тръбичката и пускаш актуатор тест. Ако при изключен актуатор успяваш да надуеш в колектора значи клапана не затваря.

Ще подскажа какви са вариантите за причинители на проблема с прания ход.

1. Пропуск на въздух
2. Лошо регулирана дросел клапа
3. Замърсена дросел клапа и слепване по страниците на кожуха
4. Неправилно регулиране на СО (ламбда регулиране)
5. Неправилно регулиране на аванса или грешка в запалителната система
6. Неточен сигнал от температурния сензор
7. Ниско или високо напрежение на тпс в следствие на което неправилно самонастройване към начална позиция (обикновено това се изразява като веднъж клати, веднъж не)
8. Износена дросел клапа следствие на натрупването на нагар от подкартерните газове, следствие пък на запушен клапан за картерната вентилация.

Дроселовата клапа се контролира чрез тпс/мотор за празен ход от ротационен тип. Според температура, натоварване, входящ въздух и.т.н. на ЕКУ подава импулсни сигнали с определена дължина за да поддържа дросела отворен в конкретна позиция. Когато клапата не е настроена или сместа не е добра, или някаква друга причина от горе изброените еку съкрашава или удължава тези сигнали за да поддържа клапата повече отворена или обратно. При некоректен сигнал от дебитомера за потока на въздух или ламбдата еку също ще подаде различни сигнали към дросела в зависимост от това дали ще реши да я притвори или отвори.

Дано съм помогнал с нещо :)

съгласен съм със всичко но немога да си обесня защо го прави само в движение като си стои на място никав проблем сано да отпусна спирачката по някой наклон и като достигне 20-30 км/ч и почва и така си го прави това гадно клатене дори да съм със 100 и повече , спирам на място и всичко си е наред оборотите заспиват без да бурам споростен лост, гас или каквото и да е. Незнам къде е връската с движението, по едно време си мислих да няма връска през скорусната кутия, че сменях маслото в нея, същата рабута.
немога да намеря логиката, защо само в движение :Topic-is-closed-bg:

Bobo
21-06-2011, 12:25
съгласен съм със всичко но немога да си обесня защо го прави само в движение като си стои на място никав проблем сано да отпусна спирачката по някой наклон и като достигне 20-30 км/ч и почва и така си го прави това гадно клатене дори да съм със 100 и повече , спирам на място и всичко си е наред оборотите заспиват без да бурам споростен лост, гас или каквото и да е. Незнам къде е връската с движението, по едно време си мислих да няма връска през скорусната кутия, че сменях маслото в нея, същата рабута.
немога да намеря логиката, защо само в движение :Topic-is-closed-bg:

Логиката е че когато си в движение товара на мотора се изчислява и един от параметрите е скоростта на автомобила;)

oem
21-06-2011, 12:30
Моторния блок получава импулсни сигнали от блока на ABS за скоростта на автомобила. В софтуера на ЕКУ има записана програма за контрол на оборотите на празен ход по време на движение и поддържането им в малко по-високи граници с цел да улесни превключването на предавките, както и да поддържа мотора в работен ход за да предотврати ефекта на моторна спирачка. Това от своя страна предотвратява непрекъснатата нужда от подаване и връщане на газта да речем на 5-та предавка.

Ако напрежението към ТПС по това време е ниско или високо дросела или ще се отвори повече или по-малко, също ако в този режим ламбда регулирането е некоректно дросела ще се затвори или отвори за да коригира нивото на CO според натоварването на мотора, но в момента в който натиснеш съединителя промяната в натоварването ще постави ЕКУ в друг режим който отново не е в съотвествие и от там и невъзможността за бързо регулиране към правилна позиция на клапата.

Ако имаш този проблем ще го разбереш лесно. Караш примерно на 2-ра. Ускоряваш до 4000 - 5000 об. и веднага освобождаваш от скорост. Ако оборотите паднат плавно без да се опитват да се покачват в някой диапазон от обороти то значи имаш лошо регулиране на сместа или лоша връзка между ЕКУ и ТПС (твърде ниско или високо напрежение, или непостоянно с големи колебания).

Твърде много неща влияят на контрола на празен ход и са много трудни за решаване.

Другото важно за празния ход е, че в ТПС един от елементите вътре (едната писта) е ключ O/C отворена/затворена верига. В положение на празен ход (без натиснат педал) тпс трябва да се намира в затворена веригра. Така от този сигнал ЕКУ знае, че мотора се намира в режим на празен ход. Едва когато ЕКУ получи този сигнал едва тогава влиза в режим на контрол на празния ход. При прекалено отворен дросел или износване на пистата на ключа също може да има моменти в които ЕКУ да не получи този сигнал или да го получи късно. Ключа се намира в позиция на затворена верига в рамките на няколко градуса спрямо началната позиция. Ако тя е грешна разстоянието в градуси на ключа ще бъде по-малко или по-голямо.

ivo8307
21-06-2011, 12:50
и сега като съм рязнал тоя кабел (пин 15) дали е проблем и може ли в последствие да стане нещо

oem
21-06-2011, 13:09
По принцип няма какво да стане. ЕКУ-то ти не отчита в момента пробега който изминаваш, не се треми да поддържа обороти. За него колата е спряла. На климатик може да ти изгасне в някой завой и да се пребиеш. Особено ако влизаш в завой с висока скорост и натовариш хидравликата и в същото време натиснеш съединителя и климатика реши и той да включи точно в този момент.... не знам какво ще стане но молитвата да си си я казал преди това. Може да помогне :)

Разбира се нищожно вероятно е да се случи всичко това :)

BLUE1
21-06-2011, 14:52
Шанса колата да изгасне в завой или на прав участък с клатещи обороти е несравнимо по-голям от колкото с отрязан пин. Казвам го от личен опит, абсолютно всичко съм сменил по моята кола и клатенето си остана, за мен това си е някакъв бъг в софта, който не позволява при механичното износване на дросела да се адаптира добре в различни режими на работа на двигателя. Почти съм сигурен, че на колегата оборотите му клатят и при пуснат климатик. След като смених всичко, почистих настроих и т.н. моите обороти пак си се клатиха, резнах ПИН 15 и вече година няма проблем.

cassillas
21-06-2011, 15:08
Преди да резна и аз пин 15 оборотите правеха каквото си искат. Но при включен климатик заспиваха, изключа ли го пак откачаха. След като го резнах се заковаха на 840. Но от тогава не съм пробвал с климатик защото нямам фреон :big_heat:

oem
21-06-2011, 16:32
Ами... не е бъг в софтуера. Просто не сте попаднали на диагностик. Това е проблема. Но щом не ви дразни моторната спирачка значи всичко е на ред. Аз лично мразя като върна газта да ми забие муцуна.

BLUE1
21-06-2011, 21:12
Приятелю, изобщо не забива с отрязан ПИН, пробвал съм го десетки пъти, никаква моторна спирачка няма, силно се съмнявам че 150 -200 оборота оказват внимание, още повече, че на свободен ход и в движение с включен датчик за движение оборотите на ниска скорост пак падат под 1100. Съжалявам че си доста далеч от мен за да ти предоставя колата си да я ремонтираш, но наистина се съмнявам, че е в настройка или повреден компонент.

oem
21-06-2011, 21:24
Говориш така защото не знаеш как трябва да бъде. Като върнеш газта колата трябва да продължи да върви все едно е по инерция. А сега съм сигурен, че усещаш как започва да спира веднага особено на ниските предавки.

BLUE1
21-06-2011, 22:04
Стига де, това не е единственият автомобил който шофирам. Никаква разлика няма, още повече че и на първа и на втора и на трета и на четвърта ако не изключа от скорост без да натискам газта колата сама се движи с над 1000 оборота на двигателя. Ако датчика за движение е активен пак до толкова пада когато е на скорост, а ако изключа от скорост пада до 850 приблизително.

oem
21-06-2011, 22:29
Пада защото не е добре. Ако е както трябва в движение като изключиш от скорост трябва да държи 1100 об. над 60 км/ч и 920 под 60 км/ч. Ако искаш повярвай ако не искаш недей :)

BLUE1
21-06-2011, 22:36
Точно това ти казвам, с изключен датчик пада до 850, но ако е на скорост пада точно до толкова до колкото и ако е с включен датчик и изобщо не забива ако я пусна на скорост.

oem
21-06-2011, 22:50
Ти не се и опитваш да разбереш какво ти говоря. Но както и да е. Колата си е твоя караш си я както ти е кеф :) Това което исках да кажа го казах мисля, че доста ясно дори. Ти вероятно никога не си знаел как трябва да ти върви колата и за това не можеш да разбереш какво искам да ти кажа :)

BLUE1
21-06-2011, 22:59
Много добре те разбирам, твърдиш, че когато датчика е включен оборотите на двигателя в движение и освободен от скорост падат плавно до 1100 с това съм напълно съгласен, а аз твърдя че в същият случай но с изключен датчик за движение оборотите на двигателя падат плавно до 850. Няма абсолютно никаква разлика, колата не забива, оборотите не падат по-бързо от обикновено- пробвал съм го десетки пъти и не само на алфата. Единствената разлика е, че при 1100 оборота двигателя реагира по-бързо отколкото като е на 850, мен това не ме бърка обаче.

ivo8307
21-06-2011, 23:49
без да искам да обидя накой, но съм напулно съгласен с BLUE1 голяма мъка ми беше преди то повече дразнене с тия клатещи обороти сега като минах с резачките пи тоя кабел още немога да се нарадвам на постигнатото, пък дали е правилно или не...

---------- Post added at 23:49 ---------- Previous post was at 23:47 ----------

за два дена около 2000 км. и никви грижи.

GammaRay
22-06-2011, 08:12
Ако сте сами на пътя, ако искате си отрежете и спирачните маркучи, за да не Ви тресе педала ако имате криви дискове! За мен клатенето на обороти значи неизправност - а тя трябва да се отстрани.Нищо не дава право на всеки да прави поправки по автомобила.Около Вас е пълно с други хора!За мен е радост да знам, че колата ми е изправна във всяко едно отношение.


п.с Само изразих мнение.Нищо лично към никой!

BLUE1
22-06-2011, 08:23
Ей Гамарей, ти си ми под ръка, кажи кога да дойда да ти взема двойката и да ти оставя моята да я оправиш. С теб поне си говорихме и ти обясних какво съм правил и сменял по колата, то не остана нищо не сменено освен самият дросел.

oem
22-06-2011, 09:18
Тези дни като имам малко свободно време ще закача осцилоскопа на моята кола и ще ви направя графики от измерванията на управлението на ТПС-а и сигнала за скоростта. Ако имате осцилоскоп или някой познат или сервиз и му покажете графиките те ще са предостатъчни за да си настроите дросела или пък да откриете проблема в инсталацията.

cassillas
22-06-2011, 10:07
За отрязването на ПИН 15 бих се съгласил с всичко освен с това ,че е опасно. Дали си отрязал ПИН–а или си откачил километража на ЕКУ-то ми е едно и също. А откачането на километража не мисля,че предизвиква самоунищожение на колата причинено от масиран срив във всички системи за активна и пасивна безопасност. Ами всичките пистови бегачки снабдени само с оборотомер, и уреди за температура и налягане на течности и турбина.....

oem
22-06-2011, 10:10
Ти с пистова бегачка ли си?

cassillas
22-06-2011, 10:19
Не:holiday2:

BLUE1
22-06-2011, 11:03
Абе как бе, всички алфи са пистови бегачки.....:boost:

Доко
22-06-2011, 16:04
Ти не се и опитваш да разбереш какво ти говоря. Но както и да е. Колата си е твоя караш си я както ти е кеф :) Това което исках да кажа го казах мисля, че доста ясно дори. Ти вероятно никога не си знаел как трябва да ти върви колата и за това не можеш да разбереш какво искам да ти кажа :)

Колега "oem" явно не си карал с откачен кабел, теорията не ми е много ясна, но на практика няма никаква разлика в поведението на автомобила. ;-)

oem
22-06-2011, 16:15
Да де ама по същата логика ти пък не си карал кола която е 100% в час и ти като колегата също не знаеш и за това си мислиш, че разлика няма :) Просто защото не си виждал как трябва да бъде.

Mury
22-06-2011, 16:16
Ей Гамарей, ти си ми под ръка, кажи кога да дойда да ти взема двойката и да ти оставя моята да я оправиш. С теб поне си говорихме и ти обясних какво съм правил и сменял по колата, то не остана нищо не сменено освен самият дросел.

Ами ако ти е разбит дросела,кво правиме,я пробвай да го смениш и него,токувиж са се оправили нещата и със закачен кабел:devil::devil::devil::devil:По-принцип съм съгласен с Оем,но всеки си кара както иска,все пак колата си е негова:cry::cry::cry::cry:За мен не е правилно да се реже кабела,както каза един колега по-нагоре,щом клати оборотите,значи има проблем,не го прави е така щот и е кеф.Всеки сам си преценява как да си ремонтира колата,аз и без това съм забелязал че доста собственици на Алфа за започнали да мислят кат голфаджии,ако може нещо без пари,или да резнеме тук тоя кабел и тя шса опраи,праиме си сами диагностика,ма после кат гръмне нещо,ма кво стана,нали тоя ми каза така.:Topic-is-closed-bg::Topic-is-closed-bg::Topic-is-closed-bg::Topic-is-closed-bg::Topic-is-closed-bg:

BLUE1
22-06-2011, 16:36
Мъри що пишеш без да четеш?! Имам дузина постове по този проблем, пари не съм жалил за нищо, че даже и във Варненският сервиз я карах и нищо не и оправиха, всички части и компоненти са сменени с най-качественото което се намира на нашият пазар. Оправят проблема в рамките на няколко десетки километра и всичко пак започва от начало. Дросела видимо няма никакъв проблем, разглобяван е и е почистван идеално, настройвали са го в продължение на дни в уж най-добрите сервизи в Пловдив че и Варна. Имам приятел с морга в Пловдив повикаме когато на два пъти докара двигатели като моя с гарантирано нисък пробег и на двата дроселите бяха свалени още в Италия. Слагал съм друг дросел пак стар няма оправяне. Проблема е описан и в английският форум и там не са намерили решение и там има мнение че се дължи на износване което не може да се компенсира заради нескопосаният софт на компа. Нямам време за трошене да ходя до колегата ОЕМ или до друг сервиз в София, карам така от година и проблеми нямам, така че запази голфаджийския си маниер на писане за някой друг форум.

Satanism
22-06-2011, 16:37
Батка, ти ако си мислиш, че вече има разлика кой ква кола кара...откакто 156ците са по 2 бона, а 46-ците по 2 за левче, всякакви маймуни се накачулиха....кой от кой по-прост...че и мангалите, и те....

Mury
22-06-2011, 16:48
Мъри що пишеш без да четеш?! Имам дузина постове по този проблем, пари не съм жалил за нищо, че даже и във Варненският сервиз я карах и нищо не и оправиха, всички части и компоненти са сменени с най-качественото което се намира на нашият пазар. Оправят проблема в рамките на няколко десетки километра и всичко пак започва от начало. Дросела видимо няма никакъв проблем, разглобяван е и е почистван идеално, настройвали са го в продължение на дни в уж най-добрите сервизи в Пловдив че и Варна. Имам приятел с морга в Пловдив повикаме когато на два пъти докара двигатели като моя с гарантирано нисък пробег и на двата дроселите бяха свалени още в Италия. Слагал съм друг дросел пак стар няма оправяне. Проблема е описан и в английският форум и там не са намерили решение и там има мнение че се дължи на износване което не може да се компенсира заради нескопосаният софт на компа. Нямам време за трошене да ходя до колегата ОЕМ или до друг сервиз в София, карам така от година и проблеми нямам, така че запази голфаджийския си маниер на писане за някой друг форум.

Напротив изчел съм цялата тема и я следя от доста време,не се притеснявай,пък да не говориме че съм се сблъсквал доста с този проблем.Това че си сложил друг дросел нищо не значи,все пак всеки път си трябва адаптация и настройка:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

BLUE1
22-06-2011, 17:04
Мъри нали се сещаш, че аз не съм автомобилен монтьор, чета постовете на ОЕМ и ми се струва че ги чува нещата, но вече ми е писнало да троша пари за път и за части по тази кола. За мен проблема е не тя, а липсата на професионалисти на които като си оставиш автомобила било то и стар после си го взимаш ремонтиран и забравяш . Последният ми горчив опит е с лошото запалване при което набутах едни 70 лева за датчик колянов вал, който се оказа здрав и сега си имам два, в последствие се оказа, че е от мембрана на изпарителя струваща 20 лева. А относно пробването с друг дросел не съм го правил в задният двор с колегите голфаджии, а в сервиз БОШ в Пловдив.

Alamo
22-06-2011, 17:18
А относно пробването с друг дросел не съм го правил в задният двор с колегите голфаджии, а в сервиз БОШ в Пловдив.

Ами сервиз Бош в Пловдив от къде си мислиш, че събират персонал ? Естествено от задния двор - колегите голфаджии :tooth:

А пробва ли да ремонтираш клапана на картерни газове и клапан бензинови пари от резервуара?

BLUE1
22-06-2011, 17:55
Колега говоря ти за този в двора на аптечно, лично собственика се мъчи да я оправи. Клапанчето за картерните газове е сменено с ново оригинално, а за този другият не знам къде е и какво да му се провери, ако обичаш дай повече подробности. Виждам, че си от Пловдив и твърдиш, че твоята не клати обороти, ако може бих искал да я разгледам?

П.П. Сега ти четох постовете отново и разбирам, че и твоята клати.

Alamo
22-06-2011, 19:03
Яко клатят тези Алфи :Tease: И не само джоба. До колкото разбрах номер 6 http://www.axm-auto.com/prod_img/1273639449_71713715.jpg е клапана за парите от резервуара, намира се под дроселовата клапа

Bobo
22-06-2011, 19:04
И Мурджев и Оем са написали точно каквото и аз мисля по въпроса;) И ако ползвате търсачката можете да намерите мноогооо стари мой мнения в които твърдя същото ;) Имал съм случей в които дори съм откривал проблема на колата и въпреки това собственника "алфаджия" или както там му казвате иска да се отърве чрез рязане на пин15;)

Mury
22-06-2011, 19:56
И Мурджев и Оем са написали точно каквото и аз мисля по въпроса;) И ако ползвате търсачката можете да намерите мноогооо стари мой мнения в които твърдя същото ;) Имал съм случей в които дори съм откривал проблема на колата и въпреки това собственника "алфаджия" или както там му казвате иска да се отърве чрез рязане на пин15;)

щот е по евтино брат затва е искал да резнеш кабела:cheers::cheers::cheers:

ivo8307
22-06-2011, 21:31
напълно съм съгласен с тебе Деко добре че беще казал и показал тоя номер че да се оправи тая гадост, Жив и здрав

oem
22-06-2011, 21:58
Колега говоря ти за този в двора на аптечно, лично собственика се мъчи да я оправи. Клапанчето за картерните газове е сменено с ново оригинално, а за този другият не знам къде е и какво да му се провери, ако обичаш дай повече подробности. Виждам, че си от Пловдив и твърдиш, че твоята не клати обороти, ако може бих искал да я разгледам?

П.П. Сега ти четох постовете отново и разбирам, че и твоята клати.

А тези от Бош казаха ли ти, че новия клапан не е като твоя и, че пуска повече въздух от оригиналния? Каза ли ти, че трябва да се регулира дросела?

Аз съм имал случай идва кола за ремонт по подобен проблем. Чистя клапата, разбира се по нея повече от 1 мм нагар. След почистването на махнат ТПС просвета на клапата беше повече от 1 мм. Отварям клапанчето то отпреде остро и пружинката счупена. И нали си ги знам и винаги имам нов клапан наличен обаче се чатвам, че ще стане голям проблем с многото въздух, но го слагам.

Пускам адаптация на дросела и ужас. Колата държи един 1500 об. и по едно време след 10 минути работа на място се адаптира и подавам газ и тя клати и на място даже.

Айде добре, че имах един стар клапан от стария модел, регулирах клапата и всичко заспа. После разбира се идва за финно дорегулиране и сега колата му не поклаща и за миг.

Регулирането на клапата става първо на свалена клапа и после с волтметър и осцилоскоп. Едни стойности се гледат и се нагаждат по колкото трябва да е. Имам предвид, че не става на око. Та който си мисли, че става и в сервиза започнат да му човъркат болтчето както си искат да знаят, че нищо няма да се промени.

Доко
22-06-2011, 22:08
Да де ама по същата логика ти пък не си карал кола която е 100% в час и ти като колегата също не знаеш и за това си мислиш, че разлика няма :) Просто защото не си виждал как трябва да бъде.

Последните ми две Алфи са в ред, не клатят по-никакъв повод, знам какво говоря... ;-)

п.с. Лесно им е на колегите от София и Горна Оряховица . . . останалите ръсим пари да обучаваме майстори на наш гръб. :coolio:

oem
22-06-2011, 22:11
Ами вземи погледни да не би някой да ги е резнал и тях преди теб. И такива случаи има. Този трик не е показан за пръв път в нашия форум. По чуждите форуми на всякъде го го пишат и ползват.

Доко
22-06-2011, 22:17
Ами вземи погледни да не би някой да ги е резнал и тях преди теб. И такива случаи има. Този трик не е показан за пръв път в нашия форум. По чуждите форуми на всякъде го го пишат и ползват.

Ами най-вероятно няма да е пин 15, щото са различни модели, бивши 156 2.0 98'и ГТВ 1.8 98', а от 3 дни съм със 166 2.0 99'. Само 156-цата имаше тая болест. А какво да гледам като нямам проблеми, и да е рязан все ми е тая. ;-)

Bobo
22-06-2011, 22:17
Последните ми две Алфи са в ред, не клатят по-никакъв повод, знам какво говоря... ;-)

п.с. Лесно им е на колегите от София и Горна Оряховица . . . останалите ръсим пари да обучаваме майстори на наш гръб. :coolio:

Е добре другия път като някой не е от посочените градове ще пренапишем физиката и ще пренаправим инженерната мисъл да пасва на региона :lupe:;-)

BLUE1
22-06-2011, 22:20
OEM новото клапанче което сложихме е същото по форма като старото, но адаптацията която ми направиха е тази която си прави апаратурата на бош, болтчето естествено го бараха. В интерес на истината , одеве слезнах в гаража и вързах шибания ПИН 15 , веднага взе да клати, върнах болтчето на дросела на положението при което е било преди да го регулират и покарах колата. Вървеше без да клати, но пуснех ли климатика започваше леко клатене. Предполагам обаче, че утре като мина повече километри отново якото клатене ще започне от начало. Разгледах и онзи клапан ли какво ли е горе в дясно на двигателя, един такъв топчест в който влиза една тръбичка която прави вакум, запуших я, отворих клапана разгледах го сякаш нищо му нямаше, покарах така няма разлика.. Истината е, че в Пловдив поне аз не знам при кой да я закарам за я оправи и за това си карам така с резнат кабел на ПИН 15.

Доко
22-06-2011, 22:24
Е добре другия път като някой не е от посочените градове ще пренапишем физиката и ще пренаправим инженерната мисъл да пасва на региона :lupe:;-)

То хубаво да я пренапишем, ама няма кой да чете, там е проблема... самоуки инженери-корифеи са ..:smoke:

BLUE1
22-06-2011, 22:43
Ако някой наистина може категорично да оправи проблема с нестабилните обороти при ТС със сигурност ще направи добри пари. Имам приятели които са фенове на марката и притежават такива автомобили без да участват в този форум и също страдат от невъзможността да решат проблема си не зависимо от парите които и те са дали.

oem
22-06-2011, 23:02
Как да ти кажем категорично като никой не знае кой точно от поне 10-те причини на проблема се е появил при теб. Ами ако трябва да се смени АБС централата? Защото и такъв случай имам. Правя, струвам, меря, чистя, адаптирам и не. Клати и клати. На края се оказа, че централата на АБС-а не подава коректен сигнал за скоростта. След поне 10 идвания на колата при мен на края смених АБС-а и заспа.

ivo8307
22-06-2011, 23:03
на мен ми е интересно при дизелите има ли го тоя проблем

Satanism
22-06-2011, 23:04
на мен ми е интересно при дизелите има ли го тоя проблем

нЕма го....

BLUE1
22-06-2011, 23:08
Как да ти кажем категорично като никой не знае кой точно от поне 10-те причини на проблема се е появил при теб. Ами ако трябва да се смени АБС централата? Защото и такъв случай имам. Правя, струвам, меря, чистя, адаптирам и не. Клати и клати. На края се оказа, че централата на АБС-а не подава коректен сигнал за скоростта. След поне 10 идвания на колата при мен на края смених АБС-а и заспа.

Виж мен не ме интересува ти какво ще правиш. Просто искам гаранция, че като си докарам колата и я оставя при теб, когато ми кажеш кога да я взема и колко да ти платя, проблема да го няма, но не за известно време , а поне за година.

oem
22-06-2011, 23:14
Първо аз ако не ти оправя колата няма да ти взема пари. Второ ако я оправя няма да е за 2 дена, а ще е за повече от година :) И 3-то точно на теб пътя до София ти е 1 час магистрала. Аз ако съм не бих бил 3 часа път, а ще ида в София. Що не отидеш при Бобо например? По-тънко ще ти излезе от към пътя.

Не ти отказвам, просто според мен това е по-добрия вариант за теб. Ако искаш ела, ще я оправя ... ти си решавай.

BLUE1
22-06-2011, 23:38
Ами ще пробвам, наистина при Бобо ще ми е по-лесно. За съжалени от толкова години не можах истински да се насладя на безусловният кеф да карам алфа независимо , че съм платил вече огромна сума за ремонта на точно този проблем, но мен лично 156 цата преди фейслифта много ми харесва и преди да я оставя на жена ми и да се метна на 159 та ще се надявам да бъде напълно изправна.

Mury
23-06-2011, 10:01
нЕма го....

А нема го,я ела да видиш какво правят Мултиджетите Евро 4 до 70 гр.,заради тъпата корекция на дюзите,а па за 2.4 с гениалната си геометрия на всмукателния колектор,да не говориме:bangin::bangin::bangin::bangin:

Satanism
23-06-2011, 10:26
А нема го,я ела да видиш какво правят Мултиджетите Евро 4 до 70 гр.,заради тъпата корекция на дюзите,а па за 2.4 с гениалната си геометрия на всмукателния колектор,да не говориме:bangin::bangin::bangin::bangin:

Е хубу де, сигурно е така, като казваш, ма нали 156ци уж....а до са 105ца или 136ца да клати не съм видял...

146цата ми бившата и тя клати бтв...

BLUE1
01-08-2011, 16:55
Ти не се и опитваш да разбереш какво ти говоря. Но както и да е. Колата си е твоя караш си я както ти е кеф :) Това което исках да кажа го казах мисля, че доста ясно дори. Ти вероятно никога не си знаел как трябва да ти върви колата и за това не можеш да разбереш какво искам да ти кажа :)


Започвам с извинение към колегата ОЕМ за глупавото ми упорство относно ПИН 15. Преди няколко дни един пич от една пловдивска автомивка ми даде визитка на един майстор в кв. Смирненски и ми го похвали като оправен човек. Днес отидох като преди това вързах ПИН 15, естествено колата клатеше в движение между 500 и 1500 оборота. Майстора прегледа колата , отбеляза факта че болтчето на дросела е пипано и това не е добре. За всеки случай шунтира маркуча за картерните газови с обяснението, че макар и клапанчето да е сменено то леглото му вероятно е износено. Закачи някакъв комп с програма на руски не забрах каква е и клапата взе да издава звуци. След малко каза готово карай. Карах 15 километра и оборотите не мръднаха, може би на най-ниските обороти имаше някакво клатене но не повече от 100 оборота и то с включен климатик. Обаче с вързан ПИН 15 колата върви чувствително по-добре. За клатенето се надявам след няколко дни да не се появи проблема а между другото ще пробвам и с не запушен клапан как е.

П.П. Щастието не беше дълго. След като махнаха запушената тръбичка и сложих нормална, оборотите на пуснат климатик започнаха да клатят, върнах запушена продължиха да клатят. След около 20 километра оборотите и без да пускам климатика взеха да клатят. Утре съм на майстор отново, но понеже моята клапа е барана взех от един колега клапа с моторче в много добро състояние и със запечатани болтчета. Кагато разглеждах моята клапа с моторче ми направи впечатление, че на моторчето има синя точка, доколкото си спомням такива сини точки имат компа и моторчето на модела от 98 година поради дефект в заводски монтираните, а това моторче е сменено от Бош след рекламация на ново поставено от тях което също нямаше синя точка, та утре ще има разправия и с хората от Бош. В общи линии съм силно скептичен, че проблема ще се оправи. Според колегата от който взех дросела с моторче преди да разколачи колата двигателя е работил перфектно така че сега поне ще знам, че не е от дросела и ТПС.

Mury
01-08-2011, 20:01
Започвам с извинение към колегата ОЕМ за глупавото ми упорство относно ПИН 15. Преди няколко дни един пич от една пловдивска автомивка ми даде визитка на един майстор в кв. Смирненски и ми го похвали като оправен човек. Днес отидох като преди това вързах ПИН 15, естествено колата клатеше в движение между 500 и 1500 оборота. Майстора прегледа колата , отбеляза факта че болтчето на дросела е пипано и това не е добре. За всеки случай шунтира маркуча за картерните газови с обяснението, че макар и клапанчето да е сменено то леглото му вероятно е износено. Закачи някакъв комп с програма на руски не забрах каква е и клапата взе да издава звуци. След малко каза готово карай. Карах 15 километра и оборотите не мръднаха, може би на най-ниските обороти имаше някакво клатене но не повече от 100 оборота и то с включен климатик. Обаче с вързан ПИН 15 колата върви чувствително по-добре. За клатенето се надявам след няколко дни да не се появи проблема а между другото ще пробвам и с не запушен клапан как е.

П.П. Щастието не беше дълго. След като махнаха запушената тръбичка и сложих нормална, оборотите на пуснат климатик започнаха да клатят, върнах запушена продължиха да клатят. След около 20 километра оборотите и без да пускам климатика взеха да клатят. Утре съм на майстор отново, но понеже моята клапа е барана взех от един колега клапа с моторче в много добро състояние и със запечатани болтчета. Кагато разглеждах моята клапа с моторче ми направи впечатление, че на моторчето има синя точка, доколкото си спомням такива сини точки имат компа и моторчето на модела от 98 година поради дефект в заводски монтираните, а това моторче е сменено от Бош след рекламация на ново поставено от тях което също нямаше синя точка, та утре ще има разправия и с хората от Бош. В общи линии съм силно скептичен, че проблема ще се оправи. Според колегата от който взех дросела с моторче преди да разколачи колата двигателя е работил перфектно така че сега поне ще знам, че не е от дросела и ТПС.

Пробвай,но покарай известно време,за да се адаптира,ако нямаш комп де :arrow::arrow::arrow:

BLUE1
01-08-2011, 20:16
Ами до 20 километър след адаптацията беше перфектно, и след едно запалване изведнъж се скапа първо на климатик, а след това и без. Върнах се при майстора и той каза, че с разцентрованият ми дросел няма смисъл да си играе, носех и един от колегата Ферарист, но майстора не го хареса щото е разпилен. Този който купих от колегата след като го измих е направо огледален отвътре там където болтчето за центровка контактува с тялото на дросела няма никаква побитост. Според майстора настройките се губят по някаква причина.

oem
01-08-2011, 21:17
А я вземете закачете вече на тая кола един манометър за вакум и го измерете. Ако няма добър вакум никога няма да оправиш обороти, респонс....

Как са ти спирачките? Карал ли си друга, здрава кола? Разлика в спирачките правил ли си на твоята спрямо друга 156?

Не всичко по колата е електроника и компютърна диагностика. Заебете според мен вече настройки, адаптации и прочеее и търсете нещо друго. Първо измерете вакума!

BLUE1
01-08-2011, 21:26
Баш за спирачките си мислих. Когато двигателя работи спирачката ако я натисна здраво и задържа крак стига до долу, но натискането е здраво (за протокола тежа 100 кила и съм два метра). Спирачките иначе са бетон даже и реалният технически преглед който скоро минах го доказа. Когато обаче двигателя е изключен спирачката е твърда като камък. Та въпроса е има ли нещо не редно. Иначе монтьора който я захвана днес е убеден, че ще я управи.

oem
01-08-2011, 21:42
Ами дано :)

BLUE1
01-08-2011, 22:10
Нищо не каза за спирачките? А и сам разбираш неудобството да ходя до друг град за ремонт.

oem
01-08-2011, 22:15
Спирачките трябва да са като бутнеш съвсем леко педала да те изкара през прозореца. А след като изгасиш да имаш минимум 4 натискания докато се твърди педала. Даже 5 натискания.

BLUE1
01-08-2011, 22:28
Как 5 бе човек, изгася ли я още на първото натискане и е камък някъде до средата, а второ натискане е невъзможно просто е твърда. Сега пробвах, като е студена и със запален двигател трудно стига до долу педала, даже не можах да я натисна до долу.

oem
01-08-2011, 22:42
Ами... значи сервото не държи или клапана му, или О-пръстена между сервото и помпата, и ти дърпа въздух от там някъде. Измери ви вакума. Нещо ми се струва, че и нямаш много добър вакум.

BLUE1
03-08-2011, 19:22
Писна ми от тази италианска кочина. Вече имам два дросела, три МПХ, два дебитомера и какви ли не части. Пробвахме я с три различни дросела, настройки, калибровка пак настройка едни, втори, трети дросел, моторчета, нови стари , по-стари, нова клапа картерни газове, запушване на картерни газове, замерване вакуум -перфектна, проверка сарво -мерво, няма проблем от никъде нищо,нови свещи, нова ламбда, настройка 20-30 километра върви и се почва пак клатене и на бензин и на газ с включен климатик с изключен пак. По някое време вземе, че се укроти тъкмо се зарадвам , запаля тръгвам почва пак. Сега ако може някаква помощ казвайте, майстора при които ходя в Пловдив се хвана за главата, оправил е десетки алфи с моя проблем, но моята не може. Последната идея е да сменим компютъра с код - централата , естествено ще се моля на някой да ми даде за проба щото вече не мога да купувам части които не ми вършат работа. Ще помоля колегите които ще ме посъветват да ида в София на сервиз да не го правят. Това за да стане трябва да отделя поне два последователни дни, а това ми е невъзможно щото имаме и бебе, а жена ми е сама. Ако някой има самочувствието, че знае и може да я ремонтира нека сподели с мен поне на лична знанията си, няма да му открадна занаята и ще му платя за помощта. Не ми казвайте, че може и да е от 1001 причини, в крайна сметка това не е космически кораб и причините за нестабилни обороти в движение не може да са безкрайни. Моля помогнете.

oem
03-08-2011, 20:09
Мога да ти пратя ЕКУ от 2.0 с изключен имобилайзер. Само спираш един предпазител на имото и закачаш ЕКУ-то, адаптираш и палиш. Ако е от него нищо, че е с 2.0 софтуер обороти няма да клати.

Колко е вакума? Днес ми докараха една кола с подобен проблем на твоя, само че и спирачките са и слаби и вакума е 0.500 на празен ход. Тъкмо и с Бобо си говорихме преди малко за това. Днес я мъчих 2, 3 часа и ми писна и заебах за утре. Като установя защо вакума е слаб и ако го оправя лесно и оборотите се оправят ще пиша. Може и да няма никаква връзка вакума с оборотите и спирачките, но мен ме притеснява това и по всякакви теории ниския вакум води до това. Никакъв респонс на педала на газта, нестабилен празен ход, мисфайър и др.

Компресия мерил ли си ама наистина на студено? И колко е?

Едно допълнение. На тая кола и да дърпа въздух и да не дърпа пръскане със спрей какъвто и да е мотора не го усеща. Освен ако не глътне сериозно количество от спрея. Само пушек машина или надуване с компресор не повече от 0.2 бара.

BLUE1
03-08-2011, 20:20
Ами не знам колко беше, но за няколко минути не мръдна и момчето каза, че е повече от добре. Макар, че майстора провери сервото на спирачките преди малко отидох в гаража и запуших маркуча на сервото най-душмански и си я покарах така, освен , че спирането ставаше със скачане на педала никакъв друг ефект, клатеше здраво. Наистина ще се радвам да ми пратиш компа от двойката, точно днес върнах дросела на Ферариста, след компа ако не стане смятам да пробвам с друга АБС централа и за друго не се сещам. Едно не може да си обясни тъпата ми глава, защо само един сигнал за движение бърка толкова много нещата, не смятам, че в него е проблема защото даже и с прекъснат ПИН 15 пуснали климатика колата клати леко. Друго, защо ако карам бързо и пусна по инерция даже и с пуснат климатик колата не клати?

oem
03-08-2011, 20:50
Защото дросела отваря повече. И какво значи вакума не мърда? Вие правите принудително вакум в колектора ли?

По принцип има манометри за вакум. Слага се например на мястото на маркуча за сервото или на друго място например на ВИС-а и манометъра показва колко е вакума реално в колектора. А вие май-сте мерили дали държи вакум. Разликата между двете е, че едното показва състоянието на мотора като цяло, а другото само на смукателната система. Нормално ако мотора е изправен трябва да имаш между 0,600 и 0,750 вакум или между 18 и 22 in-Hg.

Само кажи и ще ти пратя ЕКУ-то не за друго, а за да се убедиш, че не в него е проблема.

Mury
06-08-2011, 08:05
Ами не знам колко беше, но за няколко минути не мръдна и момчето каза, че е повече от добре. Макар, че майстора провери сервото на спирачките преди малко отидох в гаража и запуших маркуча на сервото най-душмански и си я покарах така, освен , че спирането ставаше със скачане на педала никакъв друг ефект, клатеше здраво. Наистина ще се радвам да ми пратиш компа от двойката, точно днес върнах дросела на Ферариста, след компа ако не стане смятам да пробвам с друга АБС централа и за друго не се сещам. Едно не може да си обясни тъпата ми глава, защо само един сигнал за движение бърка толкова много нещата, не смятам, че в него е проблема защото даже и с прекъснат ПИН 15 пуснали климатика колата клати леко. Друго, защо ако карам бързо и пусна по инерция даже и с пуснат климатик колата не клати?

А сондата как ти е :big_whoops::big_whoops::big_whoops::big_whoops:

BLUE1
06-08-2011, 14:03
Сондата е сменяна миналата година с оригинална Бош. По въпроса има развитие, но още се провеждат изпитания.

oem
06-08-2011, 14:09
Какво уплътнение сложи на колектора? Ако си сложил обикновен семеринг значи нищо не си направил. Те държат максимум до 0.5 бара вакум/налягане.

BLUE1
06-08-2011, 14:14
За съжаление май направихме тази глупост. И сега колата се държи странно. Дай някаква идея от къде да намерим подходящ семеринг.

oem
06-08-2011, 14:31
Не е семеринг, а е уплътнение за въздух. От полиуретан е. В магазините на SKF го има и го наричат "к-маншет". Не знам какво значи тая дума. Това е специфично уплътнение от полиуретан дизайна му е така проектиран, че като напъне налягане или вакум то се самостяга към оста. Във външния му диаметър на края е като конус и като го набиеш то достяга допълнително вътрешния диаметър и държи много здраво. Дават го за налягане до 10 бара! В същата посока респективно и за вакум. Само такива слагам и държи здраво. Ще го снимам по-късно и ще го постна да го видиш. Даже днес ходих купувах 2, 3, че ми бяха свършили, а ще правя един колектор утре и ще кача и снимки на всичко. На обикновените семеринги дават не повече от 0.5 бара и то само на някои по специални с усилена пружина. Тук на това пружина няма.

П.С. Имам случай на засмукана пружинка на семеринг. Вакума я беше извадил от семеринга. От тогава повече обикновени маслени семеринги не слагам.

BLUE1
07-08-2011, 10:11
ОЕМ качи една снимка на тези уплътнения да ги видя, да знам какво търся все пак. Ако не те затруднява измери им диаметрите.

GammaRay
07-08-2011, 10:22
Семеринга е сложен наобратно. Колкото и да го умувате, когато вакума дръпне той се самозатяга. Пружинката се намира от външната страна! Причината не е във вакума!


п.с А колкото до думата камъшит, това са плетени изделия от растения. Незнам кой изобщо е измислил на уплътнение да му се вика камъшит!

oem
07-08-2011, 11:42
Не знам и аз сефте го чух :) Ма викам хубу. Щом така си го наричат :)

Видех, че е сложен на обратно. Което всъщност си е добре и надали дърпа въздух от там, но въпреки всичко на семеринга му дават до 0.5 бара налягане/вакум. Да си го имате предвид. А помисли вакума с кое е пряко свързан и защо ако вакума е слаб ще имаме нарушение в празния ход. Атмосферния мотор това му цялото хранене. От вакум. Мисля, че трябва много добре да прочете за работата на ДВГ и ще ви дойде идеята какво а проверявате и как да отстраните проблемите. И пак няма да е лесно, но с хвърляне на боб съвсем пък.

---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:40 ----------


ОЕМ качи една снимка на тези уплътнения да ги видя, да знам какво търся все пак. Ако не те затруднява измери им диаметрите.

Стига си разглабял тоя колектор. Ако ще имаш проблем със семеринга, няма да е скоро. Аз имах един единствен път проблем с обикновен семеринг и то година след като беше монтиран. И може би грешката ми е била, че не съм го сложил на обратно. Така, че това не го мисли. Хубаво си го сменил. Не е било на празно, така че продължавате нататък.

badmadafaka
07-08-2011, 12:01
Като чета темата най-вероятно драмата е далеч по-сложна от това, което ще предложа аз, но все пак нищо не струва да се провери...
Имах подобен проблем (на М 1.5.5) - нестабилен празен ход, липса на мощност, включително гаснене на светофар ако колата е с пуснат климатик и на фарове... Компа отчиташе най-разнообразни грешки (от сонда, през мап и т.н.), всички свързани със сместа (естествено) и общото между всичките беше, че биха могли да се дължат на пробив в колектора (така поне предлагаше FES)... Интересното беше, че след ресет на самоадаптивните параметри (каквото ако правилно разбирам ти правят на теб), около 20-тина км колата вървеше нормално и след това започваше да бъгясва...
След неизброимо количество опити за какво ли не и тестване с други тпс-и, сонди и т.н., проблема се оказа в свещ - някой "майстор" беше пренатегнал едната свещ и тя се беше разцепила на върха... След смяна на свещите и пак ресет на всичко, колата се оправи :roll:

Alamo
07-08-2011, 20:43
Не е семеринг, а е уплътнение за въздух. От полиуретан е. В магазините на SKF го има и го наричат "камашит". Не знам какво значи тая дума.

Колега, да не е К-маншет? Камъшит е растение - правят се кошници и мебели от него. Предполагам става въпрос точно за К-маншет http://www.lageri-bg.com/index.php?web=mansheti В Пловдив могат да се намерят тук http://www.hubata-seals.com/bg/categories/index.htm има и полиуретанови.

oem
07-08-2011, 21:10
Да, това е :) Аз го написах както го чувам. Не съм го чувал този термин просто. Такива слагам аз и си ги наричам полиуретаново уплътнение :)

dansguardian
18-01-2014, 18:27
Здравейте колеги! След близо едногодишно ходене по мъките с това вариране на оборотите на празен ход, когато колата се движи по инерция реших и аз да тествам панацеята - отрязване на 15-ти пин на клометража. Речено - сторено! Тази сутрин извърших този смел акт и до момента не се наблюдават никакви нередности и аномалии, работи си перфектно, абе направо не мога да се нарадвам и да повярвам, че шибаното клатене е вече в историята. А до тази радикална мярка се стигна, защото ми писна от експерименти и празни обещания от разни знайни и незнайни майсторчета, които даваха гаранция за положителна развръзка. То не бяха дебитомери, ламбда-сонди, ТПС-и, клапан на картерните газове, кабеляци разни, свещи... абе нямам думи. Онзи ден даже смених ламбда-сондата с чисто нова (беше и дошло времето), оборотите отново се клатеха. Всичко съм изпробвал, ефект никакъв! Чета тук по форума разни теми, в които е казано, че смяната на дебитомер и почистване и адаптация на дроселната клапа оправяли нещата. Оправят едно-единствено нещо - финансовото положение на извършващия процедурата. :) Специално почистването и адаптирането на дроселната клапа като решение за оправянето на оборотите е абсолютна глупост. Сега вече чувството на любопитство надделява и с нетърпение очаквате аргументацията ми. Дроселната клапа, дори и мръсна на празен ход държи постоянни обороти. Дали колата е на място или по инерция с 50 км/ч дроселната клапа е еднакво мръсна и еднакво затворена. Същото е и положението с ТПС - по инерция на празен ход и на място информацията, която подава ТПС към ЕКУ-то е една и съща (а как няма да е една и съща, при положение че потенциометъра на ТПС-а се върти със завъртане на оста на дроселната клапа). Написаното до момента е базирано на елементарната логика. Пробвал съм с дебитомер от неклатеща оборотите Алфа - ефект 0. ТПС от същата Алфа - ефект 0, смяна на бобини, кабели - ефект 0, смяна на клапана на картерните газове - ефект 0, смяна на ламбда-сонда с оригинална на Бош - ефект 0. Само централата на ABS-а не съм сменил още и фигурира в списъкът на заподозрените, но не ми се дават грешни пари за нещо, което не е сигурно поне толкова, колкото е сигурна смъртта. Четох къде ли не, но никъде никой не предложи адекватно (разбирай без побългаряване) решение на проблема. Което значи, че никой не знае със сигурност каква е причината, защото ако знаеше щеше веднага да се разбере от Алфа-оунърите и нямаше темата да се дискутира с години. Хич не ме интресува дали в следствие на прекъсването на 15-ти пин ще трупа грешки или ще влиза в авариен режим, доволен съм и боба, който хвърлях до сега ще го събера и ще си го сготвя за вечеря. И един съвет от мен към оунърите с оборотния проблем - не се занимавайте с разните там диагностики, това освен време и нерви струва и пари, понякога сумата надхвърля 1000 лв (а това си е 1/2 от цената на колата), режете смело 15-ти пин и си карайте кефа! :)

Доко
18-01-2014, 19:30
Колега dansguardian
, изобщо не знаеш в какво се забъркваш, сега курифеи ще почнат да ти обясняват как си скопил, орязал, окепазил уникалния двигател, направо може да го хвърлиш тоя туйн спарк, без пин 15... :-) :-) :-)
:moon:

dansguardian
18-01-2014, 19:54
Колега Доко, обикновено така се получава, когато не можеш нищо да предложиш, с което хората да си разрешат проблема и злобееш. Голяма част от пишещите тук нямат никакво логическо мислене. Как може някой да си въобразява, че след едно почистване на дроселната клапа и адаптация след това оборотите ще спрат да клатят? Пълен смях в залата! Никой не отчита безспорния факт, че дроселната клапа е еднакво мръсна и когато колата работи на място, и когато е в движение. Да де, ама на място не се клатят, нали? :) Или пък, че оборотите ще спрат да клатят, след като смениш ТПС? Абсолютни глупости! А ТПС-а какво е? Един елементарен потенциометър, който е закачен на оста на дроселната клапа. МПХ какво е? Едно още по-елементарно моторче с червяк. Какви адаптации, какви пет лева? Това да не е активно устройство с 100 сензора? Та това моторче даже няма и обратна връзка! Колко хора са извършвали тези две процедури, при някой да те да са подействали? Дълбоко се съмнявам. Но както се казва - всеки сам си носи Кръста. При мен оборотите спряха да клатят, доволен съм, а кой какво мисли си е негов проблем и не мога да го обвинявам.

Doomguy
18-01-2014, 20:09
Правилна ти е логиката. Когато имам проблеми със сместа, клати обороти и на място. По пътя на твоята логика може да се замислиш коя е разликата между празния ход в движение и на място, а това е абс централата, която отчита дали колелата се въртят или не.

ecotronic
18-01-2014, 20:13
За да бъдем все пак обективни, следва да си зададем и въпроса:

Защо много такива мотори нямат проблем с клатенето на оборотите без отрязан пин 15?

Какво е логичното обяснение?

dansguardian
18-01-2014, 20:16
Логичното обяснение е: ABS централа. А ти имаш ли логично обяснение?

lordliness
18-01-2014, 20:21
тези мотори имат детонационен датчик, някакви насоки за него и дали може да прави проблеми с оборотите.

Доко
18-01-2014, 20:23
Колега Доко, обикновено така се получава, когато не можеш нищо да предложиш, с което хората да си разрешат проблема и злобееш.....

Ако визираш мен, ще те осведомя, че аз вероятно съм първия откачил пин 15, и ми е писнало да ми обясняват разбирачи, кое е по-добре. ;-)
Ето малко хронология:
Пъра появила се тема: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=17090
Първи пост за пин 15 стр 11: http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=294856&postcount=156
Темата на "простите" англичани"
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/55388-156-wonky-idle-the-fix.html
08.08.08 стр 13, вече съм откачил пин 15, а кУрифеите и до днес не спират да нищят проблема, който откачилите пина забравиха:

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=308074&postcount=181
;-)

dansguardian
18-01-2014, 20:27
Колега Доко, не те визирам теб, защото ти си първия тук, който предложи това решение. А това, че имаме сходен ред на мисли ме кара да се радвам :).

Доко
18-01-2014, 20:32
Колега Доко, не те визирам теб, защото ти си първия тук, който предложи това решение. А това, че имаме сходен ред на мисли ме кара да се радвам :).

Така и предположих, но реших да синтезирам и рефрешна инфото за бъдещи "рибки" с клатещи обороти.
Хубаво е да се прочете първия пост на темата "Сменям, сменям а проблема си остава..." внимателно, и да не се бърка клатенето на обороти само в движение, и перманентното такова. ;-)

ecotronic
18-01-2014, 20:32
Аз нямам логично обяснение, защото този проблем не съществува при мен и поради това не съм се и замислял по въпроса.
Но обективната дискусия изисква отговори на въпроса, който поставих.

lordliness
18-01-2014, 20:34
никой ли не чувал за детонационния датчик?

Доко
18-01-2014, 20:37
Аз нямам логично обяснение, защото този проблем не съществува при мен и поради това не съм се и замислял по въпроса.
Но обективната дискусия изисква отговори на въпроса, който поставих.

Ти си със 166, купи 156 от 98г, вече са и ефтинки, и може да почнееш с приключението. Имал съм 156, '98, 2.0тс, GTV 1.8тс, '99, и 166 2.0тс '99, проблема е единствено при 156.
Четете внимателно, за коя модивикация, и от кои години е проблема, в английския форум е дискутирано доста. ;-)

ecotronic
18-01-2014, 20:40
Това значи ли, че всички 156-ци от 98 ма година го имат този проблем?

Доко
18-01-2014, 20:42
Това значи ли, че всички 156-ци от 98 ма година го имат този проблем?

Ами не знам, но определено те са проблемни, явно в по-късните модели тази "детска болест" е изчистена.

dansguardian
18-01-2014, 20:43
Трябва някой разбирач-електрончик да вземе един осцилоскоп и да сравни импулсите на сензорите на ABS-а (тези, които взимат информация от магнитната гривна на лагерите на полуоските) на читава Алфа с тези на клатеща оборотите Алфа. Обикновено на електронните схеми има контролни точки, за които е дефинирано каква трябва да е стойността на измерваната величина. Може някои елементи в електронния блок за управление на ABS да са променили стойностите си с течение на времето, в следствие на стареене и температурни промени (електролитните кондензаторите си променят капацитета, когато са изложени на висока температура, стирофлексните и керамичните - не). Завършил съм електроника все пак... ;)

Doomguy
18-01-2014, 20:44
тези мотори имат детонационен датчик, някакви насоки за него и дали може да прави проблеми с оборотите.

То и 166 2.0 има такъв датчик, но няма такива проблеми. И ECU е същото. Всъщност не знам да има някаква разлика въобще между 156 и 166 2.0TS CF2. По-запознатите да кажат.

ecotronic
18-01-2014, 20:46
Скоростомерът също взима информация от ABS -а. Ако имаше проблем с датчик на колело, това неминуемо щеше да се отрази първо на работата на самия ABS.

Доко
18-01-2014, 20:48
То и 166 2.0 има такъв датчик, но няма такива проблеми. И ECU е същото. Всъщност не знам да има някаква разлика въобще между 156 и 166 2.0TS CF2. По-запознатите да кажат.

Приличат си само по-кутиите. ;-)


Трябва някой разбирач-електрончик да вземе един осцилоскоп и да сравни импулсите на сензорите на ABS-а (тези, които взимат информация от магнитната гривна на лагерите на полуоските) на читава Алфа с тези на клатеща оборотите Алфа. Обикновено на електронните схеми има контролни точки, за които е дефинирано каква трябва да е стойността на измерваната величина. Може някои елементи в електронния блок за управление на ABS да са променили стойностите си с течение на времето, в следствие на стареене и температурни промени (електролитните кондензаторите си променят капацитета, когато са изложени на висока температура, стирофлексните и керамичните - не). Завършил съм електроника все пак... ;)

Момчето, което купи моята 156-ца е специалист електроника, всичко това което предлагаш го свършиха, даже доколкото си спомням се намесиха и други негови колеги, мериха какво ли не, но след няколко месеца опити пак си откачи пина.

Doomguy
18-01-2014, 21:02
Приличат си само по-кутиите. ;-)


Нещо не те разбрах.

Доко
18-01-2014, 21:17
Нещо не те разбрах.

Примерно 156 декември '98, и 156 април '99, се чипосват с различен софтуер, тази от '99 не клати обороти, '98-ма клати и след чипосване.

dimitar_vd62
18-01-2014, 21:23
А дали проблема не може да е алтернатора.На празен ход се върти с по ниска честота и ако ту зарежда ту не зарежда съответно мотора ту се разтоварва ту се натоварва и се мъчи да поддържа обороти.След като е толкова упорит проблема.

---------- Post added at 21:23 ---------- Previous post was at 21:21 ----------


Примерно 156 декември '98, и 156 април '99, се чипосват с различен софтуер, тази от '99 не клати обороти, '98-ма клати и след чипосване.

А от 97-а.

Доко
18-01-2014, 21:26
А дали проблема не може да е алтернатора.На празен ход се върти с по ниска честота и ако ту зарежда ту не зарежда съответно мотора ту се разтоварва ту се натоварва и се мъчи да поддържа обороти.След като е толкова упорит проблема.

---------- Post added at 21:23 ---------- Previous post was at 21:21 ----------



А от 97-а.

Хехе, на знам! Занимавах се с проблема, докато притежавах такъв. :-)

Doomguy
18-01-2014, 21:27
Примерно 156 декември '98, и 156 април '99, се чипосват с различен софтуер, тази от '99 не клати обороти, '98-ма клати и след чипосване.

Имах в предвид тези с мотроник 1.5.5. Там ECU и софтуера трябва да е еднакъв.

dimitar_vd62
18-01-2014, 21:40
Не си правя майтап, докато работех с едни генераторни двигатели имахме същия проблем, оказа се че платката която управлява напрежението на възбудителната намотка се прецаква щото не е предвидена да работи в условия на 5-6 ежедневни токови удара, вследствие на което колебае мощноста на генератора и оказва влияние на оборите на двигателя.По същия начин реагираше.

Satanism
18-01-2014, 21:59
Ти си със 166, купи 156 от 98г, вече са и ефтинки, и може да почнееш с приключението. Имал съм 156, '98, 2.0тс, GTV 1.8тс, '99, и 166 2.0тс '99, проблема е единствено при 156.
Четете внимателно, за коя модивикация, и от кои години е проблема, в английския форум е дискутирано доста. ;-)

Както казах по-назад в темата, на 146ца 1.6 CF2, произведена 09.99 също имах такъв проблем...тоест и при по-късните ЦФ2-ки също го има това...4
На колегата Abar7h, обаче, 146цата, която е първата половина на 98ма и е 1.6 ЦФ1 нямаше такива проблеми, но тя нямаше АБС.....та...който каза за АБС-а, може да е разкрил мистерията на клатенето, на оборотите.....

dansguardian
18-01-2014, 22:15
Току-що разглобих един ABS-модул. Вътре има една малка платка с няколко голи чипа, покрити с едно прозрачно желе (на вкус не знам дали е добро :)), две релета, два диода и електролитен кондензатор. Като се има предвид, че само кондензаторът може да си промени параметрите може би проблемът е някъде другаде... :(

Alamo
19-01-2014, 18:07
Както писах в една друга тема при мен клатенето изчезна с подмяна на клапанчето за картерни газове. Нищо не ви пречи да извадите тръбата и да я запушите за проба - отнема точно 2 минути. Ако спре да клати значи е от клапанчето. Ама щом ви се занимава с АБС, сваляне на табла, пинове....ваша си работа.

dansguardian
19-01-2014, 18:51
Колега Alamo, клапанчето беше сменено с чисто ново, барабар с чисто нов маслоустойчив маркуч. Ефект "0"-ев. Замислям се обаче доколко километража подава вярно информацията през пин 15...

imi
19-01-2014, 21:01
Колега,най-вероятно смучи въздух след дебитомера:въздуховод преди дросела,или между двете половини на смукателния колектор, или оста на VIS (VIM),или черирите гумени съединения на смукателните тръби.