PDA

View Full Version : Обезвъздушаване на охладителна система



Mury
14-01-2006, 18:09
Както някои знаят аз все още немога да се оправя с моя проблем със загряването на колата.Смених всичко за което се сещам без водната помпа-термостат,датчик на радиатора,датчик за уреда за температурата,воден радиатор,радиаторче на парното.Колата продължава да загрява на място,в движение вече няма проблем но сега е студено а като се затопли може пак да загрява.Та аз си мисля че колата не се обезвъздушава хубаво защото не създава хубаво налягане,няма добро парно/което като почне да загрява изчезва и се появява като почне да се охлажда/.Температурата в мотора и радиатора не е равнв защото на 100 гр. пуска перка на бавна степен а трябва да я пуска на 92 гр.Та мисълта ми е как може да се открие къде прави възглавница и как може да се обезвъздуши кола която по-принцип трябва да го направи сама :roll: :roll: :roll: :roll:А и като отвориш капачката на казанчето на 100 гр./което не става много трудно а би трябвало да е/и започват да излизат мехури в казанчето.Засега варианта гарнитура на глава отпада защото маркучите не се надуват

Crusader
14-01-2006, 18:26
Ми единственото което ми идва на ум е да промиеш системата с някакъв препарат и да смениш помпата /един приятел скоро сменя, мисля че беше към 40 лв./ Цялата работа ще ти излезе 70-80 лв. със смяната на антифриза, но често казано не знам дали това е решението на твоя проблем!
Успех!

Mury
14-01-2006, 19:11
Мисля че помпата е здрава не е в нея проблема а мисля че е в обезвъздушаването :wink: :wink: :wink: а иначе помпата е към 60лв. оригинална от Ванто значи по магазините може да е около 40 :wink:

boian
14-01-2006, 19:14
Ами според мене парното ти е пълно с въздух, освен ако водната помпа не работи. Първи вариант- спираш колата на някой баир с муцуната нагоре, развиваш капачката на преливното казанче и почваш да форсираш. Обикновено почват да излизат мехурчета. Втори вариант- развиваш горния маркуч на радиаторчето на парното, колкото да се разхлаби и да почне да съска въздуха, докато излезе антифриза и стягаш. И двата варианта съм ги пробвал и стана, първият на алфа 145 1.3 боксер, вторият- на Уно 75

Bobo
14-01-2006, 19:39
А ти провери ли кво става с мъркуча от дросела :?:

Mury
14-01-2006, 20:08
Да всьо е в ред :evil: :evil:

Yon
16-01-2006, 10:30
Ако си сигурен че нещо не ти затормозява двигателя то:

Предната ми кола така правеше и развих казанчето за водата и го вдигнах високо, отворих капачката и след като престана да излиза въздух долях и затворих с друга капачка/клапана на старата не държеше налягане/

Mury
16-01-2006, 18:44
Такааааа нещата си отиват на водна помпа днес извадих маркуча който идва от дроселовата клапа и се влива в казанчето и запалих колата резултата е почти никакво изтичане на антифриз даже като подадох газ и спря а трябваше да е много повече :evil: :evil: :evil:

gigi
17-01-2006, 00:24
То май само това ти остана. Само не мога да включа как може да се е скапала :roll: :roll: :? :? . дано поне е от това че като знам колко мъки имаш с това загряване и просто на мене ми става лошо :( :(

Bobo
17-01-2006, 03:09
Ако си сигурен че нещо не ти затормозява двигателя то:

Предната ми кола така правеше и развих казанчето за водата и го вдигнах високо, отворих капачката и след като престана да излиза въздух долях и затворих с друга капачка/клапана на старата не държеше налягане/

Хмм а къде е тва казанче? да не би да е едно кръгло такова :?: Че ние доматите с колците и радятора го сменихме щото у бакалията така ни казаха, а пък ти сега капачк неква имало :roll: :idea:

Lucky
17-01-2006, 09:09
То май само това ти остана. Само не мога да включа как може да се е скапала :roll: :roll: :? :? . дано поне е от това че като знам колко мъки имаш с това загряване и просто на мене ми става лошо :( :(

Бе тя се скапва или ако я караш с вода по дълго време и сложиш антифриз и обикновенно протича. А може да и е дошло времето просто
то и тя е консуматив.

Yon
17-01-2006, 09:23
Ако си сигурен че нещо не ти затормозява двигателя то:

Предната ми кола така правеше и развих казанчето за водата и го вдигнах високо, отворих капачката и след като престана да излиза въздух долях и затворих с друга капачка/клапана на старата не държеше налягане/

Хмм а къде е тва казанче? да не би да е едно кръгло такова :?: Че ние доматите с колците и радятора го сменихме щото у бакалията така ни казаха, а пък ти сега капачк неква имало :roll: :idea:

И това ми било админ..... амин :D
=======================

При още едно такова изказване не по темата ще има санкции :!: :!:

gigi
17-01-2006, 11:43
То май само това ти остана. Само не мога да включа как може да се е скапала :roll: :roll: :? :? . дано поне е от това че като знам колко мъки имаш с това загряване и просто на мене ми става лошо :( :(

Бе тя се скапва или ако я караш с вода по дълго време и сложиш антифриз и обикновенно протича. А може да и е дошло времето просто
то и тя е консуматив.D
Ами мисълта ми е че водната помпа обикновенно протича и после не качва като хората а неговата мисля че си е ок и затова ми е чудно какво друго може да и се скапе :roll: а иначе те хората дават да се сменя със ремъците и ролките и водната помпа особенно на ТС-а.

Yon
17-01-2006, 17:11
Ако си сигурен че нещо не ти затормозява двигателя то:

Предната ми кола така правеше и развих казанчето за водата и го вдигнах високо, отворих капачката и след като престана да излиза въздух долях и затворих с друга капачка/клапана на старата не държеше налягане/

Хмм а къде е тва казанче? да не би да е едно кръгло такова :?: Че ние доматите с колците и радятора го сменихме щото у бакалията така ни казаха, а пък ти сега капачк неква имало :roll: :idea:

И това ми било админ..... амин :D
=======================

N
При още едно такова изказване не по темата ще има санкции :!: :!:

Абсолютно се дистанцирам, да съм искал изказването ми да прозвучи като обида :!: :!: :!:
Забележката,че не е по -темата се приема.

aav
17-01-2006, 18:30
парно - мъка моя!
не разбрах какво точно прави колата, та стигна до извода, че имаш въздух в системата, но ще ти кажа как да го провериш.
Не разбрах и защо трябва да спреш в наклон и да форсираш, за да получиш балончета, какво се цели. Не се заяждам, наистина не разбрах.
Та, колата е хоризонтално и ако погледнеш маркуча за обезвъздушаване трябва да тръгва от най-високата точка на системата и да стига до казанчето. Ако има въздух той ще се задържа на най-високото място и така системата сама се обезвъздушава. Махаш капачката на казанчето, отвиваш скобата на въпросния маркуч и го вкарваш на мястото на капачката. Палиш и гледаш какво тече през маркуча. Ако тече постоянно като чешма няма въздух, ако е на пресекулки лошо. Като форсираш, трябва да текне повече, ако не сменяш помпа или търсиш друга причина. Сутрин като е студена палиш и тичаш при маркучите. Трябва вътрешния кръг само да загрява, обаче най-важното следиш как загряват маркучите към парното и този за обезвъздушаването. Трябва да са в този ред,а не обратно. До тук това е гаранция, че имаш топла вода в радиатора на парното. Остава да видиш дали клапи и въздухопроводи са наред.

Mury
17-01-2006, 21:21
парно - мъка моя!
не разбрах какво точно прави колата, та стигна до извода, че имаш въздух в системата, но ще ти кажа как да го провериш.
Не разбрах и защо трябва да спреш в наклон и да форсираш, за да получиш балончета, какво се цели. Не се заяждам, наистина не разбрах.
Та, колата е хоризонтално и ако погледнеш маркуча за обезвъздушаване трябва да тръгва от най-високата точка на системата и да стига до казанчето. Ако има въздух той ще се задържа на най-високото място и така системата сама се обезвъздушава. Махаш капачката на казанчето, отвиваш скобата на въпросния маркуч и го вкарваш на мястото на капачката. Палиш и гледаш какво тече през маркуча. Ако тече постоянно като чешма няма въздух, ако е на пресекулки лошо. Като форсираш, трябва да текне повече, ако не сменяш помпа или търсиш друга причина. Сутрин като е студена палиш и тичаш при маркучите. Трябва вътрешния кръг само да загрява, обаче най-важното следиш как загряват маркучите към парното и този за обезвъздушаването. Трябва да са в този ред,а не обратно. До тук това е гаранция, че имаш топла вода в радиатора на парното. Остава да видиш дали клапи и въздухопроводи са наред.Колега ти не пшрочете ли че всичко е сменено и като запаля колата от маркуча за обезвъздушаването потича съвсем малко вода и като дам газ спира да тече-къф еизвода помпата не върти водата но този път първо ще се разглоби колата и после ще я купя помпата че само купувам а колата не се оправя :wink: :wink: :wink: :wink:
П.С.Гиги бате наистина само тва остана но е почти 100% сигурно щото не тече антифриз на запалена кола от маркуча за обезвъздушаване :evil: :evil: :evil:

Crusader
17-01-2006, 21:37
Колега, като свалиш старата помпа гледай дали всички лопатки на турбината са си на място, че на времето на Московеца на бащата от помпата извадихме гайка :shock: , която беше намляла лопатките на помпата :shock:/тази която държи турбината си беше на мястото/ , а най куриозното беше че Москвича баща ми го купи чисто нов и никога не беше отварян ДВГ и не беше сваляна помпата!
Симптомите баха същите е и виеше де, но чак сега се сетих, колата грееше а парното "0" То не че парното след това се оправи, пак си беше "0" :lol:

Bobo
18-01-2006, 00:20
Колега, като свалиш старата помпа гледай дали всички лопатки на турбината са си на място, че на времето на Московеца на бащата от помпата извадихме гайка :shock: , която беше намляла лопатките на помпата :shock:/тази която държи турбината си беше на мястото/ , а най куриозното беше че Москвича баща ми го купи чисто нов и никога не беше отварян ДВГ и не беше сваляна помпата!
Симптомите баха същите е и виеше де, но чак сега се сетих, колата грееше а парното "0" То не че парното след това се оправи, пак си беше "0" :lol:

Е дано не е тва че иначе като знам турбината каква е има да вадиме части от мотора до полудяване :priest:

П.П. На боксера няма гайки турбината е набивка с шлиц :wink:

Shporata
24-04-2009, 15:06
момчета, а някой може ли да каже точно как се сменя антифриза с вода (и обратно) на 156-ца.
и по точно как става обезвъздушаването на радиатора и може ли човек сам да си го направи. че в сервиза искат 15-20 лв.... :duel:

RahzeL
24-04-2009, 17:43
момчета, а някой може ли да каже точно как се сменя антифриза с вода (и обратно) на 156-ца.
и по точно как става обезвъздушаването на радиатора и може ли човек сам да си го направи. че в сервиза искат 15-20 лв.... :duel: И за 145-ца по възможност :cheers:

mordohy
24-04-2009, 22:05
По-голяма глупост от това да сменяваш антифриза с вода е трудно да се измисли,но обратното е полезно.Сваляш колкото можеш маркучи от системат и главно от радиатора и изтчваш колкото можеш от водата.После наливаш концентрат и доливаш,до като се обезвъздуши.
Относно темата- ако не е водната помпа , има и други възможности.Никой не се поинтерсува,дали колата има газова.Тъпаците,обикновенно свързват кръга на парното с това на изпарителя паралелно и ха познайте,какво се получава при разлика в диаметъра на маркучите.Водата циркулира в изпарителя,а за парното-нъцки!
Второ,понеже лошата циркулация,ако не е от помпата е винаги "малък отвор"Това означава,че особено при коли карани с варовити води,се наслагва варовик и при щуцерите се запушват отворите.
Лично аз залагам на помпата,но и другите варианти са много вероятни!

Shporata
25-04-2009, 10:51
някой знае ли наистина как се обезвъздушава охладителна система или не е нужно да се прави нищо специално? просто източвам водата, и после наливам антифриза?

Mury
25-04-2009, 18:31
А бе откъде изровихте тая тема,малииии бях я забравил:unsure::unsure::unsure:Иначе за 156 процедурата е малко по различна от при 145.Просто в горния край на радиатора има 1 или 2 врътки/кранчета/,пали се колата,и се отвиват кранчетата докато не потече антифриз,потече ли,се затварят и се оставя колата да работи докато не пусне перки.Това е достатъчно и ще се е обезвъздушила сама:coolio::coolio::coolio::coolio: