PDA

View Full Version : Какъв е смисъла от това?



krs
11-04-2009, 17:31
Като се рових из нета намерих тези снимки
http://img157.imageshack.us/img157/711/cimg9154nc7.jpg
http://img242.imageshack.us/img242/9208/cimg9243wa0.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/3135/cimg9136wv4.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/6010/cimg9166yo0.jpg .
Става въпрос за резките между клапаните :unsure:. Не съм професор по двигатели, но за първи път виждам нещо подобно, а и много хора и майстори не можаха да ми отговорят. Надявам се тук някои да може да каже какъв е смисъла и за какво се прави това :pokey:

fade
11-04-2009, 20:30
Резките са патент на един индиец Сомендер Сингх. Това е патента (http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO1&Sect2=HITOFF&d=PALL&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsrchnum.htm&r=1&f=G&l=50&s1=6237579.PN.&OS=PN/6237579&RS=PN/6237579), а това сайта (http://www.somender-singh.com/) на Сингх.
Между другото въпроса за ефективноста им е доста оспорван, макар, че обяснението на Сингх на процесите вътре в камерата и че тези резки създават плазмен тунел до отдалечените части с повишено налягане в камерата е... логично. Не ми се изпада в повече поробности, но в линковете които съм приложил е обяснено добре.
Моето лично мнение е, че са просто един концетратор на напрежение и вероятността да отслабят главата над камерата е ... Също така е много вероятно ако не са заоблени добре ъглите при екстремални режими да възниква калилно запалване на горивната смес.
Е такова некво.
Успех с четенето :jumping:

ne0
11-04-2009, 22:31
Мд в конкретния случай това е отговора и наче подобни каналчета се използват в най-различен вариант, но кой какво гони може само конкретния производител да ти отговоти... има много вариации..

ФЕРАРИСТ
11-04-2009, 22:44
Аз ли бъркам или за примери и опити тоя е ползвал само карбураторни двг ако това има значение?????

fade
12-04-2009, 00:09
Всъщност незнам дали на някой серийно произведен автомобил главата има такива каналчета, но знае ли човек може би някъде така ги правят... примерно в Индия. ;) Май обикновено ги правят при портване на главата полиране и изравняване обема на камерите.
Относно това дали на карбураторни или такива с инжекционно впръскване, ... според едното им предназначение да правят подобра хомогенизация чрез допълнително завихряне на сместа... май е логично е при карбураторни да са по-полезни.
Мисля си, че при съвременните 16 клапанови двигатели формата на камерата е много по-оптимална, а и при директното инжекторно впръскване ... едва ли има кой знае каква нужда от по-добра хомогенизация.
Един лесен тунинг е ... ориентираното завиване на запалителните свещи... аре ся да ме питате к'во е т'ва!
:coolio:

Bobo
12-04-2009, 02:38
Моето лично мнение е, че са просто един концетратор на напрежение и вероятността да отслабят главата над камерата е ... Също така е много вероятно ако не са заоблени добре ъглите при екстремални режими да възниква калилно запалване на горивната смес.
Е такова некво.
Успех с четенето :jumping:

Да я отслабят едва ли ма за второто съм 100% съгласен ;)

Bobo
12-04-2009, 02:39
Един лесен тунинг е ... ориентираното завиване на запалителните свещи... аре ся да ме питате к'во е т'ва!
:coolio:

Да но не е особенно ефективно при иридиевите електроди и многополюсни свещи ;)

fade
12-04-2009, 12:45
Да я отслабят едва ли ма за второто съм 100% съгласен ;)

Някак си, не изпитвам непреодолимо желание да направя резки на тази (http://www.interpreptuning.com/IMAGES/audi_head.jpg) глава! ;)


Да но не е особенно ефективно при иридиевите електроди и многополюсни свещи ;)
Особено, ако и свещите са по две на цилиндър! ;)

П.П.
От месеци насам ми се върти в главата един проект, който мисля, че ще е най-подходящо да обсъдя с вас. Даже и да не достигнем до консенсус поне една среща няма да е излишна. Лошото е че съм на 400 км и ... няма да е толкова лесна за реализиране и то не заради разстоянието а заради времето и вашето и моето.

krs
12-04-2009, 23:18
благодаря на всички за отговорите :) :cheers:

WhitePower
13-04-2009, 15:52
то си пише що го правят

http://somender-singh.com/images/grooves.gifhttp://somender-singh.com/images/scott7sm.jpg


http://somender-singh.com/images/cylinder1.gifhttp://somender-singh.com/images/scott6sm.jpg

Bobo
14-04-2009, 13:53
то си пише що го правят

http://somender-singh.com/images/grooves.gifhttp://somender-singh.com/images/scott7sm.jpg


http://somender-singh.com/images/cylinder1.gifhttp://somender-singh.com/images/scott6sm.jpg

Айде сега понеже ние неможем да четем да вземеш да обесниш картинките кво показват :rtfm:

Ivo Skoklev
14-04-2009, 15:46
Това за мен е по4ти толкова безсмислено,колкото да портваш и полираш до блясък порт,който така или ина4е е с недоизмислена форма...после да се 4удуш що става все по-зле,ма да се хвалиш:"Портнах си главата,щото чета 4е е модерно по форумите"

WhitePower
14-04-2009, 18:16
Айде сега понеже ние неможем да четем да вземеш да обесниш картинките кво показват :rtfm:
нема какво да се обяснява - то се вижда

Furious 155
14-04-2009, 23:29
то си пише що го правят

http://somender-singh.com/images/grooves.gifhttp://somender-singh.com/images/scott7sm.jpg


http://somender-singh.com/images/cylinder1.gifhttp://somender-singh.com/images/scott6sm.jpg

само на мен ли ми се струва че нагара по главата и клапаните с резките е доста по-малко... или просто рано след намесата е свалена за снимките, в сравнение с горната снимка...

fade
15-04-2009, 00:11
Това за мен е по4ти толкова безсмислено,колкото да портваш и полираш до блясък порт,който така или ина4е е с недоизмислена форма...после да се 4удуш що става все по-зле,ма да се хвалиш:"Портнах си главата,щото чета 4е е модерно по форумите"

По принцип колега портването се прави именно за да се оправи лошата геометрия на порта. Полирането също е доста спорно и противоречиво... ;)
Иначе съм съгласен, че само едно полиране в никакъв случай не може да се нарече портване! Обаче нищо не пречи да разправяш, че си си портнал главата... пък дали има ефект... и дали изобщо си направил нещо... ами едва ли някой ще отвори двигателя да проверява :devil:
Лично аз знам какво значи портвана глава с изравнени горивни камери и какъв е ефекта от това. Повярвайте ми, ако се направи от човек който знае какво прави, няма да си познаете колата след това!
Да не говорим пък за добре настроена изпускателна система.



само на мен ли ми се струва че нагара по главата и клапаните с резките е доста по-малко... или просто рано след намесата е свалена за снимките, в сравнение с горната снимка...
Според мен снимките и анимираните "гифчета" са си просто подкрепа на теорията на изобретателя. Всъщност ефекта би трябвало да се докаже от практиката или от независим и безпристрастен експеримент при еднакви условия!

Bon_Vi
19-04-2009, 18:12
Такам,
на времето /ех как звучи/ имаше една мно яка мода, челата на буталата да се оформят, с цел по добро разпределяне /съответно горене/ на ГВС. Да не говорим че едва ли не контролира завихрянето на самия "пламък"...

И има ефект когато си със стандартно чело или когато някой човек ти го преработи, но да знае какво прави...

Портването ми се вижда същата работа, само че наблъскана на главата....

А и съм поне 90% обеден, че всички шлаифисти които познавам ще препоръчат само полирането, особенно когато е направено на цялата глава /етс колектори, контактна площ, горен картер, клапани.../