Log in

View Full Version : Масло има - лампата свети. Що е то?



koolio
14-04-2009, 00:15
Напоследък когато паля колата паркирана под голям наклон, лампата за маслото светва. А когато го проверявам на щеката си е нормално, даже повече към максимума. Каква ли е причината?

Furious 155
14-04-2009, 00:59
Напоследък когато паля колата паркирана под голям наклон, лампата за маслото светва. А когато го проверявам на щеката си е нормално, даже повече към максимума. Каква ли е причината?

коя от всичките лампи и защо под голям наклон я държиш... може от това да ти се струва че има достатъчно масло, а реално хич да не е така...
Нивото на маслото се мери винаги на равно или винаги на едно и също място(пак сравнително равно) на което спираш колата!!!

arieca155
14-04-2009, 08:36
остава да почнем да се учим и как се проверява нивото на маслото,ей ся я втасахме.

Бобби
14-04-2009, 08:52
Какво пак си се омотал бе момче..?...ако свети постояно, или присветка по време на движение...не я карай...а виж от къде иде проблема....дано да е прецакан датчик.....

koolio
14-04-2009, 10:50
Не бре пичове. Сутрин, при спряна на равно кола проверявам - има масло. Паля - лампата на таблото не свети. Отивам на работа и спирам на "Свети Наум" на стръмното, с муцуна, сочеща към Семинарията, т.е. нагоре. Вечер тръгвам от работа, паля и ми светка лампата на таблото. Седи така около пет секунди, изгасва и повече не свети. На другата сутрин - пак същото. По време на движение не свети никога.
А, още нещо - лампата на таблото, под километража, свети, а чекпанела не свети.
А сега де?

WhitePower
14-04-2009, 11:05
Не бре пичове. Сутрин, при спряна на равно кола проверявам - има масло. Паля - лампата на таблото не свети. Отивам на работа и спирам на "Свети Наум" на стръмното, с муцуна, сочеща към Семинарията, т.е. нагоре. Вечер тръгвам от работа, паля и ми светка лампата на таблото. Седи така около пет секунди, изгасва и повече не свети. На другата сутрин - пак същото. По време на движение не свети никога.
А, още нещо - лампата на таблото, под километража, свети, а чекпанела не свети.
А сега де?

както попитахме - коя лампа за маслото - щото колата има 3 лампи за маслото - 2 на за нивото и една за критично ниско налягане
2 . ти имаш ли манометар на таблото

zdravio
14-04-2009, 11:37
И аз преди време имах абсолютно същия "странен" проблем с Бравото... така около 500км. до смяна на маслото после спря да свети. Така проблема остана неизяснен. Може да е маслена помпа, провери я! Карането на колата с ниско налягане на маслото може да ти убие двигателя! :chair:

koolio
14-04-2009, 11:45
За нивото - тая с пръчката и капката.
А налягане си има - 4 или малко под 4 когато е в движение.

Alexanderbb
14-04-2009, 11:53
Съседе пак ли грижи са те налегнали. Само да те попитам тази долу на чек панела виждал ли си я някога да свети (че диода може да е дал фира). Възможно е ако той е изгорял като спреш под наклон да се оголва датчика и като палиш да ти отчита ниско ниво. При мене с развален датчик точно така угасва лампата след няколко секунди а диода на чекпанела си свети непрекъснато

Бобби
14-04-2009, 13:10
За нивото - тая с пръчката и капката.
А налягане си има - 4 или малко под 4 когато е в движение.
Ами всичко е наред, няма да се косиш!....сещаш ли се защо?:))

rumenti77
14-04-2009, 14:24
За нивото - тая с пръчката и капката.
А налягане си има - 4 или малко под 4 когато е в движение.

4 ли е нормално,защото при мен показва над 6.

MUROMAN
14-04-2009, 14:34
4 ли е нормално,защото при мен показва над 6.

И при мене показва над 4 но се мени в движение. Над 4 и под 4 .

millko
14-04-2009, 14:41
Типото ми имаше такъв проблем и се оказа гаден маслен филтър.

Yureti
15-04-2009, 06:34
За нивото - тая с пръчката и капката.


Точно същото от неколко дни...
Като дам контакт -светва лампата на таблото
Масло си има. Кат запаля веднага гасне...
.. Ама па нещо зе да ми загрява - в задръстванията ми седи на 110 или малко повече градуса... Като се движа си отива на 90
:prescription:
???

Бобби
15-04-2009, 09:24
Точно същото от неколко дни...
Като дам контакт -светва лампата на таблото
Масло си има. Кат запаля веднага гасне...
.. Ама па нещо зе да ми загрява - в задръстванията ми седи на 110 или малко повече градуса... Като се движа си отива на 90
:prescription:
???
...градусите на маслото, или водата са?

Yureti
16-04-2009, 21:11
...градусите на маслото, или водата са?

на водата ..

The_Game
19-04-2009, 00:48
Напоследък когато паля колата паркирана под голям наклон, лампата за маслото светва. А когато го проверявам на щеката си е нормално, даже повече към максимума. Каква ли е причината?

А замислял ли си се защо като спреш с наклон към щеката маслото е над максимума а като наклона е такъв, че щеката да е на високо и като я извадиш е суха.

Вземи едно шише 2L пълно до половината и го остави хоризонталн, водата е до капачката. После го наклони на страни и ще ти се изясни какво става когато датчика за нивото е монтиран на капачката.




Физика учил ли си ? Агрегатни състояния ?

koolio
19-04-2009, 13:04
А замислял ли си се защо като спреш с наклон към щеката маслото е над максимума а като наклона е такъв, че щеката да е на високо и като я извадиш е суха.

Вземи едно шише 2L пълно до половината и го остави хоризонталн, водата е до капачката. После го наклони на страни и ще ти се изясни какво става когато датчика за нивото е монтиран на капачката.




Физика учил ли си ? Агрегатни състояния ?
Учил съм, да. А ти да четеш учил ли си?

Satanism
19-04-2009, 13:56
на водата ..

ММ...гарнитурка? :roll:

don_pepone
19-04-2009, 18:52
баси моита седи на 4 атмосвери на празен ход на студен мотор а в дввижение на 4 и нещо а на загрят мотор на около 2 на празен ход и на около 3 в движение в зависимост кви обороти има де та ппитам дали е нормално за 2.5 V6 мотора или не :dunno:

Furious 155
19-04-2009, 21:04
баси моита седи на 4 атмосвери на празен ход на студен мотор а в дввижение на 4 и нещо а на загрят мотор на около 2 на празен ход и на около 3 в движение в зависимост кви обороти има де та ппитам дали е нормално за 2.5 V6 мотора или не :dunno:

то за норлмално не е, но проблемът не е маслената помпа ами датчика за налягане. Моя го смених с такъв втора ръка, че и аз на моята повече от 4 атм. не бях виждал. Сега студена е на 6. На топло масло 60 и 80 градуса държи 2 и 1 атмосфери и под натоварване - мотора над 3000 отива на 5 атм. Това е с 10-w40.

venko
19-04-2009, 22:55
и на мойта и свети като е под наклон ама като застане на равно изчезва!изобщо нема да я пипам!

Бобби
20-04-2009, 19:19
на водата ..
Ами...виж там как бачка термостат, вентилатор....може и запушен радиатор....
п.с. ако е блокирал термостата....като е загряла долният маркуч на радиатора няма да е топъл.....вентилатора трябва да включва някъде към 95 градуса...нещо в охладителната система , ще да е...провери всичко..иначе на 110 градуса постояно....ще направиш беля...!

Yureti
23-04-2009, 06:36
Ами...виж там как бачка термостат, вентилатор....може и запушен радиатор....
п.с. ако е блокирал термостата....като е загряла долният маркуч на радиатора няма да е топъл.....вентилатора трябва да включва някъде към 95 градуса...нещо в охладителната система , ще да е...провери всичко..иначе на 110 градуса постояно....ще направиш беля...!

да де ... ама като изляза на извънградско, всичко е ОК...
на градското е проблема...

Бобби
23-04-2009, 08:35
да де ... ама като изляза на извънградско, всичко е ОК...
на градското е проблема...
Така е бате....тя на извънградско трябва да ти липсва охладителна течност или проблем с помпата и много агресивно каране...за да почне да грее!
Но съм забелязъл, че колкото и да е натискаш извън града...първо ще почне маслото да грее...а водата е добре!
Направи една профилактика на охладителната система, за да ти е мирно на главата
п.с. погледни, да не би датчика да не отчита правилно!
...защото на 110 грдуса би трябвало да балбука в казанчето!!!

Yureti
24-04-2009, 07:35
Така е бате....тя на извънградско трябва да ти липсва охладителна течност или проблем с помпата и много агресивно каране...за да почне да грее!
Но съм забелязъл, че колкото и да е натискаш извън града...първо ще почне маслото да грее...а водата е добре!
Направи една профилактика на охладителната система, за да ти е мирно на главата
п.с. погледни, да не би датчика да не отчита правилно!
...защото на 110 грдуса би трябвало да балбука в казанчето!!!

Наплаши ми ти ...:new_Eyecrazy:
днеска заран съм на :prescription:
Благодаря...

Бобби
24-04-2009, 15:16
Наплаши ми ти ...:new_Eyecrazy:
днеска заран съм на :prescription:
Благодаря...
"Страх лозе пази"....дано да не е голям проблема ти, и с някое друго хапче да влезне в релси...без антибиотици, и други операци!

Yureti
25-04-2009, 09:56
"Страх лозе пази"....дано да не е голям проблема ти, и с някое друго хапче да влезне в релси...без антибиотици, и други операци!

E нема такъв идиот като мене...:shocked: !!!
оказа се, че ми е паднал... Ъъъъъ детайла дето включва единия кръг... (там при бушоните дето е)
аз въобще не съм го видял...
Поне развеселих extreme-стите (предполагам):cheers:

Бобби
27-04-2009, 08:19
E нема такъв идиот като мене...:shocked: !!!
оказа се, че ми е паднал... Ъъъъъ детайла дето включва единия кръг... (там при бушоните дето е)
аз въобще не съм го видял...
Поне развеселих extreme-стите (предполагам):cheers:
Бате, какъв е тоя-"Ъъъъъ детайла"...?:prescription:

Yureti
28-04-2009, 18:29
Бате, какъв е тоя-"Ъъъъъ детайла"...?:prescription:

Ми некъв прекъсвач ли е, незнам точно как се казва,
ама се намира на кората дето е долу при педалите...
Просто не знам термина...

Furious 155
28-04-2009, 21:20
значи се казва реле и да там е в купето, релето за 2-рата степен на перката!

Бобби
29-04-2009, 14:30
Аха...за какво идва на реч!

Yureti
10-05-2009, 10:03
Уффф
вчера ми светна и лампата на панела(не тая на таблото)
не гасне мамицата и...
ква е разликата между двете лампи с пръчката и капката ?:prescription:

mimouzunov
10-05-2009, 11:39
Уффф
вчера ми светна и лампата на панела(не тая на таблото)
не гасне мамицата и...
ква е разликата между двете лампи с пръчката и капката ?:prescription:

Минималко налягане и минимално количество (на маслото)!!!

Yureti
10-05-2009, 18:55
значи едната е за нивото, а другата за налягането ...
..
и при положение, че масло никъде не тече..
значи ли, че гори масло.. ???
:prescription:

The_Game
10-05-2009, 20:11
значи едната е за нивото, а другата за налягането ...
..
и при положение, че масло никъде не тече..
значи ли, че гори масло.. ???
:prescription:


Щом няма външен теч, и не тече в антифриза значи го гори.

forza_italia
06-06-2009, 18:04
Колеги имам въпрос свързан с уреда за налягане на маслото. Става дума за колата от подписа 2.5 ТД. При мен сутрин като тръгна за работа показва малко под 4 бара,след около петнадесет минути примерно вече показва малко над нулата,около 1 бар примерно.След това дори и цял ден да я карам,независимо колко време работи си показва само това около бар,не повече. Някой имал ли е подобен проблем и евентуално предположение от какво може се получава така. Колата я имам от около месец,предния собственик ми каза че и при него е показвал така,колко трябва да е по принцип нормалното налягане и дали самия датчик е прецакан или наистина няма достатъчно налягане. Скоро бях спрял на едно нагорнище с муцуната нагоре и като запалих ми светна лампата на таблото /тази с пръчката и капката / и след 5 секунди угасна и от тогава не е светвала повече. Масло в двигателя има колкото трябва,проверявам всеки ден ,мисълта ми е дали има някаква връзка между показанията на уреда и светването на лампата. Тази другата която е на чек панела не е светвала никога,доколкото знам тя е само за минимално количество на маслото,така че не би трябвало да има нещо общо с цялата история. Нека ако някой знае нещо да каже,доста време стана така и си мисля да не би да е сериозно и да се отвори бела някаква.

gaiska
09-10-2009, 00:28
За да не отварям нова тема реших и аз да напиша какви са ми грижите в тази. Значи вчера сутринта като дадох на контакт и забелязах , че лампата за минимално налягане на маслото не свети. Запалих колата и пак не светеше. И така колкото пъти дам на контакт без да паля тя не свети. Проверих си лампата на таблото -здрава е. Дали има вероятност да е от кабели или датчик може би?

mimouzunov
09-10-2009, 00:37
За да не отварям нова тема реших и аз да напиша какви са ми грижите в тази. Значи вчера сутринта като дадох на контакт и забелязах , че лампата за минимално налягане на маслото не свети. Запалих колата и пак не светеше. И така колкото пъти дам на контакт без да паля тя не свети. Проверих си лампата на таблото -здрава е. Дали има вероятност да е от кабели или датчик може би?

Откачаш кабела от датчика ,даваш на контакт и опираш откачения кабел на маса... лампата трябва да светка вътре в тоз момент... Датчик... струва 5 лева сигурно...:prescription:

Furious 155
09-10-2009, 11:31
За да не отварям нова тема реших и аз да напиша какви са ми грижите в тази. Значи вчера сутринта като дадох на контакт и забелязах , че лампата за минимално налягане на маслото не свети. Запалих колата и пак не светеше. И така колкото пъти дам на контакт без да паля тя не свети. Проверих си лампата на таблото -здрава е. Дали има вероятност да е от кабели или датчик може би?


Откачаш кабела от датчика ,даваш на контакт и опираш откачения кабел на маса... лампата трябва да светка вътре в тоз момент... Датчик... струва 5 лева сигурно...:prescription:
При мен стана така, като почна да меси яко антифриз с масло - това с гасненето на лампата. Иначе може и датчика да е здал!

gaiska
09-10-2009, 11:39
Благодаря ,ше пробвам!
Проблемът при мен е не че гасне лампата , а че въобще не свети.

gaiska
09-10-2009, 13:22
Смяна на датчик с цена 6 лева и проблема е решен!:super:

mimouzunov
09-10-2009, 17:25
:yes:

gaiska
22-10-2009, 23:05
Уж всичко е наред, но пак нещо ме притеснява!
След като смених датчика лампата си свети и гасне , но след като изгася мотора и дам веднага на контакт лампата не светва веднага. Трябва да изчакам няколко минути и тогава си светва. След като запаля мотора си изгасва разбира се.И това се повтаря при всяко загасяне на мотора и включване на контакт. Това мисля , че не е нормално?! Ако може някой да даде идея дали е от датчика или пък е нещо друго.

Furious 155
22-10-2009, 23:35
Уж всичко е наред, но пак нещо ме притеснява!
След като смених датчика лампата си свети и гасне , но след като изгася мотора и дам веднага на контакт лампата не светва веднага. Трябва да изчакам няколко минути и тогава си светва. След като запаля мотора си изгасва разбира се.И това се повтаря при всяко загасяне на мотора и включване на контакт. Това мисля , че не е нормално?! Ако може някой да даде идея дали е от датчика или пък е нещо друго.
Е веднага като загасиш мотора има тръъгнало след помпата нагоре масло...нормално е да не угасне веднага - и при мен като я загася и веднага след това дам контакт, минава малко време(секунди) за да светне лампата!

gaiska
23-10-2009, 00:01
Прав си!
Но при мен минават минути.

Furious 155
23-10-2009, 00:08
Прав си!
Но при мен минават минути.
освен тоя новия датчик да е нещо много чувствителен на масло и дори да е малко пак да не сработва... чак като се оттече маслото тогава да затваря...

gaiska
23-10-2009, 09:57
възможно е, но не ми се струва нормално това:calc:

gaiska
02-11-2009, 00:47
Дааа нов датчик и проблема е решен. Благодаря на отзовалите се!