View Full Version : Пак въпрос за регистрация на кола.
ФЕРАРИСТ
23-04-2009, 18:34
Значи сега казуса е следния - купих от един юнак рама с табло от 156 с ляв волан, колата е от Италия, взимам я на фактура, екотаксата и била платена, колата не се е продала маса време, и той я разпарчетява, взима двг, окачване и прочее, и ми я продава, все едно ми продава цялата кола.....понеже аз не мога да ида да я регна така, а трябва да и сложа двигателя който ми остава от моята 2.0(рамата е била пак с 2.0 двигател), имам документ за него, на теория той си е на моята кола уж, макар че отдавна е свален.
Въпроса ми е, когато "сглобя" колата и се монтирам в КАТ, мога ли да я регна само с фактурата от юнака дето я взех, итал талон, и документа за двигателя дето го имам за да му докажа произхода.
Някой ми казва че може директно само с това, друг ми вика че трябвало комисия и прочее, трети вика че тоя дето ми продал рамата трябвало да ми даде документ че колата била бракувана и така можело.....
old alfist
23-04-2009, 18:53
Ники, най-дорбе питай някой от КАТ, защото който и да ти каже нещо тук не е ясно дали ще е достоверно. Всеки си тълкува законите различно - важното е вашите хора как ще го приемат. Според мен при всички случаи ще трябва да се мине през Технотест.
bilgiiski
23-04-2009, 19:03
Ако имаш двигател без номер, или такъв дето не му се чете номера, що не го сложиш и така. На моя пише че не му се чете номера. Все едно си купил рамата с работещ двигател.
Къде искаш да регистрираш колата?В Сф. или СтЗ.?
mirchozo
23-04-2009, 19:30
Какъвто и мотор да сложиш махай номера, ще пишат че не се чете и после можеш да слагаш къвто си искаш.Вземаш една фактурка от някоя морга че си купил мотор (1,6 примерно, въпроса е да има такъв мотор за този модел,щото ако сложиш 1,4 ще трябва да викаш комисия да го одобри) и ти си човека.Би трябвало да нямаш ядове.Най-добре първо да се посъветваш с някой от КАТ, за всеки случай.Би трябвало да стане и без фактура от морга,но тогава ще ти го пишат както е по талон.
dilian alfa gtv
23-04-2009, 19:47
Какъвто и мотор да сложиш махай номера, ще пишат че не се чете и после можеш да слагаш къвто си искаш.Вземаш една фактурка от някоя морга че си купил мотор (1,6 примерно, въпроса е да има такъв мотор за този модел,щото ако сложиш 1,4 ще трябва да викаш комисия да го одобри) и ти си човека.Би трябвало да нямаш ядове.Най-добре първо да се посъветваш с някой от КАТ, за всеки случай.Би трябвало да стане и без фактура от морга,но тогава ще ти го пишат както е по талон.
да но колега как става това с премахването на номера знеш ли че в КАТ не падат от небето защото това им е работата и това си личи и колегата може да си навлече проблеми по принцип и да му конфискуват двигателя на колегата че и после да доказва какъв е и от каде е този ДВГ че неможе да докаже че е и негов защото е заличен номера и вари се оправяй после.по принцип може да се заличи но риска е голям и даваш неправилни съвети.
п.п.нищо лично колега
mirchozo
23-04-2009, 19:54
А м/у другото мотора се води резервна част в другите страни,и ако е сменян в чужбина невинаги има номер мотора.Точно това е и идеята,все едно италиянеца го е сменил, пък като не стане с фактура от моргата и готово.Това е доказателството че мотора не е краден.
old alfist
23-04-2009, 21:04
Ще ви дам за пример случката с голямата кола от подписа ми :
Колата е купена в България, без да е сменяно нищо по нея, обаче в рестрационния и талон беше сгрешено и написано, че е 114 KW /а тя е 110KW/.
КАТ не прие никакви официални писма от фирмата вносител, нито разпечатки от сайтове указващи номер двигател-мощност. За да променят мощността в регистрационният ми талон трябваше да мина през Технотест, за да издадат "Протокол за съответствие". И това се случва при положение, че колата е купена тук в България, без никакви промени по нея. Но цялата процедура си заслужаваше, защото ми спестява 250лв. годишно от разликата в данъка.
ФЕРАРИСТ
23-04-2009, 21:14
да но колега как става това с премахването на номера знеш ли че в КАТ не падат от небето защото това им е работата и това си личи
Няма да го махам, а просто ако се наложи мога да сложа двг без номера, тоя 2.5 например няма никакъв номер, не че тоя ще е за там, но принципно говоря.....
Какъвто и мотор да сложиш махай номера, ще пишат че не се чете и после можеш да слагаш къвто си искаш.Вземаш една фактурка от някоя морга че си купил мотор (1,6 примерно, въпроса е да има такъв мотор за този модел,щото ако сложиш 1,4 ще трябва да викаш комисия да го одобри) и ти си човека.Би трябвало да нямаш ядове.Най-добре първо да се посъветваш с някой от КАТ, за всеки случай.Би трябвало да стане и без фактура от морга,но тогава ще ти го пишат както е по талон.
На теория мога да сложа моя който е от моята кола и имам документ за него, мога и 1.8 да сложа, пак имам докум за него, мисля че единия от двата дето ги имам все е без номера, но защо по дяволите ще е нужно това като в рама от 2.0 двг искам да сложа пак 2.0, който е регнат в КАТ..
Къде искаш да регистрираш колата?В Сф. или СтЗ.?
Ми на теория аз се водя в ямболския КАТ, и там искам да я регна, но на теория мога и в СТЗГ и в СФ на името на майки жени и прочее.....Защо?????
dilian alfa gtv
23-04-2009, 22:46
е ако няма номер колега тогава няма проблем щом си е така мотора и се води така и по документи няма проблем принципно при регистрация говорим ако се заличат умишлено вече става друга работа тва изкам да кажа.що бре слагай 2.5 или вземи фабрично такава английска и обърни дирекцията скоро тука мои хора сервиз обърнаха един ML всичко си дойде на мястото и стана перфектно.но си е голяма играчка докат стане.и скапо вземат за обръщане
ФЕРАРИСТ
23-04-2009, 22:49
е ако няма номер колега тогава няма проблем щом си е така мотора и се води така и по документи няма проблем принципно при регистрация говорим ако се заличат умишлено вече става друга работа тва изкам да кажа.що бре слагай 2.5 или вземи фабрично такава английска и обърни дирекцията скоро тука мои хора сервиз обърнаха един ML всичко си дойде на мястото и стана перфектно.но си е голяма играчка докат стане.и скапо вземат за обръщане
Е купих си рама с таблото и рейка за 700 лв, да не съм луд да ходя да ми го обръщат като мога да си го спестя.....плюс това като успях да сравня предниците на десните и леви волани, не подкрепям идеята че това ще е много успешна манипулация, макар че не е невъзможно....
Така и обаче не мога категорично да разбера в тая рама дето е била от 2.0, дали мога да сложа моя 2.0 и да я регна без ядове, комисии и прочее изгъзици.....
mirchozo
23-04-2009, 23:32
Според мен не би трябвало да имаш ядове,аз имам един познат дето вкарва(вкарваше) коли от Германия,още докато я вземе и ходи да трие номера на мотора и ги регистрира в БГ без номер на мотора.Така че не виждам проблем и ти да си регистрираш колата така, казваш че ония го е сменял там и това е,няма какво повече да се занимаваш.По принцип мотора се води резервна част на запад (говоря конкретно за Германия,защото съм сигурен) и ако се сменя не са длъжни да го опоменават където и да било.Вече ако искаш да я регистрираш с по-малък мотор (с цел по-ниски данъци ако ще си я караш ти) тогава се прави тая врътка с фактурата от морга.
ФЕРАРИСТ
24-04-2009, 21:54
Абе на ТС къде им е шибания номер на двг-то, че днес го обикалях оттук оттам, никъде номер не видях, а помня че куката ме караше да трия някъде, имам и в талона номер на двг.....
old alfist
24-04-2009, 22:01
Абе на ТС къде им е шибания номер на двг-то, че днес го обикалях оттук оттам, никъде номер не видях, а помня че куката ме караше да трия някъде, имам и в талона номер на двг.....
На мойто ТС на 166 се намира челно на двигателя, леко в дясно под една ламаринка и се вижда целия номер само с огледалце.
alfamicin
24-04-2009, 23:59
Така и обаче не мога категорично да разбера в тая рама дето е била от 2.0, дали мога да сложа моя 2.0 и да я регна без ядове, комисии и прочее изгъзици.....
Без ядове и разправии май няма да стане!
Предполагам сегашната ти кола със нейния си мотор е регистрирана в КАТ и като въведат номера на двигателя веднага ще разберат че двигателя е от вече регистрирана в БГ кола!
Аз цял ден съм се разправял заради тяхна грешка,защото един техен служител беше сбъркал една цифра от тройка на осмица!
ФЕРАРИСТ
25-04-2009, 10:40
Предполагам сегашната ти кола със нейния си мотор е регистрирана в КАТ и като въведат номера на двигателя веднага ще разберат че двигателя е от вече регистрирана в БГ кола!
Ми именно тъкмо ще знаят че двигателя си е бил мой, и пак мой ще остане......точно заради това логично не би трябвало да е проблем......
На мойто ТС на 166 се намира челно на двигателя, леко в дясно под една ламаринка и се вижда целия номер само с огледалце.Ще трябва и аз да видя там, двг е свален и вдигнат уж го обикалях......
Stefan Caromov
26-04-2009, 15:15
Абе на ТС къде им е шибания номер на двг-то, че днес го обикалях оттук оттам, никъде номер не видях, а помня че куката ме караше да трия някъде, имам и в талона номер на двг.....
на блока има една пишка и номера се вижда много лесно(като погледнеш стоейки пред мотора се пада в дясно ) . Тая манипулация съм я правил няколко пъти вече - с триенето
ФЕРАРИСТ
26-04-2009, 16:28
Дай акъл как става най - тарикатски, че доколкото разбрах ще трябва да бракувам рамата на която е стоял двг-то(тоест тая на която ще е другият ми двг), а това няма да стане, и вероятно ще слагам или двг без номер, или ще махам тоя на стария....
Как го триеш?
Stefan Caromov
26-04-2009, 16:59
Дай акъл как става най - тарикатски, че доколкото разбрах ще трябва да бракувам рамата на която е стоял двг-то(тоест тая на която ще е другият ми двг), а това няма да стане, и вероятно ще слагам или двг без номер, или ще махам тоя на стария....
Как го триеш?
При мен казуса беше доста по -различен. Просто моята алфа няма номер на двг-то. От там нататък ,всеки следващ е без номер ,или го трия с флекса и го мацам с една паста за окиси и след това с масло .
За брак не знам ... не е логично ,ти все пак може да искаш по добър двигател на другата и стария да го слагаш на тая рама.
Моята 145-ца като и смених двигателя не съм се обаждал в КАТ - ОБАЧЕ като я продадох на Емо от Варна му прехвърлих по талона купето + пред нотариуса прехвърлих и новозакупения двигател - после той с тези документи си я регистрира във варна с новия двигател и старата рама. Та предполагам за твоята като покажеш документ , чр имаш купето и двигателя ще регистрират новата кола (предполагам обаче трябва да бракуваш старата) Все пак имаш документи за собственост и на двигателя и на новата рама - няма начин да не може да стане
ФЕРАРИСТ
27-04-2009, 16:52
Варианта ще е че регна колата с някакъв друг двигател(имам два англииски дето са без номера, или поне след доста триене не успях да видя), и понеже мисля че това ще е поне след 4-5 месеца, все ще ми изпадне нещо.....но така или иначе няма да стане тая да бракувам, че да мое да си го регна......
Stefan Caromov
27-04-2009, 20:27
Начи Ники питах специално за твоя случай .
Ти искаш ,на твоята кола ,да я наречем "А" да сложиш двигателя от 2.5 , а на купето "Б" да сложиш твоя двигател .
Ако купето е регистрирано ,няма проблеми да си напарвиш бартера ,в малките талони не пише номера на мотора. Ще е яд ако искаш да я продаваш .
Законния начин е да отидеш с талоните на двете коли- А и Б ,да ти отчислят двг то от черната и да го зачислят на другата ,което автоматично значи ,че после трябва да спреш черната от движение. После, трябва да качиш двигател с документи на нея и да а зачислиш с този нов двг. След това вече може да си сложиш 2.5 цата ,ама ако не е зачислен към колата пак яд ,ако не ,е акциз . Това е точното обяснение на приятел от КАТ
ФЕРАРИСТ
28-04-2009, 09:54
Мерси за инфото - ще прибегнем до шмекерията със слагане на двг без номер....
Stefan Caromov
28-04-2009, 15:58
Мерси за инфото - ще прибегнем до шмекерията със слагане на двг без номер....
нп Никсън :) радвам се ,че съм помогнал . и по скоро сглобявай 2.5 цата да видим кво е :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.