PDA

View Full Version : VМ двигатели - ремонт и проблеми свързани с тях



Boby
23-04-2009, 22:24
Правя тази темата тъй като често има въпроси свързани с ВМ двигателите.Повечето от нас знаят,че тези двигатели се слагат не само в моделите на Алфа Ромео,а и много други, като :Крайслер,Форд,Опел,Ровър и т.н. Много глупости се пишат по форумите от "майстори","специалисти" и не знаещи за тези двигатели.Надявам се,че темата ще бъде полезна,не само за нас. Ще кача файлове за основен ремонт на двигателя.Ако някой има също ръководства за ремонт,снимки на ремонти които е правил,съвети,проблеми,въпроси нека пише в тази тема.

Boby
23-04-2009, 22:52
Започвам със снимките от ремонта на колегата MILEN_76

Boby
23-04-2009, 22:53
И още няколко

http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=11786552

Boby
23-04-2009, 23:00
Ето две снимки и от мен. При ремонта е свалена само 1 глава и са сменени риза,бутало и сегменти на този цилиндър.

icedoc
23-04-2009, 23:37
Кои , къде и за каква сума може да се направи основен ремонт на VM32B .

MILEN 76
24-04-2009, 00:31
Кои , къде и за каква сума може да се направи основен ремонт на VM32B .

Доколкото знам много малко хора се хващат да ги правят.Като цяло един основен ремонт с чатите и труда излиза около 2000 лева.За мен поне е по одачен варианта ризи,сегменти,лагери,старите бутала ако са читави и газ.Цялата работа по ремонта я оскъпяват буталата.Ризата е около 70 лв. а бутало с риза около 450лв. товаса груби цени които са ми по памет от преди две и нещо години.

Boby
24-04-2009, 09:18
Имай в предвид,че отвориш ли го двигателя ще излезнат и други неща за смяна и ремонт.
Както каза Милен най-удачния вариант е смяна на ризи,сегменти,биелни лагери,проверка за херметичност на главите,шлайф и пасване клапани.За смяна на основни лагери и лагери на разпределителния вал вече става сериозен ремонта,както и сумата.

icedoc
24-04-2009, 10:40
Много сериозна сума се събира , ако се стигне до основен ремонт , май че стой на трупчета. Много е кофти пазара в момента , иначе бих я продал , но никви пари немога да й взема.

MILEN 76
24-04-2009, 10:50
То каквато и кола да се вземе дойде ли време за ремонт сумата си е сериозна за всички модели.

MILEN 76
24-04-2009, 10:58
Относно ремонта на главите който направих искам да поясня някой работи:целият ремонт излезе на базата че главите бяха подарък :big_bow_down: и са от крайслер вояджър 2000 год. а оригинално тези бяха с две шпилки и от там се налага смяната на капак на клапани както се и вижда на снимките.Инъче тези глави с двете шпилки са си доста скъпички за втора употреба зависи от състоянието между 200-250 лв. и са кът докато тези с една шпилка са по разпостранени и по евтени факт.Имам излишни в момента някой работи ако на някой нешто му трябва да пише ще помагаме.

164 td
24-04-2009, 12:59
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=26872

virusalfa
27-04-2009, 14:03
Доколкото знам много малко хора се хващат да ги правят.Като цяло един основен ремонт с чатите и труда излиза около 2000 лева.За мен поне е по одачен варианта ризи,сегменти,лагери,старите бутала ако са читави и газ.Цялата работа по ремонта я оскъпяват буталата.Ризата е около 70 лв. а бутало с риза около 450лв. товаса груби цени които са ми по памет от преди две и нещо години.По памет мога да кажа,че буталото с ризата и сегментите излизаше някъде около 280лв на цилиндър.Биелни лагери Глико са 80лв ,сегменти Дружба-Разград около 60лв.Водя наблюдение за сегментите на Дружба и досега са на 76000км без никакви ядове.

life style
28-04-2009, 18:45
то ако ше излиза 300лв едно бутало с риза и сегменти , по добре си вземи цял блок, оборудван със колянов вал бутала и глави е към 600-700лв, моя го взех за 550лв със свички тея неща и още няколко кириики !

MILEN 76
28-04-2009, 19:33
Зависи от състоянието му аз карах преди на шлаифистите три да ги мерят и стана така че и трите само дето си ги и разкарвах пък на вид няма износване.:screwy:
и между другото той тъй или инъче е на парчета така че задължително сегменти и лагери аз лично бих направил така така,че пак си има разходи.

MILEN 76
05-05-2009, 14:56
Тука до няколко дни ще се отваря VM32B и от долу (същия с главите ) така че се очаква още снимков материал.Поздрави на всички.
Днес колицата си намери нов собственик който малко или много разбира,така че снимков материял ще има почва се в Сряда (новата предобивка е 155 2,5 ТД VM 31 B с електрона помпа правеща номера но не е болка за умиране)

MILEN 76
14-05-2009, 21:13
Та значи ремонта е готов и почваме сега да гледаме.:drinking:
От тоя блок извадихме ризата но после се отказахме и си взехме нова.А другата ще я видите по нататък на парчета.

MILEN 76
14-05-2009, 21:36
Някой казали бира.А сега продължаваме.:big_beer:

MILEN 76
14-05-2009, 22:33
И още.С бегачкаката на моя приятел не можах да се сдържа и да я пропусна.Буталото естествено с скоба и вътре ма много мазни ми бяха ръцете да снимам.Ризата с грес и после бой по нея и накрая стягане със стара глава.

mochko1
14-05-2009, 23:57
Сега на някой може да му стане смешно :-D ,но моля някой да ми обясни как се задвижват клапаните на тоя мотор ? :-D

П.П. Не намерих клипчета в нета ,за сметка на което пък има доста добри за ванкеловия двигател ;)

didod
15-05-2009, 11:26
Има си разпределителен вал като всички двигатели. Само дето е долу, като на старите камионски мотори. :) И има повдигащи пръти.

MILEN 76
15-05-2009, 12:56
Долен разпределителен вал вътре в блока.Няма ремъци и ролки а е с зъбни колела (голям кеф)щот всичко опира до масло и филтри и само мръсна гас.

mochko1
15-05-2009, 13:03
Добре ,че има кой да ме просветли :-D Мерси много колеги :cheers:

VLADius
16-05-2009, 11:21
Долен разпределителен вал вътре в блока.Няма ремъци и ролки а е с зъбни колела (голям кеф)щот всичко опира до масло и филтри и само мръсна гас.

Естествено. Да не се мешам много у темата на трактористите (майтап бе Уили:lol:), ма и с верига не е толко зле. Е, със зъбни колела е по на далавера. Така да се каже - нема ремички и тръкаленца.:big_bow_down:

virusalfa
20-05-2009, 12:10
Естествено. Да не се мешам много у темата на трактористите (майтап бе Уили:lol:), ма и с верига не е толко зле. Е, със зъбни колела е по на далавера. Така да се каже - нема ремички и тръкаленца.:big_bow_down:Ама и зъбните търкалета се износват,колега,виждал съм.Но колата пак си върви:priest:А на моята миналата неделя ми направи дежурния ВМ-проблем-изскуба се резбата на шпилката,на която са кобилиците на клапаните.На струг врътнахме нова,като резбата от 12х1,75 стана 14х2 и готово.

164 td
20-05-2009, 12:35
А питаш що ти изкачат повдигачите.Начи си решил проблема окончателно.Честито!

MILEN 76
20-05-2009, 14:26
На едната глава и аз така стягах капака на клапаните(ма кат не си знам силата) и после се разчука и резба нова с шпилка и готово.

virusalfa
21-05-2009, 08:49
А питаш що ти изкачат повдигачите.Начи си решил проблема окончателно.Честито!:furious:Да,де,ама две от главите са с оригиналните шпилки и човек е добре да си носи поне една направена резервна и два метчика.

164 td
21-05-2009, 12:50
Само си представи да спра в Германия на някоя бензиностанция и кат доиде чичо Ханс да пита кво правя да му кажа ам тука резба навивам на едната глава.По тротоара масло,части.Ш ми земе акта за раждане направо.

virusalfa
21-05-2009, 12:58
Само си представи да спра в Германия на някоя бензиностанция и кат доиде чичо Ханс да пита кво правя да му кажа ам тука резба навивам на едната глава.По тротоара масло,части.Ш ми земе акта за раждане направо.
Хихихи,абе нещо ти е на сърце тая Германия,само с повреди по колата я свързваш,много ти връзва там май:stretcher::scherzkeks:

mimo_
22-05-2009, 09:40
Долен разпределителен вал вътре в блока.Няма ремъци и ролки а е с зъбни колела (голям кеф)щот всичко опира до масло и филтри и само мръсна гас.

Аууу... мн. хубав цвят и линия човек!
И с тия джанти мн. изчистена, браво.

П.П. Свалях дюзи вчера..................... иглите бяха запекли и направо "пикаеше" аз се чудя защо харчи и чука.
сега мърка като котенце:picnic:

guvech
09-10-2009, 20:16
Колеги,интересува ме по евтин вариант за смяна на обтягащия амортисьор на ремъка (ВМ32Б) днес ми обявиха цена от 307 лв. до колкото съм чувал ставал такъв амортисьор и от БМВ ТДС ,даже тук някъде го четох и май се говореше за цена от 60-70 лв..... което е доста голяма разлика,но майстора каза че бил уж същия ама по дълъг. Нека някой който е по запознат да пише на лично. Предполагам че пак Боби ще ме спасява. Бая бира му се насъбра да го черпя :)

---------- Post added at 17:16 ---------- Previous post was at 17:08 ----------


Правя тази темата тъй като често има въпроси свързани с ВМ двигателите.Повечето от нас знаят,че тези двигатели се слагат не само в моделите на Алфа Ромео,а и много други, като :Крайслер,Форд,Опел,Ровър и т.н. Много глупости се пишат по форумите от "майстори","специалисти" и не знаещи за тези двигатели.Надявам се,че темата ще бъде полезна,не само за нас. Ще кача файлове за основен ремонт на двигателя.Ако някой има също ръководства за ремонт,снимки на ремонти които е правил,съвети,проблеми,въпроси нека пише в тази тема.

Боби,браво за темата. Има си нужда за такива като мене малоумници ;)

ivo_v.i.p
11-10-2009, 20:51
Да 300 лв. е оригиналния и аз го смених скоро

mimo_
22-10-2009, 10:43
Някой знае ли дали каретата на 155 и 164 с мотори VM са еднакви?

Boby
22-10-2009, 13:10
Външни или вътрешни?

mimo_
22-10-2009, 20:55
Въобще, външно-вътрешно.

Boby
23-10-2009, 20:42
Външните ги дават само за 164TD , 3.0V6 и Капа 2.4JTD за вътрешните не знам.

164 td
24-10-2009, 04:13
Някой знае ли дали каретата на 155 и 164 с мотори VM са еднакви?

Не!

mimo_
31-10-2009, 19:28
Оказа се, че вътрешните са еднакви!

Boby
31-10-2009, 21:58
Супер. Така като гледам май и диференциалите са еднакви.:wallbash:

mimo_
02-11-2009, 17:31
"Прасето" е същото, короната е по-малка!

Boby
02-11-2009, 18:57
"Прасето" е същото, короната е по-малка!

Защо да е по-малка? На тези със стария ВМ 84 е с 54 зъба,а на по-новите е с 57.На 155 с колко е?

164 td
02-11-2009, 20:41
От няколко дни карам на 1,6 бара надув.Лудница.До сега не бях надувал повече от 1,2.Маи докато не потекат буталата в колектора няма да се спра.

Boby
02-11-2009, 21:25
Ааа и аз вдигнах налягането.Нали точно заради това счупих болтчето на уестгейта.:tooth: Сега върви доста добре и има по-голям ряз в ниски обороти.Не съм мерил налягането,но по уреда на таблото се е вдигнало значително.Трябва да си сменя най-после гарнитурите на смукателния колектор,че взе да хвърля масло от всякъде.:tooth:

164 td
02-11-2009, 21:35
С манометара закачен на чистачката-на 0,8-0,9 бара уреда на таблото влиза в червеното.На 1 бар светва лампата.

Boby
02-11-2009, 22:14
При мен стрелката преди седеше доста преди червеното, а манометъра отчиташе 0,8 - 0,9.Сега стрелката стига точно до червеното,но лампа не светва.Трябва да закача пак манометъра да видя колко се е вдигнало.А датчика за лампата не знам дали въобще работи.Никога не е светвала в движение.

mimo_
02-11-2009, 23:12
Защо да е по-малка? На тези със стария ВМ 84 е с 54 зъба,а на по-новите е с 57.На 155 с колко е?
Не си спомням точно, но имаше разлика от 5 зъба някъде.
Тия дни като ходя да качвам каретата ще я видя другата с колко е.
От къде го вдигате това налягане? Аз моя гайт съм му откачил вакума и би трябвало да си е постоянно затворен!?
Има разлика но чак значителна.........

didod
02-11-2009, 23:18
Не е вакуум това там...

Boby
02-11-2009, 23:47
При нас има реглажно болтче и нятягайки го то натяга пружината на гейта и той отваря при по-високо налягане.При теб предполагам е на същия принцип,но е чрез шпилка м/у гейта и охлюва.

mimo_
03-11-2009, 08:23
Не е вакуум това там...
А какво е? Аз си мисля, че маркучето от студената част което влиза в този клапан е именно за това. Като вдигне налягането да отваря гейта. Или?
IHI RHB5 ми е турбината.
А като вдигате налягането с горивото какво правим?

didod
03-11-2009, 10:09
Именно де - като вдигне 'налягане'. Не вакуум. Просто уточнявах. А така, като си го изключил, може да се затрие турбото, май...

mimo_
03-11-2009, 10:15
Няма, то има разтоварващ горе.

didod
03-11-2009, 10:27
В смисъл? Какъв разтоварващ?

mimo_
03-11-2009, 10:46
Има си заводски Блоу Офф. и той си изпуска ненужното налягане.

didod
03-11-2009, 10:54
На дизел? Не вярвам. :)

Boby
03-11-2009, 11:13
Направи няколко снимки на турбината да видиме за какво става дума и какво си изключил.

Bobo
03-11-2009, 11:25
Няма никви блоуофи заводски и като и запушиш гейта просто със всяко даване на газ турбината си заминава все повече и повече иначе това че няма гориво на висок надув единсвенно влияе на вървежа и не пречи особенно на мотора, но със запушен гейт колата вдига шантави налягания и в зависимост от състоянието на турбината могат да станат бели;)

mimo_
03-11-2009, 12:43
Не знам дали е блоу офф или някакъв друг ( но го има) спомням си, че бяха 3 вида в случея би трябвало да разтоварва обратно по хранене защото тоя въздух е измерен от дебитомера.

virusalfa
03-11-2009, 13:15
Не знам дали е блоу офф или някакъв друг ( но го има) спомням си, че бяха 3 вида в случея би трябвало да разтоварва обратно по хранене защото тоя въздух е измерен от дебитомера.Говориш за уестгейт.:handshake:

didod
03-11-2009, 13:33
При дизелов двигател не е нужно да се монтира разтоварващ клапан от този вид (блоу-оф). Единствено се регулира налягането (респ. оборотите) на турбокомпресора.

mimo_
03-11-2009, 14:25
Говоря за клапана на всмукателния колектор не за гейта.
Написах го "блоу офф" защото си помислих, че по лесно ще ме разберете.

didod
03-11-2009, 14:31
Я вярно цъкни едно фото, че съвсем се забатачихме :)

mimo_
03-11-2009, 14:48
Ето.
Сега като гледам снимката май го изпуска в изпускателния. Абе не съм го виждал тоя мотор от един месец края на седмицата ще го раздвижа малко.

Boby
03-11-2009, 15:10
Това е ЕГР-а,не е блоу оф клапан.

Boby
24-04-2010, 19:02
Вече карам на 1.3 бара налягане на турбината и колата върви много.Лампата за високо налягане светва на 1.3 бара.Точно на края на червеното поле на стрелката.

kosio7
09-07-2010, 10:06
Здравейте едно приятелче ме помоли да попитам дали ще може тука да се намери гНП за неговата кола.Автомобила е алфа 164 2.5тд имам номер по bosch 0460404997 вм мотор колата е 93 г.
Пробвахме с други помпи от вм мотори но не стават.Ако някой може да помогне да пише тук или да звънне на Мишо 0888419163 или на Косьо 089793622.Ние сме вав Варна,благодаря предварително.

guvech
09-07-2010, 18:04
Колега пробвайте с обява купувам в раздел:Купува/Продава :)

manolito
10-07-2010, 19:06
Колега пробвайте с обява купувам в раздел:Купува/Продава :)

абе днеска я монтирахме ама ...

virusalfa
10-07-2010, 19:14
с тоя каталожен номер са два вида помпи.Зависи дали има имобилайзер.

manolito
10-07-2010, 19:15
с тоя каталожен номер са два вида помпи.Зависи дали има имобилайзер.

имаш лично!

mimo_
21-10-2010, 01:27
"Машинисти", дюзи от VM31B ми трябват :)

virusalfa
24-10-2010, 22:42
"Машинисти", дюзи от VM31B ми трябват :)
Би ли пояснил какво им е на твоите?Иначе дюзите са едни и същи на моторите след VM84А.

t-1000
26-10-2010, 12:28
Някой има ли бутални болтове за VM41B e двигателя

Alexanderbb
27-10-2010, 22:13
да питам и тук че сте най-наясно с нашите мотори. става дума за следния проблем с ГНП то. преди около 2 месеца една сутрин бях минал 800-900 метра от къщи и изведнъж каза хоп и изгасна. в следващите няколко дена отказваше да качва гориво. докато просто в един миг щрак и все едно нищо не е било. Така и не разбрахме защо а беше при Лисан. Миналата събота на магистралата със 130 изведнъж пак си показа рогата, загуби мощност и изгасна. Успях да я запаля на 4 та и мина около километър чудейки се да спира или да се оправя. После пак тръгна мина около 3-4 км и пак заби муцуна. и пак чудене. После пак тръгна и си минах още 200 км без проблеми. Единственото което ми направи впечатление и в двата случая беше че помпата е облята в нафта. все едно че е потекло от под най-горния капак.

Boby
28-10-2010, 23:15
Ходил ли си на диагностика? Пипапно ли е нещо по помпата? Най-добре ще е да се свали ГНП-то и да се занесе в сервиз да я пробват на стенд.

Alexanderbb
29-10-2010, 08:01
Ходил ли си на диагностика? Пипапно ли е нещо по помпата? Най-добре ще е да се свали ГНП-то и да се занесе в сервиз да я пробват на стенд.

При предишното спиране беше през цялото време в сервиза на адаша (Лисан). А от друга страна като се сетя за култовата реплика която чух преди 2 години в "официалния" сервиз на BOSCH на гара Искър " Ааааааа това е много стар модел и такива не преглеждаме" .......

Boby
29-10-2010, 12:38
А адаша ти Лисан има ли стенд за ГНП-та? Ако няма колкото и да седи там и да я гледа полза няма да има.
Мойто ГНП съм го носил в НН сервиза преди 5-6 години и от тогава не съм имал никакви проблеми с него. Сервиза се намира в двора на Технотест. Цените са нормални и си разбират от работата. Другия вариант е да си търсиш ГНП 2-ра употреба.

Iltcho
01-11-2010, 12:43
Аз пък бих посъветвал колегата да си отремонтира своето.
Да послуша Боби, да го занесе там, където той го праща (от личен опит ремонт на ГНП на БМВ 252 ТДС колата вече 3-та година върви без ядове ).

За около 350 лева беше всичко нагодено по нея + нови гарнитури.

2-рата употреба помпа специално при толкова стари коли е таралеж в гащухите. Поне за мен!


п.п. Боби, можеш ли на лично да ми пуснеш пак адреса на този сервиз, че нещо съм им загубил координатите, пък имам една Омега ТДС с капеща помпа?

forza_italia
04-03-2011, 15:37
Колеги,имам няколко въпроса относно VМ моторите и се надявам някой от вас да може да ми помогне. На моята 155 /тази от подписа/ мотора VM31B ли се води и всички 155 ли са с това означение или зависи дали са преди или след 1995 произведени. От малкото инфо което открих в нета разбрах че мотора слаган при мен се моди и 425 ОHV,обаче не открих никакви мануали и ръководства за подръжка и ремонт на този тип мотор. За ОHV ми е ясно че е с долно разположен разпр. вал ,такъв ли е моят мотор.Със хидравлични повдигачи ли е,със повдигащи пръти и кобилици и т.н Има ли някакво техн.разлики между моторите слагани в 155 и тези в 164 и какви са те ? Общо взето не ми е ясно означенията на моторите какво значат и всички тези букви и цифри какво показват.Станаха доста въпросите ,но понеже не ми е правил проблем досега мотора съм го виждал само отвън така да се каже. Благодаря предварително за отговорите.

stelt
04-03-2011, 15:57
OHC произлиза от over head cam, така че това означава вал разположен над главата.

forza_italia
04-03-2011, 17:38
Моя грешка : написал съм ОHC вместо OHV. Оправих го сега.

Boby
04-03-2011, 17:42
Прати ми скайп или мейл да ти пратя ръководството.Ако отвориш първа страница там трябва да има ръководството.

guvech
15-04-2011, 14:49
Поствам тия снимки,понеже имах доста запитвания на ЛС относно последния проблем с оборотите на моя "Алфредо" http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=59030 та на снимките отбелязах къде се намира въпросният датчик и евентоално къде да се търси проблема. При мен за щастие се оказа просто прекъснат кабел. на снимка номер 3 съм отбелязъл до къде отива кабела на датчика за да може да се проследи по-лесно.

Boby
07-08-2011, 22:01
След като за пореден път мойта кочина се скапа( по-точно мотора) бях решил да я бракувам.Проблема очевидно беше спуката глава.Почваше да надува в казанчето само над 65-70*.За мой късмет и за неин(най-вече) късмет намерих глави к-кт с капак, дюзи,клапани, кобилици, свещи за много малко пари.Главите са от 155 97г. съответно с хидравлични повдигачи и с по 2 шпилки на осите на кобилиците.На снимките ясно се виждат разликите.Основите на осите са различна ширина и това пречи да се сложат на тях кобилици с болтове за регулиране на хлабината на клапаните(т.е. нехидравлични клапани).Освен тази разлика кобилицата се измества навън спрямо оста на клапана и контактното петно м/у клапана и кобилицата е наполовина.Проблема се решава с минаване на кобилиците от вътрешната страна на фреза.Така всичко си идва на мястото и вече могат да се сложат кобилици с болтове за регулиране на клапаните. На снимките се виждат много ясно разликите в главите на драва двигателя, както и преработките правени по него.За сега няма проблем с двигателя.Налягането на маслото е нормално за момента.

Boby
07-08-2011, 22:05
Ето и още снимки.

164 td
07-08-2011, 22:24
И що не се обади?Имам два комплекта глави готови с препаснати клапани,дюзи,кобилици,помпи и кво ли не.

Boby
07-08-2011, 23:47
И що не се обади?Имам два комплекта глави готови с препаснати клапани,дюзи,кобилици,помпи и кво ли не.

Ми щото не мислех да я правя.:roll: Дори си бях избрал кола да си купувам и да не се занимавам повече с тази, но като ми изпаднаха тези глави ги взех без да му мисля много и реших да я направя за последен път.:shutup:

VLADius
08-08-2011, 04:07
Тя сега ще се закучи и нема да се развали 20 години - нали си е Алфа :metal:

virusalfa
09-08-2011, 23:54
Браво,точно това имах в предвид!Направил се го:bg:

Iltcho
10-08-2011, 08:35
Браво Боби!!!
Идеална работа!

Кефиш ме! Като си идваш насам - обади се да направим една мини 164 сбирка! :drinking:

Boby
11-08-2011, 23:12
Въобще не ми се занимаваше да правя ремонт, а и пари не ми се даваха, ама накрая взех, че го направих с мерак ремонта.А ми беше и интересно дали ще се получис фрезоването на кобилиците. :laughing1:

Iltcho аз преди 1 час се прибрах от там :tooth: обаче мисля в понеделник вечер пак да пътувам натам така, че слагай бирата да се студи.:tooth:

Iltcho
12-08-2011, 11:54
Имаш ми телефона - обади се.

Дали аз до теб ще дойда или ти до мен - бирата все ще е студена. :hehe:

mimo_
14-11-2011, 09:42
Здравейте колеги,
Вече ми омръзна да давам пари на вятъра, гори ми 12/100.
Работи твърдо и прави един оборот повече преди да запали! Определено трябва да я види някой който разбира, обаче тук в София нямам представа при кой да я закарам!
Мотора е VM31B
Дайте ми някаква насока :)
Благодаря!

Boby
14-11-2011, 10:00
НиН сервиз в сградата на Технотест. Там мисля, че ще и обърнат най-много внимание.

mimo_
14-11-2011, 10:05
А телефон дали ви се намира?
Благодаря!

Boby
14-11-2011, 10:20
http://www.rbbg-partner.com/service/service.php

mimo_
14-11-2011, 16:59
Благодаря! :)

mimo_
15-11-2011, 23:22
Ходих днес. Няма диагностика за този мотор!
Само ръчно, всичко долу, без гаранция за успех. 200лв.

Boby
16-11-2011, 22:29
Е според мен най-добриятн вариант е това.Сваля се помпата и се качва на стенда.Единствено така ще разбереш в какво състояние е.Лошото е, че не се знае в нея ли е проблема.

virusalfa
03-01-2012, 19:41
Ходих днес. Няма диагностика за този мотор!
Само ръчно, всичко долу, без гаранция за успех. 200лв.
Ти ше обясниш че няма диагностика!!!Има поне две програми.Интересното е,че Бош е системата,а техните КТС тестери не го четат,хахаха...

---------- Post added at 17:32 ---------- Previous post was at 17:15 ----------


Колеги,имам няколко въпроса относно VМ моторите и се надявам някой от вас да може да ми помогне. На моята 155 /тази от подписа/ мотора VM31B ли се води и всички 155 ли са с това означение или зависи дали са преди или след 1995 произведени. От малкото инфо което открих в нета разбрах че мотора слаган при мен се моди и 425 ОHV,обаче не открих никакви мануали и ръководства за подръжка и ремонт на този тип мотор. За ОHV ми е ясно че е с долно разположен разпр. вал ,такъв ли е моят мотор.Със хидравлични повдигачи ли е,със повдигащи пръти и кобилици и т.н Има ли някакво техн.разлики между моторите слагани в 155 и тези в 164 и какви са те ? Общо взето не ми е ясно означенията на моторите какво значат и всички тези букви и цифри какво показват.Станаха доста въпросите ,но понеже не ми е правил проблем досега мотора съм го виждал само отвън така да се каже. Благодаря предварително за отговорите.Разликите са чисто технически-при 155 термостата е откъм задната част на мотора,турбината е заврена под изпускателните тръби и е японска,а 164 е оборудвана с немски турбини-К16 при 84А и К06 при останалите.Първите мотори са с механично регулиращи се клапани и са са индекс съответно 07В при 155 и 84А до 10.1992г и 08В до замяната им новите глави с хидравлични клапани.Там индекса е съответно 31В при 155 и 32В при 164.При 155 има система от светлинни мигащи кодове,с което можеш да си направиш сам диагностика.При интерес ще ти кажа и как става.А Боби можеше да намери точно коя глава е спукана.

---------- Post added at 17:35 ---------- Previous post was at 17:32 ----------


Колеги,имам няколко въпроса относно VМ моторите и се надявам някой от вас да може да ми помогне. На моята 155 /тази от подписа/ мотора VM31B ли се води и всички 155 ли са с това означение или зависи дали са преди или след 1995 произведени. От малкото инфо което открих в нета разбрах че мотора слаган при мен се моди и 425 ОHV,обаче не открих никакви мануали и ръководства за подръжка и ремонт на този тип мотор. За ОHV ми е ясно че е с долно разположен разпр. вал ,такъв ли е моят мотор.Със хидравлични повдигачи ли е,със повдигащи пръти и кобилици и т.н Има ли някакво техн.разлики между моторите слагани в 155 и тези в 164 и какви са те ? Общо взето не ми е ясно означенията на моторите какво значат и всички тези букви и цифри какво показват.Станаха доста въпросите ,но понеже не ми е правил проблем досега мотора съм го виждал само отвън така да се каже. Благодаря предварително за отговорите.[/QUOTEИндекса на тези моторизависи дали е по спецификациите на Детройт дизел или GM-можете да го срещнете и като 425CLIRX-425 е броя на цилиндрите и кубатурата

---------- Post added at 17:41 ---------- Previous post was at 17:35 ----------

[QUOTE=Boby;972397]Е според мен най-добриятн вариант е това.Сваля се помпата и се качва на стенда.Единствено така ще разбереш в какво състояние е.Лошото е, че не се знае в нея ли е проблема.
Приключихме с ремонти на помпи в Булгаристан.В Гърция излиза по-евтино.Знам от патили.

dan4ilkata
15-03-2012, 20:14
Здравейте колеги,за да не пускам нова тема да ви попитам някой знае ли размерите на маховика на 2.5TD (зъби на венеца,болтове),изобщо дали може да се присади на Kappa 2.4TD :idea:?

164 td
15-03-2012, 20:18
He.

t-1000
30-05-2012, 22:48
Колеги искам да попитам на ВМ моторите на всеки два оборота на коляновия вал ли идват белезите или на повече

Boby
31-05-2012, 13:19
Много трябва да въртиш за да докараш всички белези да съвпаднат.

virusalfa
02-06-2012, 21:11
Много трябва да въртиш за да докараш всички белези да съвпаднат.Точно така,на мен ми се налага да го правя след като в един дизел сервиз им дадох алфата за подмяна на О-пръстен на ГНП-то.Дори и инструмента за блокиране на колелото на помпата им дадох,ама пак допуснаха да им превърти.Излязох късметлия-между 10 и 15 оборота и съвпаднаха.

Delovodite 13
30-11-2013, 22:24
Здравейте колеги аз карам Range rover Classic 2.5 vm, имам един въпрос към Вас дали както пише в wiki моят двигател в джипа е същия както на Алфа 164 2,5тд, защото на моят двигател е за ремонт на главата и не знам от къде мога да купя части за моя двигател ще ви бъда много благодарен за информацията. :)

Благодаря

Boby
01-12-2013, 10:41
Здварей.

Двигателя е същия, но зависи коя година е джипа. С годините има промени по конструкцията му. По-скоро търси глави от Крайслер Вояджър. Ако е от най-старите мотори с дюзи без резба имам глави и части за тях, но от по-новите не.

Delovodite 13
01-12-2013, 20:01
Здравей джипа е произведен 1991 година, значи да търся от Крайслер глави така ли понеже на външен вид моя двигател не изглежда като на вашите Алфи, а освен гарнитурата кое друго е хубаво да се поднови за да знам да не се повтори поне при мен.


Благодаря

Boby
01-12-2013, 22:40
Здравей джипа е произведен 1991 година, значи да търся от Крайслер глави така ли понеже на външен вид моя двигател не изглежда като на вашите Алфи, а освен гарнитурата кое друго е хубаво да се поднови за да знам да не се повтори поне при мен.


Благодаря

Нали ти казах, че имам части и глави от този двигател. Само трябва да ми кажеш от кой вид е главата. Различават се по това как е захваната дюзата. На снимките съм оградил двата вида на захващане. Кажи кой е твоя тип. Ако главите са здрави сменяш само гарнитурите им.

Delovodite 13
02-12-2013, 01:06
Благодаря колега ще погледна утре кои модел е и ще пиша, още веднъж Благодаря.:cheers:

Abar7h
02-12-2013, 16:58
Аз чак сега виждам темата, но да си споделя жестокия сблъсък с VM двигателя в моя служебен Chrysler Grand Voyager от 2003г., а именно 2.5 16V CRD двигателя с около 140к.с. под капака. Та такаа...моторчето си тракаше нормално и без ексцесии, докато един ден не потече масло между двг-то и скоростната кутия...оказа се заден семеринг на коляновия вал. Семеринг, който никой никъде го няма. Пардон - Балкан Стар го имат - 200лв, и чакаш 10 дни доставка! Едвам успях да го намеря от някакъв човечец в продавалник, при който цената е същата, но поне ги доставя за 3 дни. А да, и какъв е тоя филм с термостата? Намира се на някакво мега завряно място и пак струва майка си и баща си... И също да питам - водната помпа някой знае ли как се сменя, и възможно ли е изобщо? Също така тече антифриз от някакво съединение над турбината, което в сервиза отказаха да ремонтират, понеже няма никакъв достъп. И така, колата влязла в сервиза за няколко накрайна, теч на масло и ангренажен комплект излиза след една седмица с над 1000лв сметка... Ебати и крайслера!

Delovodite 13
02-12-2013, 18:40
Здравей колега Боби прилагам ти снимки на моя двигател защото не мога да се ориантирам по снимките кои точно е моя :), ако наистина имаш части за този двигател моля Те прати ми ЛС с твоя телефон да се чуем.


Благодаря отново:th_up:

164 td
02-12-2013, 19:15
Това е мотор същия като VM84 но не съвсем.Смукател,изпускател,капаците на главите и наи важното блока не са еднакви.На Алфовия мотор водната помпе е от страни и не става защото на Ровъра е от пред и на нея се хваща перката за радиатора.Предполагам проблема ти е масло в антифриза.Ако е така направо си търси друг мотор понеже пукат блок а не глави.

Delovodite 13
02-12-2013, 21:16
Здравей колега точно така меша ми маслото с антифриз :???: още двигателя не е отварян но не мисля че сън за нов двигател все още, ще се пробвам с малко помощ от колегата Боби да го оправя и да карам поне 10к км. як оффролд и много кал, че от както го купих съм минал едва 600 км. и ми прегря един от цилиндрите.

164 td
02-12-2013, 22:25
Почти нищо не си хванал от това което съм написал.Успех!

Boby
03-12-2013, 10:57
Здравей колега точно така меша ми маслото с антифриз :???: още двигателя не е отварян но не мисля че сън за нов двигател все още, ще се пробвам с малко помощ от колегата Боби да го оправя и да карам поне 10к км. як оффролд и много кал, че от както го купих съм минал едва 600 км. и ми прегря един от цилиндрите.

Щом меша маслото с антифриза проблема може да не е в глава или гарнитура на глава, а в О-пръстените м/у ризите и блока. По-добре преди да отворите главите свалете капака на картера и прегледайте да не тече м/у ризите и блока.

Grigor
04-12-2013, 08:58
Нищо не разбирам от VM моторите, но имам цял мотор от 164ка... официално е с преебана помпа. Ако на някой му трябват някакви части да свирка. свален е от кола 94-95 година.

virusalfa
08-04-2014, 19:06
Здравейте колеги аз карам Range rover Classic 2.5 vm, имам един въпрос към Вас дали както пише в wiki моят двигател в джипа е същия както на Алфа 164 2,5тд, защото на моят двигател е за ремонт на главата и не знам от къде мога да купя части за моя двигател ще ви бъда много благодарен за информацията. :)

Благодаря


Щом меша маслото с антифриза проблема може да не е в глава или гарнитура на глава, а в О-пръстените м/у ризите и блока. По-добре преди да отворите главите свалете капака на картера и прегледайте да не тече м/у ризите и блока.Добре,бее!Всеки хвана да фърля боб тука и да гадае.Колега, производителя препоръчва смяна на гарнитурите на всеки 200,000км.Така,че съвсем спокойно си вземи една металокерамична гарнитура за 4 цилиндъра и свали главите.Разгледай внимателно старите гарнитури,гравите и блока.Провери внимателно да не би да има леко потъване на някоя риза в блока.

---------- Post added at 16:06 ---------- Previous post was at 16:03 ----------


Почти нищо не си хванал от това което съм написал.Успех!Колега,не ми е ясно защо пък блока точно ще спука....Ама като гледам в последно време какви трошки докарват отвън,и това е възможно...

madjara
07-12-2014, 20:25
Здравейте,никъде не открих,някой да е имал проблем с вакуум помпата.Свалях я,шлайфах контактната повърхност,изработих нови лопатки,старите бяха износени, и вакуума е все слаб.На високи обороти пълни сервото,натискам един път и на вторият няма никой.Някой имал ли е подобен проблем?Някой ремонтиралн ли е помпата?А някой има ли ЧИТАВА помпа,че смяната е бая игра?

firedragon
08-12-2014, 17:04
Здравейте,никъде не открих,някой да е имал проблем с вакуум помпата.Свалях я,шлайфах контактната повърхност,изработих нови лопатки,старите бяха износени, и вакуума е все слаб.На високи обороти пълни сервото,натискам един път и на вторият няма никой.Някой имал ли е подобен проблем?Някой ремонтиралн ли е помпата?А някой има ли ЧИТАВА помпа,че смяната е бая игра?

А сигурен ли си,че сервото не изпуска,или клапанчето му?

madjara
09-12-2014, 12:20
Ами, пусках вакуум от друга кола, смених и клапанчето и в крайна смвтка установих че е слаб вакуума.

talasam
16-08-2015, 09:57
Здравейте.Разглобих един двигател 2,5тд на VM за регулиране на клапаните и видях,че единият болт на кобилицата е счупен.Болта е с шапка която ляга върху пръта.Търся си такъв болт ако някой е разглобявал и му е останал или нов.Понеже моето търсене удря на камък на всякъде.Тези които намирам са или с прътове директно в кобилиците или с сфера в долния край и вече три седмици возилото е на трупчета.Ако може някой да помогне и с информация за този двигател(425 OHV)ще съм безкрайно благодарен.

164 td
17-08-2015, 02:13
0887244488

forza_italia
01-11-2015, 23:07
Колеги някой знае ли дали са еднакви картерите на 2.5ТД мотора в старото и новото купе на Алфа 155 ? Тоя мотор се води с два кода ,но не зная какви разлики може да имат. Моя е VM31B новото купе , предполагам другия код VM07B e за мотора от старото купе ? Ако някой е наясно, нека сподели малко инфо, че търся нов картер за бабата и намерих един ,който е от кола старото купе и се чудя дали ще стане.

164 td
02-11-2015, 21:53
Става.

forza_italia
02-11-2015, 23:04
О.к мерси колега.

gvili290280
11-12-2015, 09:48
някой да му се намира 1 водна понпа за вм 2,5.вчера купих 1 скорпио и то протече по пътя,,смятам да му правя ремонт на пролет ,,тогава ще сменям всичко на ред

gvili290280
11-12-2015, 13:02
някой знае ли с какво е свързана тая грешка,,, p0185

Scrapera
13-12-2015, 20:14
Само нова водна помпа, не си прави експерименти с охладителната с-ма точно на ВМ. Грешката е темп. датчик на горивото. Eто това е датчика при последните ВМ двигатели, монтирани на Алфа, не знам при Форда как е.

Линк (http://www.ebay.co.uk/itm/Fuel-temperature-sensor-for-diesel-fuel-pump-Alfa-Romeo-164-2-5TD-VM08B-VM32B-/171356127138)

gvili290280
14-12-2015, 16:45
НАМЕРИХГО ДНЕС И ГАРНИТУРИТЕ НА ПОМПАТА НАМЕРИХ..А КАК ЩЕ СЕ РАЗВИЯТ ГАЙКИТЕ НА ПОМПАТА АКЪЛ НЕ МИ ИДЕ

kolioto
03-01-2016, 12:15
1.Цилиндровите втулки(ризите) ще ги монтирам с нови уплътнения от комплекта. Мажете ли О-пръстените с силикон VIctor ReinZ Renzosil или само с грес за лесен монтаж? Ужким с силикон не корозирали толкова много и евентуално ако се наложи по-лесно излизали.

2.Цяла метална гарнитура на главите или стандартните отделни? Намерил съм цяла на Payen и отделни на Elring.

164 td
03-01-2016, 16:35
Само с много тънка,почти незабележима гресчица.Изчисти перфектно блока с телено мече на дрелката.

kolioto
04-01-2016, 09:34
Мерси колега! Живи и здрави за много години! И на мен така по ми вървеше, но исках второ мнение, понеже за първи път правя ризи на ВМ.
А по втория въпрос нещо насоки? На vm80A съм сменял гарнитури глави преди 30к км и единствено леко омазняват външно. Тогава използвах Guarnitauto. Та ми се иска сега да избегна това омазняване.

MILEN 76
04-01-2016, 17:30
Слагай смело цялата метална.Не виждам смисъл от силикона поне аз не съм слагал и нямам наблюдение.

164 td
05-01-2016, 22:55
Цяла метална ако от страни планките са високи колкото главите.Ако не са или шлаифаш или слагаш 4 отделни стандарт.

Scrapera
05-01-2016, 23:02
Не е ли задължително да са шлайфани 4-те глави заедно с планките, без значение каква гарнитура се слага после? Няма ли опасност да не се стегнат добре главите, ако планките са по-високи?

MILEN 76
06-01-2016, 20:03
...

Всичките....но вкрайна сметка така и не разбрах колегата за кой мотор става въпрос : VM84A, VM08B или VM32B !?!

В крайна сметка аз с цялата гарнитура на VM32B след шлайф на всичките глави не съм имам проблем, взимах за Крайслер на Payen цялата метална.Бе принципно целия проблем на тея мотори са тея **бани глави :(

gvili290280
19-01-2016, 15:28
колеги 15 години авточасти продавах,по каталог излиза че ризите на 2.5 тд са с 2 номинала външно,101,5-и103мм
има ли такава работа ,,ако някой сее сблъсквал да каже ..на мен ми излиза по каталог за скорпио 2.5 тд 97година ризата е с номинал 103мм външно ..на алфа и ровър си е 101.5
бутала намерих оригинални там няма ядове
лагери дал господ основни биелни и разпределителния вал намерих
тук на евро 07 има некви итн бутала с ризи ,,тях не ги слагам и без пари да ми ги дават.
главите ми са с отливка година -05 не са амц ,амцето е бяло тия са лакирани жълтави..нещо е имало интервенция в немско гарнитурата е 1ви ремонт с 2 дупки
повдигачите стават от всеки 1 американски двигател от 1960 година на сам-5 долара парчето от рок-ауто

двигателя отива на транзит акула с автоматика комплект и инсталацията ..

DMS
31-07-2016, 17:09
Има ли някакви специфики при обезвъздушаването на този мотор? Беше запушено маркучето което влиза в разширителното казанче. Сега е добре. От него непрекъснато се влива антифриз в казанчето, но след като постои в покой мотора, антифриза започва да извира на тласъци. Обезвъздушено е два пъти от пробката на радиатора, но сякаш се събира пак въздух. При подаване на газ нивото в казанчето намалява (засмуква го помпата сякаш). След пускане на газта нивото се връща. А след една минута започва бавно да извира и прелива. Нормално ли е това да се получава при положение че сме над максимума на количеството антифриз или везните клонят към спукана глава/глави?

поздрави


https://www.youtube.com/watch?v=dQVZM1MrFtc

Scrapera
31-07-2016, 17:26
Не е от обезвъздушаване това.

DMS
31-07-2016, 17:41
И аз това подозирах, но надеждите умират последни. Нещата отиват на разглобяване. Има ли как да се разбере коя глава е спукана без да се свалят останалите или всичко долу? Възможно ли е да бъде само гарнитура?

Scrapera
31-07-2016, 18:42
Възможно е да бъде само гарнитура. Историята помни такъв случай на VM. Глави се пукат при много, много сериозно прегряване.
В какво състояние е водната помпа? Водата започва да ври по подобен начин при неработеща водна помпа.

DMS
31-07-2016, 19:43
Мисля че е сменявана преди няколко години. Ако беше проблема в нея, щеше ли да има циркулация въобще? На място колата си държи стандартна температура и стрелката не помръдва. Хванах че термостата е запекъл отворен, но това в тези жеги май не играе много. Джипът не се кара, тъйкато има опасения да не стане нещо по-зле. За момента мотора не е отворен, за да бъде изяснена концепцията на ремонта.

Имаше теч на радиатора за парното преди 2 години и беше подменен. От тогава колата се пали от дъжд да вятър, но проблема с мехурчетата и лекото изхвърляне на антифриз си е от преди това.

много благодаря за помощта

Scrapera
31-07-2016, 23:10
По принцип в Алфа е постижение да се спука глава на ВМ, но в офроуд форума твърдят, че при Джип е доста по-лесно. Навярно е така. При Джип е доста по-трудно да се свалят главите, не се препоръчва да се прави, просто за идеята да се пратят на проверка. При тези обстоятелства, задължително направете предварително тест за изгорели газове в охладителната система.

Единственият конструктивен недостатък при този двигател, който съм забелязал, е изключително високо износване на хидравлични повдигачи, пръти, и съответно кобилици. Известен е и проблем с излизане на шпилката, която държи кобилиците, но навярно се получа след неграмотен ремонт. Лично аз в момента имам ВМ на точно 20г., на незнайни километри, който по всичко личи, че не е отварян никога за ремонт, палещ перфектно на -13 градуса, и несъздаващ никакви проблеми по време на експлоатация. В лек автомобил при изправна охладителна система и сравнително редовна смяна на масло и филтър, този двигател има изключително голям ресурс, през който може да се наложи подмяна единствено на гореописаните компоненти на газо-разпределителният механизъм.

В тази връзка, разгледай ги внимателно ако се стигне до отваряне на двигателя. Все още има от къде да се купят нови. Приготви си дванайсетостен M14 и ключ за дюзи 28. Мога да услужа и с двете.

DMS
31-07-2016, 23:28
При Фронтера едната глава е наистина под предното стъкло, но на Черокито ми се видя лесно достъпна. Не съм запознат до колко самите им двигатели са едни и същи, но се надявам разглобяването да е лесно.

Да, идейно е да се направи газов анализ в антифриза, но от това което се вижда остава ли друга възможност?

Това че се излива антифриз при покой на мотора и че при подаване на газ го засмуква, докато не се пусне газта. Това че антифриза който идва към казанчето от мотора е пълен с мехурчета еднозначно ли показва че проблема е в главите/гарнитурата?

Хубав мотор е като цяло, но можеше и да го направят по-добре като че ли...

Scrapera
31-07-2016, 23:38
Изобщо не ми харесва това повишаване на нивото до преливане, комбинирано с мехурчета. Надува ли маркучите на празен ход? При форсиране е нормално да са една идея по-твърди. На празен ход и затворена капачка трябва да можеш лесно да ги стиснеш.

DMS
01-08-2016, 01:13
Лесно си се натискат... и аз очаквах някакво по-сериозно надуване, но няма. При затворена закапчка доста по-малко антифриз излиза, но все пак подлизва...

MILEN 76
01-08-2016, 05:18
Залагам на пукната-ти глави 90% и 10% на гарнитура, ако в движение след като спреш ти липсва антифриз най-вероятно глава ... няма как да разбереш коя глава е.Моите например бяха пукнати черите от бренера към изпускателния клапан.При мен проблема беше когато карах бързо примерно с 160 км/ч и когато връщах газта изхвърляше антифриза.За най-сигурно газов тест.

DMS
01-08-2016, 08:27
Ето още едно видео:

https://www.youtube.com/watch?v=WaTGWVV-exQ

Ще се направи газов анализ при всички положения.

Scrapera
01-08-2016, 21:09
Интересен ще бъде резултатът от метода на virusalfa със свалянето на водната магистрала, спирането на водната помпа и наблюдението за мехурчета във водата на всяка една от главите.

mimouzunov
01-08-2016, 21:43
Има ли някакви специфики при обезвъздушаването на този мотор? Беше запушено маркучето което влиза в разширителното казанче. Сега е добре. От него непрекъснато се влива антифриз в казанчето, но след като постои в покой мотора, антифриза започва да извира на тласъци. Обезвъздушено е два пъти от пробката на радиатора, но сякаш се събира пак въздух. При подаване на газ нивото в казанчето намалява (засмуква го помпата сякаш). След пускане на газта нивото се връща. А след една минута започва бавно да извира и прелива. Нормално ли е това да се получава при положение че сме над максимума на количеството антифриз или везните клонят към спукана глава/глави?

поздрави


https://www.youtube.com/watch?v=dQVZM1MrFtc

Гуфнята от подписа миналата година ли беше кога беше го правеше същото!!!!
Смених водна помпа, наливам антифриз и оп... Изненада!
Първото което беше като дефект е липсата на парно. А в казана се случваше същото, циркулира си антифриз през малкото маркуче, в следващия момент почва да извира а при даване на газ засмуква всичко от казана. Оказа се въздух в системата които излезе буквално със седмици каране...

DMS
01-08-2016, 21:55
Ще ми се да е мехур, ама нещо еротично ми подсказва че е главица (главички). От една страна всеки казва "мани не се занимавай с този скрап", от друга страна имало надежди да се оправи.

Там от където излиза маркучето на ризата не се ли явява най-горната точка? Как би могло да има въздух? Някой знае ли от къде може да се закупи газов анализатор, да го направя сам, тъйкато не искам това чудо на техниката да се движи.

За сега стъпките ще са:

1. Газов анализ
2. Опита с ризата
3. Отваряне на глави

Други идеи?

164 td
02-08-2016, 11:02
Нали ти обясних каква е процедурата колега.Само не давай да пипа човек който не е в час с ВМ щото става скраб.

DMS
02-08-2016, 11:48
Разбирам те, но не зная дали човек от София може да помогне. Или трябва сам да се захвана или да отиде за скрап. Не ми се иска защото има още живот в автомобила...

Това което каза Мимоузунов звучи страхотно и вдъхва надежда, но от друга страна напъва горчивата реалност...

mimouzunov
02-08-2016, 22:36
Разбирам те, но не зная дали човек от София може да помогне. Или трябва сам да се захвана или да отиде за скрап. Не ми се иска защото има още живот в автомобила...

Това което каза Мимоузунов звучи страхотно и вдъхва надежда, но от друга страна напъва горчивата реалност...

Несъм чел назад темата, но може ли да напишеш какво е правено и тн за да се стигне до това положение!? И другото, като си навиеш капачката и двигателя си загрее нормално, надува ли маркучите кат такова?!
Аз на гуфнята... Смених помпата налях антифриза запалих и се получи същото.Един ден втори ден.. трети и това неще да се оправя!! Няма нормално парно, ако отвия капачката извира кат такова бълбука и тн... Стигна се до там да махам пак ангренажа за да гледам новата помпа да нее нещо дефектна! Срязах и един от маркучите на парното за да сложа там троиник с кран за да може да обезвъздушавам.... Тая сага продължи незнам колко време... Уш няма запушвания и тн а неискаше да се оправи/обезвъздуши!
След сумати време каране така един ден реших да отвия капачката докато е топла... Естествено вря кипя излезна много антифриз, на мен ми беше все тая просто гледах докато ври това там... Изхвърли квото имаше, изгасиях я и взех та и налях наново водица. Изненада имаше след това, нещата се подобриха като почти беше на 100%
Гуфня, с Алф никога несъм имал такива ядове...

Boby
02-08-2016, 23:21
Моята когато спука глава правеше следното:

Паля студен двигателя да работи на празен ход. След като вдигнеше към 80* почваше да вдига нивото в казана. Малко преди да пусне перката на радиатора почваше да прелива. Щом пуснеше перката почваше да пада нивото. Тъй като ми трябваше колата и не можех да я спра включих перката да върти постоянно и повече не преля. Така я карах около 200км след което я отворих и се оказа спукана глава. Пробвай с перката да видиш какво ще стане. Ако направиш така, че да не изхвърля водата можеш да я караш на къси разстояния.

Scrapera
03-08-2016, 02:42
Закарай го на 164td. :evil:

DMS
03-08-2016, 08:37
Перката е на виско и си върти нон стоп.

По колата нищо не е правено, с времето собственика е видял че в казанчето се образуват мехурчета. Проблема с извирането на антифриз не е бил сериозен, тъйкато си е била в движение и може би си го е засмуквала (както сега при подаване на газ). Имаше преди две години теч на радиатора вътре и го сменихме. От тогава насам, колата не се кара (и по други причини) и мисля, че може да се е образувала гняс по тази риза която казвате че обира водата от главите и я води към казанчето. Щуцера който излиза от ризата беше запушен. Когато надникнах пък в термостата вътре видях образувани бели кристалчета.

Тъйкато системата дълго време не е била обезвъздушена като хората, подозирам че в тази тръба/риза и в частта си към водната помпа, както пише в другата тема, може да има запушване, но дали е така ще разберем, когато я отворя. Това е и единственото което мога да направя.

164td е твърде далече, иначе зная че той ще помогне. Други съфорумници има ли, които да са от София и да им е ясен този мотор в Jeep Cherokee?

поздрави :)