View Full Version : Генерация - що е то...?
Здравейте, на всички от скоро съм собственик на алфа 145 и искам да започна с смяна на системата за изспускане на газовете... :)
От собствени расъждения и това онова чуто достигнах до идеята да махна катализатора и да сменя всички тръби след колекторите (които са Ф45 на моя модел) с Ф55 или 60 като оставя последните две гърнета. Ясно ми е че, е по лесно да отида и да си купя каквото трябва но няма да е интересно. Въпросът ми е дали съм се насочил в правилна посока и ако може идеи как да стене по-лесно/добре. Двигателя е 1.6i 16v 88kw ако има значение...? Приемам всякакви критики и нося на маитап :)
Благодаря предварително!
mirchozo
24-04-2009, 00:22
Гледам това ти е първо мнение, аз ще ти кажа Добре дошъл в сектата колега, пък колегите които знаят нещо по въпроса нека си кажат мнението.
Добре дошъл, ами... какво да ти кажа добре си го замислил, но точно да оставиш задните 2 гърнета не съм съгласен смени ги с "Тунинг" гарнета за да има добър звук мое мнение.
Абсолютно съм съгласен Zhivkov за купуването ама ми се искаше всичко да е custom made пък и инвестицията няма да е много сериозна. Сега като преспах и се позамислих още се сетих и че, сигурно ще трябва да се сменят и самите колектори за да има по добър ефект?
Абсолютно съм съгласен Zhivkov за купуването ама ми се искаше всичко да е custom made пък и инвестицията няма да е много сериозна. Сега като преспах и се позамислих още се сетих и че, сигурно ще трябва да се сменят и самите колектори за да има по добър ефект?
Ами да, ако искаш ефект трябва да смениш колекторите и след тожа най-зву4но и най-ежтино ти излиза да слойжиш дирекни търби без гърнета ама, ще те базикат куките
Ivo Skoklev
24-04-2009, 11:09
Ами да, ако искаш ефект трябва да смениш колекторите и след тожа най-зву4но и най-ежтино ти излиза да слойжиш дирекни търби без гърнета ама, ще те базикат куките
Това с генерацията е голям филм,ако се впускаш,попрочети малко,не става само с увеличаване на диаметъра.Има шанс да стане и по-зле.колкото до колекторите се смятат,имам таблици и формули:dunno:,ако ти трябва информация,пиши
frozzy_sleep
24-04-2009, 11:20
колега аз бяс със custom made генерация,първо ще ти кажа че тая цялата работа е бая голяма свадба ,втора ако си я оравиш сам тряя да се поразтърсиш за да видиш тазмари и такива работи щот аз мойта е бях напраил на 60,3 мм и много лоша стана работата,нито звук нито вирвене така че помисли сериозно дали да правиш нещо или да си купиш цяла "Straight Pipe without Resonators"
Ivo ако може да дадеш формулите ще е супер наистина :) А колкото до "Straight Pipe without Resonators" съм съгласен ама имам един приятел с mazda 323 1.8 с такава само дето си е взел една резонансова пура и я е сложил накрая осети се разлика в вървенето но ужасно ми надува главата направо му се чудя как кара така... за това си мислех да оставям последните гърнета ама маи ще се махат ...
Преди малко махнах средното гърне и сложих права тръба на негово място ... разлика във вървежа няма, уникално дразнещ писклив глас. Тъй че това с правите тръби го пропускайте по възможност.
Здравейте, на всички от скоро съм собственик на алфа 145 и искам да започна с смяна на системата за изспускане на газовете... :)
От собствени расъждения и това онова чуто достигнах до идеята да махна катализатора и да сменя всички тръби след колекторите (които са Ф45 на моя модел) с Ф55 или 60 като оставя последните две гърнета. Ясно ми е че, е по лесно да отида и да си купя каквото трябва но няма да е интересно. Въпросът ми е дали съм се насочил в правилна посока и ако може идеи как да стене по-лесно/добре. Двигателя е 1.6i 16v 88kw ако има значение...? Приемам всякакви критики и нося на маитап :)
Благодаря предварително!
е да ама всичко след двуцевката ти е ф58
Ivo Skoklev
24-04-2009, 20:21
Ето линк към книга с информ.за констр. на изп. колектор.не ми се сканира да качвам,тук също е обяснено на достъпен език:
http://www.volkspage.net/technik/manuaisecatalogos/01/ModernEngineTuning.pdf
Ето и линк към калкулатор и снимки :http://www.mez.co.uk/mezporting/exhaust_length.html
И ЩЕ ПОМОЛЯ МОДЕРАТОРИТЕ ДА ОТДЕЛЯТ ВАЖНИТЕ ЛИНКОВЕ ЗА ДА НЯМА ИЗЛИШНИ ТЕМИ И ТЪРСЕНЕ!МАЛКО РЕД НЕ Е НИКОГА ИЗЛИШЕН
Novachev
24-04-2009, 23:02
Абе таз книга съм я прехвърлял има много ценна информация и много идеи но най кофтито е че има формули според диаметъра на клапана и според това къде да въври из ниските ии високите и пак пише че всичко се доуточнява на диното което е малко арзочароващо а иначе примерно TS двигателите 1,6 1,8 и 2,0 са с еднакви глави даже 1,8 и 2,0 са еднакви разпределителни валове и споед книгата всичко тярбва да е на един диаметър генерация а съм чувал че примерно за променливото газоразпределение се подготвят различни колектори от обикновенните
Поразгледах някои сайтове с спортни гърнета/тръби за 145-ца хората използват Ф54 тръба за между гърнетата като накрая излиза на Ф90-100 (wtf...) до колкото разбрах се ползва това на мястото на катализатора (поне така ми изглежда ако съдим по планката)http://www.supersprint.com/public/images/20987.jpgи за крайно гърне да кажем това
http://www.supersprint.com/public/images/20945.jpg
много ми е интересно как изглеждат отвътре...?
А аз да запитам.....
За Дизел какъв диаметър е удачно да се сложи след турбината.... и с какъв е сега, че не съм мерил...
Намислил съм от турбото до края (само крайно гърне) да е права тръба, да речем ф55 или ако немря 60 ... деазнам... може и повече...
интересно ми е също дали мога да сложа алуминиева тръба... имам ф45 ... ама май ще се стопи, и ми се струва тясна... (това вътрешен диаметър :) )
интересно ми е също дали мога да сложа алуминиева тръба... имам ф45 ... ама май ще се стопи, и ми се струва тясна... (това вътрешен диаметър :) )
Няма да се стопи. Знам една кола, която е около 600к.с. (естествено бензинова, при това италианска) и вече близо 2 години не си е стопила генерацията.
е ок.... ама ти говориш за алуминий нали ?!?
щото слушам, че много зависило от алуминия.... иии дали има в крайна сметка разлика от нераждавейката ....
Хрумна ми за алуминий, защото просто мога да си набавя всякакви размери на смешни мари... и за това питам....
има ли значение дебелината... и колко да е широка тръбата...
Боби, в теб ми е надеждата... щото другите дето разбират, си го носят за гроба...
Абре пичове няма ли някой дето има стар Ремус да го отреже на две да го снима и да го качи мнооого ми е интересно какво има вътре..? :)
Novachev
29-04-2009, 07:45
Въпрос колко е всъщност е подходящия вътрешен диаметър на тръбата за 1,8/2,0 ТС двигателите. Ч не е проблем да я анпрявя вътрешен 50мм ама не знам примерно това 60,3 с какъв вътрешен диаметър е.
Въпрос колко е всъщност е подходящия вътрешен диаметър на тръбата за 1,8/2,0 ТС двигателите. Ч не е проблем да я анпрявя вътрешен 50мм ама не знам примерно това 60,3 с какъв вътрешен диаметър е.
Според мен е добре стените на тръбата да са поне 2мм дебели.
Novachev
29-04-2009, 16:26
2мм е дебело за генерация мен ме интересува явътрешния защото тръбите които мога да намеря са по дебели от 2мм и ми е интересно колко е вътрешния отвор за да знам какво да търся.
А аз да запитам.....
За Дизел какъв диаметър е удачно да се сложи след турбината.... и с какъв е сега, че не съм мерил...
Намислил съм от турбото до края (само крайно гърне) да е права тръба, да речем ф55 или ако немря 60 ... деазнам... може и повече...
интересно ми е също дали мога да сложа алуминиева тръба... имам ф45 ... ама май ще се стопи, и ми се струва тясна... (това вътрешен диаметър :) )
DiabL0, оригинално мисля че са ф53 тръбите. Ако искаш виж тази тема.
http://italauto-bg.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=2080
За турбо колите, май колкото е по-голяма тръбата, толкова е по-добре.
DiabL0, оригинално мисля че са ф53 тръбите. Ако искаш виж тази тема.
http://italauto-bg.net/forum/viewtopic.php?f=13&t=2080
За турбо колите, май колкото е по-голяма тръбата, толкова е по-добре.
Страшно много ти благодаря :)
и все пак някой ако е в час да каже пряк опит, защото темата в препратката приключва точно преди резултата.....
Има един колега от фиат форума, който си е купил колата със сменена генерация. Скоро трябва да се видим с него и ще премерим тръбите за да видим какъв диаметър са. При него са само тръби и едно гърне накрая.
А иначе съм сигурен че Jimy ще направи генерацията, въпрос на време е ;-)
Има един колега от фиат форума, който си е купил колата със сменена генерация. Скоро трябва да се видим с него и ще премерим тръбите за да видим какъв диаметър са. При него са само тръби и едно гърне накрая.
А иначе съм сигурен че Jimy ще направи генерацията, въпрос на време е ;-)
Със сигурност след празниците, мах 1 седмица и съм я направил....
имам всичко необходимо... само да минат празниците...
просто въросите са ми:
Дали аджиба има смисъл. И какъв ....
Колко широка тръба...
Каква... (най удачния материал.. защото мога да взема всичко на смешни цени..)
ей такива работи... ама ядосвам се, че има една шепа хора, който претендират, че са капацитети, пък се правят на ударени....
ако е нещо по техен адрес са компетентни... ама за помощ... за*би ...
Поздрави и Наздраве :)
Мерси отново :) (ще е супер ако драснеш някои ред с впечатления) :)
То и аз така имам възможност да си направя почти всичко за без пари ама като не знаеш точно как... Имам колеги който са много добри по заварки и такива неща пък и материали ще се намерят. Въпросът е да се намери оптимално решение колко трябва да е Ф-то, стените на тръбата, материала и според мен също много важно е дали трябва да са огънати по същия начин или може да са прави?
съжалявам, че съм толккова скиптично настроен, но тук във форума няма да намериш решението
Успех все пак
lubo_red
01-05-2009, 23:51
съжалявам, че съм толккова скиптично настроен, но тук във форума няма да намериш решението
Успех все пак
няма никакъв шанс за жалост:not-fair:
Е те половината майстори от тука се учат кво да им пиша :choice: Утре тия същите почват и акъл да дават па и най-големи специалисти станали ;) Който го интересува информация да ми се обади за лични нужди ще дам съвет на всеки ;)
Е те половината майстори от тука се учат кво да им пиша :choice: Утре тия същите почват и акъл да дават па и най-големи специалисти станали ;) Който го интересува информация да ми се обади за лични нужди ще дам съвет на всеки ;)
До някаде съм съгласен за даването на акъл тука в бг сме свикнали всички да разбираме от всичко. Думичката майстор се използва наистина в повече от нужното. Но не е лошо човек да получава знания в различни области. Аз например се занимавам с мебели хобито ми е софтуера обаче просто ми е интересо и имам възможност ако някои ми каже за тоя мотор е добре да се ползват едиси какви тръби с незнам си какво Ф и т.н. мисля че, с помоща на колегите ще се получи. И аз маи го казах тва ама пак Ясно ми е че, няма да стане като да ида и да си го купя. А и нали за това сме тука да обменяме информация.
п.с. Ако някой има нужда от консултация по обзавеждане да пита ! И не съм майстор щото го работя това от 2 години !!!
И те така никой ли няма да сподели какво е сложил на алфата си... ?
колега, легни под колата с една линийка и поогледай и сам ще разбереш че за малко пари по-добро от стоковото няма да получиш.
Ivo Skoklev
11-05-2009, 09:13
колега, легни под колата с една линийка и поогледай и сам ще разбереш че за малко пари по-добро от стоковото няма да получиш.
:notworthy:
Браво,4аках просто някой да го каже!Особено за колектори(това което най-трудно се прави,вси4ки на него ска4ат)аз просто съм наливал бая пари на вятъра....а на твинспарковете са си много добри колекторите,и незнам що да се барат(макар и аз да съм се занимавал с глупости!)
колега, легни под колата с една линийка и поогледай и сам ще разбереш че за малко пари по-добро от стоковото няма да получиш.
Вобще не съм съгласен че, за малко пари нямало да получа по добро от сток при положение че, инструментите и материалите са ми на лице. Не знам колко пъти тря да го напиша тва ама мен ми е пределно ясно че, няма да стане по добре или като това дето го има в магазина. По вашата логика тука 90% от къстъм меид нещата правени в форума не е трябвало да се случат щото е по добре да идеш да си го купиш.
С пари всеки може! Апък и ако успееш да си го направиш и накрая видиш че, има резултат усещането е супер.
Колкото до колекторите съм апсолютно съгласен че, са си добре то се вижда и е логично въпреки че, не съм някаф "майстор".
Предлагам, ако е възможно де, тука да се изказват хора който са правили подобно нещо а не такива който са си мислили и са зае*али щот е по добре от магазина...!?
П.С. към колегата колев: Под колата съм лягал да или по точно съм стоял прав и така като гледам отдоло мисля че, няма невъзможни неща! :) (И да помоля само без засяганки и такива глупости не сме деца;-)
ами колега, ти се засягаш. като си стоял прав под колата сигурно си си премерил какъв диаметър ти е генерацията и от какъв материал е. в изпускателната система точно колектора е най-важното /и най-скъпо за правене/ нещо и ако него не смениш другото е безсмислена занимавка. от двете гърнета накрая най-много да качиш 2-3 коня с цената на голямо бръмчене в стил голф.
да не ти развалям лафа, ама ако мислеше да правиш нещо, до сега да си изровил нета да видиш как се прави и да си свалил генерацията.
Аз не мога да разбера защо продължаваш да се исказваш след като нямаш намерение да помагаш. И от каде знаеш че, не съм се ровил в нета? Както и да е на мен ми беше някой ако е слагал нещо къстъм на алфа 145 1.6 16в да сподели как го е направил и какъв е бил резултата явно няма такива хора тука. :)
Наи доброто което можеш да направиш е на мястото на катализатора да сложиш резонатор от там нататак следва права траба нераждавеика обаче трябва да си измериш ф-то на сегашните траби.Обаче имаи предвид че ште бадеш все едно си на рали.Аз сам то4но така както ти го написах и има разлика вав варвенето.
ми що пък да не пиша като ме кефи. още в началото ти казах че генерацията ти след колектора е на ф58 ама като ти е твърда главата ходи я сменяй с водопроводни части.да ти кажа и че ако не се ползва алуминизирана тенекия или неръждавейка с качествени заварки, цялото нещо ще прогние за по-малко от година и то отвътре навън :tooth:
ми що пък да не пиша като ме кефи. още в началото ти казах че генерацията ти след колектора е на ф58 ама като ти е твърда главата ходи я сменяй с водопроводни части.да ти кажа и че ако не се ползва алуминизирана тенекия или неръждавейка с качествени заварки, цялото нещо ще прогние за по-малко от година и то отвътре навън :tooth:
Колега виж сега аз не знам ти за каква кола говориш може твоята да е на Ф58 ама при мен не е така 1-во. И 2-ро за качеството на заварките и материалите ми е пределно ясно че, трябва да са добре.
Novachev
13-05-2009, 21:29
ми що пък да не пиша като ме кефи. още в началото ти казах че генерацията ти след колектора е на ф58 ама като ти е твърда главата ходи я сменяй с водопроводни части.да ти кажа и че ако не се ползва алуминизирана тенекия или неръждавейка с качествени заварки, цялото нещо ще прогние за по-малко от година и то отвътре навън :tooth:
Колега недей да си мислиш че щом ти не можеш да намериш качествени материали със сертификат и заварчик който заваря на 100% гама контрол (ако случайно си имащ представа какво е) то тези които са решили евентуално да прявят нещо нямат тези възможности.
emko, измери моля те диаметъра на твоите тръби.
Колега недей да си мислиш че щом ти не можеш да намериш качествени материали със сертификат и заварчик който заваря на 100% гама контрол (ако случайно си имащ представа какво е) то тези които са решили евентуално да прявят нещо нямат тези възможности.
колега,това във връзка с какво го казваш. нито съм тръгнал тръби да търся,нито да ги заварявам :gruebel:
Я измерете фи-то на една бутилка Загорка, обхванете я и ако вади добър вкус....значи става!!
emko, измери моля те диаметъра на твоите тръби.
колега,това във връзка с какво го казваш. нито съм тръгнал тръби да търся,нито да ги заварявам :gruebel:
Брато мойте тръби са Ф45 като преди катализатора са на Ф58 <- (edit) и после до вървят само на Ф45 говорим за алфа ромео 145 1.6 16v 120кс 98 г.
http://www.as-sl.com/catalogo/ficha.asp?idc=470&ma=1&md=2368
http://www.as-sl.com/catalogo/ficha.asp?idc=470&ma=1&md=2368
Благодаря за пояснението колега. Сега и аз да дам един линк http://www.opelclub-bg.com/forum/index.php?showtopic=47535&st=0 "ремус" в домашни условия.
Изкопвам темата, защото се отнася точно за генерация на 1.6TS. Днес сложих генерация от колектора до края почти права тръба на 55мм, огъвана, само където е необходимо. На мястото на катализатора има резонатор, а накрая спортно гърне. Резултата е, че колата се развърта чуствително по-леко, върви много добре. Проблема е, че звука е ужасно силен, като имам чуството, че в купето се чува 2 пъти по-силно отколкото отвън. Дори леко натисната газта на 1500 оборота произвежда много силен звук. Ясно е, че ще трябва да сложа още поне един резонатор или пура за да утихне, но не знам какво точно да избера, и къде да бъде сложено - по-към края на мястото на триъгълното, или някъде до другото? Споделете моля кое би било по-правилно.
Сложи някое по-дълго резонаторно с вата след първия резонатор , иначе си купи шлемофон :))) Това естествено няма да стане много тиха кола, но поне няма да ти вибрира цялото купе.
digitalundgrd
04-12-2010, 13:47
Днес сложих генерация от колектора до края почти права тръба на 55мм, огъвана, само където е необходимо. На мястото на катализатора има резонатор, а накрая спортно гърне. Резултата е, че колата се развърта чуствително по-леко, върви много добре. Проблема е, че звука е ужасно силен, като имам чуството, че в купето се чува 2 пъти по-силно отколкото отвън..
А да те питам не усещаш ли с по-големия диаметър, загуба на мощност в ниските? Говоря за ускорение от 2000 оборота :grandpa:
Иначе за звука...Сложи още един резонатор и ще поутихне малко...
А да те питам не усещаш ли с по-големия диаметър, загуба на мощност в ниските? Говоря за ускорение от 2000 оборота :grandpa:
Иначе за звука...Сложи още един резонатор и ще поутихне малко...Ми не, даже напротив - вече мога да си позволя да карам нормално на 1000-1500 оборота, докато преди там и беше трудно да се движи добре! А от това което изчетох ще трябва по-големичък резонатор на горе-долу равно разстояние между този, който е поставен на мястото на кат-а и крайното гърне. Така би трябвало да се реши проблема. Иначе като качество на звука ефекта е УАУ :D В неделя сме се разбрали с един колега да мериме 1.6-тиците на 202-ра, така че ако отворите прозорците има голяма вероятност да ме чуете... :D:D:D
Ми не, даже напротив - вече мога да си позволя да карам нормално на 1000-1500 оборота, докато преди там и беше трудно да се движи добре! А от това което изчетох ще трябва по-големичък резонатор на горе-долу равно разстояние между този, който е поставен на мястото на кат-а и крайното гърне. Така би трябвало да се реши проблема. Иначе като качество на звука ефекта е УАУ :D В неделя сме се разбрали с един колега да мериме 1.6-тиците на 202-ра, така че ако отворите прозорците има голяма вероятност да ме чуете... :D:D:D
Защо ли ми е познато :static: Добре, че запазих задното оригинално, че жената не искаше със спортното да кара, много и шумяла.
digitalundgrd
04-12-2010, 15:02
В неделя не знам какво ще мерите, но или си вземете канута или кънки (според зависи дали синоптиците ще познаят) ;)
В неделя не знам какво ще мерите, но или си вземете канута или кънки (според зависи дали синоптиците ще познаят) ;)Е ти за един сняг ли си :D:D
Моята преди беше доста тиха с крайно гърне imasaf от Пежо 306 2.0, но се оказа, че вътрешният диаметър е 48мм :horror:.
Моята преди беше доста тиха с крайно гърне imasaf от Пежо 306 2.0, но се оказа, че вътрешният диаметър е 48мм :horror:.Мойта цялата генерация беше Imasaf и като спра на светофара приятелите ми се чудеха работи ли колата или не :D Но и аз после разбрах че вътрешния е 43... Абе я сподели твойта генерация с колко резонатора е, че ми се струва сравнително тиха, а в момента проблема с шума е наболял при мене :heavy_cry:
digitalundgrd
04-12-2010, 17:19
Не си я чувал последните няколко дни колко е тиха ;) От 1 км мога да ти кажа, че миро се придвижва към 202-ра хахаха :) Но повера изисква жертви...
В нас е проблема...Искаме да си правим ежедневките, коли за драг, писта итн...Няма как... Хем да върви, хем да е тиха, хем да има много екстри итн....
Тоест има, ама е скъпо....Некое Ауди РС6 или Мерцедес С63 АМГ :)
Не си я чувал последните няколко дни колко е тиха ;) От 1 км мога да ти кажа, че миро се придвижва към 202-ра хахаха :) Но повера изисква жертви...
В нас е проблема...Искаме да си правим ежедневките, коли за драг, писта итн...Няма как... Хем да върви, хем да е тиха, хем да има много екстри итн....
Тоест има, ама е скъпо....Некое Ауди РС6 или Мерцедес С63 АМГ :)Абе избушена алфа му е майката :D Утре я режа цялата с флекса, подавам молба за смяна на името на "Ангел" и почвам RS6-тиците :D
AntiLuuP
04-12-2010, 23:00
Абе избушена алфа му е майката :D Утре я режа цялата с флекса, подавам молба за смяна на името на "Ангел" и почвам RS6-тиците :D
Е тогава ще правиш автовози самолети влакове и всякакви такива точки на всички коли, особено ако предния капак го направиш от плексиглас :bash:
А аз да попитам като се махне катализатора, сложи се резонаторно гърне и се поизправи генерацията не се ли получават проблеми със сондата :?
Понеже мисля че може да ми се направи генерация много тънко , че и без това са ми за смяна гърнетата...
Е тогава ще правиш автовози самолети влакове и всякакви такива точки на всички коли, особено ако предния капак го направиш от плексиглас :bash:
А аз да попитам като се махне катализатора, сложи се резонаторно гърне и се поизправи генерацията не се ли получават проблеми със сондата :?
Понеже мисля че може да ми се направи генерация много тънко , че и без това са ми за смяна гърнетата...Ми мойта не съм я разпитвал как се чуства още, ще видим като покарам малко :) Интересно ми е разхода дали ще се вдигне.
Ми мойта не съм я разпитвал как се чуства още, ще видим като покарам малко :) Интересно ми е разхода дали ще се вдигне.
Няма да се вдигне. Сместа ти сега ще обеднее леко.
hristiqn
05-12-2010, 20:11
Крайното гърне ако смениш само с нещо по-качествено и звука ще се оправи ;)
Няма да се вдигне. Сместа ти сега ще обеднее леко.Точно там където е сондата не сме пипали диаметъра, но и той точно там оригинално доколкото видях е мааалко по-голям от останалата част. Колата беше с цяла генерация оригинална Imasaf.
п.п. Има ли наистина полза от тези гърнета с тапи, които служат за заглушаване?
Генерацията е така изчислена, че да играе важна роля в засмукването на чиста смес гориво/въздух. Цяла наука си е и всяко едно преправяне изисква последваща настройка на софтуера. Както си отпушил системата сега скороста на газовете се е променила в различните диапазони от там и засмукването.
Генерацията е така изчислена, че всяка пулсация от изгорели газове да засмуква следващата. Не трябва да се припокриват (да има голям бекпрешър) или да остава промеждутък между тях (прекалено бързо изчистване).
Правилно си забелязал, че от началото е по-широка. С цел да се запази максимално налягането в изпускателната система, защото за да имаме скорост и газовете да излизат в изпускателната система трябва да имаме налягане над атмосферното. По-ниското налягане привлича по-високото.
Сега ти си намалил драстично това налягане в ниските от там и загуба на скорост на газовете както и нарушено засмукване на чиста смес. За сметка на високите обороти обаче където е обратното. Трябва да се погрижиш това да бъде компенсирано. Има начини за това. ;)
Наистина си е доста сложна наука - има страшно много параметри, чрез които се изчислява как точно да бъде изпълнена изпускателната система, но това преправяне, което съм извършил е след доста четене и с точно определена цел, която след първите няколко километра каране видях, че е осъществена. Колата е доста по-жива от преди. В ниските също я усещам по-силна, но кажи все пак какви са начините, за които споменаваш. Може с тях да стане още по-добре!!
Наистина си е доста сложна наука - има страшно много параметри, чрез които се изчислява как точно да бъде изпълнена изпускателната система, но това преправяне, което съм извършил е след доста четене и с точно определена цел, която след първите няколко километра каране видях, че е осъществена. Колата е доста по-жива от преди. В ниските също я усещам по-силна, но кажи все пак какви са начините, за които споменаваш. Може с тях да стане още по-добре!!
За ниските ми е странно като казваш да е по-добре. На кое викаш ниски? По-принцип всяка промяна по изпускателната система различна от оригиналната е едно за сметка на друго.
Ако гледаме твърдо само върху изпускателната система и нейната работа това би било постижимо като се компенсира с повече изгорели газове и по-висока температура в системата. Най-добре става като първо се погрижиш да запазиш температурата в системата, а и самите тръби максимално горещи (да няма загуба на топлина). След това да се измери съотношението (стехиометрично) между гориво:въздух и да се пренастрои в целия диапазон да бъде еднакво. На този етап това е осъществимия вариант.
За ниските ми е странно като казваш да е по-добре. На кое викаш ниски? По-принцип всяка промяна по изпускателната система различна от оригиналната е едно за сметка на друго.
Ако гледаме твърдо само върху изпускателната система и нейната работа това би било постижимо като се компенсира с повече изгорели газове и по-висока температура в системата. Най-добре става като първо се погрижиш да запазиш температурата в системата, а и самите тръби максимално горещи (да няма загуба на топлина). След това да се измери съотношението (стехиометрично) между гориво:въздух и да се пренастрои в целия диапазон да бъде еднакво. На този етап това е осъществимия вариант.Т.е. примерно термолента на колекторите + една идея обогатяване на сместа?
п.п. На ниски казвам оборотите в които най-често карам - 1000-2000 :)
Т.е. примерно термолента на колекторите + една идея обогатяване на сместа?
Тоест конкретно: термо лента 1100 гр. на колекторите и даунпайпа до резонатора + точно обогатяване на сместа (не знам как се измерва "една идея":) )
п.п. На ниски казвам оборотите в които най-често карам - 1000-2000 :)
И там имаш подобрение?
Тоест конкретно: термо лента 1100 гр. на колекторите и даунпайпа до резонатора + точно обогатяване на сместа (не знам как се измерва "една идея":) )
И там имаш подобрение?Е поне за едно и също говорим! А иначе за мощността в ниските - не се изживявам като дино-стенд, така че не мога да гарантирам дали върви както преди или малко повече. Но в никакъв случай не е по-слабо. След 2000 вече няма съмнение, че има повече сила. А ти по принцип си против разширяването на генерацията на стоков мотор, така ли?
Е поне за едно и също говорим! А иначе за мощността в ниските - не се изживявам като дино-стенд, така че не мога да гарантирам дали върви както преди или малко повече. Но в никакъв случай не е по-слабо. След 2000 вече няма съмнение, че има повече сила. А ти по принцип си против разширяването на генерацията на стоков мотор, така ли?
Не съм против. Просто трябва да се погрижиш още за това с което си се захванал :)
Не съм против. Просто трябва да се погрижиш още за това с което си се захванал :)Така е, няма съмнение! Радвам се, че проведохме един такъв градивен диалог! :D Може да е полезно и на другите освен мен. :bowdown:
ReLeFNIQ
05-12-2010, 23:10
Колеги всичко това което говорите как стой при турбо дизела ? В сила ли са законите на физиката които колегата ОЕМ изреди или там важи колкото по-широко по-добре?
ReLeFNIQ
05-12-2010, 23:10
Колеги всичко това което говорите как стой при турбо дизела ? В сила ли са законите на физиката които колегата ОЕМ изреди или там важи колкото по-широко по-добре?
Колеги всичко това което говорите как стой при турбо дизела ? В сила ли са законите на физиката които колегата ОЕМ изреди или там важи колкото по-широко по-добре?Прекалено широкото е също толкова зле, колкото и прекалено тясното. Законите са в сила винаги, но най-добре попитай колегата acko88 - той има jtd с правена генерация. :)
Същото е почти.
Ако може по-конкретно,колега за дизелите (аз съм с 2.4 140к.с). Благодаря предварително!
hristiqn
06-12-2010, 14:20
За дизелите ви трябва генерация на 63 ;)
Колеги да попитам на мойта чума 145 2.0 тс, искам да махна катализатора и някое друго гърне без да преправям колекторите. На колко мм ще е най-добре да сложа тръба. Благодаря предварително !
55 mm. външен. Сега си на 50.
digitalundgrd
10-12-2010, 20:35
Не е кой знае какво, но за сега толкоз (сиромашки тунинг каде беше писал един колега) :
На място :
http://www.youtube.com/watch?v=QEY20gpXpjw
И с леко газчица :
http://www.youtube.com/watch?v=dgncYnbfFkM
55 mm. външен. Сега си на 50.
Че сега не е на 50 е ясно ма как изчисли че на 55 външен трябва да е ?
До колкото знам съм на 50, не ли по добре на 60мм външно да я направя или? Целта ми е като цяло да я отпуша и да падне малко разхода, се пак ми е секидневка. Иска ми се и да не е много шумна. Но явно две дини под една мишница няма как да стане. :)
Не е кой знае какво, но за сега толкоз (сиромашки тунинг каде беше писал един колега) :
На място :
http://www.youtube.com/watch?v=QEY20gpXpjw
И с леко газчица :
http://www.youtube.com/watch?v=dgncYnbfFkM
Много яко звучи браво:)
Я кажи сега как си го постигнал ;)
Че сега не е на 50 е ясно ма как изчисли че на 55 външен трябва да е ?
Ако не е правил нищо по нея оригинално след катализатора е на 50 външен. А повече от 55 не е добре за стоков мотор. Ще загуби в ниските. Не знам кое е толкова ясно, че си и сигурен? С повече от 55 ще се наложи да увива тръбите до средата. И на 55 пак ще се наложи.
П.С. Отговора ми за 55mm е към sote.
Генерацията си е сложно нещо - особенно за атмосферни мотори :) Иначе аз на въпроса "Що е то генерация?" ...ако правя съм си отговорил на въпроса ..."Това което Драго ще ми направи ." :)
WhitePower
15-12-2010, 17:40
http://www.youtube.com/watch?v=TNoiX9e4XOk
ми така ако можеш да я накараш да звучи ще е супер
http://www.youtube.com/watch?v=TNoiX9e4XOk
ми така ако можеш да я накараш да звучи ще е суперЪъъ тва гърне защо е сложено така??
badmadafaka
17-12-2010, 14:27
...не ли по добре на 60мм външно да я направя или? Целта ми е като цяло да я отпуша и да падне малко разхода...
Целта на широката (и права) тръба е да осигури по-бързо излизане на изгорелите газове, които се движат по-бързо при по-висока температура (както казваш да "отпуши" мотора). Когато тръбата е прекалено широка обаче (както искаш да я направиш), има обратния ефект, тъй като мотора ти не може да я "напълни" и газовете ще започнат да истиват още докато са вътре в нея, което ще намали скоростта с която излизат навън, демек така по-скоро ще я "запушиш" вместо да я "отпушиш"... 60мм и нагоре са за коли с охльови на колекторите.
По-знаещите, които пишат в темата могат да ме поправят ако бъркам :neko:
Целта на широката (и права) тръба е да осигури по-бързо излизане на изгорелите газове, които се движат по-бързо при по-висока температура (както казваш да "отпуши" мотора). Когато тръбата е прекалено широка обаче (както искаш да я направиш), има обратния ефект, тъй като мотора ти не може да я "напълни" и газовете ще започнат да истиват още докато са вътре в нея, което ще намали скоростта с която излизат навън, демек така по-скоро ще я "запушиш" вместо да я "отпушиш"... 60мм и нагоре са за коли с охльови на колекторите.
По-знаещите, които пишат в темата могат да ме поправят ако бъркам :neko:В неговия случай ако е малко пипната колата трябва да си е добре 60мм. При 6-цилиндровите атмосферки със същия обем, например M52B20 даже 63мм си слагат хората. :) Иначе за стоково QV 55мм сигурно ще си е добре.
В неговия случай ако е малко пипната колата трябва да си е добре 60мм. При 6-цилиндровите атмосферки със същия обем, например M52B20 даже 63мм си слагат хората. :) Иначе за стоково QV 55мм сигурно ще си е добре.
Какво значи малко пипнато? Пипнато за да иска генерация на 60 то това ще са спортните валове и интейка. След като той няма такива подобрения с Ф60 ще отслаби ниските обороти.
Какво значи малко пипнато? Пипнато за да иска генерация на 60 то това ще са спортните валове и интейка. След като той няма такива подобрения с Ф60 ще отслаби ниските обороти.Е аз кво казах :)
thecleaner
14-02-2011, 21:59
Новото ми Ремусче след като минах на 55 мисля че добре се получи ;) http://vbox7.com/play:42686370
Новото ми Ремусче след като минах на 55 мисля че добре се получи ;) http://vbox7.com/play:42686370
Цяла генерация ли е или само крайно гърне?
Отделно от това, промяна във вървеж, развъртане на колата? :)
thecleaner
15-02-2011, 10:31
Цяла генерация ли е или само крайно гърне?
Отделно от това, промяна във вървеж, развъртане на колата? :)
От меката връзка назад е попреработена генерацийката, като е сложен искроуловител, на 55мм назад има оргинална тръба от 2,4JTD и след неуспешния опит с гърнето от 2,4(повечето от колегите го чуха :) минахме на оргинален Ремус за 156. Мисля че сега постигнах желания от мен ефект а т.е. тиха генерация с спортен звук.
и аз съм решил да сменям генерацията...
Аз съм с резонатор на мястото на катализатора и крайно спортно гърне и колата никак не е тиха... Но разлика във вървежа имаше доста прилична. Тръбата ми е 55мм външен диаметър. Звука е този: http://www.youtube.com/watch?v=RMZINcgRLA8
вчера барнах малко и моята генерация така вместо катализатор имам тръба (овита с азбестова лента за да се изолира малко шума) след нея съм оставил 2те гърнета от оригиналната генерация и накрая махнах крайното гърне понеже си беше отишло и сложих тръба на 50мм ще кача и клип тези дни... звук има вървежа е малко по добре но това е само временен вариант... :)
ФЕРАРИСТ
04-11-2011, 17:24
Мда, какъв кеф щеше да е ако термо летните или азбестовите такива изолираха шума.......щях да ходя яко увит, но уви.....
в интерес на истината изолират ама минимално...http://www.facebook.com/photo.php?v=...type=2&theater това е клипа а това е за тези които немогат да гледат клипа във фейсбук http://vbox7.com/play:ecb3fc3ace
в интерес на истината изолират ама минимално... http://www.facebook.com/photo.php?v=2261025560073&set=vb.1081453617&type=2&theater това е клипа ;)
Конете не пеят, а цвилят:th_up:
ще поправя колега ;) качеството е малко лошо защото е снимано с телефон ;)
съжалявам че вдигам стара тема ама искам да попитам знаещите значи става въпрос за атмосфер 2.0 ка колата беше само по права тръба с крайно гърне на ф60 .. резултата беше че стана адски шумна и одаря ли прекъсвач почва да излиза огън от крайното гърне .. след което веднага се сложи резонатор на Ф60 ми пооправи се работата съвсем малко с шума и вече нямаше огън .. та въпроса ми е има ли някакъв начин да се направи генерация за тая кола на 60 мм ОБАче да утихне доста е не да е като сток ама поне да не ме спират от движение че големи проблеми с тия куки ??? Питам и за гърнетата с тапи ако сложа 1 такава тапа ще утихне ли поне като искам да я карам нормално ? Представям си го така .. с 2 резонанса на 60 мм другото права тръба + крайно гърне с тапа .. с 2 резонатора ще утихне ли или ефекта няма да много положителен ... Сега съм със стоково средно гърне (това най голямото по обем) което мисля че е на 50 мм и тръбата ми е стоковата и със крайно гърне на 60 мм и нещата поотихнаха ама пък ефекта във високите се изгуби почти нацяло .. Може ли атмосферка с тиха генерация или не тва ми в въпроса
digitalundgrd
09-01-2012, 00:05
В средата някакъв по-дълъг и голям резонатор и би трябвало да утихне, но вече от към перформънс ще е по-зле... МИсля, че няма начин хем да е много "освободена" генерацията, хем колата да е тиха...
С резонатор никога не утихват нещата. Трябва си средно гърне с камера. Може проходно да е, но да има камера.
значи да се намери средно гърне на 60 мм ? и ще утихне викаш .. предполагам има доста коли с такива гърнета ама нз как ще се приспособят към алфичката че мястото е ограничено все пак .. а тва ще да е голямо по обем
значи да се намери средно гърне на 60 мм ? и ще утихне викаш .. предполагам има доста коли с такива гърнета ама нз как ще се приспособят към алфичката че мястото е ограничено все пак .. а тва ще да е голямо по обем
Елипсовидно, късо... не е нужно да е голямо.
и все пак с такова гърне с камера ефекта от генерацията ще е 0 нали ? нищо че тръбите ще са по големки
badmadafaka
12-01-2012, 15:51
Нали човека ясно написа, че може да е проходно..? Проходно значи като погледнеш през дупката да виждаш какво има от другата страна.
Искам да кажа, че няма да забавя или спира кой знае колко нещата дето минават през него... :innocent:
Васил Петров
12-01-2012, 16:23
Проходно значи като погледнеш през дупката да виждаш какво има от другата страна.
:clap: :laughing1: :tongue2: :respect:
Е това е пояснение!
WhitePower
12-01-2012, 20:16
:clap: :laughing1: :tongue2: :respect:
Е това е пояснение!
като твойте уши василе :Tease:
съжалявам че вдигам стара тема ама искам да попитам знаещите значи става въпрос за атмосфер 2.0 ка колата беше само по права тръба с крайно гърне на ф60 .. резултата беше че стана адски шумна и одаря ли прекъсвач почва да излиза огън от крайното гърне .. след което веднага се сложи резонатор на Ф60 ми пооправи се работата съвсем малко с шума и вече нямаше огън .. та въпроса ми е има ли някакъв начин да се направи генерация за тая кола на 60 мм ОБАче да утихне доста е не да е като сток ама поне да не ме спират от движение че големи проблеми с тия куки ??? Питам и за гърнетата с тапи ако сложа 1 такава тапа ще утихне ли поне като искам да я карам нормално ? Представям си го така .. с 2 резонанса на 60 мм другото права тръба + крайно гърне с тапа .. с 2 резонатора ще утихне ли или ефекта няма да много положителен ... Сега съм със стоково средно гърне (това най голямото по обем) което мисля че е на 50 мм и тръбата ми е стоковата и със крайно гърне на 60 мм и нещата поотихнаха ама пък ефекта във високите се изгуби почти нацяло .. Може ли атмосферка с тиха генерация или не тва ми в въпроса
Миналото лято на мястото на катализатора сложих гърне с камера, поръчано в известен софийски тунинг сервиз (цилиндъра на снимката). Много съм доволен от резултата. Колата се отпуши и не стана по-шумна.
това на какъв диаметър е гърнето? с какъв диаметър тръби си? .. до отзад има ли още гърнета или само крайно ... на каква цена закупи гърнето имаш ли контакти на сервиза и дали пращат от разтояние (с доставчик примерно) Можеш ли да качих клип да видя колко е шумна колата че направо не се кара така моята и я ся пак съм със сток тръби и гърнета
Здравейте колеги, след като се стопли времето съм решил да отпуша алфата. Идеята ми е смяна на генерацията, челен кулер и ремап. Въпроса ми е, с какъв диаметър да бъде генерацията за този мотор?
Здравейте колеги, след като се стопли времето съм решил да отпуша алфата. Идеята ми е смяна на генерацията, челен кулер и ремап. Въпроса ми е, с какъв диаметър да бъде генерацията за този мотор?
на 50-55 ще е напълно достатъчно:cheers:
Добре, а след като ще се прави и ремап не е ли по-добре някой по-голям диаметър ф63 примерно? Другия въпрос ми е от крайното гърне като вървя към двигателя какво да слагам....крайно гърне>права тръба>резонансно гърне на мястото на катализатора>права тръба>мека връзка?
Добре, а след като ще се прави и ремап не е ли по-добре някой по-голям диаметър ф63 примерно? Другия въпрос ми е от крайното гърне като вървя към двигателя какво да слагам....крайно гърне>права тръба>резонансно гърне на мястото на катализатора>права тръба>мека връзка?
63mm при теб ще е безполезно и най вероятно с обратен ефект. останалото си го знаеш:cheers:
Добре, а след като ще се прави и ремап не е ли по-добре някой по-голям диаметър ф63 примерно? Другия въпрос ми е от крайното гърне като вървя към двигателя какво да слагам....крайно гърне>права тръба>резонансно гърне на мястото на катализатора>права тръба>мека връзка?
Kолега, виждам че си с 1.9 двигателя. При теб спокойно можеш да останеш от двигателя с "права" тръба на 55 и само с крайно гърне. Аз на моята (2.4) съм от край до край "права" на 63, нямам проблем с шума нито в града, нито на дълъг път, а за промяна в ефекта на вървене е излишно да коментирам ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.