PDA

View Full Version : Проблем при ускорение.



jazzman
28-04-2009, 16:06
Здравейте,
Имам следния проблем, който се проявява от време на време, дори бих казал рядко.
При силно ускорение (газ до ламарината) колата в един момент сякаш спира да ускорява. Ръмжи, но не дърпа. Мисля, че обикновено се случва до 3000 оборота. Някакви идеи какво може да причинява тази дупка? Колата е алфа 147 ТС.

alex11
28-04-2009, 16:12
Абе незнам точно какво може да е при тебе,но при мене (алфа 147 1.6 105 к.с.) въобще не дърпа.Казаха ми, че най вероятно е от дибитомера.На диагностиката илиза че не работи правилно и така харче повече и ненабира.Събирам парички да видя дали ще се оправи това нещо като го сменя.Дано да се опраи.

digitalundgrd
28-04-2009, 17:34
Като цяло до 3000 об. ТС моторите без чип само ръмжат и не дърпат..., ако я караш в обороти 4000-5000об. ПОВЯРВАЙ ми дърпа! Друг е въпрса дали вариатора ти е здрав. Ако не усещаш по-добра динамика след 3000 об...значи има нещо гнило в цялата схема около вариатора..., може да не е зацепена колата като хората итн (кабели, свещи)...

Относно дебитомера...В момента карам с умрял дебитомер (установено след диагностика черно на бяло)...и симптомите при мен са...: Не особено бързо реагиране на подаване на газ, и въобще не много добра динамика....
Например включвам 1-ва тръгвам с нормална газ до 3000об..сменям...2-ра и натискам педала на газта до ламарината и тя се чуди 2-3 секунди и тогава почва да набира....:( И като цяло в доускоренията се усеща повечко...Събирам и аз $$$ да го сменям

zimin
28-04-2009, 17:41
да не правя нова тема ще питам тука.
Искам да си разкача дебитомера и да пробвам без него/не става на всички алфи/
въпроса ми е как да го разкача,като е угасена кошницата или на запалена? Възможно ли е да запише грешки?
Идеята е да видя дали сутрин на студен мотор при първото палене ще ми "глъхне"

jazzman
28-04-2009, 17:44
Като цяло до 3000 об. ТС моторите без чип само ръмжат и не дърпат..., ако я караш в обороти 4000-5000об. ПОВЯРВАЙ ми дърпа! Друг е въпрса дали вариатора ти е здрав. Ако не усещаш по-добра динамика след 3000 об...значи има нещо гнило в цялата схема около вариатора..., може да не е зацепена колата като хората итн (кабели, свещи)...

Относно дебитомера...В момента карам с умрял дебитомер (установено след диагностика черно на бяло)...и симптомите при мен са...: Не особено бързо реагиране на подаване на газ, и въобще не много добра динамика....
Например включвам 1-ва тръгвам с нормална газ до 3000об..сменям...2-ра и натискам педала на газта до ламарината и тя се чуди 2-3 секунди и тогава почва да набира....:( И като цяло в доускоренията се усеща повечко...Събирам и аз $$$ да го сменям

Колата няма вариатор...така че той отпада като проблем. Със зацепването също няма проблем...както казах тази дупка в ускорението се получава рядко.

digitalundgrd
28-04-2009, 17:57
АМи колега не си писал нищо относно какъв ти е мотора (освен 147 ТС) и дали си с или без вариатор и за това ти писах това за въпросния вариатор....Тогава даваш наред по списъка...: кабели, свещи... ??? Защо не отидеш на майстор, който си разбира от работата да ти направи една диагностика...тук може само да гадаем.

Zimin Разкачаш буксата на дебитомера на загасена кола...Имай в предвид, че мойта направо почна да се дави и да придърпва като луда....като го бях разкачил един път...И ЗАПИСА ГРЕШКА!!!!! Светна ми и жълтата лампичка за проблем с двигателя... Добре, че след около 10 паления сама си изгасна, защото след като си включиш буксата обратно (пак на загасена кола) ЕКУ-то явно разбира, че проблема вече не съществува и след 10 паления (примерно) без да засича проблем....само трие грешката !

n_netov
28-04-2009, 22:22
да не правя нова тема ще питам тука.
Искам да си разкача дебитомера и да пробвам без него/не става на всички алфи/
въпроса ми е как да го разкача,като е угасена кошницата или на запалена? Възможно ли е да запише грешки?
Идеята е да видя дали сутрин на студен мотор при първото палене ще ми "глъхне"

И аз си правих експеримент да разкача дебитомера. Е колата изобщо не можа да запали след като му извадих буксата.
Пробвах и при запалена кола да извадя самия дебитомер от тръбата - ефекта беше същия: колата изгасна.

oem
29-04-2009, 00:02
Колата няма вариатор...така че той отпада като проблем. Със зацепването също няма проблем...както казах тази дупка в ускорението се получава рядко.

TS без вариатор? Колега... айде моля! :laughing1:

SandoOne
29-04-2009, 00:51
TS без вариатор? Колега... айде моля! :laughing1:

Бе от всичко става и от вариатора и от сондата може ако не пуска достатъчно гориво грешки да има топ мощноста се губи от вариатора а той си е пари

Novachev
29-04-2009, 07:57
Нека да помоля нещо който не му е ясно как работи вариатора нека да не коментира как заради него колите не вървят ако трака това не означава че не работи той продължава да си работи. Управлението на вариатора става с бубина (соленоид) ако той не работи или плунжерчето му е болкирало тогава може и да не се осеща дърпане след 3000 оборота. Но това може да се дължи и на кофти зацепване. А трябва да сте наясно с нещо Шибания дебитомер е консуматив който по принцип се сменя на около 100к км така че като за начало при проблеми с ускорението може да се види как реагира дебитомера в движение под товар при ускоряване и след това да се започне с диагнозите. Има и варианти за чистене на дебитомера но при цена на масовите от 130лв просто не си заслужава почистения дебитомер не е толкова добър колкото новия .
А и колегато спомена по горе и свещите те също издържат около 100к км оригиналните и на повечето коли дето са на реално до към 170к км даже са си оригиналните свещи никой не ги сменя

jazzman
29-04-2009, 09:45
TS без вариатор? Колега... айде моля! :laughing1:

Алфа 147 ТС 105 к.с. мисля , че няма вариатор, но разбира се ако греша може да ме поправите. Ламбда сондите са чисто нови и двете. Единственото, което мен ме съмнява е дебитомера или свещите. За дебитомера мисля обаче, че симптомите са малко по различни и той дава отражение главно във високите обороти, а не в ниските, разбира се отново може да греша

oem
29-04-2009, 10:01
Алфа 147 ТС 105 к.с. мисля , че няма вариатор, но разбира се ако греша може да ме поправите. Ламбда сондите са чисто нови и двете. Единственото, което мен ме съмнява е дебитомера или свещите. За дебитомера мисля обаче, че симптомите са малко по различни и той дава отражение главно във високите обороти, а не в ниските, разбира се отново може да греша

Има вариатор колега. И 105 коня и 120 са с променливи фази на газоразпределение.

Относно дебитомера когато е извън строя дава грешни стойности в целия диапазон. В ниските се усеща повече. Във високите може да усетиш спад в мощноста при високите предавки и спад в максималната скорост.

Така или иначе спад в мощността от вариатора не може да има.

qpwo
29-04-2009, 13:18
Алфа 147 ТС 105 к.с. мисля , че няма вариатор, но разбира се ако греша може да ме поправите. Ламбда сондите са чисто нови и двете. Единственото, което мен ме съмнява е дебитомера или свещите. За дебитомера мисля обаче, че симптомите са малко по различни и той дава отражение главно във високите обороти, а не в ниските, разбира се отново може да греша
Колега , смени си дебитомера за да ти тръгне колата и да ме помниш с добро и не се занимаваи с глупости и свещи...:clap:

oem
29-04-2009, 13:24
Колега , смени си дебитомера за да ти тръгне колата и да ме помниш с добро и не се занимаваи с глупости и свещи...:clap:

:respect:

arieca155
29-04-2009, 15:55
аз няма да се изказвам че ще стане мазало.направо ме шашнахте,аре ве Bobo,обади се теб чакам.само изчакайте Bobo :rotfl:

Old Fox
29-04-2009, 16:01
Има вариатор колега. И 105 коня и 120 са с променливи фази на газоразпределение.
.

Били ми казал това твърдение на какво е базирано? Можеш ли да предоставиш технически документ в подкрепа на това?

oem
29-04-2009, 16:14
Били ми казал това твърдение на какво е базирано? Можеш ли да предоставиш технически документ в подкрепа на това?

Много технически справочници казват, че е с променливи фази този мотор. Включително и в характеристиките в сайта на алфа ромео го пише! Никъде не съм срещал твърдение, че твин спарк няма вариатор.

Old Fox
29-04-2009, 16:18
В сайта пише за 2.0, че е с променливи фази. Затова и питам да ми посочиш източник, не че нещо...

oem
29-04-2009, 16:22
В сайта пише за 2.0, че е с променливи фази. Затова и питам да ми посочиш източник, не че нещо...


Новите бензинови и дизелови двигатели правят от новата Alfa 147 идеалната кола за тези, които могат да оценят удоволствието от шофирането.
Нейния спортен дух има мощно сърце. Двигател, който е в състояние да гарантира винаги нисък разход на гориво, великолепни нива на мощност и изключителна еластичност дори и при ниска скорост.
Избора на двигатели е наистина голям.
Двата 1.6 бензин и 2.0 с променливи фази на газоразпределение имат стойности на въртящия момент, близки почти до максимума от само 2000 оборота/минута.

Отварял съм двигатели 1.4, 1.6 и двата модела, 1.8, 2,0 и всичките си имат вариатор.

EDIT: Вярно не е написано много ясно, но ако гледаме твоята гледна точка над това което пише в сайта излиза, че и този 120 коня 1.6 и той няма вариатор :)

По вярно от това, че съм го виждал с очите си не е ли достатъчно?

Old Fox
29-04-2009, 16:29
Само да спомена че от тоя цитат дето си го постнал излиза че само 2.0 е с променливи фази;-)

Novachev
29-04-2009, 16:29
Отварял съм двигатели 1.4, 1.6 и двата модела, 1.8, 2,0 и всичките си имам вариатор.

ОЕМ става въпрос за 105 конявата версия на 147 тя няма вариатор и за това е 105 к.с.

oem
29-04-2009, 16:30
http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?language=en&info=p7480_Phasenversteller---Spritzzeitversteller-Alfa-Romeo--TwinSpark.html

Знам, че става въпрос за нея.

Мотора AR 37203

Този мотор има вариатор и се води ЕКО. Софтуерно е ограничен за по ниска консумация на гориво. Сега точно на такъв съм му сменявал ремъци и ролки. Не спорете моля :)

jazzman
29-04-2009, 16:41
http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?language=en&info=p7480_Phasenversteller---Spritzzeitversteller-Alfa-Romeo--TwinSpark.html

Знам, че става въпрос за нея.

Мотора AR 37203

Този мотор има вариатор и се води ЕКО. Софтуерно е ограничен за по ниска консумация на гориво. Сега точно на такъв съм му сменявал ремъци и ролки. Не спорете моля :)

Колегата е прав. Проверих и в ЕПЕР и двата 1.6 мотора на 147 имат един и същи вариатор. Така или иначе той едва ли е причина за дупка при ускорение.

oem
29-04-2009, 16:44
Колегата е прав. Проверих и в ЕПЕР и двата 1.6 мотора на 147 имат един и същи вариатор. Така или иначе той едва ли е причина за дупка при ускорение.

Тъкмо търсих в епер ама нещо много бавно ми го зарежда. :(

Колеги смени дебитомера и ще се усмихнеш :) Ако искаш първо пробвай да го зачистиш да се убедиш, че ше има подобрение. Но най-добре после си купи нов. Ако не ти е ясно как питай ще обясним, че много лесно може да го допреебеш тотално.


Само да спомена че от тоя цитат дето си го постнал излиза че само 2.0 е с променливи фази;-)

Ако беше само 2.0 щяха да го напишат така: Двата 1.6 и 2.0 бензин от които 2.0 с променливи фази на газоразпределение....

Написано е ясно: "Двата" - тази дума е определение, че става въпрос и за двата.

vencialfa
29-04-2009, 17:29
TS без вариатор? Колега... айде моля! :laughing1:
1.6 105 коня е без вариатор::Tease:

ФЕРАРИСТ
29-04-2009, 17:58
http://ricambi.alfisti.net/product_info.php?language=en&info=p7480_Phasenversteller---Spritzzeitversteller-Alfa-Romeo--TwinSpark.html


350 лв вариатора и тука - тия не са добре обаче......

oem
29-04-2009, 19:46
1.6 105 коня е без вариатор::Tease:

Щом ти казваш... тъй ще да е!

digitalundgrd
29-04-2009, 21:09
Не искам да ангажирам никой с моето мнение, но когато си търсех 147-ца и обикалях насам натам...Навсякъде ми казваха(а и бях чел някъде), че 105 коня 147-ца НЯМА вариатор и затова не "тракат", докато 1,6 и 2,0 заради наличието на такъв е много вероятно да "потракват"...

manol vasilev
29-04-2009, 21:26
колеги нямат вариатор тези с 105к.с. мотори на моята сменях изгорял клапан и знам със сигурност

oem
29-04-2009, 21:55
колеги нямат вариатор тези с 105к.с. мотори на моята сменях изгорял клапан и знам със сигурност

Най-лесно е да се погледне има ли го соленоида или го няма. Ако го има, значи го има и вариатора. Едно кръгло с букса м/у 1-ви и 2-ри инжектор. :)

vencialfa
30-04-2009, 22:01
Щом ти казваш... тъй ще да е!
Усещам ирония,последно къде е истината ?:waving:

fred
30-04-2009, 22:41
Eто инфо, може дас е ползва и предовачката са гугъла /като се напише твин спарк и преди да се избере тая страница, превода горе долу е ясен/
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Twin_Spark_engine

ilin4o
30-04-2009, 23:28
колега jazzman в пълна подкрепа съм с колегата OEM не че ми харесва ника му ама пича много разбира теи че вслушвайте се в мнениата му ако разбираш малко английски там пише че всички twin spark имат вариатори

Lisan
30-04-2009, 23:31
Пълен смях!! Ако може знаещите да ме светнат къде е вариатора на ЕКО мотора

digitalundgrd
30-04-2009, 23:37
хихи те и инженерите от Алфа Ромео все още спорят по въпроса :)
Както беше писал един колега разликата между 105 коня и 120 коня 1,6ТС при 147 е, че първата няма вариатор, а втората има! И от там тез 15 коня от горе...

Sunny
30-04-2009, 23:39
Пълен смях!! Ако може знаещите да ме светнат къде е вариатора на ЕКО мотора
Този пост ми се струва ,че слага край на спора .
Още повече ,че пък е и собственик на 147 1,6 ;)

oem
01-05-2009, 00:29
Като го видя тоя пич ще му снимам номера на мотора и ще снимам и соленоида на вариатора.

A колегата jazman може да улесни работата. Само да развия четирите болта на декоративния капак на мотора, да го махне и да направи една снимка да видим. Има ли, няма ли.

Лисан ме накара да се замисля. И съм объркан сега. Спомням си много добре кой мотор беше това, щото и оня тогава ми вика това е ЕКО мотора няма да ти трябват тези пети, ала бала, тои се зацепвал по белези... и като отворих и гледам, че баш ще си ми трябват. Гледахме и номера на мотора и по каталозите наистина излизаше да е ЕКО.

Може да съм грешен. Може да е правено нещо по този мотор, да е сменян блок... знам ли...

Lisan
01-05-2009, 07:59
И ЕКО мотора се зацепва с пети!!

oem
01-05-2009, 10:17
И ЕКО мотора се зацепва с пети!!

Разбирам те, но вариаторчето си беше там и соленоида също.

Lisan
01-05-2009, 22:31
:
Разбирам те, но вариаторчето си беше там и соленоида също.:roll2: Сега ще хванеш и да ме убедиш!! Дръж се сериозно!! Търтей,хвани и заключвай темата,пълна е с глупости!!

Old Fox
01-05-2009, 22:59
Моля не спорете. Той човека е отварял мотори, сменял е ремъци....въобще изобщо.

oem
01-05-2009, 23:30
Моля не спорете. Той човека е отварял мотори, сменял е ремъци....въобще изобщо.

Черпя те топла бира пък тебе!

lubo_red
02-05-2009, 00:56
Черпя те топла бира пък тебе!
ей пълни сте с лафове:lol:

Bobo
04-05-2009, 04:11
Много специалисти много смях в тоя форум :D Кой виждал кой не спори - кой разбира кой не пак спори :)
Запомнете че 105 коня мотора няма вариятор ! и толкова;) Другото е спрете да оправяте коли във форума че само проблеми създавате особенно такива като не върви дави се и т.н.

digitalundgrd
04-05-2009, 18:19
Значи по темата с проблема с ускорението....
Днес си почистих дебитомера със спрей, както е описано в темите за чистенето...Махам аз скобките и кво да видя...Та той целия ми дебитомер (и датчика) беше "облепен" с нещо на вид лепкаво като засъхнало моторно масло??! Е как да отчита тоз дебитомер като върху него е наслоено няква гняз.... Както и да е пърсках много здраво навсякъде и всичко се изчисти много добре...Сложих го обратно и О, ЧУДО!!!!!!! Колата поемаше много по-добре! Нямаше го зачудването, което беше на лице преди това.

Това е временно решение на проблема, докато събера пари за нов дебитомер, но определено почистването върши работа!!!