Log in

View Full Version : проблем с климатроника



Alecks
05-05-2009, 19:06
колеги не намерих подобна тема за това пускам нова.Та сигурно пак е някой датчик или нещо такова ,но като пусна климатроника не върти перката на радиатора (аз съм с една перка) за 164 89г става дума.фреон има термостата отваря.перката като я дам на късо 2-те жички които влизат в датчика на радиатора перката върти проверих няма изгорели бушони,но като я запаля и пусна климатроника не почва да варти и съответно духа хладко.някой ако има идея да я даде моля.:help:

MILEN 76
05-05-2009, 19:27
Първо те съветвам докато не оправиш проблема да не пускаш климатроника защото когато нямаш охлаждане имаш разширение на фреона и ще си имаш по голям проблем.Проблема е в реле най вероятно но с бензиновите не съм запознат (аз поне никога не съм имал проблем)дават едно реле на десният ти фар третото от дясно на ляво когато си обърнат към двигателя (или левия фар третото реле от ляво на дясно когато си в колата) за друго не се сещам трябва да помага колега който има T.S. Успех.

anton.mudev
05-05-2009, 20:32
[QUOTE=MILEN 76;474515]Първо те съветвам докато не оправиш проблема да не пускаш климатроника защото когато нямаш охлаждане имаш разширение на фреона и ще си имаш по голям проблем.Проблема е в реле най вероятно но с бензиновите не съм запознат (аз поне никога не съм имал проблем)дават едно реле на десният ти фар третото от дясно на ляво когато си обърнат към двигателя (или левия фар третото реле от ляво на дясно когато си в колата) за друго не се сещам трябва да помага колега който има T.S. Успех

колегата милен е прав и то много аз имах същия проблем и го отстраних по същия начин релето е третото и има бушон първо виж да не е изгорял и после ако трябва смени релето на моргата струваше 5 лева успех колега

didod
05-05-2009, 21:16
Аз съм за пресостат.
Колко време чакаш да пусне перката? А когато загрее колата пуска ли вентилатора?

Alecks
05-05-2009, 21:40
ами доста време днес обикалях 15 мин ама не включи не беше загряла за да вклю
чи вентилатора

didod
05-05-2009, 21:51
Първо виж това дали перката включва като загрее. После гледай с климатика дали тръгва.

Alecks
05-05-2009, 22:42
ок ше провера утре.иначе ако не вкл'чва и перката къде да търся проблема.Дали не е този датчик за температурата който е долу на разиатора където визат 2 жички?

didod
05-05-2009, 22:48
Ами при мен имаше проблем с релето и бушона на него, за което казаха колегите. При моята кола беше нагорял бушона и един ден перката не включи изобщо. Ако обаче ти включва перката при загрял двигател, а с климатик не - най-вероятно е пресостата.

MILEN 76
06-05-2009, 12:46
Какво ли стана с този климатроник....:unsure:

Alecks
06-05-2009, 13:02
:gruebel:загря до 100 градуса и не включи перката

MILEN 76
06-05-2009, 13:03
Мятай се по релетата.Успех.

Alecks
06-05-2009, 13:42
маи не е по релетата поне не от тези под капака одпред.Пробвах ги всички на клаксона и всички работеха.

MILEN 76
06-05-2009, 14:09
Пробва ли да го замениш за проба това реле на фара?30А е.А за перките като загре може и датчика на радиатора да е здал багажа ма знае ли човек.Че и из таблото има пак бая реленца.Специално за перката е това реле защото е за версията на туйн спарк и турбо дизела.

anton.mudev
06-05-2009, 18:40
Пробва ли да го замениш за проба това реле на фара?30А е.А за перките като загре може и датчика на радиатора да е здал багажа ма знае ли човек.Че и из таблото има пак бая реленца.Специално за перката е това реле защото е за версията на туйн спарк и турбо дизела.

ако му е заминало релето няма да му бачка и левия фар а тои не казва нищо за фара значи проблема е другаде
това разбира се е мое мнение!

Alecks
08-05-2009, 16:38
като казахте за фара не мни бачка левия фар на дълги.това има ли нещо общо?

anton.mudev
08-05-2009, 22:53
като казахте за фара не мни бачка левия фар на дълги.това има ли нещо общо?

мисля че беше на къси ама може и да бъркам

didod
08-05-2009, 23:22
Какво общо имат фарове с вентилатор?

life style
09-05-2009, 00:55
ся не знам как е при по старите модели и както е при тебе бензинова, но при мен не работеше от едно реле което се намира в преградата пред стъклото, значи като застанеш с лице към колата, и като погледнеш казанчето за хидравлична течност, което се намира в дясно, поне при мен, мериш една педя хахаха(приблизително) там има 2 релета провери ги и 2-те ако имаш там такива релета де, едното е за перката, другото не го знам за кво е, аз се разминах с 30лв за реле само, дано и при тебе да е това проблема !

anton.mudev
09-05-2009, 11:37
Какво общо имат фарове с вентилатор?

колега става вапрос за перката на радиатора не на вентилатора и има общо поне така си мисля аз защото имах същия проблем:BBQ:

anton.mudev
09-05-2009, 11:41
когато отвориш капака и погледнеш между десния фар и радиатора трябва да има три релета с бушони отгоре мисля че средното беше проблемно при мен УСПЕХ:-P

MILEN 76
09-05-2009, 14:00
До сега си правих пред вкъщи експерименти с тоя климатроник,вадих ги и ги слагах тея ми ти релета и нищо освен че когато искарах едно реле и угасна пущината друго не разбрах,работи си климатика въртят си перките и туй то.:screwy:
Alecks не се претиснявай утре сутринта подновявам тестовете.Пък да видим...(две са до мене ма нещо и на двете релетата не удисват и гледам и се мая)

Boby
09-05-2009, 23:03
Релето е над десния фар.В него на една букса влизат два кафяви кабела.Единия идва от датчика за радиатора другия от пресостата.

MILEN 76
09-05-2009, 23:43
на десния фар ама от къде (ако е към колата)има там две релета и на двете коли са наредени по различен начин та дръпнах едното и тя угасна(метод на пробата и грешката)абе сбъркана работа.:respect:

didod
10-05-2009, 10:23
На моята релето е до левия фар. С бушон на него. На стария модел не знам къде е.

Boby
10-05-2009, 14:44
Е аз за стария модел казвам,че е над десния фар.Мисля,че беше от към радиатора.

andro88
04-06-2009, 18:11
С риск да ме помислите за луд ще предложа колегата АКО не намери друго решение да си дръпне едно ЦК, да си я пуска и спира перката.Пак казвам-ако другите варианти са се изчерпали.Успех!:idea2::shock:

Alecks
08-10-2009, 19:54
ще посъбудя малко темата:rockon:та климатроника още не съм го оправил да в и се "похваля".утре ше сменям датчика за темп. на радиатораче май и той проявява характер ,та и термостата заяжда в отворено положение но и двете ги имам и ше ги сложа,но не мисля че от това е проблема с климатика или ...?та колегата дето беше казал че ако не бачка релето на перката няма да работи и единия фар но на мен всичко ми работи,то вече иде време за парно не за клима но все пак някой ако има идеи да ги споделя утре съм почивка и ше и дам да се разбере:ranting:

Boby
08-10-2009, 20:15
Фара няма нищо общо с вентилатора на радиатора.

Аз не разбрах какъв е проблема с климатика и какво е питането.

Alecks
08-10-2009, 20:22
Фара няма нищо общо с вентилатора на радиатора.

Аз не разбрах какъв е проблема с климатика и какво е питането.

ами общо взето значи...климатроник е има фреон таблото си работи компресора включва ма неще изобщо да хлади.това което казваше в другите теми за клапата под стуклотоми се е измъкнало жолото но ръчно го движа(ше го закрепя утре) та не е и клапата.а не ми и включва и перката колко и да чакам след като пусна климата:tequilla:

Boby
08-10-2009, 20:35
Ти жилото хубаво ще го закачиш,НО щом се е откачило значи нещо е станало.Обикновенно самото редукторче зад жабката се откачва и от там се криви и щилото се откачва.Провери всичко дали е наред.При мен се беше откачило редукторчето и от напъването на моторчето се беше отчупило лостчето което движи клапата.Заради тази дреболия смених целия корпус на клапата.

Относно перката.Сега е студено и почти не пуска перката на радиатора при каране на климатик,но след дълго каране градско трябва да я пусне.Щом не я пуска и си сигурен,че кабелите са наред проблема ти е в пресостата.Най-добре си го смени.Има и вариант да я направиш с пускането на компресора да се пуска и вентилатора,но не е удачен вариант.Перката ще ти върти и без да има нужда.В друга тема бях обяснил как става.Компресора се управлява през +,а перката през -.С реле обръщаш + от компресора на - и го вклучваш към релето на перката.

Alecks
08-10-2009, 20:40
Ти жилото хубаво ще го закачиш,НО щом се е откачило значи нещо е станало.Обикновенно самото редукторче зад жабката се откачва и от там се криви и щилото се откачва.Провери всичко дали е наред.При мен се беше откачило редукторчето и от напъването на моторчето се беше отчупило лостчето което движи клапата.Заради тази дреболия смених целия корпус на клапата.

Относно перката.Сега е студено и почти не пуска перката на радиатора при каране на климатик,но след дълго каране градско трябва да я пусне.Щом не я пуска и си сигурен,че кабелите са наред проблема ти е в пресостата.Най-добре си го смени.Има и вариант да я направиш с пускането на компресора да се пуска и вентилатора,но не е удачен вариант.Перката ще ти върти и без да има нужда.В друга тема бях обяснил как става.Компресора се управлява през +,а перката през -.С реле обръщаш + от компресора на - и го вклучваш към релето на перката.


при мен иу лятото не включваше перката като го пусна,а какъв е тоя пресостат какво представлява и къде се намира яе изобщо не съм чувал за такова нещо:notify:
и ако ми е преебан датчика за температурата от това можв ли да не включва перката и при работа на клим. и от това и да не хлади?и къде е тази тема вчера ако искаш вярвай прочетох всичките 280 теми във форума:lupe:

Boby
08-10-2009, 20:52
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=22639&highlight=%EF%F0%EE%E1%EB%E5%EC+%EA%EB%E8%EC%E0%F2 %F0%EE%ED%E8%EA

Ето линк.Там е описано всичко.
Ако не ти работи датчика на водния радиатор няма да ти пусне перката,ако прегрее двигателя.Той няма общо с климатика.

Alecks
09-10-2009, 18:31
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=22639&highlight=%EF%F0%EE%E1%EB%E5%EC+%EA%EB%E8%EC%E0%F2 %F0%EE%ED%E8%EA

Ето линк.Там е описано всичко.
Ако не ти работи датчика на водния радиатор няма да ти пусне перката,ако прегрее двигателя.Той няма общо с климатика.

такааа днес оправих термостата беше заял в отворено положение и клапата беше на ебем страна,но с една отверка я върнах кадето трябва :naughty:и сега работи перфектно,смених датчика на радиатора (за 5лв:yes:)
и той работи безотказно,но остава големия проблем че като пусна климата не почва да върти перката та някой може ли да направи снимка на тоя пресостат че така и немога да разбера какво е а и този който ше ми го продаде и той не знае кое е пресостат и се разбрахме да му го снимам с тела и да го покажа да го свали.

Boby
09-10-2009, 22:06
Сега когато е сравнително студено времето и пуснеш климатика духа ли студено?Когато колата е в движение струята която обдухва радиатора е достатъчна за охлаждане и перката не се включва.

Alecks
09-10-2009, 23:06
ами некакво никакво духа нито топло нито студено.Искам да ви попитам има някакво квадратно нещо в него влизат 2 кабелчета а има клеми за 4-ри,към климатика се намира до тая сивата букса дето ми я обясняваше Боби за перката на парното, та при него като вадя буксата и я слагам ми вкл'чва май компресора или поне щтрака някакво реле ,това да не е пресостата,и да не би да не са сложени жичките правилно?
(малко идиотско го обясних дано сте ме разбрали какво исках да кажа

Boby
09-10-2009, 23:37
Позиция 5 е пресостата.Цилиндричен е и е навит на филтърдехидраора.Прилича на датчик/то си е датчик де/.С 4 кабела е като 2 по два са разделени в две букси.Едната е червена другата бяла. На една от буксите не помня коя точно кабелите са кафяв и черен.Кафявия е за перката и отива в същата букса на релето за перката, в която и кабела от датчика който си сменил днес.На другата букса мисля,че бяха черен и черен с една зелена.