PDA

View Full Version : Помощ за разчитане на графика на turbo KKK K16



mitaka_cs
09-05-2009, 23:03
Колеги, ще съм благодарен ако ми помогнете с разчитането на турбо графиката на KKK K16. За сега това което знам е че се монтира на ФИАТ Уно Турбо и някои дизели за което не съм абсолютно сигурен.
Интересът ми идва от факта че този турбо двигател на ФИАТ има много сходства като обем/диаметър бутала/ход бутала с 1351 ccm (1.4) Алфа боксера.
Разликата в диаметъра на буталата на двата двигателя е само 0,5 mm, а в хода 0,2 mm. Уно турбо е 1372 ccm От тук ми дойде на акъла, че това ККК К16 би било подходящо за 1.4 боксер.
Има няколко проблеми и въпроси:

1) При боксера е невъзможен колектор с къси рънъри, при фиат това турбо се монтира на доста "къс" колектор
оттук следва въпроса каква е границата или по скоро колко е редно да са дълги изпускателните тръби на колетора на боксера ако се мотира въпросното турбо така че да има смисъл

2) За да е абсолютно сигурно, че това турбо е подходящо за 1.4 алфа боксер ще се нуждая от помощ за разчитането на графиката на турбото, защото без тая графика поне на мен не ми е ясно възможно или редно ли е такова турбиниране!

Ето най-накрая графиката...това намерих...ако някой има друга нека я качи тук, че тази не е много ясна;)

http://img23.imageshack.us/img23/3637/k162467.gif

Като за начало ще съм благодарен ако ме светнете за мерните единици:respect:

Благодаря предварително на всички!

traiko_89
09-05-2009, 23:52
1 оборотите на вала на турбината
2 с вертикални линий е показано дебита или (обема на преминаващия въздух за еденица време)
3 е КПД -то на турбината и е описана като елипса
4 е коефицент на нагнетяване казвам така защото са смята по формулата (boost + atm /atm)
прим при boost от 8 PSI
8+14,7/14,7=1,544
намирасе по хоризонталноте линий
тази карта е за компресионната част т.е. тази която компресира въздуха
има и карти за турбинката т.е тази която я завъртат изгорелите газове

извинявам се за обясненията ако не са мн ясни

mitaka_cs
10-05-2009, 00:24
Благодаря ти! Много добре си го обяснил и описал:respect:
Ами значи може би ще ми трябва и карта на топлата част и тогава ще си отговоря на въпроса за дължината на изп. колектор8) Предполагам важен е обемът му пък чак тогава излиза каква трябва да е дължината му. Разбира се "дължината му" не звучи добре при положение, че с едно турбо колекторът на боксера въобще не би бил симетричен та да се определи така както аз го обяснявам ;)

Следва продължение......с въпроси:P

mitaka_cs
10-05-2009, 00:44
Ахам, значи максималното КПД на тази турбина е 0,76 = 76%, което ще рече, че ми трябва да разбера при кои обороти на двигателя турбината е най-ефективна.
Предполагам се гони максимална ефективност на охлюът при високи обороти на двигателя:rolleyes:

Къде е връзката между налягането което прави турбината, оборотите й и оборотите на ДВГ-то? Ясно е, че високите обороти на двг-то означават високи обороти и на турбото, но как двете неща се връзват с КПД-то на второто?
Явно не чета графиката правилно!?!?

mitaka_cs
10-05-2009, 01:17
Оп тука схванах нещо...значи коефициентът на налягане трябва да е точка от удебелената отсечка на снимката, за да имаме добра ефективност на турбото. Значи ето къде е връзката между бууста и КПД-то на турбината! Пак мерси traiko_89!

http://img521.imageshack.us/img521/3637/k162467.gif

mitaka_cs
10-05-2009, 01:52
Кажете нещо за дебита на турбината. По-скоро формулата за него. Той предполагам ще има връзка с диаметърът на перката и оборотите й, но и какво още ?

Тук е ясно че се търси максимално голям дебит от това турбо, а сега ми идва на акъла, че дебитът има общо и с бууста.

Къде на графиката е означено при какъв коефициент на налягане имаме максимален дебит на турбината? Пак ли на удебелената отсечка от предишния пост?

mitaka_cs
10-05-2009, 10:07
Аматьорските ми прозрения по турбознание се задълбочават:prescription:
Като вкарам в играта и оборотите на турбото картинката става по-ясна.
K16 е най-ефективна и с най-голям дебит при приблизително 110 000 оборота на оста на перката:drunk:
Сега чакам някой да ми каже Добро утро! :D

http://img243.imageshack.us/img243/3637/k162467.gif

traiko_89
10-05-2009, 10:56
за дебита съществуват 2 формули
1 вата е според коне и горивовъздушна смес
а 2рата е от абсолутното налягане + обем на двг и обороти на мотора

1" Wa=HP*A/F*BSFC/60

Wa-дебит LB/min
HP-конски сили
A/F-съотношение на горивовъздушната смес
BSFC-коефицент който се приема за 0,55


2" Wa=MAP*VE*N/2*Vd//R*(460+Tm)

MAP-абсолутно налягане (boost + atm) (PSI)
VE-коефицент напълнене (%)
N-обороти на мотора (rpm)
Vd-обем на мотора (CI) кубически инчове
R-газова константа (639,6)
Tm-температура на въздуха (F)

mitaka_cs
10-05-2009, 17:37
Екстра, значи след смятане на 'Wa' по 2-рата формула и заместване в първата можем да получим теоретичните конски сили;-)