View Full Version : Колеги какво мислите! Ангренажен ремък или ангренажна верига е по добре!
Аз лично съм на мнение че веригата е по здрава от ремъка, но не мога да реша.
Кой мотор е по добър на 155- цата 1.7 или 1.8 съответно бензинови и двата.
Според мен 1.8...по мощен е!
А що се отнася до верига и ремък...разликата е в здравината и обслужването...този с ремъка е вентилиран и по пъргав, но по капризен и скъп за подръжка!
Най-добрия е 2,0 с верига,след него е 1,8.На 1,7 ги няма на таблото датчика за налятане на маслото и температурата му. Мотора с ремъци е същия като на 156 от първите години и е доста по-скъп за обслужване и подръжка.:prescription:
Alexanderbb
12-05-2009, 09:35
1.8 е за предпочитане според мен. Иначе между ремък и верига бих избрал верига (здравина и цена за обслужване). Но пък моя мотор е със зъбни колела което е още по-здраво и на практика необслужваемо
kavalista
12-05-2009, 11:07
Но нали знаете че 1.7 е без вариатор което е един голям плюс защото почти всички тракат и оскъпяват обслужването нищо че е наи слабия.за мен това е наи добрия вариант не защото съм с такъв;)
Furious 155
12-05-2009, 11:18
Но нали знаете че 1.7 е без вариатор което е един голям плюс защото почти всички тракат и оскъпяват обслужването нищо че е наи слабия.за мен това е наи добрия вариант не защото съм с такъв;)
ами аз да ти кажа на 1.8 и 2.0 с веригата незнам да има тракащ вариатор!!!:prescription: това е присъщо на 1.6,1.8 и 2.0 16 клапановите мотори с ангренажния ремък!
Иначе и аз предпочитам веригата и 2.0 мотора, но пък имам 1.8 с верига :pp:
kavalista
12-05-2009, 11:28
при всички случаи веригата е много по добра и са едни от наи здравите мотори.щом е така за вариатора 2.0 остава наи стабилна.жалко че новите са само 16В ако имаше като нашите мотори в нови купета щеше да бъде супер
Furious 155
12-05-2009, 11:35
при всички случаи веригата е много по добра и са едни от наи здравите мотори.щом е така за вариатора 2.0 остава наи стабилна.жалко че новите са само 16В ако имаше като нашите мотори в нови купета щеше да бъде супер
е и такива има - моята е такава - новото купе с 8 клапанов мотор. Само 95-та са правени тия модификации и само с 1.8 и 1.7 моторите мисля 8 клапановите... 2.0 няма такава :(
kavalista
12-05-2009, 11:39
Тя и моита е такава средата на 96-та с новото купе и да чукна на дърво за сега съм много доволен голямо куче е мотора.Мисълта ми беше нещо след 2000 година например с купето на 156 ама като наште мотори не ония техните 16в таралежи
ами аз да ти кажа на 1.8 и 2.0 с веригата незнам да има тракащ вариатор!!!:prescription: това е присъщо на 1.6,1.8 и 2.0 16 клапановите мотори с ангренажния ремък!
Иначе и аз предпочитам веригата и 2.0 мотора, но пък имам 1.8 с верига :pp:
аз пък знам и ще трака завинаги защото е по скъп от новия вариатор и от колата......
Втора употреба вариатор върви 50-80лв... морги и 155ци на части има бол...Неприятно но понякога се налага :)
Още не съм чувал мотор с 8к да трака от вариатор! Докато 16в няма такава която не трака. Иначе дали е 1,8 или 2,0 мисля ,че не е болка за умиране. Определено с веригата си е по-добре........:prescription:
WhitePower
12-05-2009, 14:18
най хубавия мотор е най новия и най малко карания пъ ще да е с 50 клапана
За новия съм по-съгласен, но за малко карания НЕ, щото съм виждал такива мотори за които имам определението ,че собственика е : "Убиец на коли", и като попаднеш на такъв си викаш : - Тя тамън е разработена, Да ама Не ,щото последния и е взел здравето предварително.
Аз предпочитам с верига,по-евтино е обслужването,минусите са по малкото коне и по-малката пъргавина,но ако е добре поддържан мисля че тези неща могат да се компенсират,аз лично съм много доволен и от 1.7 и от 1.8,следващия за който се глася е 2.0,но зависи по-натам какво хубаво изпадне,дали 16в или 8в.
DanewRomeo
12-05-2009, 16:03
По-малко коне, ама 2.0 8 клапана прави 2.0 16 клапана Туин Спарк сам да си говори.
WhitePower
12-05-2009, 16:05
По-малко коне, ама 2.0 8 клапана прави 2.0 16 клапана Туин Спарк сам да си говори.
кво кво , Я пак повтори че не разбрах
Мисля че при еднакво поддържани мотори 2.0 16в има преднина пред 8в,по пъргав е ,а и мисля че Нм му са повече.
DanewRomeo
12-05-2009, 16:24
Имаше една 164-ка тук, старият ТС мотор с веригата, двойка. Що жертви е взела... И сред тях и прословутия 16-клапанов вариант във всичките му разновидности. Може би я помните от Италфест 2007. Тогава една друга форумна 164-ка, пипана от всеизвестен колега, бе поставена на колене. Говорим за сток автомобил.
Ми значи колата е била чук,а не казвам че 2.0 8в не върви,но при 155 8в и 155 16в,при читави мотори и двата,мисля че 16в е по-бързия(стокови),иначе аз си предпочитам веригата:spiteful:
по добрия вариант е с веригата,аз съм с такава и съм много доволен!по здрава е а и веригата не се сменя
Защо не съм падал все още от 2.0 16в... не мога да си обясня:help:
То не бяха 2.0 16 с чипове...не бяха QV...бързи GTV.... иииии една 155ца....
Така че 8в ако не е по-бърз то той е напълно равностоен! И единственото предимство на тия 16в е че оборотомера им е до 7300..а при 8в е на 6400...съответно по-къси скорости, но пък 8В се справя МНГООО по-добре в ниските обороти! За това моля без хартиени данни за въртящ момент...
Да не говорим за разхода на гориво където 8В е по-добър от 16в :)... Ааа и не ражда...Или поне многоо по рядко :)
Единствения минус е че вече е стар...
155_8000rpm
12-05-2009, 19:08
И аз да се присъединя във фенклуба на веригите:hehehm:.Има изписано много по темата и на черното бяло не можеш да кажеш-8 клапановият мотор е бетон.И друг плюс мога да кажа и той е звукът,който вади.Повече ми гали ухото алфистко от 16в моторите.Един 'хондаджия' наскоро ми вика:'бегай бе тия алфи с веригите все едно че рони камъни мотора',ама като го качих да го повозя и като мина 4000 оборота и го питам сега камъни ли мели и той само вика'тва с един спортен филтър какъв звук ще вади не е истина'.Та това е влюбен съм до гроб в тази машина и думите които изрича като и подам газчица.
MainaCore
12-05-2009, 19:09
Защо не съм падал все още от 2.0 16в... не мога да си обясня:help:
То не бяха 2.0 16 с чипове...не бяха QV...бързи GTV.... иииии една 155ца....
Така че 8в ако не е по-бърз то той е напълно равностоен! И единственото предимство на тия 16в е че оборотомера им е до 7300..а при 8в е на 6400...съответно по-къси скорости, но пък 8В се справя МНГООО по-добре в ниските обороти! За това моля без хартиени данни за въртящ момент...
Да не говорим за разхода на гориво където 8В е по-добър от 16в :)... Ааа и не ражда...Или поне многоо по рядко :)
Единствения минус е че вече е стар...
Абсолютно съм съгласен 8в е правилният мотор. Все пак е 100 % Алфа Ромео.
Благодаря на всички колеги който се отзоваха.Потвърдихте моето мнение, че 1.8 е по добрияс верига.Ако някой има снимка на това чудо"вариатор"моля да я каче ,че немога да се сетя за какво става на въпрос! благодаря на всички!!:waving:
Furious 155
13-05-2009, 10:34
Благодаря на всички колеги който се отзоваха.Потвърдихте моето мнение, че 1.8 е по добрияс верига.Ако някой има снимка на това чудо"вариатор"моля да я каче ,че немога да се сетя за какво става на въпрос! благодаря на всички!!:waving:
http://www.prikachi.com/files/516118J.jpg
Е тва е вариатора, но на 16 клапановите мотори - стои на вала за смукателните клапани!
WhitePower
13-05-2009, 11:31
Защо не съм падал все още от 2.0 16в... не мога да си обясня:help:
То не бяха 2.0 16 с чипове...не бяха QV...бързи GTV.... иииии една 155ца....
Така че 8в ако не е по-бърз то той е напълно равностоен! И единственото предимство на тия 16в е че оборотомера им е до 7300..а при 8в е на 6400...съответно по-къси скорости, но пък 8В се справя МНГООО по-добре в ниските обороти! За това моля без хартиени данни за въртящ момент...
Да не говорим за разхода на гориво където 8В е по-добър от 16в :)... Ааа и не ражда...Или поне многоо по рядко :)
Единствения минус е че вече е стар...
стига са уяжда ;)
всички знаем а и не е истина че 16 в мотора сток срещу 8в сток 16ката бие
сега че всеки може да си направи мотореа чук и да е по бърз от другия спор няма
дай ако искаш утре другиден на бояна ( само да е сухо ) да ги мернеме с моята издухала 16 ка на 4ХХХХХ км
Иначе по тея размисли 1.4 8Ве по бързо от 2.0 8В
По-малко коне, ама 2.0 8 клапана прави 2.0 16 клапана Туин Спарк сам да си говори.
абсолютно невярна информация имаш
...по здрава е а и веригата не се сменя
Не е като да не се сменя изобщо, но докато се смени, тези с ремъчния ангренаж са направили поне 6 и нагоре смени. Смених си я на 230 000 км и се оказа, че не е тя, а малката верижка, която още си "мели камъни". Ще я сменя и нея някога...
на 409 ххх км зарадва новия си собственик. На 2 пъти съм я опъвал веригата. Доживях по двигателя да не пипам нищо . е консумативите не ги смятам , но нито гарнитура на глава , ни на клпни съм сменял.
Е тва е вариатора, но на 16 клапановите мотори - стои на вала за смукателните клапани!
За какво служи този бумбалник?Аз май до сега не съм го срещал или не съм обърнал мнимание.
За какво служи този бумбалник?Аз май до сега не съм го срещал или не съм обърнал мнимание.
тези коли са с променливи фази на газоразпределение и "този бумбалник" служи точно за управление на газоразпределението като изменя ъгъла наразпределителния вал(смукателния) и така дава повече въртящ момент при дадена скорост .А самия вариатор се задвижва от налягането на маслото и се управлява от електро хидравличен клапан соленоид .
Крайния резултат е сравнително по голяма гъвкавост и мощност на двигателя за неговия работен обем
Ок колега много благодаря за тази информация!:smile: Какво му се поврежда, сигурно бобината на ел. магнита или се запушва от маслото.Той трябва да работи по принципа на масления оптегач, самоче има управление.
vaklinator
17-05-2009, 11:18
Здравейте!
Ако позволите и моето мнение.
16 клапановите са пълна издънка.
Фиатова измишльотина от времето на жигулитата с чугунен блок и едва със 7 коня повече!
2,0 8в - 143к.с и 2,0 16в 150 к.с
Тежи около 40 кила повече и 7 коня трудно компенсират собственото си тегло.
Говоря само за 2,0 8в и 2,0 16в
За останалите мотори не искам и да знам - те са подходящи за типо или пунто, не и за тази красива машина 155
ХАХАХ
mimouzunov
18-05-2009, 12:02
Здравейте!
Ако позволите и моето мнение.
16 клапановите са пълна издънка.
Фиатова измишльотина от времето на жигулитата с чугунен блок и едва със 7 коня повече!
2,0 8в - 143к.с и 2,0 16в 150 к.с
Тежи около 40 кила повече и 7 коня трудно компенсират собственото си тегло.
Говоря само за 2,0 8в и 2,0 16в
За останалите мотори не искам и да знам - те са подходящи за типо или пунто, не и за тази красива машина 155
ХАХАХ
Добре ,че някои го написа баш това да ми спести на мен писането!!!Подкрепям на 100% :clapping:
Furious 155
18-05-2009, 14:49
Здравейте!
Ако позволите и моето мнение.
16 клапановите са пълна издънка.
Фиатова измишльотина от времето на жигулитата с чугунен блок и едва със 7 коня повече!
2,0 8в - 143к.с и 2,0 16в 150 к.с
Тежи около 40 кила повече и 7 коня трудно компенсират собственото си тегло.
Говоря само за 2,0 8в и 2,0 16в
За останалите мотори не искам и да знам - те са подходящи за типо или пунто, не и за тази красива машина 155
ХАХАХ
Аз пък от написаното не съм съгласен само с частта че 16 клапановите са издънка. Не мисля че са издънка - просто са по-чувствителни на ненавременна смяна на консумативи и поддръжка. И после колата с тоя немърливо гледан мотор си я купуваме и викаме че са калпави моторите. Да по-скъпи са за поддръжка, но като са карани без да се следят сроковете за смяна на комсумативи става така!
Аз пък от написаното не съм съгласен само с частта че 16 клапановите са издънка. Не мисля че са издънка - просто са по-чувствителни на ненавременна смяна на консумативи и поддръжка. И после колата с тоя немърливо гледан мотор си я купуваме и викаме че са калпави моторите. Да по-скъпи са за поддръжка, но като са карани без да се следят сроковете за смяна на комсумативи става така!
Най-накрая нещо умно написано.Ама то от Казанлък сме си все умни глави.Много пристрастени има май в този раздел.Ако иска някой да се пробва с моята "издънка",приемам всякакви предизвикателства.В момента сменям съединител и след 3 дена съм готов.Между другото,като изключим един дребен ел.проблем за 2 год. и около 90 000 км.друго не съм сменял.А,забравих-понеже карам основно на газ и сега ще сменям изпускателен колектор.
mimouzunov
18-05-2009, 21:37
Най-накрая нещо умно написано.Ама то от Казанлък сме си все умни глави.Много пристрастени има май в този раздел.Ако иска някой да се пробва с моята "издънка",приемам всякакви предизвикателства.В момента сменям съединител и след 3 дена съм готов.Между другото,като изключим един дребен ел.проблем за 2 год. и около 90 000 км.друго не съм сменял.А,забравих-понеже карам основно на газ и сега ще сменям изпускателен колектор.
Малко извън темата но все още си мисля ,че добре подържан 8 клапанов двулитров двигател с чип (казвам чип не защото качва 90 коня :crazy: а заради промяната на ограничитела предимно ,7300) е доста голяма заплаха за 16 клапановите!!!Даже да не кажа нещо силно ,но практиката показва че и нерядко 8 клапановия се представя по-добре.... Ако е наистина читав...
А по темата... мисля ,че ако още се правеха двигателите с веригата тази тема щеше да е излишна... В смисъл ,че ако се правеха все още предполагам щяха да го модернизират малко а като прибавим и невероятната му здравина... става вечен
mimouzunov
18-05-2009, 22:20
Ако говорехме за чисто нови двигатели (включвам и такива от ремонт) можеби темата щеше да е по...!!!Сега едните говорят колко вървели 16 клапановите а другите (като мен) колко пък били здрави 8 клапановите!!И двете твърдения са вярни ,но все пак говорим за двигатели които неса първа младост!Оттук единственото смислено сравнение м-у двата двигателя е надеждноста... Един бърз преглед из форума показва колко 8 и 16 клапанови двигатяля има извън строя (гръмнали) :th_up: ТА КОИ Е ПО-ДОБРИЯ НЕРАЗБРАХ А ТИ :calc: Маи верижния....:notworthy: И темата, ако сте забравили началото и гласеше "кое е по-добре" а не кое е по-бързо!!!Има разлика!!!!По-добре не винаги значи по-бързо!!!
Колеги от вашите отговори си направих една реална представа за двигателите.За това съм много благодарен на всички отзовали се на моето запитване! Аз за себеси реших ,че ако трябва да избирам,ще избера алфа155 с двигател 1.7 или1.8 бензинов! Неми трябва много да бяга, не е много слаба,и е доло горе икономична!Благодаря на всички за мненията им!:notworthy::bg::big_beer:
Аз за себеси реших ,че ако трябва да избирам,ще избера алфа155 с двигател 1.7 или1.8 бензинов! Неми трябва много да бяга, не е много слаба,и е доло горе икономична:
ще съжаляваш, рано или късно ще ти стане слаба и ще те е яд че не си взел по-голям мотор. слушай какво приказват хората търси 2.0 поддръжката е кажи речи еднаква а и конкретно за 8клапановите двулитровата е по-икономична извънградско а градското е еднакво
Благодаря за съвета! Ще го имам в предвид. някой може ли да каже как си движи разхода на 2.0 мотор при нормално каране? ;-)
vaklinator
21-05-2009, 09:26
Благодаря за съвета! Ще го имам в предвид. някой може ли да каже как си движи разхода на 2.0 мотор при нормално каране? ;-)
Моята на градско дава 14
на извънградско 7 при 140 км/час
Колата е та газ.!!!
П.П. Ако я караш пенсионерската с 90 примерно НЕ ДАВА ПО-НИСЪК пазход - от опит!!!
Не си наливай кофти масло в двигателя. Мотул 6100 е добро. Забрави за Селения 20К-много шумен става мотора, не ми харесва.
Благодаря за съвета! Ще го имам в предвид. някой може ли да каже как си движи разхода на 2.0 мотор при нормално каране? ;-)
Градско-13
навън -7 - 9
също на газ
mimouzunov
21-05-2009, 11:11
Градско-13
навън -7 - 9
също на газ
100% същия разход като при мен!!!На газ!!!
И аз с моята с обикновенна газова-->
градско при моето каране в София - 10-11 (12-13-14 при големи задръствания)
извънградско 7-8 при 130-140км...Все пак на 120 е с 3300об. :):):)
Маслото е Agip 10w40...
Колеги какъв е годишният данък на тези коли. Моторите им са над 100 коня? :no:
ще се самоцитирам от една друга тема
днес направих 200 км извънградско с 2 души пътници в колата и 2 чанти багаж всъщност има в това число и към 10 градско с климатроник на 25 градуса през цялото време.Средния разход е 7,7/100 бензин при скорост на движение 90-100 и спазване на повечето ограничения в населените места към края на пътуването налягането на маслото беше 4 бара температурата му към 80 а температурата на водата малко под 90 да си призная надявах се с такова каране да я смъкна на 7 но уви .
това е през лятото.Тук маслото е CASTROL MAGNATEC 10w40 на 12 000 км го смених (ЧЕ стана на кенеф и почна да го гори )със
SELENIA 20 K ALFA ROMEO
А това е през зимата
днес си засякох разхода в зимни условия и следните обстоятелства: пълен- пълен при пробег 280км магистрала + 270км градско в Пловдив предимно в задръстване и пиков час (до работата и обратно)Равносметката е 9,8 среден разход,което ми се струва добре за двулитров мотор 150 коня при температури около нулата .Другото интересно нещо е че направих през януари 2000 км пробег по не изчистените от сняг и лед улици без никакви забележки с лятни гуми Гумите са на 5000 км
Карам на бензин и ползвам в момента масло SELENIA 20 K ALFA ROMEO
Моята на градско дава 14
на извънградско 7 при 140 км/час
Колата е та газ.!!!
П.П. Ако я караш пенсионерската с 90 примерно НЕ ДАВА ПО-НИСЪК пазход - от опит!!!
Не си наливай кофти масло в двигателя. Мотул 6100 е добро. Забрави за Селения 20К-много шумен става мотора, не ми харесва.
това е при 8 клапановите при 16 клапановите като караш с 90 колата дава икономия и със селенията си е ок когато започе да става шумен и да го гори си го смени и утихва ;) а и като цяло този мотор е по тих от 8 клапановия .
Колеги какъв е годишният данък на тези коли. Моторите им са над 100 коня? :no:
Данък на лек автомобил алфа ромео 155 2.0 16 клапана
Данъчен калкулатор за изчисляване размера на данъка върху превозните средства за леки автомобили.
мощност на автомобила 110 киловата
адрес на собственика (община) Габрово
автомобилът е над 5г. до 14г.
катализатор Да
размер на данъка 181.50 лева
мойта в града ми харчеше м-у 10,2 и 12 зимно време обаче мойто градско не е хард градско - от дома до работата ми нямам нито 1 свтофар нито задръствания. извънградско под 8 не е давала но пък и не съм се старал да карам икономично. тва е на бензин газ не еи помирисвала . по последни данни харчи 14 в града но има някакъв проблем с инжекциона (незнам какво точно) пък и рацера дето я кара минава през най тегавите участъци на сф. в общи линии повече градското би трябвало да варира между 10и 13 иначе има проблемация
а данъка е доста разтегливо понятие - на 2литровата плащах 27лв
ще се самоцитирам от една друга тема
това е през лятото.Тук маслото е CASTROL MAGNATEC 10w40 на 12 000 км го смених (ЧЕ стана на кенеф и почна да го гори )със
SELENIA 20 K ALFA ROMEO
А това е през зимата
Карам на бензин и ползвам в момента масло SELENIA 20 K ALFA ROMEO
Castrola e пълно дърво и колата ми го харчеше много яко. :no:
Разхода при мен е 12 -13 градско , 8 извънградско - Газ.
От въпроса за веригата стигнахме до разхода :pokey:, не сте всички на газ :idea2:. Игвънградски лични рекорди - мин. 7.6/100, мах 15/100, средно със скорости 100-150 - 8,25. Градско 11-13/100.
тва е на бензин газ не еи помирисвала .
:drive:
не не нене не сте всички на газ
просто тия дето сме на бенз трябва да работим повече за да изкарваме повече пари и нямама много време за чесане на пръсти:)
Или да си газифицираме Тъпо за 2-ра кола...
The_Game
22-05-2009, 12:41
Данъка на моята е 102лв.
Миналата година беше 150 и няколко лв.
И никой не написа една алфа с мотор 115к.с. долко данак плаща за годината!!!!!! :no::no::no::no::no::no:
Около 120-130 лв ми беше миналата година
И никой не написа една алфа с мотор 115к.с. долко данак плаща за годината!!!!!! :no::no::no::no::no::no:
Зависи в коя община е регистрирана...София Варна и Пловдив плащат най-високите данъци.... А в Долни Камарци с едно 20-30% по-малко :)
мойта като я взех 2006г. в Бургас-145 лв. данък(там е регистрирана
миналата 2008 в Димитровград-75лв.
Добре де колеги не е ли смешно: кола с 95к.с. мотор данака и е от20 до30 лв. ,а на 115к.с. 120-140лв.
аз съм от Пловдив колега и данъка ми беше миналата година за Alfa 155 1.7,93год. 115 коня - 93.5лв.
За тази година още не съм го платил, но предполагам че няма да има разлика!
Добре де колеги не е ли смешно: кола с 95к.с. мотор данака и е от20 до30 лв. ,а на 115к.с. 120-140лв.
това е защото колите с катализатор и до 100кс плащат на половина а на инвалид вече май не става защото имат ограничения - до 1,8 и до 100кс
единствения вариант е да излъжеш за конете в декларацията към общината обаче за целта в големия талон не трябва да пише мощността и лелката зад гишето да е вчерашна
ALFA CORSE
23-05-2009, 19:47
Тази тема е заприличала на Общи приказки 2! :paddle:
По-логичното заглавие на темата е избор на 155ца...
От къде тръгнахте и къде сте сега..ебаси
Колеги темата я зададох с цел общи приказки. Затова нека всеки да си каже неговото мнение!
Здравейте колеги,
Аз съм вече от 8 месеца с моята 155-ца - Алфа 155 '94 1,7TS 8V. Все още съм нов с тази марка и модела, но определено започвам много да се привързвам. Невероятен звук на двигателя. Супер мъжкарска кола, говоря за 155. Красива. Има една много яка фразичка на английски, която много и отива - "Chick Magnet"
Иначе за верига или ремък - според мен веригата е със сигурност по здравата, по-лесна за поддръжка, по надеждна. Не знам долко двигателите с верига са пъргави и бързи и дали не отстъпват в това отношение на двигателите с ремък.
А за всички, които питаха за разход - моята е с обикновенна газова уредба и е следния:
градско газ - 11
извънградско - 8-9
Съгласен съм с "vaklinator", че и да се кара пенсионерската с 90, разхода не пада почни никък. Така, че яко газ.
@vaklinator
Когато взех моята незнам с какво масло беше. Карана бе само в Холандия. След като го смених сложих Selenia Gold 20K и наистина стана по шумна. Аз дори си помислих че нещо се е повредило, защото в началото беше по тиха. Но всичко си е наред. :thumbup:
Здравейте колеги,....................
Когато взех моята незнам с какво масло беше. Карана бе само в Холандия. След като го смених сложих Selenia Gold 20K и наистина стана по шумна. Аз дори си помислих че нещо се е повредило, защото в началото беше по тиха. Но всичко си е наред. :thumbup:
Такова масло няма има или голд или 20к но голд 20 к няма
Такова масло няма има или голд или 20к но голд 20 к няма
Прав си колега. Моя е грешката. Маслото е Selenia GOLD Synthetic 10w40. Аз сложих такова на моята Алфиетка. А вярно другото е само 20к. Нещо съм се объркал като съм писал поста предишният път. Като погледнах след това в колата се усетих.
Едно въпросче свързано с това: като четох описанията на двете масла, когато си купувах, бяха абсолютно идентични. И двете (20К и ГОЛД) са трибазови синтетични, специално за инталинските марки, с единствената разлика, че 20к е само за бензинови двигатели, а ГОЛД става и за бензинови и за дизелови. И двете ги дават за по 15 000км с бензинови инжекциони. Но цената им е различна. 20к е с 8 лева по скапо.
Някой може ли да каже някакви отзиви за двете. Дали 20к е по-хубаво, щом е по-скъпо?
Ако и сложиш инжекциона газова уредба ще свалиш разхода с около 2 литра на 100 км.:yes:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.