PDA

View Full Version : свещи и кабели за 155 1.8 8V?



vixun
15-05-2009, 11:42
Здравейте колеги! Регистриран съм във форума от около една година, но до момента се оганичвах само с четене поради една проста причина - наличие на Alfa :)
Е, сега като собственик, от известно време, започват и първите проблеми (след 7000 навъртяни километра).
Налага се да сменя свещи и кабели, лошото е че никъде не намерих оригинални. Предложиха ми на BOSH комплект кабели и свещи (срещу 268 лв. без труд) и това било евтиния вариант, защото са 8 еднакви. След доста време, прекарано в четене из форума, съм на мисълта, че поне за кабелите и свещите трябва да се внимава доста. Ако някой има experience нека сподели своето мнение и опит (било то и горчив :( )
ps: Нмям и ламбда сонда (откачена е) да кажем че не работи, но това ще бъде отложено малко във времето, защото там май по лесно се намира :)
За момента колата си работи нормално, няма проблеми при палене и по време на работа, ако изключим малко неравномерната работа на двигателя при подаване на газ в първите 5 мин. докато е студена, после всичко се оправя :) тоя проблем го отдавам на ламбдата :)

TRENDi
15-05-2009, 14:09
Потърси из раздела, теми за свещи и кабели(и цените им) има много. Търсачката е много скапана, но открива понякога и това, което се търси. Цената, която са ти казали е нормална на Бош, защото само кабелите са ~240-250 лв(сигурно са хубави, ама няма кой да им даде тая цифра, за да сподели впечатления) :shocking: :screwy: .

bass
15-05-2009, 15:21
Аз поради спешност преди 3 години се спрях на много бюджетно решение (квото имаше налично), което обаче се оказа много удачно до момента.
Кабели Тесла - към 80 лева в Косер.
Свещи Denso - към 35 лева от... не помня откъде.

Преди месец Бобо установи, че съм карал сумати време с изгоряла бобина, та гледах свещите - бяха като нови (е след една магистрала време де :-) )

VFTI
15-05-2009, 15:24
Какъв е проблема и мерил ли си кабелите, че си сигурен че проблема е в тях??? Да не да дадеш пари на вятъра...

Последно купувах кабели за един колега с 8В и ги взехме за 160лв. на Магнет Марели уж бяха хубави..>За момента колата е окей :):)

koolio
15-05-2009, 15:36
Преди около година търсих кабели и свещи - свестни кабели НЯМА. Взех някакви от магазина на Стамболийски - куче марка, някакво трибуквено съкращение беше. Върви си колата, ама не е като да са каквито трябва. Затова съвет за конкретна марка няма да давам. имай предвид обаче, че цените са между 130-200 лева, ако вземеш по-евтини със сигурност ще са боклуци. Успех!

Бобби
15-05-2009, 16:12
Според мен първо л.содата, оправи...а след това задълбавй с другите неща.....:waving:

Furious 155
15-05-2009, 16:21
Според мен първо л.содата, оправи...а след това задълбавй с другите неща.....:waving:
има нещо вярно в това твърдение. Също така и свещите имат не малко значение за наще мотори - да 8 еднакви свещи са и са по 2 на цилиндър, обаче мотора пак е капризен откъм свещи и какви да е карат мотора да не работи добре. Кабели - ами аз си перкам с оригиналните кабели. За да се налага да ги смениш ми се струва трябва да имат или нарушена изолация или да имат прекъсване някъде.

Flame
15-05-2009, 21:00
Офф,и мойта 1.8 май е за смяна на кабели,на една диагностика ги прегледаха и тях и се оказа че са понапукани....

155_8000rpm
15-05-2009, 21:46
Здравейте колеги! Регистриран съм във форума от около една година, но до момента се оганичвах само с четене поради една проста причина - наличие на Alfa :)
Е, сега като собственик, от известно време, започват и първите проблеми (след 7000 навъртяни километра).
Налага се да сменя свещи и кабели, лошото е че никъде не намерих оригинални. Предложиха ми на BOSH комплект кабели и свещи (срещу 268 лв. без труд) и това било евтиния вариант, защото са 8 еднакви. След доста време, прекарано в четене из форума, съм на мисълта, че поне за кабелите и свещите трябва да се внимава доста. Ако някой има experience нека сподели своето мнение и опит (било то и горчив :( )
ps: Нмям и ламбда сонда (откачена е) да кажем че не работи, но това ще бъде отложено малко във времето, защото там май по лесно се намира :)
За момента колата си работи нормално, няма проблеми при палене и по време на работа, ако изключим малко неравномерната работа на двигателя при подаване на газ в първите 5 мин. докато е студена, после всичко се оправя :) тоя проблем го отдавам на ламбдата :)
А разхода как ти е колега без сонда щом караш,и казваш като е студена,като загрее равномерно ли работи мотора?И аз го имам този проблем на студен старт,обаче и като загрее пак се зачудва понякога дали да тръгне,а на студено е отврат прекъсва ужасно и придърпва дори и на трета в 4000 оборота.В понеделник ще сменям кабели и свещи и ще кажа какъв е ефекта,щото само те остават като вариант.На диагностика всичко е ок,така че ако не си правил иди на една диагностика и тогава да гадаем.

vixun
16-05-2009, 10:39
А разхода как ти е колега без сонда щом караш,и казваш като е студена,като загрее равномерно ли работи мотора?И аз го имам този проблем на студен старт,обаче и като загрее пак се зачудва понякога дали да тръгне,а на студено е отврат прекъсва ужасно и придърпва дори и на трета в 4000 оборота.В понеделник ще сменям кабели и свещи и ще кажа какъв е ефекта,щото само те остават като вариант.На диагностика всичко е ок,така че ако не си правил иди на една диагностика и тогава да гадаем.

:) Много благодаря за отзивчивостта на всички колеги :)
Относно разхода - в града дава 12-14, в зависимост от карането, на скоро ходих до Гоце Делчев и даде около 8-9 :) Ламбдата е просто отрязана от кабелите, не знам дали работи, но съм я отписал по принцип.
Давенено, ако така се нарича, е само първите 5 мин ако е студена, подавам газ и все едно че не съм подал но след около 3-4 секундна пауза дърпа. Това се случва само в ниските обороти, ако предварително я изфорсирам не го прави. Този проблем го отдавам на ламбдата, предполагам че на студен двигател сместа трябва да е по богата, но при мен няма кои да каже на PC-то колко по богата :)
Все още се двоумя за свещите, защото до момента не прави проблеми и си пали и работи с едно завъртане на ключа, но в сервиза ме притесниха че ако свещите и кабелите са заминали следващото подред е бубина а там се почва от 160up :)
Ще проверя предложенията на колегите по горе и ще има Updade на инфото :)

koolio
16-05-2009, 12:27
Е ако със заминал ламбда ти дава 12 в София като я смениш, барабар със свещите и кабелите, трябва и ресто да почне да връща. при мен без ламбда разходът беше 18!

vixun
18-05-2009, 11:37
Е ако със заминал ламбда ти дава 12 в София като я смениш, барабар със свещите и кабелите, трябва и ресто да почне да връща. при мен без ламбда разходът беше 18!

Абе и аз това гледам, то даже да ми свали на 10 с ламбдата трябва да мина поне 10 К км. че да съм на чисто :) :calc:

Vesko84
18-05-2009, 20:28
Колега, и аз съм минал към 7000км откакто си взех 155-цата. Досега не съм сменял нито кабели, нито свещи. Ламбда сондата ми мисля че е добре. Колата във всякакви температури държи железни обороти, много съм доволен от работата на двигателчето. Но и аз имам този проблем в първите 2-3 минути - колата не поема ако подадеш повечко газ. Това го решавам много бързо като карам 2 минутки само на първа или втора скорост с около 3000 оборота, след това колата си става пушка. Аи мисля че все пак е нормално студен мотор да не се напъва много много, така че на мен този проблем реално не ми прави впечатление. Даже не го приемам като проблем. Аз съм възпитан да не настъпвам колата докато е студена.

Относно кабелите - чувал съм добри отзиви за Tesla а и наистина са много достъпни. Ако ми се наложи скоро бих си купил тпчно такива.

The_Game
19-05-2009, 01:31
Колега, и аз съм минал към 7000км откакто си взех 155-цата. Досега не съм сменял нито кабели, нито свещи. Ламбда сондата ми мисля че е добре. Колата във всякакви температури държи железни обороти, много съм доволен от работата на двигателчето. Но и аз имам този проблем в първите 2-3 минути - колата не поема ако подадеш повечко газ. Това го решавам много бързо като карам 2 минутки само на първа или втора скорост с около 3000 оборота, след това колата си става пушка. Аи мисля че все пак е нормално студен мотор да не се напъва много много, така че на мен този проблем реално не ми прави впечатление. Даже не го приемам като проблем. Аз съм възпитан да не настъпвам колата докато е студена.

Относно кабелите - чувал съм добри отзиви за Tesla а и наистина са много достъпни. Ако ми се наложи скоро бих си купил тпчно такива.


Веско добре го лекува тоя проблем :):idea2:

Vesko84
19-05-2009, 23:17
Тотално игнориране му е цаката :lol:

vixun
23-05-2009, 21:22
Тотално игнориране му е цаката :lol:

Съгласен съм, игнор му е цаката. Вчера се видях с едно приятелче, което се занимава с коли и набързо премислих къде да дам предвидените 320лв. ( кабели Tesla и свещи Denso iridium) Лесно ме разубеди:
-Пали ли?
-Пали.
-Работи ли без да прекъсва?
-Работи.
-Не се занимавай! :grandpa:
На дневен ред ще дойде ламбдата и разни дреболии.
Като казах дреболии, днес посветих 5ч. на красавицата и не ме предаде, всичко си работи, иска само малко подръжка :) За по заинтересованите, пуснах пост в раздела за ремонти по 155 :)
Е, разбира се има и една лоша новина...трябваше да напълня резервоара :heavy_cry:

TS
30-05-2009, 23:33
Проверих за кабели.
Бошовски комплект кабели - 455лв (с отстъпка). Чака се около 2-ва месеца поръчката,защото ги няма в наличност.
Другия вариянт е с DHL да се поръчат,но ви се начисляват 5% в/у стойността.

Беру силиконови --- 282лв. ( с отстъпка).

155_8000rpm
31-05-2009, 18:05
Ами аз от завчера съм с нови кабели и свещи,свещите са 11 лева парчето от сервиза ми ги взеха,от александър ауто предполагам с оригинална кутийка с емблемата на алфа и с щампа алфа ромео на самите свещи(не бях ги срещал преди),а кабели си намерих за 120 лева 'AUTOLITE' е марката(от магазина твърдят,че са италиански,но по ми бият на турски като че ли).Гореспоменатото няма значение,важното е,че всичко си бачка и колата направо полетя.Много съм доволен.

hsr
31-05-2009, 21:24
Аз купувах преди около 2 години от Пловдив от магазин на Champion, май бяха 104 или 106 лв. Мисля, че имам визитка, ако искаш мога да ти дам координати.

155_8000rpm
01-06-2009, 18:33
Аз купувах преди около 2 години от Пловдив от магазин на Champion, май бяха 104 или 106 лв. Мисля, че имам визитка, ако искаш мога да ти дам координати.
Колега няма ги вече тези цени,сега са около 160-170 лева Champion,за съжаление.Аз затова се спрях на евтин вариант,има и Tesla кабели в Косер за 127 лева,тва са най-тънките цени в момента.Обърнал съм цял пловдив и тва е,гадините имат стари кабели,обаче цените не са им стари за съжаление.

hsr
06-06-2009, 15:44
Така и така темата е за кабели, да взема и аз да питам нещо :)
Преди време имах проблеми с тоците по колата и я бях закарал на един майстор.
Наред с другите неща, които прави, за да не купувам нова бобина я беше направил с 3.
Третата обаче я беше сложил така, че беше много близо до капака на клапаните и скоро
изолацията на единия кабел проби ( става въпрос за "Г" - образната част в началото на кабела, май лула се казваше :D ) и започна да прехвърля искара към него. Преместих я а проблемното място (изолацията се беше стопила леко) го ових с тиксо/PVC.
Дали е проблем да се кара така или трябва да се сменя кабела?
И има ли шанс да намеря отнякъде само един, понеже комплекта е нов- на макс. 3-4 хил км. ?

TRENDi
06-06-2009, 16:14
Ако си го омотал здраво - не мисля, че е проблем. Иначе единични кабели можеш за потърсиш на Бош и на Магнети Марели.

155_8000rpm
07-06-2009, 09:05
Така и така темата е за кабели, да взема и аз да питам нещо :)
Преди време имах проблеми с тоците по колата и я бях закарал на един майстор.
Наред с другите неща, които прави, за да не купувам нова бобина я беше направил с 3.
Третата обаче я беше сложил така, че беше много близо до капака на клапаните и скоро
изолацията на единия кабел проби ( става въпрос за "Г" - образната част в началото на кабела, май лула се казваше :D ) и започна да прехвърля искара към него. Преместих я а проблемното място (изолацията се беше стопила леко) го ових с тиксо/PVC.
Дали е проблем да се кара така или трябва да се сменя кабела?
И има ли шанс да намеря отнякъде само един, понеже комплекта е нов- на макс. 3-4 хил км. ?
Колега ти май беше от Пловдив,ако не се лъжа.Та мисълта ми е в нашия град има кабели единични в един магазин,който се намира на бул.'България' посока към Санкт Петербург като караш подминаваш го,след него е OMV-то и веднага след него има един висок блок,магазина е отдолу под блока първи.Има голяма табела(ALFA,FIAT,LANCIA,IVECO)Там има четири кабела.Аз като търсих за мойта цял комплект се обаждах на Цецо(собственика,той си и продава) и ми каза,че имал само 4 кабела,обаче мен не ме устройваше.Каза,че ще ми ги даде по 10 кинта парчето,така че ще ти легне тънко,а в боша ще те порежат лекинко предполагам...

hsr
08-06-2009, 07:15
Колега ти май беше от Пловдив,ако не се лъжа.Та мисълта ми е в нашия град има кабели единични в един магазин,който се намира на бул.'България' посока към Санкт Петербург като караш подминаваш го,след него е OMV-то и веднага след него има един висок блок,магазина е отдолу под блока първи.Има голяма табела(ALFA,FIAT,LANCIA,IVECO)Там има четири кабела.Аз като търсих за мойта цял комплект се обаждах на Цецо(собственика,той си и продава) и ми каза,че имал само 4 кабела,обаче мен не ме устройваше.Каза,че ще ми ги даде по 10 кинта парчето,така че ще ти легне тънко,а в боша ще те порежат лекинко предполагам...

Не съм от Пловдив и не ми е спешно, но все пак ти блягодаря за информацията ;)
А някакви "универсални" дали няма да станат или от друга кола ?
Или тези за Алфа са нещо по-специфични ?


има нещо вярно в това твърдение. Също така и свещите имат не малко значение за наще мотори - да 8 еднакви свещи са и са по 2 на цилиндър, обаче мотора пак е капризен откъм свещи и какви да е карат мотора да не работи добре. Кабели - ами аз си перкам с оригиналните кабели. За да се налага да ги смениш ми се струва трябва да имат или нарушена изолация или да имат прекъсване някъде.

Колега, а ти не беше ли с Денсо иридиум?
Би ли споделил на каква цена ги взе ?

Furious 155
08-06-2009, 09:32
Колега, а ти не беше ли с Денсо иридиум?
Би ли споделил на каква цена ги взе ?

Ами пратиха ми ги от USA - imported :) и естествено цената е друга, все пак там тия свещи са от 9-14 долара! ;)

155_8000rpm
08-06-2009, 18:23
[quote=hsr;494908]
А някакви "универсални" дали няма да станат или от друга кола ?
Или тези за Алфа са нещо по-специфични?

Ами тези дето ги намерих за 120 лева са си универсални,няма да ми стигне поста да ти изброя колите за които стават,а даже отвън на кутията пише с по-големи букви ALFA ROMEO 164 SUPER,обаче във пълния списък си я пише и мойта кола,така че има разбирасе универсални,те всички са такива и по-скъпите от сорта на:CHAMPION,MAGNET MARELI и т.н.В магазини "КОСЕР" има полски или чешки бяха-"TESLA" и те са по-нисък клас 127 лева ми искаха за тях.Иначе оригинални кабели от Италия с поръчка в Динекспрес или Александър ауто ми казаха,че са от сорта на 400-500 лева:Bolt: