View Full Version : Малък проблем с 166 2.4 jtd
Здравеите имам малък въпрос така ...
един познат има АР 166 2.4 2002г. и колата като загрее двигателя започва да трака и да работи малко по шумно ... момето и преди е имало 166 2.4 и при нея било пак същото Та вапросами е при всички ли е така (като заводски дефект) и имали някакъв лек .
Мерси предварително !
Linkestis
16-05-2009, 14:17
При мен не е така,даже май като загрее работи по-тихо.
Здравеите имам малък въпрос така ...
един познат има АР 166 2.4 2002г. и колата като загрее двигателя започва да трака и да работи малко по шумно ... момето и преди е имало 166 2.4 и при нея било пак същото Та вапросами е при всички ли е така (като заводски дефект) и имали някакъв лек .
Мерси предварително !
Не е нормално, нито е дефект, просто приятеля ти има проблем ;)
Иначе нормалното е да работи по-шумно като е студена и в последствие да стане по-тиха :)
Може да е сипал много масло.
teodor80
17-05-2009, 00:52
На мен ми споменаха че било някаква верига,но нямам представа къде е и дали изобщо я има.Някой знаели за тая верига?
thecleaner
17-05-2009, 02:12
На мен ми споменаха че било някаква верига,но нямам представа къде е и дали изобщо я има.Някой знаели за тая верига? да аз знам за веригата! Те такова животно нема при тебе:devil:
М че има си верига и е баш от нея. Върти маслената помпа и ако има балансиращият вал. Като се разреди маслото при загряване се получава гадно тракане от към ремъците все едно.
teodor80
17-05-2009, 08:34
М че има си верига и е баш от нея. Върти маслената помпа и ако има балансиращият вал. Като се разреди маслото при загряване се получава гадно тракане от към ремъците все едно.
Точно там е тракането.А на мен това ми го каза един приятел на брат ми който е доста на ТИ с нашите автомобили.
teodor80
17-05-2009, 08:36
да аз знам за веригата! Те такова животно нема при тебе:devil:
Добре ще да е като не са ти ясни някои работи поне да не ни бъркаш.Не като почнем да четем темите да да преситваме мненията.
Мерси Колеги :notworthy::notworthy::big_whoops: ,,,
И аз го имам този проблем.Като е студена колата работи тихо и без странични шумове по двигателя.Като загрее обче ми иде да си сложа тапи в ушите и да не го слушам този дрънчащ звук.За сега въпреки голямото ми желание не мога да локализирам от къде идва този дразнеш шум.Единствено мога да определя че е от пред в дясно,точно там където се намира компресора на климатика.не знам дали не е от съединителя който зацепва компресора с шайбата.иначе съответния гаден звук съм го чувал и на други коли.
да не кажа на всички които съм слушал как работят .И това вече ме безпокои защото логиката ме насочва към някаква фабрична недомислица която се проявява на всички дизелови 166-ци.Колеги,дайте малко по активно да се занимаем с този проблем,т.е. кой каквото чуе по въпроса да споделя или още по хубаво би било ако някой сподели как е успял да елеминира досадния проблем.
teodor80
21-05-2009, 22:22
Единствено мога да определя че е от пред в дясно,точно там където се намира компресора на климатика.не знам дали не е от съединителя който зацепва компресора с шайбата.иначе съответния гаден звук съм го чувал и на други коли.
.
Колега нали ти казах че не е от шайбата на компресора.Ако е от нея и при не включено положение ще дрънчи.А при теб на изключен климатик е добре.Тоест или вътре в компресора са заминали лагерчетата-което е по леко и не толкова скъпо.Ама при нас май важи закона за филйката с масло.От коя страна пада винаги-нали знаете.Най вероятно е буталцето на компресора.И при мен дрънчи.
И аз го имам този проблем.Като е студена колата работи тихо и без странични шумове по двигателя.Като загрее обче ми иде да си сложа тапи в ушите и да не го слушам този дрънчащ звук....
...
...И това вече ме безпокои защото логиката ме насочва към някаква фабрична недомислица която се проявява на всички дизелови 166-ци.Колеги,дайте малко по активно да се занимаем с този проблем,т.е. кой каквото чуе по въпроса да споделя или още по хубаво би било ако някой сподели как е успял да елеминира досадния проблем.
Никаква недомислица не е, повечето 2,4 JTD, като минат 250 000-300 000 км (понякога по-рано, понякога по-късно), им се разтраква веригата на маслената помпа. Напълно нормално е. Много рядко се къса, но скъса ли се, си оставате на пътя. А ако не забележите навреме светналата лампа за маслото, ще блокирате и двигателя.
Въпросната помпа и верига не се ремонтират, сменят се, и струват около 600 лева без труда - а той не е малко, щото помпата е завряна на кучето в гъза и за да се стигне до нея, се разглобява половината двигател.
Когато веригата се разтрака, е силно препоръчително помпата да се смени, защото не се знае кога ще се скъса. На един приятел с Ланча Либра 2.4 ЖТД (на 210 000 км) така му тракаше, аз го предупреждавах, той обаче каза "Бал съм и мамата, нека си трака" и тая зима веригата му се скъса, докато беше на ски в Австрия, и гяволъка му излезе 1700 евро - щото там помпата е 600 евро, а не лева, труда също бил около 600 евро, отделно пътни помощи, репатраци (най-близкия сервиз на Фиат бил на 250 км), провалена почивка и т.н.
Ето как изглежда:
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/oilpump.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v145/IvanM/Alfa%20Romeo%20166/oilpump2.jpg
здравейте,и при мен го има този проблем с тракане когато загрее,оказа се от маслената помпа.Едното краче с което се зацепва балансиращия вал беше счупено но си седеше там и след като смених помпата шума утихна но не изчезна напълно.
Най лесно се разбира какво дрънчи като махнете пистовия ремък на загряла кола. Ако продължава да дрънчи - верига. Ще стигнете до истината и при "новите" съединители, ама да видим кога.:comphits:
здравейте,и при мен го има този проблем с тракане когато загрее,оказа се от маслената помпа.Едното краче с което се зацепва балансиращия вал беше счупено но си седеше там и след като смених помпата шума утихна но не изчезна напълно.
Колега нова помпа ли сложи или 2ра ръка...
Напъвам се да си спомня как звучеше веригата на жигулата ми.Ми не ми бие баш на такъв шума,при все даже и че жигулските бяха къде къде по дълги вериги и с по голямо амплитудно трептене от тази миниатюрна верига.Бати, едно време казвах че жигулата ми работи кат дизел пък сега ще казвам че дизела ми работи като жигула.И какво всичко е от хубаво по хубаво само дето трябва да слушам всеки път тая тъпотия.Утре ще се опитам да сваля пистовия ремък барем да мирясам и да знам че не е от там.
здравейте,и при мен го има този проблем с тракане когато загрее,оказа се от маслената помпа.Едното краче с което се зацепва балансиращия вал беше счупено но си седеше там и след като смених помпата шума утихна но не изчезна напълно.
Ти само помпата ли смени или и веригата, и колко струва само помпата без веригата?
Здравейте, имам един високо технологичен въпрос. Как се вади стойката на филтъра. По средата има муфа с гайка 27 но като тръгна да развивам сига до някъде и спира ,а ме е страх да напъвам.
Здравейте, имам един високо технологичен въпрос. Как се вади стойката на филтъра. По средата има муфа с гайка 27 но като тръгна да развивам сига до някъде и спира ,а ме е страх да напъвам.
Ами по принцип си се развива нормално :whistle: Напъни и виж кво става :roll:
Благодаря бате, жив и здрав да си. :cheers:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.