View Full Version : Разлики м/у 1.4ТС и 1.6ТС
iavorpalazov
18-05-2009, 20:04
Здравейте колеги,
чудех се какви са по съществените разлики м/у двата мотора.Освен по голям ход на буталото при 1.6 и разликата в сгъстяването от 0.2 десети.Имат ли разлики в ЕКУ-то,инжектори,глави,датчици и т.н.
Мисля че темата ще бъде интересна донякаде на доста хора.
Благодаря за мненията!!!
SandoOne
18-05-2009, 20:44
Здравейте колеги,
чудех се какви са по съществените разлики м/у двата мотора.Освен по голям ход на буталото при 1.6 и разликата в сгъстяването от 0.2 десети.Имат ли разлики в ЕКУ-то,инжектори,глави,датчици и т.н.
Мисля че темата ще бъде интересна донякаде на доста хора.
Благодаря за мненията!!!
1.6 e с 144 NM / 4500 oб.
1.4 е с 124 NM / 4600
Харчат горе доло по равно а бе по големия е тука сравни http://testdrive.bg/
galinves71
18-05-2009, 22:02
Здравейте колеги,
чудех се какви са по съществените разлики м/у двата мотора.Освен по голям ход на буталото при 1.6 и разликата в сгъстяването от 0.2 десети.Имат ли разлики в ЕКУ-то,инжектори,глави,датчици и т.н.
Мисля че темата ще бъде интересна донякаде на доста хора.
Благодаря за мненията!!!ам то коне,кубици...а бе има много.
1.6 е е алуминиев лят капак на картера, 1.4 е с "тенекиен". някои са с чистачка на задното стъкло, други - не (не можах да схвана защо!) обаче зависи от конкретното изпълнение. моята 1.4 е с дискови спирачки отзад, а някои 1.6 са барабани. цилиндровия блок е "Фиат" - на всичките. главата обаче си е на алфа. и.т.н. а конете - там е главната разлика...:gayfight: но всъщност няма значение - щом те кефи (мен определено ме кефи!)
То и моята е 1.4тс ама е с алуминиевия лят оребрен картер?! :)
mitaka_cs
19-05-2009, 10:28
1.4TS блока + коляновия вал идва от 1.4 12V Браво/Брава
На 1.6TS не му знам еквивалента в модел на ФИАТ...да не е пак от 1.4 12V, но вече и с друг колянов вал !?
Някой да каже разликите по главите ако има такива!
CatCams гледах че предлагат валове за 1.6, но за 1.4 не видях:-(
Аз бих избрал 1.4 заради късия ход...по-лесно се развърта!
iavorpalazov
19-05-2009, 13:15
Ако се има вяра на ТекДок,основните и биелни лагери са същите като за 1.4,така и за 1.6 ТС.От там логично е и коляновият вал да е същият.Инжекторите също са еднакви.И ако екото съвпадне разликата ще доиде само от по малките биели (по голем ход).Което пък ме навежда и до друга мисъл...:hehehm:
ако коляновия вал е същия, как хода ще е различен.
iavorpalazov
19-05-2009, 21:01
ако коляновия вал е същия, как хода ще е различен.
Биелата е по къса,от там голям ход.
помисли пак,на лагерите не им пречи да са същите.
BlueStorm
20-05-2009, 00:05
1.6 е е алуминиев лят капак на картера, 1.4 е с "тенекиен". някои са с чистачка на задното стъкло, други - не (не можах да схвана защо!) обаче зависи от конкретното изпълнение. моята 1.4 е с дискови спирачки отзад, а някои 1.6 са барабани. цилиндровия блок е "Фиат" - на всичките. главата обаче си е на алфа. и.т.н. а конете - там е главната разлика...:gayfight: но всъщност няма значение - щом те кефи (мен определено ме кефи!)
Тук някой прави ли разлика между Туин Спарк и Боксер!?!? :Suicide:
Биелата е по къса,от там голям ход.
Напълно невярно. Макар и досадно, понякога се налага да се мисли! :gruebel:
sp_romeo1
20-05-2009, 11:25
Жоре,виждал съм 1.4тс с пластмасовия капак на клапаните и желязен картер,монтиран на 145 99г. А хода зависи само от вала.
iavorpalazov
20-05-2009, 14:14
Настина хода зависи от вала.Извинявам се пребързаният отговор.
А евнтуална смяна на коляновия вал от 1.6 към 1.4?
само с него не става. трябва да се вземе под внимание и височината на блока, диаметъра на буталото и разстоянието до буталния болт. също и дали главата ще се справя с пълненето.
AntiLuuP
20-05-2009, 14:47
Мисля че има разлика и в полуоските и каретата ... понеже на мойта сложих от 1.4 дясна полуска с карета ама нещо не пасна като хората и сега ми създава проблеми - не бях сигурен че е тя но днес като я дигнах на крик на 80% съм сигурен че от там идва проблема .... Абе Лисан в сряда ще си каже диагнозата :? :S
iavorpalazov
20-05-2009, 17:05
само с него не става. трябва да се вземе под внимание и височината на блока, диаметъра на буталото и разстоянието до буталния болт. също и дали главата ще се справя с пълненето.
Диаметъра на буталото е същият,главата също мисля е същата(ако греша ме поправете),сущото предполагам и за блока.За разтоянието до боталния болт нямам коментар.
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%201/Technical/engine.PDF - това ще трябва да изглади всички спорове :innocent: (http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%201/Technical/engine.PDF) - както се вижа, кашата е голяма и май разликата е само в кубиците....
iavorpalazov
20-05-2009, 23:00
Много полезен линк е дал колегата.Инфото отговаря на голяма част от въпросите ми.До колкото разбрах има разлики в главите(клапани,пружини и т.н.),ЕКУ-тата са еднакви.Нещото на което се зачудих е,защо коляновият вал е под една графа и за трите двигателя (1.4,1.6 и 1.7)?
mitaka_cs
20-05-2009, 23:12
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%201/Technical/engine.PDF - това ще трябва да изглади всички спорове :innocent: (http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%201/Technical/engine.PDF) - както се вижа, кашата е голяма и май разликата е само в кубиците....
Браво колега! Много на място е линкът!
Таблицата с диаметърите на клапаните показва, че 1.6ТС и 1.8ТС имат еднакви клапани, а 1.4 е в друга графа...
Също така леглата на клапаните на 1.6 и 1.8 са еднакви по размери и отново 1.4тс е в друга графа.
Ето я таблицата:
http://img30.imageshack.us/img30/9683/78398508.png
Друга разлика са биелите отново според таблиците като те са различни за всеки тип двигател...утре ще си играя да изровя конкретната таблица.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.