View Full Version : Мисля да си купя 155 с двигател 1,8 /16V или 2.0/16V
Alexanderbb
27-01-2006, 12:45
Аз като един отколешен почитател на марката който надявам се скоро ще има възможност да се присъедини и към групата на притежаващите я бих искал да помоля за малко информация тъй като не съм много навътре в нещата.
За сега съм се ориентирал към 155 с двигател 1,8 /16V или 2.0/16V. Понеже докато разглеждах форума забелязах че няма много писано за тях бих помолил ако някой има впечатления за надеждността им и разходите по поддръжката им да ми по осветли малко картинката.
Аз съм с 8в, но когато търсих 155 гледах и 16в-версиите. Има достатъчно собственици на 16в в клуба (за мнения), аз само бих обърнал внимание, че 1.8 16в са много редки (всъщност, виждал съм 1 за година търсене).
п.с. Я, то имало една 1.8 16в в мобиле.бг :-)
Добре дошъл колега.
Ами 2.0 16в мотора си е скъпичък за потдръжка, не искам да те плаша, но да речем че при първоначалната смяна на ремъци ще трябва да дадеш поне 400-500лв най малко, защото има ангренажен с ролка, ремък на балансиращите валове пак с ролка, ремък за алтернатор хидравлика и др. пак с ролка. Свещите са малка и голяма и са бая скъпички от порядъка на 250-450 лв комплекта но пък карат 100 000км. Скъпи са и кабелите и бубините. Общо взето това са по скъпите работи.
За 1.8 16в нямам наблюдения но със сигурност е поне без балансиращи валове и има един ремък с ролка по малко.
Към коя година на производство си се ориентирал???? Защото има и 2.0 8в който е много хубав мотор според мене напоследък имам възможност да карам такъв и съм очарован. 143кс върви почти колкото 16в харчи малко по малко а е с верига и пак две свещи на цилиндър, но еднакакви и са доста по евтини комплекта е 80-150лв. Общо взето доста по евтин за потдръжка.
Нека и колегите да кажат де....
Добре дошъл колега.
Ами 2.0 16в мотора си е скъпичък за потдръжка, не искам да те плаша, но да речем че при първоначалната смяна на ремъци ще трябва да дадеш поне 400-500лв най малко, защото има ангренажен с ролка, ремък на балансиращите валове пак с ролка, ремък за алтернатор хидравлика и др. пак с ролка. Свещите са малка и голяма и са бая скъпички от порядъка на 250-450 лв комплекта но пък карат 100 000км. Скъпи са и кабелите и бубините. Общо взето това са по скъпите работи.
За 1.8 16в нямам наблюдения но със сигурност е поне без балансиращи валове и има един ремък с ролка по малко.
Към коя година на производство си се ориентирал???? Защото има и 2.0 8в който е много хубав мотор според мене напоследък имам възможност да карам такъв и съм очарован. 143кс върви почти колкото 16в харчи малко по малко а е с верига и пак две свещи на цилиндър, но еднакакви и са доста по евтини комплекта е 80-150лв. Общо взето доста по евтин за потдръжка.
Нека и колегите да кажат де....
:th_up:
именно, само юе добавя за вариатора - при 16кл. двигател има фабричен дефект, зацикля на някаква степен, трака осезаемо като дизел и вдига разхода. ремонтния комплект не е скъп - под 10лв ако не се лъжа обаче операцията по смяната става само в сервиз защото трябва да се презацепват ремъците и е скъпо. при 8кл. версии такъв проблем не се забелязва.
другото е че 16кл версии се предлагат след 95г, т.е. ако е с такъв двигател няма начин да е на повече от 11г .
моя съвет е 8 клапанова - по евтина поддръжка а динамиката е почти същата. пък и двигателя си е стара разработка на алфа, докато новия е фиат.
Alexanderbb
27-01-2006, 13:58
До колкото съм запознат това са последните произвеждани 155 от 96-97 година. А и честно казано май-много ми харесва 1.8 /16V
тя е доста рядък екземпляр. навремето замалко да си купя една такава бордо с широките калници и жестоки джанти бъкана с екстри и проблем в спирачната помпа '97г за 5600 след пазарлъка на 5300 човека дето я продаваше обаче нещо ме издразни и се отказах. дълго време се продаваше в мобилето, даже може и още да е валидна
тя е доста рядък екземпляр. навремето замалко да си купя една такава бордо с широките калници и жестоки джанти бъкана с екстри и проблем в спирачната помпа '97г за 5600 след пазарлъка на 5300 човека дето я продаваше обаче нещо ме издразни и се отказах. дълго време се продаваше в мобилето, даже може и още да е валидна
да и освен помпата май не палеше или беше с леко нередовни документи ...
оня беше просто противен джамбазина
'97г за 5600 след пазарлъка на 5300 човека дето я продаваше обаче нещо ме издразни и се отказах. дълго време се продаваше в мобилето, даже може и още да е валидна
Тва да не е на околовръстното до един Шел? Там съм ходил три пъти да гледам една бордолява. Собственикът беше некъв брус...
точно там да
@ търтей - абе запали колата че даже и вариатора не тракаше. онази дето нещеше да пали беше 2.0 8В и беше на ботевградско шосе
не бе тя беше добра колицата и за 60лв се оправя помпата ама тоз голям бастун дето я продава... имаше и некво зло куче дето ме смущаваше....
точно там да
@ търтей - абе запали колата че даже и вариатора не тракаше. онази дето нещеше да пали беше 2.0 8В и беше на ботевградско шосе
не бе тя беше добра колицата и за 60лв се оправя помпата ама тоз голям бастун дето я продава... имаше и некво зло куче дето ме смущаваше....
еми отдавна беше
абаркался немножка :oops:
:th_up:
именно, само юе добавя за вариатора - при 16кл. двигател има фабричен дефект, зацикля на някаква степен, трака осезаемо като дизел и вдига разхода. ремонтния комплект не е скъп - под 10лв ако не се лъжа обаче операцията по смяната става само в сервиз защото трябва да се презацепват ремъците и е скъпо. при 8кл. версии такъв проблем не се забелязва.
другото е че 16кл версии се предлагат след 95г, т.е. ако е с такъв двигател няма начин да е на повече от 11г .
моя съвет е 8 клапанова - по евтина поддръжка а динамиката е почти същата. пък и двигателя си е стара разработка на алфа, докато новия е фиат.
В тва мнение няма нищо вярно!
@Гиги
не съм сигурен дали свещите на 2.0 8в са същите като на 1.7 8 , но комплект 8 свещи Golgen Lоodge 25HLD на мен ми излезе от александър ауто 44 лева, т.е. по 5.50 на свещ/ и то без отстъпка/.
Е предполагам че има и много по скъпи варианти но тези ги дават по книжка ако не ме лъже паметта.
:th_up:
именно, само юе добавя за вариатора - при 16кл. двигател има фабричен дефект, зацикля на някаква степен, трака осезаемо като дизел и вдига разхода. ремонтния комплект не е скъп - под 10лв ако не се лъжа обаче операцията по смяната става само в сервиз защото трябва да се презацепват ремъците и е скъпо. при 8кл. версии такъв проблем не се забелязва.
другото е че 16кл версии се предлагат след 95г, т.е. ако е с такъв двигател няма начин да е на повече от 11г .
моя съвет е 8 клапанова - по евтина поддръжка а динамиката е почти същата. пък и двигателя си е стара разработка на алфа, докато новия е фиат.
В тва мнение няма нищо вярно!
ми поправи го де нали трябва да му се изясни на човека за ко става дума
Dodo 155
27-01-2006, 17:45
Малко почвате да се отклонявате от темата :!:
Колегата пита за мнение, а не коя къде се продава и какви дефекти има :!:
Гиги беше кратък и ясен :wink: Има 16V, а в момента кара 8V така че прави разлика :wink:
Да допълня към колегата, че 155 е доста здрава кола и ако човек си я гледа като хората ще му служи вярно :idea:
Частите по окачването не са никак скъпи :wink: По скъпички идват разни ламарини и фаровете, но да е жив и здрав италянеца - при него има всичко на много добри цени :D
Честито за избора :D
Alexanderbb
28-01-2006, 08:53
Мерси за информацията. То че ще бъде 155 две мнения по въпроса няма. Мене повече ме човърка разликата между 16V и 8V моторите. А иначе живот и здраве до месец ще съм осигурил и финансите и се надявам скоро да се похваля че съм станал един от вас.
чай се обада и аз , тъй като вчера с колегата poznai, който има 155 2.0 16в се мотахме по магазините за чаркове, така че имам инфо от първа ръка и актуално даже:)
тъкааа, първо балансиращите валове:)
има ги само при 2.0 мотора, и най лошото им е, че при 155 обикновено са със "стария" ремък - 126 зъба, за който ролка не се произвежда!
Което е супер набутване, налага се смяна на зъбните колела на балансиращите валове, което Бобо каза било 300лв нови!
при нашия колега се оказа, че ремъка все пак е от новите -130зъба, за който има ролка - само оригинална - 69лв.
но ти може да не си толкова късметлия и ... ше се видиш в приключение ;)
иначе останалите цени Жоро (poznai) ще ги напише като се прибере в Пловдив, иначе ще яде бой :)
А като сме тръгнали по темата 8в двигателите са с верига , която много рядко се сменя,ако изобщо се наложи така че цялата проблемация с ангренажния ремък я няма, а от това следва и по ефтина поддръжка .
...иначе останалите цени Жоро (poznai) ще ги напише като се прибере в Пловдив, иначе ще яде бой :)Мдаа, ще ги напиша, само да си дойда на себе си след тези 1000 лв разход за смяна на консумативи... Честно казано, въпреки че дадох толкоз пари, пак бих си взел 2.0 16V TS
п.с.: valjo, все някога ще ти се отблагодаря за това, което стори за мен.
Само 8 V И не забравяй, че след 60000 -90000 км пак ще се налага смяна на ремъка на 16 V. И не върви повече от 8V.
Само 8 V И не забравяй, че след 60000 -90000 км пак ще се налага смяна на ремъка на 16 V. И не върви повече от 8V.
Ела на пистата да видиме кое върви повече :idea:
Аре стига се изхвърляйте :idea:
virusalfa
29-01-2006, 12:06
Само 8 V И не забравяй, че след 60000 -90000 км пак ще се налага смяна на ремъка на 16 V. И не върви повече от 8V.
Ела на пистата да видиме кое върви повече :idea:
Аре стига се изхвърляйте :idea:Ти па не се дуй,шо като имаш изкуствено дишане?! :lol:
Само 8 V И не забравяй, че след 60000 -90000 км пак ще се налага смяна на ремъка на 16 V. И не върви повече от 8V.
Ела на пистата да видиме кое върви повече :idea:
Аре стига се изхвърляйте :idea:Ти па не се дуй,шо като имаш изкуствено дишане?! :lol:
И без него 8 клапановата ризница не е по-добра с нищо и е много по-бавна :!:
Kostadin
30-01-2006, 16:57
относно последните четири мнения:
Големи думи изричате колеги!!!
емоциите натделяват във вас на мен ми се струва :D
относно последните четири мнения:
Големи думи изричате колеги!!!
емоциите натделяват във вас на мен ми се струва :D
Поне АЗ казвам истината (дори емоционално :oops: ) докато другите ръсат глупости и се дразня :evil:
Alexanderbb
31-01-2006, 10:50
а дали някой можеда каже до колко километра пробег е разумно да се взима колата. Имам предвид не смятам да я имам само месец два.
а дали някой можеда каже до колко километра пробег е разумно да се взима колата. Имам предвид не слятам да я имам само месец два.
няма такова ограницение
важното е как е поддържана колата не на колко км е
на 155 така или иначе не можеш да знаеш на колко е :wink:
важното е как е поддържана колата не на колко км е
на 155 така или иначе не можеш да знаеш на колко е :wink:
Ами то май няма такава кола освен, ако не я вземеш на лизинг нова.Всичко е с превъртян километраж.
Dodo 155
31-01-2006, 22:09
Чак пък всичко да е с превъртян километраж, не е :wink:
Има коли, които са карани по-малко има такива, които са карани доста. Истина е че в България масова практика е да се връщат километражите. Има обаче сервизни книжки и от там може да се проследи всичко, стига да е налична такава.
Ако колата е поддържана както трябва, както казва и Търтея, няма значчение на колко киломентра :wink: Ти няма да я караш ден-вда, ама няма да я караш и 10г. :idea:
Ако имаш намерение да караш много, то тогава си вземи нова, поне първата година колата ще си има гаранция :roll:
Има обаче сервизни книжки и от там може да се проследи всичко, стига да е налична такава.roll:
ами има, няма проблем, правят се почти на момента в Германско. Има много братя руснаци,поляци сърби и т.н.
Годините по поне 15000 км на година.
Забрави за бабите и дядовците дето 1 път а може и на 2 месеца я изкарват от гаража. А пък самолетите са юркани -хубава кола вървежна, защо да не я настъпваш?
гаранция за км никаква.
бабите и дядовците дето 1 път а може и на 2 месеца я изкарват от гаража.
Според мен пък точно от такива коли трябва да се пазиш....
Alexanderbb
03-02-2006, 13:11
Е то това за бабите милионерки ходещи до пощата си е стръв само за балъци. Аз лично смятам първо да взема един приятел дето отдавна е навътре с алфите да я види на място а после и във вантотреид да се иде.
Но сега се удивлявам какви коли се продават. Има екземпляри дето според това което досега съм прочел няма как да съществуват.
Бе вообще ние българите можем ли да правим нещо без да се стремим да се излъжем един друг.
изобсто нъама да сбаркас за 16 клапана тожа е супер мотор
Dodo 155
05-02-2006, 23:42
изобсто нъама да сбаркас за 16 клапана тожа е супер мотор
И с какво е по-супер от 8 волтовият? :roll: С 7 коня :roll:
Когато даваш съвет представи нещата така (примерно):
1. 16в е по-добър, защото е малко по-мощен и еластичен от 8в :wink:
2. За сметка на това мотора на 8в е пъти по-евтин за подръжка от 16в :wink:
Кое би те накарало да купиш 16 или 8 винтилова 155 :?: :roll:
16в е по-нова разработка и това е доста солиден фактор :)
едно е 155ца 96та края , друго е 92ра края
дайте да не се заблуждаваме
а 2.0 8в е монтиран до края на 94та... .така че които иска 2.0 а аз силно бих го препоръчал ... то няма избор
Dodo 155
06-02-2006, 00:03
16в е по-нова разработка и това е доста солиден фактор :)
едно е 155ца 96та края , друго е 92ра края
дайте да не се заблуждаваме
а 2.0 8в е монтиран до края на 94та... .така че които иска 2.0 а аз силно бих го препоръчал ... то няма избор
Така е, съгласен съм с теб :th_up: Аз също купувам по-ново или с по-дълга гаранция :wink:
Но ако трябва да купувам 155 с 16в мотор бих се замислил - все пак подръжката на 156 излиза малко по-скъпо от тази на 155 с 16в (ДВГ е един и същ и при двата модела). То тогава ще взема по-новата като концепция, а именно 156 :wink:
Ебаси как скочихме от 155 на 156 :lol: :lol: :lol:
16в е по-нова разработка и това е доста солиден фактор :)
едно е 155ца 96та края , друго е 92ра края
дайте да не се заблуждаваме
а 2.0 8в е монтиран до края на 94та... .така че които иска 2.0 а аз силно бих го препоръчал ... то няма избор
Така е, съгласен съм с теб :th_up: Аз също купувам по-ново или с по-дълга гаранция :wink:
Но ако трябва да купувам 155 с 16в мотор бих се замислил - все пак подръжката на 156 излиза малко по-скъпо от тази на 155 с 16в (ДВГ е един и същ и при двата модела). То тогава ще взема по-новата като концепция, а именно 156 :wink:
Ебаси как скочихме от 155 на 156 :lol: :lol: :lol:
Е 16в не е чак толкова скъп за потдръжка верно че спрямо 8в разликата е поне двойна, но пък то обикновенно по новите концепции излизат по скъпо. На 156 предницата например е майка си и баща си но пък казват че е доста по добра колата като стабилност и шумове. Мисля че всеки си прави сметката ако имам 7000 лв и приход от 500 лв на месец бих взел 155 8в ще имам за добра потдръжка и т.н няма да ми е прекосили. Но ако имам 7000 и взимам по 1500 на месец ще изчакам да събера за една 156 и ще си я потдържам и нея и няма да мрънкам колко пари са свещите например. Затова като имаш изложени няколко фактора по добра за случая е тази която отговаря най добре на положението а не която ти се иска. :wink:
Alexanderbb
06-02-2006, 08:51
Да за съжаление това последното най-вярно характеризира нещата. Аз ако зависеше само от това какво искам веднага бих си поръчал една 159 спорт вагон ама ми липсват около 95% от стоиноста и
arieca155
06-02-2006, 21:46
да си кажа тежкат дума и аз.моита стрела е 96 г.1.6 16 клапана 120 коня.без клима.с раздутите калници спортна пружина,16 цола джантите.344лв. са ролките сас смяна на лагери на динамото,100лв.;свещите малките по 9 лв. големите и 18 лв.малките "шампион";46лв.помпа на саединител;около 400лв.притискателен ,феродов,аксиален лагер;48лв,ремонтен комплект на заден носа4;180лв. ламбда сонда;36лв.накладки;около 30-40лв.горивен филтьр(сас щуцери);
в общи линии не е болка за умиране поддражката.
ако все още тарсиш кола,моита е за даване .това което е описано ,имам фактури от "бош"и пр.
имам дете и...
0897272739 -arieca155
WhitePower
06-02-2006, 22:39
Еии и аз да се обадя
ако трябва са избирам между 8 и 16 клапана твърдо 16
а ако някои иска на пролет мога да му направя някоя дръпка
но не сега че зимните гуми не са за изхвърляне
а и след 4 000 оборота ммм фъннна е много як
16v cool
но подръшката е малко по скъпичка
thecleaner
19-04-2006, 22:41
за въпросната Алфа 155 1.8 16в на околовръстното на 17 май става 1 година откакто я карам.В началото имах проблеми свързани със смотани майстори.Купих си нов вариатор ,нови кабели и всичко беше добре докато не удари клапан.След като оправих главата колата продължи да не работи както трябва. След това отидох при едни други майстори ,хората я презацепиха и колата стана супер. Единстеното което съм сменил след това е радиатора. По принцип съм много доволен от колата но много внимавайте с майсторите които пипат по мотора.Ако не са виждали вентилов мотор на Алфа и го гледат като голям камък БЕГАЙТЕ бързо!!!
А въпросния тип на околовръстното дето продаваше колата беше голям кривак. Имаше лафове от рода "Понеже са съм далече да не идвам ако нема да купуваш колата" и "Абе ако нема да я купуваш нема смисъл сега да я паля"
А въпросния тип на околовръстното дето продаваше колата беше голям кривак. Имаше лафове от рода "Понеже са съм далече да не идвам ако нема да купуваш колата" и "Абе ако нема да я купуваш нема смисъл сега да я паля"
Няма грешка, същият е :D :D :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.