Log in

View Full Version : Проблеми на 16v 4x4



Triptih
22-05-2009, 21:58
Ще започна направо с въпросите.Имам 33 1.7 16v.В мобилето си харесах 33 1.7 16v 4х4.Интересуваме каква е разликата между двата модела ,разбирасе като изключим 4х4.По трудно за подръжка ли е двоиното предаване?Кое предаване е по-добро-предното или 4х4?Въобще кои от двата модела е за предпочитане?Извинявам се ако въпросите ми са тъпи,но незная и за това питам.:comphits:Благодаря за вниманието.

Kostadin`
22-05-2009, 22:14
Можеш ли да качиш снимките,че нямам код?Та на въпроса,предполагам,че това е П4 с уникален,заводски Рекаро салон,освен тази разлика и че не 4х4 върви повече,друга мисля,че няма.Твоята коя година е?Ако в момента разполагах с парите веднага щях да е взема тая от мобилето.1993 и 1994 год произведените са с подцинкована каросерия.

fiat fen
22-05-2009, 22:36
Колега да кажа че имам един познат които кара 4х4 вече 17та година без абсолютно каквито и да е било проблеми освен че я кърпи 3 пъти иначе е много добра колицата апък тои е много голям фен за нишо не я дава

Triptih
22-05-2009, 22:58
Можеш ли да качиш снимките,че нямам код?Та на въпроса,предполагам,че това е П4 с уникален,заводски Рекаро салон,освен тази разлика и че не 4х4 върви повече,друга мисля,че няма.Твоята коя година е?Ако в момента разполагах с парите веднага щях да е взема тая от мобилето.1993 и 1994 год произведените са с подцинкована каросерия.
Пратих ти снимките на твоя имеил.ДАно да си ги получил,ако не си ,ще опитам пак.Иначе за салона маи си прав.Няма снимки на салона,но пиши че е кожен.Колата ми е 1992 имам малък проблем с ръждата:furious:но ще се оправи.Иначе тази от мобилето ме съмнява ако съдя по измислените гуми и фона на снимките.

Kris
23-05-2009, 02:07
е айде пуснете ги снимките тука да гледаме де

Stranger65
23-05-2009, 06:26
Ноември 2004 няма Permanent4 производство. Те се правят след 2002 само по поръчка. Моята е 2001 март и пак е поцинкована. И пак ръждяса отдолу, но я оправих

Kostadin`
23-05-2009, 11:21
Ноември 2004 няма Permanent4 производство. Те се правят след 2002 само по поръчка. Моята е 2001 март и пак е поцинкована. И пак ръждяса отдолу, но я оправих
И аз искам 33 2001 или 2004,ама проблема е,че пройзводството на 3-та серия е от 1990 до 1994.



ЕДИТ:Р4 не се прави по поръчка,излиза сериен модел,ако не ме лъже паметта.Има производство Р4 и 1990година/поне на една такава съм се натъквал/.

Triptih
23-05-2009, 14:37
е айде пуснете ги снимките тука да гледаме де
Ето това са снимките.Кажете си мнението.Колата е '94-та 1.7 16v 136к 4х4

Kostadin`
23-05-2009, 15:37
Тая защо са й намалили цената не знам,пазара го следя и преди беше или 2400 или 2500,като гледам фаровете нещо са кривнали,особено левия,иначе е що годе добре.Според мене ще изглежда по-добре без крилото,да остане само заводския спойлер и без допълнителнителните халогени,но това е лично мое мнение.Мисля,че й са сменяни праговете,оригиналните издути са други.На пръв поглед има за доизкосуряване,но е добре.Най-добре да се види на място. :new_Eyecrazy:

rasho 33 imola
23-05-2009, 15:56
Тази 33-ка се намира в Своге(по скоро над Своге,път до там на места липсва:shock:)
Аз купих двигател 1.7 16в от човека,казва се Румен.
Той ми каза че 33ката е с двигател 1.7 8в.(това беше юни 2008 )Колата нямаше Рекаро.

Kris
23-05-2009, 16:52
Ето това са снимките.Кажете си мнението.Колата е '94-та 1.7 16v 136к 4х4

Ако съм на твое място ще си държа на предното и няма да се занимавам с двойно предаване ;) А пък и тази изглежда много измъчена, както повечето. Дай некоя снимка и на твойта, тя па може да е по-зле ;)

Stranger65
24-05-2009, 19:59
Братле, бягай от тази кола! Това не е оригинален 33S16V Permanent4. Имал съ такава чисто нова, а и сега карам такава, а и ги знам наизуст!!!
Oт пръв поглед предната решетка не е такава, праговете не са такива, детелината с вградена 4 вътре се слагаше само на 155Q4, вариант Sport 1.7 няма.
Колкото до производството на Permanent4 има две серии - едната е края на '90 и началото на '91, втората серия е '92 с някои подобрения. Иначе - само със заявка

Triptih
06-06-2009, 20:55
Най-накрая пред компа:throw:извинявам се за дългото отсъствие, но така сме студентите в сесия. Наи-после тя свърши и :beer: то успешно. Та по темата, благодаря на всички, които писаха.Признателен съм Stranger за готовноста за помощ ,но се отказах от покупка на 4х4.От темата до тук двоиното предаване с нищо не превъзхожда предното,дори още повече се убедих ,че съм направил правилния избор като сам си взел моята кола.Освен това колата която се продава в мобилето е доста съмнителна.Не съм забравил ,ще покажа снимки на колата ми.Не е толкова чупена,напротив,никога не мие текло масло,по двигателя няма и следа от него.

mordohy
08-06-2009, 09:34
Е дай да я видиме де!Правилно си се отказал от 4х4.Първо горят повечко,а и потдръжката е малко по-сложна,а ефекта не е особено голям.Както казва моя рунтав приятел за Аудито си:и какво като е 4х4,тая зима пак си го бутахме!Стягай си твоята и не му мисли много.

Stranger65
08-06-2009, 18:35
Момчета - не сте прави за Permanent 4 (не говоря за варианта 4х4 с бутона). От '94г. карам само такива.

mordohy
08-06-2009, 21:47
Момчета - не сте прави за Permanent 4 (не говоря за варианта 4х4 с бутона). От '94г. карам само такива.
Възможно е,но както е казал Соломон:и тя е права и той е прав и ти си прав,ама и аз съм прав за себе си.Ако трябва да съм честен и сериозен,опита ми с 4х4 е точно 150 метра.След това карето буквално се пръсна и стана една....
Мисълта ми беше,че за един по-неподготвен е по-добре да започне с нещо по-просто.А това ,че 4х4 си гори повече си е логично.Все пак всеки сам си решава.:choice:

Kris
08-06-2009, 22:11
Те па 33ките на предно са много икономични, особено 20 годишни .... не това е критерии за 4х2 или 4х4

mordohy
09-06-2009, 00:32
Щом имаш 33-ка не говориме за критерии,а за диагноза:prescription:

Stranger65
09-06-2009, 12:55
Възможно е,но както е казал Соломон:и тя е права и той е прав и ти си прав,ама и аз съм прав за себе си.Ако трябва да съм честен и сериозен,опита ми с 4х4 е точно 150 метра.След това карето буквално се пръсна и стана една....
Мисълта ми беше,че за един по-неподготвен е по-добре да започне с нещо по-просто.А това ,че 4х4 си гори повече си е логично.Все пак всеки сам си решава.:choice:
Да, Permanent 4 гори малко повече, но за сметка на това е много по стабилна на пътя, а и не върти колелета а тръгва. Но всеки си има свое виждане. Относно карето - пръсва се, както и двигател може да се пръсне. Аз досега не съм имал проблем с каретата, а и не карам като баба
И все пак нали едно уточнение - 4х4 не означава Permanent4, нали? Ако си бил с 4х4 може за това да си пръснал каре ако е било сухо времето и асфалт

Kris
09-06-2009, 13:02
И все пак нали едно уточнение - 4х4 не означава Permanent4, нали?

Е баш това си означава ... или много съм бъркал номенклатурата на индикациите. Разяснете най-накрая ...

mordohy
09-06-2009, 20:43
Времето и мястото бяха идеални за това.Сух нов асфалт,загрят от слънцето,затоплени гуми и задкормилно устройство с проблем в компа.Колата беше на една мацка,която искаше някой да я издуя,а тя да гледа от страни.Тамън включих на 2-ра и я натиснах и карето гръмна и кардана не знам как не влезе в купето.Жалко,но колицата отиде за скраб.Още същия ден си купи 147,а на следващия ден бяха я дали на моргата.:priest:

Stranger65
09-06-2009, 21:06
Времето и мястото бяха идеални за това.Сух нов асфалт,загрят от слънцето,затоплени гуми и задкормилно устройство с проблем в компа.Колата беше на една мацка,която искаше някой да я издуя,а тя да гледа от страни.Тамън включих на 2-ра и я натиснах и карето гръмна и кардана не знам как не влезе в купето.Жалко,но колицата отиде за скраб.Още същия ден си купи 147,а на следващия ден бяха я дали на моргата.:priest:
Попитах вариант 4х4 ли беше или Permanent 4? Нали правиш разликата?

TishO
09-06-2009, 21:38
А каква е разликата?

Stranger65
09-06-2009, 23:28
А каква е разликата?
Ами огромна - при 4х4 при описаните от теб условия наистина ще счупиш колата, докато при Permanent 4 - NO

mordohy
09-06-2009, 23:45
Беше си 4х4 1.7 16 в:jumping:

Kostadin`
09-06-2009, 23:50
Ами огромна - при 4х4 при описаните от теб условия наистина ще счупиш колата, докато при Permanent 4 - NO


Беше си 4х4 1.7 16 в:jumping:
Ще помоля за малко разяснение.Значи ако е 4х4 1.7 16в и я изрежеш ще се чупи?Ай сиктир ти на 4х4 тогава.Каква е разликата между 4х4 и Permanent 4?Нали Permanent 4 е 4х4?Само за протокола Огромна не е отговор.Обяснете я ако може,аз съм третия който пита.

mitaka_cs
09-06-2009, 23:50
Оформлението на цялата трансмисия на Permanent 4 е различно от това на всяка друга 33 4х4, която не е 16V.
Най-общо казано има система от сензори контролираща предаването към задния мост в зависимост от разликата във въртенето на всяка от осите към всяка гума.

Kris
10-06-2009, 00:10
Освен това, няма постоянно задвижване на 4те колела.

DJ_STIVAN
10-06-2009, 00:52
И променливо натоварване (преден-заден мост) В зависимост от натоварването на колата!

Kostadin`
10-06-2009, 00:55
Оформлението на цялата трансмисия на Permanent 4 е различно от това на всяка друга 33 4х4, която не е 16V.
Най-общо казано има система от сензори контролираща предаването към задния мост в зависимост от разликата във въртенето на всяка от осите към всяка гума.


Освен това, няма постоянно задвижване на 4те колела.


И променливо натоварване (преден-заден мост) В зависимост от натоварването на колата!
Благодаря за обяснението имате по една :big_beer: от мене.

alfista
10-06-2009, 09:03
Определно не сте прави за Перманента, не гори повече,и никога не съм закъсвал да ме бутат зимата и въобще когато и да е било карал съм такава 5 години и това са приказки на хора който никога не са имали достъп до този модел :pp:

alfista
10-06-2009, 09:22
Освен това, няма постоянно задвижване на 4те колела.

Е как не е с постоянно задвижване на колелата като е Перманент,според теб какво означава Перманент?

vikoalfa
10-06-2009, 11:54
Определно не сте прави за Перманента, не гори повече,и никога не съм закъсвал да ме бутат зимата и въобще когато и да е било карал съм такава 5 години и това са приказки на хора който никога не са имали достъп до този модел :pp:

Откога те чакам да се обадиш:usaflag:
Вижте какво сега,самия модел е рядък и доста неща говорите наизуст.Има 3 вида 4х4 при 33.Карал съм и съм юркал и 3те и Mordohy е попаднал на кофти кола,за да стане тая простотия.Първа и втора серия превключването е с лост,трета серия е с копче(смешното е че когато натиснеш спирачката се изключва)и варианта П4 който е с бушон.Това се различават първично.Знам че в София има само 3 такива(за страната незнам) и всичките са червени.На Алфиста бившата,на Рали бившата и на Стренджъра 65.Само Алфиста може да даде компентно мнение.Доста е специфично предаването,което е постояно(от там перманент)
Технически ,предаването е с кардани и ел.магнит който се управлява от еку.Не е с муфа заради която май се бъркате.Имам Вектра и тя е с виско муфа и е с бушон,НО не постоянно,вкл. задното при необходимост.
Мeжду другото това е първото Q4.
Eто и линк за да придобиете представа в картинки.
http://alfaromeo33.extra.hu/pdf/33_p4_switch.pdf

Stranger65
10-06-2009, 16:05
Откога те чакам да се обадиш:usaflag:
Вижте какво сега,самия модел е рядък и доста неща говорите наизуст.Има 3 вида 4х4 при 33.Карал съм и съм юркал и 3те и Mordohy е попаднал на кофти кола,за да стане тая простотия.Първа и втора серия превключването е с лост, трета серия е с копче(смешното е че когато натиснеш спирачката се изключва)и варианта П4 който е с бушон.Това се различават първично.Знам че в София има само 3 такива(за страната незнам) и всичките са червени.На Алфиста бившата,на Рали бившата и на Стренджъра 65.Само Алфиста може да даде компентно мнение.Доста е специфично предаването,което е постояно(от там перманент)
Технически ,предаването е с кардани и ел.магнит който се управлява от еку.Не е с муфа заради която май се бъркате.Имам Вектра и тя е с виско муфа и е с бушон,НО не постоянно,вкл. задното при необходимост.
Мeжду другото това е първото Q4.
Eто и линк за да придобиете представа в картинки.
http://alfaromeo33.extra.hu/pdf/33_p4_switch.pdf
Е, и аз имам Permanent 4 и я знам наизуст. Няма такива неща като бушони и бутони. Постоянно е зацепена с електромагнит и компютър (отзад в багажника е и е същия като при 4х4), който я отцепва при спирачка със скорост по-голяма от 60км/ч и при голяма разлика в оборотите на колелата изключва с грешка (лампата 4х4 светва).
Разликата с другите е и че на кардана има вискозен съединител (нещо като автоматична скоростна кутия) който при разлика в оборотите м/у предните и задните колела >5% започва да натяга и да прехвърля повече мощност на задните. Това е достатъчно мисля и да спрем до тук. Вариант с лост при трета серия няма.
И нека пишат знаещи все пак, нищо лично

vikoalfa
10-06-2009, 18:35
Не я знаеш на изуст явно:yawn:.Имаш бушон за ел.магнита и изключва 4х4..Никъде не съм казал,че 3та серия е с лост и че ти имаш копче.

Stranger65
10-06-2009, 18:54
Не я знаеш на изуст явно:yawn:.Имаш бушон за ел.магнита и изключва 4х4..Никъде не съм казал,че 3та серия е с лост и че ти имаш копче.
Да ама този бушон изключва и друго - най-горния в средата

mordohy
11-06-2009, 00:46
Пак се почнахме!Няма нищо лошо в това ,на пръв поглед,но нещо ми се мотаеше в глава от доста време и май е време да го кажа.Допълнителен катализатор беше и един разговор по скайпа,в който един наш колега иска да се откаже от колата си,само защото не може да си я оправи,а не може,защото се страхува да пита във форума,за да не му се смеят останалите и за да не го "нахранят"!Когато по-старите магарета се заритаме,много често останалите не смеят да се намесят,а от това страдаме всички,страда и идеята от която сме се обединили.Понякога се разгорещяваме и не забелязваме,че в спора се е намесил някой нов,който иска да уточни нещо или просто да попита.Много често му отговаряме така,че той повече не се и обажда,а само ни чете простотиите.Да и аз обичам да се счепкам в някой спор.Да и аз понякога използвам думи,които не се изучават в часовете по литература,но винаги съм се стремял да се отнасям много внимателно с новите членове.Мухи не се ловят с оцет!Погледнете нещо много просто!Колко хора в момента четат и колко пишат.Показателно е!Форума е наш,но не е само за нас.Да ще има искри,но нека тия,които са ги предизвикали,след съответните любезности и уточнения,да седнат и да направят един обобщаващ пост,в който да изяснят обстойно проблема.Сега четейки за 4х4 и перманент,ще е много трудно,някой който не знае за какво става въпрос,да се ориентира в проблема.А трябва накрая,някой на човешки език да обясни нещата.Просто и разбираемо.Само тогава ще има полза от викането и ругатните.
За това нека се стремим да разискваме и обясняваме на разбираем език .Нека обръщаме внимание и на най-тъпия въпрос.Такъв не съществувз.Има тъпи отговори.И нека,като отговаряме на някой въпрос,да не отговаряме на конкретния човек,а така сякаш отговаряме на всички.Помислете за нюанса!
Съжалявам,че разспамих темата на колегата и го моля да ме извини,но тука ми се виждаше мястото да споделя тия мои мисли.Все пак,ако модераторите решат,може и да я обособят като нова тема.Но да не я хвърлят в общи приказки.Написах го само за нашата секта.Другите си имат техните си проблеми!:bg:

vikoalfa
11-06-2009, 01:06
Колкото и да не ти се вярва,тук съм съгласен с теб.:drunk:
Крисчо извади голяма метла и наред:bash:

Stranger65
11-06-2009, 12:58
Споровете са източник на прогреса. А и тук не се обиждаме, само малко сме приповдигнали тона. Случва се

Kostadin`
11-06-2009, 20:18
:super: Р4

mordohy
11-06-2009, 22:24
Колкото и да не ти се вярва,тук съм съгласен с теб.:drunk:
Крисчо извади голяма метла и наред:bash:
Що да не ми се вярва,бе Вико!?Това,че сме се сдъвкали някъде не означава нищо.Ние не се познаваме лично,за да има нещо лично между нас.Ще има,когато:drunk:до:sick1:,а до тогава модераторите ще ни:bash:

Stranger65
11-06-2009, 22:54
М/у другото, този вариант на Р4 го ползваха мисля, че модел на форд и дизела на шкода октавия 4х4. Субару също имаха такъв вариант.
Та ако му погледнете елсхемата компа е вързан с АВS-а и скоростомера, електромагнитния съединител се изключва от компа при спиране със скорост над 60км/ч, виско съединителя предава мощност назад или спира в зависимост от разликата в оборотите м/у предни и задни колела, премахването на горния среден бушон изключва 4х4, но и таблото. Ако искате да си го направите ръчно включването има определено място на което да се сложи ключ, но включването не трябва да става по време на движение. На педала на спирачката има и втори бутон за компа на 4х4, освен първия за стоп светлините. Релето за 4х4 се намира отпред вляво на двигателния отсег до това за халогените
Ами да прекратим вече, а? Ако някои иска съвет или помощ -> лс
М/у другото Алфиста я знае моята перманентка. Май ядохме пица един път заедно и с Ради, Лисан (преди последния да се осере в/у моята кола) пица Италия

Имате си раздели, където да спорите по темата, не тук е мястото за това обаче!

рали
13-06-2009, 00:05
:go::big_love:

Stranger65
14-06-2009, 20:39
:notworthy:Ние не спорим нито се караме, просто си пишем за един хубав модел на Алфа

Bobi_33
27-06-2009, 19:22
:notworthy:Ние не спорим нито се караме, просто си пишем за един хубав модел на Алфа

Па да земеш да ми продадеш твоя модел, хвърлям му инжекциона в кофата и съм аз. Гледам си имаш мадерен Фиат с емблема на Алфа:mrgreen: , че мойте скрапове вече сдават багажа:-?

Stranger65
28-06-2009, 10:42
Па да земеш да ми продадеш твоя модел, хвърлям му инжекциона в кофата и съм аз. Гледам си имаш мадерен Фиат с емблема на Алфа:mrgreen: , че мойте скрапове вече сдават багажа:-?
:on_da_beach: , Zdrasti братле,
Нали знаеш, че нещо обичам цифрите, а ти ги пропускаш. Трябва да има алъш-вериш
Поздрави

svilenalpanev
02-06-2010, 20:50
Прочетох доста компетентни мнения и реших да си напиша проблема. Когато карам се чува едно виене от предната част на кардана. Смених му каретата и висящия лагер с тампона. Същата работа. Обаче забелязах, че като включа и задния мост виенето изчезва. Само в момента на отнемане педала на газта се чува нещо.

Bobo
03-06-2010, 01:15
Прочетох доста компетентни мнения и реших да си напиша проблема. Когато карам се чува едно виене от предната част на кардана. Смених му каретата и висящия лагер с тампона. Същата работа. Обаче забелязах, че като включа и задния мост виенето изчезва. Само в момента на отнемане педала на газта се чува нещо.

Ел. виското или не е ползвано много дълго (колата е стояла или е била с ел. проблем) или просто е тръгнало да вика за ново ;)

svilenalpanev
03-06-2010, 19:39
Някой има ли такова нещо, та да го сменям.

mordohy
03-06-2010, 20:36
Преди да сменяш, питай знаещите и патилите!Аз имам такова и си мисля ,че работи, ама не знам нищо за него!Теоретично и по схема е ясно, ама е друго някой, който се е омазал с проблема! Електриката ще я оправим.С бобинажа съм на ти, но виж за останалото ....

svilenalpanev
04-06-2010, 13:30
Дай схема ако имаш.

JORDANGT
05-06-2010, 19:52
Преди да сменяш, питай знаещите и патилите!Аз имам такова и си мисля ,че работи, ама не знам нищо за него!Теоретично и по схема е ясно, ама е друго някой, който се е омазал с проблема! Електриката ще я оправим.С бобинажа съм на ти, но виж за останалото ....

И аз те чакам.Бирата се вкисна,пържолите се развалиха:drunk:

А иначе и аз имам такова(ел.магнит) и го подарявам,но ако някой си го свали.

svilenalpanev
06-06-2010, 17:50
И аз те чакам.Бирата се вкисна,пържолите се развалиха:drunk:

А иначе и аз имам такова(ел.магнит) и го подарявам,но ако някой си го свали.

Кажи кога да идвам да го свалям.

svilenalpanev
07-06-2010, 21:50
Ел. виското или не е ползвано много дълго (колата е стояла или е била с ел. проблем) или просто е тръгнало да вика за ново ;)

Някой разглобявял ли е Ел. виското и дали подлежи на ремонт.

Bobi_33
08-06-2010, 01:14
Някой разглобявял ли е Ел. виското и дали подлежи на ремонт.

Подлежи естествено. Много е елементарно, има един електромагнит и няколко лагера.

svilenalpanev
08-06-2010, 08:37
Подлежи естествено. Много е елементарно, има един електромагнит и няколко лагера.

А лагерите стандартни ли са?

svilenalpanev
16-06-2010, 20:09
Прочетох доста компетентни мнения и реших да си напиша проблема. Когато карам се чува едно виене от предната част на кардана. Смених му каретата и висящия лагер с тампона. Същата работа. Обаче забелязах, че като включа и задния мост виенето изчезва. Само в момента на отнемане педала на газта се чува нещо.

Днес реших да се занимавам с кардана. Едното каре се е разбило за около 50 км. пробег. Някаква фирма ми ги прати от Сф. Смених карето и всичко си дойде на мястото. Явно съм си купил някакви ментета.

svilenalpanev
27-06-2010, 21:14
Някой има ли кардан за Перманент 4?

Stefan Caromov
14-07-2010, 05:29
Добре ,може ли ,за да не отварям нова тема ,да попитам каква е разликата между перманент 4 и другото 4х4? Имал съм преди мнооооого години едно от двете . Беше 4х4 ,старата маска ,новото табло и новите дръжки ,обаче задното се вклячваше от лост (като втори скоростен лост )Кво съм имал ???Колата беше по талон 88 година

Kris
14-07-2010, 10:15
имал си 4х4, не п4