PDA

View Full Version : Светнаха ми плафоните...



krasisashkov
25-05-2009, 23:02
Колеги,на 155 ми светнаха плафоните в купето и докато не падне акумолатора не гаснат.Сега са с изкубана букса .Дайте някаква идея ,как да се оправи или поне някои да знае от каде се управлява това.

mimouzunov
25-05-2009, 23:57
Колеги,на 155 ми светнаха плафоните в купето и докато не падне акумолатора не гаснат.Сега са с изкубана букса .Дайте някаква идея ,как да се оправи или поне някои да знае от каде се управлява това.

Малко е шантаво ,ама си мисля ,че електрониката за плафона седи под задната седалка!!!Една черна кутия е... Нещо тя маи е заминала ама трябва повече инфо да дадеш какво сее случило и тн... за да може да :magic: и да тръгне :Tease:

go4ko
26-05-2009, 00:27
при мен почнаха първо да мигат като мигачи,после взеха да светят постоянно,разкачих и аз като тебе буксите и на 2-та плафона.
на пролет свалях задните седалки пипах тази черна кутийка,проверих си за хлабини на кабелите,сглобка на всичко и:magic:нямам грижи.
успех!

krasisashkov
26-05-2009, 01:10
знам е таз кутия но незнаех за какво е ....аз разглобих таблото и каде ли не рових ,но само там не сам пипал.....да полуде я .Ами един път гаснат след 10...15 секинди или след като подадеш контакт,друг път светят постоянно .Утре ще изкубя таз седалка и ще видя таз кутия .Благодаря Ви колеги!!!!!

krasisashkov
26-05-2009, 01:20
Колата е почти нова,купена е от кореком 93 година,сега е на 83 хил.аз сам и 2 собственик,карам е 2 години и познавам колата от както е купи 1-вият й собственик - приятел ми е .Купи си 156 и таз само де не ми е подари ,много сам му благодарен и ми даде още части за един двигател и едно купе,и почти всичко за трансмисията и окачването .Няма думи да му благодаря.Имам и 156 1,8 16V TS ,но е на сина ми.

Furious 155
26-05-2009, 01:21
Колата е почти нова,купена е от кореком 93 година,сега е на 83 хил.аз сам и 2 собственик,карам е 2 години и познавам колата от както е купи 1-вият й собственик - приятел ми е .

я пусни някоя снимка на тая млада мома(на под 100к км)!

krasisashkov
26-05-2009, 01:45
справих се .....

venko
26-05-2009, 08:07
155-чката изглежда много лачена:bravo:

robygas
26-05-2009, 08:52
Управлението на плафоните и релето време наистина седи под задната седалка, но имаше и един кабел ,доколкото си спомням е черен който минава през праговете и управлява точно това реле което трабва да загаси плафоните след определно време. Може да се провери с обикновена пробна лампа. Мисля, че беше "Маса".
П.П. Колата е страшна.......

DJ Vladic
29-05-2009, 01:08
Хех.. и аз имам същия проблем и ме дразнеше ама като не ми се занимава и като не разбирам не ми се бута.Просто свикнах с него.Но никога не остава светнат....!ПОнякога за по-дълго свети.... просто си прави каквото си иска :) поздрави за колата Краси

krasisashkov
29-05-2009, 01:26
И това правеше каквото си иска ,остановисе ,че буксата ,както ми казаха колегите под седалката и сега е супер :):):) не сам като бунак на тъмно каде да удена ключа да е запаля ..:):) БЛАГОДАРЯ ВИ КОЛЕГИ ЗА ПОМОЩА !!!!!

The_Game
01-06-2009, 19:23
Някой ще ми разсясни ли как е реализирано управлението на цялата тая работа.

Няма бутончета на праговете които вратите да натискат, както са и повече атомобили.

Като щракна лостчето за затваряне на вратата с отвертка и плавона и чек панела гаснат. Бутончето вътре в механизма за заключване ли е или въобще не е бутонче ами е нещо друго?

krasisashkov
01-06-2009, 22:04
Системата е изградена максимално просто и същевременно интелигентно присъщо за марката ....в вратите са сложени някакви изключватели :при затворени врати - нула,при отворени - еденица (все още не ми се е налагало да разглобя вратите,но когато се наложи ще го направя и ще разбера какви са :),предполагам някакви ЦЕКАТА ), в двата плафона влизат по три края:минус(черен),постоянен плюс(червен),плюс управление (бял отзад и бяло/лилав отпред).Всичките тез провидника влизат в един управляващ син блок под задната седалка плюс още два сиво/черен и сиво/кафяв -единия от изключвателите на вратите,другия от контактния ключ за стартиран на агрегата.
При отваряне на някоя от вратите се подава постоянен плюс на сиво/кафявия и системата влиза в време режим от примерно 2 минути, като подава плюс на управляващите червени кабели към двата плафона и те светят .При подаване на контакт от стартиращия ключ (и затворени врати) се подава плюс на сиво/черния и той разпада системата,респективно прекратява (разпада се системата и влиза в стенбай режим) подаването на плюс на двата червени управляващи и плафоните гаснат .
Управляващия блок е изграден максимално просто с заменяени елементи и каквото и да се случи е ремонтируем:3 транзистора ,един интеграл -предполагам че е Ц-е мост коио чете еденица и нула и управлява краиния транзистор който играяе ролята на ключ,5 кондензатора,няколко диода ,резистори и 4...5 ценера .Всеки един който малко разбира може и сам да си го дефектоскопира и да си го отремонтира с елементи които са стотинки.Блока е максимално варо :machinegunner: защитен от обратно подаване,така че трудно може да изгори.

toki4a
01-06-2009, 22:54
се си мислия че проблема идва от плафона на багажника .колега пробваи като му откачиш буксата дали го има проблема пак ...,ако изчезне провери и жиците на сснопа които свързва купето с самия капак на багажника ,имам предвид с гумената обложка:cheers:

krasisashkov
08-06-2009, 21:00
Егати дивотията ,разглобих цялата кола .проследих кабел по кабел .... и нищо:evilsmiley: ,сега когато валя разбрах нещо:малко да завали и всичко се оправя,после като изсъне всичко пак се скапва ,ПРЕДПОЛАГАМ ,ЧЕ ИМА ПОЛТАРГАИС :evil::):):):) и ме е взел на базик с тез плафони:pp: