View Full Version : Светнаха ми плафоните...
krasisashkov
25-05-2009, 23:02
Колеги,на 155 ми светнаха плафоните в купето и докато не падне акумолатора не гаснат.Сега са с изкубана букса .Дайте някаква идея ,как да се оправи или поне някои да знае от каде се управлява това.
mimouzunov
25-05-2009, 23:57
Колеги,на 155 ми светнаха плафоните в купето и докато не падне акумолатора не гаснат.Сега са с изкубана букса .Дайте някаква идея ,как да се оправи или поне някои да знае от каде се управлява това.
Малко е шантаво ,ама си мисля ,че електрониката за плафона седи под задната седалка!!!Една черна кутия е... Нещо тя маи е заминала ама трябва повече инфо да дадеш какво сее случило и тн... за да може да :magic: и да тръгне :Tease:
при мен почнаха първо да мигат като мигачи,после взеха да светят постоянно,разкачих и аз като тебе буксите и на 2-та плафона.
на пролет свалях задните седалки пипах тази черна кутийка,проверих си за хлабини на кабелите,сглобка на всичко и:magic:нямам грижи.
успех!
krasisashkov
26-05-2009, 01:10
знам е таз кутия но незнаех за какво е ....аз разглобих таблото и каде ли не рових ,но само там не сам пипал.....да полуде я .Ами един път гаснат след 10...15 секинди или след като подадеш контакт,друг път светят постоянно .Утре ще изкубя таз седалка и ще видя таз кутия .Благодаря Ви колеги!!!!!
krasisashkov
26-05-2009, 01:20
Колата е почти нова,купена е от кореком 93 година,сега е на 83 хил.аз сам и 2 собственик,карам е 2 години и познавам колата от както е купи 1-вият й собственик - приятел ми е .Купи си 156 и таз само де не ми е подари ,много сам му благодарен и ми даде още части за един двигател и едно купе,и почти всичко за трансмисията и окачването .Няма думи да му благодаря.Имам и 156 1,8 16V TS ,но е на сина ми.
Furious 155
26-05-2009, 01:21
Колата е почти нова,купена е от кореком 93 година,сега е на 83 хил.аз сам и 2 собственик,карам е 2 години и познавам колата от както е купи 1-вият й собственик - приятел ми е .
я пусни някоя снимка на тая млада мома(на под 100к км)!
krasisashkov
26-05-2009, 01:45
справих се .....
155-чката изглежда много лачена:bravo:
Управлението на плафоните и релето време наистина седи под задната седалка, но имаше и един кабел ,доколкото си спомням е черен който минава през праговете и управлява точно това реле което трабва да загаси плафоните след определно време. Може да се провери с обикновена пробна лампа. Мисля, че беше "Маса".
П.П. Колата е страшна.......
DJ Vladic
29-05-2009, 01:08
Хех.. и аз имам същия проблем и ме дразнеше ама като не ми се занимава и като не разбирам не ми се бута.Просто свикнах с него.Но никога не остава светнат....!ПОнякога за по-дълго свети.... просто си прави каквото си иска :) поздрави за колата Краси
krasisashkov
29-05-2009, 01:26
И това правеше каквото си иска ,остановисе ,че буксата ,както ми казаха колегите под седалката и сега е супер :):):) не сам като бунак на тъмно каде да удена ключа да е запаля ..:):) БЛАГОДАРЯ ВИ КОЛЕГИ ЗА ПОМОЩА !!!!!
The_Game
01-06-2009, 19:23
Някой ще ми разсясни ли как е реализирано управлението на цялата тая работа.
Няма бутончета на праговете които вратите да натискат, както са и повече атомобили.
Като щракна лостчето за затваряне на вратата с отвертка и плавона и чек панела гаснат. Бутончето вътре в механизма за заключване ли е или въобще не е бутонче ами е нещо друго?
krasisashkov
01-06-2009, 22:04
Системата е изградена максимално просто и същевременно интелигентно присъщо за марката ....в вратите са сложени някакви изключватели :при затворени врати - нула,при отворени - еденица (все още не ми се е налагало да разглобя вратите,но когато се наложи ще го направя и ще разбера какви са :),предполагам някакви ЦЕКАТА ), в двата плафона влизат по три края:минус(черен),постоянен плюс(червен),плюс управление (бял отзад и бяло/лилав отпред).Всичките тез провидника влизат в един управляващ син блок под задната седалка плюс още два сиво/черен и сиво/кафяв -единия от изключвателите на вратите,другия от контактния ключ за стартиран на агрегата.
При отваряне на някоя от вратите се подава постоянен плюс на сиво/кафявия и системата влиза в време режим от примерно 2 минути, като подава плюс на управляващите червени кабели към двата плафона и те светят .При подаване на контакт от стартиращия ключ (и затворени врати) се подава плюс на сиво/черния и той разпада системата,респективно прекратява (разпада се системата и влиза в стенбай режим) подаването на плюс на двата червени управляващи и плафоните гаснат .
Управляващия блок е изграден максимално просто с заменяени елементи и каквото и да се случи е ремонтируем:3 транзистора ,един интеграл -предполагам че е Ц-е мост коио чете еденица и нула и управлява краиния транзистор който играяе ролята на ключ,5 кондензатора,няколко диода ,резистори и 4...5 ценера .Всеки един който малко разбира може и сам да си го дефектоскопира и да си го отремонтира с елементи които са стотинки.Блока е максимално варо :machinegunner: защитен от обратно подаване,така че трудно може да изгори.
се си мислия че проблема идва от плафона на багажника .колега пробваи като му откачиш буксата дали го има проблема пак ...,ако изчезне провери и жиците на сснопа които свързва купето с самия капак на багажника ,имам предвид с гумената обложка:cheers:
krasisashkov
08-06-2009, 21:00
Егати дивотията ,разглобих цялата кола .проследих кабел по кабел .... и нищо:evilsmiley: ,сега когато валя разбрах нещо:малко да завали и всичко се оправя,после като изсъне всичко пак се скапва ,ПРЕДПОЛАГАМ ,ЧЕ ИМА ПОЛТАРГАИС :evil::):):):) и ме е взел на базик с тез плафони:pp:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.