PDA

View Full Version : Ръчни или Автоматични скорости



Kostadin`
28-05-2009, 19:53
Интересно ми е да чуя и вашто мнение.Аз лично предпочитам ръчните скорости.Карал съм и автоматик и не го харесвам особено.Предпочитам да си сменям сам скоростите,отколкото някой друг.Спореди мене ръчните са по-добре.Мисля че при автоматичната скоростна кутия се губи част от удоволствието да шофираш.

wallbanger
28-05-2009, 19:56
Селеспийд е отговора !!!!!!!!!!!!

pacho_kardana
28-05-2009, 19:57
Интересно ми е да чуя и вашто мнение.Аз лично предпочитам ръчните скорости.Карал съм и автоматик и не го харесвам особено.Предпочитам да си сменям сам скоростите,отколкото някой друг.Спореди мене ръчните са по-добре.

Зависи за какво ти трябва...

wallbanger
28-05-2009, 20:02
Нали се сещате , че тук може да стане малко като "бензин или дизел " спора :D

Kostadin`
28-05-2009, 20:05
Нали се сещате , че тук може да стане малко като "бензин или дизел " спора :D
Аз не искам да създавам спорове просто ми е интересно и чуждото мнение.И ще помоля всеки който му се спори да не го прави тук.Съжалявам,че забравих да сложа като отговор и Полуавтоматична.

wallbanger
28-05-2009, 20:15
Съжалявам , колега , досега просто ти спамех темата ,май ;) Както ти е отговорил pacho_kardana : зависи за какво ти трябва ... Тук моето лично мнение е , че ск.кутии от типа на Селеспийда , съчетават предимствата и на ръчната ( да си я цедиш примерно ) и на автомата (особено за градски условия ) . Не съм гласувал , но ще ти кажа че от 13-14 000 км , които съм навъртял на моята колица , не повече от 3-4 км (не хил) са били на Сити режим . :rockon:

digitalundgrd
28-05-2009, 20:24
Предпочитам ръчни, но ако имаше отговор "полуавтомат с пера" щях да гласувам за него :)

code
28-05-2009, 21:06
Ръчната кутия е отживелица, никога повече няма да си купя кола с ръчка.:brickwall:

Fear
29-05-2009, 09:33
За задръстванията в града - автоматик.
За каране за кеф, когато няма трафик - ръчни. Може и такива с пера на волана или пък най-хубаво - секвенционални. :wub:

Galeano
29-05-2009, 09:37
Автоматика е истината.

RPWWD
29-05-2009, 09:44
Слава богу, 159-ката се предлага с традиционна автоматична скоростна кутия и именно такава ще си закупя. Откачи ми се ръчичката от ръгане на скорости в София, просто вече тук не е за традиционна кола. Дори се замислям да мина на вариант Панда, да му се не види, няма къде да паркирам като хората, изпоодраха ми броните, та пак трябва да ги пребоядисвам, аман вече! :shoot:

digitalundgrd
29-05-2009, 09:48
Колега мен ми издраха и покрива ( тъпи завистливи ко*елета), за броните да не говорим....Нормално е в град като София все ще се намери някое "доброжелателче" или "фитипалди" да те задере или да направи нарочно някоя мизерия!

Но наистина за Софийския трафик истината е в автоматика....

koolio
29-05-2009, 09:50
Аз съм от твърдите противници на автоматика. За мен шофирането е удоволствие, а автоматикът убива удоволствието. Не ми е приятно чувството, че някой кара колата вместо мен.
А неудобството в градски условия се компенсира от подлакътника.:idea2:

Illusion
29-05-2009, 11:51
Докато са ми в изправност дясната ръка и левия крак, е ясно какво бих предпочела.

Galeano
29-05-2009, 12:48
Съвременните автоматици, не отстъпват по нищо на ръчките. Мерси накарал съм се на ръчки. Да не говорим как си измъчваме и женичките, дето не само са принудени да карат по нашите псевдо пътища, пълни с малоумни рацери, та трябва и скорости да сменят.

Pepo
29-05-2009, 12:59
Едно голямо "ЗА" автоматичната скоростна кутия. Който е имал кола с такава, не му се качва на :drive: после

pent
29-05-2009, 13:07
именно.. да не казвам голяма приказка от сега, но следващата ми кола мисля да е с автоматични скорости :)

Xman
29-05-2009, 13:10
Аз понеже съм сторимоден, предпочитам ръчката:shoot:

Pepo
29-05-2009, 13:49
Аз понеже съм сторимоден, предпочитам ръчката:shoot:

Е, така е 'щото в тоя форум всички са фераристи :dance:
Шегувам се, разбира се и без лоши чувства.

Така реагира мой познат италианец, когато го попитах защо като се пише такъв голям националист, новозакупената му кола е френски дизелов автоматик. Та човекът ми отговори на чист български и с много приятен акцент - "Абе, ма'ни я тая работа...В Италия всички са луди. Фераристи - искат да местят скоростни лостове?!!"

detelazurno
29-05-2009, 14:01
Полуавтоматик :alien:

fred
29-05-2009, 14:05
Карал съм и двете и предпочитам ръчните скорости

soldier
29-05-2009, 14:16
Това е се едно кола с ел. джамове и без ел. джамове. Щом се плаща и се води екстра е много ясно, че е по-добре :smile:

PEPI-2ALFA
29-05-2009, 14:57
Съвременните автоматици, не отстъпват по нищо на ръчките...
Ммого точно. Откакто преди няколко години (не помня точно кога) Ферари пуснаха модел (не помня точно кой) с автоматични скорости (или полуавтоматични), който ускоряваше по-бързо в авт. режим, отколкото в ръчен вече не съм толко против автоматичните.

Pepo
29-05-2009, 15:00
Полуавтоматик :alien:
Извинете, но бихте ли обяснили що е то полуавтоматик? Питам съвсем добронамерено. Роботизирана механична скоростна кутия ли?

detelazurno
29-05-2009, 15:25
Извинете, но бихте ли обяснили що е то полуавтоматик? Питам съвсем добронамерено. Роботизирана механична скоростна кутия ли?

Полуавтоматика е като на Формула 1 например. Напоследък и в повечето нови атомобили се вгражда. Ти решаваш кога да превключиш, но не използваш лост за цетлта. Системата е електронна към която ти просто подаваш сигнал за превключване на по-горна или долна предавка. От там на татък електрониката си върши работата. Няма начин да не виждал автомобил с палчета на волана (един за качване на предавки и един за сваляне)

Galeano
29-05-2009, 15:30
Ммого точно. Откакто преди няколко години (не помня точно кога) Ферари пуснаха модел (не помня точно кой) с автоматични скорости (или полуавтоматични), който ускоряваше по-бързо в авт. режим, отколкото в ръчен вече не съм толко против автоматичните.

Мдаа, а освен това автоматичните кутии значително щадят двигателя и удължават неговия живот.

Fear
29-05-2009, 15:31
E, на практика вече всички автоматици имат и "ръчен" режим на превключване.
Само че е изнесен на самия лост - буташ го по-встрани и след това, буташ напред за една предавка нагоре и дърпаш назад за връщане на предавка. :)
"Ръчен" е в кавички, защото пак електрониката/робота сменя предавките, но ти му казваш кога да го направи. :)

Мдаа, а освен това автоматичните кутии значително щадят двигателя и удължават неговия живот.
Е това е, 'щото на режим "Comfort" или каквото е там, сменят предавките на 3000 оборота. :tooth:

Pepo
29-05-2009, 15:35
.

Pepo
29-05-2009, 15:35
Полуавтоматик :alien:


Извинете, но бихте ли обяснили що е то полуавтоматик? Питам съвсем добронамерено. Роботизирана механична скоростна кутия ли?


Полуавтоматика е като на Формула 1 например. Напоследък и в повечето нови атомобили се вгражда. Ти решаваш кога да превключиш, но не използваш лост за цетлта. Системата е електронна към която ти просто подаваш сигнал за превключване на по-горна или долна предавка. От там на татък електрониката си върши работата. Няма начин да не виждал автомобил с палчета на волана (един за качване на предавки и един за сваляне)
Аха. За конвенционалния автоматик съм чувал, че основната роля се изпълнява от хидравличен трансформатор, който играе функцията на съединител, но се изисква висока кубатура на двигателя, а и загубите са около 10% от мощността.
А какъв принципът на работа на тази т.нар "полуавтоматична" скоростна кутия?

detelazurno
29-05-2009, 15:52
Аха. За конвенционалния автоматик съм чувал, че основната роля се изпълнява от хидравличен трансформатор, който играе функцията на съединител, но се изисква висока кубатура на двигателя, а и загубите са около 10% от мощността.
А какъв принципът на работа на тази т.нар "полуавтоматична" скоростна кутия?

Честно казано не съм запознат. Аз като полуавтоматик знам точно това което ти обясних по-горе. Предполагам, че е еволюирала версия на скоростните кутии за които Fear спомена-авотоматична скоростна кутиа с възможност за ръчното й контролиране (буташ лоста в страни от положение D и там вече имаш ход нагоре или надолу съотвено за качване на предавка или сваляне). Сега това става с палчета на волана.

Galeano
29-05-2009, 16:01
Е това е, 'щото на режим "Comfort" или каквото е там, сменят предавките на 3000 оборота. :tooth:

Да, но основно са избегнати вибрациите в ниските обороти, които не са особенно здравословни. :smile:

Fear
29-05-2009, 16:20
Да, но основно са избегнати вибрациите в ниските обороти, които не са особенно здравословни. :smile:
Какви са тези вибрации в ниските и как по-точно са избегнати? За пръв път чувам такова нещо. :)

mimouzunov
29-05-2009, 16:54
:haha:
Да, но основно са избегнати вибрациите в ниските обороти, които не са особенно здравословни. :smile:

Бобби
29-05-2009, 17:43
До 30 годишна възраст на ръчка...за да може да усетиш управлението и поведението на колата....а след това на автомат:idea2:
п.с. по лесно е от ръчка да минеш на автомат(и по приятно:))....от колкото обратното.

Galeano
29-05-2009, 18:17
Какви са тези вибрации в ниските и как по-точно са избегнати? За пръв път чувам такова нещо. :)

Например като е за 2ра пък ти я мъчиш на 3та. Или я караш на 5та с 50.

Bonev
29-05-2009, 19:15
Ръчката му е майката...:evilsmiley:

code
29-05-2009, 21:25
Е това е, 'щото на режим "Comfort" или каквото е там, сменят предавките на 3000 оборота. :tooth:
Това са глупости в момента в който настъпиш цеди до последно, който е карал нов автоматик знае, че всичко останало е смях.

Vlado_PK
31-05-2009, 23:55
Аз съм повече за ръчките и надали скоро ще си купя автомат въпреки че както правя на ден не по-малко от 150км в София се замислям че и автомата си е удобство!

georgyg
01-06-2009, 09:16
Аз пък съм за автоматик, особено при страховитите задръствания в милата ни столица.

zdravio
01-06-2009, 09:17
ТВЪРДО Ръчка...:mrgreen:

soldier
01-06-2009, 09:33
Някой може ли да ми каже предимствата на ръчните скорости?

Fear
01-06-2009, 09:41
Някой може ли да ми каже предимствата на ръчните скорости?
Aми зависи, на мен ми е кеф да сменям скоростите, когато ускорявам, а също така и когато спирам. Когато е слабо движението, на практика не ползвам спирачките, освен в последните 10-15 метра, където трябва да спра на място.

А иначе, вчера ходих след Бистрица към Железница - ами кеф си е, като видиш завоя да бутнеш един зъб надолу и да влезеш в него, след това на излизането, газ и качваш следващата предавка...

Кефът е пълен, особено като няма движение. Автоматика за мен не може да ми даде такова усещане при каране. :)

Това са за мен предимствата на ръчните скорости.

koolio
01-06-2009, 10:28
Някой може ли да ми каже предимствата на ръчните скорости?

Предимството е, че сам си управляваш колата. Ако не обичаш да шофираш, разбира се, това е недостатък.:hvala:

fade
01-06-2009, 10:57
Аха. За конвенционалния автоматик съм чувал, че основната роля се изпълнява от хидравличен трансформатор, който играе функцията на съединител, но се изисква висока кубатура на двигателя, а и загубите са около 10% от мощността.
А какъв принципът на работа на тази т.нар "полуавтоматична" скоростна кутия?

Има различни принципи, но мисля че най-бърза е TipTronic на Porsche от не-планетарните кутии. Тя е с два съединителя и работи с изкл. бързо и плавно предаване на въртящият момент и много по-сигурно за разлика от SeleSpeed. Лично аз не бих си купил SeleSpeed! Шофирал съм 2,4l 159 със SeleSpeed... също така и 2.5l Jetta 2006 с TipTronic. Има голяма разлика! Особено когато включиш TipTronic системата в режим Sport. Иначе си прав за огромните загуби в старите автоматици с хидравлични трансформатори да не споменаваме колко са сложни и най-вече тежки и наистина потребяват около 10-12% повече енергия тъй като я губят в топлина при вътрешното триене в маслото на трансформатора.
Ако искаш да научиш повече ето ти едно хубаво помагало (http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission14.htm)!

П.П. Забравих... Аз също предпочитам автоматизирана скоростна кутия, но с възможност и за ръчно управление...

zdravio
01-06-2009, 12:11
Предимството е, че сам си управляваш колата. Ако не обичаш да шофираш, разбира се, това е недостатък.:hvala:
:handshake: Ръчните скорости дават още едно ниво на горе кеф!

mik mik
01-06-2009, 12:30
селеспийд е истината иначе и ръчка е добре.... чист автоматик само в някоя мноооооооо мазна кола за над 100 бона :BIGsmile::BIGsmile::BIGsmile:

soldier
01-06-2009, 19:12
Абе и мен ми е кеф да ръчкам там скоростите, но като падна в задръстване 30мин целия кеф умира. За това като цяло бих предпочел автоматика, а даже не съм и карал такава кола

benji_gb
01-06-2009, 22:45
За София наистина автоматика е добро решение особено ако трябва да прекосиш целия град в пиковите часове. Но на мен ми харесва повече ръчната ск. кутия

ФЕРАРИСТ
01-06-2009, 22:48
И едното и другото си имат предимства, но аз съм тип дривер дето не харесва автоматика......

Jivko7777
23-09-2009, 00:17
Ръчни, разбира се ;-)

botsos
23-09-2009, 16:38
Aми зависи, на мен ми е кеф да сменям скоростите, когато ускорявам, а също така и когато спирам. Когато е слабо движението, на практика не ползвам спирачките, освен в последните 10-15 метра, където трябва да спра на място.

А иначе, вчера ходих след Бистрица към Железница - ами кеф си е, като видиш завоя да бутнеш един зъб надолу и да влезеш в него, след това на излизането, газ и качваш следващата предавка...

Кефът е пълен, особено като няма движение. Автоматика за мен не може да ми даде такова усещане при каране. :)

Това са за мен предимствата на ръчните скорости.

Колега, дай да ти покажа как се минава тоя път със Селеспийд и да видиш, как на влизане в завоя настъпваш педала на газта рязко и до долу.... Повярвай ми - това с ръчните скорости не можеш да го направиш....

SFINKS
23-09-2009, 16:45
автомат естествено :BBQ:
а резултатите до момента са голям смях

DarkKnight
23-09-2009, 17:02
автомат естествено :BBQ:
а резултатите до момента са голям смях
Защо да са смях? На мен ми харесват ръчните скоростни кутии (не полу-автоматични или автоматични), не ми пречи в задръстванията да включвам на първа. Аз обичам да карам във всеки аспект. Това сигурно защото съм малък. Като минат годинките ще ми дойде друг акъл, но за момента не искам кола с автоматични скорости (карал съм и автоматик и не ми е готино, губи ми се тръпката от шофирането, а аз обичам да карам). А и да не пропусна да кажа, че минавам доста километри всекидневно и то в София, но... Ръчните скорости са си тръпка :go:

SFINKS
23-09-2009, 17:05
Защо да са смях? На мен ми харесват ръчните скоростни кутии (не полу-автоматични или автоматични), не ми пречи в задръстванията да включвам на първа. Аз обичам да карам във всеки аспект. Това сигурно защото съм малък. Като минат годинките ще ми дойде друг акъл, но за момента не искам кола с автоматични скорости (карал съм и автоматик и не ми е готино, губи ми се тръпката от шофирането, а аз обичам да карам). А и да не пропусна да кажа, че минавам доста километри всекидневно и то в София, но... Ръчните скорости са си тръпка :go:

въпреки че си малък ако покараш малко повече автоматик няма да искаш да чуеш да ръчка .
какъв автоматик си карал и колко ?

DarkKnight
23-09-2009, 17:15
1 седмица мерцедес 200Д мисля че беше.

Fear
23-09-2009, 17:16
Колега, дай да ти покажа как се минава тоя път със Селеспийд и да видиш, как на влизане в завоя настъпваш педала на газта рязко и до долу.... Повярвай ми - това с ръчните скорости не можеш да го направиш....
Зависи, най-вече от шофьора. :)
Не съм карал Selespeed, не знам колко бързо превключва предавките.
Новите там DSG кутии например съм сигурен, че са по-добри и по-бързи дори и от майстор шофьор с ръчни скорости.

Нямам нищо против автоматиците, но все още не са ми писнали ръчните скорости, дори и в задръстванията не ми пречат. :)

BatVas
23-09-2009, 17:21
Aбе и аз преди няколко години щях да кажа ръчни , ама сега с тия задръствания в София и особенно след като на всички алфи който съм имал досега съединителя им не е от най-меките, направо си е за автоматична.
НО има едно НО - за да си взема с автоматична трябва колата или да е дизелова или да е бензин, ама с повечко мощност и въртящ момент .
Но определено като покараш малко в София съвременен автоматик виждаш колко е удобно.

rusiq86
23-09-2009, 17:34
Карал съм автоматик форд Ф350, форд екскържън, шевролет тахо,шевролет силверадо, бокс трак, и още няколко и мнението ми е че автоматика е добър за колеми товарни коли или за град с огромни задръствания, но не е тръпка и като караш дълго автоматик ти липсва ръчна.

pacho_kardana
23-09-2009, 17:43
Зависи, най-вече от шофьора. :)
Не съм карал Selespeed, не знам колко бързо превключва предавките.
Новите там DSG кутии например съм сигурен, че са по-добри и по-бързи дори и от майстор шофьор с ръчни скорости.

Нямам нищо против автоматиците, но все още не са ми писнали ръчните скорости, дори и в задръстванията не ми пречат. :)

Да но все пак с ръчните скорости запазваш спортия дух! :pokey:

Turbon
23-09-2009, 17:44
100% ръчка,автоматика е за пенсионерите и мързелите :grandpa:

ФЕРАРИСТ
23-09-2009, 20:34
Аз съм от твърдите противници на автоматика. За мен шофирането е удоволствие, а автоматикът убива удоволствието.
Подкрепям.....

rusiq86
09-10-2009, 02:55
Най добре и двете. Ръчна за удоволствие, автоматик за задръствания в големите градове, ще е мн удобно.

nasty
09-10-2009, 06:47
Офф тоя спор найстина е стил "бензин вс дизел"
Алфите повечето са ръчки - изключението е селеспийда , др автоматик дето предлагат не е добър както на конкурентите точно в за разход и бързина на превключване.
Ако имахме пари да дадем за ново бмв с двойния съединител тогава ще разберете какво е кеф от каране.
Или още повече пари за ферари с тяхната скоростна за 60мили секунди смяна на скорос.
Технологийте се развиват вървете и вие с тях!!!

Fear
09-10-2009, 09:40
Офф тоя спор найстина е стил "бензин вс дизел"
Алфите повечето са ръчки - изключението е селеспийда , др автоматик дето предлагат не е добър както на конкурентите точно в за разход и бързина на превключване.
Ако имахме пари да дадем за ново бмв с двойния съединител тогава ще разберете какво е кеф от каране.
Или още повече пари за ферари с тяхната скоростна за 60мили секунди смяна на скорос.
Технологийте се развиват вървете и вие с тях!!!
E да, ама тъкмо защото не можем да си позволим новите технологии, аз предпочитам ръчни скорости. :metal:

rusiq86
09-10-2009, 10:04
Не става дума само за Алфа Ромео, а въобще като избор. И двете иамт приемущество, ръчните са за спортно каране, автомата за комфор, и найстина има комфорт най вече на дълго и в задръстания, и говоря за нови хубави скъпи коли автомат над които имам наблюдения. Иначе ако питаш мен най-добре с пера от волана да се сменят скоростите :)