View Full Version : 1.4-1.6 ТС турбо размисли
iavorpalazov
02-06-2009, 12:45
Пускам тази тема да поръсаждаваме за турбинирането на малките ТС (1.4-1.6) двигатели.Макар и "малки" и те могат да се поотпушат,каде повече каде по малко,но има и едно голямо НО,и то е имат ли основата?имат ли достатъчно здрави карантии?колко като време ще издътжът?е да ако го направиш добре ще издържи повече и ще изкарташ повече коне,но каде е границата все пак. Ако се използват сток бутала,биели,валове и т.н.И ако се сменят разбира се.Какво турбо да използваме и защо?Някои ще кажат "сменяи двигателя",други "сменяи колата",но има хора като мене които изкат точно тази кола да си направят,а каквото изкарат като мощост все файда.Нека направим една малолитражна всекидневна турбо Алфа...даже и на мнения само.
Кой каквото знае да пише и да дава мнения,ако не друго може да направим една доста поучителна тема за доста от колегите във форума.
iavorpalazov
02-06-2009, 16:59
Добре,аз ще започна с примерен проек за 1.4ТС.
Турбина GT1544 http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT15/GT1544_454083_2.htm малка,надута до макс 0.7-0.8 бар от ~2800об/мин до 4500об/мин.Инжектори 280сс ще свътшат работа.Кулер (не съм гледал някой определен).Електроника-можеби една Мега.Пълна ревизия на блока и главата.За СС може ди с 2-ве гарнитури с метална посредата.
Това е примерно всичкото.Но трябва да се започне от някате.
Е, то има серийно автомобили, които се произвеждат с 1,4 турбо-бензинови двигатели. Можеш да провериш, те какви характеристики имат и от там да изходиш за евентуални очаквания относно коне и въртящ момент.
Относно сток карантиите - те те ограничават от гл. т. на максимално допустимото налягане, подадено от турбината. Да речем, че сток карантии държат налягане до +0,5bar. Лошото е, че неизменно идва ред и на провокиращия въпрос - "Какво ще стане, ако надуя на 0,7-0,8bar?" ...и резултата не закъснява разбира се ;) - счупен двигател.
В общи линии е това. Е, във форума вече има доста хора с практически опит в турбинирането на двигатели, та се надявам и те да кажат своята тежка дума ;)
iavorpalazov
02-06-2009, 17:55
Според Турбо калкулаторите при надув от 0.5 бар на 1.4 ТС излиза около 150к.с.Ако приемем че това е допустимото за сток вътрешности,и решим да му дадем 0.8 бар какво следва?Смяна на какво?
П.С. За 1.6 ТС при 0.5 бар излиза 180к.с. пак по турбо калк.
SandoOne
02-06-2009, 18:40
Според Турбо калкулаторите при надув от 0.5 бар на 1.4 ТС излиза около 150к.с.Ако приемем че това е допустимото за сток вътрешности,и решим да му дадем 0.8 бар какво следва?Смяна на какво?
П.С. За 1.6 ТС при 0.5 бар излиза 180к.с. пак по турбо калк.
Вкарва по - яко въздух в двигателя и се износва по бързо тва става като надува на 0.8
Първо,прекалено много разчиташ на онлайн-калкулатори,има величини които се променят като например специфичния коефицент ,и много други,АФР,степен на компресия,ход,диаметър на бутало,разпределителни валове и ред други неща.
Второ,ако изкаш да пробваш колко ще изкара,си приготвяш резервен двигател,правиш първия и почваш да го надуваш и гледаш последствията-и чак тогава на втория мотор прилагаш всичко изпитано и подсилено на втория.
Въпрос,как ще се справиш с вариатора????????
Друго,тези мотори оригинално работят на 90 градуса на охладителната с-ма,след поставянето на турбина ,трябва да помислиш за охлаждането!!!!!!!!!!
Как смяташ да разредиш мотора???????С тези тънки шпилки едва ли ще удържи на 0,5,камо ли на повече.
Едно от най важните неща на един двигател е ,мазането,те горките и така си нямат хубаво мазане,а с турбо ,и най вече още един консуматор на масло.
Незнам какви са ти познанията за двигатели с вътрешно горене и техните с-ми,но ще ти препоръчам да изнамериш някаква литература и да почетеш малко и след това да се нагърбваш с такива задачи.
Сега ти ще ми държиш реч,най вероятно,относно разбирането ти на нещата,но ще те попитам:
1-Знаеш ли как се смята една турбина за даден двигател(и какви параметри има тя).
2-ро,Знаеш ли каква е разликата м-у ковани бутала и ляти(за турбо мотори и за атмосферни).
3-то,Много от моторите с турбо са гръмнали не от механични причини и надежност,а от неправилно мапване на електрониката която използват.
Но все пак,ако си решен на много труд и ходене по мъките(за средствата нема да ти говоря),успех.
hristiqn
02-06-2009, 22:59
В такива филми ще се вкараш с този мотор и повярвай ми никога няма да стане напълно , мое мнение това ще ти е най-голямата грешка :Topic-is-closed-bg:
SandoOne
02-06-2009, 23:44
Виж на 2.0 ТС или 2.5 си заслужава да и резнеш едно турбо поне да върви и един чип :) ......
iavorpalazov
03-06-2009, 00:00
Темата я пуснах не зада ми кажете какво да правя с моята кола,просто дадох пример с нея.А за познанията ми по ДВГ си ги имам в предостатъчна(с това се занимавам),но виж тунинга по двигателите ми куца,а и ако знаех много нямаше да ви ангажирам да ми пишете в тая тема.
Просто виждам,че не само аз,но и доста хора имат интерес да си барнат малолитражките,та реших че темата ще си е полезна.:D
Нека всеки си каже мнението съветите и инфото да е пълно и разбираемо за по незрящите на тема Тунинг.
относно карантиите, определно няма да издаржат. Дори и на 0.5 бара да я пуснеш пак няма да успееш да я покараш повече от няколко месеца. Все пак говорим за стар амортизиран мотор, на който кой знае в италия какво масло са му/не са сипвали... А и дори да се подкара стабилно на 0.5 това ще те задоволи за някоко месеца, след това ще искаш още, все пак апетита идва с яденето
Относно буталата, имаш опция за такива от 20ВТ на Купе. На един и същ диеметър са и за 1.4 и за 1.6. За биели сигурно също може да се намери евтино решение, като там може да се вземат и по-къси, за да се разреди мотора.
Относно електорниката, май най-евтино ще е с мега. А относно управлението на вариатора, до колкото знам последните меги имат такава опция, такаче това не е проблем.
Остава определено въпроса с мазането на мотора... там си е мъка.
В крайна сметка за един такъв проект ще има доста ядове и проблеми, а да не говорим и колко пари биха отишли, така че като икономист мога да ви кажа, че си е чисто не ефективен :biggrin:
trustworthy
03-06-2009, 07:54
...така че като икономист мога да ви кажа, че си е чисто не ефективен :biggrin:
То това го знаят дори и безхаберните инженери като мен, но в такива случаи се търси не финансов ефект, а ефектът 'уау' ;)
В крайна сметка за един такъв проект ще има доста ядове и проблеми, а да не говорим и колко пари биха отишли, така че като икономист мога да ви кажа, че си е чисто не ефективен :biggrin:
:offtopic:
Извинявам се на колегата, пуснал темата, за спама, но се обръщам към колегата "cmok3" - имаш лично съобщение. Моля, провери го!
Колеги, защо гледате само налягането. 0,5 0,8 и т.н. Важно е колко въздух влиза в двигателя. Разбира се и налягането е важно, но говорите за някакво налягане без да се споменава конкретен модел турбина. 0,5 бара не е универсална стойност. Нали се сещате че на една голяма турбина 0,5 е едно, а на една малка 0,5 е съвсем друго.
hristiqn
03-06-2009, 12:10
И най-важното т.спарка се чупи без турбо вие взехте , че и над 0.5 бара да го надувате :thumbup:
iavorpalazov
03-06-2009, 12:27
Нека някой от по знаещите да направи един примерен проект за 1.4 или 1.6 като спомене какво би сложил,сменим,преправил и т.н. с конкретните части.Кой ще е най-евиния вариян,кой най-качествения и скъп.Какво ще се постигне и при двата варианта и за колко време.етакива ми ти работи..
Нека някой от по знаещите да направи един примерен проект за 1.4 или 1.6 като спомене какво би сложил,сменим,преправил и т.н. с конкретните части.Кой ще е най-евиния вариян,кой най-качествения и скъп.Какво ще се постигне и при двата варианта и за колко време.етакива ми ти работи..
еха
кефиш ме :):evil::haha::drums:
hristiqn
03-06-2009, 13:50
еха
кефиш ме :):evil::haha::drums:
Е турбинира му се на човека и това е :firstprize:
iavorpalazov
03-06-2009, 15:11
Поради две пречини изкам да се направи нещо примерно:
1.За някои здрав ДВГ който би издързал на натоварване без много преправяния,всеки му знае чалъма нали.А за това 1.4 всеки вика не се занимаваи и до там...няма нещо което да не може да стане,било с пари или с мн пари...а и предизвикателството да направиш 1.4 турбо мотивира до някаде.
2.Утре като дойде някой като мене с големите мераци за турбо ще има готовите предложения с обяснението и няма да занимава никой за пореден път.
Нека направим темата повече поучителна и информативна за всички от колкото целенасочена към моята кола и възможности.
SandoOne
03-06-2009, 15:36
Поради две пречини изкам да се направи нещо примерно:
1.За някои здрав ДВГ който би издързал на натоварване без много преправяния,всеки му знае чалъма нали.А за това 1.4 всеки вика не се занимаваи и до там...няма нещо което да не може да стане,било с пари или с мн пари...а и предизвикателството да направиш 1.4 турбо мотивира до някаде.
2.Утре като дойде някой като мене с големите мераци за турбо ще има готовите предложения с обяснението и няма да занимава никой за пореден път.
Нека направим темата повече поучителна и информативна за всички от колкото целенасочена към моята кола и възможности.
Има голф 5 1.4 ТСИ с турбо 170 коня заводско върви малко повече от мойта на големите скорости
Стига пари да има може да му се занимава на някой
Според Турбо калкулаторите при надув от 0.5 бар на 1.4 ТС излиза около 150к.с.Ако приемем че това е допустимото за сток вътрешности,и решим да му дадем 0.8 бар какво следва?Смяна на какво?
П.С. За 1.6 ТС при 0.5 бар излиза 180к.с. пак по турбо калк.
e това си е МИТО с турбо бе 1.4 - 155 коня
иделаният вариант :firstprize:
слагай една електрическа турбина (150лв) една лепенка турбо и си имаш вече 1.4 т.с (турбо спорт) :blah:
iavorpalazov
03-06-2009, 17:26
слагай една електрическа турбина (150лв) една лепенка турбо и си имаш вече 1.4 т.с (турбо спорт) :blah:
С тая духалка косата ли ша си сушиш
Ънче има доста заводски 1.4 Т и може и от тях нещо да вземе като части или идея.
Тука започна да става тунинг.бг.:blah: Турбинирането на 1,4TS е абсолютно безпредметно, то си е предизвикателство да турбинираш и Тико 800куб. :firstprize: и е още по- "мотивиращо". Каква изобщо е целта на темата не ми е ясно? Да си чешем клавиатурите тука . . И защо някой турбокапацитет (ама от практиката, не от тунинг.бг), дето с кръв и пот е направил нещо добро ще тръгне да обяснява тука и да спори, да си правим виртуална турбо-резачка . . Ами аз не бих.
stef_nikolaev
03-06-2009, 20:12
Като става въпрос за 800 кубика турбо - смарт имат такива двигатели :)
Иначе и според мен никой не би хвърлил труд напразно да прави калкулации и спецификации и да ги публикува само за "спорта", а и на този мотор не си заслужава.
hristiqn
03-06-2009, 20:27
Тази тема с кеф може да бъде заключена :evil:
iavorpalazov
03-06-2009, 20:30
Колеги темата нее за да се спори в нея,както по горе написах изкам да е повече информативна.Казвате че този двигател не си заслужава..ОК...ама защо?Каде е проблема,коя е слабата част която ще се счупи,с какво трябва да се замени тя,на кое трябва да се обърне по специално внимание и т.н.Предполагам че всеки захванал се с такъв проект ще гомни 150-170к.с.И нека не гледаме кое колко пари е,а кое и как ще е най добре.
И колко мислиш ще искара този двигател ?
В най добрия случай между 5 и 10 000 Км без междинните ремонти .
А това , че е финансова яма е друг въпрос .
iavorpalazov
04-06-2009, 08:29
Ето един проект на 1.6 ТС,който предполагам доста хора са го разглеждали.Незнам до колко е направен добре,но поне можем да го обсъдим. http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.geocities.com%2Fdjgr84%2Falfa.h tml&sl=en&tl=bg&history_state0=
MainaCore
04-06-2009, 10:47
Турбинирането на малки мотори, въобще не е безпредметно. Ицо - gad3n преди си беше турбинирал пунтото - 1.2 16в спортинг и вървеше доста прилично :)
И най-важното т.спарка се чупи без турбо вие взехте , че и над 0.5 бара да го надувате :thumbup:
Толкова прав!
WhitePower
04-06-2009, 11:11
ей що го отказахте човека бе ей
аз съм за Слагането на турбина на ТС и на каквото и да било
то предполагам че му е ясно на колегата че с турбина няма да и удължи живота
Имам един френд - слага турбини на ситроени , нема да споменавам какво , то бяха ZX то бяха саксота ..
е вервайте ми те са с по калпави мотори
не можа да изкара да види кога ще се пръсне мотора ;))
С него много сме си говорили и стигнахме до извода че 0.4-0.5 е едно безопасно налягане за мотора в който карантиите няма да се пипат
Човек има ли желание ще си направи колата !
iavorpalazov
04-06-2009, 11:56
ей що го отказахте човека бе ей
аз съм за Слагането на турбина на ТС и на каквото и да било
то предполагам че му е ясно на колегата че с турбина няма да и удължи живота
Имам един френд - слага турбини на ситроени , нема да споменавам какво , то бяха ZX то бяха саксота ..
е вервайте ми те са с по калпави мотори
не можа да изкара да види кога ще се пръсне мотора ;))
С него много сме си говорили и стигнахме до извода че 0.4-0.5 е едно безопасно налягане за мотора в който карантиите няма да се пипат
Човек има ли желание ще си направи колата !
:clap: Е такива хора ми трябват.А и все пак незнам защо толкова разобеждавате и мен и други като не вашата кола ще се троши,а нашите.
А ако се реши да се надува на повече бара,кое трябва първо да се направи или смени (по механичната част).Говоря за 0.7-0.8 бара.И този вариан да се обсъди,пък не се знае кои какво е замислил.
Хубаво си го дал тоя линк,за тс турбо,но знаеш ли какво е ребилднат.
Защото там хората са написали конкретно какво е сменено.
Имаш претенции ,че разбираш,а задаваш едни и същи въпроси "какво да сменя за да държи 0,8 холд",ами като пример ти го давам,сигментите на 1,4 и 1,6 знаеш ли каква дебелина са,а на турбо фиатче 1,4 .
стига задава въпроси,хората от форума ти го написаха,сменяш буталната група и биелите от фиат 2,0 20 винтила турбо-стават!!!!!!!!!!
Дай малко развитие по въпроса.
Ето всички отговори на твоите въпроси.
http://npace.no-ip.org/~npace/TechDocs/
hristiqn
04-06-2009, 22:30
Късмет ти пожелавам с проекта само като свърши да не те бие някоя атмосферна астра ;) Не разбирай коментарате на всички погрешно ,просто искат да те предпазят от една груба грешка :thumbup:
:clap:А и все пак незнам защо толкова разобеждавате и мен и други като не вашата кола ще се троши,а нашите.
Нас ни боли за всички Алфи :bowdown: Не е дилемата ще се строши ли или не, става въпрос за това дали си струва начинанието и какво очакваш да получиш като краен резултат. Все пак това са доста пари, труд и нерви и накрая въпросната кола като я накърти едно заводско QV, а ти е излязла на пари колкото 2 QV-та какво? Аз не мога да разбера какъв е смисъла да се хвърлят яките пари по най-слабия мотор.
iavorpalazov
05-06-2009, 09:04
Че ви боли за всички алфа много ме съмнява,според мен други са пречините,но няма значение.
Колата ако я направя няма да е с цел да се пускам с QV-та или Астри.
Изкам да благодаря на drigata за инфото,много е полезно.
И ако меже не спамете повече в темата.
Ако някой се сети за още нещо по темата да пише:spiteful:
Акой ви излъга че заводските карантии на ТС-а няма да издържат,за 1.4 незнам но на 2.0 определено стават,все пак на Бобо колата вече 3 години кара със сток карантии:thumbup::thumbup::thumbup:да не говориме че повече от 2 години кара със атмосферните скорости и съединител
Значи колагата много правилно е пуснал темата.
Само слагаш едно голямо турбо и газ!
:bounce8:
и газ!
:bounce8:
ама газов инежкцион :rotfl:
SandoOne
05-06-2009, 11:39
Аз предлагам да сложиме нос на Панда 90 година ако искара 50 метра ..... :bouncing_smiley:
А аз предлагам да ви ударя по едно наказание!
iavorpalazov
05-06-2009, 13:46
Само едно ще кажа:В един друг форум(няма са казвам кой) ми беше обяснено всичко което ме интересуваше по темата,без да се спами и да исписват по 3 страници мнения.Сега всичко ми е ясно за което много им благодаря на момчетата.Форумат нее на италианска кола.
Вие си правете изводите!!!
П.С. При вас нещата май са на Знаещи и Незнаещи,2-рите без право на ограмотяване.
Темата може да се заключва.
Само едно ще кажа:В един друг форум(няма са казвам кой) ми беше обяснено всичко което ме интересуваше по темата,без да се спами и да исписват по 3 страници мнения.Сега всичко ми е ясно за което много им благодаря на момчетата.Форумат нее на италианска кола.
Вие си правете изводите!!!
П.С. При вас нещата май са на Знаещи и Незнаещи,2-рите без право на ограмотяване.
Темата може да се заключва.
Е, това вече май е доста показателно за качеството на нашия форум... и най-вече на по-голямата част от колегите във форума. А пък дали някой изобщо ще си вземе бележка от тази забележка - това вече е съвсем друг въпрос.
ИЗВИНЯВАМ СЕ, че мнението ми не е по темата!
Само едно ще кажа:В един друг форум(няма са казвам кой) ми беше обяснено всичко което ме интересуваше по темата,без да се спами и да исписват по 3 страници мнения.Сега всичко ми е ясно за което много им благодаря на момчетата.Форумат нее на италианска кола.
Вие си правете изводите!!!
П.С. При вас нещата май са на Знаещи и Незнаещи,2-рите без право на ограмотяване.
Темата може да се заключва.
Аз мисля, че ни е прекалено рано да си правим изводи един за друг.
Предлагам Ви колега, щом всичко, Ви се е изяснило, да се похвалите, след като успешно си монтирате турбо или какъвто и да е друг апарат за принудително пълнене. Ако разгледате раздела ще видите как са го направили колегите със снимков материал от всички фази, за да е достоверно и убедително. ;)
Лично аз, възнамерявам да си направя изводите за Вас едва тогава!
Що се отнася до ограмотяването... ще цитирам един виден член на форума: "Само с четене не става, трябва и акъл", а аз ще си позволя да добавя: и практика!
Така че, хайде да не бързаме, и Вие, и "Ние" да си правим изводи един за друг! :flirt:
Успех в начинанието!
hristiqn
05-06-2009, 17:55
Само едно ще кажа:В един друг форум(няма са казвам кой) ми беше обяснено всичко което ме интересуваше по темата,без да се спами и да исписват по 3 страници мнения.Сега всичко ми е ясно за което много им благодаря на момчетата.Форумат нее на италианска кола.
Вие си правете изводите!!!
П.С. При вас нещата май са на Знаещи и Незнаещи,2-рите без право на ограмотяване.
Темата може да се заключва.
Отворко поиска мнение получи го , като си толкова решен има много фирми които се занимават с тези неща или ти мислиш да си я правиш сам в гаража !!! Айде сега след като в другият форум ти обясниха мога да ти пожелая повече късмет :thumbup:
SandoOne
05-06-2009, 19:30
Не бе пича иска да се направи 1.4 ТС с турбо и после той ще го направи
iavorpalazov
05-06-2009, 20:30
Отворко поиска мнение получи го , като си толкова решен има много фирми които се занимават с тези неща или ти мислиш да си я правиш сам в гаража !!! Айде сега след като в другият форум ти обясниха мога да ти пожелая повече късмет :thumbup:
Мнения поисках,а какво получих...СПАМ.Няколко колеги си дадоха мнението за което им благодаря.Вии като колеги,дето да напишете с 5 мнения за какво става въпрос,кое как се прави,какво се използва и вече аз да си направя сметката дали си струва,вии започнахте да казвате,че колата не става,а никой не каза ЗАЩО не става.(това се отнася само за някой от форума)А за това дали аз ще я правя неме претиснява,не една или две коли съм пръскал че тази ли няма да мога.Просто с тунинг не съм се занимавал все още.
А какво мнение да си изградя за някои?при положение че хората на който разчитах да помогнат те ми скочиха да ме отказват.
Няма смисъл да пълним форума повече с глупости,че тая тема стана чудо направо.
RUSEV-BGR
05-06-2009, 23:02
Отворко поиска мнение получи го , като си толкова решен има много фирми които се занимават с тези неща или ти мислиш да си я правиш сам в гаража !!! Айде сега след като в другият форум ти обясниха мога да ти пожелая повече късмет :thumbup:Колега малко по-спокойно ако обичаш.
Мнения поисках,а какво получих...СПАМ.Няколко колеги си дадоха мнението за което им благодаря.Вии като колеги,дето да напишете с 5 мнения за какво става въпрос,кое как се прави,какво се използва и вече аз да си направя сметката дали си струва,вии започнахте да казвате,че колата не става,а никой не каза ЗАЩО не става.(това се отнася само за някой от форума)А за това дали аз ще я правя неме претиснява,не една или две коли съм пръскал че тази ли няма да мога.Просто с тунинг не съм се занимавал все още.
А какво мнение да си изградя за някои?при положение че хората на който разчитах да помогнат те ми скочиха да ме отказват.
Няма смисъл да пълним форума повече с глупости,че тая тема стана чудо направо.
брат4ет прави каквото си ре6ил пак да става каквото 6те!и само да вметна 4е тук някои го е страх другия да не изкара по барза кола от неговата!
hristiqn
06-06-2009, 05:55
Колега малко по-спокойно ако обичаш.
Нещо към теб ли има ?
Бих се радвал да видя бързо 1.4 -ри ,още по - добре ако е с турбо . Имал съм такъв мотор и смея да мисля след всичките видяни т.спаркове , че няма да издържи на нещо повече от 0.4-0.5 бара , но дори и това да стане остава въпроса докъде ще изкара съединителя,ск.кутия и т.н .
За да направиш атмосферен мотор в турбо , ще ти трябва нов колектор , генерация , самата турбина , интеркулер , евентуално дюзи , ще е нужно да разредиш мотора като най-евтиният вариант е с гарнитури . Ще имаш нужда и от ремап или нова електороника , остава ти проблема с вариатора . Минималната сума ще е 3-4 хил. лева за мотор който трудно изкарва и в атмосферен вариат . Сам си прецени дали си заслужава за евентуални 130-40 коня на мотора ?
BillyBoy`
06-06-2009, 07:49
е какво стана сега? колегата реши да посъбере малко мнения и информация!и във замяна какво получи!!!???само със камъни дето не взехте да го замеряте
Sergey_gigov
06-06-2009, 09:39
е какво стана сега? колегата реши да посъбере малко мнения и информация!и във замяна какво получи!!!???само със камъни дето не взехте да го замеряте
е нашто село е такова (под село имам предвид целия форум ) една овца да каже - беееее и всичките в купом започват да и пригласят ;)
А- Християне - поне обясни какво направи ти с 1.4 двигателя на човека че да знае как да си направи колата и той .
iavorpalazov
06-06-2009, 12:50
За вариатора някоя тънкост,съвет нещо да споделите.Освен смяна с нов или ремонтен комплект,друго може ли да са направи?
Нов по-добре , ремонтния комплект няма да изкара дълго . Има доста писано по въпроса .
traiko_89
06-06-2009, 15:31
добре де като е толкова проблемен тоя вариатор защо тогава фиат копе 2.0 20в турбо има такъв самоче се премества с 18 градуса ,а не с 25 градуса.и ако е чак такъв проблем има и опция без него.И според вас кое е толкова голям проблем свързан с него.Ако е компресията така или иначе мотора се разрежда.
punto gt
07-06-2009, 01:11
колега аз имам цял двигател със скоростна кутия от пунто 1.4 турбо и електрониката ако ти трябва нещо свиркаи
колега аз имам цял двигател със скоростна кутия от пунто 1.4 турбо и електрониката ако ти трябва нещо свиркаи
Мисля, че тва е истината:Bolt:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.