Log in

View Full Version : Дюза за JTD



miromitev
03-06-2009, 11:03
Имам една дилема. Оказа се че едната на 4 -ти цилинър не работи добре("пикае") и се питам дали нова(за която като чуя цената ме заболява корема) или 2-ра употреба. Има ли начин тез тип дюзи да се почистват..или дайте некое предложение....

trustworthy
03-06-2009, 11:23
Вземи 2-ра употреба. Не са много скъпи ;) Даже някъде из раздел 'продава' имаше да се предлагат

146_JTD
03-06-2009, 18:46
а как се прави теста, какво представлява теста на дюзите? то това си е най-важното в дизеловия двигател и може би е добре да се проверяват от време на време..или?

Vlado_PK
03-06-2009, 18:57
Едно въпросче към по-знаещите!На наще JTD има ли някакъв варянт да се смени само разпръсквача ако въобще има такъв че не съм много добре запознат?

146_JTD
03-06-2009, 19:09
много незапознати станахме, накрая само да не ни изтрият профилите от форума :shocking: :rotfl:

miromitev
03-06-2009, 19:24
теста го правят така....вадят тетките от дюзите за обратната нафта, слагат на техни места тръбички като от система и наблюдават при запален двигател дали връщат гориво. Тази която не връща или по малко връща(на тласъци)..се предполага, че е "въпросната".....Това знам и видях!

didod
03-06-2009, 19:39
А ако връща много? Тогава какво?
Смея да твърдя, че един много чест проблем с дюзите на комън-рейл двигатели е точно увеличен теч от излишната/обратната нафта.
За ремонта (смяна разпръсквачи) - слушах, че в Бош сменяли, но не знам за резултата.
И една дюза дали 'пикае' се вижда на стенд. Така, както е монтирана на двигателя, трябва да направиш тест на дюзите с подходящ уред и софтуер, който предлага тази опция. Не знам доколко това го има при леките коли. :)

Bobo
06-06-2009, 02:47
А ако връща много? Тогава какво?
Смея да твърдя, че един много чест проблем с дюзите на комън-рейл двигатели е точно увеличен теч от излишната/обратната нафта.
За ремонта (смяна разпръсквачи) - слушах, че в Бош сменяли, но не знам за резултата.
И една дюза дали 'пикае' се вижда на стенд. Така, както е монтирана на двигателя, трябва да направиш тест на дюзите с подходящ уред и софтуер, който предлага тази опция. Не знам доколко това го има при леките коли. :)

Прави се тест на дюзите на място на колата ;) Разпръсквачи се сменят и почистват не е проблем цена на разпръсквач варира от 80 до 140 лева (нов) надявам се е било полезно ;)

didod
06-06-2009, 08:31
Към Бобо - Ако не представлява тайна, може ли да кажеш как го прави теста? Искам да сравня с нашите компютри.

Нашия софтуер как го прави - загрява се двигателя до работна температура (поне 60 град.). Пуска се теста. Двигателя се форсира от празен ход до определени обороти с фиксирана циклова порция. За 6 цилиндров двигател се форсира 7 пъти с работещи дюзи и 6 пъти с изключена една (по ред на запалване). На база промяната в оборотите програмата изчислява приноса на съответния цилиндър в работата на двигателя като цяло. За да сте сигурни, че проблема е в дюза, прави се и тест на компресия задължително. Това е най-общо. :)

miromitev
06-06-2009, 10:58
Прави се тест на дюзите на място на колата ;) Разпръсквачи се сменят и почистват не е проблем цена на разпръсквач варира от 80 до 140 лева (нов) надявам се е било полезно ;)
На мен ми казаха, че нов разпръсквач за 146 JTD бил 1100лв.:roll:..А втората употреба са от 100- 250лв. И също, че точно тея разпръсквачи не можели да се почистват а се сменят:spell:

Galeano
06-06-2009, 11:10
На мен ми казаха, че нов разпръсквач за 146 JTD бил 1100лв.:roll:..А втората употреба са от 100- 250лв. И също, че точно тея разпръсквачи не можели да се почистват а се сменят:spell:

Имаш ЛС

Vlado_PK
06-06-2009, 17:40
На мен ми казаха, че нов разпръсквач за 146 JTD бил 1100лв.:roll:..А втората употреба са от 100- 250лв. И също, че точно тея разпръсквачи не можели да се почистват а се сменят:spell:
Е то фактически излиза че дюзите чисто нови са ни по-евтини от разпръсквачите!:shock:

emzo
16-08-2009, 12:23
http://img515.imageshack.us/img515/5707/slika0087.jpg
+
http://img35.imageshack.us/img35/622/dsc00270i.jpg
= 4та дюза аз смяна.

Да ама не, чакам си ремонтния комплект тия дни.
Като/ако всичко мине гладко ще подмладя и другите 3 дюзи :mrgreen:

146_JTD
16-08-2009, 12:28
http://img515.imageshack.us/img515/5707/slika0087.jpg
+
http://img35.imageshack.us/img35/622/dsc00270i.jpg
= 4та дюза аз смяна.

Да ама не, чакам си ремонтния комплект тия дни.
Като/ако всичко мине гладко ще подмладя и другите 3 дюзи :mrgreen:

нови дюзи ли ще слагаш? каква им е цената или по-добре да не питам :Suicide:

emzo
16-08-2009, 12:32
А нови... да не съм луд, аз ще си купя "ново" Браво.
Ще дам инфо тия дни, че да не говоря празни приказки.

didod
16-08-2009, 13:24
Това от обратната нафта ли е в тез шишета? :)

emzo
16-08-2009, 13:26
Да, нямам от "правилната" техника и се налага да прибягвам до такива методи.
Ама все пак съм само един любител :D

didod
16-08-2009, 13:31
Има и още един начин - взимаш една гайка със съчма и затапваш един по един изходите на рейла към дюзите. Ако стойностите на M-Prop се понижат, значи имаш загуба на високо налягане от съответната дюза - т.е. връща в обратната нафта. :)
Знам, че имаш къде да гледаш стойностите.