View Full Version : Дюза за JTD
miromitev
03-06-2009, 11:03
Имам една дилема. Оказа се че едната на 4 -ти цилинър не работи добре("пикае") и се питам дали нова(за която като чуя цената ме заболява корема) или 2-ра употреба. Има ли начин тез тип дюзи да се почистват..или дайте некое предложение....
trustworthy
03-06-2009, 11:23
Вземи 2-ра употреба. Не са много скъпи ;) Даже някъде из раздел 'продава' имаше да се предлагат
а как се прави теста, какво представлява теста на дюзите? то това си е най-важното в дизеловия двигател и може би е добре да се проверяват от време на време..или?
Vlado_PK
03-06-2009, 18:57
Едно въпросче към по-знаещите!На наще JTD има ли някакъв варянт да се смени само разпръсквача ако въобще има такъв че не съм много добре запознат?
много незапознати станахме, накрая само да не ни изтрият профилите от форума :shocking: :rotfl:
miromitev
03-06-2009, 19:24
теста го правят така....вадят тетките от дюзите за обратната нафта, слагат на техни места тръбички като от система и наблюдават при запален двигател дали връщат гориво. Тази която не връща или по малко връща(на тласъци)..се предполага, че е "въпросната".....Това знам и видях!
А ако връща много? Тогава какво?
Смея да твърдя, че един много чест проблем с дюзите на комън-рейл двигатели е точно увеличен теч от излишната/обратната нафта.
За ремонта (смяна разпръсквачи) - слушах, че в Бош сменяли, но не знам за резултата.
И една дюза дали 'пикае' се вижда на стенд. Така, както е монтирана на двигателя, трябва да направиш тест на дюзите с подходящ уред и софтуер, който предлага тази опция. Не знам доколко това го има при леките коли. :)
А ако връща много? Тогава какво?
Смея да твърдя, че един много чест проблем с дюзите на комън-рейл двигатели е точно увеличен теч от излишната/обратната нафта.
За ремонта (смяна разпръсквачи) - слушах, че в Бош сменяли, но не знам за резултата.
И една дюза дали 'пикае' се вижда на стенд. Така, както е монтирана на двигателя, трябва да направиш тест на дюзите с подходящ уред и софтуер, който предлага тази опция. Не знам доколко това го има при леките коли. :)
Прави се тест на дюзите на място на колата ;) Разпръсквачи се сменят и почистват не е проблем цена на разпръсквач варира от 80 до 140 лева (нов) надявам се е било полезно ;)
Към Бобо - Ако не представлява тайна, може ли да кажеш как го прави теста? Искам да сравня с нашите компютри.
Нашия софтуер как го прави - загрява се двигателя до работна температура (поне 60 град.). Пуска се теста. Двигателя се форсира от празен ход до определени обороти с фиксирана циклова порция. За 6 цилиндров двигател се форсира 7 пъти с работещи дюзи и 6 пъти с изключена една (по ред на запалване). На база промяната в оборотите програмата изчислява приноса на съответния цилиндър в работата на двигателя като цяло. За да сте сигурни, че проблема е в дюза, прави се и тест на компресия задължително. Това е най-общо. :)
miromitev
06-06-2009, 10:58
Прави се тест на дюзите на място на колата ;) Разпръсквачи се сменят и почистват не е проблем цена на разпръсквач варира от 80 до 140 лева (нов) надявам се е било полезно ;)
На мен ми казаха, че нов разпръсквач за 146 JTD бил 1100лв.:roll:..А втората употреба са от 100- 250лв. И също, че точно тея разпръсквачи не можели да се почистват а се сменят:spell:
На мен ми казаха, че нов разпръсквач за 146 JTD бил 1100лв.:roll:..А втората употреба са от 100- 250лв. И също, че точно тея разпръсквачи не можели да се почистват а се сменят:spell:
Имаш ЛС
Vlado_PK
06-06-2009, 17:40
На мен ми казаха, че нов разпръсквач за 146 JTD бил 1100лв.:roll:..А втората употреба са от 100- 250лв. И също, че точно тея разпръсквачи не можели да се почистват а се сменят:spell:
Е то фактически излиза че дюзите чисто нови са ни по-евтини от разпръсквачите!:shock:
http://img515.imageshack.us/img515/5707/slika0087.jpg
+
http://img35.imageshack.us/img35/622/dsc00270i.jpg
= 4та дюза аз смяна.
Да ама не, чакам си ремонтния комплект тия дни.
Като/ако всичко мине гладко ще подмладя и другите 3 дюзи :mrgreen:
http://img515.imageshack.us/img515/5707/slika0087.jpg
+
http://img35.imageshack.us/img35/622/dsc00270i.jpg
= 4та дюза аз смяна.
Да ама не, чакам си ремонтния комплект тия дни.
Като/ако всичко мине гладко ще подмладя и другите 3 дюзи :mrgreen:
нови дюзи ли ще слагаш? каква им е цената или по-добре да не питам :Suicide:
А нови... да не съм луд, аз ще си купя "ново" Браво.
Ще дам инфо тия дни, че да не говоря празни приказки.
Това от обратната нафта ли е в тез шишета? :)
Да, нямам от "правилната" техника и се налага да прибягвам до такива методи.
Ама все пак съм само един любител :D
Има и още един начин - взимаш една гайка със съчма и затапваш един по един изходите на рейла към дюзите. Ако стойностите на M-Prop се понижат, значи имаш загуба на високо налягане от съответната дюза - т.е. връща в обратната нафта. :)
Знам, че имаш къде да гледаш стойностите.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.