View Full Version : Проблем при ускоряване на 1.9 JTD-145
Проблема се появиява най-вече,като е на втора или трета скорост(мисля,че там най-много се осеща заради тягата-не исключвам и другите предавки и там сущо го има)-при ускорение м/у 2500 и 3000 забива,все едно си дърпам риязко крака от газта-като чели турбото спира за момент да работи или се запушва нещо-(крака ми е до дупка натиснал педала!!!!).След 3000 прдължава да ускорява нормално!Или за да се оправи си дърпам крака в тоя момент на забиване,и после пак натискам-мисля че се оправя така.Има и друго,че не всеки път го прави(око 70% до като карам го прави-мисля) !!!Един разбирач на дизелови алфи ми се качи в колата да кара,и ми каза че като я режел триябвало да припушва(няма никав дим отзад).Махнахме с него и кабела на дебитомера-ама никава промяна-плюс това колата харчи много икономично 5/100 и 8/100.
trustworthy
03-06-2009, 22:24
Лампа някаква светва ли на таблото?
и аз съм точно така. сякаш за момент самото турбо прекъсва, за части от секундата сякаш колата няма турбо, а е обикновена печка. и в следващия момент пак дърпа.. отдавна го забелязвам това, дано не е проблем де
и аз съм точно така. сякаш за момент самото турбо прекъсва, за части от секундата сякаш колата няма турбо, а е обикновена печка. и в следващия момент пак дърпа.. отдавна го забелязвам това, дано не е проблем де
здр.колеги, мисля че е от 1- дебитомер. 2-проблем с уестгейта на турбината. 3- или комбинация от двете + задръстен катализатор.След като смених дебитомера и си поиграх с лостчето на уестгейта и след като изчистих катализатора от съдържанието му като че ли забиването почти изчезна. изчезна напълно едва след като промих мозъка на ЕКУто .:drive:
trustworthy
04-06-2009, 09:11
По принцип тези моторетки си имат един бъг - при резко ускоряване, на около 2700 оборота, има едно 'замисляне' за части от секундата. Доколкото знам, така е, защото тогава отварят уейстгетът, за да разтовари турбината и с ремап уж се изглаждали софтуерно нещата.
Подчертавам, че не става дума за 'забиване на предницата', а за лееко замисляне при ускоряването и то за части от секундата.
По принцип тези моторетки си имат един бъг - при резко ускоряване, на около 2700 оборота, има едно 'замисляне' за части от секундата. Доколкото знам, така е, защото тогава отварят уейстгетът, за да разтовари турбината и с ремап уж се изглаждали софтуерно нещата.
Подчертавам, че не става дума за 'забиване на предницата', а за лееко замисляне при ускоряването и то за части от секундата.
Всички JTD мотори който съм карал са така!
Jivko7777
04-06-2009, 11:49
По принцип тези моторетки си имат един бъг - при резко ускоряване, на около 2700 оборота, има едно 'замисляне' за части от секундата. Доколкото знам, така е, защото тогава отварят уейстгетът, за да разтовари турбината и с ремап уж се изглаждали софтуерно нещата.
Подчертавам, че не става дума за 'забиване на предницата', а за лееко замисляне при ускоряването и то за части от секундата.
Точно при всички JTD мотори е така...Аз съм с 156 2.4 JTD и при мен е същото...Нямай грижи...:thumbup:
adv_petrov
04-06-2009, 14:52
Колеги, не разбирам много от коли, ама това внезапно забиване за няколко секунди над 2500 оборота (при което газта не реагира) ми го правеше турбото на Зетата (светваше ми и жълта лампичка "К" на таблото). Отидох на сервиза за турбини, тествахме колата с манометър май беше и като направи тоя проблем се оказа от неработещ датчик на налягането на турбината. Смениха го с нов и вече няма ядове.
Все си мисля че проблема и тук е същия, отиди на такава диагностика. Аз карах така сума ти време, но не бе приятно докато форсирам за да изпреварвам и се спъваше колата.
Успех!
и при мен го имаше същото...турбината замина...ще видим с "новата "как ще бъде:)
добре, а ако се махне катализатора, предпоставка ли е, че ще се увеличи разхода? или е по-удачно да се рециклира?! а като казах рециклиране - успешно ли би било рециклирането на турбото?
и един въпрос към шоферите на 1,9 ЖТД - каква скорост сте развивали най-много? защо си мисля, че моите 190 км/ч са малко... :shock:
trustworthy
04-06-2009, 19:33
1. Махането на катализатора не вдига разхода.
2. Дали една турбина е за ремонт, рециклиране или смяна с друга преценяват в специализирания сервиз. Ако нямаш оплаквания от нея, си караш не не пипаш ;)
3. По книга 146 жтд ги дават макс скорост 180+ малко. Повече не ти и трябват ;)
http://vbox7.com/play:557515cc
Това не е топ спиид :) :) просто си джиткаме :)
(това само за справка :) )
http://vbox7.com/play:557515cc
Това не е топ спиид :) :) просто си джиткаме :)
(това само за справка :) )
:not-fair: "No Comment! Just Alfa Romeo!", но моята що не може? нали уж е АлфаРомео... не че толкова ме е яд, само да не е от дебитомер или някоя дюза да прай нещо :gruebel: (не че разбирам де...)
като ти погледна стрелката на горивото, да не би да бързаш за бензиностанция, че караш с над 200 :) :) :)
trustworthy
05-06-2009, 08:12
Е то при свободно падане може и до 260 км/ч да стигне, ако се пусне колата от достатъчно голяма височина :tooth:
Тоя клип на лек баир надолу ми се вижда да е правен, другарю съгражданин :flirt:
Освен това е важно с какви гуми е колата, а и да не забравяме грешката на километража. Аз съм стигал до 195-200 на километраж, но за да вдигне още ми трябваха още поне 10 км равен път, защото просто не се наема лесно по-нататък.
Моят съвет е да си търкаляте кошничките с до 150-160 МАКСИМУМ - хем се набират, хем са все още икономични :thumbup:
поясни моля те следния израз: "хем все още са икономични"! да разбирам ли, че на дизеловия двг му идва "времето" и почва да гори повече?
trustworthy
05-06-2009, 08:20
Ами с 180 на магистралата разходът е към 8/100 някъде ;)
Ами с 180 на магистралата разходът е към 8/100 някъде ;)
:thumbup: добре, че не е това, което ми доиде на акъла :Yeeeehaaa::kicking:
:go: и аз мисля че 150 - 160 е достатъчно особено за тези пътища
CHIKI, твоята гледам е с чип. Колко ти струваше + работата? и с колко ти се увеличи разхода градско и извънградско?
CHIKI, твоята гледам е с чип. Колко ти струваше + работата? и с колко ти се увеличи разхода градско и извънградско?
Чипа не вдига разхода
е все пак 20 (или 30) коня отгоре как не вдигат разхода? или отново си зависи от магарето зад волана :)
зависи от магарето зад волана :)
по принцип пада разхода ако караш нормално ,качва ако надуваш ± 0.5 л. по мой наблюдения, а за цената виж тук http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=33615
а за това нещо е от голямо значение настройването на колата, на компютъра, нали така? в смисъл, че не трябва да го прави кой да е.
и ускорява ли се износването на двг?
Е то при свободно падане може и до 260 км/ч да стигне, ако се пусне колата от достатъчно голяма височина :tooth:
Тоя клип на лек баир надолу ми се вижда да е правен, другарю съгражданин :flirt:
Освен това е важно с какви гуми е колата, а и да не забравяме грешката на километража. Аз съм стигал до 195-200 на километраж, но за да вдигне още ми трябваха още поне 10 км равен път, защото просто не се наема лесно по-нататък.
Моят съвет е да си търкаляте кошничките с до 150-160 МАКСИМУМ - хем се набират, хем са все още икономични :thumbup:
точно заради това поясних. че това не е топ спиид !! нарочно го написах!
Просто си караме...
А клипа е сниман на летището на Провадия посока Шумен.
И все пак нали знаеш, че има малка разлика от моята до твоята кола...
Гумите ми Бяха 205/50/15 .... мисля, че е точният размер...
А интересното е, че и на 3-те коли километражите показваха еднакво... (направихме справка след това (+-5км/ч))
А иначе не е хубаво да се кара така, (неправете това в къщи :) ).
Наистина след една определена скорост почва да набира тегаво... ама си набира...
Лично моята до 180-190 няма ядове... после малко забавя :)
В интерес на истината съм съм сесе заканил да пробвам някой път колко ще вдигне, защоти никога не съм си го задавал за цел, и тогава ще снимам ообезателно още от 0 до макс!! :) :) :)
ай сега гледай да напрайш някоя глупост...!
в интерес на истината 190 вдигнах със 185/60/14, а 186-7 вдигнах със 190/50/15 :disgust:
и ако ще я пробвам, което не мисля че е добра идея, защото си пазя гумите и лагерите, ще й налея "ред бул-а" на дизеловото гориво :headbang: :hehehm:
trustworthy
05-06-2009, 22:31
185/60/14 са гумите, които дават по каталог на всички 145/6, без 1.8 и 2.0 бензините. 195/50/15 имат същия външен диаметър и затова не дават отклонение на километража.
205/50/15 са малко по-големи с някой друг милиметър, а 195/55/15 са още по-големи, та затова е нормално да дават 1-2 км/ч отклонение при 100 км/ч
chiptuning
05-06-2009, 22:37
диагностика закачахте ли ? аз залагам на ЕГР + дебитомер.почисти ЕГР че от нагара затяга/или го затапи/ и виж показанията на дебитомера.
успех !
аз отново се извинявам за невежеството си, но все пак малко по малко ще науча много неща. та какво е ЕГР и как се почиства? :) и предполагам не мога да го направя аз (тоест 100%)
chiptuning
05-06-2009, 22:50
Развиваш еи това чудо и го почистваш добре за да не заяжда клапата която е в него.
не е никак сложно.
Exhaust Gas Recirculating Valves
клапан които връща изгорелите газове за доизгаряне обратно в колектора.
Гледам че сменихте всички системи по колата и искам да ви кажа че колата пак ще си забива и в най скоро време и ще почне да гасне ;) Проблема идва от високото налягане на горивото да ви кажа - или има аномалии в него или някой е сложил чип който създава тези аномалии ;) Аз лично в последно време вкл. и днес смених чип от който ефекта(дефекта) беше точно този ;)
Гледам че сменихте всички системи по колата и искам да ви кажа че колата пак ще си забива и в най скоро време и ще почне да гасне ;) Проблема идва от високото налягане на горивото да ви кажа - или има аномалии в него или някой е сложил чип който създава тези аномалии ;) Аз лично в последно време вкл. и днес смених чип от който ефекта(дефекта) беше точно този ;)
Развиваш еи това чудо и го почистваш добре за да не заяжда клапата която е в него.
не е никак сложно.
Exhaust Gas Recirculating Valves
клапан които връща изгорелите газове за доизгаряне обратно в колектора.
А,когато рязко ускорявам колата трибва ли да изпушва отзад,защото моята хич непуши.И ми казаха,че хич няма тягата която е за тоя агрегат!!!!!
chiptuning
06-06-2009, 11:54
трябва да изпуши.
виждам, че сме адски доволни от колиците си и май само сме се събрали да им търсим кусури. я да си ги караме! и моята не изпушва като ускорявам, ама нали ускорявам :):):)
виждам, че сме адски доволни от колиците си и май само сме се събрали да им търсим кусури. я да си ги караме! и моята не изпушва като ускорявам, ама нали ускорявам :):):)
Извинявай,ама имам истенски проблем,а не търся излищни кусури-защото не може да тръгваш да изпреварваш,первключквайки на по ниска предавка,и газ до дука,и в същия момент да ти забива колата,а в насрещното да ти се задава кола!!!!!!!!
Извинявай,ама имам истенски проблем,а не търся излищни кусури-защото не може да тръгваш да изпреварваш,первключквайки на по ниска предавка,и газ до дука,и в същия момент да ти забива колата,а в насрещното да ти се задава кола!!!!!!!!
да,ясно ми е колега/колежке. аз говорех за себе си, тъй като последните 87 хиляди поста се говореше за моята кола. извинявай, ако съм прекъснал темата.. съжалявам за колата, дано я оправиш, защото това при изпреварването наистина не е приятно.
също така ти благодаря за темата, тъй като научих много :notworthy:
да,ясно ми е колега/колежке. аз говорех за себе си, тъй като последните 87 хиляди поста се говореше за моята кола. извинявай, ако съм прекъснал темата.. съжалявам за колата, дано я оправиш, защото това при изпреварването наистина не е приятно.
също така ти благодаря за темата, тъй като научих много :notworthy:
колега
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.