PDA

View Full Version : Лампичка на JTD



simeon146
05-06-2009, 04:14
Колеги, имам проблем с моята 146 1.9 JTD - напоследък и свети лампичката на таблото която прилича на дюзичка и колата понякога прави следното - както си карам нормално и изведнъж забива носа и колкото и газ да и давам - нищо, едва едва крета.
Извинявам се за темата, защото 100% има вече такава, но не я намерих. :) Ще съм благодарен!!!

trustworthy
05-06-2009, 08:00
Кажи кога точно го прави това - на колко оборота, как, кога, гаснала ли е... ;)

DimIl
05-06-2009, 08:44
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14756

simeon146
05-06-2009, 10:29
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14756
Добре, ама в този случай светеше ли ти лампата, която изглежда като дюза??? И къде е този потенциометър и как го оправи???:bowdown:
Иначе - на колкото си иска оборота и след това вдига оборотите все едно е с двигател на скутер. :) Прави го когато си иска - когато карам бързо, бавно и пр. Понякога ако отбиеш за малко и я оставиш да поработи 1-2 мин на празен ход и се оправя. А иначе, преди тази лампа си светеше пак, но колата си работеше нормално и като я "поизрежеш" малко /да вдигне до 3000+ оборота / и гаснеше.

myato
05-06-2009, 16:56
Въпросната лампа е сигнал са повреда в системата за управление на работата на двигателя.Още щом е почнала да свети е трябвало да идеш на диагностика.Най-добре се заеми веднага с това,че ще окотиш мотора.Ако е от потенциометърът,ще клати когато се опитваш да държиш средни обороти.Потенциометър е самия педал на газта.Повредата може де е на още един куп места.

deyan7
09-06-2009, 09:55
зна4и и на моита 1,9jtd ми бе6е светнала тази лампа и колата огасна на няколко пати се ма4их да запала но се 4уде6е дали да работи дали да огаснее и за 1 ,2 мин и гаснее6е .исе 4ува6е като балон4ета да прави вав резервоара отворих капа4ката на ппомпата на резервоара наместих добре марку4ите прокапа малко нафта от единия и се оправи

SigSauer
11-06-2009, 16:36
Тъкмо щях да пиша тема и Аз за този проблем.
Само че Аз хванах кога и как го прави.
Значи, накратко, при влизане в дупка (но не всеки път) колата просто забива муцуната и светва "дюзичката".
Грешката изписана на компа е "Грешно положение на педала на газта".
Случва ми се по 2-3 седмици да не го прави и след тва пак - изведнъж и винаги след тръскане в дупка. Тествахме го 10000000 пъти и на стенд и в движение - както е забила муцуната и като мина пак през някоя дупка и излита. Дори на 2-ма майстори го демонстрирах и ставаше всеки път......
Та недоумявам ?!? Какво може да е ?!?

Единственото смислено нещо което ми идва на ум е, слаба връзка някъде която прави белите?!

Дайте мнение хора, че ще я разглобя цялата :gruebel:

Инак съм и свикнал вече де - забие муцунката и Аз - троп в дупчица - и всичко Ок до следващата дупка...
а те дупките бол.....мамичката им да .....

myato
12-06-2009, 07:41
Буксата на потенциометъра е за почистване и наместване.Като скочиш в дупка и се нарушава контакта.

SigSauer
12-06-2009, 08:42
Буксата на потенциометъра е за почистване и наместване.Като скочиш в дупка и се нарушава контакта.
Къде е тя?
За кой потенциомтър става дума - на педала ли?
:calc:

myato
12-06-2009, 09:23
Да,за него става дума.А със 146 нямам опит,да каже точно къде е някой колега с такава,който я е чистил.Имаше преди няколко теми по въпроса и си спомням,че имаше колеги със 146 дето я бяха чистили.

SigSauer
12-06-2009, 10:51
Намерих буксата под жабката и я обработих с контактен спрей и сега след няколко часа проби, все по пътища с дупка до дупка, всичко изглежда да е ОК.
Мерси за идеята myato !
Дано да не се обажда повече проклетията.

myato
12-06-2009, 11:03
Приятно и безпроблемно каране!

simeon146
16-06-2009, 23:24
Верно и при мен това се оказа . :) Благодаря на всички, които се изказаха по проблема, за да може да бъде решен. :)