View Full Version : Смяна на радиатор на парно на 145 1,8ТС с климатик
Някой може ли да ми каже каква е процедурата по смяна на радиатора на парното. Имам теч на антифриз в купето.
Сигурен ли си ,че е от радиаторчето?
Най-често е от кранчето на парното, което се намира зад централната конзола до краката на шофьора.
Има едно капаче на 2 болтчета мисля и от там се вижда.
Антифириза мокри един дунапрен зад капачето до краката на пътника - зад централната конзола е вярно.
Въпроса ми всъщност е трябва ли да се сваля цялото табло , ако се налага смяна?
За това кранче ми казаха,че не трябва да се сваля таблото (това все пак ми го казаха в един сервиз и не мога да съм 100% сигурен).
Между другото, на по-новите 145/6 климатика е автоматичен и не знам дали няма някаква разлика в управлението на топло/студено.
Няма нужда да се сваля таблото, аз преди 10 дена смених мойто 2 пъти, защото се оказа дефектно новото, та 2ро ново слагах.
Значи махаш корите в краката на шофьора и там е кранчето. Приготвяш си малко легенче, поне 4л (аз имах лигенче и шише от 3 литра. Лигенчето от долу и шишето под ръка. Та има една скоба отвиваш я и махаш маркуча, от който почва да тече антифриз, като най-добре да тече или в легенчето или в шишето. Като изтече всичко, кранчето се държи на 2 болта отвиваш ги и от там пак ще потече антифриз, но много по малко. След като ги отвиеш кранчето е закачено с механизма, който отваря и затваря, но като си земеш такова преди да направиш тази манипулация ще видиш за какво говоря.
След това по обратния път, като вече не тече антифриз от никаде.
П.П. задължително на студена кола, поне да е под 40 градуса.
Няма нужда да се сваля таблото, аз преди 10 дена смених мойто 2 пъти, защото се оказа дефектно новото, та 2ро ново слагах.
Значи махаш корите в краката на шофьора и там е кранчето. Приготвяш си малко легенче, поне 4л (аз имах лигенче и шише от 3 литра. Лигенчето от долу и шишето под ръка. Та има една скоба отвиваш я и махаш маркуча, от който почва да тече антифриз, като най-добре да тече или в легенчето или в шишето. Като изтече всичко, кранчето се държи на 2 болта отвиваш ги и от там пак ще потече антифриз, но много по малко. След като ги отвиеш кранчето е закачено с механизма, който отваря и затваря, но като си земеш такова преди да направиш тази манипулация ще видиш за какво говоря.
След това по обратния път, като вече не тече антифриз от никаде.
П.П. задължително на студена кола, поне да е под 40 градуса.
Има нещо вярно.На тс не се маха таблото,вади се малко зор от сраната на шофера самото радиаторче.
Благодаря много, ще се заема тези дни с гадината.
durango84
08-12-2010, 16:47
а при боксерите как се демонтира въпросното кранче и въобще как се сменя самото радиаторче, защото и аз имам същия проблем?? В краката на пасажера е локва.
голямата риба
08-12-2010, 17:36
има значение, дали е с климатик или автоматичен климатик
ако е с климатик в ланча форума има тема с картиники
ако е с автоматичен климатик търси в фиат форума за смяна при браво/а мареа
JORDANGT
08-12-2010, 23:24
Виж това...
А има ли вариант да се разбере дали е от кранчето или от радиаторчето без да се сваля цялото табло :-? някакъв признак...
Виж това...
Това съм го правил по указанията - филма е голям, не бих се хванал пак.
durango84
10-12-2010, 22:21
снимките за свалянето на таблото много ми помогнаха. На моя боксер обаче радиаторчето е от лявата страна и свалянето ми изглежда мисията невъзможна, освен ако не демонтирам абсолютно всичко. Ако някой знае по лесен начин за свалянето на въпросния радиатор да помага че полудях вече.
Стара тема ,но актуална за съжаление:sad:.Благодаря на колегата JORDANGT (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=429) и се моля да не минавам по този път.Имам антифриз в пасажерските крака има и малка загуба от казанчето.Мога ли без да минавам целият този процес да разбера дали е кранче или радиатор?И ако е кранчето защо тече от дясно след като се намира отляво? Колко време мога да откарам така ако не пускам топлото в момента не мога да я спра а и времето ми е кът поне до неделя.
vlado_iv
21-12-2011, 21:24
От дясно е радиаторчето,и е голям филм.С едни тръбички които влизат в него и ако не се центроват пък после от тях протича.
Васил Петров
21-12-2011, 22:15
Стара тема ,но актуална за съжаление:sad:.Благодаря на колегата JORDANGT (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=429) и се моля да не минавам по този път.Имам антифриз в пасажерските крака има и малка загуба от казанчето.Мога ли без да минавам целият този процес да разбера дали е кранче или радиатор?И ако е кранчето защо тече от дясно след като се намира отляво? Колко време мога да откарам така ако не пускам топлото в момента не мога да я спра а и времето ми е кът поне до неделя.
Ако си климатроник нямаш кранче.
Не можеш много време да караш даже е задължително да си сложиш плик на ПС-то нали е в пасажерските крака под една пластмаса. Да не стане малее не пали... и не работи.
Днес следобед минах през този ад с пластмасите При мен се наложи да махна и кората под кормилото и имах две гадни щипки отстрани с тях е закопчано към пластмасата на скоростния лост.Та счупих от едната страна.Секундно лепило не го лепи - давайте идеи с какво да го залепя,че е на гадна сгъвка и почти няма как да се нагрее и с мрежа.Изтече само от радиатора около литър.На пръв поглед е здрав няма следи от течове по него.Само дето опръстените са изгорели и около гнездото на единия има ръждиво.Сега ще търся нови.За антифриза отрязах на елипса горния край на туба от минерална вода 10 л. пасва точно.И пак да питам за пластмасата :)
Ами аз май съм забравил да го опиша, че се свалят и корите под кормилото. Нищо де, писах ръководството след като бяхме изкарали гадта, та бях забравил за този момент. Относно счупеното, според мен само с целия детайл при тези дето лепят брони, всяко друго лепило не ми се вярва да държи.
Всичко с монтажа стана от първия път :) .Само като сложите радиаторчето първо стегнете тръбите с фланеца и после го закрепете с двата рапида към въздуховодите.Сега всичко е :rosso_spider: само дето изтеклия антифриз трудно се изпарява от пода и позапотява прозорчетата :???:.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.