PDA

View Full Version : НЯМАМ OBD - II БУКСА



martyny
05-06-2009, 23:44
Здравейте колеги,
Днес ходих при един познат, да направим диагностика, на колата ми. Alfa 145 16V Twin Spark 2000г. За целта устройството трябва да се включи към колата чрез букса тип OBD-II. Такава няма. Компютара показва, че трябва да се намира под волана, някъде около бушоните, но не. Решихме, че вероятно е под жабката. Не. Няма я. Някой знаели къде е проклетата букса или някой я е отрязъл например? Или е възможно изобщо, фабрично да няма такава? На Вас чрез коя букса Ви правят диагностиката?

serafim
06-06-2009, 00:03
виж под капака на двигателя, върху лявата или дяснятя опора на окачването

ssveto
06-06-2009, 00:32
Да, там е. Но не е тип OBD-II, трябва ти преходник защото е само К или L линия, не се сещам моя точно.

Sunny
06-06-2009, 01:14
Я вземи оди някъде където са виждали Алфа , че да не се наиграеш ;)

martyny
06-06-2009, 22:13
Да, там е. Но не е тип OBD-II, трябва ти преходник защото е само К или L линия, не се сещам моя точно.

Знам ги тези. Те са два. Над едната и другата опора. Вероятно K и L лините за които говориш. Каквото и да значи това. Според всичко което можах да изчета, след 96г. всички Алфи имат OBD-II, и би трябвало да се намира там където казах. Тези под капака са като на FIAT и през тях неможе да се стигне до компютъра на ниво Full Access. Може само да се регистрира работата на компонентите, но не и да се маниполира. Въпроса мие Вие с подобните модели Алфи (след 96 г.) иматели такова чудо OBD II или не.

Sunny
06-06-2009, 22:31
Tова (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=9045)е човека с отговора на твоите въпроси . Обаждаш се разбирате се кога да отидеш и вярвай ми ,че няма да я търси дори буксата ;)

chiptuning
06-06-2009, 22:37
пич OBD е вид протокол за комуникация а не вид букса.
тва че буксата ти не е 16 пинова не означава че колата ти не потдържа ОБД.
буксата ти е на лявото бомбе над амортисора .3 пинова е
вероятно на нея имаш само 2 вързани кабела. ако не се лъжа жълтия е К линията .

simeon146
07-06-2009, 00:37
Добре де, в крайна сметка какво може да се направи с нормален 16 пинов кабел /който имам/ за да направя диагностика на 146??? В смисъл такъв - само с този преходник към 2-пиновата букса на лявото бомбе може ли да се четат контролери/грешки и пр.? Ако някой знае подробно би било интересно, а и мнооого полезно. :)

chiptuning
07-06-2009, 01:03
направи си преход от 16 пиновата букса.
на 16 пин букса ползваш - 5 крак/минус/,16 крак/12V/,7 крак/К-линия/
хващаш 12 волта и минус към акумолатора и к-линия към 2 пиновия конектор.