Log in

View Full Version : За нула време качи над 80 градуса



NIKSANA86
07-06-2009, 13:13
Здравейте,
ето ситуацията...:отивдох от малдост 1 до SkyCity мол София... 6 7км..спрях колата за около час на слънце (верно си е много топло ама)....след това запалих и същото разстояние минах не бях обърнал внимание, но когато спирах видях, че датчика показва малко над 80 градуса на двигателя...Не съм наясно от какво може да е...има течност(антифриз)...не съм го сменял от как я купих преди 2 месеца....лично не сум много наясно има ли перка за охлаждане и на колко градуса би трябвало да с евключи за да видя дали се включва

А и така и така съм отворил темата.. четох по ръководствата но не разбрах дали е коректно след запалване на колата лампата за инжекционна да остава светната за 4 секунди(приблизително)....работата ми е да пиша софтуер най- вече за интериор на автомобилите и съм наясно че 3 4 5 сек имат значение и е възможно просто да е стандартна проверка на датчиците.. но питам за да знам, дали всичко е ок

thecleaner
07-06-2009, 13:28
карай и свиркай, наред е всичко :drive::drive::drive:

NIKSANA86
07-06-2009, 14:35
мда видях си перкта...разходих се малко и гледах на колко се включва... прочетах и в нета ... на 90 градуса включи и не качи повече.. около 90 градуса потдържаше..просто до сега повече от 80 не бях правил... сори за ненужната тема...

serafim
07-06-2009, 14:59
ами тя не е ненужна темата - който седне в алфа, веднага си задава този въпрос. може - би модераторите трябва да я оформят и да я заключат, за да знаят всички кое е нормално и кое не, и с малко повече обяснения, и без да се налага темата да изплува почти всеки ден...

PEPI-2ALFA
07-06-2009, 19:36
... четох по ръководствата но не разбрах дали е коректно след запалване на колата лампата за инжекционна да остава светната за 4 секунди(приблизително).... и съм наясно че 3 4 5 сек имат значение и е възможно просто да е стандартна проверка на датчиците.. но ...
А ти изчакваш ли, след като си дал контакт да изгаснат лампите (инж., код, АБС), или направо палиш. Проверката се прави докато е на контакт 3-4-5 сак., гаснат и тогава палиш. След като си запалил двигателя, не трябва да светят тия "лампи", ако няма проблем- според мен.

DerMeister
08-06-2009, 13:01
Ако досега колата не ти е вдигала 90 градуса и не ги е поддържала при продължително каране, имаш проблем. Термостат и т.н..... В тия жеги е съвсем нормално да вдигне бързо температурата.

serafim
08-06-2009, 21:43
Ако досега колата не ти е вдигала 90 градуса и не ги е поддържала при продължително каране, имаш проблем. Термостат и т.н..... В тия жеги е съвсем нормално да вдигне бързо температурата.
колега, как ще ги държи тези 90 градуса, та и при продължително каране, като на термостата пише 83 (а в книжката 83 +/-2) градуса - т.е. при такава температура е напълно отворен, т.е. ще трябва да държи ~80 градуса по показанията от таблото. 90 стига само в задръстване, щото на вентилатора първата степен се задейства на 92 градуса, а се изключва на 87 градуса (пак +/- 2).за втората степен на вентилатора не съм сигурен на кои двигатели я има - пише уж, че я има на боксерите с климатици и на туин спарковете и се включва на 97 градуса, а се изключва на 92 (+/-2). това за бензиновите - за дизелите стойностите се различават - няма да цитирам сега и тях... освен това лампата за прегрев на двигателя светва при 120 градуса и гасне при 108... е.. си сложния въпрос...

galinves71
08-06-2009, 22:25
Здравейте,
ето ситуацията...:отивдох от малдост 1 до SkyCity мол София... 6 7км..спрях колата за около час на слънце (верно си е много топло ама)....след това запалих и същото разстояние минах не бях обърнал внимание, но когато спирах видях, че датчика показва малко над 80 градуса на двигателя...Не съм наясно от какво може да е...има течност(антифриз)...не съм го сменял от как я купих преди 2 месеца....лично не сум много наясно има ли перка за охлаждане и на колко градуса би трябвало да с евключи за да видя дали се включва

А и така и така съм отворил темата.. четох по ръководствата но не разбрах дали е коректно след запалване на колата лампата за инжекционна да остава светната за 4 секунди(приблизително)....работата ми е да пиша софтуер най- вече за интериор на автомобилите и съм наясно че 3 4 5 сек имат значение и е възможно просто да е стандартна проверка на датчиците.. но питам за да знам, дали всичко е ок

без да чета други мнения ще ти кажа 1но:КАРОЙЙЙЙЙ!ВСИЧКО Е ОК.85гр.е най-добрата работна температура на колата.

DerMeister
09-06-2009, 09:22
колега, как ще ги държи тези 90 градуса, та и при продължително каране, като на термостата пише 83 (а в книжката 83 +/-2) градуса - т.е. при такава температура е напълно отворен, т.е. ще трябва да държи ~80 градуса по показанията от таблото. 90 стига само в задръстване, щото на вентилатора първата степен се задейства на 92 градуса, а се изключва на 87 градуса (пак +/- 2).за втората степен на вентилатора не съм сигурен на кои двигатели я има - пише уж, че я има на боксерите с климатици и на туин спарковете и се включва на 97 градуса, а се изключва на 92 (+/-2). това за бензиновите - за дизелите стойностите се различават - няма да цитирам сега и тях... освен това лампата за прегрев на двигателя светва при 120 градуса и гасне при 108... е.. си сложния въпрос...
Точно какви са реалните температури не знам, говоря за показание на таблото. Но всъщност е точно както ти го казваш механизма, не знам спорим ли в момента.:shocking:
Докато загрее добре термостата е затворен, после на 83 градуса отваря и почва да върти и големият кръг, колата достига оптимална работна температура по показания на таблото 90 градуса и трябва да си седи там винаги. В задръстване се показчва, 1ва степен включва на 92 градуса и сваля до 87. Демек приблизателно 90 ти е нормалната работа температура, която трябва да поддържа колата. Не съм Бай Алфа специалисто и не претендирам за корифей, но мисля, че така стоят нещата.

hollyman_R
09-06-2009, 11:47
И аз до миналата година имах проблем с термостата, в смисъл, че мнооого бавно загряваше. Сложих си BEHR и оттогава колата ми вдига 90 градуса за няколко минути и заспива на толкова. Няма извънградско, извънселско, екстремно, нормално каране, градско, задръстване и т.н. Винаги си е на 90 градуса. Това е истината. Всичко извън тези показания говори за проблем с термостата.

serafim
09-06-2009, 21:16
... не знам спорим ли в момента.:shocking: ...
не е спор - първото нещо, което смених, беше термостата, защото стария (Behr) - не затваряше. аз като я пробвах колата, не се сетих да гледам, а тя на място си загряваше добре. а после дълго време си блъсках главата, но и автомонтьора, който ми поправя колите от 7 години, и колегите ми вкупом ме убедиха че това дето го писах по-горе е нормално. после рових да търся документация - и т.н. и на всичкото отгоре този въпрос изскача почти всеки ден във форума...