PDA

View Full Version : Въпрос за уреда за налягане на маслото при 2.5 ТД



forza_italia
07-06-2009, 18:52
Колеги пускам тема понеже в една друга подобна никой не ми отговоря.Въпроса ми е свързан с уреда за налягане на маслото. Става дума за колата от подписа 2.5 ТД. При мен сутрин като тръгна за работа показва малко под 4 бара,след около петнадесет минути примерно вече показва на нулата,все едно не работи..След това дори и цял ден да я карам,независимо колко време работи си показва само това.. Някой имал ли е подобен проблем и евентуално предположение от какво може се получава така. Колата я имам от около месец,предния собственик ми каза че и при него е показвал така,колко трябва да е по принцип нормалното налягане и дали самия датчик е прецакан или наистина няма достатъчно налягане. Скоро бях спрял на едно нагорнище с муцуната нагоре и като запалих ми светна лампата на таблото /тази с пръчката и капката / и след 5 секунди угасна и от тогава не е светвала повече. Масло в двигателя има колкото трябва,проверявам всеки ден ,мисълта ми е дали има някаква връзка между показанията на уреда и светването на лампата. Тази другата която е на чек панела не е светвала никога,доколкото знам тя е само за минимално количество на маслото,така че не би трябвало да има нещо общо с цялата история. Нека ако някой знае нещо да каже,доста време стана така и си мисля да не би да е сериозно и да се отвори бела някаква.

TRENDi
07-06-2009, 19:44
Според мен е от датчика нещо. При мен се получава нещо подобно. Сутрин стартирам над 6 (с Ладов датчик съм) и с увеличаване на температурата на мотора, налягането се срива до 0. Даже като ми се вкл. перката на радиатора пада и под нея. Маслото го изключвам уж като вариант (сега съм с АGIP 10/40 2000 SINT), преди това със Селения 20К AR. Показанията са еднакви. А, и принципно датчиците мъртвират напълно след смяна на маслото, така че най-вероятно си е до датчика. Така или иначе съм напипал датчици(Лада) под 10 лв в един магазин, може и да пробвам със смяна скоро, да видя, ще има ли промяна. Принципно мисля, че около 1 бар трябва да е на загряла кола на пр. ход (из темите има и точно колко трябва да е, ама ме мързи сега да ровя).

MILEN 76
07-06-2009, 20:44
Ако не ти представлява проблем почети малко тук че тая тема при нас е захапана отдавна:http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=9911

DJ Vladic
07-06-2009, 21:44
Ще се вмъкна не много на място, ама и при мене е почти същото.Даже и с темп май имам проблем ама всичко е от датчиците.За налягане е умрял пък за ниво с пипетката ми свети откак съм сменил маслото.Пък ако на всяка смяна на масло ако тр да се сменя и датчик.. доста скъпа смяна на масло ще е.!!! В Т и Н кар са около 50 лв броика .... пък на старо.. няма смисъл.. всеки един може да сдаде багажа по всяко време.Засега съм без.Колко е нормалната темп на маслото..при скорост 90 км/ч извън града... какви стойности показват вашите?

Alexanderbb
07-06-2009, 21:57
Датчиците за налягане са си проблемно място. И моя от време на време показва щуротии. Ако колегата не е виждал да свети червената лампа горе на таблото най-вероятно с една смяна на датчика нещата ще се оправят. Все пак като знаем колко чувствителен е този мотор към прегряване няма как да върви без мало за смазка. А за температурата н маслото при скорост 90 км час мисля че е някъде около 95 градуса. Аз моята съм я докарвал до 120 в горещ ден с яка ръчка на магистралата като в това време тази на водата си седеше на 90

forza_italia
08-06-2009, 21:29
Благодаря на всички за отговорите и най вече на колегата който ме насочи към темата за датчика в 164 раздела. Поздрави.

krasisashkov
08-06-2009, 21:43
Моя дадчик почна да прави проблеми ,показваше каквото искаше,реших да си купя нов и като ми казаха 68 кинта се изпотих.Купих един от жигула ,направих му преход едната резба е М10х1 ,а другата маи бе М12х1 и го завъртях там за проба ,работи и показва перфектно за 10 кинта датчик :):):):):) и 2 лв. преход .Сега показва 6 атмосфери ,преди не ходеше повече от 2...3.

MILEN 76
09-06-2009, 09:56
Моя дадчик почна да прави проблеми ,показваше каквото искаше,реших да си купя нов и като ми казаха 68 кинта се изпотих.Купих един от жигула ,направих му преход едната резба е М10х1 ,а другата маи бе М12х1 и го завъртях там за проба ,работи и показва перфектно за 10 кинта датчик :):):):):) и 2 лв. преход .Сега показва 6 атмосфери ,преди не ходеше повече от 2...3.
И аз така :bouncing_smiley:,че ми беше писнало да купувам нови и да изкарват по месец,макар че мен ме лъже с околу половин атмосвера.

mimo_
10-06-2009, 01:06
Датчиците за налягане са си проблемно място. И моя от време на време показва щуротии. Ако колегата не е виждал да свети червената лампа горе на таблото най-вероятно с една смяна на датчика нещата ще се оправят. Все пак като знаем колко чувствителен е този мотор към прегряване няма как да върви без мало за смазка. А за температурата н маслото при скорост 90 км час мисля че е някъде около 95 градуса. Аз моята съм я докарвал до 120 в горещ ден с яка ръчка на магистралата като в това време тази на водата си седеше на 90
Това с маслото не е нормално. Виш си радиаторчето!

Alexanderbb
10-06-2009, 10:34
Това с маслото не е нормално. Виш си радиаторчето!

ами незнам да ти кажа. Чистил съм го, пластмасата която отклонява въздуха към него съм я нагласил а и когато я отпуснеш много бързо сваля температурата. а и червения сектор е чак на 140 градуса

mimo_
10-06-2009, 11:47
По принцип 250гр. да ти е по-малко маслото и дига с 5-7 градоса температурата! Това, че я връща бързо е мн. добре.